TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HELMIKUUSSA

Laulamisesta: Ei kuulu iltarutiineihin, mutta päivän mittaan harjotan samaa ku Repa eli loilottelen muiden ja itse keksimiäni lurituksia :)

Iltasadusta:
Ei olla vielä otettu tavaksi, mutta lähiaikoina varmasti. Ja luultavasti niin, ettei se kuitenkaan ole se mihin nukahtaa vaan ennen iltatoimia tai niiden yhteydessä. Nukahtaa nyt niin hyvin ihan itsekseen, et ei millään raaskis rikkoa sitä muuttamalla nukahtamista edeltäviä iltatoimia. Mut toi vois toimia meillä, et luettais alakerrassa ennen iltatoimiin menoa. Meillä luetaan kyllä muuten; pojan ehdottomia suosikkeja on lorut, satuja ei kunnolla jaksa kuunnella vielä. Mutta suosittelen sellasia lorukirjoja kuin Puolukkavarvas ja Tapahtui Tiitiäisen maassa (tms en nyt pääse tarkistamaan ). Ihania kuvia ja ihania loruja!

majj: Ota ihmeessä puheeksi siellä neuvolakäynnillä tuo asia. Ja yksityinenkään ei tosiaan olis paha vaihtis, jos teillä on vakuutus?

Nyt meen laittaan sämpylät paistumaan ja keiton kiehumaan!
 
Naukuri, tänks.... mä googletin ton Tapahtui Tiitiäisen maassa ja siitä on painos loppu :( Mut sieltä näin sen kannen, mietin et näyttääpäs se tutulta ja arvaas mitä, tuolla se meidän kirjahyllyssä möllöttää :D Jostain se on mulle päätynyt, ei mitään käsitystä et mistä... :whistle: Että tässä taas vähän mun muistista :ashamed: :D
 
Voi luoja mikä yö ja päivä. Oikein pelottaa mitä tästä yöstä tulee. Eeva on kiukunnut ihan jatkuvasti eikä nuku eikä syö. Kärräsin sen aikaisin aamulla ensiapuun et katsoo sen korvat, mut ei niissä mitään ollut. Räkätauti vaan ja pari hammasta tulossa. Tulis nyt sit jumalauta vauhdilla, tätä kauaa enää jaksa.

Iltarukoukset, -sadut ja -laulut.. ei. Ei me edes kuuluta kirkkoon, tuntuis sit hassulta opettaa rukouksia. Enkä kyllä itsekään osaa yhtään, ei sillä. Mä en laula, siitä ei tulis mitään, mutta on meillä iltaisin aina Höyhensaarille -cd soimassa. Ja usein soi ihan hiljaisella repeatilla siihen asti kun itse meen nukkumaan.
Päivällä luetaan paljon (tänään esmes Englannin Elle ja italian kielioppia), mutta ei sit enää iltasella, ei Eeva jaksa kuunnella..
 
Edla: :LOL: Ah, ihanaa, että muillakin muisti prakaa :) Mutta tosiaan musta se on kiva kirja, joten kaiva sieltä hyllystä vaan esille!

Marmotta: Meillä sama meno; ruokaa ei oo syöny oikeestaan yhtään ja kiukunnu on koko päivän. Eiköhän se yökin samaa menoa jatku...

Hyvää ja rauhallista yötä (toivottavasti ) kaikille!!
 
katrinainen kiitos kysymästä, ihan hyvin on lähtenyt arki luistaan kahden pienen kanssa. Ehdin tuossa olla viikon itsekseni päivät tyttöjen kanssa ennen kuin miehen isyysloma alkoi ja ihan hyvin sujui. Vaikkakin kyllähän siinä hommaa piisaa ja tarttee vähän järkkäillä ja priorisoida asioita kun se nälkä tai itku tms. iskee aina välistä yhtäaikaa tytöille. Mutta luulin tätä paljon raskaammaksi, ainakin kaksin kertaisesti, mutta lainatakseni mieheni sanoja työ on lisääntynyt about 1,3 kertaisesti, joten ei paha. Sekin on tässä muutaman päivän hoitanut yksin molempia ja mä olen saannut vähän omaa aikaa. Tosin täytyy kiittää Luojaa että tämä uusi tulokas on näin helppo tapaus. Syö oikein hyvin, röyhtäisee ja paukuttelee kuin rekkamies ja nukkuu niin hyvin. Eilenkin syötin ensin illalla klo23, seuraava syönti klo 03 (joka kesti ainoastaan 10 minuuttia ja tuossa ajassa typy söi noin 120 ml maitoa...) ja sitten syötiinkin vasta aamu 8 aikaan. Saapa nähdä koska tää rytmi muuttuu. En jaksa uskoa että näin hyvin mennään kovin pitkään... pessimisti mikä pessimisti. Oon kyllä onnellinen että tytsit on näin helpoja, molemmat kun on nuo raskaudet ja synnytykset olleet niin vaikeita ja kummatkin keskosia. Sentää jotain hyvääkin meille annetaan.

Masennuksesta tänään on taas ollut sellainen päivä että olen toivonut että en olisi lainkaan olemassa. Mä en kertakaikkiaan tajua mikä saa mut voimaan niin pahoin. Jotenkin vaan ahdistaa niiiiiiiiin älyttömästi. Onneks on lääkkeitä noihin ahdistuskohtauksiin, mutta ei tuo kivaa ole kun elämän halut välillä katoaa ihan täysin. H***tti kun edes tietäs mistä tuo paha olo kumpuaa. On niin ristiriitaista kun on elämässä asiat mallillaan. Ihana, rakastava ja auttava mies ja kaksi suloista tytärtä, oma koti ja kaikki. Taitaa olla menneisyyden taakka kun puskee nyt yli kun viimeinkin tuntee olevansa elämässä turvassa!

Kirsikkatomaatti Älä nyt vaan katoa! Tykkään sun suorasta linjasta asioissa, olen ihan kade kun uskallat sanoa asioita asioiden oikeilla nimillä, kauniisti mutta suoraan. Ja sullahan kanssa on tuota elämän kokemusta josta tieto ja taito kumpuaa. Ja juuri tuo että tuot puheeksi arkojakin aiheita, opetat meitä ensikertalaisia (tai no ainakin minua) katsomaan asioita uudemmaltakin kantilta.
 
poika yrittakaa kuiteniin. Raskaudet ja raskautumiset menee miten menee ja tyot sitten siina sivussa. Jos on vakivirka niin eihan tuo tyosta poisjaaminen ole ongelma kun on paikka mihin palata. onnea uuteen tyohon, Meilla on muuten sama tilanne, yritys paalla ja tyot alkaa samana paivana. Makin palaan 9.3. Ehka paastaan viela samassa kuussa odottamaan naita seuraavia syntyviksi? =)

Omanapaista, meilla karsitaan aivotarahdyksesta. Tultiin hetki sitten laakarista. Sai tama mamma sellaisen shokin etta. Oltiin katsomassa kaverin vauvaa 6vkoa ja Ava nousi semmoista vauvamobilea vasten seisomaan ja alkoi siina hyppimaan innoissaan. mobilepa olikin ei niin kovin tukeva ja kaatui Avan paalle, niin etta tytto lensi kaaressa lattialle ja loi paansa (takaraivonsa) kivilattiaan. Kun nostin ylos niin tytolla oli silmat auki, mutta oli ihan hervoton. Samassa nenasta alkoi pulppuamaan valtoimenaan verta mika saikytti entisestaan kun tosiaan loi takaraivonsa. Silloin luulin, etta tahan menetan oman toukokuiseni. Sitten neiti virkosi ja alkoi itku. ja niin itkin minakin kun ajoin polille. Tuloksena aivotarahdys , kuhmu ja mustelmia. onneksi selvittiin saikahdyksella. Nyt pitaa vaan toista koko ajan tarkistella. onneksi hymyili jo nyt vahan illalla.

Ei sita kavelyn opettelusta ihan helpolla selvia, varsinkaan jos pitaa samalla opetella hyppimaan.
 
Katrinainen HUI KAMALA, varmasti säikähditte :eek: ! Onneksi selvisitte säikähdyksellä, ettei käynyt pahemmin! Toivottavasti Avan aivotärähdys menee pian ohi ja kaikki on taas niin kuin ennenkin. Oikein iso :hug: .

Täytyy mennä nukkumaan, kello on jo ihan liikaa :wave:
 
katrinainen: :hug: voi hurja, kaikkea sitä voi sattuakin..pikaista paranemista avalle! ihan varmasti säikähditte mä olisin ollut ihan hysteerisen paniikkinen tos tilanteessa..

ette meinaan usko mut meillä nukuttiin koko yö heräämättä!!!ihmeiden aika ei ole ohi =)

iltasatu: pitää tunnustaa että, meillä ei iltaisin lueta satuja vaan kaikki kirjojen katselut/lukemiset ajoitetaan päiväsaikaan ja eikä puhettakaan että mä ryhtyisin laulamaan..ei oo kyllä yhtään lauluääntä, ikävä kyllä..

 
Huomenta!

Taidanpas lähteä tyttöä käyttämään päivystyksessä, että kattovat onko korvat parantunut. Oli taas semmonen yö että :headwall: Eilen haroi muutenkin korvia ja tuli sellanen olo että mitä jos ne ei olekaan parantunut. Lähetään sinne sitten viettämään iltapäivää, niin saan mielenrauhan.

Katrinainen, kauhistus :hug: Oikein painajaiselta kuulostaa ja voin vaan kuvitella säikähdyksen määrän.

Marmotta, hyvä että käytit näytillä kuitenkin. Jouduitteko kauan odottelemaan? Oon varautunu taas min. kolmeen tuntiin. Jaksuja :hug: Pyydä sun vanhemmilta apua, että saat hetken nukkua vaikka päivällä.

Naukuri, se oli niin ihanaa sillon kun oli eka lapsi....mä nukuin päivällä tosi paljon. Se kun nukkui vielä pitkiä päikkäreitä vauvana jo. Nyt en sitten pahemmin ole voinut nukkua päivisin ja eihän meidän neiti ole ikinä pahemmin edes nukkunut päivällä. Ei varsinkaan vauvana. Toivotaan että teillä sitten kaksi pientä menee äitin mieliksi päikkäreille samaan aikaan...edes kerran päivässä, niin saatte kaikki yhdessä nukkua.

Iltarukous ei ole ollut ikinä käytössä. Ei ole mun juttu. Satu ollaan isommalle luettu, mutta nykyään katselee ite kirjaa tai lehteä ja käy sitten nukkumaan. Neidille ei olla vielä luettu tmv. Voishan sitä jonkun kirjan ottaa ja katsella hetken. Laulamaan en ala ja ei varmana lapsetkaan haluais. Se peikkoäidin kehtolaulu on aivan ihana ja voi kun joku laulais sitä mullekin!

Jenni, kiva kuulla susta ja pienistä!

Hemulille kanssa voima :hug:
 
Katrinainen: :hug: Hurjaa mitä kaikke sitä voikaan sattua!

Juu on onneksi meillä vakuutus, ja tua yksityisellä käyttäminen on kyllä käynyt mielessä... No odotan nyt tonne tiistaille ja torstaille asti ja katotaan mitä nevolassa ja sairaalassa meinaavat. Meillä on kyllä tosi mukava neuvola täti, mutta joskus tuntuu että ne asiat mistä ei hirvesti tiedä, niin ei ota sit oikein kunnolla hoitaakseenkaan.

kurpitsa: Onnea heräämättömästä yöstä :)

 
Ei mullakaan ystävät oo lauluääntä,mut ipanat kuulemma pitää aina äidin äänestä... en tiiä,meidän omalla ei oo vaihtoehtoo :LOL:

Katris,Hui kauhee :hug: Olisin varmaan saanut kauheen sätkyn....

Kurpitsa,onnea nukutusta yöstä.... =)

Meillä ne yöt vaan pahenee taas... tulis jo muutama parempi. Viimeyönä tais oolla 1 2h jakso,muuten heräiltiin kokoajan.

Ollaan menossa mummulaan yöksi,lähetään puoleltapäivin ja en tiiä millon huomenna kotiudutaan....
 
Summer, mulla oli matkikset auton perässä, ajattelin et jos kauan menee niin kärryttelen sit ympäri sairaalaa. Muistaakseni sä sanoit joskus niin tehnees, otin vinkistä vaarin. :) Me jouduttiin kuitenkin odottamaan vaan reilu vartti, Eeva huusi kun syötävä ja meitä ennen olleilla kai meni vähän hermo kun joku papparainen antoi paikkansa jonossa kun hänellä ei kuulemma ollut kiire. En tajua mitä se sit ensiavussa teki.. Ihana pappa kyllä. :heart:

Katris, hui kauhea. En voi kuvitellakaan säikähdyksen määrää. Hyvä ettei kuitenkaan pahemmin käynyt.

Mun piti kysyä jotain, mutta unohdin jo. No, eipä tuo varmaan ollut mitään tärkeää. Meni kahvit väärään kurkkuun ja systeemit ihan sekaisin kun löysin niin halvat lennot muualle, että ei taas vähään aikaan ole ollutkaan.. ja ottaa nuppiin kun en pääse kuitenkaan. Tai ehkä jos Eeva vois viikonlopun olla hoidossa mummolassa niin sit.. minilomalle. :)
 
Katris: :hug: onneksi Ava taitaa olla paranemaan päin, mutta varmasti olet säikähtänyt kauheasti :hug: Mä oon sanonut miehelle et nää pojat tekee mut harmaapäiseksi mummoksi alle 30 vuotiaana jo.

Vauvan yrittäminen: Mulla vähän sama kun merikalla astun mukaan projektiin jonka valmistuminen menee tonne 2011-2012...ja mä vedän sitä projektia joten mun poisjääminen ei oo ihan niin helppoa kuin esim jostain ns. normaalityöstä ( en keksinyt parempaa termiä) ..Se mietityttää koska olen lojaalia tyyppiä näissä asioissa. Ja ikää mulla nyt 28 kohta 29
 
repa: hyvää mummulareissua!

olipas ulkona kaunis ilma, vaikka aamulla mittari näyttikin -13 astetta niin tuo aurinko lämmitti kyllä, oikein häikäisi lumikinoksista..sain aikaiseksi aurata esikoisen kans ja tyttö nukkui vaunuis ja mies siivos sillä aikaa kämpän ja oli luutunnu oikein lattuatkin niin ja sinä aikana kun oltiin lapsien kans ulkona oli tilannut mulle jonkun yllätyspaketin :eek: =) nyt olo on kuin lapsella jouluna kun yritän keksiä mitä se paketti sisältää.. :)

nyt laittaan pyykit koneeseen..
 
katrinainen....voi mahotonta mitä voi käydä :( ...säikähdyksen määrä on ollut suuri, jaksuja teille :hug: :hug: :hug: !!

Me oltiin lenkillä 1,5 h...ihan reipas olo tuli....ja Edith on alkanut nukkuu rattaissa =) !

Meillä neiti kans alkaa olla aika vaarallinen, kun nousee tukea vasten, muttei oikein osaa vielä varoa :eek: ...pitää olla tarkkana....mut kun ei kokoajan pysty...on niin nopea liikkeissään |O !
 
Korvat kunnossa ja hyvä tietää et on parantuneet. Voi nyt asennoitua öihinkin, kun tietää ettei johdu korvista. Tunnin verran ooteltiin vaan.

Marmotta, joo sillon kun peppi oli siinä 40 kuumeessa, niin se oli kyllä pelastus kun oli ne rattaat. Nyt se leikki leluilla siellä.
 
Ava on voinut jo paljon paremmin tanaan. =) Hiukan on neiti surkean nakoinen, mutta vari on jo kasvoille palautunut. ihana aurinkoinen pakkassaa taalla. Tehtiin juuri lumityot ja tekisi mieli lahtea oikein pitkalle lenkille.

Nyt taytyy kayda kurkkaamassa miten tytto nukkuu vaunuissaan. Ihana kun eilen selvittiin saikahdyksella, olen vaan koko aamun neitia halinut taalla.
 
Katris: onpa kiva kuulla että neiti voi hyvin..anna hali munkin puolesta.

Miksikäs kirsikkatomaatti meidät jätti??? =) Eihän täällä olla mielipiteistä tapeltu ikinä, musta meillä on ollut hyvä yhteishenki. En mä ainakaan tulisi toimeen ilman teitä :hug: :heart:
 
Katris: Hui kamala! Olisin varmaan mennyt ihan paniikkiin :eek: Mutta ihanaa, että selvisitte ns. noinkin pienellä, ettei käynyt vakavampaa. Meni ihan kylmät väreet, kun oli niin kamalan kuuloista :'(

kurpitsa: VAU! Onnea hyvästä yöstä :) Meilläkin pitkästä aikaa oli ihan loistava yö; poika nukkui 8h putkeen (!!!) klo 19-03. Sit söi ja nukkui klo 06:een. Sit annoin vähän vettä ja tutin, niin nukkui vielä 7:40 asti :eek: Olin ihan kuin uus ihminen aamulla. Vielä kun nuhassaan kuorsaava mieskin nukkui vieraspatjalla, niin sekin auttoi ;)

Jenni: Ihana kuulla, että arki pienten kanssa on lähtenyt hyvin sujumaan. Mutta kyllä sun varmaan pikaisesti pitäis saada keskusteluapua noihin sun tuntemuksiin? Vanhat haamut osaa olla aika kenkkuja, vaikka muuten olisikin kaikki hienosti. Toivottavasti pääsisit juttelemaan jonnekin pian?

Käytiin tänään katsomassa E:n pientä serkkupoikaa, ikää 4vk. Voi mahoton miten pieni tuo oli! En muista että E olis koskaan ollut noin pieni... Vaikka onkin ollut :) Painoa oli toisella vaan 3200g eli aika samanmoinen kuin meidän nassikka oli tuon ikäisenä. Miten voi noin unohtaa, miten pikkuinen toinen on ollut? Nyt näytti ihan jättiläiseltä siinä vieressä :D

Summer: Joo, tuo just vähän jänskättää, et mites jos ei saa ikinä päiväsaikaan levättyä, niin kuin sitä sitten jaksaa. Toisaalta, onhan toki mahdollista että tuo esikko sitten jo nukkuis paremmin öitänsä. Ehkä. En tiedä :) Toivossa on hyvä elää :D

Ai niin. Me päästään huomenna leffaan miehen kanssa, kun menis kohta sarjaliput vanhaks. Näytös alkaa klo 12:15 :LOL: En oo varmaan koskaan ollut niin aikaisessa näytöksessä... Mutta kun leffa kestää melki 3h, niin piti ottaa noin aikainen, et isovanhempien ei tartte laittaa poikaa yöunille (jotenkin ne aina saa sen supervirkeäks siinä puuhassa ;)).

Nyt juustonaksujen ja karpalomehun kimppuun. Oon jääny ihan koukkuun tuohon karpalomehuun. Se on niinku mun viikonlopun herkkujuomaa, kun ei siideriä tai viiniä voi ottaa ;)
 
en kerinny kauhiasti lukemaan..meillä loppu antibiootin vaikutus ja poika muuttu heti sen jälkeen taas samanlaiseksi ku ennen tulehdusta..unista eikä syönnistä tule mitään mutta muuten ihan iloinen..mut kiikutin päivystykseen ja toinen korva edelleen tulehtunut..
eli uutta kuuria perään.. :(

jaksuja kaikille..palailen paremmalla ajalla!
 
Meillä on ollut ihan ihme viikko ! Neiti oppinu ja kehittyny tällä viikolla todella hyvin ! Tänään sit hoksas että konttaus asennossa pääsee kans eteen päin, mutta hieman omalla tavallaan ;) Eli siirtää käsiä eteenpäin ja raahaa jalkoja perässään ! :D Mutta sit taas peruuttaminen onnistuu ihan oikealla tavalla ! Tosin ei oo nyt parina päivänä noussut tukea vasten mutta kovaa on koittanut. Meillä on aika liukkaat lattiat että sekin voi vaikeuttaa.

naukuri: Mitä leffaa ootte oikeen menossa katsomaan kun noin kauan kestää? :D

Iltarukous: Mulle itselle on aina pienenä luettu ilta rukous, ja niin oon ajatellu neidillekkin opettaa sit kun tosta vähän kasvaa! :)

 
Huomenta!

Sain nukkua yön olohuoneessa ja tyhmä moka...olis pitäny olla korvatulpat. Heräsin neidin jokaiseen ähkäsyyn mikä makkarista kuului. No, olihan se silti kivaa ettei tarvinu laittaa tuttia tmv. sai vaan kääntää kylkeä. Ekaa kertaa 10kk aikana! Mulla on se ongelma että oon tosi herkkäuninen aina ollut.
Kyselin sitten mieheltä, että mitä mieltä se on...että mihin neiti heräilee, niin suurin syy taitaa olla se sen mönkiminen ja pyöriminen unissaan. Aina pää kopsuu johonkin päätyyn ja on ihan rytyssä jossakin kulmassa. Nyt oon antanut muutamana yönä vettä, jos on ollut pakko jotakin antaa. Sitten eka kerran maitoa vasta aikasintaan viiden maissa.
 

Yhteistyössä