***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Tervetuloa vaan mukaan Huhti-Hippuihin Sally Carrera lisäsin sut tuohon etusivun listaan :wave:

Kellukka Harmi että sulla on paineet koholla. Sulla on viikotkin kyllä jo niin pitkällä, ettei ihme et näitä loppuraskauden vaivoja voi ilmaantua. Toivottavasti selviät ilman raskausmyrkytystä :hug: Otat vaan rennosti siellä reissussa.

Piitsi Sehän kiva, että pääsit ylimääräiseen ultraan =) Ja oot selvinnyt mukavan pienellä painonnousulla!

(.) Mulle tuli tänään äitiyspakkauspäätös, eli se tulee kahden viikon kuluessa postiin! Jätin hakemuksen ihan tammikuun alkupäivinä. Kivaa.

Sitten tuo vanhempainraha oli mukava yllätys, eli en olekaan aivan minimillä vaikka olen opiskelija!!! Tein vuonna 2006 muutaman kuukauden töitä ja satunnaisia viikonloppuja niin oli sitten laskettu niiden tulojen mukaan. Eipä se nyt ollut paljoa korkeampi, mutta kuitenkin!

Veroasioista Sorry jos kysyn vaikka tästä on puhuttu moneen kertaan: eli kun en ole nyt siis töissä enkä äitiyslomalla ja opinnot on keskeytetty niin meneekö minulta tosiaan tuo väh. 20% veroa? Sanoiko joku, että jos saa vain sosiaalietuuksia niin niille saisi pienemmän prossan? Mulla on mennyt ihan ohi :ashamed:

Sitten vielä kiva juttu eli meidän Saksasta tilatut Quinnyn matkarattaat sekä Maxi-Cosin turvakaukalo + jalusta ovat vihdoin matkalla Suomeen. Nettikauppa oli joutunut odottamaan Maxi-Cosilta noita tuotteita useamman viikon ja olin jo ihan hermona... Saan kohta nähdä mitä on tullut tilattua!

:wave: Jos joku haluaa aloittaa huomenna uuden pinon niin rohkeasti vaan!

Tilsu 29+6 (Ihanaa, huomenna tasan 30 )

nyt on ihan pakko tulla kertomaan. Serkullani on laskettuaika noin. 3viikon päästä. Ja sai tietää sen TÄNÄÄN!!!! Sunnuntaina oli tehnyt raskaustestin ja tänään ultrassa selvisi että viikkoja on noin 37!!!! Mä olen kyllä aina ihmetellyt kuin nää tälläiset tapaukset voi vaan olla mahdollista! Mut on ne vaan. Joulun tietämissä oli kait lopettanut pillereiden syönnin siksi että ne lihottaa... no syy olikin sitten ihan toinen =)

Joanna ei oo totta! Tai siis kyllä näitä aina käy, isän työtutun likalle oli kans joku vuosi sitten tullu yllärivauva. Selkäkivuista oli menny sairaalaan ja saanu tietää että synnytyshän se käynnissä. Onko serkkusi ensimmäinen lapsi? Siinä on vähä valmistautumisaikaa, voi jestas, toivottavasti ei tule henkisesti oleen liian rankkaa.

Anuu: Kyllähän tuo ensimmäinen on. Serkkuni täyttää huhtikuussa 17v. Varmasti pieni shokki niin itselleen, poikaystävälleen kuin molempien perheille. Enpä usko että olivat vielä perheenperustamista suunnitelleet tai haaveilleet. Vaihtoehdot tässä vaiheessa vaan ovat kovin vähissä. Toivon kyllä sydämeni pohjasta että kaikki tulee menemään hyvin, henkisesti tuo on varmasti kova paikka! Valmistautua nyt 3viikossa tulemaan äidiksi, kuin eilen "sait" vielä olla teini!!

Iltaa!

Joanna, voi hyvänen aika! :eek: Onnea serkulle, toivottavasti shokin jälkeen vauva tulee tervetulleena... Ei voisi sattua mulle kyllä ikinä, kun jo viikolla 13 olin aika pallo ja muutaman viikon päästä ei jäänyt paljon arvailuille varaa! :D Meni sitten Joanna serkkusi "jonon ohi" - taitaakin päästä synnyttämään ennen meitä ketään. ;)

Kellukka, pahoittelut ei-toivotuista neuvolakuulumisista ja kiitos kun kerroit, mitä noista vihlonnoista sanoivat. :hug: Lepuutus varmasti auttaa oloihin ja ehkäisee suurempia häikkiä. Raskausmyrkytykselle et voi mitään, jos sellainen olisi tullakseen: se ei susta johdu eli älä itseäsi pidä tyhmänä tai syyllistä. Noista tutkimuskivuista muuten, mulla ollut ihan samaa myös, en jotenkin osaa rentouttaa itseäni. Nyt on hiukan helpottanut, ja viimeksi neuvolalääkärissä olikin lähes kivutonta. Kerroin kyllä (taas) lääkärille etukäteen, että olen tosi herkkä, se ehkä auttoi, kun tiesi. Esikoista kun menin synnyttämään, mulle ei siinä heti käyrille mennessä saatu edes tehtyä tutkimusta, kun olin niin kivulloinen. :| Myöhemmin sitten synnytyksen kuluessa se meni siinä sivussa, vaikka ei ollut niin miellyttävää. Tietysti siinä auttoi sekin, että pikkuhiljaa tuli tutuksi kätilökin, ei tarvinnut joutua jonkun vasta juuri mut nähneen tutkittavaksi.

Painosta taisi Pulttis kysellä. Siis se 15 kg on tähän mennessä suunnilleen se lukema, tosin jos laskee ekasta neuvolakäynnistä, sitä on vasta 12 kg tullut. Mulla rupesi kyllä paino nousemaan heti plussatestin jälkeen. :) Terkkari sanoi alussa, että 17-18 saisi hyvinkin tulla, mutta tuskin se kuitenkaan siihen jää...

Athena, tuskin on mitään syytä huoleen, vaikka alakäyrillä masu meneekin. Oon viime aikoina ihmetellyt tuttujen odottajien mitättömän pieneltä tuntuvia masuja, niin ne vain ovat kooltaan yksilöllisiä. Ja muodoltaan myös! Mulla tuo on kaikki tuossa edessä, oikein törröttää eteenpäin, ehkä sulla on puolestaan tasaisemman pyöreä masu. =) Mulla oli aika iso masu esikoisesta myös, tai etenkin alkuun, mutta poika oli pienehkö syntyessään 5 päivää lasketun ajan jälkeen. Painoi 3368 g, tosin oli 52 senttiä pitkä.

Tervetuloa jengeihin mukaan, Sally Carrera, kiva kun löysit tiesi joukkoomme! =)

Antto on tervehtynyt, ja taas voidaan touhuta normaalisti. Kerhoiltiin ja kyläiltiin tänään ja huomenna mennään katsomaan kuukauden ikäistä pikkupoikaa sekä hänen isoveljeään :heart:

Palaillaan taas,
t. Kalenteri ja Paapau 30 + 6

Tilsu: Miehen täti on verotoimistossa töissä ja tekee meille aina verokortit. Teki mulle yhden verokortin töitä varten, koska saan palkkaa kesäkuun loppuun asti ja sitten kun joskus, ehkä saan sen äitiysraha päätöksen kelasta, niin sen kanssa sitten marssin hänen luo ja tehdään uusi verokortti kelaa varten tuon päätöksen perusteella. Eli ei mene 20% veroa, jos itse vaan pitää huolen siitä että toimittaa verokortin kelaan.

Pulttibois: Mulle oli viime neuvolaan mennessä tullut yhteensä 9kg raskauden aikana, mutta siitä on nyt siis aikaa. Ensi viikolla neuvolalääkäri, joten sitten taas näkee tilanteen. Mulla oli yhden neuvolan jälkeen paniikki, kun oli tullut niin paljon painoa/viikko, mutta seuraavalla neuvolakäynnillä tajuttiin tädin kanssa, että johtuikin neuvolan vaihdosta eli vaaka oli kalibroitu vähän erilailla.

joanna: Vaikka varmaan tuli raskaus aika shokkina niin toisaalta ihana ettei ole niin pitkä odotus. Itsellä meinaa mennä hermot, kun tätä raskautta on odotettu ja yritetty niin pitkään ja ovulaatiosta asti odotettu tulokasta turhankin malttamattomasti, joten olen aina miettinyt, että olisi ollut ihana tietää yllätyksenä myöhemmin raskaudesta ja sitten olisi ollut enää lyhyt odotus jäljellä. Toisaalta on tällä pitkällä odotusajalla kyllä varmaan tarkoituksella: tottuu ajatukseen kunnolla ja masuasukista on tullut kyllä jo tosi rakas ja tuttu täällä masussa.

Kellukka: toivottavasti paineet tasoittuu!

(.) eli omaan napaan sen verran, että huomaa kyllä tilan alkavan käyvän ahtaammaksi. Entiset kipakat potkut ovat muuttuneet voimakkaaksi möngerrykseksi. Eilen illalla punki jalkapohjaa niin voimakkaasti ulos, että musta tuntui et olisin voinut ottaa siitä kiinni sormilla. Silittelin sitä niin tytsy vetäisi takas sisään ja odotti ehkä minuutin ja teki saman uudestaan. Tätä sitten toisteltiin muutaman kerran illan aikana =)

Yhteistyössä