TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Sitä saa mitä tilaa :headwall: just eilen kirjoitin et vesirokko olis tervetullut. NYT se sit on TÄÄLLÄ. Nopee oli toimitus :LOL: joopa, joo ei siinä mitään. Pikkunen on kuumeessa ja kitiseen. YÖ oli levoton -neiti räkänen -tilasin ajan lääkärille korvienjälkitarkastukseen josko olis sitä. Sit esikoinen tuli näyttää kun kutii--ja näppyjä oli siellä täällä. :ashamed: ikävää mut ihan ok kuitenkin. Nyt mietinjohtuuko pienemmän kiukkuisuus ja kuume siitä et hänellekin on rokko tulossa? voi kun saisin neidin nukkumaan.

Pitää mennä --neiti kiukkuu-voi pientä :wave:
 
summer Ava alkoi ilman tukea seisomaan tuossa noin kuukausi sitten. aina vaan ei neiti malttaisi jaksaa seisoa paikallaan, kun on niin kiire joka paikkaan ja siksi useimmiten valitsee konttauksen. :D Mutta joo, ensimmäiset askeleet on nyt otettu. :heart:
pottailusta emillä vasta hankittiin potta ja kyselenkin teiltä joilla enemmän kokemusta pottailusta, että mitenkäs kannattaisi tutustuminen aloittaa. kiirehän minnekään tuon asian oppimisen kanssa ei ole.

Käytiin tänään mun työpaikalla. Hiukan yli viikon kuluttua pitäisi mennä takaisin. Jännittää. Onneksi kaikki kuitenkin toivottivat kovasti tervetulleeksi, joten ehkäpä tämä ei nyt niin kauheaa olekaan.
 
majj onnea Julialle vilkutustaidosta :).

Katrinainen onnea Avalle ensimmäisistä askeleista :).

Pottailu Laitan J:n aina vaipan vaihdon yhteydessä hetkeksi potalle istumaan. lelun tai vaikka hammasharjan olen antanut käteen, niin viihtyy potalla paremmin. Aamulla ja illalla yritän ainakin laittaa, päivällä joskus jää, mutta näin on ollu hyvä aloitella. Tästä se lätee.

Kaikille kipeille pikkusille pikaisia paranemisia!

Aurinkolaseista Oletteko ostaneet tai ajatelleet ostaa vauvoillenne aurinkolasit? Jos niin millaiset? Marketista vai silmälasiliikkeestä? Kävin eilen ohi kulkumatkalla Jessin kanssa yhdessä silmälasiliikkeessä ihan vain huvikseni kyselemässä hintoja. En muista minkä merkkisiä laseja myyjä näytti (ainoat lasten mallit siinä liikkeessä ) , mutta maksoivat 45?. Aika arvokkaita :| . Näin kevät talvella tuntuu vaan, että pienellä saisi jotkut lasit olla.

Äitiriippuvuutta löytyy täältäkin. Välillä ei tarvitse kuin kadota sekunniksi näkyvistä, niin kutsu kuuluu. Toisinaan taas ei ole moksiskaan, jos jää hetkeksi itsekseen touhuamaan. Pakkohan tuota ikiliikkujaa on silti jonkun koko ajan seurata, kun löytää jatkuvasti uusia paikkoja, joita voi tutkiskella :D.
 
katrinainen meillä mä vaan istutin neidin pottaan--otettiin joku lelu ja siinä sit yhdessä istuttiin lattialla. Ruokailun jälkeen mentiin istumaan ja noin 10 min varmaan aluksi istuttiin. Nyt istuu niin et oon sitonut vyöllä kiinni pöytään --niinkuin mut ja sisarukset äiti sito aikoinaan. Oon sit siin lähellä kun ei siihen systeemiin voi täysin luottaa. Pottaa meillä siirretään paikasta toiseen sen mukaan kuka vahtii neitii. Lelu on aina kädessä ja uusin villitys on et syö vyötä jolla on sidottu kiinni. Meillä aloitettiin 7kk iässä ja nyt on alkanut tulee jo pissaakin pottaan. Saalista tulee sit ihmettelemään myös isosisko -on oikein ohjelma numero jos jotain on saanut pikkunen aikaiseksi. :) Meillä välillä istuu pitempäänkin -mut ilmoittaa kyllä kun haluu pois. Tsemppiä pottailuun. Sullahan alkaa työt tosi nopeesti--aikast jännää. Mulla alkaa muuten kesäloma maaliskuusta ja sit huhtikuussa työt. ootan innolla --toki tissi on niin rakas et pitää voi pientä reppanaa -mut illalla sit tissitellään oikin kunnolla.

poika mitens sulla --ootko saanut hoitopaikat järjestymään. Eikö sua kans kutsu työ ihan kohta?

Mä huijasin neitii-pistin toppapuvun päälle ja kärräsin ulos. Nukahti ja sit takas sisään ja peitot pois ja puku auki. Nyt nukkuu vaunuissa tos tuulikaapissa. :D kyllä äiti osaa. :wave:
 
Marimint mä ostin esikoiselle ja nyt oon muutaman kerran käyttäny pikku siskolla. Silmälasiliikkeestä osti ja hyvät on ollut. On sit kunnon suojat. Mut meillä nukutaan melkein aina kun ulkoillaan, mut kyllä niille käyttöä on kun kevät tästä alkaa.
 
pottailu: esikoisella aloitin pottailut niin että aina ruokailujen jälkeen istutin pottalle, joskus tuli tarpeet joskus ei ja ainakin pojan pph teki samoin että aina ruokailujen jälkeen ja ennen päikkäreitä ja päikkäreiden jälkeen potatus ja näin taidan aloitella tytönkin kans sit joskus kunhan oppii istumaan tuetta..pottailut aloitan noin 1v tietämillä..

hienosti on merikalla aloitettu pottailut =) ja paranemisia vesirokon kourista!

aurinkolasit: en omista itsekään eikä oo tullu lapsillekkaan ostettuu, ulkoillessa tyttö kuitenkin on aina untenmailla suuremmaksi osaksi ajasta, olishan ne toki hyvä olla..

jaahas..pitää mennä herätteleen tyttö unilta..onkin sit tän päivän aikana nukkunut 3,5h, ihan riittävästi..niin ja lounaalla söi isomman annoksen kuin aiemmin joten äiti on tainnut pitää tyttöä nälässä...



 
Merika, meillä oli esikoisella vesirokko 10kk iässä ja meni aika lievänä. Ainakin verrattuna mitä oon monilla nähnyt; ei ollut ihan törkeesti näppyjä ja kuumekin kesti aika vähän aikaa. Siinä mielessä kiva että on jo ollut pienenä, niin nyt sitten pkodissa on säästynyt. Meillä ei muuten neidillä ole vielä ollut vauvarokkoa. Sekin oli esikoisella varmaan 3kk iässä jo.

Pottailu, en muista mutta en kauheen aikasin pojan kanssa alottanu. Ehkä 1,5 vuotiaasta vähitellen. Laitoin kattomaan piirrettyjä ja istumaan siihen. Sitten sinne joskus sattui vahingossa tulemaankin. Ehkä 2 vuotiaasta alkoi tosissaan tajuta homman ja päästiin vähitellen vaipoista. Ei mitenkään kauheen helposti sujunu nuo kuivaksi opettelut pojan kanssa. Vaippa oli öisinkin aika pitkään, koska tuli aina pissat. Mutta sehän on tosi yksilöllistä touhua ja kyllä ne joskus oppii kuitenkin! Mä taisin sitten tehdä jossain vaiheessa niin että palkitsin ihan karkilla tai tarralla tai muulla kun tuli pissat pottaan ja siitä se alkoikin sujua hienosti...ei tarvinu kun muutaman kerran palkita...ei tosiaankaan jäänyt tapa tmv. Mutta näin pienillä varmaan vaan istumaan siihen ja lelu tai muu kiinnostava käteen. En vielä ole koittanut.
 
merika paranemista vesirokosta. Kokeiltiin jo pottailua välipalan jälkeen. kovin tuo neiti oli innostunut potalla istumaan ja nousemaan, mutta vielä ei ainakaan tuo pottailun syvä taitoisuus ollut kovin hyvä. :D Pikkuhiljaa aloitellaan. varmaan kokeillaan potalla istumista aamulla ja illalla ja lounaan jälkeen. Vuoden iässä lisäillään sitten.
 
Heipä hei likat :)

Ihan on ikävä ollu teitä :heart: Mä tollo :headwall: kadotin salasanan tänne ja kun tossa kone päivitty ja sit hupskeikkaa en päässy enää tänne :( Tosin on tässä ollu kaikkee muutakin mietittävää sekä ohjelmaa. No nyt on tilanne saatu hallintaan ja mulla olis semmoset 12 sivuu luettavana :eek: No ei kai muu auta ku alkaa lukee :D
 
Edla...kiva kun taas pääsit joukkoon mukaan =) !!

Aurinkolasit...pitää hommata, neiti on tosi herkkä kirkkaalle valolle....ja eihän tuossa meidän istuimessakaan ole mitään aurinkosuojaa :eek: ...kaukalossa oli...eli laseilla on kiirus...jossain nettikaupassa oli alle 25 euroo jotkut merkkilasit...täytyy etsiskellä ne...ovat vielä kohtuu hintaset....45 on aikas kallis...

Pottailu...meillä jo pitkään....mutta eihän neiti täysin kuiva ole...pisuvahinkoja tulee...ja yksi päivä kaatui potan kanssa ja tietenkin siellä oli jo pisut...neiti sitten pissalammikos uiskenteli...pitääkin alkaa köyttää pöydänjalkaan kiinni....kiitos vinkistä Merika....meilläkin pitää olla jotain näperrettävää kädessämuuten ei ole onnistunut...
 
Kiva kuulla edlastaki taas! :)

Olin tänään yhden mamma kaverin kanssa kaupungilla ja sorruin ostamaan neidille vähän vaatteita. :p Ostin neidin ihkat ekat farkut ( sellasta pehmeetä kangasta ), paidan, mekon ja trikoo "leggingsit", tosin ostin 80 kokoo et menee sitte kesällä ! :p Nyt siis käytössä 68/74...

Aurinkolasit: Pitäis kyllä hommata, sellasia missä on kuminaha takana oon ajatellu että pysyy sit pääs eikä oo joka tien mutkas kun neiti on niin kova heittelemään tavaroita .. :D

Potta Ei vielä löydy, mutta täs lähiaikoina pitäis se kyllä hommata.. Ja kiva kun ootte vähä kirjotellu vinkkejä miten alottaa sit sekin homma! :)

 
matamimimmi Sama juttu, Jessi on kans herkkä (tai taitaa kaikkikin vauvat olla :/ ). Mies oli löytäny jostakin englantilaisesta nettikaupasta bollen lasit, jotka maksaa postikuluineen 25,90?. Laitan tänne linkin, kun vaan löydän sen kaupan... Kertoisitko, kun löydät nuo alle 25? maksavat, että mistä semmoisia voi ostaa :). 45? on mielestäni kyllä liikaa, koska lasit ei kuitenkaan kovin kauaa mene.
 
Edla kiva kuulla teistä,meinasin jo huolestuu B)

Laseja minäkin mietin,mut täytyy katella netistä... autoon hankitaan sellaset aurinkosuojat ikkunoihin,ettei tarvi pitkiä matkoja nököttää lasit päässä..luulen nimittäin et herra ei sulata
:D

Potta löytyy,mut lähinnä ollaan istuttu siinä vaan vaatteet päällä ja haettu tuntumaa niinsanotusti :D Nyt raahasin sen yläkertaan ajatuksena et vois aamupesujen yhteydessä käydä kokeilees pissoja pottaan =)

Pesin äsken vessan ja oon aika tyytyväinen itseeni... vielä pitäs imuroida,luututa ja pyyhkii pölyt täs lähitulevaisuudessa koko kämpästä,mut tuntuu olevan taas vaikeeta :p
 
No niin, nyt on luettu kaikki sivut :D

Ei Repa kandee huolestua, tosiaan mä oon vaan vähän urpo :D

Kirsikkatomsku,
älä missään tapauksessa ota nokkiis, jooko? En mäkään nähny et tossa olis mitenkään lynkattu mielipiteitä. Tosin mulle tuli vähän sellanen fiilis et kyllästyminen olis jo aiemmin tapahtunut? et tää olis vaan niinku ollu viimonen niitti. Musta sulla oli kyllä oikeesti asiallisia ja asiantuntevia kommentteja. Oikeen semmonen elämänkokemus paisto sun jutuista läpi :)

Aurinkolasit, meillä oli jo viime kesänä käytössä BabyBanz-merkkiset sellaiset pään takaa kuminauhalla menevät. Oon tykänny ku niitä saa sitten viritettyä tarralla tiukemmalle tai löysemmälle ettei meidän hurmuriripset ota kiinni linsseihin :)
http://www.lastentarvikeaurinkoinen.com/babybanz.html

Äitiriippuvuus, juu tossa yks päivä istuin pöntöllä likka sylissä :D Se on hakkaamassa muuten oven takana ja kivahan sieltä vessasta on sit tulla ulos ku täräyttää neitiä päähän :eek:
Ja kovasti konttaa mun perässä kun tylsyys iskee. Kotona ollessaan iskäki kelpaa mut jos ollaan liikenteessä, ni äidin sylissä PITÄÄ olla, koska muutenhan äiti voi vaikka kadota :D

Sormiruoka, mä oon antanut omppua, päärynää, porkkanaa, rusinoita, naksuja, kurkkua, ruisleipää, hunajamelonia ja seuraavaks sit noita hernemaissi-juttuja.

Uusia juttuja,
meillä kanssa noustaan karhunkävelyasentoon (jalat pökkelösuorina :D), samoin treenataan tukea vasten nousemista, mut hannaa sitä kyl vielä. Taputtamaan opittiin, vilkuttamiselle vaan nauretaan ja sormi menee suuhun :D Osaa avata raollaan olevat ovet, alhaalla olevat laatikot sekä uunin alla olevan peltisäilön luukun. Osaa sanoa äiti, okeioo, eieieiei, vauva mutta reppanalla ei oo mitään käsitystä mitä noi tarkottaa paitsi toi eieieieiei. Kiellettyihin paikkoihin kontatessaan kattoo olan yli, et mikä on reaktio ja sit pistetään turbovauhti päälle. Sit nauretaan ku äiti koppaa kiinni... hmmm

Maito,
mä mietin tossa, et mulle on jotenkin ollut ihan selvää et neiti alottaa kevyt- tai ykkösmaidolla. Kaikki mun tuntemat lapsiperheet on niitä käyttäny ja se olis multakin tullu ihan selkäytimestä. Ala-asteella mm. meillä ei koulussa ollu muuta ku niitä kevytmaitopurnukoita. Myöhemmin sit rasvaton maito.

Sokerit,
mä en juu ehdoin tahdoin ala tunkemaan sokeria tohon likkaan, mut oon kyllä heltyny nyt antamaan sille noita vauvajogurtteja joista se diggaa ihan älyttömästi. Eli siis hedelmäsokeri on ihan jees. Karkkia tai limua tuskin ennen kouluunmenoa saa ;) :LOL: Mä en tiiä puhunko mä nyt ihan häränpotaskaa, mut muistaisin lukeneeni et noi keinotekoisesti makeutetut tuotteet voisi aiheuttaa levottomuutta lapsissa et niitä ei pienille suositella. Muistaakos kukaan muu lukeneensa tällaisesta? Jotain et nykymuksut on vilkkaita, et syy vois olla tässä? Mut mun muistin tuntien, tää voi olla ihan mun omia juttujakin :D

Rokotetutkimus
, ei osallistuta. Se olis tosiaan se minimi viis kertaa ku siellä pitäis käydä. Ei oikein nappaa. Mikäköhän melu siitäkin nousisi jos hänen korkeutensa nenään koskettaisiin kun sieltä yritettäisiin ottaa näytettä :D :laugh. voi sitä huudon määrää ku yrittää poistaa edes ruokaa nenästä :D AB-hepatiittiyhdistelmärokotteen otan sitten ku olis reissua tarjolla.

Summer,
mulla nukkuu tuolla makkarissa cerazette-pillereiden sivuvaikutus ;) :LOL: On muuten mahottoman ihana silti, mut joo, minipillerit ei oo mun juttu :)

Lääkkeet, niin Panadol ku myös se antibiootti ja nyt noi Deetipat mitä alotin, ni kaikki on NAM NAM :)

Päiväunet ja yösyötöt
, mä luulen et sillä on vaikutusta et me siirryttiin yksiin päiväuniin niin noi yösyötöt loppu ihan kokonaan. Nyt mennään joku 10-12 tuntii heräämättä ja sit vielä jatketaan unia 1-3 tuntia ja sit 2-3 tunnin päikyt riittää.

Kurpitsa, hyvä ku otit nostit kissan pöydälle ja aloit toimimaan :hug:

Pikkupotilaille ja vähän isommillekin paranemista!

Eiköhän tässä ollu romaania taasen :D

Ainii, Pottaa ei meillä vieläkään ole ja äiti on hyvinhyvin väsynyt :)
 
Meille ostettiin just Lastentarvikkeesta Baby Banzin aurinkolasit 0-2v. Hintaa oli 24,90e. Ihan ok mun mielestä. Ja niissä on sellanen pehmeä kuminauha takana. Meillä nukutaan paikoillaan olevissa vaunuissa, joten kun kävelylle mennään niin yleensä poika on hereillä. Tai nukahtaa kyl jos tarpeeks kävelee, mut sit herää ku vaunut pysähtyy, joten en kannata sitä ;)

Edla: Voi sua :D

Pottailu: Ollaan pari kertaa istuttu, mutta kun poika ei vielä osaa itse istua, niin on se hankalaa. Eli oikeaa pottailun opettelua odotellaan vielä tovi.

Merika: Pikaista paranemista!!
 
marmint: Toivottavasti säkin löydät lauantaina sit jotain kivaa! :p lapsille kyl löytäis melkeen aina :D ..

Edla-mamma: Kiitti tosta linkistä noihin aurinkolaseihin, just jotain topasia oon miettinytkin.. :)

Tänään neiti meni sit karhunkävely asentoon ja kuinkas kävikään, kädet petti ja naamallensa mentiin! :ashamed: Tällä viikolla neiti oppinu mahdottomasti kaikkea uutta ! Se vilkutus ja tukea vasten seisomaan ja tänää sit meni karhunkävely asentoon, tais kyllä olla vahinko. Niin ja sitten kun tein itte neidille peruna-porkkana-palapaistia ja perunan ja porkkanan muusasin pelkällä haarukalla niin kyllä sekin maistui, mut kaupan valmis 8kk piltti purkit ei mee alas...


 
Summer, Jepujee kaks kertaa muistaakseni viivästyi ottaminen jollain 8 tunnilla ja mun kohdallahan se sit riitti. Tämä on mun ymmärtääkseni aika yksilöllistä, mutta kehotan silti kaikkia ottamaan niitä erittäin tarkasti. Ne ovat vissiin semmosia et niiden ottamisessa pitää oikeesti olla huolellisempi ku yhdistelmäpillereiden. No mulle ei voi yhdistelmiäkään antaa koska isällä on ollu aivoinfarkti eli se on rajoittava tekijä, sitten noi minipilleritkään ei oo hyvät joten jäljelle jää sitten kierukka mun kohdalla....

Majj,
kuten sanoin, ni meillä oli ne jo viime kesänä ja mä oon tykänny kyllä. Eikä likka oo niitä repiny pois päästään kertaakaan vaikka kypärämyssy lähtee vauhdilla :D Feissin ryhmän kuvissa on kuva meidän neitistä viime kesänä kyseiset arskat päässä B)
 
Siis voi kääk...tunnustan et oon hiukka kateellinen teille "yösyötöt loppui itestään" vauvan omistajille,hieno homma kyllä... Meillä ne vissiin vaan lisääntyy :whistle:
Kun niin toivoisin et pojan maha lopulta pelittäis,et ois jotain järkeä lopetella tota yösyöttöö. Nyt se meinais vaan että saisin valvoo kahta kauheemmin :ashamed:

Mut nyt on pakko lähtee unille,hyvää yötä kaikille :wave:
 

Yhteistyössä