***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

minä olen ostanut nauhallisia kietaisubodeja kukkuluuruun nettikaupasta ja yhden tutan valmistaman joka oli neppareilla.kestovaipat on yllättäen alkanut hirveesti kiinnostaa mutta taitaa jäädä kokeilematta kun ensinnäkään en osaa ommella/neuloa mitään ja toisekseen pyykkiä meillä on "kattoon" asti jo muutenkin ja kohta enempi kun lapsia yksi lisää.joten sekin hidastaa intoa kokeillakkaan.meillä on kummallakin käytetty pampersseja ja peput on pysyny niin hyvänä ilman rasvauksia yms. et oon ollut niihin tosi tyytyväinen.esikoisella oli vaippa vielä 2vuotiaana kun toinen syntyi mut nyt tää toinen lapsemme jätti vaipan kokonaan 1,6vuotiaana.hieman tuntuu helpolle ku ei oo kahta vaippapeppua tällä kertaa yhtä aikaa =) mullakin säälitti esikoinen ennen toisen lapsemme syntymää.sekun oli saanut kaiken huomion ja nyt se joutuski jakamaan vanhempansa pikkusiskon kans.itkinkin sitä moneen kertaan vaikka ehdottomasti toisenkin lapsen halusin,mut esikoinen vaan niin säälitti.kaikki meni kuitenki hyvin.nyt en oo isompia paljoo säälitellyt...kai eri tilanne ku ovat jo kahdestaankin joutuneet kaiken jakamaan.voihan se silti koville ottaa varsinki 2vuotiaalla kun huomaa ettei enään olekkaan perheen pienin ja sylin valloittaa usein joku muu.unohdin laittaa siitä et kauanko tätä lasta on yritetty: esikoista yritettiin 3vuotta ja sinä aikana oli keskenmeno,kohdunulkoinen,lapsettomuustutkimukset(vikaa ei löytyny) ja kamala lapsettomuuden tuska :'( ,toinen raskaus alkoi noin kolmen-neljän yrityskierron jälkeen vyöhyketerapiahoidon avulla ja tää kolmas oli todellinen YLLÄTYS :D tulin raskaaksi yhdesta keskeytetystä kerrasta!!!!!!! hullua ton lapsettomuuden jälkeen.no mahtava yllätys olikin ku noiden yllättäen pois jääneiden kuukautisten jälkeen olimme aikoneet alkaa kolmatta yrittään.mahtavaa et kerrankin meni näin päin!poika on tänään potkinut aivan kauheesti.pitää aivan käsi laittaa mahaa tukemaan ku tuntuu niin hassulle kun kantapään möykky nousee kylkeen ja hiissaa siinä ees taas. tuo kävely sisaruskärryjä työntäen(yhteensä 30kg lapsia kyydissä)alkaa käydä voimille tosissaan.tänäänki jouduin ylämäissä pysähtyyn ja levähteleen ku tuntuu ettei jaksa hengittääkkään samalla ku pukkaa.onneks pääsen rennommalle lenkille yksin kuhan mies tulee.tarvin kuitenki yksin kävelyä ja omia ajatuksia.lenkit tuleeki mietittyä vaan vauvaa,synnytystä ja lapsiani :heart: :heart: :heart: kamala se ampumisjuttu jonku(en muista nimimerkkiä nyt)naapurissa!onneks ei käyny kuinkaan.tollanen vaan aina säikäyttää.muistelen et joku sano esikoisensa4v. oottavan tyttövauvaa.meillähän kans alkuun esikoinen4v puhu et tyttö se varmaan on ja sit ku tiedettiin et poika tulee niin yks päivä kommentoi et "tykkään kuitenki tytöistä enempi".yritin vakuuttaa et varmasti tykkäät pikkuveljestäkin yhtä paljon kuin pikkusiskostakin.jaaps nyt toi ukkoni tuli joten häivyn lenkille =)

Äitipolilta soitettiin...joudun meneen kasvukontrolliin kk:n päästä. Oli lääkäri eilen unohtanut pyytää varaan aikaa. "Lissun" kasvu on ainakin 2vkoa edellä, joten nyt sitten tarkkaillaan tilannetta.
Pissakokeen tuloksia ootellaan ylihuomenna, oireita ei kyllä oo mitään.
t.vemu76

Silmät jo pyöri päässä että missä huhtimammat on :eek:
Oltiin tipahdettu jo etusivulta.

(.) kuten tapana täällä tuntuu olevan kun itsestään poristaan.
Meidän "Nöpönen" on hirveän hiljainen.. :/
Oikoo itseään hieman, muttei mitään mylläystä.
Pariin päivään ei ole mellastanut. Vähä hikkailee ja venyttelee.
Mitens muiden masukit touhuaa?

Noista kestoista.
Melkoinen määrä kestoilijoita siis joukossamme. Hieno juttu :)
Itse en ole kuin kokeillut. Käytöksi sitä ei voi kutsua.
Muutama mielettömän makea kestovaippa kyllä huutelee tuolla
nettipuljussa et "osta mut osta mut" :D

PikkuNöpönen kyllä täälläkin on masussa jo rauhallisempaa ku viikko pari sitten, alkaa yksiössä tila loppua!

Utrassa
käyty ja terve POIKA siellä oli! Jotenki helpottunut olo, ei enää tarvi miettii et jos onki tyttö.. Ja oli söpö ku mikä!
Kaikki siis oikein loistavasti, kokoarvio oli 1455g mikä vastasi täysin viikkoja. Kysyin voiko jo tehdä syntymäkokoarviota niin ei kuulemma ihan vielä, näillä viikoilla kun vauvat kasvaa vielä sen verran "keski"käyrillä (jos siis ei mitää häikkää esim sokereissa äitillä ). rv 36+ on jo hyvä aika tehdä syntymäkoosta veikkausta. No, tän mä kyllä jo arvasinki ku esikoisesta se uä tehtiin just sillon 36+3 tai jossain siinä main.
Ja mitäs muuta, pää alaspäin oli jo tukevasti ja tuskin enää kääntyy perätilaan. Mä luulin et on perätilassa potkujen perusteella, mut sillä onki jalat alaspäin sillee et varpaat oli melki suussa! Yhdessä kasvokuvassa onki sievästi jalanpohja näkyvissä. Mä yritän saada tosta dvd:stä kaapattua kuvan näytille, skanneria meillei oo.. Mut siis en tiä onnistunko.. Tai sain mä jo kuvan kaapattua, mutta minne se meni? Jonnekki tähän koneelle se meni muistiin mut ku en mä osaa käyttää tarpeeksi hyvin toto dvd-ohjelmaa mikä meillä on.

no joo nyt pitää jo laittaa kone kiinni....

onnellinen Anu ja täydellinen pieni Mauno matonen 29+3
-> siskoni nimesi mahan asukin, mies ei vaan tykkää tosta tekonimestä mut musta se on söpö!

Huomenia mammat

anulle onnea pojasta ja kiva et oli selkeet kuvat ja hyvän kokonenkin poitsu :heart:

Joo kyl täälläkin on ollut pari päivää vähän hiljasta tuolla mahassa paitsi eilen :LOL:
Täällä on taas tuo keli melkein plussalla ja tosi liukasta :kieh: Eilen läksin koiran kanssa kävelemään, ni onneks mies tuli sit kotiin ni pääsin kyydillä takas. Äiti soitti samalla ku olin lenkillä ni sanoin hälle et en kyl jaksa kävellä ku selkään koskee ihan pirusti, et käyn kohta istumaan tohon limipenkkaan :LOL: :kieh:
Marika75 joo mulle on ja sanottu mahan koosta, et oletko nyt varma et siellä on vaan yksi ettei oo vaikka kaks tai kolme :kieh:
Baby dream ja "Topi" 28+2

Mulla ei kyllä tollee ole päässyt käymään et loukkaantuisin jonku sanomisista mun mahan kokoon liittyen. johtuu ehkä siitä että kun puhe kääntyy mahaan olen heti itse ekana sanomassa et on valtava, eikös olekin, kasvaa taas yläkäyrää! hehe.. ja ku jatkan et oli esikoisestakin iso vaik oli pieni vauva niin siinä ei jää kenellekkää kyllä tilausuutta mainita kaksosista tms. naurettavaa.. :LOL: oon oikee ilonpilaaja.

Mul ei kyl tohon kokoon oo sanottu mitään .. tai sit mul on valikoiva kuulo :D no kyl jengi töissä sillon sano et ompas kasvanu kun joulun jälkeen palattiin töihin.. kolme viikkoo lomaa niin ei ihme..

Mua vaan ärsyttää tyypit jotka tulee lääppiiin mahaa..

onnea Anulle vielä ihanista ultrauutisista :hug:

mullakin on maha aika massiivinen, nyt tuntuu että ois samaa kokoa kuin esikoisesta viimeisillä viikoilla :whistle:

siitä sf-mitasta, voiskohan olla niin että sitä ei ole mitattu kun mulla on kuitenkin 2-3viikon välein kasvukontrolliultra? kun sillä sf-mitallahan yritetään kattoa kohdun ja vauvan kasvua. Mineasta oli näköjään ekaa kertaa mitattu joskus rv 26 vasta tuo sf :whistle: mutta täytyy sanoa kun on seuraava ultra viikon päästä.

mulla on selkä ihan jumissa, vaikka yöllä yritänkin vaihtaa kylkeä aina välillä. mutta kai alkaa maha jo painaa niin paljon.
ja mä oon alkanut kuorsata nyt raskaana :LOL: miesrukka. tosin se kuorsaa AINA, että nyt saa potut pottuina :kieh:

Mäkin otan kantaa tohon masun kokoasiaan. Mulla on päinvastainen kokemus asiasta. Nyt vasta ensimmäiset huomaa että odotan vauvaa mut olettavat että oon ihan alkumetreillä raskaudessa. Töissä on kaks muutaki odottajaa, mä oon kaikista pisimmällä raskaudessani. Multa välillä kysytään että oonko oikeasti raskaana. Ei sekään niin kivalta tunnu. Mulla ei oo vatta paljoa kasvanu, osittain johtuu siitä lapsiveden vähyydestä ja mun pituudesta (oon 170cm). Ikävä kun joutuu koko ajan kaikille selittelemään.

sh07 rv 27+6

Terveisiä äippäpolilta! :D

Kotiinhan ne sieltä passittivat minut vielä, onneksi! Myöhemmillä viikoilla sitten vielä synnytystapa-arvioon ja vauvan kokoa tuumailemaan. Toistaiseksi mentiin keskikäyrän tuntumassa +0,68 käyrällä. Paino minulla oli laskenut 1kg verran, verenpaineet koholla 150/98, migreeniin sain litalgin-reseptin (entisen buranan, panacodin ja mikäs se olikaan se kolmas niin lisäksi) jota voisin kokeilla. Minullahan on nyt useana yönä alkanut migreeni johon sitten herään ja kierin ja pyörin loppuyön tuskissani. Proteiinia ei tällä erää ollut pissassa, mutta jatkossa seuraillaan mahdollista raskausmyrkytystä, koska edellisenkin kerran se ilmoitteli ensin itsestään ja sit vasta paukahti päälle. Kehuja sain sokerimittaustuloksista ja dieetissä pysymisestä ja raskausdiabetes tuntuu tällä hetkellä ainakin olevan "hallinnassa". Eikai siellä sen ihmeempiä. Entisen opiskelukaverin tapasin siellä, mietin tietysti että apua jos tulee synnytykseen..en halua.. Mut voihan siihen sit varmasti vaikuttaa.

anuuu&sh07: se mun pointti olikin, että kun nyt on alkanut kuulua kommentteja, että toi masu ei ole kasvanut minnekään muutamaan viikkoon, että onhan siellä kaikki hyvin? Siksi muakin on alkanut huolestuttamaan ja mietityttämään, että no onkohan kaikki hyvin sittenkään. Olemme meinaa miehen kanssa miettineet ihan samaa, että miten sen kasvu on nyt tyssännyt, kun vauvan taas pitäisi alkaa kasvamaan tosi hurjaa vauhtia :'(

Heili: kiva, että pääsit vielä kotiin ja toivottavasti saat olla pitkään!

Varoitus, tästä tulee varmaan hurja novelli. Olen jälleen elävien kirjoissa, ainakin jotenkin. Olo on hiukka parempi, ainakin sen verran että jaksan vähän kirjoittaa. Yritän vastailla kaikkeen mitä muistan =)

Sairaalakassi, en ole vielä pakannut enkä oikein ajatellutkaan, kuin vasta nyt täältä luettuani, ja sekavammaksi vaan meni, en tiedä mitä meillä on täällä tarjolla, mutta jospa se sairaala tutustuminen sitten valaisisi mieltä. Uskon että pakkaan liikaa ja turhaa kamaa, kun esikoinen kyseessä niin en osaa yhtään kuvitella mitä siellä tarvitsee. Samoin vauvan kotiutumisvaatteet ovat tosi mietintä asteella :eek: lähinnä siis että mitä ihmettä osaan pukea hälle päälle :whistle:

Kestoilusta mua kovasti kiinnosti, mutta taidan jättää kuitenkin. En oikein jaksa alkaa tutkimaan mikä on hyvä ja mitä tarvitaan ja miten paljon. Lisäksi niitä vaippojahan tarvitsee hurjat määrät, ja meillä ei ole kuivausrumpua ja tilaa muutenkin vähän, joten tuo kuivattaminen olisi aika työlästä muun pyykin lisäksi... joten taitaa jäädä meidän perheeltä haaveeksi tuo kestoilu. Mutta eihän sitä vielä tiedä....

Vauvanteosta meillä jätettiin pillerit pois joulukuussa 2006 joten tätä rakasta nyyttiä ehdimme yrittää sitten n.8kierron ajan, oliskohan ollut 9 kierto kun tärppäsi ja sekin tuntui ikuisuudelta, vaikka on tosi pieni aika verrattavissa sellaisiin jotka yrittävät vuosikausia. Mutta todella toivottua pikkukaveri on meille tulossa :heart:

Mahasta musta tuntuu myös että mahan kasvu on kokonaan pysähtynyt. Ollaan otettu joka viikko kuva, ja musta se ei oo muuttunut mihinkään ja ympärysmittaa oon kans mittaillut ja samassa se tuntuu pysyvän :eek: Olisko kohtu sitten muka kerralla kasvanut niin paljon, että nyt vauva mahtuu siellä kasvamaan ilman että maha kasvaa? En mä ymmärrä, kuitenkin sf-mitta kasvaa kun neuvolassa on mitattu, mutta ehkei maha sitten niinkään sen mukana, äh, en mä ymmärrä. Mahan kokoa tuntuu kaikki arvostelevan jatkuvasti, kenen mielestä se on pieni ja kenen mielestä iso. Miksi ihmiset ei voi pitää joitain asioita omana tietonaan?? Tässä ollaan ihan riittävän herkässä mielentilassa muutenkin, ja sitten pitäisi vielä jaksaa kuunnelle moisia komentteja. Lisäksi, oletteko te esikko odottavat törmänneet tähän (tai miksei muutkin) "odottappas vaan kun se teidän vauva on tämän ja tämän ikäinen ja kun se sitten tekee sitä ja tätä" RAIVOSTUTTAVAA....eiköhän jokainen törmää oman elämänsä vaikeuksiin ja lapsen vaikeuksiin ihan omalla tyylillään ja eihän kaikilla ole aina samat murheet ja miksi minun pitäisi nyt murehtia sitä mitä tämä toukka tekee rippikoulussa :eek: :eek: miksi en saa itse miettiä niitä asioita ja törmätä niihin, tai kysyä ehkä asiaa joltain läheiseltä ihmiseltä jolta oikeasti haluan kuulla mielipiteen. Mutta kun lähes tuntemattomat tulevat jakamaan tietotaan niin huhhuh.... :eek:

Anuuu ihanaa että teillä oli ultrassa kaikki ok :heart:

Heili :hug: hyvä että pääsit vielä kotiin ja peukut pystyyn, että pysyt meidän seurana palstalla vielä pitkän aikaa.

Pikkunöpönen mulla on kyllä masussa kovin aktiivinen kaveri ja heti jos pitää hiljaisemman päivän niin johan olen paniikissa, että mikä sille nyt tuli.

Nyt en enää muista mitä piti komentoida. Mutta palaan uudemman kerran jos tulee mieleen jotain.

Hysteerinen 30+2

Hysteerinen eipä meilläkään ole kuivausrumpua joten kuivataan telineillä vaipat ja muut. eikä ne nyt sen enempää vaadi energiaa, konehan ne pesee. itteäni ärsyttää enemmän raahata kaupasta muovivaippoja kotiin kun niitä menee sairaasti, kiva kun kotona on aina vaipat valmiina.

ja hei, edelleen te joita kestoilu kiinnostaa niin tulkaapa kerhoon. kestoilukerhon salasana on siis kestovaippa.

Hysteerinen ja Pikkunöpönen, meilläkin on liikkeet vähentyneet. Sellaisia kunnon potkuja ei tule enää kuin harvoin, mutta mahan myllerrys ainakin yhden kerran joka päivä on kuvioissa. Mieskin sanoi, että mun mahan hytkymisen voi huomata jo helposti ihan sivusilmälläkin, kun katsoo telkkaria!

Omasta navasta... Tulin juuri neuvolasta. Kaikki oli suht hyvin. Verenpaine oli kuin suoraan makoilijan oppikirjasta, 124/54. Tätikin uskoi siitä helposti, että olen ottanut ihan oikeasti nyt todella rauhallisesti. Sf-mitta oli 30 ja vauva kääntynyt pää alaspäin. Kääntymistä jo epäilinkin, kun on tuntunut, että pissittää aina niin helposti, vaikka vessassa käydessä ei tulekaan sitten kuin pari tippaa. Vaavin hikottelut ovat myöskin tuntuneet aivan tuolla alhaalla, mikä on kuulema hyvä merkki vauvan keuhkojen toiminnasta.

Ei hyvää, jos ei jotain huonoakin: Pississä näkyi ekaa kertaa sokeria, joten huomenna olen sitten menossa rasitustestiin. Ja tietty tänne piti heti tulla lukemaan kaikki kauhujutut siitä litkunjuomisesta :p Saapaan nähdä, miten Maville huomenna käy, sillä olen ollut viime aikoina todella pukluherkkä. Oksentanut en ole, mutta pala on noussut kurkkuun päivittäin useaan kertaan.

Ja mitäs vielä... Niin, äippäpakkaus tuli toissa päivänä ja melkein kaikki vaatteet on pesty :) Ja sitten vielä kiitos niistä tarvelistoista, sillä näin ekakertalaisena ei ole mitään hajua ilman kokeneempien apua siitä, mitä oikeasti tarvitsee hankkia. Esim. rintakumeista en ollut koskaan kuullutkaan...

Kivaa pakkaspäivää kaikille! :wave:

(.) neuvola oli maanantaina ja kaikki hyvin sf mitta kasvanut kolmessa viikossa 4cm nyt 28cm. paineet on edelleen alhaset mut se nyt ei oo mkitään painoa tullut n200gr viikossa. sykkeet oli siellä 150-155
huomenna on eka sokeripoli ja on ainakin kotona mittaillessa nousseet...

kiinnostusta olisi kestoiluun mutta en kanssa itse saa aikaseksi tehdä jne mutta katsoo nyt ajatuksena oli ainakin osa kestoilla. tietoa asiasta mulla ei oo eikä kokemusta eikä kenelläkään kaverillakaan.

sairaalakassia en ole pakannut kun ei ole hajua mitä sinne pistäis. tai mitä sairaala tarjoaa. vauvan kotiinpaluvaatteetkin on katsomatta. mutta ehtiihä tässä
mitäs muutetn kun lähes kaikki silittävät vauvan vaatteet? onko siinä joku taika?

muutaman vaatteen oon nyt ostanut mutta ei oikeen löydy 50 kokosia vaan koot lähtee 62
äippäpakkausta oottelen tulevaksi siinä on kestänyt yllättävän kauan.

Hysteerinen muistan kans esikoista odottaessa ja vielä ku se oli vauva (helppo) niin aina jonku piti tulla sanoon että nyt vielä on helppoa mutta ootas.. Ilonpilaajia! Sitä paitsi meillä esikoinen oli ja on edelleen helppo, että mä vieläki ootan vaan niitä aikoja mistä jotku ihmiset on varoitelleet! Et ei kaikki vauvat oo hankalia. Tai sit se on asenteesta kiinni, toki meilläki on valvottu ja itketty, mut en oo ottanu sitä mitenkää vakavasti - sitä sattuu. Välillä on vaikeampaa ja sit taas helpottaa.

Mavi kyl se sokerirasitus oli musta helppo ku mikä, pelkäsin kans et miten menee mut ihan liikaa peloteltiin. Ja rintakumeista, mä ostin niitä kans esikoista oottaessa mutta jo sairaalassa testatessa huomasin ettei oo mun juttu enkä niitä ikinä tarvinnut. Myin sit omani avaamattomana pois! Uskon et rintakumit on kans semmonen juttu et enemmistö imettäjistä pärjää ilmankin.

veera80 mä silitän ihan vaan aluksi vauvan vaatteet siksi ku niistä tulee sileämpiä niin.. kivempi pienen iholle. mut siis en mä tokikaan koko vauva-aikaa silittänyt - ei sentäs kaikkeen aika riitä.

Voisikohan tuohon vauvan kasvun mittaamiseen vaikuttaa se mittaaja? Joka kerralla ollut eri lääkäri ja nyt sit heitti kolmisen viikkoa rv:sta...näitä pohtii vemu, jolla on tylsää kotona... :p
Onko joku muu ollut kasvukontrollissa liian nopean kasvun takia??

t.vemu76 ja "lissu" 27+1

vemu, varmaan voi olla mittaajastakin kiinni - eilen siinä 4Dssä ku mitattiin ekaa kertaa rintakehän ympärys vastas se muka viikkoja 26 mut ku otti heti uudelleen vauvan kuvaan ja uudet mitat tuli lähes päivälleen oikea mitta eli rv 29+

liikkeet on täälläkin vähentyneet tosi paljon. Johtuu varmaan siitä, että alkaa olla pojalla ahtaat oltavat...

Tulin just neuvolalääkäriltä ja Mavi sama juttu mullakin, sokerirasitustesti odottaa...ensi viikolla tosin vasta, mutta odottaa kuitenkin. :/ Pissasta ei löytynyt mitään, eikä painosta ollut valittamista, mutta sf-mitta oli liian iso, 31 cm. Sen takia sitten testiin. Heppu on perätilassa yhäkin ja lääkäri sanoi, että jos vauva on perätilassa, se muuttaa sf-mittaa isommaksi, kun vauvan peppu ja jalat vievät alavatsassa enemmän tilaa kuin pää, jos vauva olisi kääntynyt. Toivotaan, että asiat olisivat näin, eikä olisi mitään isompaa häikkää...Niin ja toivottavasti kyse ei olisi siitä, että eri mittaaja mittaa eri lailla, niinkuin tuossa vemu ja anuu miettivät.

Hysteerinen mullekin on monta kertaa sanottu tuota, että "odotapa vain kun teidän tenava on sen ja sen ikäinen ja..." Vähän jotekin vahingoniloisesti... Naapuri tokaisi eilen, kun oli meillä kahvilla, että "ihan vain tiedoksi, että synnytyksen jälkeen sulla ei ole mitään tietoa vatsalihaksista enää ja että sun hiukset tippuu, kun imetät ja että imetys on muuten kauheaa, harvat siitä tykkää ja kyllä tuo teidän valkoinen mattokin taitaa nyt vedellä viimeisiä hetkiään valkoisena..." Kyseessä on nuori nainen, yhden lapsen äiti, tosin, epätoivoisesti etsii miestä, enpä tiiä olisiko tuossa jotain kateutta....??? Eipä siinä tilanteessa oikein osannut muuta kuin hymyillä ja nyökytellä ja jälkikäteen ihmetellä ihmisten TYHMYYTTÄ tai suoranaista ilkeyttä...Enpä taida tätä naapuria kovin nopeasti kahville enää pyytää.... :/

Hormonit tekevät kyllä varmaan tepposiaan tässä myös, olen tosi herkkä tämmöisille.

Mä en ole vieläkään kuullut Kelasta mitään. Pistää ärsyttämään. Soitankin sinne ja kysyn missä vaiheessa siellä mun hakemus oikein on....

Marika ja heppu 29 +....3

hei vaan kaikille pitkästä aikaa..
on jäänyt mun konella olo aika apämääräiseksi, joten en täälläkään ole oikein käynyt.
ehkä sitten äippälomala parannan tapani :whistle: ;)

tänne kuuluu suht hyvää, alapää vähän reistailee mutta muuten aika ok olo. sf mitta menee ylimmän käyrän yläpuolella :saint: joten maha on tosiaan aika valtavan kokoinen ja tiellä jo töissä varsinkin :whistle:
kohta neuvola-lääkärille aika, vähän jännittää miten painoa tullut kun herkut maistuneet paein viikon aikana turhan hyvin :p viimeksi kun vaan olitullut 100g/viikossa painoa- nyt saattaa olla että joudutaan lisäämään tuohon aika paljon enemmän :snotty:

pian selviää.
tyttö on tosi hurja liikkumaan, tuntuu että jatkuvasti liikkeessä (ihan välillä ahdistaa oikein) :ashamed: ja alussa kun odotin niin liikkeitä kovasti.
no, toisaalta hyvä että liikkuu paljon =)

kellukka huomasin että olitte miettineet britaxin baby safe kaukaloa- on tosi hyvä jos siihen pädytte :attn:
meillä pojilla britaxin turvavyöistuimet ja olen tykännyt niistä kanssa ihan hirmuisesti. suosittelen :wave:

tilsu mulla kanssa sf mitta yläkäyrän yläpuolella, silti kuulemma normi/siro vauva tulossa tämän hetken tietojen mukaan.
edellisistäkin ollut sf omaa luokkaa ja pojat tosi hyvän kokoisia syntyessään.
eli ei se sf mitta ihan heti kerro että tuhti vauva tulossa =)

anu onnea poika uutisesta. :D :flower: meille veljekset niin rakkaita toisilleen että.. :heart:

piti vielä sanoa että mun mahan koosta on kanssa sanottu vaikka mitä, kaksosia moni tarjoaa vaihtoehdoksi vaikka kuinka selitän että yksi vaan tulossa varmasti.
sitten monet kyselevät että joko laskettu on käsillä :LOL: joo, ihan varmasti. :LOL:
harvoin kehtaan todellista laskettua sanoa, sanon vaan että pari kk vielä aikaa ja pyörittelevät silmiään ;)
ihan rauhassa- :D

mutta tää valas (kuten työkaveri ihanasti sanoi) lähtee valmistautumaan lääkäriin. jospa vaaka olisi taas rikki kuten neuvolan täti viimeksi tokaisi kun painoa oli tullut nin vähän.. :eek: :kieh: saat.ana, itse olin innoissani vaan niin toinen sitten pilaa tunnelman tyhmällä vitsillään :|

pulttis ja tyttö rv 27+4 :heart:

Kiva Pulttis kuulla sustakin! Kuulostaa tuo mahan tiellä oleminen tutulta. Onneksi siis muillakin tuntuu jo isolta.

Vemu minä oon myös menossa kasvukontrolli-ultraan (jos puhutaan samasta asiasta?), kun sf-mitta on kokoajan niin huikea ja 4D:n mukaan kasvuennuste oli melkoinen! Silloinkin poju oli jo tuhti viikoihin nähden. Nyt tosiaan oon vähentänyt herkuttelua, jos se auttais. Sokerirasitus oli ihan normaali. Painoa on kuitenkin tullut jo 22kg, raskauden alusta :ashamed:

Heili Hienosti oot pärjännyt sokeridieetin kanssa! Hyvä homma. Toivottavasti saat migreenin aisoihin, tiedän miltä se tuntuu. Mulla ei oo ollut tässä raskaudessa kuin yksi paha (pahin ikinä ) migreenikohtaus ja oon pärjännyt sitten ilman lääkitystä.

Moi!

Terveisiä ultrasta!
Mukava kätilö ja opiskelija ultrasivat ainakin viisitoista minuuttia.
Vaivero oli pää alaspäin raivotarjonnassa ja selkäranka kohtisuoraan ylöspäin. Sikiöasennossa ja istukka tosiaan siinä edessä ja ei vahingossakaan näyttänyt jalkoväliään taaskaan..

Eli sukupuolen suhteen yllätyksenä mennään, jos ei sitten viimeisessä ultrassa, raskausviikolla 38, näyttäydy.

Muuten oli kaikki vauvalla hyvin. Pään mittaus ei oikein onnistunut, kun ei suostunut lilikkumaan, mutta painoarvioksi tuli 1 858 g ja muutenkin kaikki näytti hyvältä ja normaalilta.

Huomenna sitten perusneuvola ja neuvolalääkäri.
Aion kysellä vesijuoksusta ja kohdunkaulan vihlonnasta.

Tässä nopeat kuulumiset.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

:) Kellukka & Vaivero 31+6

terkut neuvolasta.

oli ihan joku toinen mamma siellä, se oli enemmän kuin outo :eek: tuijotti vaan mua ja kyseli hulluja. otti niin lujaa sormenpäästä verta hemppaan että veri suorastaan lensi :x |O
lääkäri oli kanssa ihan oma tapaus :snotty:
eli suomeksi: meidän neuvolan täti ja lääkäri ovat todella huonoja :saint:
hieman eri tasoa kuin edelliset hki:n puolella :whistle:

pissa puhdas, verenpaine hyvä, hemppa tippunut joten rautakuuri alkoi nyt. vauvan äänet kuului heti, paikat kiinni visusti.
sf mitta sen kuin vaan kasvaa :D vaikka painoa oli tullut vaan 1kg kuussa :xmas: olen aika ylepä itsestäni etten ole samaa määrää kerännyt tähän asti kuin pojista, varsinkin esikoisenajoilta :$ :whistle:
tosin vielä ehtii B)

ai niin. tää on pakko kertoa kun olen niin sanaton vieläkin eilisestä.
työpaikallani on siis toinenkin odottava äiti, minua pari viikkoa taaempana tulossa.
hänellä yllätysvauva tulossa, esikoinen jo yli 10v.

tietysti kun samaan työvuoroon eksymme niin juttelemme kuulumisia, lähinnä vauvaa/odotusta koskevia asioita kaiken muun ohella.
hänellä niin kauan edellisestä odotuksesta että on niin tyytyväinen ollut kun olen auttanut häntä vaunu, turvakaukalo yms hankinnoissa. auttanut kelan juttujen kanssa jne..

eilen sitten esimiehemme oli ottanut tämän työkaverini puhutteluun ja sanonut että hänen mitta on aivan täynnä koko raskausjuttua. oli kieltänyt työkaveriani puhumasta sanaakaan työaikana vauvasta tai raskaudesta :eek: :eek: :eek:
voitte vaan kuvitella hormoonimyrksyssä miten kävi, työkaveri itki koko illan kotona niin että rupesi supistelemaan. :ashamed:
tänään oli pois töistä sitten.
olin itse kanssa eilen töissä enkä saanut varoitusta/puhuttelua.
yön mietittyäni olin sitä mieltä että jokaisella on sananvapaus, niin kauan kun jutuilla ei ketään loukkaa.
miten ihmeessä pomomme voi kieltää ketään puhumasta omista asioista työpaikalla?????? |O
vieläpä näinkin iloisesta kuin: RASKAUS JA VAUVA :eek: :ashamed:
työt tulee kuitenkin tehtyä samalla tavalla kuin ennenkin, oikeastaan hän ja minä ollaan monessa vuorossa oltu liikkeessä koko ajan kun muut istuu sohvalla tai koneella.

sanokaa että meillä on epämääräinen pomo.. |O
ihmettelen miksi mä en saanut sanottavaa? samalla tavalla puhun vauvasta jne..
ottaa niin päähän että ette voi kuvitellakaan.

(kiitos että sain purkaa, sylettäääääääääää ) |O

olisi kiva kuulla jos jollain samanlaista työpaikalla tms. miten ihmeessä tähän edes suhtautua.
onneksi sairis on keksitty B)

Pulttis onpa ihme touhua tuo sun pomos juttu.. Tottakai saatte puhua ihan mistä haluatte kunhan työjutut tulee tehtyä.. Mitäs se muka sille edes kuuluu mistä te juttelette ?!?! :eek: Kyllä mie ainakin vaan jatkaisin keskustelua ihan normaaliin tapaan, enkä yhtään välittäis... :kieh:

Luin tuossa tosiaan sitten melkeinpä 5 sivua tekstiä niin ei ihan enää muista mistä täällä ollaan puhuttu, mutta kiva kun tekstiä on tullut.. Tuossa välillä olikin hiukan hiljaisempi kausi..

Kestovaippoja ajattelin kokeilla, mutten mitää paineita ota tai mitään tavoitteita niiden suhteen sen enempää.. Meillä kumminkin pieni kämppä joten tuota tilaa tuon kuivaamisen suhteen ei ole liikaa ja sillee.. Ja myös kun en todellakaan osaa ommella yhtään mitään niin kaikki meinaan ostaa kaupasta valmiina.. AIO-vaippoja olen ajatellut..

Äippäpakkaus on tullut jo kohta viikko sitten kotia.. Pakkasin ne takas laatikkoon odottamaan pesua.. Jos sit kun jää lomalle niin pesis ja laittais kotia enemmän.. Pitää jotain tekemistä vähän niinku pakolla jättää sinnekki.. Muuten voi pää hajota sen kuukauden aikana.. :LOL:

Mulla kans siinä 4D:ssä oli koko arvion tulos, että paria viikkoa oli edessä kasvussa ja SF mitta on ollut koko ajan yläkäyrillä.. mutta mulla tosiaan ennestään sitä koko löytyy jo ihan liikaa niin SF mitan isous johtuu siitä.. Meinas lääkäri, että varmaankin pääsen siihen kasvuseurantaan jossain vaiheessa.. Ei kylläkään haittaa yhtään, näkeepä Tytsyn taas uudestaan ja jos vaikka saiskin varmistusta siihen vielä lisää että onko se sittenkään Tytsy joka sieltä tulee.. :D

Eipä tällä kertaa muuta.. Vointeja ja ISOJA mahoja kaikille..

Yhteistyössä