**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Kalenterille ja muillekin jotka ovat kommentoineet kivasti vauvan kuvia... :flower: Jo ekassa 4d kuvassa, joka oli silloin rakenneultran aikaan tuo vauveli oli paljon isoimman veljensä näköinen ja hän taas on paljon äidin näköinen... Ja tosiaan, kyllä minusta "pahasti" näyttää noissa ultrakuvissa, että samaa sarjaa on tästäkin tulossa. Kuopus oli ihan eri näköinen vauvana.. Enemmän peikkopojan näköinen kuin miun tai esikoisen. B) Nähtäväksi jää, että mitä sieltä sitten tulla tupsahtaa. :D

Pitkän pätkän kirjoitin mutta onnistuin sen kadottamaan. :kieh:
Enpäs jaksa uudestaan aloittaa.

Joannan miehen toilailut sai naurut aikaiseksi :LOL: vaikka uskon ettei sinua naurattanut.Ja oksennuksiakin oot joutunut pesemään.Miehet,miehet!

Heilin pojasta ihania kuvia! :heart:

Mulla on sormus sormessa mutta tiukassa on,pitäisi ottaa pois vielä kun saa.
Mahan ympärystä en ole mitannu.Eipä ole sellasta mittaakaan.Iso on! :whistle:

Jaaha,ja huuto alko taas.Pikkusisko kiusaa isoveljeään,juoksee karkuun ja liukastuu jne. :|
Paremmalla ajalla taas!

Vishy ja masu 34+6

Heili voi kuinka suloisia kuvia :heart: harmi kun en itse käynyt 4D:ssä, mutta kohtahan tuon tuotoksen jo näkeekin livenä :D

Kalenteri :hug: Tiedän ettei oikein mitkään sanat auta tuossa tilanteessa. Itsellä aivan samat murheet, kiloja tullut suunnilleen sama määrä kuin sinulla ja tekstikin oli kuin minun kirjoittamaa. Ainut vain, ettei rintoihin ole tullu juurikaan mitään, ympärysmitta on toki muuttunut, mutta ei kuppikoko. Selkään tuntuu kuin joku olisi iskenyt läskipalasia, ja kyllä sitä on tullut reisiin ja peppuunkin |O Tykkäsin aikaisemmin pepustani,se oli lihaksikas ja ihan napakka, nyt on aivan hirveä :eek: tuntuu jo pahalta miehenkin takia, olisi kiva että hällä säilyis vaimo suht kivassa kunnosas vaikka lapsi tuleekin. Oon kyllä luvannut yrittää päästä entisiin mittoihin, eikä siis toki ole mikään miehen pyyntö, vaan oma halu olla miehelle se millainen olin aiemmin. Nähtäväksi jää onnistuuko :/

Nyt on sämpylät leivottu, yksi pelti meni vähän vituralleen, kun unohdin sen liian pitkäksi aikaa uuniin kun luin tätä palstaa välillä :LOL: mutta muut pellilliset on varmaan ihan hyviä. Itse ainakin sain syötyä itselleni hurjan ähkyn jo :D

Kalenterin painonnousuajatukset ovat tuttuja minulle. Minulla ekassa raskaudessa tuli 35 kiloa painoa, tokassa 20 kiloa ja nyt kolmannessa on tullut kymppikilo sunnilleen, mutta minulla on edellisen raskauden kiloja vielä lähtökiloissa.. Mutta siis; Jalat on kuin tolpat, kädet kamalat löllöt ja joka puolella on läskiä ja rasvaa ja tissit himputin isot.. :kieh: Mutta..tiiätkös.. EI ME LANNISTUTA! Vuoden-parin-ainakin kolmen päästä ollaan yhtä hemaisevia kuin aiemminkin ja onnellisia äitejä ihanista huhtivauvoistamme. :D Kerran täällä vaan eletään ja tää on nyt vaan tämmönen vaihe. ;)

Kalenteri ja muutkin kiloja murehtivat :hug: ne kerkeää kyllä sitten ravistella pois kun vauva on syntynyt, jos teillä ei ole sokereissa häikkää niin nauttikaa nyt kerrankin kun saa olla luvan kanssa iso ja kömpelö :D

mulla itellä on alkanut olemaan ongelmia tuon aamun paastoarvon kanssa, vaikka siis illalla pistän insuliinia sen maksimiannoksen ja syön hyvän iltapalan. TAYSista viimeksi sanoivat että pitäisi lähteä just ennen nukkumaanmenoa LENKILLE, mutta hyvinpä onnistuu kun mies on illat/yöt töissä. pakkaanko mä esikoisen rattaisiin ja lähden retuuttamaan kaksivuotiasta yhdeksän-kymmenen aikaan pihalle? äly hoi...
mutta tänään laitoin postissa TAYSiin diabeteshoitajalle seurantalapun, sisätautilääkäri pistää taas sitten lappua postissa että miten edetään, nostetaanko insuliinia vai...
kyllähän se oma järkikin sanoo että sokeria ja rasvaa nyt pitäisi välttää, ettei vauvalla ole mitään ongelmia sen takia synnyttyään sokereissaan. mutta hetkittäin se vaan on niin vaikeaa mukamas :LOL: onneksi kohtu on niin korkealla ettei mahdu mahaan kuin vähän ruokaa ja senkin sitten mieluummin syö "oikeana" ruokana - yleensä :whistle:

Suurkiitos, ootte ihania kun neuvotte!!! :) Soittelen heti huomenna sinne Pasilan koululle jos ne vaikka osais neuvoa siellä et minkä tyyppiset hoidot sopii turvotukseen. Kävin tänään yhdessä kauneushoitolassa kyselemässä et olisko niillä mitään raskaana oleville suunnattua hoitoa, mutta se täti vain näytti avuttomalta ja suositteli kysymään jostain muualta lymfahoitoa (oli btw parrakas nainen kauneushoitolan kassalla, todella vakuuttavaa :LOL: ...). Mulle tuli itselleni mieleen et joku turvehoito vois olla aika pop, mutta kun kysyin Stockkan luontaistuoteosaston myyjältä et saako sitä käyttää raskaana niin sain vastaukseksi "en tiedä, en ehkä itse käyttäisi" - ei kovin vakuuttavaa.. :|
Tuosta imetysliivien saumattomuus ei ole tullut edes mieleeni. Tästäkin vinkistä siis kiitos sinulle Malttamaton, täytynee käydä shoppaamassa Stockkalta sellaiset. Ei tosiaan tullut mieleen et nehän on päällä yölläkin ja mä en yleensä pysty edes lyhyitä päikkäreitä nukkumaan rintsikoissa. Ennen raskaaksi tulemista en edes yleensä käyttänyt rintaliivejä vaan yleensä ihan vain bikinien yläosaa...Nyt on nännit niin herkät et pakko käyttää rintsikoita. Huomasin tänään ekaa kertaa suihkun jälkeen et mullakin tulee rinnoista sitä esimaitoa ihan itsestään, en kyllä ole huomannut että tulisi muulloin itsestään. Kaipa se lämpö vaikutti...
Joku kyseli suonenvedoista, jossain vanhusten lehdessä joskus luki et kannattaa syödä ennen nukkumaanmenoa banaani, sen pitäisi vähentää yöllisten suonenvetojen määrää. Mä olen alkanut harrastamaan enemmänkin näitä pyjamabanaaneja :LOL: kun herään yöllä vessaan niin alkuraskaudesta tuttu kuvotus tuntuu tosi vahvana ja lähtee vasta kun syön jotakin pientä = banaanin :D Malttamattomalla on aika ihana mies kun hieroo jalkoja joka ilta! Mun mies tarjoutuu hieromaan, mutta tympääntyy tosi äkkiä ja ei se oikein osaakaan ja sit mä turhaudun ja kiukustun ja...parempi ulkoistaa se homma niin säästyy hermoja :D

Huh, oon tässä huomannut, että pitäis olla koko ajan roikkumas täällä, jotta kerkeäisi kommentoimaan/kirjoittamaan kaikista mielenkiintoisista jutuista mitä täällä tulee esiin!!! Kas, kun nämä asiat ei live-kavereita pahemmin kiinnosta. Tai, kuuntelevat he, mutta ei sitä nyt niin koko aikaa viitsi heitä mahajutuilla vaivatakaan... :whistle:

Ihania ultrakuvia Heilillä! Oispa ihanaa käydä vielä ultrassa, niin näkisi onko heppu muuttunut parissa kuukaudessa. Käytiin 4D:ssä joulukuussa.

Voi Joanna! Ja voi miehet!! :LOL: Oli siinä sulla kestämistä, mutta ajattele miten ihanaa on, ettei sun tarvinnut kärsiä tuommoisesta krapulasta! Ei taida sun miehen viinahammasta hetkeen kolottaa, aikamoinen opetus! :kieh:

Mä oon antanu mun miehen käydä tuulettumassa nyt aika paljon. Onneksi se ei nyt ihan hirveen usein ole ulkona käynytkään, siis ehkä pari kertaa kuukaudessa maksimissaan. Menköön nyt, koska kohta ei sitten mennäkään. Mä olen ollut nyt yrittänyt olla extra-kiltti enkä ole mäkättänyt hänelle menoista, koska tosiaan, tiukat ajat on edessä. Mies on nyt talvilomalla ja lähti tapaamaan kaveriaan muutama tunti sitten. Lupasi tulla kotiin ajoissa katsomaan Muodon vuoksi-sarjaa (jostain syystä pitää sarjasta), mutta kyllä sieltä viinalta haisten kotiin tullaan. Ihan ok:han se on, koska tämä ei mikään tapa ole, mutta nyt jostain syystä kiristää pinnaa ja pelkään alkavani nipottaa hänelle heti kun ovi käy.... :| Pitää yrittää olla ärsyyntymättä nyt kuitenkin. Näiden hormonien kanssa se vain tuntuu niin vaikealta!! |O

Katarina, mä kävin Helsinki day Spassa lymfahieronnassa ja se oli oikein miellyttävä kokemus. Pitäisi auttaa juuri tuohon turvotukseen. Hetkellisesti tietty, ei yhdellä hierontakerralla pidemmän ajan ihmeitä saavuteta.

Voi kun munkin mies hieroisi jalkoja...Se ei tykkää hommasta yhtään (on sitten kyseessä selkä, jalat, kädet..) vaan samaten kuin katarinalla, homma tyssää hyvinkin nopeasti...No, ei sitä kaikkea voi saada, pitää ajatella niin.... |O

Taas varmaan unohtui jotain, mutta minkäs teet....

Kalenteri :hug: tiedän tunteen, esikoisesta tuli vissiin jotain 25 kiloa. Lopetin laskemisen ku 20 paukkui täyteen.

malttamattomalle kans kateellisena, on se hieno ku jonku mies jaksaa hieroa ja vielä joka ilta... ei meillä vaan. joskus yrittää, mut korostan sanaa yrittää. :)

Voi kun tänne on tullut paljon tekstiä parin päivän aikana...olette olleet ahkeria.
Ja minä kun ajattelin vaan pikaiseltaan tulla lääkärineuvolan kuulumisia kertomaan :ashamed:
Lääkärin ja kandin kuulumiset:
Tytteli oli pää alaspäin laskeutuneena raivotarjonnassa. Kohdunsuu oli pehmennyt ja muutenkin aika "valmis". Lääkäri tuumasi että saapi tulla kun on tullakseen :eek:
Sf oli 31- 32 cm ja painoa tullut parin viikon aikana reilu kilo :eek: (tosin viimeksi ei ollut paino noussut ollenkaan).
Nivuskipuihin käski tukivyötä kokeilla mutta tiiä sitten...iski laiskuus...ei jaksais enää alkaa sellaista metsästään :whistle:

Tervetuloa uusille :flower:

Dacapo ja Aino 35+1

Toivottavasti ensi yönä saisin nukuttua. Tänäänkin tässä illalla otettiin miehen kanssa pikkutorkut =)

Hei haluaako joku päivittää maaliskuun, vai jatkonko minä. Voin hyvin jatkaakkin, kun ei tästä suurta vaivaa ole. Pääsisin sitten jo lisäilemään ensimmäisiä syntyneitä, koska olen 100% varma, että joku tuo iloisia uutisia meille jo maaliskuussa :heart: :heart:

Nyt lähden lueskelemaan ja toivon että yö menisi paremmin kuin viime yö. Ähky vaivaa vieläkin noista sämpylöistä joita tein...

Ja hiukka tuli vaan omaa napaa....sorry. Jatkan huomenna järkevämmin. Paitsi että pakko komentoida tuohon Katarinan juttuun että "parempi ulkoistaa jalkojen hieronta" :LOL: :LOL: Tuo oli niin hauskasti sanottu. Meillä myös sama juttu, miestä ei huvita, tai jos saan hänet hieromaan niin kyllästyy todella nopeasti, joten olen todella kateellinen malttamattomalle. Ainahan sitä jostain pitää löytää vikaa, kun muuten tuo mies on kuitenkin ihana :heart:

Voi että olen kade teille, joilla mies JOKA ILTA HIEROO... :)
Mutta meillä on sama juttu kuin anuuulla ja monella muulla, mies sillointällöin yrittää hieroa...onneksi nyt edes yrittää, ja hyvällä tuurilla innostuu enemmänkin, mutta vitsit se on ärsyttävää kun oikein odottaa rentoutumista, ja sit sitä ihanuutta kestää ehkä sen pari minuuttia. :/

Meillä mies käy silloin tällöin tuulettumassa. Saa hän mennä, mutta on ollut muutama kerta kun olen siitä hormoneissani itkuraivarit vetänyt...Ennen raskautta en ikinä ! saanut mitään kohtauksia siitä, tykkäsin itsekin mennä, mutta nyt on välillä nuo tunteet niin pinnassa.
:whistle:

Mutta mulle on luvattu rentouttava kylpylä loma sitten, kun pystyn jättämään vauvan hetkeksi hoitoon...onhan siihen vielä aikaa, mutta lupaus on ehdottomasti lunastettava sitten kun aika on otollinen.

Mä pyrin kirjoittelemaan huomenna enemmin, ei nyt oikein sormet osu näille nappuloille ja istuminen painaa..huh huh, alkaa olemaan aika tukalaa. Ei sais valittaa, mutta kyllä alkaa olemaan jo aika puuduksissa kantelemaan tätä masua..

Kauniita unia!

Ootus ja pikkuinen 36+1 (välillä ei pysy mukana näissä päivissä)

juu
Noista raivareista mitä miehet aiheuttaa, muistan kun esikkoa ootin ja mies oli kavereidensa kanssa mettällä, ja kertoi että meille on tulossa vauva, niillä muilla melkeen kaikilla olikin jo lapsia, naureskelivat heti että joo niin se sullakin reissut vähenee ja akka alkaa motkottamaan. Mies siihen että ei minun vaimoni ole sellainen - ja kas kummaa, mitäs musta on tullut yhden lapsen ja toisen tulevan myötä - no just sellainen menoista mäkättävä akka! Ja erityisesti ärsyttää juopottelureissut, tosin tässä pari viikkoa sitten kun meillä oli vieraita ja ukko vetas niitten kanssa hirveät kännit, niin sain sellaiset raivarit ja sanoin että kohta en halua meille vieraita jos se menee sellaiseksi, tämä on nyt lapsiperheen talo eikä enää mikään kahden aikuisen talous (ennenhän minä en myöskään sylkenyt lasiin ja paljon reissattiin koira- ja metsästysreissuilla yhdessä, se on kuitenkin meidän yhteinen harrastus). Sanoin ukolle että saat ajoittaa juopottelus reissuihin, mä en halua että meidän lapset näkee isänsä päissään. Että niin se maailma muuttuu, minulla kaiken edelle menee nyt lapsi ja kohtahan niitä on kaksi, ei ymmärrä tuota juopottelua enää lainkaan! Huh ja anteeks mikä paasaus taas, mutta tämä on oikeesti sellainen asia mitä mun on vaikea käsittää, että miks ukon on saatava 'nollata' nuppinsa ja mulla ei tuota mitään vaikeuksia olla ottamatta tipan tippaa, viimeks juonut humaltumistarkoituksessa yli 3 vuotta sitten...

Mitäs mun piti kommentoida, niin masun ympärystä, mittasin sitten eilen ja se oli 112cm vaikka oisin luullu että ois ollu enempikin, mullakin kun on tuo elintasomakkara ja jenkkakahvat olemassansa. Ja raskauskiloista täällä puhuttu, mulla ainakin lähti raskauskilot ja entisiäkin imettämisen myötä, laihduin sellaisiin mittoihin ettei kerinnyt ees ennen tätä uutta raskautta tulla takaisin. Varsinkin reisistä lähti vanhaa läskiä aivan kummasti, farkut tuntu löysältä, ja sekös vasta mukavaa oli! Eli rauha hyvät naiset, sitä vartenhan meillä naisilla sitä läskiä kertyy tonne vattaan ja reisiin, että on mistä luovuttaa sitten lapselle imettäessä!

Juu:
Kiitos tuosta edellisestä =) Ei meidän vaavia sitten ainakaan nälänhätä uhkaa, reisissä ja vattassa on kyllä mistä luovuttaa eteenpäinkin riittämiin :LOL:

Ihana keli pihalla =) Kohta voisi lähteä kummituspoikaa heittämään kotia kohti, ja pestä samalla reissulla tuon autorähjänsäkin; josko edes hetken aikaa olisi vähän pakkasta, siitä kun ei enää pohjaväriä erota, on niin kurassa :whistle:

Jeps, löysin sitten huutonetistä nojatuolinkin tuonne tulokkaan huoneeseen, tai itse asiassa ostin sellaisen keinutuolin rahilla, ajattelin, että siinä olisi kiva istuskella vaikka imettämässäkin välillä =) Väri on väärä, on vihertävän sävyinen, mutta haen vähän kangasta ja teen uuden päällisen, niin sopii sitten sisustukseen ;)

Ihanaa ja aurinkoista aamupäivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 35+2

Huomenta!

Ensinnäkin kiitos kaikille painoasioissa lohduttamisesta! :hug: Ihania olette. Joo tottahan se, että imettäessä rasva palaa, tai näin kävi mulle esikoisen jälkeen ainakin, mutta huh tätä tämänhetkistä paatreutta... :whistle:

Esikoinen antoi sitten muuta ajattelemisen aihetta: rupesi yrjöämään puoli kymmenen aikaan illalla ja jatkoi (mm. sängyn) laatoitusta pitkälle yöhön. :| Aamulla oli kyllä ihan oma pirteä itsensä. Miehelläkin on nyt huono olo, että saa nähdä, laattaanko mä sitten seuraavaksi. Räkäisiä ollaan aika tasapuolisesti. Muuten mulla toistaiseksi ihan ok olo.

Joannako oli tehnyt mokkapaloja tämän palstalaisten yhteisen leipomainnostuksen vallassa? Mulla heräs nyt jälkijunassa pakottava tarve tehdä mokkapaloja, joten kävin netistä reseptin katsomassa. Tulkoon sit vaikka lisää niitä kiloja :p

Kaverini sai pojan viime sunnuntaina, ja pistää miettimään, että tosiaan ei enää mitenkään kovin pitkä aika kellään meilläkään. Samaa mieltä, että jakaantumista tulee varmana tapahtumaan jo maaliskuussa, jännää vain että kuka ja miten! =)

T. Kalenteri ja Paapau tasan 35

[/b]Juu, ihanasti sanottu noista painoasioista, kiva, että puhuit järkeä, tottahan se on, että painoa on PAKKO tulla jonkin verran, jotta lapselle riittää ruokaa. Ettei Dooriksen sanoin lasta uhkaa nälänhätä!! :LOL:

Juu täytyy kyllä myöntää, että itsekin olen joskus miettinyt tuota, että miksi ihmeessä miesten pitää nollata nuppinsa viinan voimalla aina joskus...Mutta en ole uskaltanut asiaa sen pidemmälle miettiä, koska siitä vasta raivo nouseekin.... |O Jos verrataan tosiaan raskaana olevia naisia ja sitten tulevia isiä, mehän tässä, jos ketkä tarvittaisiin aivojen nollausta (siis nyt jollain muulla tavoin kuin viinan voimalla) ja virkistystä, miksi meidän pitää suoda sitä miehille koko ajan? Mikä siinä on takana oikein...? Ajatus siitä, että "voi kun mun mies joutuu kestämään niin paljon, kun mun hormonit heittelee ja hän joutuu katsomaan, kun viikko toisensa jälkeen vain paisun ja paisun ja hermo on kireellä ymym...?" Hyvänen aina, entäs me?! Me kannetaan lasta 9 kk ja kärsitään kaiken maailman vaivat ja ne hormonithan meidän päässä vaikuttaa, ei miesten....ME tarvittais nollausta ja erityistä huolenpitoa!!!

Haa, vanha feministi nosti päätään.... :LOL: Mutta jos asiaa tarkkaan miettii, minä ainakin jollain tasolla pelkäänkin, että miten mies jaksaa/kestää vauva-ajan, sen takia nyt jotenkin "hemmottelen" häntä, eli annan mennä vetämään ne kännit...Itsestäni en ole lainkaan niin huolissani kuin miehestä!

AIka sekavaa, ootteko muut miettineet näitä juttuja?

Niin, sekin on tosi jännää, kyllä minäkin ennen mielelläni vietin railakkaita iltoja, mutta en niitä kyllä kaipaa enää, helppoa olla absolutisti! Mikähän noita miehiä vaivaa, ettei se niille ole niin helppoa...?

Hmm, liian vaikeita juttuja, mun tämän hetkinen aivotoiminta ei taida pystyä enempään!!!! :kieh:

Muuten,
anu, sain viimein ja vihdoin tehtyä ne sämpylät.... :ashamed: Tein ne puoliksi spelttijauhoista, ja oikein hyvältä maistuivat! Vedin illalla kolme sämpylää putkeen ja avot kun yöllä närästi!!! |O No, kuitenkin, spelt oli mukava yllätys ja tosiaan, terveellistä kaiken lisäksi!!

Taas on yksi viikko kallistumassa loppuun! Aika menee hurjaa vauhtia, jopa näin kotona köllötellessä...HUI! :heart: :heart:

Marika ja heppu rv 33+...5?

Huomenta päivää =)

Kalenteri, minähän niitä mokkapaloja tein ja aion taas tänään tehdä kun tulee vieraita =) Mies tossa jo ahkerasti imuroi, kun niinhän se meni ettei siitä eilen siihen ollut :LOL: Puoli viisi se viimein pääsi sängystä ylös, kun alkoi elämä pikkuhiljaa voittaa ja loppuillan se sitten makasi sohvalla!!! Meinas et nyt on juomiset juotu ja nyt keskittyy vaan odottamaan tiltiäisen syntymää =)

Ja kelenterille voimia :hug: toivottavasti masupöpö jättää sut rauhaan.

Hysteerinen minun puolestani voit jatkaa päivittelijänä =) Ja mä voisin olla vaikka yks niiistä jotka synnyttää jo maaliskuussa :D

Jaahas.. kait se tarvitsee mennä niitä mokkapaloja tekemään. Mä nappasin sen ohjeen tässä kerran tuolta helmikuisten pinosta. joten kiitos vaan sinne, ne on ihan ältsyn hyviä :p

Joanna ja tiltiäinen tasan 35

Joanna, just etsiskelin netistä, ei tullut mieleen katsoa helmikuisten pinkkaan mokkapalojen toivossa :p Yritin mahd. helppoa ohjetta etsiä, mutta kaikki näyttivät vaativan sokerin ja kananmunien vihoviimeistä vatkaamista. Tuolla nuo ovatkin jo kuorrutusta vaille valmiina. Namnam! Niin ja kiitos vaan, kyllä tässä mieluusti mahataudin välttäis.

Marika, aivan samaa mäkin oon miettinyt. En häpeä tunnustaa, että feministi olen. Meillä tilanne on siitä helppo, että kumpikaan ei käytetä alkoholia, joten sen tyyppistä nollausta ei tarvita. Meillä enemmänkin tuo valokuvausretkille lähteminen on välillä asia, josta käydään kädenvääntöä, enkä voi ymmärtää, että mies ylipäänsä niin helposti kehtaa ehdottaakaan lähtemistä. Jotenkin kai mulle tämä perhekeskeisyys on mennyt niin yli, ettei itselläni ole yleensä kovin suuria haluja lähteä minnekään ilman lasta ja mahdollisesti miestäkin. :ashamed: Nollausta saisin sillä, että mies olisi enemmän pojan kanssa, kun ollaan yhdessä kotona, eikä häipyisi aina vähin äänin sinne tietokoneen ja PhotoShopin ääreen. |O No mutta kyllähän mä enemmän ja enemmän oon saanut tilaisuuksia touhuta omia juttujani, ja välillä jopa lähden yksikseni menoilleni.

T. Kalenteri, joka myös voisi hyvinkin uhrautua olemaan niitä jo maaliskuussa jakautuvia, sekä pikkuveli

terveisiä neuvolasta tosin ei niin hyviä edes. :ashamed:

painoa tullut ihan hirveästi tähän ruhoon lisää ja itkuhan se pääsi autossa kun pois lähdin poikien kanssa neuvolan pihalta.
ripsiväret poskella kotiin tulin ja pojat ihmeissään miksi äiti itkee..
seuraava itkukohtaus pääsi kun mies soitti, pakko oli painosta kertoa :/ mies varmaan luurin päässä ihan ihmeissään kun mä vaan vollotin. voi hyvää päivää näitä hormooneita ja valasoloa :kieh:

eli siis neuvola kuulumisiin:
rv 31+6 menossa,
paino +900/vko- yhteensä 13kg tullut :x
RR 116/60
pissa puhdas
hemppa 106 (rautakuuri pitää aloittaa nyt)
sf- mitta 34cm (järkky) :ashamed:
syke 140-145
likkeet ++
tyttö pää alas tai ylöspäin ei se "kädetön" neuvolantäti mitään osannut sanoa. kuitenkin ollut viikon ainakin pitkittäisessä suunnassa (itse epäilen että pää alaspäin).

eli verenpaine ainoa hyvä, ellei vähän turhankin alhainen. ja pissa puhdas. ja vauva liikkuu.
muuten ei olekaan kehuttavaa.
mä olen kk aikana saanut melkein 4kg kerättyä, sitä ennen pysyi paino niin hyvin hallinnassa.. vit.tuttaa ja itkettää yhtä aikaa :snotty:

en pysty edes kenellekään nyt mitään vastaamaan.
painun päiväunille lasten kanssa ja alan kai tosiaan katsomaan mitä suuhuni laitan :ashamed:

teille kaikille :hug: :hug: :hug: :hug:

t. pulttis ja tyttö rv 31+6 :heart:

Heissan!

Täällä on supistellut paljon ja kivuliaasti. Sitten ne "sukkapuikko" tuntemukset kohdunsuulla lisääntyneet. Saas nähdä saadaanko pääsiäispupu :whistle:
Tietysti nyt kun puhun, että tulee varmaan ennen laskettua aikaa, niin meneekin yli..
Ens torstaina on neuvolalääkäri ja silloin nähdään onko supistukset kypsytelly paikkoja.

Sormukset on vielä sormessa. Eli ei kovin pahasti turvota. Tilanne kyllä ehtii muuttua..

Tässäpä tuoreet kuvat masusta:

Faerie ja poju 34+5

Heipä hei vaan kaikille täältä mokkapalojen tuoksusta :p :xmas: (Anteeksi..) PAkko oli minunkin sitten niitä tehdä kun tulivat viime yönä uniin asti

Oon tohissut koko aamun siivouksen ja leivonnan parissa. Nyt sitten istahdin ja huh huh...selkähän tuo on kipeä. :whistle:

PulttiboisÄlähän nyt, pääasia että sinulla ja vauvalla kaikki hyvin. Kyllä se paino sitten lähtee kun on lähteäkseen. :hug:

eipä tuo isäntä musta vieläkään kunniallista naista tee. ei mikään yllätys, mutta silti tuntuu niin pahalta että sitä olen lähinnä itkeskellyt aamusta lähtien. eihän se meidän elämää muuttaisi mitenkään mutta mun on hirveän vaikea ymmärtää että jos se kerran ei muuta arkea niin miksei sitten voitaisi piipahtaa maistraatissa. kun se olisi mulle kuitenkin tärkeää. mutta ei sitten, kokeillaan taas joskus uudestaan. joskohan tuo ukko seuraavana karkauspäivänä heltyisi kun sitten tulisi 10v yhdessäkin täyteen... huoh.

Faerie ihan ku olisit käynyt kuvaamassa meillä mahaa, mulla mun mielestä just ton kokoinen/näköinen/mallinen...

Pulttis :hug: ei varmaan lohduta tähän hätään, mut eihän tuo 13 kiloa ole ees paha! mulla oli viimeksi näillä viikoilla varmaan yli 20 kiloa, et revippä siitä huumoria!

Yhteistyössä