***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

Tilsu;
Ihania kuvia :hug: Meilläkin 4D ensi viikon tiistaina, toivottavasti saisimme kanssa kasvokuvan, voisi tehdä taulut tuleville mummuille ja vaareille sekä tuleville kummeillekin joululahjaksi :hug:

Muuten ei ihmeempiä. Vaavi on alkanut potkimaan kaameasti, eilenkin melkein koko työpäivän jytisteli milloin mihinkin =) Ihanaa vihdoinkin tuntea jotain muutakin kuin tuota "mylläämistä" :hug:

Jalkapohjat ovat vain armoton ongelma, välillä kantapäätkin niin kipeät, ettei kävelemään meinaa pystyä.. Inhottavaa, mutta sille ei mahtane mitään, eli kärsittävä lienee.. Neuvola huomenna aamusta, täytyy kysyä "tädiltäkin" vielä, onko tälle tehtävissä mitään...

Tein jo aamukammankin kalenterin kulmaan, nyt on vielä 29 työaamua jäljellä

Mutta ihanaa päivää kaikille toivotellen =)

Dooris ja sinttipoika 24+1

Moikka!

Tänne ei mitään uutta kuulu, tulin vaan ilmottelemaan että täällä vielä ollaan. Maanantaina olis ultra, jota oon kyllä odottanu kuin kuuta nousevaa. Ens keskiviikkona mä sit valmistun sairaanhoitajaksi. Hetkeksi on töitäki luvattu, mut voi olla et vaan keikkahommia on tarjolla tammikuusta eteenpäin kun ei tää raskaus houkuta ketään ottamaan mua pidemmäksi aikaa. Mut saanpahan olla sitten kotona, sitä en ookaan koskaan aikaisemmin saanu tehdä.

sh07 rv 21 tasan (jo näin pitkällä..)
Lähden tästä koulua kohti, nää on näitä viimeisiä kertoja kun tarvii sinne vaivautua..

Heipparallaa piiitkästä aikaa..meillä on ollut tietokone rikki viimeiset 2 kk ja nyt toimii jotenkuten(hermot menee...)joten aattelin tulla katselemaan teitin kuulumisia ja kertomaan meitin.
apua viikkoja on nyt sit jo 21.mihin ihmeeseen tää aika menee.masuasukilla on kaikki hyvin.sukupuolta koitettiin ultrassa katella mutta olipa vaavi sitten päättänyt pistää napanuoran kulkemaan jalkojenvälistä,joten lekuri ei lähtenyt arvailemaan.... =)
Sain kehuja neuvolasta-painoa ei ollut tullut kuin 102g/vko ja edellisellä kerralla 0g. Jes-eli hyvällä mallilla ollaan,kun entuudestaan tuota painoa on jo jonkun verran :whistle: . täällä koitan könkätä eteenpäin,meni selkä tossa sitten taas,joten pitkällä saikkarilla ollaan.
tietääkö joku millon mahtaa tulla kelan uusi pakkaus?eikö se yleensä vuoden vaihteessa julkasta? vai oonko ihan hakoteillä?

Tyttimaarialle osanottoni ja voimia perheellenne :hug:

Pitkästä aikaa saan aikaisiksi kirjoitella, on niin kiirettä aina vaan.. Ja meillä on ollu kovaa sairastelua taas, tai etenkin tyttö kuumeilee jatkuvasti ja ollaan lääkärissä ravattu ja kokeita otettu mutta mitään syytä kuumeilulle ei ole löytynyt. Nyt vahva epäilyksemme on meidän asunnon huono sisäilma, meille tulee ilmastointikanavia pitkin naapurista tupakanhaju ja naapurissa on todettu hometta. Olemme asiasta sanoneet isännöitsijälle monen monta kertaa mutta asialle ei tapahdu mitään joten päätimme nyt muuttaa. Saatiin onneksi pian uusi asunto ja muuttamaan päästään helmikuun alusta =) , asunto on ihana, melkein uusi, ainut että muutama neliö olis saanut olla enemmän.

Muuten olen voinut ihan hyvin, närästää vaan kovin ja viikon ajan on ollu vähän huonoa oloa ja huimauksen tunnetta, johtunee varmaan verenpaineesta joka ihme kyllä minun kohdallani on ollut aika matala. Jossain vaiheessa joku oli painon nousua päivitelly niin mulle on kans tullu jo 8kg painoa lisää :ashamed: No mutta siitä en stressiä ota, tulee mitä on tullakseen.

Ollaan mietitty 4d ultraan menoa mutta voi olla että se nyt kumminkin jää kun tulee tuo muuttokin ja sen myötä ylimääräistä rahanmenoa. Ja mulla on jo 11.1 seuraava aika äitipolille jossa ultrataan ja silloin viikkoja jo 28, jospa silloin sukupuolikin näkyis ;) meille kun se jäi rakenneultrassa vähän arvoitukseksi, tai sanohan lääkäri ettei kiveksiä näy mutta ei kyllä hyvin nää sinne haaroväliin, oli vähän epävarma sitten asiasta.

Kummeista olette puhuneet, me ei olla ketään vielä kysytty. Yksi on varmaksi tiedossa jolta meinaan viikonloppuna kysyä kun tulee kylään mutta sitten on mietinnässä ketä muita pyydetään. Esikoisella kummeja on 4, yksi pariskunta ja 2 yksinäistä ihmistä.

Hyviä vointeja kaikille, voikaa paksusti :wave:

Tänne ei mitään kummempia: Mulla myös aivan mahoton närästys, muuten ihan hyvä vointi!
Viime perjantaina oli neuvola ja siellä oli kaikki kunnossa: vauva voi hyvin ja sf-mitta oli 21cm, mut mulla paino oli vähän laskenut ja siitä sainkin moitetta että pitäs syödä enemmän ja itestä tuntuu että koko ajan jotain syö!Nyt painoa on tullut yhteensä vajaa 2 kiloa!
Eikö tuo lähtöpainokin vaikuta jonkinverran: kun mulla edellis raskaudesta jäi kiloja ja lähtöpaino oli isompi kuin muulloin ollut raskauksissa?!Ite en ainakaan osaa olla huolissaa, kun maha kuitenkin kasvaa!

Meillä vauvan kummit on aika selvillä, mutta kysytään vasta vauvan synnytyä!Muillakin lapsilla on yhteensä 4 kummia, niin myös vauvalle tulee!
Vauva potkii ja liikkuu kovasti, ihanaa!!! =)
MUt nyt lähen lasten kans askarteleen tonttuja, mukavaa joulun odotusta kaikille!

anri&vauveli 24+4

Onko kukaan ostanut farkkuhaalareita? Itse olen etsinyt huonoilla tuloksilla, henkkamaukan haalarit olivat huonot, eivät siis istuneet minun päälle, enkä tykännyt niistä. Vinkkejä pliis, jos joku tietää paikan josta vois käydä kattelemassa =)

voi ihania kuvia 4d ultrasta... =) Voi kun raskisi itsekin käydä... :whistle:
Viimeinen päivä olis äippäpolilla istukan tarkistus ultra mutta eihän se ole mitään verrattuna nuin aidon näköisiin kuviin..

Ihan sitä tässä olen ruvennut miettimään että se neuvolassa joka kerta otettava pissanäyte niin lirruutatteko suoraan siihen purkkiin vai annatteko näytteen keskivirtsasta?
Kaikkea sitä ihminen miettiikään mutta tulipas vaan mieleen kun en ole koskaan sitä neuvolassa kysynyt et teenköhän jotain väärin... :D

Puella mun esikolta otettiin kans se napaverinäyte muttei onneksi ollut sitä geeniä joten ei olla siinä diapetes-tutkimuksessa... Eiköhän ne taas ehdota tutkimusta sairaalassa jos siihen on edes mahdollisuus päästä.

Hysteerinen mulla kolmet erilaiset äippälappuhaalarit (missymomin, hennesin ja lindeksin, kaikki eri mallisia ja eri värisiä), en ole vaan vielä alkanut käyttää mut sit ison mahan kans ne on ihanat pitää! Taitaa olla niin et ne istuu paremmin vasta sen ison mahan kanssa.. Lempparit nyt pienen kanssa on ne hennesin ja sit ison kans missymomin ja lindexin on paremmat.

anri sama homma ku sulla, painoa tullut vasta 2,4kg mutta ei musta kyllä kukaan ole neuvolassa huolissaan ku lähtöpainoa enemmän ku viimeraskaudessa. Viimeksi näillä viikolla oli tullu jo varmaan 8kiloa (ellei enemmänki, en jaksa tarkistaa) että sillee.. Uskon et sullaki vaikuttaa vanhat kilot. Mutta, jos neuvolasta kehoitetaan syömään enemmän niin sit ei muuta ku herkutteleen!

Dacapo mä oon kysynyt ekassa neuvolassa siitä pissasta ja kuulemma saa suoraa lirutella, ei tarvi tehä alapesuja tai antaa keskivirtsasta. Se on sit eri ku labraan viedään..

heps =)
noista kummeista kun on ollut puhetta, niin onko muita mun ( meidän ) lisäksi jotka aikovat pyytää kummeja vasta kun vaavi on syntynyt. tehtiin niin esikoisen aikana ja taidetaan tehä niin nytkin. Kauhee ressi et ketä pyydetään. Molemmilla niin pieni suku ja kaikki sisarukset on jo esikoisella kummeina. muutama kaveri on jota pyytää mut kun niilläkin on jo niin paljon kummpilapsia.. en tiä miten enää meille kehtais pyytää :ashamed: .. huh, huh... saapi ny nähä.. nytpä huomasin että olihan tuolla ainakin anri82 joka aikoo pyytää kummeja vasta vauvan synnyttyä...

meillä nvlas on neuvottu ottamaan alapesun jälkeen keskipissasta näyte... ja niinpä sitten teenkin.

me myös kysytään kummeja vasta lapsen synnyttyä, näin tehtiin esikoiseltakin...

Kyllä on "Aino" ollut vilkkaana tämän päivän :heart: Potkut vaan voimistuu ja näkyy ihan paidan läpi liikkeet. Minkä lie virtapiikin on saanut??? :D

Dacapo ja Aino 24+1

piitsi toivottavasti äitisi jo paremmassa kunnossa :hug: ja ymmärsinkö oikein..sinäkö olet mennyt naimisiin..? onnea paljon jos näin on!

ny seuraa vali vali asiaa VAROITUS

mies pitää jotain ihme peli iltaa kaverinsa kanssa (jolla myös lapsia ) ärsyttävää!! uusi 300 euron mikä lie x boxi piti hommata ja siihen vielä vara ohjainkin!! kyllä minua sapettaa niin turkasesti.minä en voi ymmärtää mitenjoku käyttää aikaansa johonkin niin turhaan kuin pelaaminen... siinä sitten kaljaa tissutellaan ohessa ja minulle äsken "ilmoitettiin" että lähdempäs sitten vielä oluellekkin.
|O |O |O |O :headwall: :headwall:

ja kaikki kotityöt jälleen minun harteilla..ja valitetaan kun on niin sekaista. !! että se kehtaakin.

eikä voinut lähteä yksiin perhe pikkujouluihin,kun "pelit niin kesken" minä sinne sitten kaksin tytön kanssa ja kiva kun kaikki utelee että missäs se mies on.. sanoimpa suoraan mihin jäi.

kohta kiehuu yli ja kunnolla!

lähdempäs nyt suorimaan paikkoja !

parempaa iltaa kaikille muille.

Heippa!

Taas meitsi myöhään illalla koneen ääressä, kuulostelen tuolla, onko poika oikeasti nukahtanut vai kuin.

Piitsi, toivotaan pikaista paranemista äidillesi :hug:

Kummeista vielä, esikoisen kanssa oltiin niin pihalla, keitä pyydettäisiin, että pyydettiin vasta hyvän aikaa syntymän jälkeen. Lisäksi neljäs kummihan pyydettiin reilustikin jälkikäteen eli lähemmäs 2 vuoden iässä. Nyt voitaisiin pyytää ennen syntymääkin mun puolestani, mutta katsotaan nyt, miten saadaan aikaiseksi tai saadaanko.

safariina, niin hyvin kuin itse ymmärränkin tietokonepelien päälle :) (Sims 2 on mun suosikki), kyllähän se tympii kun miehellä on muka tärkeämpääkin tekemistä kuin perhe :| Ja tietysti toivoisi, että yhteisiin juhliin tulis mukaan. Mutta oikein teet, kun suoraan kerrot kavereille, mihin jäi. Ainakaan ei mitään tekosyitä tarvitse ukon puolesta ladella. Mä jään aina silloin tällöin "valokuvausleskeksi", kun mies lähtee reissuille kaverinsa kanssa, ei nyt kovin usein mutta kyllä se siinä mielessä välillä risoo, että itselleni ei tulis mieleenkään tosta vain lähteä jollekin kuvausretkelle ja venyttää sitä makkaranpaiston ym. merkeissä. Ja munkin mies muistaa kertoa, jos koti on kaaoksessa |O Kuitenkin se on viime aikoina ollut ennen kaikkea minä, joka täällä on jotain tehnyt ja oikein hyvässäkin kunnossa saanut kämpän pidettyä (no myönnetään, että myös yleinen urputus aiheesta on vähentynyt, mutta sitten tuo saa kilarikohtauksia jostain yksittäisestä asiasta - tänään esimerkiksi imuroi vimmalla kärpäsiä kompostista, sanoi ettei pariin päivään kompostoida ja vielä pyysi mua huomenna jatkamaan kärpästen imurointia!) :LOL:

Kyllä tuolta vielä jotain joikua kuuluu ja äsken kävin laulamassa pojalle - halusi kuulla sen "5 pientä ankkaa lähti leikkimään". Ja osaakin närästää taasen :/ Nukkumaan tekis mieli.

Muuten ei kummempaa, sain tänään tietää että mun yksi vanha työ on päässyt mukaan näyttelyyn, jonka avajaiset huomenna kuudelta (tutuille: tervetuloa!), paljon on iltarientoja ollut viime päivinä ja näin ne siis jatkuvat huomennakin mutta kiva näin. Tässä hommassa rasittavaa on se, että äitiyslomalaisenakin vähän huolehtii siitä, näyttääkö töitään riittävän usein jossain, vaikkapa pienissä paikallisnäyttelyissäkin. Ja sittenpä stressaan joulukorteista, mulla oli niitä varten ideakin mutta ei kumitelaa, jota tarttisin kaavailemaani linopainatusta varten. Kiirettähän pukkaa!

Ai niin ja ostin ja leikkasin äitiyshousukankaat tänään. Mustat perushousut kuulemma hyvälaatuisesta housukankaasta. Oon ihan että jee, kerralla sopivan mittaiset lahkeet ja kaikki. Vielä kun ehtis vaikka huomenna ommella. Kutkuttelee kovin. On muuten äitiyshousujen kaava Suuressa Käsityölehdessä 10/2007, jos jotakuta kiinnostaa. Aattelin kangaskaupassa, että kun laitan mahakappaleen resorista, en tarvitse vetoketjua, mutta niinpä niin, ohjeen löydettyäni ilmeni, että vetskarihan niihin tulisi. Kai se pitäisi jo ensi alkuun yrittää tuolta varastoista löytää mieluummin kuin että teen ilman ja sitten joudun ratkomaan ja lisäilemään myöhemmin hankalasti, kun eivät pökät mene päälle. Teen kokoa 36 eli vanhaa kokoani, vaikka pelkään, ettei äitiyshousuissa ole tarpeeksi turpoamisvaraa. Veikkaan, että painonnousu rikkoo aivan kevyesti 10 kilon rajan, mikä lohduksi muille painonnostajille :ashamed:

Hiljaista pojan huoneesta, menenpä kurkkaamaan ja sitten toivottavasti petiin :wave: Jaksellaanpas taas,

t. Hanhiemo ja Kultamuna eiku Kalenteri ja Paapau 23 + 6 :heart:

Perjantai-huomenta kaikille;-)

Justiin tulin neuvolasta, sain kanssa viimeinkin nuo Kelan paperit ihmeteltäväksi, sekä kasan erinäisiä aikoja, mm. perheneuvontaan useita aikoja, sokerirasitusajan yms.... On, saahan siitä täytettä ensi vuoden kalenterin alkuun mukavasti;-)

Vaavilla kaikki hyvin, sykkeet kuuluivat erinomaisesti, ja kun jätkä sai kuuntelusta tarpeekseen, potkaisi vielä vauhtia neuvolantädin kädestä oikein kunnolla ja vaihtoi maisemia :LOL:

Painoa onkin sitten tullut jo ihan "kivasti", 8 kg, tosin osa niistä johtuu tästä reilun viikon häistä johtuvasta mässäilyrumbasta, kun on tullut käytyä ulkona syömässä vähän joka päivä milloin kenenkäkin kanssa.. Nyt täytyy ottaa itseään kyllä niskasta kiinni, tai kohta ei enää isommin naurata :whistle:

Mutta päivän jatkoja kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 24+2

Hei!

Olen viimeistä päivää töissä tänä vuonna, jee!
Kotikoneella voi tökkiä, joten käyn täällä lukemassa & kertomassa kuulumisia, jahka ehdin.

Iloista olemista kaikille!
Oma napa:
Kaikki hyvin, ei mutia raskausoireita, kuin tuo maha..

:) Kellukka & Vaivero 25+1

heipat tälle päivää, ei mulla oikee mitää asiaa ole mut ajattelin silti "nostaa" pinoa.. vaik ei me oltu kyllä ees sivulta tiputtu.. no, kunhan aikani kuluksi.

ollaan menossa pojan kanssa alkuillasta delfinaarioon katsomaan joulunäytöstä. oltiin siellä viimeksi kesällä ja silloinkin tuo jaksoi hyvin istua aloillaan koko shown, toivottavasti nytki menee hyvin. karuselliinki meinattiin ku luin särkänniemen nettisivuilta et kaksi lastenkarusellia on auki. kivaa!

ihan pikaseen vaan - netti toimii taas,ainakin hetken.

anu, me käytiin kanssa kattoo delfiinejä ja voi hurja että tuo ipana tykkäsi. karusellissa tuli itku, ei ole oikein noin pienille ne sopivia... mentiin sitten ympäri karusellihevosen vieressä äitin sylissä.

Hei Tilsu! Tehän kävitte myös Femedassa 4d:ssä. Toimiiko teillä se mukaan saatu levyke dvd-soittimella?
Meidän dvd vehje ei sitä näytä, vaikka sen pitäisi olla hyvä laite, eikä ole kiukutellut aikaisemmin. Myöskään tietsikka ei suostu sitä näyttämään. Miehen työkoneella se näkyy onneksi.
Onkohan se vaan joku harvinaisempi tallennusmuoto vai? Miten teillä näkyy?

Minttu mamma kyllä meillä toimii molemmilla, tietokoneella ja DVD-soittimella. Oon katsonut nimittäin molemmilla. Ihmettelin että toimii DVD-soittimella, kun se ei soita ees kaikkia mun poltettuja musiikkilevyjä. Hmm.. mikäköhän siinä teidän levyssä on?

Moiks ja hyvää lauantaita!
Vuoden viimeinen "vauva"uinti olis tänään. Ei ollakaan kolmeen viikkoon päästy sairastelujen takia... Viime vuonna viimeinen kerta uitiin kynttilän valossa ja joulumusiikkia kuunnellen. Meidän unti on semmosessa kaupungin sivuhallissa, joten se on pienempi ja tunnelmallisempi halli ku nuo isot.. Siel oli jopa glögi+piparitarjoilu. Toivottavasti olis tänään sama homma. Oli niin ihana uida kynttilänvalossa.

Masuun kuuluu hyvää, potkut tuntuu päivittäin ja nyt ne tuntuu jo ihan vaikka olis tekemässä mitä.. Perätilassa taitaa pieni olla edelleen, ainaki eilen tuntui potkut sillee. Meillä alkaa olla taudit voitettuna ja minäkin alan pikkuhiljaa jaksaa paremmin. Viime maanantainahan mulla oli hemppa sen 103 ja aloitin sen nestemäisen raudan (Kräuterblut Saft) kun sitä jopa mun terveydenhoitaja suositteli kun Obsidani ei sopinut mulle ollenkaan. Toivotaan että lähtee nopeaa nousuu että alkais jaksamaan paremmin.

vuotaraaputin hienosti meni delfinaariossa! Poika ihan jamitteli ku tuli niin hyvää musiikkia ja osas "pinniinit"(ei ihan vielä osaa sanoa oikein) tanssia! ja karusellissakin viihtyi, kun vaan äiti tuli mukaan.. Mutta PenaPuu pelotti (sitä pelkäsi kesälläkin ja ymmärrän kyllä miksi) ja samoin pelkäsi ihan sairaasti semmosta delfiini-maskottia, jonka sisällä siis joku ihminen hillui. Se maskotti nimittäin tuli meidän viereen yhtäkkiä ku oltiin kahvilla siinä akvaarion edessä ja muksut sai hirveet paniikki-itkut ku semmonen 2metrinen pehmodelfiini silittää päätä.

Anu ja rv 23+0

Mä nukuin tänään kahteentoista asti, ah ihanaa. Pojat kun lähti eilen Pohjanmaalle joulukuusta ja polttopuita hakemaan, niin olen täällä omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni :) Illalla tulevat, yritän pikkusen jaksaa siivoilla että on kivempi tulla kotiin.. Jaksaminen on vaan ollut niin kiven alla viimekuukuadet, ettei mitään rajaa. Rupeisivat vaan potkimaan noi Obsidanit, ni sais vähän virtaa lisää vaihteeks. Ahdistaa tää jokapäiväinen löhööminen ja saamattomuus...
oon nyt viikonverran niitä syönyt, tosin vaan yhden kapselin päivässä, keskiviikkona neuvolassa nähdään onko tepsinyt.

Vauva potkii ja rytisee mahassa.. Selällään ei pysty enään makoilemaan kunnolla, siksi oonkin heräillyt nyt parina yönä siihen, että toinen lonkka on puutunut kun liian kauan samalla puolella nukun. Pissalla en öisin vieläkään ole joutunut ravaamaan, se on jees :)

tässä väliaikaraporttia Pinaattilasta, voikaa hyvin!

Ajattelin itsekin nostaa meitä, mut anuuu ennätti =)
Täällä oltiin viime viikko riikassa ja tämä viikko podettu niin jäätävää väsyä töiden lomassa et vaaka tasossa mennyt aina kun mahdollista. Ihmeellistä, rautaa syöty jo ihan alkuraskaudesta ja hb ollu kokoajan about 107, jos nyt tapahtunut joku pompsahdus...
Viime viikolla mieskin tunsi ekakertaa potkut päälle päin. Sen jälkeen vauva liikuskellutkin jotenkin paljon enemmän massussa, tainnut vaihtaa asentoo. potkut tulee silti kovin alas, enimmäkseen juuri virtsarakkoon :(
Tänään tarvis raahautua ehkä elämäni toiseksi viimeiseen yövuoroon baariin. Eikä nappaa yhtään.
Ens viikko aloitetaankin ihanissa merkeissä, nimittäin ma aamulla on 4D ultra =) tulen sitten esittelemään kuvia.
Eipä tänne siis sen ihmeempiä.. kovin on rauhallista. Ihmiset varmaan jo odottelee joulua ja tekee viimeisiä ostoksiaan.

Minä + Voice 24+6

angel08 kerrohan kaikki mitä kannattaa Riikassa tehä? Ollaan siskon ja äitini kans menossa 2.1. naisten lomalle.. Kukaan meistä ei ole siellä ennen ollut joten jokainen vinkki otetaan mielellään vastaan!

Yhteistyössä