**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Huomenta täältäkin;-)

Oikein kunnon kerros tullut luntakin taas vaihteeksi =)

Sormuksista: Miekin otin omani pois jo pari viikkoa sitten, kun välillä aina sormet turpoavat, ja ajattelin, että ehkä kivempi ottaa ne suosista kun sitten hetken päästä putkitongeilla :LOL:

Joanna: Miehesi sitten tuuletti päänsä kerralla kunnolla :LOL: Meillä ei kanssa ukko ole käynyt missään, taisi olla joulukuun alkupuolella edellisen kerran. Nyt sitten sanoinkin jo, että menisi välillä jossain käymään, ei kai meidän molempien tarvitse olla "raskaana", ja sittenkin kun vaavi syntyy, sitten ei taas hetkeen aikaan pääse kuitenkaan mihinkään hänkään. Lupasi kahtoa, josko sitten vaikka ensi viikonloppuna... =)

Kummipoikakin on yökylässä, hain eilen. Todella helppo "hoidettava"; heti kun päästiin meille, siinä 12.30, tuli koneelle, ja pelasi nettipelejä vielä kun menin nukkumaankin, tiedä sitten, miten myöhään... Kotona kun saa olla aina tunnin päivässä koneella, ottaa nyt sitten lomastaan ilmeisesti kaiken irti;-) Aamulla koira herätti vieraankin sitten jo 06.30, kun tultiin lenkiltä, nyt sitten katseleekin tähtien sotaa alakerrassa =)

Mutta eipä tässä ihmeempiä. Josko lähtisi kanssa kaupassa käymään, ettei tuo rakas koiruus kuole nälkään =)

Mukavaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 35+1
 
Dooriksen kanssa oon ollut samalla asialla, yrittänyt miestä viihteelle innostaa mut ku "on vanha" niin on vanha. (31 et ei se oikeasti nyt nii-in vanha vielä ole) Mut siis ei sitä vaan enää voisi vähempää kiinnostaa semmonen baarissa mesoaminen. Sillon kyllä mielellään istuu iltaa jos on vieraita meillä kylässä tai me jossain tutuilla.. Mä vaan itse tässä tilassa niin kaipaan tuulettumista et jotenki en tajua et miten toinen ei jaksa lähtee vaikka saisi/voisi/melki pakotan..
 
Jospa minäkin nyt aktivoituisin kirjoittelemaan, kun kerran äitiyslomakin alkoi viime viikonloppuna. Kyllä ne pari viimeistä työviikkoa vei vaan niin mehut minusta, että ei jaksanut oikein mitään valmisteluja tehdä. Nyt olenkin sitten innoissani pessyt jo muutaman koneen vauvapyykkiä: harsoja, lakanoita ja peittoja. Pian pääsen vaatteisiin, jee!

Minäkin sitten innostuin mittaamaan mahanympäryksen ja se oli 115 cm. Sf-mitta menee lähellä yläkäyrää ja painoa on tullut 14 kg. Tosin viime neuvolassa paino ei ollut noussut yhtään reiluun pariin viikkoon. Syynä oli tämä minun raju ja pitkä influenssajakso.

Sormukset on täälläkin jo pois sormesta. Aamuisin menisivät vielä sormeen, mutta iltäpäivään mennessä alkavat ikävästi painaa.

Onko teillä kramppeja jaloissa öisin? Minä olen muutamana yönä tai aamuna herätessä saanut kaamean suonenvedon/krampin reisiin. Nukun tyyny jalkojen välissä ja kun vaihdan asentoa alkaa hirveä vihlonta, eikä jalkaa saa pidettyä oikein missään asennossa. Olen itse päätellyt, että maha painaa joitain jalkoihin meneviä verisuonia ja se aiheuttaisin nämä ikävät tuntemukset. Onko muilla kokemuksia?

Maidontulosta joku kyseli aiemmin. Minulla ei ole vielä tullut pisaraakaan, ei vaikka puristaisi. Esikoisen odotusaikana tässä vaiheessa tuli jo ja nyt vähän huolestuttaakin, että ovatko rinnat unohtaneet tulevan urakkansa. Viimeksi kyllä imetin 1v 5kk, mutta siitä on jo yli 6 vuotta aikaa.

Onnea huomisille kosijoille!

Delfiini ja masuvauva 35+2

:wave:
 
huomenta päivää. naputtelin sitten ensitöikseni tytön villiksiin tuon kuvion paikalleen.



kiitos kaikille kun vähän valaisitte isyyslomaa. meillä kun mies on vakaasti sitä mieltä että pitää vain yhden viikon (josta luultavimmin mä olen 2-7 päivää sairaalassa) :headwall: oon kyllä yrittänyt tolkuttaa että jos olen kovin kipeä niin en kyllä kahden pienen kanssa pärjää heti. varsinkaan jos pelkäämääni sektioon joudun :|

te, jotka olette synnyttäneet sektioilla, haluatteko kertoa siitä? miksi tehtiin, kauanko meni toipumiseen jne? mulla on pieni leikkauskammo ja eniten sektiossa pelottaa mahdollisesti pitkä toipuminen. tosin missäänhän ei ole sanottu etteikö alakautta synnyttämisestä toipumiseen myöskin menisi kauaa...
 
Täällä mies jatkaa edelleen oksentelua.. lähdin jo pariks tunniks poiskin, kun en jaksanut kuunnella. Olen sitten kertaalleen pessyt vessankin seiniä myöten ja matto on koneessa :kieh: :kieh: No tietääpä ottaneensa. Ja tosiaan olen minäkin tuolle sanonut et saa kyllä baariinkin lähteä jos haluaa.. minähän se raskaana olen. Mut eipä ole halunnut lähteä ja luulen et ei ihan hetkeen edes sauna kaljaa halua ottaa :LOL:

Delfiini74 mulla on kanssa nyt tällä viikolla alkanut tuo suonenveto reisissä ja hitto et on kurjan tuntuista. Olen kanssa miettinyt et johtuu varmaan just siitä että maha painaa jotain suonia.. tai jotain!!! Ja nyt kaks päivää ollut taas ihan hirveät nivus kivut :headwall: Voi kun menis tää loppuaika nyt nopeasti, ei jaksais enään näitä kipuja. Mua ei kyllä yhtään haittais vaikka tää tyllerö päättäis syntyä kaks viikkoo ennen laskettua.

 
Neuvolakuulumisia:
Eilen mulla sit oli neuvola ja paino taas noussu viikossa yli 900g :ashamed: , yhteensä tullut nyt 10 kiloa,
RR 130/85, aika korkea mulle kun yleensä on 110/65
pissa puhdas
vauvan syke ja liikkeet hyvät
sf-mitta 32cm,
hb 110, täytyy rautatabletteja rueta napsiin
Opiskelia oli mukana ja kokeili vauvan tarjontaa, epäili jo että on kääntynyt poikittain, kunnes oma terkka kokeili, niin pää oli jo niin alhaalla etteivät meinanneet siksi saada sitä katottua!ITekkin kyllä epäilin sitä et on jo aikas alhaalla: närästäminen helpottanut ja käveleminen muuttunut vaappumiseksi! Laittovat sit mut päivystykseen, kun ollut parisen viikkoa hammas, leuka ja poskikipuja ja poskiontelontulehdushan siel oli ja eiku antibioottikuurille!
Innostuin illalla käymään pitemmällä lenkillä ja eiköhän oikea jalkapohja rasittunut tuntuia ettei kävelleen pääse ja edelleen vähän kipeänä!MUlla nää jalkakivut ja krampit ollut pois muutaman viikon ni nyt taas sit tuli ja pitäs jaksaa siivota!
Ihanaa sain viime yöä nukuttua pitkästä aikaa hyvin!
Sori tuli vaan taas tätä oma napaa...

anri&masuvauva 35+4
 
Huomenta!
Joanna :hug:
Mä oon kans miestä yrittäny baariin saada kun sillä olis nyt mahdollisuus mut ei se lähde. Me on tavattu käydä aina yhdessä ja siitä tuntuis pahalta mennä sit ilman mua. Ja muutenki se on koko ajan huolissaan musta. On se vaan niin ihana!

Kukas se sormuksista kyselikään, itsellä ne on aina vaan sormessa eikä purista edes iltaisin vaikka pientä turvotusta onkin.

Viime yö oli taas hirveä. Heräsin puoli kolmelta ja tein palapeliä kahdeksaan asti. Nyt sain nukuttua muutaman tunnin. Maha on eilisestä asti ollu kipeä, ei mahdottomasti mut koko ajan kuitenkin. Ja se on lisäksi ihan kivikova kauttaaltaan. Toivottavasti pian helpottaa!!

Käytiin eilen pankissa ja saatiin lainaa juuri sen verran kun haluttiinkiin. Tänään mentäs kattoon yhtä asuntoa. Vielä ei oo löydetty sellasta mikä ehdottomasti haluttais. Mut nyt kun on lainalupaus, on helpompi toimia kun se unelmakoti kohdalle sattuu.

sh07 rv 32+0


 
Anuuu, oliko sulla ennestään rodinointi sormuksissa? Oliko se jo kulunut pois? Mä olen vähän alkanut miettimään et uskaltaisko kokeilla rodinointia tähän omaan sormukseen kun tää on antiikkityylinen prinsessamallin sormus (yhdellä kivellä ) ja mietin et pitääkö sit myöhemmin rodinoida jatkuvasti kun alkaa kulumaan, ei varmaan kulu tasaisesti kun on kaiverreuksia ja koloja tässä :(. Halusin tän alunperin ilman käsittelyä kun myyjänkin mielestä korosti hyvin vanhaa vaikutelmaa...Kysyitkö mitä olis maksanut pelkkä puhdistus? Meikäläinen kun on välillä tehnyt taikinaakin tää rinkula sormessa, oon jo niin tottunu siihen etten aina muista ottaa pois :ashamed: :headwall:

Onko moni täällä pakannut jo laukun sairaalaa varten valmiiksi? Mä luin kahdesta oppaasta että se pitää tehdä viikolla 32 ja nyt mullakin on jo sitten laukku pakattuna. Koko ajan on vain sellainen fiilis et jotakin unohtui :( Meillä onneksi matkaa tuohon naistenklinikalle on kotoa huimat 400m, joten eiköhän se mies voi tarvittaessa hakea puuttuvat tavarat :LOL: Huomenna olisi neuvola ja puhutaan tästä mua vaivaavasta unettomuudesta ehkä lääkärin kanssa. Tuntui oudolta kun hoitsu kysyi enkö haluaisi kokeilla nukahtamislääkkeitä, tuntuu aika hullulta ajatukselta näin raskaana syödä mitään sellaisia pillereitä!! :/ Onko täällä muita joille olisi ehdotettu moista? Ei tunnu nimittäin kauhean yleisen kuuloiselta käytännöltä... Töitäkin on jäljellä enää viikko ja luulen et lekurini kyl kirjoittaa ennemmin saikkua loppuajaksi kuin jotain pillereitä. Kauhea väsymys painaa koko ajan |O

:attn: Osaako kukaan muuten suositella mitään kivaa hierontaa/jalkahoitoa tms. täältä Helsingin keskustan tienoilta? Kun joku mainitsi et jalkahieronta voi vissiin aloittaa synnytyksen niin tuli pieni pelko et mihin hoitoihin uskaltaa mennä. Haluaisin saada vähän nesteturvotusta vähenemään kun ei tuo hirudoid forte tunnu enää jeesaavaan ja ananasta tunkee jo kohta korvista.

Maanantaina gyne ja ultra jota on odotettu innolla viimeiset pari viikkoa :D
 
Suonenvetoihin ja krappeihin otan minäkin kantaa. Mulla ollut niitä melkein koko raskauden ajan ja välillä todella pahoja kramppeja. Jalka menee väkisin ihme asentoon ja saa tosissaan painaa kantapäätä lattiaan, että kramppi hellittää. Neuvolassa tästä mainitsin ja siihen sanottiin, että johtuu nivusten laskimoiden paunaumasta eli raskauden myötä laskimot ovat ahtaammalla ja siksi aiheuttavat moisia. Terkkari antoi tähän hyvän ns. ehkäisyn etenkin yön ajaksi, nimittäin villasukat jalkaan nukkumaan mennessä. Tämä on minulla auttanut todella paljon ja vaikka yöllä otankin sukat pois jos tulee kuuma niin silti ei suonenvetoja ole tullut. Tämä selittyy osin sillä, että jalat pysyy sukissa lämpiminä eikä laskimoiden tarvitse tehdä niin paljon töitä.
 
Päivää

Vuotaraaputin kyseli sektiosta. Mulla kaks takana ja tää kolmaskin tulee olemaan sektio. Ekaa ja tokaa kyl yritettiin käynnistellä, mut ei tullu alakautta ni ei. Eli ekasta ei auvennu ku 4cm. ja pysähty siihe ja sit hävis sydänäänet, ni eiku leikkaukseen. Ja tokaa yrittivät kans käynnistellä mut ei lähtenyt tulemaan ni leikkaus ja sit lääkäri sanoi et seuraavatkin tuleevat olemaan sektioita, koska kohdun seinä on niin ohut ettei kestä synnytystä. Sitä vaan ihmettelin ettei ne sillo ekan jälkeen mitään tollasta sanoneet :eek:
Ekasta toivuin huonommin koska nukuttivat ja sain sit vielä sairaalabakteerin kaupantekijöiks :kieh: ja sairaalassa olin melkein kaks viikkoa. Toka oli epiduraalissa ja toivuin paremmin ja sairaalassa olin tasan viikon. Mut kyl mä jo ku kotiuduin ni pystyn jotain tekemäänkin ettei tarvinnut maata sängyssä. Toivottavasti sait selvää.

Joo eli kävin sit aamulla siellä verikokeissa ja sit tulin kotia ja söin aamupalan ja siitä 1,5h. ni kävin sit antaa toisen näytteen.
Kyl on tullu taas tota lunta ja tulee edelleen :kieh: Äsken tein vähän lumitöitä, ku ei meinannut meidän portit aueta ku oli lumi pakkautunut siihen eteen.
Nyt pitäs tehdä vielä ruokaa ajattelin tehdä lasangea :p Sit pitäs vielä imuroida koirasta ku lähtee nyt taas karvaa taitaa johtua keväästä.
Mut palaillaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 32+3
 
Heissan Kaikille !

Nyt olis lomat lomailtu.. En ole millään kerennyt lukea teidän kaikkia kirjoituksia.. :ashamed: Loma meni nopeasti ja kaikkia sukulaisia tuli nyt sitten nähtyä.. Seuraavan kerran onkin sitten jo vauveli kainalossa, kun niitä näkee.. :( Jotenkin vain tuli taas niin surullinen olo kun Kokkolasta lähdettiin ja mun oma äippä oli niin suruissaan siitä, ettei enää sitten näe vasta kun vauva syntynyt ja silloinkaan ei heti.. On tämä niin ikävää kun välimatkaa kaikkiin niin hirveästi.. :'( Ennen raskautta se oli ihan OK, enkä todellakaan sitä murehtinut ollenkaan, nyt se vaan tuntuu niin kauhean raskaalta..

Muuten kyllä kaikki on kunnossa.. Maha on kasvanut, mutta paino pysynyt vieläkin paikoillaan.. :D Hyvä vain.. Maanantaina neuvola, joten onneksi kerkeää vielä varmuuden vuoksi pitää muutaman karkkivapaa päivän, on nimittäin nyt lomalla tullut mässättyä.. Käytiin vielä eilen Haaparannalla siinä karkkimaailmassa ja huh, tulipa osteltua.. Nyt on karkkia loppu odotus ajalle.. Kunhan vain en sortuisi liikaan mässyttelyyn.. Eihän siinä auta sitten kuin ulkona käydä enemmän kävelemässä.. ;)

Olo jatkunut tosi "kepeänä" eli ei mitään ihmeempiä kipuja tai muita ole tullut tai ollut.. Välillä tuntuu kuin vauveli meinais tuosta navasta tulla ulos, kun sellaista repimistä ihan tuossa navan kohdalla vaan on, mutta hetken se kestää ja sitten se on siinä.. Muuten tosiaan ei mitään ole ollut... Pitääpi puuta koputtaa..

Tänään heti takas töihin illaks.. Kiva se taas on mennä sinnekki.. Pari viikkoa niin äippäloma alkais.. Onko täällä muita jotka olisi jotenkin suunnitellu jatkavansa työntekoa loman alkamisen jälkeen ? Mulla tosiaan on ainakin vielä olo ollu niin hyvä ettei huvittais kokonaan kotia jäädä vielä.. Pomot on kyllä sanoneet että mielellään voin töitä jatkaa, jos jotenkin tuo palkka homma saatais sutvittua.. :whistle: Mutta senhän nyt näkee miten homma menee, kun takas töihin tänään menen...

Sit vielä sellainen kysymys : Onko muilla jo tissit valuttaneet maitoa ? Mulla on nyt alkanut aina iltaisin varsinkin niin pikkuisen tippaseen maitoa ja kun tosiaan tuolla lomalla tuli saunottua niin varsinkin saunan jälkeen maitoa valui.. Kyllä muutenkin, siis ilman saunaa niin sitä valuu tai tipottelee.. Pitää vaan niitä liivinsuojuksia näköjään käydä ostamassa..

Eipäs tässä tällä kertaa muuta.. Pitää varmaan vähän teidän juttuja tässä tavailla.. Nyt vain omaan napaan tuli koko juttu.. Antakaapi anteeksi.. :ashamed:
 
katarina81 ei pelkkä jalkahieronta synnytystä käynnistä! Vyöhyketerapia on sitten asia erikseen ja sitähän yleisesti käytetään jos menee yliaikaiseksi niin käsitellään tiettyjä pisteitä. Yksi mikä tuli mieleen niin soitapa Pasilan kosmetologikouluun ja kysy hoitoja. Itse menen ensi viikolla kaikkiin mahdollisiin hoitoihin espooseen kosmetologikouluun. Siellä opiskelijat tekevät oikeasti superhyvää työtä, koska käytettävä aika ja tuotteet eivät ole omasta pussissa pois. Ja käy ostamassa stockmannilta Gehwol- nimistä jalkavoidetta, niitä on erilaisia mutta yksi niistä on ihanan viilentävä ja laskee turvotusta: olisiko nimeltää refreshing balm?

Mulla ei ole turvotusta, kiitos luultavasti runsaan vedenjuonnin eli sormukset menee hienosti käsiin ja jalkoihin ei varmaan pääse kertymään kun mies hieroo ne joka ilta.

Miesten baareissa käymisestä on ollut puhetta ja meillä mies on kyllä jättänyt ihan minimiin tämän raskuaden aikana. Sanoi että höpöttää niin tyhmiä juttuja kännissä että itseään aina hävettää jälkeenpäin niin paljon, että helpompi olla ottamatta.

Me käytiin eilen ostamassa videokamera että saadaan pienestä sitten heti videota, kun syntyy. Tänään olen sitten treenannut käyttämistä koirille.

Huomenna pitäisi mennä duunipaikalle koska järjestävät mulle baby showerit siellä, ei kiinnostaisi yhtään, kun ei huvittaisi olla huomion keskipisteenä mutta kai se on pakko. Mulla on eilisestä asti tehnyt vauvan liikkeet kipeetä tuonne kohdunsuulle eli inhottavaa vihlontaa, varmaan normaalia?

malttamaton&prinsessa rv 32+1
 
Anuuuko se kyseli mun reissuun lähdöstä. En ole lähdössä, miekkonen käy itsekseen sitten jossain vaiheessa kavereitaan katsomassa. Onneksi muakaan ei ole unohdettu tänne neljän seinän sisään, vaan kaverit on saaneet nyt jonkun vierailubuumin ja melkein joka toiselle päivälle on jotain visiittiä suunnitelmissa. Pakastepullia saa paistella ihan ahkeraan!;)

Nyt ei ehdi kirjoitella enempiä, kun pitäisi tehdä vielä kinkkupiirakkaa vieraita varten!
 

Vuotaraaputin, mulle on tehty sektio raskausmyrkytyksen takia ja alkuhan mulla oli erilainen kun tuon myrkytyksen takia jouduin makaamaan 3 päivää sektion jälkeen ja oli niin vahvat lääkitykset että mitään kipua en leikkaushaavassa tuntenut. Mutta tuon kolmannen päivän jälkeen kun sain nousta niin en kokenut liikkumista hankalana ollenkaan, mulle vaan kanssa leikkaushaavaan tuli sit sairaalabakteeri ja sen takia jouduin vielä viikoksi antibioottitippaan.

baby dream
kirjotit että sulla on kans sektiohaavassa ollu sairaalabakteeri, mikä bakteeri sulla oli? Onko sulta testattu sen jälkeen onko sulla vielä se bakteeri? Mä sain mrsa:n ja lääkäri "peloitteli" että voi olla minussa vieläkin tuo bakteeri ja uusia nyt jos joudun leikkaukseen. Multa otetaan vielä bakteeriviljelyt kun menen synnyttämään. Kiva juttu, ettei sulla ainakaan uusiutunut tuo tulehdus seuraavassa leikkauksessa.
 

Päivää kaikille :wave:

Neuvolakuulumisia tähän alkuun:

Paineet 122/74, hemppa 116, sf 32
rt, ja vaavin sykkeet 142, painoa tullut 2vkoon +-0.
Paikat oli jo tosi tosi pehmeet mut onneksi supistelut ei ole avannut vielä mitään!
Seuraava käynti jo ens viikolla kun nyt seurataan ettei paikat ala aukeemaan.
Nyt vaan lääkäri määräsi lepoa ja lepoa ja lepoa.Mutta kun tuntuu että pitäisi tässä jotain touhutakin
:/
Sitä piti kysymäni teiltä kun en hoksannut lääkäriltä kysyä...siis kun otti jonkun bakteeri-kokeen tuolta värkistä...oisko ollu streptokokki-juttu tai sinnepäin.Niin että mikä toi on ja miks toi otettiin?En muista et olis aiemmin otettu.

Unettomuudesta täälläkin kärsitty.Ei millään meinaa uni tulla ja sit kun se erehtyy tulemaan niin vähä väliä herää ja tuntuu ettei ole nukkunut kovin pitkää pätkää.Ihmeen pirtee oon kyllä päivällä ollut ja yrittänytkin olla nukkumatta että yöllä sais nukuttua mutta kun ei!!!

Onko teidän vauvat kovia potkimaan?Mulla tuntuu että tää tulee just tuosta mahan läpi ulos :whistle: Tekee oikein kipeetä toisinaan kun möyrii niin kovasti :heart:

Minäkin sitten kaivoin mittanauhan ja mittasin mahanympäryksen ja mitta näytti 109cm!Ihan hyvin tähän yli 180cm varteen :whistle:

Joku valitteli että herkut maistuu liiankin hyvin...sama täällä mä voisin syödä vaikka pullapussin yhteen menoon tai karkkia pussillisen kerralla :x Pitäis joku herkkulukko keksiä suuhun ettei tulisi herkuteltua koko ajan.

Tässäpäs näitä jorinoita tällä erää...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Aippa3 ja poikanen 33+4
 
Katarina mulla kihlasormus rodinoitiin häihin, eli ekaa kertaa tehään sama nyt vihkisormukselle.. En mä tiä olikse niin kulunu, ei kai. Mut sitä suositeltiin heti ku huomas et sormukset valkokultaa, joten uskon et henkilökunta tietää paremmin ku minä. Ja ajattelin et kerralla nyt laittaa kunnolla säikymään ku ne kerta on sormesta muutenki pois.. Ne lähti kultasepälle muualle käsittelyyn joten saan ne vasta 10.3. takas. Niin ja en tiä mitä pelkkä puhdistus olis maksanut, varmaan sen 10e mitä luulin alkuun et toi on.

Ja tosiaan ei se jalkahieronta synnytystä käynnistä, itseasiassa taitaa mennä niin et ei edes se vyöhyketerapia käynnistä synnytystä ellei vauva ole jo muutenki valmis tulemaan. Näin oon ainaki kuullut et monella ei käynnisty vaik kävis monena päivänä vyöhyketerapiassa.. Ainaki homeopaattisten kans on niin et ei niillä saa vauvaa tuleen ellei se olis jo muutenki tulossa.. (eli sillä voidaan nopeuttaa mutta ei varsinaisesta aiheuttaa synnytystä )

Mavi
varmaan viisas päätös pysyä kotona, turha ottaa riskiä.. on se kuitenki niin avuton se pieni vastasyntynyt vaikka syntyis nelikiloisena.. saati et syntyis ennen aikojaan keskosena.
ja mukava kuulla et teillä on piisannut vieraita. voi ku meilläki innostuis joku käymään. ..vaik no mun kyllä tekee hyvää päästä kotoa pois. huomennaki on taas kyläilyt sekä aamu- että iltapäivälle. ainoo vika siinä on et mun pitää työntää rattaita tuolla sohjokelissä ees taas ku päiväunille pitää pojan päästä aina omaan sänkyyn.

...pitää mennä laitaa poika maate. ja taidan iteki mennä samalla unille.
 
Terkkuja Felicitakselta, jossa käytiin kokoa taas katselemassa pienestä miehestä. Painoarvio oli 2439 grammaa ja kaikki näytti olevan muutenkin lapsukaisella hyvin. Lääkäri kysyi, että saako koekäyttää minua ja ottaa muutamia 4D kuvia, niin annoinpa sitten luvan. Mehän kyllä rakenneultrassakin käytiin 4D:ssä, että oli tuttua minulle. =) Laitanpa linkit vauvan 4d kuviin ja olen pahoillani kuvien laadusta, olen puhelimen kameralla nuo kuvat ottanut niistä mukaan saamistani kuvista..

http://i69.photobucket.com/albums/i59/HeiliKarjalasta/4d4.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i59/HeiliKarjalasta/4d3.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i59/HeiliKarjalasta/4d2.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i59/HeiliKarjalasta/4d1.jpg

Ja lisäksi neuvolakuulmiset;

Paino +306g/vko, turvotukset ++, rr 143/79, pissa puhdas (JEE), kohdunpohjan korkeus 34, RT, sykkeet ja liikkeet ++. Eli niiltä osin kaikki kunnossa.

Felicitaksen lääkärikin suositteli käynnistystä ajoissa lapsen koon ja edelliset synnytykset huomioiden.. Niin ja istukka oli hiukan kalkkeutunut, mutta ei mitään hätiä senkään suhteen.


B) Heili
 
Vuotaraaputin:
Aivan supersöpöt pökät oot väkertänyt, oon ihan kateellinen :whistle: Jotenkin tuo kutimisinto loppunut, villapaitoja on nyt tehtynä ne kolme kappaletta, yhdet villahousut sekä jokuset sukat. Tumppuja täytyisi kyllä vielä muutamat kutoa ainakin, mutta nyt jotenkin mennyt aika taas mukamas kaikkeen muuhun :hug: Lisäksi nämä kynnet ovat kasvaneet niin järjettömän pitkiksi, että kutoessa painaa kämmentä inhottavasti, toisaalta en taas viitsi leikatakaan, ekaa kertaa omat kynnet kun ovat näinkin pitkät ja hyväkuntoiset :LOL: Turhamainenko? Ehen... :LOL:

Mulla ei ole vielä(kään) maitoa tullut, ainakaan en ole huomannut mitään siihen viittaavaa. Edes imetysliivejä en ole vielä ostanut, kun en kerta kaikkiaan blondina tiedä, ostaisiko nykyistä omaa kokoa vai yhtä kokoa suuremmat... Kun ei ole kokemusta.. Miten te muut? Hankitteko nyt sopivaa kokoa, vai onko pelko/toivo, että b vielä muuttuu c:ksi tosipaikan tullen? :whistle:

Katselin yhden leffan äsken, eli justiin heräsin soffalta... Taisi olla tosi hyvä :LOL:

Dooris ja Väinö 35+1
 
Maidon tulosta mie tykkään illalla ottaa aina tulikuuman suihkun. Eilen illalla otin sellaisen ja sit kivisti rintoja tosi pahasti.. Ja maitoa alkoi tulla itsestään. En ole uskaltanut puristella nännejä, eikä nytkään tarvinnut kun herutteli itsestään. Mut miulla onkin imetyksen lopetuksesta vasta niin vähän aikaa, että ei kai se liene ihmeellistä. (Marraskuun lopulla lopetin).

Heili
 
Tiitsu En kyl muista et mikä bakteeri mulla oli sillo ekan sektion jälkeen, ku siitä tulee heinäkuussa 16 vuotta ku esikoinen synty. Eikä mulla ole testattu sen jälkeen et onko vielä sitä bakteeria.
Heili ihania kuvia :heart:
 
Dooris-71, imetysliivejä ei kannata ostaa ainakaan kauhean montaa eikä kauhean kalliita. alkuun kun tissit voi kasvaa ihan hervottomiin mittoihin (paitsi mulla eivät kasvaneet imetyksen aikana kuin kuppikoon) ja sitten kun maidontulo tasaantuu niin palautuvat vähän normaaleimmaksi. mulla on edellisestä imetyksestä vielä monetkin liivit ja muutamat uudet oon ostanut :whistle: ostin E-kupin, mulla on normisti D-kuppi ja tuo D meni kyllä koko imetysajan, kun tosiaan maito ei noussut kunnolla ennen kuin aloin juoda kotikaljaa :D eikä tissit sittenkään turvonneet mitenkään järjettömän isoiksi, maitomäärä vain lisääntyi vähäsen.
 
heili: ihania kuvia!! Mäkin haluan vielä ultraan....

Dooris -71: Mä kävin ostamassa imetysliivit vaikka ei olekaan kokemusta miten muuttaa kokoa. Yritin ensin käydä 2:ssa eri Lindexissä ja pyysin myyjiltä apua, mutta ei, siis näyttivät kassalta että tuolla niitä on, koita päälle! Sitten menin stockmannille ja ilmaisin tietämättömyyteni. Myyjä tiesi heti mitä tehdä ja minkälaiset kannattaa ostaa tässä vaiheessa. Mittasin kokoa ja tuli koppiin oikeasti tsekkaamaan, että onko hyvät ja kai ne sitten on eli ne oli Triumph Mamabel Comfort M- malliset. Ne kuulemma parhaat aluksi kun joustavat niin hyvin eikä turhia saumoja, kun liivit on päällä yölläkin. Kauniiden pitsiliivien aika on kuulemma vasta sitten parin viikon päästä synnytyksestä ja oli kyllä niin hyvä palvelu, että sieltä menen nekin ostamaan. Antoi mukaan kirjasen missä on imetyksestä ja eri liivivaihtoehdoista.
 
Tervehdys!

Joku toivotteli paranteluja ennen kuin lähdettiin reissuun, kiitoksia! =) Nyt ollaan vähän räkäisiä vielä koko perhe, mutta kuitenkin virkistyttiin kylpylässä ja poika etenkin tykkäsi tosi paljon. :heart:

Tervetuloa Ootus tällekin puolelle!

Heili, ihanat kuvat sulla ja hyvänen aika, miten on sun kasvonpiirteitä pojalla, ainakin näkemistäni kuvista päätellen. :eek: Kiva ois käydä ultrassa vielä, mutta tuskin tulee muuta kuin neuvolalääkäri ensi viikolla, siellä vanha ultralaite enkä tiedä käytetäänkö edes tällä kertaa.

Onnea kosintoihin Aina-Ilona ja Vuotaraaputin! Meillä kosinta aikanaan oli hyvin epäromanttinen, mies vain otti puheeksi, pitäisikö mennä naimisiin, kun oli mahdollisuus lähteä ulkomaille miehen töiden perässä ja siinä olisi helpottanut naimisissa oleminen. Ulkomaille emme menneet, naimisiin kylläkin :heart: Ns. kihloissa emme olleet, tai siis mulle kihloissa oleminen alkaa siitä kun hääpäivästä on päätetty, eli tavallaan olimme kyllä n. 9 kk. Sormuksia on kuitenkin vain se vihkisormus, joka vielä lähtee sen verran pienellä vaivalla irti, että on saanut olla paikallaan toistaiseksi. Sormista kyllä huomaa turvotuksen silti. :/

Totta puhuen olen kyllä aika lannistunut tuosta painonnousustani. Siis noin 20 kg tullut, siitä revittäköön riemua. Nälkä ois koko ajan. Kai mulla on turvotusta aika lailla, sitä terkkari arveli, mutta kuitenkin on tuo aika käsittämätöntä. Oli niin norsumainen olo kylpylässäkin :'( Oikeasti meinasi pistää itkemään, kun tuntui, että kaikki noteerasivat masun ja huonosti L-koon uikkariin mahtuvat rinnat ja tuijottivat asianmukaisesti. :( Ja kuitenkin nyt kotiin tultuani noudatin täällä monen esimerkkiä ja mittasin mahanympäryksen: 100 cm :eek: Onhan siinä noin 35 cm kasvua, mutta silti ettei sen isompi. Kai mulla sitten vaan kasvaa nuo rinnat, jotka eivät meinaa mahtua 75 G:hen enää, ja käsivarret ja reidet ja nilkat, jotka on kohta kuin sängyntolpat vaikka eivät yhtä sirot.

Kaikesta tästä painosurkeudesta seuraa, että mua jopa huolettaa se, miten hartaasti odotan masusta eroon pääsemistä. Ei mitenkään rakenna hyvällä tavalla suhdetta vauvaan, että vihaan tällä hetkellä tätä olotilaa. Ehkäpä tämä tästä taas, jos en enää uimahalleihin uskaltaudu. Onneksi on talvi ja voi piiloutua takkiin :/

Valitus sen kuin lisääntyy viikkojen määrän lisääntyessä! Yritetäänpäs taas kanniskella,
t. Kalenteri (nälkäinen ja tänään vähän :| ) sekä liikkuvainen Paapau 34 + 6 :heart:
 
juu
Neuvolakuulumisia täältäkin suunnalta:
verenpaineet oli ok 122/68
painoa oli tullut sitten vaan 900g eli 450g/vko
sf-mitta oli 27 (eli vähän keskikäyrän alla, ei paha)
pikkukakkosen syke 152
tarjonnasta ei varmuutta, ei kuitenkaan ollu enää poikittain

Ja nyt vasta korttia katoin niin kuiten pissassa oli ollu taas hiukka valkuaista mutta ei edes sanonu siitä mitään joten ei kait niin vakavaa kun noi paineet oli jees eikä ole turvotusta ollut. Sokerit ollu edelleen ihan hyvät. Viime raskaudessa mulla alkoi verenpaineet nousta näillä viikoilla ja turvotus lisääntyi, mutta olo tasaantui kun mammis alkoi. Ja siihenhän ei tosiaan enää kuin vajaa 3vkoa, ois kyllä jo ihan tasaraha jäämään kotia, aamuisin herääminen ja lähteminen tuntuu olevan aina vaan työläämpää. Mun työhän sinänsä ei ole raskasta ja tykkään työstäni, mutta alkaahan nuo ajatukset pyöriä jo vauvan ympärillä ja täällä netissä tulee roikuttua turhan paljon.

Voimia kaikille masun ja vaivojen kanssa tuskaileville, kyllä se huhtikuussa viimeistään helpottaa!
juu ja pikkukakkonen 32+1 (neuvolan mukaan)
 

Yhteistyössä