***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

**Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

24.3.
Elviira-76: 1. lapsi, TYKS, enkelivauva

27.3.
Kellukka: 1. lapsi, ?

28.3.
Suppis76: 2. lapsi, MKS, poika
Marya: 2. lapsi, SEKS

29.3.
Pupu76: 1. lapsi, K-HKS, ?
Piitsi82: 2. lapsi, KOKS

30.3.
Sarastas: 2. lapsi
mussu81: 2. lapsi, Oulainen, ?
angel08: 1. lapsi, TYKS, tyttö
anri86: 4. lapsi, Oulainen, ?

31.3.
Minttu mamma: 2. lapsi, JS, tyttö

1.4.
Dee: 2. lapsi
delfiini74: 2. lapsi, poika
Janette: 3. lapsi

2.4.
Dacapo: 2. lapsi, OYS, tyttö
pikkumyy2007: ?
rakastava äiti: 3. lapsi, OYS, poika
kosmos: 2. lapsi, HYS
Dooris-71: 1. lapsi, TAYS, poika
Lilja76 : 3.lapsi, KOS, ?

3.4.
Tiitsu: 2. lapsi, K-SKS, ?
Huvikummun Vääpeli: 2. lapsi, K-SKS
noorap: 2. lapsi, KOS

4.4.
Kalenteri: 2. lapsi, HYS, poika
Aavatuuli: 1. lapsi
Athena: 1. lapsi, SEKS, ?
Joanna: 1. lapsi, K-HKS, tyttö
Jo-an: 2. lapsi, P-HKS
Vishy: 4. lapsi, SAS, ?
Hjördis: 1. lapsi NKL
KMaria: 1.lapsi NKL

5.4.
dodo: 2. lapsi
Haikara: 1. lapsi, OYS, poika

6.4.
tyttimaaria: 2. lapsi, enkelipoika syntyi 4.12.07
Aina-Ilona: 2. lapsi, KOKS, ?
Faerie: 3. lapsi, LS, poika

7.4.
nuppu1976: 4. lapsi
veera80: 1. lapsi, SATKS, ?
Hysteerinen: 1. lapsi, KOKS

8.4.
Heili Karjalasta: 3. lapsi, EKKS, poika
janessa: 1. lapsi, SATKS

9.4.
Hepe80: 2. lapsi
Moona78: 1. lapsi
Mavi: 1. lapsi, KYS
Myttö: 1.lapsi, LKS

10.4
polle80: 2. lapsi
NIINA -73: 2. lapsi, NKL

11.4.
Tilsu: 1. lapsi, KOS/H, poika
Tanja72: 7. lapsi
Ruska-76: 2. lapsi, OYS, poika
amalia77: 2. lapsi, poika

12.4.
anuuu: 2. lapsi, TAYS, poika
Jo-hanna: 3. lapsi, E-KKS, poika
Viola78: 4.lapsi, MKS

13.4.
NewMoon: 2. lapsi
aippa3: 4. lapsi, Oulainen
tanya1984: 4. lapsi
omenainen-84 :2. lapsi, poika

14.4.
Hämy71: 3. lapsi, OYS, poika
PikkuNöpönen: 5. lapsi, LS, tyttö
Marika75: 1. lapsi, poika
Aniviisu: 1. lapsi, E-KKS
vilppa83: 3. lapsi

15.4.
vuotaraaputin: 2. lapsi, TAYS, poika

16.4.
Mariaana: 1. lapsi, RAS, poika
sanzkuliinos: 2. lapsi, LPKS

17.4.
Heikko-Peikko: 2. lapsi, TAYS
Liinos: 2. lapsi, TYKS
pikkumyy84: 1.lapsi, KOKS

18.4.
Ellen83: 2. lapsi
maarikki: 2. lapsi
Lillukka76: 2. lapsi
Katariina-81:1.lapsi, NKL

19.4.
SatuA79: 2. lapsi, K-HKS
Tuima: 1. lapsi, SAS, tyttö
sähköhellaElla: 3. lapsi, K-SKS

20.4.
kuunsillalla: 4. lapsi
Mimmu-1981: 1. lapsi
Tirlitii:
Lumikki -80:
Pian 6: 6.lapsi, SEKS

21.4.
welhotar: 2. lapsi
tao3: 3. lapsi
essi-: 1.lapsi, P-HKS

22.4.
Viljaliina: 1. lapsi, NKL, poika
Hölömö: 2. lapsi
Taika-79: 3. lapsi, OYS, poika
stiinatar: 2. lapsi
Puella: 4. lapsi, OYS, poika
Tiikeri82: 1. lapsi, LKS
sofku: 1. lapsi, LKS, tyttö
Elzibelzi: 1.lapsi, NKL

23.4.
malttamaton: 1. lapsi, NKL, tyttö
Nasuliini: 3. lapsi
Saniaisneiti: 1. lapsi
sisukasmami: 3. lapsi
Lyy: 1. lapsi, KYS, poika
baby dream: 3. lapsi, MKS, tyttö?
Tyyne-Täti: 5. lapsi
Anli68: 1. lapsi, NKL

24.4.
tinka84: 3. lapsi
kuukatri: LKS
pinaatti: 2. lapsi, HYS
juu: 2. lapsi, LKS, tyttö
sh07: 1. lapsi, SEKS
tinka84: 3. lapsi, SEKS, tyttö
Sally Carrera: 2.lapsi, KYS
Laylah:1.lapsi,

25.4.
Elisha: 2. lapsi, TYKS, tyttö

26.4.
PulttiBois: 3. lapsi, NKL, tyttö
mimmuli82: 2. lapsi, SEKS
äippä-86: 2. lapsi, KHKS

27.4.
norppa75: 3. lapsi

28.4.
Hexuli: 4. lapsi
juuri: 1. lapsi, OYS, ?

29.4
vemu76: 1.lapsi, K-HKS, tyttö

30.4.
safariina: 2. lapsi, KOKS
Tikru77: 1. lapsi, KOS, poika

115 Huhtihippusta odotamme syntyväksi


E-KKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
P-HKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
P-KKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS = Salon Aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen keskussairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Helmikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t959099,675#m10083933

Tammikuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t934089

Joulukuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t912629

Marraskuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t891319

Lokakuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t870063

Ensimmäiseen ketju http://keskustelu.kaksplus.fi/t822841

MITÄ PAKATA SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-siteitä (yömallisia)
-hiuslenksut+harja
-shampoo+hoitoaine
-säärystimet
-imetysliivit+liivinsuojia (jos käy niin hyvin et alkaa maitoa tuleen kunnolla jo sairaalassa)
-kamera+laturi
-oloasu
-aamutossut
-meikit
-dödö
-lukemista
-korvatulpat
-vauvalle tutti (joissain sairaaloissa pihejä )
-kännylaturi
-hammasharja ja -tahna
-sukkia
-huulirasva
-kasvojen pesuaine
-kosteusvoide
-kukkaro mahdollisia kanttiinikäyntejä varten
-höylä karvojen ajoa varten
-SYNNYTYSKARKIT =)
-Evästä miehelle (??)
-Mahdollisesti miehelle vaatetta (??)

-kotiutumisvaatteet, jos ei sairaalaan mukaan, niin ainakin miehelle tiedoksi mitä ottaa mukaan kun hakee sinut pois =D (itse mainaan varata jotain, jos matkalla sattuukin ohivuotoa housuihin tms, niin on sitten puhtaat vaatteet ainakin kotimatkaa varten)
-vauvalle kotiutumisvaatteet, ei näitäkään ehkä heti mukaan, mies kyllä voi sitten tuoda ne, kunhan ohjeistaa valmiiksi =D
 
Huomenta!

Tässäpä uusi pino, otin kunnian itselleni päivittää tätäkin kuukautta, niin innoissani jo odotan ensimmäistä nyyttiä saapuvaksi :heart: Osaako kukaan käyttää noita värejä täällä kirjoituksessa? Olisi kiva lisätä sitten syntyneet punaisella ja sinisellä, mutta itse en nyt oikein tajua miten ne tähän laitetaan :D

Takana taas huonosti nukuttu yö. Eilinen meni puuhaillessa, lähinnä siivosin. Suurta en saanut aikaiseksi, jotenkin...mihin se aika tuntuu katoavan?? Mokkapaloista oli puhetta minäkin tein niitä toissapäivänä sämpylöiden teon yhteydessä ja hyviä ovat olleet, vaikka tälläisen valaan ei tarvitsisi syödä yhtään herkkua, mutta ei tämä olotila nyt niin mukava ole, jostain on pakko saada nautti....eikös?? Kyllä minä noille perhanan kiloille sitten annan kyytiä myöhemmin =)

Vuotaraaputin :hug: tuntuu varmasti pahalta, ymmärrän. Itselle varmasti taivas tippuisi niskaan jos ukko ei olis minua maistraattiin vienyt, nyt kesällä tulee jo siitäkin 2 vuotta. Nopsaan aika menee.

Iloista lauantaita kaikille :wave:

Hysteerinen 34+5
 
Ei nyt ihmeempiä vielä tähän aikaan aamusta kuin kiitokset hysteeriselle uuden pinon avaamisesta :hug: Tää palsta on kiva, joku paikka missä lukea vastaavassa tilanteessa olevien kuulumisia, omat kaveritkin kun ovat lapsensa tehneet jo 10 vuotta sitten =)

Dooris ja Väinö 35+3
 
hysteerinen ihan ensiksi ISO kiitos sinulle uudesta pinosta :flower: :hug: :wave:

ja heti toisena kiitos kaikille, mm.marika, vuotaraaputin, dooris, anu, kalenteri, piitsi eilisistä sanoista.
:whistle: ;)
mä elän niin vuoristorataa tämän raskauden kanssa, oikeastaan alusta saakka.
ekaksi kummitteli edellinen joka meni kesken ja pelkäsin että niin käy tämän kanssa myös kun tuli hematooma vuotoa jne.
vasta rakenneultrassa tajusin että olin puolet raskaudesta vähän niin kuin jättänyt väliin ja pääsin vasta nauttimaan tästä kaikesta ja uskoin että saadaan huhtikuussa vauva. :heart:

olikohan se piitsi?! joka sanoi ettei valita ollenkaan mistään mitään jos raskaaksi tulee, niin mäkin lupasin km jälkeen itselleni mutta toisin kävi :D

mutta minkäs tunteilleen voi. toisena päivänä mä odotan että vauva jo syntyisi pian, toisena päivänä pelkään miten jaksa 3 suht pienen kanssa, kun tällä hetkellä nuorin vie mun energian kokonaan ja sitten taas maanittelen jopa miehen kuullen että miksi ikänä edes lähdin tälläiseen mukaan
:whistle: :ashamed:
siltikin, odotan vauvaa tietenkin yhtä paljon kuin poikia vaikka oma jaksaminen jännittää tosi paljon. :heart:

alkoi yöllä oikein hymyilyttämään kun eilen päätin että tänään alkaa painon tarkkailu tai lähinnä mitä syön, eilinen kun meni ihan per.seelleen kaikella tapaa.
tuli niin huono olo neuvolasta että en syönyt kun lautasellisen pinaattikeittoa ala yhden munan ;) ja pari karjalanpiirakkaa klo 11 jälkeen :/
joten voitte uksoa että kun yöllä heräsin klo 1 aikaan enkä yli tuntiin unta saanut- maha vaan kurisi- oli pakko alakertaan marssia jääkaapille, vähän kuin unissakävelija :LOL: ja vetää kaksi munavoi leipää mehun kanssa.. :LOL:
sitten uni tulikin heti ja heräsin tyytyväisenä klo 7.50 kun pojat heräsivät :D
tosin en tahallani pihdannut eilen syömistä niin, oli niin huono olo sitten koko loppu päivän että oksetti ja voin pahoin.. :/

no, tänään alkaa ruokaremontti. :xmas:

niin, ja yöllä siinä kun hereillä olin melkein toista tuntia niin mietin neuvolan tätiä ja tajusin ettei hän eilen edes kysynyt miten voin, olenko töissä jaksanut olla tai mitään olooni viittaavaa. :eek:
pissan heti katsoi, sitten äkkiä verenpaine,+hemppa, paino (jota vielä kommentoi pöydällä kun kuunteli vauvan ääniä ) , sitten sydänäänet ja pian 5v pojalle antoi kun vaadin saada 5v tarkastus ajan..
sitten ovi auki ja ulos..
se oli siinä sitten se neuvola käynti kun kk kuitenkin oli edellisestä kerrasta ollut aikaa ja silloin jo puhuin että töissä on aika rankkaa jne..
joten ei tullut mieleenkään avautua sille akalle olostani tai puhumattakaan mistään muusta asiasta kun ei kiinnosta niin ei sitten. kiire vaan aina muka.. |O

mulla ens to naistenklinikan käynti- sis.tauti lääkärin ja synnytyslääkärin vastaanotot jossa ultrataan vauvaa, tehdään sisätutkimus jne. ajattelin sieltä pyytää lopun sairaslomaa töistä eli 2 viikkoa. samoin esitän toiveen että saisin heillä käydä neuvolan sijasta, tosin uskon että ilman pyytämistäkin alkavat ottamaan mua 1-2 viikon välein ultraan jne. mikä olisi tosi kiva, ei tarvis neuvolassa käydä enään :whistle:

en sitten tiedä että mitä teen kun vauva syntyy, vaihdanko terv.hoitajaa vai mitä?!
onko teistä joku joskus vaihtanut terv. hoitajaa tai omalääkäriä jostain syystä ja miten onnistui vaihto?

mutta, tekee mieli lisää kahvia joten taidan mennä keittopuuhiin. jos vaikka tuon yöllä kotiutuneen miehenkin saisin sängystä pian ylös ja ulos :D

kaikille mukavaa v-loppua- vaalikaamme pieniä aarteita oikein kovasti :wave: :heart:

t. pulttis ja tyttö tasan 32 viikkoa :heart: (hurjaa)
 
Hysteerinen kiitos uudesta pinosta

Pulttis minähän se joka ei valita ei :D Harmi ku sulla tollanen neuvola,jossa ei tunne oloaan kotoisaksi,ymmärrän kyl et tunteet vähä käy ylikierroksilla,mulla on sellanen käsitys et ton vaihdon pitäis onnistua,kunhan vaa ilmoittaa haluavansa vaihdoin,sitä en kyl tiiä ketä siitä pitää informoida :whistle: mut et ei ne voi sua pakolla sille th:lle laittaa,tietty helpottaa asiaa,jos on iso paikka mis on varaa missä valita,toisin ku meil yks terkka eikä terveyskeskuksessakaan oo ku muutama lääkäri :whistle:

Nyt munkin tekis mieli kahvia,mut eipä meil taida olla :whistle: oli loppu jo eilen,ukko viel soitti töist tullessaa et tartteeko kaupast mitää,enhän mä mitää kahvin loppumisia tienny ku en oo kahvia keittänytkään aikoihin,tuli sit kotiin ja rupes kahvinkeittoon :/

Mä lähen tänään parin kaverin kans kasvohierontaan/syömään kiva päästä pitkästä aikaa yksin pois kotoa :D

Piitsi tasan 36
 
Huomenta kaikille ja Hysteeriselle erittäin iso kiitos uudesta pinosta :hug:

Olipas ihana nukkua kunnon yöunet pitkästä aikaa, ei tarvinnut vessassakaan käydä kuin kahdesti =)
Ja se mikä tässä on erittäin outoa niin poitsu nukkuu vieläkin... :eek: Täytyy nauttia tästä. Hänellä ensimmäinen "vauvaloma" päivä, pääsiköhän heti lomarytmiin. :whistle:
Kyllä piti eilen itkut tihrustaa kun hain Topin viimeistä kertaa päiväkodista, on kyllä ollut niin ihana hoitopaikka. Harmittaa kyllä kun "piti" sieltä pois ottaa. Lohduttelen itseä ajatuksella että saan aikanaan tämän kakkosen sitten sinne.. ;)

Pulttibois Mun ystävällä oli kans aikoinaan "ongelmia" Terv.hoitajansa kanssa ja kun hän joutui muutenkin käymään ä.polilla seurannassa niin ymmärsivät siellä tilanteen ja antoivat luvan käydä vain siellä. Toivottavasti onnistuu myös sinulla. Niin ja täällä ainakin odotusaikana on eri terv.hoitaja kuin sitten lapsen synnyttyä...

Mun piti vielä palata kauhisteleen tätä nopeasti hurahtanutta aikaa. Nyt on jo maaliskuu ja ensi kuu on jo meidän... :eek: Muistan ihan elävästi kun ilmoitin itseni huhtihippuihin ja kaikki tuntui silloin vielä niin kaukaiselta.
Apua :eek: Kohta alkaa porukka poksahteleen :D


Dacapo ja Aino 35 + jotain...hmmm :whistle:
 
kiitokset uudesta pinosta Hysteeriselle :flower: mulla on muuten neuvolakortin mukaan laskettua aika 14.4, mutta ei sitä tartte tuonne päivittää. meinaan vähän luulen että kun on seuraava sokeripoli 12.3, siellä puhutaan jo käynnistyksestä. meinaan sitten on jo rv 35, kauhea kun aika on mennyt nopsaan :eek:

eiköhän tänään ole tosiaan parempi päivä. hurautin pesukoneen aamusta päälle, aattelin tänään että laitan sairaalakassinkin suht koht valmiiksi. paljoa en sinne kyllä pakkaa, mutta onpahan aikaa tarkistaa vielä jos jotain uupuu. oon myös imuroinut ja pessyt keittiön lattian, vähän oon ylpeä. eilen olin tosi ylpeä kun kävelin kaupungilta kotiin, eli 4km :LOL:

vauva oli eilen aika hiljaa, illalla kyllä alkoi potkia ihan urakalla. kai se yksiö alkaa jo käyä pieneksi meidän jättiläiselle eikä siksi niin paljoa potkiskele.

mitähän mun piti vielä... kiitokset kaikille haleista ja ymmärryksestä :hug: kyllä mä uskon että joskus sinne maistraattiin päästään, mutta en halua painostaa miestä siihen. kaveri kyllä ehdotti että jos kosisin sitten synnytyssalissa :whistle:

niin ja tuosta neuvolan vaihtamisesta. mun sisko vaihtoi edellisessä raskaudessaan neuvolaa kun häntä ahdisti mennä tätille joka aina motkotti painosta ja joka asiasta. sisko siis sai hurjat 700g lisäpainoa rv 20 mennessä :whistle: mutta nyt kun hän olisi halunnut käydä äitiysneuvolassa työpaikkansa lähellä, se ei käynytkään :eek: ihme juttu.

aurinkoista viikonloppua kaikille :hug:
 
Mä olen hukassa...
En tiiä miten päin tuo tuolla on, kaikki liikkeet tuntuu navan alapuolella ja joskus jotain pientä tönimistä kylkiluissa, mut kuitenkin 2 neuvolantätiä to kokeili ja meinas et on raivotarjonnassa... nyt on olo et uskonko....
Voihan olla et jalat on jotenkin niin et en tunne potkuja tuol ylhäällä, mutta, mutta...

Tänään pitäs varmaan saada jotain aikaseksikin..eli siivoomista tiedossa..

Keskiviikkona käytiin isännän kans lastentarvikeliikkeessä ja isäntä sit ihan villiinty :D Osti ihan hulluna kaikkee vauvan sänkyyn;verhtoanko, verhot, pinnasängynsuoja, lakanat, petari, peitto(vaik meil on jo 2) ja mulla ei ollu mitää sananvaltaa... :eek: Ei oo ennen tollanen ollu vaik nyt jo kolmas tulossa =)

SähköhellaElla 33+0
 
Kiitos hysteerinen uudesta pinosta =)
Niin se aika vaan menee... kohta on jo meidän kuu ja tosiaan vastahan oli se heinä- elokuun vaihde kun plussasin. Silloin tämä kevät tuntui levan valovuosien päässä.

Mä ajattelin kanssa sitä sairaalakassia alkaa pakkailemaan. Mies jo eilen illalla sanoi et eiks sitä pitäis jo alkaa katsomaan.. heh.. kai sillä on pelko et tulee äkkilähtö ja sit se joutuu etsimään mulle kaiken tarpeellisen täältä kotoa =)

SähköEllaHella jos vauveli on linkkuveitsiaasennossa niin silloinhan mitään liikkeitä ei taida ylhäällä tuntuä!! Eikäs Anulla ollut näin siellä 4d-ultrassa... vai muistanko ihan väärin?

Marza1970 kiitos väri infosta... en tiedä johtuuko mun tyhmyydestä vai mistä, mut en ole ihan varma ymmärsinkö ohjeita oikein....... testaanpä tähän!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marza1970:
Alkuperäinen kirjoittaja Marza1970:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
äärg... ei onnistu vaikka kokeilisin mitä :kieh: :kieh:
JOANNA[COLOR]



kokeiles nyt ja lainaa mun tekstiä ja katso mitä merkkejä olen käyttänyt. kun vaihdat väriä niin tuon red sanan tilalle vaan vaikka hotpink tai blue jne.

niin ja anteeksi kaikille muille kun olen jo aamusta tuputtamassa teidän pinossa värejäni =o)
Kaikkea hyvää teille kaikille odotukseen, pianhan teillä jo kaikilla onkin nyytti kainalossa.
Maire ja muru rv 7+1




Kiitos vieläkerran Marza1970... nyt pitäis onnistua! Ja onnea odotukseen =)

Joanna ja tiltiäinen 35+1
 
Heippa! Täältä yksi taustailija uskastautus kirjoittelemaan taas :ashamed: Ensinksi kiitos uudesta pinosta hysteeriselle! :) Semmosta piti tulla kysymään, että onko kellään muulla vaavi vielä perätilassa? Mulla oli tällä viikolla ylimääräinen kontrolliultra juuri tuon perätilan takia ja siellähän sitä istuma-asennossa tyytyväisenä oltiin, tiistaina olis sitten uusi ultra, ja jos vielä silloinkin perätilassa niin sitten lähete polille. Silloin tiistaina viikkoja siis 35+0. Voiskohan tää tyyppi vielä kääntyä itsekseen. Neukkatäti kyllä sanoi, että on myöhemmilläkin viikoilla vielä kääntynyt, mutta yleensä uudelleen synnyttäjillä kuulemma mahtuu helpommin kääntymään vielä loppumetreillä. Mulla siis esikoinen tulossa. Vähän semmonen jänskä olo tuon perätilan takia :kieh: Eipä muuta tällä erää, oli kyllä oma napaista tekstiä :ashamed: Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Huomenia

Kiitos Hysteerinen taas uudesta pinosta :flower:

Mä eilen leivoin kans mokkapaloja :p Tai mulla sen ohjeen nimi on tuuleman torttu. Siitä tulee paksumpi pohja ku mokkapalojen ohjeesta, mut yhtä hyviä :p
Miehen siskon poika 16v. tuli eilen meille. Sillä ku menee hermot äitisä kanssa :kieh: Äitisä nipottaa pojalle kaikesta ja mua ottaa päähän se. Poika sanokin mulle et puhu hänen äitille järkee ;)
Mut jos menis laittamaan pyykkikonetta päälle ja vähän imurois |O
Mulla on kans ollut noi nukkumiset ni aika tukalaa. Viime yönäkin valvoin taas pari tuntia, ku uni ei tule ni ei tule |O
Mut nyt pitää mennä ku toi poika haluaa tulla koneelle. Palaillaan taas :wave:

Baby dream ja "Topi" 32+5
 
Huomenta!

Hysteerinen, kiitos uudesta pinkasta minunkin puolestani! =) Jaa-a, niinpä tosiaan taitaa jo tässä pinkassa sitten olla lopuksi jännät paikat ja porukkaa poksua...

Pulttis, harmi kun on sattunut tyly neuvolantäti. :( Meillä ainakin täällä on just noin, että lapsella sitten sama terkkari kuin äidilläkin, ja muistelen kuulleeni, että niin myös siellä Vantaalla (jos muistan oikein sun asuinpaikan). Mulla vaan on käynyt niin, että olen joutunut vaihtamaan terkkaria jo kahdesti. Ensin muuttui ekan terkkarin alue siinä vaiheessa kun Antto syntyi, meillä täällä kun on laajenevia asuinalueita ympärillä, ja terkkarille tuli liikaa nakkia siltä suunnalta. Sitten seuraava jäi vuorotteluvapaalle. Nyt on menossa kolmas, ja vaikkakin kaikki ovat olleet hyvin erilaisia, onneksi kaikki ovat olleet mukavia. Tuo toka olisi ehkä tosin suhtautunut painonnousuuni liian vakavasti. Vaikka kysymys on ns. henkilökemioista, voisi tietysti terkkarikin muistaa, että ollaan ihmisen kanssa tekemisissä ja vähän muistaa kysellä kuulumisiakin - liukuhihnalla ei kukaan halua tuntea olevansa! :kieh:

Olipa viime yönä suorastaan kipeää poraamista tuolla lantiossa ja supistukset päälle :/

Mies sitten oksensi jälleen viime yönä. Räkäisyys lisääntyi mulla iltaa myöten, mutta kyllä tässä nyt varmaan taas pärjätään, loppuyön sujui hengityskin... Poika taitaa on puolikuntoinen vielä ja heräili yöllä. Hyvä sinänsä, että tämä kauan kauan tuloaan tehnyt flunssa on nyt kertarytäkällä, jospa kohta sitten helpottais kokonaan.

Lomalla ollut ukkelini eli jo sunnuntaissa ja oli onnellinen, kun selvisi, että tänään onkin lauantai - ja sehän on meidän herkkupäivä (niiden muiden lisäksi kyllä :ashamed: ), joten ei kun painoa taas kartuttamaan!

Viikonlopputoivotuksin Kalenteri ja Paapau 35 + 1
 
Sähköhellaella (meniköhän nimimerkki oikein :whistle: ) Mulla liikkeita tuntuu navan alapuolella molemmilla sivuilla ja sitten myös kylkiluissa "potkuja". Lääkärissä kävin keskiviikkona ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että pää tuntuu ihan selvästi alhaalla.

Tiiä sitten mutta esikoiselta tuntui liikkeet ihan samalla tavalla ja oli pää alaspäin
 
Kiitos Hysteeriselle uudesta pinosta!! =)

Janessa tervetuloa! Mulla on sama tilanne kuin sulla, perätilassa tuo laiskimus tuolla vielä istuskelee... :| Viikkoja tulee huomenna (tai maanantaina, en ole kärryillä...) täyteen 34. Ens viikolla lääkäri kokeilee josko olis jo kääntynyt, mutta en usko, kyllä ne potkut on yhä voimakkaimpia tuolla alhaalla. Jos ei ole kääntynyt, sitten laitetaan lähete NKL:lle käännytykseen. Kaipa ne jossain välissä mut ultraakin, en tiedä, toivottavasti! Neuvolalääkärillä kun ei ole ultraa. Säästöä, säästöä... :/ Oletko Janessa ajatellut mitä teet, jos vauva ei ole kääntynyt ja ehdottavat ulkokääntöä? Mä en ole vielä varma mitä siinä tilanteessa teen...Olen kuullut kauhujuttuja ulkokäännöstä (tosin just semmoisilta kavereilta, jotka ovat pelotelleet minua kaikesta mahdollisesta tähän raskauteen liittyvästä, eivätkä pahemmin ole olleet positiivisia...valivali... :saint: ) Katsotaan mitä tapahtuu..Toivottavasti nämä meidän laiskiaiset nyt tajuaisivat kääntyä, eiks niin?! ;)

Niin, miten Aina-Ilonan kosinnan kävi? On ne hassuja nuo miehet, ei voi ymmärtää mikä siinä naimisiinmenossa niin pelottaa, vaikka ne oikeat "pallot jalassa" (anteeksi ilmaisu) ovat ne lapset tietenkin! Lapset (ja asuntolaina, hehheh) ne ovat ne todelliset sitouttajat. Naimisiinmeno on tärkeä henkiseltä kantilta erityisesti. Hyvä, että teillä on se testamentti, vuotaraaputin! Vaikka kalliimmaksihan sen laatiminen on tullut, kuin maistraatissa pistäytyminen. Vielä' kerran, VOI MIEHET!! |O

Mulla on nyt monta päivää ärsyttänyt mun mies ihan simona...Ei se mitään pahaa ole tehnyt, mutta se on vain niin tyhmä.... :ashamed: Ei siis oikeasti tyhmä, mutta en vain nyt jaksa....Mua ärsyttää erityisesti nyt kotona ollessani se, että mies ottaa ihan itsestään selvänä sen, että minä teen kaikki kotityöt ja ruuat. Ei hän tee mitään, jos en pyydä, minä olen siis se matriarkka täällä, joka pitää taloutta pystyssä! Hermot menee, jos (kun) tää jatkuu samanlaisena sitten kun vauva on syntynyt... |O Tänä aamuna sanoin hänelle, että jos hän viitsisi imuroida tänään. Hän kiemurteli vastaan kuin joku hemmetin viisivuotias, että "en mä tänään jaksaisi ym..." Minä siihen räjähdin, että "laitatko tosiaan sun viimeisilläs raskaana olevan vaimon imuroimaan tälläkin kertaa!" Tämän jälkeen mies lähti purkamaan vihaansa salille, jossa on nytkin. Periksi en anna, se mies siivoaa tänään!!! :kieh: :kieh:

Sainpas purkauduttua, kiitos teille!!!! Ja samalla..sori! :ashamed:

Nyt on tosiaan jo maaliskuu...ens kuussa...HUI!!!!!!!!!! :eek: :eek:
 
Musta tuntuu, että taidan olla ainoa, jolla tuo naimisiin meno on toistepäin. Eli me ei olla naimisissa, mutta mies kovasti haluaisi. Ollaan kyllä kihloissa ja silloin sovittiin, että kun naimisiin mennään niin otetaan mun sukunimi, koska on kuolemassa pois. No nyt sitten mies on alkanut hannaamaan, että hänen mummonsa ja isänsä loukkaantuu. Joten olen ihan periaatteesta itsepäisyydessäni päättänyt , että lupaus on lupasus ja ettei häitä tule ennen, kun hän voi jättää sukulaisensa oman onnensa nojaan. Vauvalle tulee minun sukunimi, joten eiköhän tuo jollain tavalla edesauta tilannetta! Mies koko ajan sitä puhuu, että haluaisi naimisiin mahdollisimman pian, mutta mun mielestä taas vauva meitä enemmän "toisiimme sitoo" kuin avioliitto, joten mulla ei ole mikään kiire. Olen kyllä luvannut, että parin vuoden sisään...

Ihanaa että on maaliskuu! Nyt voi kaikille utelijoille jotka kysyy laskettua aikaa, heittää vaan että ensi kuussa. Tähän mennessä kaikki on ollut ihan ihmeissään kun sanoo että vasta huhtikuussa ja aina "mutta sä olet jo noin iso, minkähän kokoinen olet lopussa"...
 
:hug: Kaikille jotka sen tarpeessa ovat.

Hysteeriselle kiitos uudesta pinosta :flower:

Heilillä oli niin suloiset ultrakuvat :heart:

Kiitokset myös Marza1970 kun kerroit noista värien laitoista :flower:

Tervetuloa Janessa :)

Nyt en muista muuta kommentoitavaa.


Eilen alkoi äitiysloma.
Mies oli työpaikan saunaillassa ja sen jälkeen meni vielä kapakkaan. Tuli kotiin joskus 2 jälkeen. Onneksi ei ollut ottanut paljoa. Väsymystä tuolla valittelee, mutta sanoin, ettei sääliä heru. Sitä saa mitä tilaa :kieh: Olin jopa niin julma, että mies sai nukkua sohvalla. En olis kestäny viinalta haisevaa ukkoa vieressä. Etenkin kun eilen mulla oli niin huono olo itsellä.
Useampi yö mennyt taas levottomasti painajaisia nähden. Päätä särkenyt monta päivää, joten en ole kauhean ymmärtäväisellä tuulella.
Onneks ei tuo käykään kuin pari kertaa vuodessa vastaavissa tilaisuuksissa :)

Ainiin ja liikkeistä piti vielä sanoa. Mullakin tuntuu liikettä/muksimista alavatsalla. Herra siellä nyrkkeilee =) Voimakkaammat potkut tuntuu aina ylhäällä. Ilmeisesti mahtuu vielä hyvin liikkumaan, kun tuntuu molemmilla puolilla ja kääntyilee sivuttain. Eilen kuvasin masun hytkyntää, kun poika oli niin aktiivisella tuulella.

Vielä terkkarin/lääkärin vaihdosta
oli tarkoitus kertoa. Mä anoin omalääkärin vaihtoa joskus vuosi sitten. Terveyskeskuksesta sain sellaisen lomakkeen, jossa piti perustella miksi halusi vaihtaa lääkäriä. En tiedä miten terkkarin vaihto onnistuisi.



Faerie ja poju 34+6
 
janessa
missä päin sulla liikkeet tuntuu parhaiten, hakkaako siis alhaalle vai ylös enemmän?
mulla maha-asukki ollut pitkittäin suunnassa jo viikon mutta jotenkin tuntuu (tai neuvolantäti eilen väitti) että on perätilassa tämä tulokas- eikä pää alaspäin kuten ajattelin olevan..
sekin selviää ensi viikolla.
perätilassa en kyllä synyttämään rupea, se varma :x


kalenteri juu, vantaalle muutettiin marraskuussa siis. ja olen ymmärtänyt että sama terkka on myös kun olen synnytttänyt sillä pojatkin hänellä käyvät. harmi, koska musta on niin epäpätevä ja inhottava. :kieh:

marika75
mä kanssa olen kauhujuttuja kuullut kääntämisyrityksistä :/
joten toivon että oma olisi alaspäin jo kuten oma vaisto sanoo, eikä perätilassa kuten neuvolan kädetön täti väittää..
+ samanlaisia ajatuksia miehestä täällä myös.
huusinkin yksi päivä naama punaisena että mikä vit.un kotitalouspiika mä täällä kotona olen, sen lisäksi etä käyn tämän mohöni kanssa töissä.
taisi mennä tyhjille korville, kuten aina :kieh: |O

kaupassa käytyja esikko lähtee yökylään tunnin päästä ja kuopus jää kotiin. täytyy kysyä kun herää päiväunilta että mitä haluaa tehdä kun isoveli on poissa.
jospa olisi rauhallisempikin yksin :whistle:
maha täynnä kana-riisi-kookosmaito-wokkivihannes pannua.
ja mies per.kele pyysi kahvia keittämään ja oli salaa ostanut jumalattoman ison bostonpullan :eek: :eek:
siis sellainen iso klöntti josta riittäisi ainakin 6:lle mutta taitaa mennä ihan kaksin alas :eek:
joten-- se siitä painon tarkkailusta- inhottaa kun toine rahaa kotiin herkkuja kun tietää että en saisi nyt syödä sellaisia.. |O

*lähtee kahville* :p


*muoks*

faerie mulla samalla tapaa tuntuu liikkeet kuin sulla. joten olisikohan oma vaisto/tietämys tässäkin asiassa parempi kun neuvolantödillä.. ;)
tosin poikittain tämä neiti ei ole pitkään aikaan ollut.
 
kiitos uudesta pinosta hysteeriselle!!

jännittävää kyllä, koska eka vaavi meidän pinoon putkahtaa?? kuka mahtaa olla ensimmäinen..

täällä ollaan saikulla..mulla on verenpaineet koholla. maanantaina olis toksemia kokeet ja keskiviikkona aika kotkaan äippäpolille. saapas nähdä onko taas alkavaa rask. myrkytystä vai onko muuten vain koholla nuo paineet. pissa on kuitenkin ollut puhdas... 9.3 asti ois saikkua..mutta ajattelin kyllä kysellä josko kirjottelisivat sitten jo saikun äippäloman alkuun...eihän se olotila tästä ainakaan helpotu,jos töihin pitää mennä viel painamaan tukkaputkella. jees.....

tytöllä flunssa...onneksi saa aivastettua rään pois kunnolla,ettei jää muhimaan ja tekemään tulehduksia...(putkitus ja kitarisanpoisto on kyllä meijän typyn kohdalla ollu nappijuttu!)

huomenna olis helsinginreissu edessä miehen serkun vaavin ristiäiset...ihanaa nähdä pikkunen :heart:

kuulemisiin hilppahemuli ja äippä ööö rv 31+4 muistaakseni...
 
Pulttis Luota vaan omaan vaistoosi ja tuntemuksiin. Eiköhän se neiti siellä ihan oikeinpäin ole. Mutta varmuuden saat sitten ens viikolla.
Kurja, että sulle on sattunut inhottava terkkari :/


Sellaista piti vielä kertoa, että tuo meiän esikoinen kävi lääkärissä ja sai lähetteen allergiatesteihin. Se prick-testi. Hänellä kun on jatkuvasti nenä tukossa, hengittää raskaasti ja nukkuu huonosti sen takia. Välillä jopa hengitys katkeilee :(
Jos ei löydy allergiaa, niin sitten korvalääkärille seuraavaksi. Noita oireita on ollut enemmän tai vähemmän ihan pikkuisesta asti. Viimeinen sysäys tälle tutkimukselle oli, kun neiti sairasti poskiontelontulehduksen tässä jokunen kuukausi sitten. Harvemmin näin pienille sitä tulee.
Sai nyt Zyrtec-reseptin varalle, jos alkaa taas mennä pahasti tukkoon, eikä saa nukuttua.
Tuo hengityksen katkeilu viittais uniapneaan, mutta en tiedä tutkitaanko näin pienillä sellaista (5v).


 
SähköhellaElla ja Joanna juu mulla poika linkkuveitsiasennossa edelleen, niinku oli isoveljensäkin aikanaan koko loppuodotuksen, eli en ole koskaan ikinä tuntenut kylkiluilla potkuja vaan ne tuntuu paljon alempana. Rintojen alapuolella välillä tuntuu joku eli pylly, luinen sellainen. Et voi se olla rt:ssa vaikka ei ylös potkisikaan.

olipa "kamalan" paljon tekstiä tullut, unohtui jo puolet mitä piti kommentoida..
kiitos uudesta pinosta ja parantavia säteitä sairastaville :hug: (meillä mies pahassa räkätaudissa ja kovaa on muhunki iskemässä.. ei kiva)

Anu ja mauno 34+0 :heart:
 
HUOH. Olipas paljon tekstiä. Tuntuu, etten jaksaisi millään istua ja lukea, mutta oli aivan pakko.

Vuotaraaputtimelle :hug: kosimisjutusta. Meillähän tilanne on se, että olen leski ja nostan tällä hetkellä leskeneläkettä, jonka takia olisi älytöntä mennä naimisiin (saisin kertamaksuna 3 vuoden eläkkeet ja sit ne loppuisivat kokonaan..), koska olen kotiäiti ja asuntovelallinen..jne.. Meillä miehen kanssa on suunnitelma naimisiin menosta ja häistäkin suurin piirtein, mutta sen aika ei ole vielä.. Vielä pitää muutama vuosi odotella ja se on kyllä omalla tavallaan aika tuskaista odoteltavaa.. :kieh: Välillä tekisi mieli olla miettimättä asioita pidemmälle, mut aivan pakko on järki pitää mukana kuvioissa. Noh, siis ollaan kihloissa joka tapauksessa, 2 vuotta oltu nyt.. Ja siitä huolimatta miun piti eilen sitten kosia. :D Semmonen "turha" kosintahan se oli, mutta tulipahan tehtyä. Mies oli myöntyväinen, mutta ajankohta säilyi edelleen siellä tulevaisuudessa, mistä on aiemminkin puheltu.. :|

Käytiinpä sitten MAHAA KASVATTAMASSA tänään vieraiden kanssa ja syötiin Pizza Raxissa niin paljon kun napa vetää.. Varmaan tosi hyvä juttu näin raskausdiabeetikolle. Ja muutenkin.. :headwall: :headwall: :headwall: Oli vaan semmosia vieraita, että he välttämättä halusivat tuonne.

PUUUH. Melkosta puuhkuttamista tämä elämä nykyisin. Ei paljon kykene kerralla kävelemään ja vauhti on melkoista matelemista.. Supistelee ihan jatkuvasti ja sit on niitä menkkatuntemuksia, sukkapuikkotuntemuksia, kouristuksia alamahalla ja HIKIAALTOJA (jotka neuvolatädin mukaan ovat myös jotain supistuksia). B) Lääkäri, neuvolatäti ja sukulaiset povaavat, että meidän pikkuinen syntyy etuajassa, mutta itse en ota kantaa.. Mie uskon, että tää vaan haluaa piinata minua pitkittämällä tuskaa ja kipuja ja tuntemuksia... B)

Heili
 
Marika75
minullakin siis yritetään kääntää jos ei itsestään käänny. Muiden kokemuksia en oo kuullu kääntämisestä, mutta kyllä se toimenpide silti mietityttää. En sit tiiä mitä mieltä olla siitä että suostuako siihen vai ei :snotty: Ei nimittäin hajuakaan, että minkälainen operaatio se on :eek: Voi kun vaaveli tajuais vielä itse heittää kuperkeikkaa.
Pulttis
Mulla potkut tuntuu eniten oikealla kyljellä, melko alhaalla (noin navan korkeudella). Siellä on siis jalat, peppu on tosi alhaalla ja tuntuu inhottavana paineen tunteena istuessa tosin sekin siellä aina välillä liikuskelee, sitten pää on n. 5cm suoraan navan yläpuolella ja sitäkin puskee usein eteenpäin. Muuten en ois tienny et mikä osa on missäkin, mutta nämä siis tarkastettiin ultralla. Voin siis sanoa, että aina kun vauva liikkuu liikkeet tuntuu näissä kolmessa paikassa yhtäaikaa :) Mutta terävimmät potkut siis tuolla kyljessä :)
 
Heippa täältäkin!

Hysteeriselle kiitokset uudesta pinosta. :flower:

Tosiaan ajatella, että on jo maaliskuu. Rupes oikeen pelottamaan, kun on vielä niin paljon hankintoja vauvalle tekemättä. Ja tuli sen verta aherrettua ton muuton kanssa, et tiedä vaikka tulis etuajassa vaavi.

Kääntämisestä mun mielestä ne kauhutarinat on vähän yliammuttuja. Eihän ne sitä väkisin käännä, jos ei ole kääntyäkseen. Ja kaiketi ensin ultraavat ja tarkistavat vielä asentoa ja napanuoran sijaintia ym. Mä kokeilisin kääntämistä, jos sellainen tilanne tulis.

Vuotaraaputin :hug: kosimisjutusta, hassuja kyllä nuo miehet... Mitenkäs Aina-Ilonan kävi?

Pulttis kannattaa varmaan terveyskeskuksen ajanvarauksesta vaan kysyä, miten terkan vaihtaminen onnistuu. Eihän toi kivaa oo tommonen käytös siltä. Mua jännittää, kun mulla on muuton takia vaihtumassa terkka ja lääkärikin tietysti. Toivottavasti tulis kiva!

Alkaa tosissaan jännittää, kuka meistä poksahtaa ensimmäisenä :D !
Tsemppiä kaikille sairastaville ja vaivaisille, enää ei ois paljoa jäljellä!

Lilja (rv 35+3)
 

Yhteistyössä