TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

edla onnea yösyöttöjen tiputuksesta. Ihanaa kun saa nukkua yön kunnolla. :flower:
repa ei meilläkään itsestään tissistä luovuttu. vierottaa piti.Loppujen lopuksi sujui kuitenkin aika hyvin ja kevyesti eli paljon pienemmillä itkuilla päästiin kun luulin. Älä ota asiasta mitään painetta, sitten lopetat kun siltä tuntuu. :hug:
kirsikkatomaatti ethän nyt ihan oikeasti jättänyt meitä? Elämänkokemustasi ainakin täällä kaivataan.
jenni Huhuu! Miten teillä on arki lähtenyt molempien tyttöjen kanssa käyntiin? Teillähän kohta 1-v synttäreitäkin vietetään!
 
edla vai niin teillä kävi, mä oon vähän huolimaton -pitää kipasta ottaa-no otan silleen tunnin/parin tarkkuudel sentään. Mistä muuten huomasit et oot raskaana, osasitko epäillä vai oliko yllätys -mä ainakin luotan näihin pillereihin ja imetyksen voimaan. Heh, he pitäs se kierukka hommata-tulis halvemmaksikin.

Öitä kaikille :wave:
 
Merika, se oli lauantaipäivä, jollon alko menkkakivut (ja sillon niiden olis pitäny alkaakin, tosi säännöllinen k28). Ihme kurinaa murinaa alavatsassa ja olin varma joka kerta et nyt alkaa... ei alkanu ei... torstaina likkakaveri toi mulle testin ja kerto et kahta kuukautta aiemmin kaverilla oli ollu ihan sama tilanne -kivut mut ei vuotoa ja oli raskaana. Sit mä tein testin sillon samana päivänä ja lähetin kuvan testistä miehelle :D
 
Edla, kiitos tiedosta! Mua kauheesti pelottaa alkaa luottamaan noihin pillereihin tai mihinkään, kun ei se kolmas ole haaveissa ei....

Voi juma mikä yö :headwall: Heräili ja valvoskelikin pitkiä aikoja. Järkyttävän pitkiltä ajoilta tuntui, mutta en kattonu kelloa. Ilmeisesti odotti sitä maitoa, kun ei muuten millään nukahtanu ja kun tilkankin annoin niin heti oli unessa. Nyt sitten loppu tuo kittaaminen yöllä tai ainakin ensi yöstä vaihtuu vesi tilalle. Tää neiti pärjäsi puoli vuotta yöt ilman maitoa, niin eiköhän sen pitäs pärjätä nytkin. Pikkasen alkaa mennä oma väsymys yli.
 
Huomentaa :wave:

Jessi heräs yöllä kolme kertaa, en tiedä mikä valvotti. Kait nuo uudet taidot sit lisää yölevottomuutta. Nyt on pitkään ollu enemmän tai vähemmän levottomia nää yöt :/ . Odotan jo sitä yötä, kun sais nukkua ilman herätyksiä.

Summer Paljon jaksamisia öihin sinnekin! :hug:

Me lähdetään tänään viikonlopun viettoon mun veljen perheen luo. Sunnuntaina siellä on tiedossa veljen pojan synttärijuhlat. Ja huomenna pääsen shoppaileen, jee :)!

Edla Kiitos arskalinkistä :). Jotkut tommoset olis varmasti näppärät. Ovat kohtuu hintaisetkin.
 
Täällä oli kans hirviö-yö |O Pojan nuha, joka oli jo menossa pois, yltyi uudestaan ja senhän sitten huomasi. Ensin heräili tunnin välein ja sit yhden maissa alkoi kitisemään ja kitisi tunnin. Annettiin särkylääkettä, friidattiin ja laitettiin nenätippoja. Lopulta sit rauhoittui ja nukkui parisen tuntia. Nyt ei aamusta maittanut ruoka, vain maito uppos ja äitiriippuvuus on kyllä ihan huipussaan! Jos alan edes laskea poikaa maahan, niin alkaa kirkua. Jepjep. Nyt meen itsekin takas nukkumaan. Ärsyttää, kun pitäs tehdä sitä ja tätä ja vaikka mitä, mutta kun jos teen kaiken, niin en ehdi nukkumaan... Ja pojan kanssa ei siis nykyään pysty tekemään mitään, kun itkee heti jos en kiinnitä siihen jatkuvaa huomiota. NYT on kyllä hankalat viikot meillä!
 
Summer ja marimint; :hug: teillekin! Kokonainen yö olis kyllä jotain ihan huippua, mutta sellaisia meillä ei ole koskaan ollut eikä ihan äkkiä varmaan tulekaan. Mut olis edes vaan 1 tai 2 herätystä... Huomaa ihan selvästi et kroppa ei jaksais tällasia valvomisia. Onneks mies on nyt ymmärtänyt, et olen ihan aikuisten oikeesti väsynyt ja tuli viime yönä ihan oma-aloitteisesti apuun, ennen kuin kamelin selkä katkes :) Tähän mennessä en oo ees raaskinu pyytää, kun haluisin et ees joku täällä nukkuu ja jaksaa tehdä hommia. Mut siis nyt sinne unille :wave:
 
Huomenta,

Aika ihanaa poika, ootte saanu nauttia unista ja toisistanne ihan rauhassa :heart:

Summer, mä tutkin noita eri vaihtoehtoja aika tarkkaan ja oon tullu tulokseen, et hormonikierukka on varmaan mun kohdalla luotettavin ja sen otan käyttöön.

:hug: kaikille yövalvojille!
 
Poika: Ihana lahja!! Oli varmasti rentouttava reissu? Kuulostaa ainakin hyvältä kylpylä ja hotelli :)

summer: Joo, ei tota kyllä ikuisuuksia jaksa, jos ei ikuna saa levätä. Meillä oli vielä syksyllä jossain vaiheessa niin, et mies heräsi toisen vkl-yön yksin ja toisena sit molemmat vuorotellen. Nykyäänkin on heränny aina viikonloppuisin vuorotellen mun kans, mut tuota et heräis yksin koko yön ei ole ollut melko pitkään aikaan. Pari viikkoa sitten, kun olin syömäs kavereiden kanssa, niin mies urheasti huuteli perään, et ole vaan niin pitkään kuin haluat, mä herään yöllä. No, en ollu kovin myöhään (tarpeeks kuitenki ), enkä tietty juonu mitään, mut silti kun mies yöllä tökki mua hereille, niin olin ihan poikki. Kysyin sit, et mites ku sun piti heräillä, niin hän vastasi, että ku poika on heränny jo niin monta kertaa ettei hän enää jaksa yksin :p Sen jälkeen taisi oikeasti ymmärtää miten rankkoja nuo jatkuvat ylösnousut on ja on taas kunnolla autellutkin.

No nyt on vähän virkeämpi olo, kun sain nukkua tunnin. MUT MITES SIT KU NOITA ON KAKS, NIIN LOPPUUKS SIT PÄIKKÄRIT??? Siis äidiltä?? Tai no, sit en oo raskaana, et ehkä jaksankin paremmin :)

Ai niin, menin ja törsäsin: tilasin Englannista Quinny Buzzit meille uusiksi matkarattaiksi! Tai siis tuollasiks menorattaiks. Kävin testailemassa ensin Lastentarvikkeessa ja sit uskaltauduin tilaamaan. Vaikuttivat hyviltä. Niin ja turvaistuinkin meille nyt hankittiin; Gracon Cosmic Comfort. Oli tarjouksessa, niin päätettiin sitten ostaa se nyt. Huomenna sitten asennus autoon. Jännää nähdä miten poika siinä sitten viihtyy :) Seuraavalle varmaan ostetaankin joku Isofix suoraan; tuo Gracon Duologic vois olla ihan hyvä systeemi.
 
Summer: joo mulla on ihana äiti :heart: 9.3 aloitan ja hoito hommat sain tänään varmistettua. Jännittää tää tuo taas niin monta muutakin asiaa mietintään.

Hitsi oikeesti mieti et mites tää vauvaprojekti?? Tästä hommasta kun ei viittis heti pois jäädä jos nyt edes tärppää mutta sit pelotttaa et jos tätä viellä siirtää niin ei tärppää ollenkaan :/ taas on perhana ollut tässä kierrossa outoja kipuja hitsi jos taas alkaa vaivaamaan kaikenmailma välivuodot kivut kierron pituuden vaihtelut kystat yms... sori omanapaisuus

tuun illalla paremmin lukemaan mitä ootta jutellut nyt neuvolaan
 
Olin ihan varma että olin jo aamulla kirjotellu mut en näköjään... Muutenki joskus muistan että oon kommentoinu jotain, mut sit en ookkaan.. :D

Poika: ihanan yllätyksen kyllä saitte! :)

summer/naukuri: Mä kans usein ajattelen että hodan yöt yksikseen, mutta sit kun on/ oli noita öitä kun neiti heräs sata miljoona kertaa yössä, oli oikeesti pakko herättää mieskinm välillä. Ja kyllä mä nytki aina välillä hänet herätän, mutta en mä kuitenkaan voi nukkua kun mies on nukuttamas neitiä, et kuitenkin itekkin siinä valvon ym...

Viime yö meni ihan ok:sti taas ! :) kl.20 nukkuun ja heräs ihme itkuun kl. 23, annoin maidon ja sit heräs 3 maissa ja taas maito ja puol 8 nostin meijän väliin nukkuun. :)

Oon muutes huomannut että nykyään aina kun neiti on kakkalla tai punnaa pieruja niin saa niitä ihme hengitys vaikeus kohtauksia! :ashamed: Tämä siis alkanut vasta sen meidän sairaala reissun jälkeen. Mutta ei siis läheskään yhtä pahoja kun silloin ku mentiin sairaalaan, mutta kuitenkin vaikea hengittää, yleensä rauhottuu syliin sitten kun on saanut asiat tehdyksi. Mistähän tällänen vois johtua ? Meillä on 3.3 paino kontrolli neuvola, niin pitäis varmaan mainita siitä siellä mutta en sit tiedä mitä se neuvola täti tohonki tuumaa.. :ashamed:

naukuri: ihanat matkarattaat tilasit! :p mä niin haluaisin kans jotkut ton tapaset ! Minkähintaset oli sielä englannissa entä paljoko tulee postikuluja? :)
 
Meillä poika sai just ekan antibiootti kuurinsa...välikorvatulehtunut pitkittyneen flunssan jälkitautina:(Kamala flunssa kyllä nyt ollutkin!Koko pesue ollaan se läpi käyty ja pojalta ei meinaa tauti helpottaa näköjään millään.Vasta luulin,et nuha alkaa loppumaan,niin eikös eilen illalla vaan yltyny uusiksi.Mulle pukkas kuumeen viime yönä,kun olen iteki viel puol kuntonen ja väsynyt kaikesta valvomisesta.Tätäkään ei sitten helpota miehen yötyö...voi luoja!!!Kyllä kai tämä tästä :'(
 
majj....selvittikö ne kunnolla silloin mikä ne jutut aiheutti??...vie ihmeessä lääkäriin...en oikein noihin neuvoloihin perusta...tuollaiset asiat on niin erikoisia, et vaatii ammattitaitoa...eikä niiden tätien ammattitaito tosiaankaan riitä :/ ....miä ainakin huolestuisin tuollaisesta kovastikin :( :hug: !!

poika....kiva yllätys =) !!!

Naukuri...ne rattaat on super hienot =) ....miäkin haluun tietää paljon tuli maksaa...vois laittaa nuo emmeljungat vaihtoon....on ihan p#skat :kieh: !! Miä kans oon selannut noita ulkomaalaisia sivuja, pitäis pojulle saada kunnon fillari....vois saada edukkaammin....rahti näyttäs pyörän ostaessa olevan ilmainen....

Juu jaksuja kaikkien yökukkujien mammoille :hug: :hug: ...meillä myös yöt tooosi levottomia :ashamed: !!....ja meil mies EI TOSIAANKAAN osallistu hoitoon ym. yöllä....ei ole koskaan tehnyt eikä tee :kieh: ....oikein K#sipää siin asiassa...sori suorapuheisuus, mut hiukan asia ottaa välil kupoliin |O !!
 
Majj: No maksoihan nuo siellä Englannissakin :ashamed: 350e oli rattaiden hinta ja postikuluja jotain 28e. Saksasta tilatessa olis ollu samanhintaiset (rattaat kalliimmat, mutta ei postikuluja ), mutta tuolta Enkuista sai sadesuojan mukaan, mitä Saksasta ei olis saanu vaan olis pitäny ostaa. Tuolla meidän Lastentarvikkeessa hinta näytti olevan 629e! Mutta oon jo pitkään katsellut kunnon matkiksia ja nuo oli sitten NE rattaat. Ulkonäöllisesti ja toimivuudeltaan tosi hyvät. Ja poika tykkäs istua ihan hurjasti niissä, kun se on sellanen kuppimainen istuin. Testasin siis pojalla siellä Lastentarvikkeessa :D No, ensi viikolla pitäis saapua. Kyttään DHL:n sivuilla koko ajan, missä ne on menossa :p

Poika: Tuo raskauden "suunnitteluhan" ei aina mene (niinkuin tiedätkin ) kuten haluis, joten jos te vielä nassikoita toivotte, niin yrittäkää ihmeessä edelleen? Toki olis sinällään kurjaa jäädä uudesta paikasta pois mutta mutta... Jos taas työnantajaa käy surkuttelemaan, niin eipä nekään paljon mieti, jos tulee tarve säästää ja päästä henkilöstöstä eroon. Julmaa se on silloinkin. Ja kun eihän sitä koskaan tiedä kauan siinä "projektissa" menee ennen kuin tärppää. Sun ikää en muista, mutta itse (kohta 31v. ) en enää no, "tän ikäisenä", montaa vuotta uskaltais odotella, jos vielä lisää haluttais. Siis tuon toisen jälkeen :) Olipa sepustus. Toivottavasti jotain järkeäkin :D Toivottavasti hoitopaikka-asiat selviää hyvin!

Nyt syömään, kun rauha laskeutui hetkeksi...
 
Majj: Jos haluat käydä ihmettelemässä niin tuo osoite mistä tilasin on: www.pramworld.co.uk. Se saksalainen sivusto, missä olis ollu aika sama paketti niin oli www.pingpong-online.com. Ja nyt kun muistin, niin tuon saksalaisen sivuston rattaat oli aika paljon kalliimmat, mutta sieltä olis saanu 2% luottokorttialea ja 28.2. asti 5% muuten vaan alea. Ja niiden kanssa oli sit sama hinta ku tuolla enkkulaisessa.
 
Matami: No nehän sielä tays:issa sanoi että jos tulee tollasia hengitys vaikeuksia niin pitäis sit mennä vks:ään.. mutta kun noi on ollu sillai "pieniä" kohtauksia - mutta päivittäisiä, ja ei tollanen kyllä mun mielestä normaalia ole että aina kakan tai pierun yhteydessä lakkaa hengittämästä. No ens viikolla meillä on kyl ne altistus testitki et jos ei pahene niin kai sitä sinne asti voi odottaa... en tiedä... :ashamed:

naukuri: Kiitos, pitääki mennä ihastelemaan ! :p
 
Summer: Kiitos kysymästä... yö meni kello 5 asti ihan ok,yhdellä tissityksellä,mut sit meikä ei senjälkeen käytännössä nukkunutkaan enää kun poika ähels pierua vähän väliä.Tällästä perussettiää... Teillä kans valvottu.. :hug:

Meilläkään mies ei oo koko 9kk aikana osallistunut öihin ja koliikin loppumisen jälkeen,eli n. 4kk iästä ei enää nukutukseenkaan. Syy on ihan siinä et se ei "osaa",homma karkaa lapasesta ihan tyystin. Tällähetkellä vosin ennemmin antaa pojan mun äidin hoiviin yöksi,kun jättäsin miehen Kasperin kanssa kaksin...juu,tähän on tultu ;)

Ja se onkin toinen juttu... millonhan miä raaskin jättää alkuyöksi tuon pojan hoitoon tai siis että mummu tulis meille kattomaan. Saako se sit traumoja jos huutaa täällä kurkku pitkällä :ashamed:

Pitäis nyt jossain kohtaa toi iltatissi siirtää pois makkarista ja vaihtaa iltasadun paikkaa vastaavasti sinne ennen nukahtamista. Meillä on nyt niin et puuron jälkeen luetaan tässä alhaalla satu ja sit mennään ylös pesuille ja tissille. Sit vois joku muukin laittaa pojan nukkumaan+saadaan se tissi siitä nukahtamistilanteesta pois...

Katrinainen: Niin...mulla tosiaan tökkii siinä vierotuksessa se et kun poika herää joka tapauksessa ja nyt on niin helppo tainnuttaa se tissillä (paitti et ei se aina kyl enää toimi)... Muussa tapauksessa huutaa ihan hysteerisenä :kieh: Mut joo,ehkä mulle tulee sellanen herätys sit että nyt se tapahtuu.... :D

Majj: Ihme juttuja noilla ipanoilla aina... tietty teillä on se iso kohtaus taustalla,et voipi liittyy siihenkin. Meillä vaan on nyt alettu pidättelemään hengitystä sillai pusaamalla yhtäkkiä...naama punasena. En kyl enää ihmettele,kun Kasperilla on aina ollu jotain omituisia tapoja joista aluks olin huolissaan,mut kuuluu ilmeisesti tapoihin. Seuraa nyt tilannetta...jos vähääkin epäilyttää,niin voishaa ehkä soittaa ja kysyy,et tarviiko tulla näytille?

Kävelin kaverille kylään ja kävelin vahingossa harhaan kun mun äiti asuu samalla suunnalla niin jotenkin ajatuksissa suunnistin siihen suuntaan vaikka olis pitännä kääntyy jo aikaa sitten :whistle: Nooh,pikkasen tuli kilsoja lisää ja aivan poikki meikä kun perille pääsin,niin raskas työntää vankkureita tuolla märässä lumessa....
Sit oltiin siinä kaffepöydässä,kaverin vanhemmat oli kylässä siinä. Poika konttas pöydän alle ja rupes kakalle. Hirvee ähkiminen,se on siis tosi miehekästä ja kuuluvaa vääntöä :D Siinä sit koitettiin naama peruslukemilla syödä piirakkaa ja juoda kahvia,kun toinen tulostaa alapuolella :LOL:

On muutes ipana nukkunut jo yli tunnin.... ulkona. Vissiin hiukka väsynyt vierailun jäljiltä. On nyt kyl taas parina päivänä nukkunut hyvin päikkärit.Harmi et on vaan tilapäistä.
 
vauvaprojekti niinpä meillä se on varmaan jäissä nyt ainakin 2v. ja sit katsotaan. Olis se kiva jos siin 35v. olis lapset tehty ---toki siinä piilee viel iltatähden vaara :D joo, toki nytkin meillä on lapsilla 4v. ikäeroa. Mut eihän ne lapset tosiaankaan tuu tilaamalla -mut kun töitäkin pitäs tehdä kun ei oo mitää 30v. virkaa. Mut nyt on ihanasti pullat uunissa kun on kaksi ihanaa tyttöä et kyllä se kolmonenkin varmaa sit joskus tulee kun sen aika on.
 
Majj, joo puhu noista asioista sitten ku meette sinne käynnille. Muista painottaa asiaa, koska sä äitinä oot kumminkin se joka sen lapsen kanssa viettää eniten aikaa ja joka huomaa noi jutut ekana. Toinen tietty on se, et onks teillä vakuutus? Yksityisellähän ei olis sit mikään huoli käyttää.

Repa,
teidän pikkujätkähän on jo iso persoona :heart: voin kuvitella ilmeet kaffepöydässä ku herra tosissaan vääntää sen alla :D Ja voihan pikkujätkä yllättääkin sut jos lähdet illaks jonnekin ja mummu hoitaa... no on sen verran vekkuleita pakkauksia et ei välttis huuda ollenkaan ja nukkuu koko sun poissaoloajan nätisti, ei voi tietää... :)

Tuli taas pari galluppii mieleen:

Lukeeks kaikki muuten iltasadun jo? Mä en meinaa kyllä lue vielä, ku ei toi jaksa kuunnella :D

Entäs laulattekos illalla? Mulla on ollu alusta alkaen se, et minähän laulan. Lapinäidin kehtolaulu on likan suosikki, mut myös sininen uni, tuu tuu tupakkirullaa, peikkoäidin kehtolaulu, suojelusenkeli (kumpikin), sekä sit lasten virretkin ystävä sä lapsien, Jumalan kämmenellä, sylihisi Jeesus rakas uppoaa ihan sujuvasti. Nää virret jaksaa hämmentaa miestä joka kerta :D Jotenkin sen jakeluun ei mahu et mä oon ollu vetämässä lukemattomia lasten ja nuorten leirejä. Jotenkin sen on jotenkin vaikee käsittää :)

Miksi tuo mun lapseni ei usko mitään? Heti ku pääsee lattialle, se on hakkaamassa lasikaapin ovia kielloista huolimatta :headwall:

 
Iltasatu,Meillä luetaan päivittäin paljonkin,tai vaihtelevasti,mut siis aina luetaan... ja nyt ihan pari viikkoa oon ottanut ohjelmistoon iltasadun,joka siis luetaan puuron päätteeks tässä alakerrassa...siinä kivasti poitsu rauhottuu. 2kk asti oon lukenut ja nykyjään jaksaa kuunnella ihan kunnon tekstiä sisältäviä kirjoja,kunhan on hyvät kuvat :D Ihme,muuten ei kyl pysy paikoillaan....

Iltalaulu:Koitin joskus tota univeisuuta mut poika vaan piristy siitä.... nyt kokeilin rauhottaakseni pari iltaa sitte,sama homma :D Joten ei vissiin toimi meillä...muuten kyllä koilotan koko ajan... suurimmaks osaksi omakeksimiä laulujani :ashamed: mut myös mm. Maija Mehiläistä,Pienet sammakot,hämähämähäkki jne....

Kohta pojalle puuroo ja nukkumaan. Sit isännän kanssa saunaan =)
 
iltarukous...on meillä ollut käytössä :saint: ...nyt on jäänyt vähän lukeminen pojulle, kun on aina hirvee iltahärdelli :ashamed: ...ja Edithille en ole vielä ajatellut iltalukuu...meillä tuo 6v on oppinut lukemaan...ihana poika, ihan itse opetellut :heart: ....mut nyt iltahommiin...meillä on illat aina yhtä kaaos :eek: ....en vaan tiedä miks...miä oon aina illalla ihan kuitti.
 

Yhteistyössä