***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

Heipparallaa !

Maaliskuuta jo elellään. Alkaa jännitystä nousta ilmaan :D
Voih vitsi videot. Vielä pitäis turvakaukalon takia käydä
Lastentarvikkeessa, kun eivät saaneetkaan meille lupaamaansa
jalustaa maaliskuulle.
Näillä näkymin menee toukokuulle joten täytyy
käydä vaihtaa joko eri merkkiin taikka ottaa heiltä siksi aikaa
kaukalo ja jalusta käyttöön.

Joko muilla on kaikki valmiina?

Itseltä uupuu vielä imetysliivit ja yhtään tuttipulloa en ole ostanut.
Pari on ostettava et pystyy lypsämään suoraan pulloon sitten :)

Kiitoksia Hysteeriselle uudesta pinosta jälleen.. Maaliskuu on siis jo alkanut.. Hui, kun tuntuu niin pelottavan läheiseltä ajatus siitä, että kohta meille ihan oikeasti tulee vauva..

Joannalla aina yhtä pöljiä unia.. :LOL:

Galluppeihin : Mies täyttää ensi elokuussa 31 vuotta ja mie sitten syyskuussa 24 vuotta eli jonkin verran on ikä eroa meillä..

2003 keväällä lähdin Kokkolasta työharjoitteluun Kemiin yhden hotellin keittiöön, jossa sitten mieheni työskenteli keittiömestarina.. noin 5 kuukautta tuon jälkeen muutin Kemiin asumaan mieheni luokse.. 2006 kesällä mentiin kihloihin ja nyt sitten ns. kohtalon johdattamana meille on tulossa vauva.. Naimiseen menosta olen joskus puhunut huvikseni eikä tuo mies tunnu oikein lämpenevän ajatukselle, ainakaan vielä.. Eipä sillä, että tässä kiire olisi.. ;)

Viime yö oli aivan hirveä.. Vasemmassa jalassa niin kauhea suonenveto, että itku meinasi päästä... Vasta kun ylös nousin sängystä niin alkoi helpottamaan.. Noin tunti ja homma alkoi uudestaan, silloin onneksi tajusin heti nousta ylös niin loppui heti.. Suonenvetoa kesti varmasti 15-20 minuuttia .. Koetin ns. hangata vastaan, on auttanut ennen muttei tosiaan tällä kertaa auttanut muu kuin ylös nousu.. Tosi inhottavaa ja kipeää teki..

Pitääpi mennä ottaan pyykki pois koneesta, syödä sitten jotain ja lähteä töihin.. Saattaapi olla kiire ilta tiedossa niin pitää syödä kunnolla ennen töihin lähtöä..

Hyvää alkanut maaliskuuta kaikille meille ja voimia sekä jaksamista ihan jokaiselle... :D

Joanna tällä hetkellä mä voisin muuttaa MINNE VAAN missä on tiskikone :whistle:

kuunsillalla mulla on se, että alapää "turpoaa" jos olen paljon jaloillani. ja sitten sattuu sairaasti. mutta pahimmat liitoskivut on helpottaneet, tiiä sitten miksi. pahimmillaan ne oli tuossa viikoilla 20-30. nyt vaan alkaa supistella herkästi :whistle: ja edellisessä raskaudessa mulle tuli just ennen synnytystä paise nivusiin. perhana että oli kipeä ja ISO. sitten sattui vielä lääkäri joka ekana tuumasi että "minä en kyllä ole suostunut hoitamaan raskausajan vaivoja". selitin kyllä sedälle että tämä ei liity mitenkään raskauteen, joten herra on hyvä ja katsoo nyt vaan sinne nivusiin eikä tartte tehdä sisätutkimuksia tai mitään. loppujen lopuksi lääkäri sitten ihan soitti pari kertaa sen jälkeen ja kyseli että miten ab-kuuri tehosi ja voiko vauva hyvin jne. kai sitä vähän hävetti ensikommenttinsa :whistle:

mä näin unta että pääsiäisenä meillä oli vauva :eek: ei siihen ole kuin kolme viikkoa. saapi nyt kattoa mitä tuumaavat sokeripolilla 12. päivä. mulla on huomenna neuvola ja pitäisi mennä tytön kanssa kaksistaan, vähän jänskättää että miten menee.

Heililtä mun piti jotain kysyä mutta en muista mitä :ashamed: ai niin! onko sulla aiemmissa raskauksissa ollut raskausdiabetesta? sullahan esikoinen taisi syntyä aika aikaisilla viikoilla? oisin vaan kysynyt että minkäkokoisia oot pyöräytellyt... ja muutkin joilla on edellisissä raskauksissa ollut diabetes, minkä kokoisia lapsia ja millä viikoilla ootte synnyttäneet? meillähän tuo tyttö oli 4040g rv 39+3 ja näin jälkeenpäin on terkkarin kanssa tuumattu että olisin varmaan viime raskaudessakin OLLUT insuliinilla, jos se perhanan verensokerimittari olisi ollut noin helppo käyttää kuin tämä nykyinen. mutta silloin oli siis ruokavaliohoito, jota en kyllä pätkääkään noudattanut :ashamed: olen mä nytkin herkutellut, mutta alkaa olla se että makeaa ei tee niin mieli kun oksettaa helposti.

ja PikkuNöpönen meillä on kyllä kaikki "valmiina". ensi viikolla aattelin taiteilla sivuvaunuun lakanat valmiiksi :D seisomalauta on, samoin ihana uusi kantoliina :saint: kasa vaippoja, vaatteet on pesty ja missä mikäkin säilössä. tuttipulloja en ole kyllä mäkään ostanut, pitäisikin muistaa. ja keitellä jossain vaiheessa nuo maidonkerääjät, rintakumit ja rintapumppu valmiiksi odottelemaan.

anuuu kuulemma TAYSissa ei jaeta liivinsuojia. mutta kaveri muistutti että siellähän saa ne lahjakassit (Pampers, Libero, whatever) ja siellä on pieni paketti suojia jos tarttee. että en mä viitti niitä ostaa. jos tarttee lisää niin pyydän miestä tuomaan.

ja mä olen 26, täytän aprillina 27. mies täyttää kesällä 31.

eipä tässä muuta. päätä särkee, että jospa sitä hyppelis hetkeksi pihalle.

Me ollaan tunnettu ukon kanssa teinivuosista asti. Samoissa porukoissa pyöritty. On/off suhde oli jonkun aikaa kunnes sitten ollaan vuodesta -99 tallattu samoja polkuja! Ihan penikoista asti siis ja kuultu monta kertaa epäilevät lauseet suhteen onnistumisesta mutta koskaan ei niistä olla välitetty. Vuonna 2001 mentiin kihloihin, molemmat siis vielä alaikäisiä. Hulluina meitä pidettiin ja ehkä oltiinkin. Ukko lähti armeijaan ja kun oli sieltä pääsi yhdeksän kuukauden jälkeen pois, muutettiin yhteiseen asuntoon.
Parissa vuokra-asunnossa ollaan asuttu ja eletty "villiä" nuoruus elämää. Omakotitalo ostettiin syksyllä 2004 ja tässä asustellaan edelleen. Esikoinen syntyi syyskuussa 2005 ja naimisiin mentiin viime kesänä.
Paljon ollaan koettu ja paljon tullaan varmasti vielä kokemaankin. :heart:

Minä vm. 84 ja mies vm. 83

no voihan pee, mä tänään kirjoitin pitkät pätkät mut sit tuli joku service errori tai vastaava ja näinhän siinä kävi et mun viesti katos...

en millään jaksa enää uusiksi kirjoittaa. |O

oikukas kiitos viestistä.
meillä vaan pieni neuvola, on siis erillään isosta terv.keskusksesta jossa raskauden ulkopuoliset asiani hoidan.
raskausaika ja lapsiaika on siinä pienessä neuvolassa jossa on 3 neuvolantätiä, olen olettanut niin.
kerran olin yhdellä näistä kahdesta muusta ja hän oli aivan sekopäisen oloinen. tuijotti vaan mua ja jouduin itse neuvomaan miten lähete laitetaan eteenpäin jne..
eli sitten sinne jää yksi täti vielä jäljelle, tosin hän vaikuttaa ihanalta ja sympaattiselta.
joten taidan rohkeasti vaan ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä josko saisin vaihdon hänelle..
joudun kuitenkin lasten kanssa käymään siellä ja kohta vauvan kanssa juoksemaan. joten olisi kiva saada mukava neuvolantäti jonka kanssa tulee juttuun edes jotenkin..
=)
töissä pitäisi vielä 22 saakka olla |O ja nyt jo olen sänkyvalmis nukkumaan :ashamed:
to aion pyytää lopun ajan saiarsklomaa eli n. 1,5 viikkoa- ei musta ole paha aika kyllä tästä hoitoalan paikasta. :snotty:

niin ja kiitos kaikille ihanista tapaamistarinoista, osaa melkein herkistelin kun luin vaikka en edes teitä tunne.. :whistle: :ashamed:
on tää elämää kun ei tiedä itkisikö vai nauraisiko ;)

pulttis ja tyttö mönkijä :heart:

Olipa täällä pitkä katkos, onneksi sivut toimivat taas!

Kävin tänään Kaapelitehtaalla Kestovaippahulinoissa ja ostin mm. lisää villalankaa vaippahousuihin ja vähän kankaita kestoliivinsuojiin. Melkoisesti porukkaa liikenteessä, ei meinannut sekaan mahtua - taitaa kestoilu olla aika suosittua puuhaa nykyään. Kävikö kukaan muu siellä?

Gallupiin: minä olen 30 ja mies 37, tavattiin ihan perinteisesti baarissa vuonna 2004 ja muutettiin heti muutaman kuukauden jälkeen yhteen. Ei olla kihloissa tai naimisissa, mutta yhteinen asuntolaina löytyy, joten aika vakaasti on tarkoitus pysytellä yhdessä :D

Moik,

noista tavaroista ym., joita pitäisi olla lasta varten valmiina: tajusin just viime yönä miettiessäni niissä supistuksissa, ettei suinkaan lähtö nyt jo ole lähellä, että meillähän on kaikki ihan puolitiessä. Sopivankokoista vaatetta on kyllä tuolla odottamassa ja vaipoituskin jo suunnilleen kuosissaan (vaikka harsoja voisi olla enemmänkin), mutta muuten kaikki ihan retuperällä. Pitäisi ostaa tutteja ja katsoa tuttipullot esiin kätköistä. Vauvan sänky = kehto on nyt juuri pojalla nukkejen kehtona. Täytyisi kaivaa varsinainen nukenkehto esiin hyvissä ajoin ja markkinoida se pojalle, ettei koe itseään riistetyksi. :) Sänky on siis laittamatta. Vaunujen koppa pitäisi kaivaa naftaliinista ja katsoa, onko tekstiileissa pesun tai kunnostuksen tarvetta. Sairaalakassia en ole pakannut, puhumattakaan isä- tai isovelipakkauksista, joita vähän olen kaavaillut. Huh, kaikkea semmoista puuhaa. Mutta vaikka vauva nyt tähän hätään tupsahtaisi, tuskin mitään ylipääsemättömiä ongelmia olisi. Joka tapauksessa nyt asiaa vähän ajateltuani aattelen, että ehkä tässä muutaman viikon vielä jaksaa odottaa, jos nyt vaikka sitten niiden tekemättömien hommien takia. :)

baby dream
Joo tuo nykälä on tosi läkellä, ei myökään tuossa kylän keskellä asuta mutta taita vaikka yyveetä niin paljastelen lisää =)

Hei hui kuinka paljon täällä on netissä tavanneita..
meilläkin lähti siittä että minä laitoin ilmoituksen itsestäni nettiin aikoinaan..

ja IKÄ minä ja mieheni kumpikin 76 syntyneitä ja vielä ollaan se 31 vee.

uuks ja mua jännittää että kuinka tuo huominen lekuri valittaa mun vatsamakkaroista.. Esikkoa odottaessa juuri tällä käynnillä lääkäri "hyllytteli vatsaani" ja sanoi että kyllä täällä ylimääräistäkin on kun tuo vatsa muuten näyttää hirvittävän isolta |O

jos laps voi hyvin masussa ja äitikin niin mitä hemmettiä tarttee ruveta moralisoimaan kun tietää varmasti että tää ylipaino ärsyttää ilman sanomistakin.. :'(

Lyy
Hauskaa maaliskuun alkua kaikille! Kiitoksia päivityksistä Hysteerinen! :flower:

Gallup: Minä täytän parin viikon päästä 24 ja mies muutama päivä sen jälkeen 31. Kaverin kautta tutustuttiin -05 keväällä. Toissa vuonna ostettiin oma asunto, oltiin sitä ennen asuttu vuokralla...Niin ja kihlat vaihdettiin viime kesänä ja maistraattin kirmattiin karkauspäivänä :heart: Aika rivakastihan tässä ollaan edetty, mutta tältä on tuntunut ja näin on hyvä =)

Huomenna olísi sitten neuvola aamulla, pitää varmaan paastota, niin ei pääse täti kommentoimaan :D

Kevään jatkoja mammoille!

Lyy+poitsu 32+4 (...kai)

Heippa kaikki!!Mun kummityttö on ollut täällä koko viikonlopun,joten en ole kerinnyt ilmottelemaan kosinnan tuloksia..kosinta meni vielä niin myöhään perjantaina.Tuntui,että eihän tässä saa mitään aikaseksi!
Mutta kyllä tässä rouvaksi päästään toukokuussa :heart:
Vuotaraaputin :( Höh!!
Huomenna sitten lisää,nyt lähettävä laittamaan tyttöä yöpuulle!!
T:A-I ja Tiuhti tasan 35 vk

Samassa jamassa valmistelut ku Kalenterilla. Vaatteet on pestynä muttei mitää muuta.
Minäpä vähän teen tähän itselleni listaa mitä pitää tehdä ja ostaa, saan sit käydä kurkkimassa jälkikäteenkin..
Tutteja pitäis ostaa tuttipulloihin ja tietty ihan perus tuttejakin, vaippoja paketti, pyllypyyhkeitä... Vaavi-sänky pitäis käydä tilaamassa, pestä harsot ja petivaatteet.. Laittaa vaunut vaunuiksi -> nyt ne on vielä rattaina ja ainaki kuomun ajattelin pestä ja kosteuskäsitellä, sitä ostin jo sitä kankaan käsittelyainetta..
Niin ja pitäähän mun muistaa ottaa Pohjanmaalta pojalle avorattaat ennen ku alan vaunuja rattaiksi muuntaan.. Ostaa seisomalauta- tosin sitä tarvii vasta ku miehellä loppuu isyysloma.
Sit pitää ostaa niitä kertakäyttötuttipullon pusseja et saa maitoa pakkaseen. Keittää maidonkerääjä(ja ostaa toinen ettei tarvi olla koko ajan pesemässä sitä yhtä ), rintapumppu ja tuttipullot.

Tehkää hei te muutki listaa tänne tehtävistä asioista niin voi vakoilla et mitä pitää ku mulla tunne et unohdan jotain kuitenki! Kiitos :D

Sairaalakassista oli miehen kans eilen vaan puhe et pitää ostaa karkkipussi kaappiin et sit ku tulee lähtö ja pitää jotain pakata niin on ainaki synnytyskarkit valmiina. Viimeksi ne oli eväistä ainoat mitkä meni. Suosittelen!
Eli en oo vielä pakannut kassia, jos sen tekis sit joskus rv 37 ku on todennäköisempää et ei enää mene yli kuukautta synnytykseen.

no joo nyt ajatus katkesi. pojan huoneesta kuuluu huuto äitii äitii, joten painun peittelemään murun.

Anu

Vuotaraaputin kyseli noita raskausdiabetesjuttuja, niin ei ole aiemmissa raskauksissa ollut moista vaivaa..Mutta KAIKKI MUUT vaivat melkein on ollutkin. Esikoisen synnytin käynnistettynä rv 35+4, raskausmyrkytyksen takia. Ja hän oli 2985 grammaa ja 48,5cm. Ihan hyvän kokoinen siis niille viikoille. Tämän kuopuksen synnytys käynnistettiin myös (ison koon vuoksi) ja hän syntyi 40+1 ja hän oli 4025 grammaa ja 52 cm, joka suhteutettuna minun kokooni on aika hurjan paljon.

Onko kaikki valmiina
vauvalle joku kyseli (sori unohdin jo kuka kysyi), niin ei ole. Miehen kanssa just juteltiin, että ennättäähän sitä.. Sairaalakassia ehkä pitäisi tässä tulevan viikon aikaan alkaa miettimään, meillä kun mieskin haluaa sinne eväänsä, videokameran ladattujen akkujen kanssa ja kameran ladatuilla akuilla myöskin.. Ja ties mitä haluaakaan. Viimeksi oli jopa kahvitermari mukana. :D Pitäis katella noi pikkiriikkiset vaatteet läpi ja vauvan peitot sun muut, pestä ja miettiä samalla, että tarviikos vielä jotain, navan putsaussysteemit pitäs hankkia ja turvakaukalo kaivella vaatehuoneen perukoilta.. :whistle: Eikai tässä vielä kiirettä ole..? Ainiin, kestovaipat täyttelin valmiiksi hoitopöydän laatikkoon pienelle, siinä samallahan nuo meni kun kuopuksen vaipat laitoin hänen omaan vaippalipastoonsa. :D

Hemmetinmoinen flunssa vaivaa tätä äippää. Ja kuopuksella on kymmenes perättäinen korvatulehdus ja putket tukossa ja on aikas itkuinen ja kivulias ollut koko viikonlopun. Huomenissa pitää päästä jo korvalääkärille näytille.

Raskausvaivoja on edelleen. Supistusten lisäksi on tullut satunnaisia "kouristuksia" tuolla alapäässä, sit niitä "sukkapuikon" työntämistuntemuksia ja menkkakipuja. Ja tuntuu, että huohottaa vaikka nousee vain sohvalta ylös... Se on jotenkin "noloa" ihan kun ois ihan rapakunnossa.. (Niin kai sitä sitten onkin..)

Kampaajalla tukan värin laitossa olen itse käynyt raskaus- ja imetysaikana ihan normaalisti ja nytkin pitäs vielä ennen synnytystä yrittää ennättää käydä.. Toivottavasti saan vielä ajan vakkaripaikkaan..On sit tukka hyvin kun synnyttää.. ;)

Heili

Heips!

Käytiin tänään koko perhe ulkoilemassa. Esikoinen pääsi hiihtämään ekan kerran tänä talvena. Paistettiin nuotiolla makkaraa ja tytöt laski pulkkamäkeä :)

Vielä on paljon laitettavaa vauvaa varten. Vaatteet on järjestetty hyllyyn ja sairaalakassiin.
Täytyy kyllä tässä alkavalla viikolla saada enemmän aikaiseksi. Kun sitä ei tiedä vaikka poitsu päättäis ennen aikojaan tulla. Esikko syntyi 36+2 ja silloin tuli kiire pakata kassi ja laittaa sängyt ja muut kuntoon.

Raskausdiabeteksestä: Mulla oli tuota kakkosta odottaessa kyseinen vaiva. Neiti syntyi 40+1 ja mitat oli 4050g ja 50cm. Diabetestä hoidin ruokavaliolla.
Nythän mulla oli tosi hyvät sokeriarvot, joten toivon mukaan poika ei olis niin iso..

Onnea Aina-Ilona!

Lyy onnea tuoreelle rouvalle :flower:

Faerie ja poika 35 tasan =)

Onnea Aina-Ilona :flower:

Vauvalle valmiina..hmm.. vaatteet, peitot ja lakanat on pesty ja silitetty. (varmaan ensimmäinen ja viimeinen kerta kun silitin... :LOL: ) Pari tuttia on ostettu valmiiks (eri kumeilla) samoin pari tuttipulloa ja kahta erilaista tuttimallia niihin. Rintapumpun sain ystävältä, samoin liivisuojia. Voisi kanssa ostaa niitä maidon "pakastuspusseja" tietääkö joku missä niitä myydään?? Yhdet imetysliivit on valmiina kaapissa, toiset matkalla postissa. Vauvalle on vaippoja pari pakettia valmiiks ja puhditusliinoja, talkkia ja voidetta on jo ostettu. Sängyn ajattelin kasata (tai mies siis kasaa) parin viikon päästä. samoin joitopöydän ja laittaa tarvikkeet sinne valmiiks. Sairaalakassin voisi kanssa tässä parin viikon sisällä pakata. Mies meinaan jo pari päivää sitten kysyi, et koskas se pakataan.. et joko? Sillä kait huoli siitä et jos tulee äkkilähtö niin löytääkö se mulle sinne sitten kaiken tarvittavan jälkikäteen =) Ostaa pitäisi vielä vaunuihin sadesuoja ja ötökköverkko. Ja sitten olen yrittänyt metsästää sellaista pehmosoittorasiaa!! Juu ja itkuhälyttimeen pitää ostaa pattereita ja niihin sopiva laturi!! Eli voisko sanoa että melkein kaikki on valmiina =)

Lyylle vielä kerran onnea :flower:

Mua on tänään supistellut pitkin päivää. Välillä kivuttomasti ja välillä menkkamaisen kivun kanssa joka säteilee alaselästä pakaroihin ja masusta reisiin. Muutama saattaa tulla ihan 10-15min välein ja sit saattaa olla tunninkin tauko ja tulla taas pari. Viikonlopun aikana on lisääntynyt myös ne sukkapuikko tuntemukset ja musta tuntuu että neiti vääntää ja kääntää päätään kohdunsuulla!!! Oisko jo laskeutunut? Torstaina on viimeinen neuvolalääkäri. Mies tulee mukaan kun täällä siihen kuuluu ultraus, niin päästään yhdessä vielä kurkkaamaan pikkuista. Vähän jäntskättää mitä antaa kokoarvioksi!!

Joanna ja tiltiäinen 35+2

Joanna mä oon pakastanut kertakäyttöisen tuttipullon (Ainu merkkinen) pusseihin, sen pussin saa viritettyä rintapumppuun suoraakin tai sit siihen pullon sisään minne pumppaa.. Ja ostin PRISMASTA sillon aikanaan, katoin jo et niitä on siellä edelleen myynnissä.

Aina-Ilonalle onnea! Ja Lyylle kans! :flower:

Kampaajalla oon käyny värjääs aina normaalisti, siis sekä odottaessa että imettäessä.
......vähä värjäysasiaa sivuten tai siitä tuli mieleen. -> Imettäessä sitä onneksi saa jo palata suht normaaliin elämään, siis ei tarvi kattoo ku ihan aluksi mitä suuhunsa laittaa. Mulla ainaki esikoinen jo kk:n iässä kesti mamman herkuttelut. Aluksi sit kyl ei, esim sairaalasta kotiutuessa haettiin pitsat niin eiköhän vauva seuraavan yön itkenyt masuvaivojaan.. :headwall: Et aluksi voi rintamaidon kautta olla herkästikin vauvan masu kipee siitä mitä mamma syö..

no joo mä meen koittaan jos jaksan kattoo Wallanderin ees ekaan mainostaukoon saakka.

Iltaa

Mies lähti töihin. Tavallisesti lähtee aina tossa aamuyöstä neljän maissa, mut nyt näin et pääsee huomenna mukaan sinne ultraan.
Aina-Ilonalle ja Lyylle onnea :flower:
Mä oon laittanut jo melkein kaiken valmiiks vauvalle. Sänkyä en kyl ole vielä pedannut, mut koottuna se tossa meidän makkarissa on ja laitoin siihen päälle jo sen hoitotason ja siihen rasvat, vaipat ym... tarpeellinen. Vaatteet on pestyinä mut ei silitettyinä kaapissa. Enkä silitäkkään, ku inhoan sitä hommaa ihan tarpeeksi :kieh: enkä nää siinä mitään järkeä et ne pitäs silittää :/
Sairaalakassia en ole vielä pakannut, ajattelin et jos sit huomenna pakkailis sen valmiiks. Vaunut ja turvaistuin on valmiina varastossa.
Mut nyt jos menis ottamaan koiruuden sisälle pihalta ja painus pehkuihin |O

Hyvää yötä.

Baby dream ja "Topi" huomenna tasan 33

huomenta vaan kaikille. piti sitten herätä klo 5 |O :eek: no, tänään on varmaan pakko nukkua päiväunet tytön kanssa. JOLLEI neiti nukahda matkalla neuvolasta kotiin :kieh:

anu oliko pakko mainita synnärikarkeista? perhana, katkonaiset yön näin katkonaisia unia karkkihyllystä. oot sä ilkeä! apteekista pitäisi kipaista tisseihin rasvaa. joku sanoi ettei nykyään saisi enää käyttää Bepanthenia, tietääkö kukaan? mulle ei meinaan se ylistetty Lansinoh tepsinyt rinnanpäihin kakan vertaa :whistle:
mun pitäis pakata synnytyslaukkuun enää kamera ja miehelle varapaita. viimeksi oli paita tarpeen. muuten on laukku pakattu, en mä sinne laittanut kuin

-imetyspaidan kotimatkaa varten
-kahdet imetysliivit
-hygieniatarvikkeet (dödö, hammasvehkeet, hiusharja ja pompuloita, shaveri, pesuaineet)
-verenpainelääkkeet
-korvatulpat
-vara-akut kameraa varten ja sitten tietty kameran laturi

jaha, Muumi-Dvd taas jumahtanut paikalleen :headwall: saa kattoa mitä tästä päivästä tulee, mies tulee kotiin vasta aamuyöllä kun lähtee töistä suoraan harrastukseensa. hyvä vaan kun ON harrastus mutta välillä vähän tympäisee kun itse ei oikein mihinkään pääse :kieh:

Hauskaa huomenta;-)

Puuttuvista tavaroista ollut puhetta. Aika hyvin meillä alkaa kamaa olemaan, turvakaukalon haen tällä viikolla, sitten tiettykin puuttuu kaikki vauvan varsinaiseen hoitoon liittyvät tarvikkeet, eli rasvat, pesuaineet, talkit yms.. Täytynee käydä apteekista tai jostain ostamassa, vai myyvätkö nuo lastentarvikeliikkeet niitäkin? Joka tapauksessa täytyy olla joku sellainen paikka, josta on "kädestä pitäen" opastus, mie kun en aikuisten oikeasti tiedä, mitä kaikkea tarvitaan :whistle: Tuttipulloja ja pari tuttia on sentään hankittuna, sekä vaippoja parikin pakettia, sekä tietty kestovaippoja, mutta kun en ole ihan varma, että osaan niitäkään käyttää :LOL: Mistä saisi muuten hyviä harsoja? Ja tarvitseeko pieni vauva vielä lisäimuja? Tässä projektissa voinee mennä sormi suuhun vielä useamman kerran :LOL:

Onnea Aina-Ilonalle :flower: Pidättekö häät ja ristiäiset sitten samaan syssyyn?

Kohta neuvola... Ei yhtään taaskaan huvita mennä sinne, meilläkin tuo neuvolatäti vaihtui kolme viikkoa sitten, ja tämä uusi on vähän kova huomauttelemaan painon noususta... :whistle:

Miten muuten tuohon vauvan kokoarvioon/synnytystapa-arvioon pääsee? Olisi kiva vähän henkisesti varautua, josko tämä meidän mötkäle onkin about 5-kiloinen... :whistle: Ja josko vaavi todettaisiin kovinkin isoksi, käynnistetäänkö synnytys silloin vähän aikaisemmin?

Mutta päivän jatkoja kaikille ja palailemisiin

Dooris ja Väinö 38+5

Huomenta!!!

Jopas doorikselle on yön aikana tullut paljon viikkoja :eek: Voi kun munkin aika menis noin nopeasti :LOL: Takana erittäin huonosti nukuttu yö :( Ramppasin vessassa melkein tunnin välein ja lonkkia koski taas kurjasti, plus tais tulla supistuksia jonkin verran. Masu on ihan pipi :'( Oli noustava jo sängysta kun ei pystynyt enään makaamaan, mun normaali heräämisaika on vakiintunut sinne klo 10. Mut mut... mä näin taas unia B) Seksi sellaisia... :whistle:

Kampaajalle mulla on aika kanssa vielä parin viikon päästä, pitäähän tukka olla synnytys kunnossa :LOL: Ja tosiaan en mäkään näe mitään syytä miks ei vois hiuksia imetys aikana värjätä!! Nim. Koulutukseltaan parturi-kampaaja!!!!

Anuu: Kiitos... pitää siis suunnistaa prismaan =) Tosin enhän mä vielä tiedä et tuleeko multa edes maitoa!!!

Dooris Meillä nyt viimeisessä neuvolalääkärissä arvioidaan vauvan koko ja jos vaikuttaa isolta niin lääkäri laittaa lähetteen äippäpolille kokoarvioon, näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää!!!

Joanna ja tiltiäinen 35+3

Dooris, meillä käytettiin tytöllä alkuun ihan vaan harsoja (äitiyspakkauksessa tulleita, saa myös marketeista, Halpa-Hallista, netistä) ja kuorivaippaa, lisäimua tartti vain öisin. tarpeen mukaan sitten lisäsin imua jossain vaiheessa. ite oon nyt metsästänyt S-koon vaippoja mutta kun ei tule edullisena vastaan ei sitten mitenkään :kieh:

Dooris meillei ainakaa tarvittu ikinä talkkia, joskus kesällä taisin perunajauhoja laittaa pyllyyn.. Ja ainoo rasva mitä ostin oli sinkkivoide (bephantenia on aina muutenki kaapissa) ja tota sinkkivoidettaki tarvittiin vasta kun muksu söi jo kiinteitä ja kakka oli väkevämpää. Meillä ainakaa maitokakka ei tehnyt ikinä iholle mitää punoitusta. Sit nää napapuhdistusjutut niin TAYSissa 2-vuotta sit neuvottiin et topsilla ja hanavedellä, ei mitää puhdistusaineita (ellei tulehdu). ELI et sä paljo muuta tarvi ku perus ruokakaupan ja sieltä sinkkivoide, vaippapaketti ja ehkä pyllyn puhdistuspyyhkeitä. Siinä ne on mitä vauva aluksi tarvii.. Me ei ainakaa vauvalle käytetty mitää pesuaineita, vasta yli 1-vuotiaana aloin peseen hiuksiakin. (ja siis kyllähän ne myyjät sulle kaikkea myy muka TOSI tarpeellisena, mut ehkei heti kaikkea kannata ostaa kuitenkaan. vesi on paras pesu pienelle ja turha rasvaaminen on turhaa.. rasvaa vasta jos ihossa on jotain miksi rasvata)

Bephantenista
kyllä sitä voi rintoihin edelleen laittaa!!! Ainaki pakkausseloste on edelleen sama ku pari vuotta sitten.

Ja sori v.raaputin karkkijutuista, vitsit mäki oon nähnyt sekoja unia. huhhuh. ja sama homma täällä, muksu nukkui eka yli huonosti (näki unia ja tarvi lohdutusta yölläkin- tapaa nukkua heräämättä ) ja sit kaiken huipuksi nousi ylös 06. nyt se sit kattoo teletappeja ja haukottelee... ajattelin kuitenki sen "raahata" puistoon kymmenen ruuhkassa ku muuten pyörähtää päivärytmi jos se menee liian ajoissa päiväunille. mä jo lasken tunteja et koska mä pääsen nukkumaan. enää kolme ja puoli tuntia! :D

oi oi... mun porukat tulee tänään sieltä jenkkilästä ja ajattelin et ku kaikki on kerta kipeenä (puistokaverit sun muut ketä päivisin tavataan nähdä ) niin voitais ottaa pojan kanssa juna jo keskiviikkona Pohjanmaalle kun kuitenki olis ollut perjantaina lähtö sinne ku on ne mun paapan 90-vuotisjuhlat. Voi ostin muuten maailman söpöimmät juhlavaatteet meidän pikkumiehelle; Sarasta farkut, nahkakengät sieltä Riikasta ja viime viikolla löysin Sisleyn lastenpuolelta kauluspaidan! Me niitä jo sovitettiin päälle ja voi ku pieni mies näyttää hyvältä isänsä rinnalla (isi puku päällä tietenkin). On siitä vaan vauva jo kaukana tommosesta vajaa 2-vuotiaasta. oi oi...

no joo ajatus katkes..

Anu ja mauno 34+2 :heart:

Yhteistyössä