**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maalasin sen sellaisella ruskealla murretulla keltaisella, kun meillä on olkkarikin samaa väriä;-) Vaaleansininen olisi ollut tiettykin kiva, mutta kun näitä värejä on tässä huushollissa jo riitämiin muutoinkin; makkari viininpunainen, keittiö melko tummansininen ja tää mun "työhuone" vihreä, ei viitsitty sotkea enää lisää värejä;-) Laitoin sitten sinertävät verhot, ja sinisen maton kun hommaa ja vähän tauluja seinälle, kyllä se kelpaa =)

Mie kun inhoan yli kaiken valkoisia seiniä, nyt kun on saanut "toteuttaa itseään" olen ottanut siitä tässä remontin tiimellyksessä kaiken irti :laugh:

Kuulostaa hyvältä Dooris. Olisin itsekin halunnut täällä uudessa kämpässä maalailla, mut ei kyllä nyt muuton päälle ois jaksanut. Ehkä sitten joskus tulevaisuudessa...

Pitäis huonekalukauppojakin lähteä koluamaan, tarttis kaikenlaista tänne hommata. Vararikkoon tässä kyllä menee :whistle:

mahan ympärys mitattu ja 130cm sain, joten kyllä joanna veti pidemmän korren selvästi :D ja heilikin täpärästi "suurempi" ;)
olin varma että mitta on vähintään 150 mutta ei.
silti niin valas olo että.. kaveri sanoi jo viikko sitten että mahani on laskeutunut, joten saas nähdä ensi viikolla ultrassa että onko asia näin.
samoin MUN mielestä vauva on oikeassa asennossa ollut jo tovin eli saas nähdä tullaanko sitä ajoissa ulos kuten esikoinen :heart:
äidillä ainakin on kiire saada prinsessa syliin tuhisemaan. ja veljet kovasti odottavat vauvaa kotiin =)
kotiintulo vaatteet on kanssa mietittynä: potkarit, pitkähihainen body, villasukat, tumput, myssy ja sellainen valkoinen karhupuku päälle :D :heart: ei ole talvipuku vaan sellainen pehmeä välikauteen sopiva.
sitten ohut viltti varmuudeksi mukaan..

töissä täällä ollaan ja tuntuu että viimeisiä päivä viedään kyllä jaksamisen suhteen.
johan täällä onkin ihmetelty miten jaksan edelleen 70-110kg ihmisiä pukea, siirtää, kääntää, vääntää, suihkuttaa ja saunottaa. nostella ja kumarrella jne..
:whistle:

joten töitten pariin sitten.. B)

niin ja liljalle onnea uuteen kotiin. :flower:
meillä vielä miehen, minun ja tulevan vauvan huoneen tapetointi/maalaus edessäpäin.. :whistle:

LYY onnea rouviintuneelle :flower: :flower: :flower:

Ei ihan halpa harrastus tuo sisustaminen ole todellakaan... Vielä kun kerralla ostaa mielummin sellaista, ettei tarvitse heti vaihtaa, kyllä siinä saa melkoiseen rahanmenoon varautua :whistle:

Meillä oli onneksi tuon sisustamisen kanssa vähän siten, että tein jo tämän rötiskön ostaessamme listan, mitä haluan mihinkäkin huoneeseen, päätin värit valmiiksi ja sitten vain joka aamu töihin mennessä aamunavauksena huutonetti auki... Sieltä löytyi kaikki tarpeellinen melko sopivasti =) Varsinkin sohvien kanssa kävi peikkomainen flaksi, kun näytin ukolle kuvaa, millaiset niiden on oltava, ja pari viikkoa siitä avasin huutonetin, ja avot: alle vuoden käytössä olleet uudenveroiset soffat 4x halvemmalla kuin kaupassa olisivat maksaneet :laugh: Muutenkin kun rakastan umpipuisia huonekaluja, nehän nyt eivät käytössä miksikään mene, eli melkoinen summa tuli säästettyä siinä tuhlaillessa :laugh: Ja pääsi vähän "matkustelemaan" siinä samalla, osa kun oli melko kaukanakin, mutta otettiin siltä kantilta, että saatiin säästöllä aina "ilmainen hotelliloma" jossain päin Suomea =)

Lyylle etukäteis onnittelut :flower: :flower: :flower:
Aina Ilona tuuhan sit ilmottamaan et kuin kävi kosinnan kans :D

Mullahan on pieni vatta,taisin tos viikonloppuna mitata ja oli silloin 122 :D

Liljalle Onnea uuteen kotiin :flower:

Sain sit eilen aamul muutaman tunnin viel torkuttua ku neiti katteli lastenohjelmia,mut hyvin uni maistoikin viime yönö,käytiin jo yhdeksält nukkumaan ja sit heräsin puol seiskan aikoihin aamul,ku ukko teki lähtöä töihin.
Meil sit otettiin eilen illal oikein kunnolla taas yhteen :kieh: mä sit sen seurauksena nukuin yöni sohvalla,ei ehkä se paras paikka nukkua,mut jos sit sais tänään ton yläkerran siivottua et pääsis sinne :/ ukollehan en enää puhu p...a mikä p...a :headwall: Harmittaa vaan ton neidin puolesta ku joutu kuuntelee taas se jo huuski meille et lopettakaa jo :ashamed: aika harmissaan tuokin oli ja sit joutuu viel äitii lohduttaa harva se ilta ku nää on menny viime aikoina pelkäks itkemiseks :'( itkettää jo pelkkä kirjottaminen :headwall:
Perjantaina ois neuvola ja pitäis samal käydä viedä pissakoe labraan sekä paastosokereit taas mittauttaas ja ens ti ois aika Koksiin äippäpolille,ei kyl haittaa yhtää et pääsee kurkkaamaan taas vauvelia ja saamaan jonkunäköstä koko arviota :)

Doorisse on sitte ollu ahkerana,voisin kuvitella et mun ei tarttis liikkuu viikkoo mihinkää jos rupeisin viel maalailemaan :/

Piitsi 35+4

Tämä tyttö jäi sitten tänään kotiin! Työterveyslääkäri pisti sairaslomaa 5 pvä, kun alavatsalla laskimo vähän pullotti, kuulemma johtuu istumatyön aiheuttamasta paineesta. Sitten 2 vkoa ylityövapaita pitämättä ja sitten oikea äitysloma, mutta siis käytännössä en enää duuniin mene. Ihan hassu olo ja nyt kaipaan vinkkejä miten ihmeessä saan päivät kulumaan? Kun ei ennestään kotona lapsia ole, koirat vaan ja nekin tuijottaa mua koko ajan, että voisitko nyt lähteä töihin että me päästäis normaaleihin rutiineihin eli varmaan torkkumaan ;) Tämä viikon ajattelin vaan olla ja ensi viikolla musta tulee kyläluuta eli soitan kaikki kaverit läpi, että milloin nähdään!

Ympärysmitta mulla oli isoimmasta kohdasta mitattuna oli tasan 100cm?! Eli sama mitä joskus edellisillä mittauskerroilla on ollut, miten tämä on mahdollista? Eilen oli neuvola ja SF mitta kyllä oli kasvanut eli 29cm ja vähän keskikäyrän yläpuolella. Painoa oli tullut 170g/vko eli vähiten mitä koko raskausaikana, nyt yhteensä 10,5kg koko raskaudessa. Muuten kaikki ok: paineet 107/63, hb 129, vauvan vieläkin samassa asennossa eli tiukasti pää alaspäin, liikkeet ++ ja syke 150.

Maidontulosta: mulla ei vielä tihku mitään. Tämä on oikeasti maailman omituisin raskaus ja jos tuo tyttö ei koko ajan mellastaisi masussa, en edes tietäisi olevani raskaana eli ei vieläkään minkäänlaisia supistuksia, liitoslipuja, rintojen arkuutta yms. raskausvaivoja...Niin no, peiliin kun katsoo niin huomaa kyllä ;)

Lilja76
: onnea uuteen kotiin!

piitsi82: :hug:

malttamaton&prinsessa 32+0

merkkiä pikaiseen vaan...
menossa puistoileen pojan kanssa (vielä ku siihen fyysisesti kykenen). ja ai nii piti sanoo että mä en taaskaan osallistu mahan mittauksiin, iso se on, viime odotuksessa oli aina mittauksissa kärkisijoilla mikä ei ollut niin kovin mieltäylentävää joten jätän suosiolla väliin ettei tule paha mieli.

Huomenta =)
Täällä herättiin jo vähän seitsemän jälkeen, niin aikaisin en olekaan herännyt viikkoihin!! Mies lähti käymään tampereella töissä palaverissa (ollut kanssa reilu 4 viikkoa saikulla ja on ainakin 2 viikkoa vielä) ja minä olen sitten koko aamun touhunnut kotosalla. Siivonnut, tiskannut, viikannut pyykkiä ja järjestellyt paikkoja... ihanaa et sai taas jotain aikaiseksi.

Dooris
päätti laittaa kerralla tuulemaan =) Varmaan ihana katsoa työnsä tulosta. Me päätettiin laittaa vauvan huone kuntoon vasta sitten kun muuttaa omaan huoneeseen, eli sitten kun nukkuu yönsä tisuttelematta tai yleensäkin syömättä! Nyt se huone saa olla vielä miehen "verstas" huoneena. Ja mä en todellakaan tajua mihin ne "rompeet" laitetaan sitten kun vauva muuttaa siihen huoneeseen. Mies kun harrastaa lennokkeja, tietokoneita ja valokuvasta niin huone on täynnä kaikkeen tuohon liittyvää rekvisiittaa!! No tietokonepöytä mahtuu sitten joskus tänne olkkariin mut sitä en ymmärrä mihin se ne lennokit piilottaa!!! No se on sen ajan murhe :D

Tervetuloa Malttamaton meidän "kotiloisten" joukkoon =) Kuulostaa vaaralliselta tuo laskimo pullotus? Mulla alkoi tänään ÄIPPÄLOMA... jee!! Ihan kuin se nyt jotenkin tätä arkea muuttaisi, kun 6 viikkoa ollut jo kotona, mut onpahan yksi virstanpylväs saavutettu :D

Lilja onnea uuteen kotiin =)
Aina-Ilona toivottavasti jää hamekankaat saamatta :laugh:
piitsi :hug:
Pulttibois minäkin kyllä ihmettelen kuinka jaksat vielä tuollaista työtä? Mulla jäis kyllä tekemättä!!!

Mun pitäis lähettää toi mun äippäraha päätös palkkikseen, et osaavat maksaa mulle nyt tän 3kk sitä erotusta mikä jää vaille mun palkasta... en saa vaan aikaiseksi lähteä postiin... laiskuus iski! No jos iltapäivällä sitten!
Niin ja dooris piti vielä sanoa että mä mittasin ainakin isoimmasta kohdasta tän masun!!

Joanna ja Tiltiäinen 34+5

Lilja onnea uuteen kotiin.
Mahanympärys on mitattu ja 110cm näytti mittanauha. Olisin lisänny kuvan mun masusta jonka itse tänään sain otettua, vihdoin ja viimein (ensimmäinen kuva musta koko raskausaikana) mut en osannu lisätä kuvaa.. Osaisko joku auttaa?
Eipä mulla muuta! Tänään on illalla lainaneuvottelut.

sh07 rv 31+6
(profiilista löytyy kuva!)

Täällä joku kirjoitteli vauvan riippukeinusta, ja sehän rupesi minuakin kiinnostamaan, ja eilen sitten semmoisen tilasin - ja Helistimen keskustelupalstalta luin tosi positiivisia kommenttejakin siitä. Eilen ukon kanssa illalla puhuttiin että jos sen avulla saadaan rauhallisempia öitä niin on hintansa arvoinen ostos! Esikko ainakin valvotti kovastikin jossain vaiheessa, silloin heijailtiin tyttöä vaunuissa ja sitterissä, mutta riippukeinu jos toimii niin vaikuttaa aivan loistavalta!

Huomenaamulla taas neuvola, siirrytty nyt kahden viikon välein käynteihin. Jostain syystä supistelut vähän helpottanut, oisko se kun oli 2vkoa sitten se lääkäri joka totes että kaikki kunnossa eikä ollut mitään tulehduksiakaan näytteissä, niin korvien välikö ne supistelut aiheutti... Eihän ne kokonaan ole pois, mutta ei minusta niin paljon suppaile. Pikkukakkonen tuntuis olevan pää alaspäin kun kylkiluiden alla tuntuu vipinää, no sehän varmistunee huomenna. Sokeritkin on ollu ok vaikka ruokavalion noudattaminen on ollu niin ja näin, painoakin tullu varmaan tuhottomasti kun kokoajan nälkä! Tosin ei kyllä pysty paljoa kerralla syömään. Liikkuminen on aika kälystä, liitoskipuja tuntuu nyt lonkissakin ja vähän jos reippaammin yrittää kävellä, tai umpihangessa, niin supistelee...

Mutta pakko vielä teille kertoa, sain työkaverilta viime viikonloppuna pienet sukset ja sauvat esikolle, joka halusi niillä heti lähteä hiihtämään (tytöllä siis ikää 1v11kk) ja niin sitä lähettiin hiihtämään, siis ei ois uskonu että toinen on ekaa kertaa suksilla! Kaatuileehan se tietenkin mutta kihertää vaan ja eikun ylös ja taas mentiin, ja mäkeen ois heti halunnut! Ihana nähdä kun toinen nauttii. Tämä esikko on kyllä ollut liikunnallisesti tosi tarmokas ihan pienestä pitäen, kärtysi kun ei osannut kunnolla kontata ja selvästi tyttöä harmitti ryömiminen, ja niinhän se lähti kävelemään kun ikää oli 10kk. Puheen kehitys on edelleen tuon liikkumisen jäljessä, sanoo vasta muutamia sanoja ja muuten pölöttää omaa kieltään...

Moi!

Täällä on painoa tullut jo 16 kg!! Repikää siitä huumoria..
Luen aina ristiriitaisin tuntein teidän viestejänne, joissa painoa tullut pari kiloa.. :laugh:

Mutta näillä mennään, mitä on annettu..
Toivottavasti turvotusta suurin osa, tai läskiä itsessäni,
mahan ympärys on nyt 109 cm ja viikkoja 35+6, eli lähes tasan kuukausi laskettuun aikaan.

Katsellaan paljonko tässä vielä saa kerrytettyä, kukaan ei ole neuvolassa sanonut oikeasti mitään painosta,
tietty nyt kun turvotuksia seurataan, niin niistä ollut puhetta. Yli kilo viikossa mennään..

Joo, jospa nämä lähtee poiskin sitten, olo on tosi iso.

Muuten menee hyvin, paineet pysynyeet lääkkeillä vähän päälle 90,
ei proteiinia pissassa ja olen vain lepäillyt ja hiihdellyt ja tehnyt kaikkea kivaa, niinkuin neuvolassa neuvottiin.

Neuloin vaippavillikset, joista tuli älyttömän isot.
Vuotaraaputtimella taas ihana haalari!!
Ajattelin alkaa neulomaan lähettämääsi Curly Purly-ohjetta, mutta olen niin noviisi, etten ymmärrä oikein sitä. Mistäs muuten saisi ostaa valmiita pieniä vaippavilliksiä?

Ihanaa että joillain on oma huone vauvalle!
Meillä hän saa nukkua meidän kanssamme siihen asti, jos ja kun saadaan yläkertaan tehtyä remontti (eli ehkä aina..)

Iloista olemista kaikille!

Kellukka & Vaivero 35+6

Kellukka laita mulle yv:nä ne kohdat mitä et tajua niin voin selventää :D

hitto mikä yö. supisteli varsinkin ylös noustessa ja sitten oksettikin taas :headwall: siskon kanssa lähden kaupungille, jos se piristäisi vähän...

Mahanympärys 108cm mitattuna navan kohdalta, joka taitaa olla pullein kohta. Eli Malttamaton sama juttu kuin sulla, viime kerrasta tullut vissiin 1-2cm lisää, vaikka eikös se siitä oo jo aikaa kun viimeeksi näitä mittailtiin?? Outoa, painoa kuitenkin tullut PALJON, kuten tiedettä, ja sf-mitta menee keskikäyrän yläpuolella, mutta maha ei ole tuon isompi. Tosin, en valita, jos vauvalla vaan kaikki on hyvin. Mun mielestä tämäkin maha on riittävän iso :o

Oho...nyt tuli kiire...jutut jäi kesken, mutta jatkan myöhemmin.... :D

Lilja Onnea uuteen kotiin :flower:

Mahanympärysmitta näyttäis olevan 120cm. Olin ihan varma, että mulla ois porukan hurjimmat lukemat :ashamed:
Kohdun kasvu menee yläkäyrällä koko ajan. Kaipa tuo painon pysyminen "nollilla" on sitten hillinnyt masun ympärysmitan kasvamista..

Kävin tuossa kirpparilla ja taas tarttui pussillinen vaatetta pojalle :)
Tuntuu riistäytyvän käsistä tää vaatteiden hankinta, vaikka alkuun olin sitä mieltä etten turhia hanki.. :whistle: No, mutta kirpparilta voikin ostaa hyvällä mielellä, kun säästää todella paljon. Tytöille tuli ostettua enimmäkseen uutena ja rahaa on niihin palanut sen mukaisesti :ashamed:
Nyt koitan heillekin löytää edes osan käytettynä.

Faerie ja poju 34+3

Meidän masu mitat on saanut huomiota myös maaliskuisten puolella :D

Mahtuuko teillä muilla vielä sormukset sormiin? Mulla ei ole mennyt enään moneen viikkoon :( Mies kiusas jo et olen sinkuksi ryhtynyt.

Joanna

Lilja: Onnea uuteen kotiin!
Joanna:Mulla ei sormukset enää mahu sormiin, viime viikolla piti väkisin repiä ne pois ja tuntu ettei lähe millään, on niin turvonnut sormet, samoin jalat on iltasin kuin jotkin puupökkelöt!

Mulla mahanympärysmitta on 103cm!
Kävin maanantaina hierojalla ja oli paikat kuulemma tosi jumissa, ettei ihme vaik käsiä särkee ja hartiakivut säteilee rintapuolellekin, jotka myös lisää rytmihäiriöitä ja mulla näiden takia otettu sydänfilmiäkin, kun aina vasen puoli kipeytyy herkemmin! Lääkäri ois parisen viikkoa sit laittanu lähetteen fysioterapialle, mutta se on vähän liian kallista lystiä...Kärsikkö muut hartiakivuista, jotka säteilee vähän joka puolelle?

Kohta pitäs lähteä neuvolaan, onkin nyt viikon välein ajat!
OLi tarkotus kommentoida muutakin, mutta en nyt muista mitä, raskausdementia taas vaivaa...

anri&masuvauva rv 35+3

Mahanympärys vähän navan alapuolelta paksuimmasta kohtaa 105 cm.
Eli :attn: jos saadaan perjantaina hamekangasta vuotaraaputtimen kanssa,niin saadaan ainakin reilummin kuin normaalissa olotilassa :laugh:
Lilja onnea uuteen kotiin!!
Mun on painuttava päikkäreille.Ihan käy kateeksi Dooriksen ja Pulttiksen energisyys!

Mahanympärys näytti mulla olevan 109cm. Painoa tähän mennessä tullu 9-10kg. Nyt on viime viikkoina tullu turvotuksia jonkin verran, sormuksia en ole käyttänyt koko raskausaikana mutta nään ilman sitäkin, että sormet ovat turvoksissa.

Anri kyseli hartiakivuista, just ajattelin tänään varata hierojalle aikaa kun alkaa niska/hartiaseutu olemaan aika kipeä. Olis hyvä saada paikkoja vähän auki ennen vauvan syntymää. Mulla oli esikoisen vauva-aikana hartiat tosi jumissa ja mulla kanssa kipu säteili rintapuolelle (oikeastaan vain vasemmalle puolelle)ja kävin myös muutamaan otteeseen sydänfilmissä ja rasituskokeessa mutta eipä niistä mitään löytynyt joten tais ne hartiavaivat säteillä rintapuolelle.

Heippa! pakko pikaseen kysyy yks kysymys johon mun varmaan pitäis tietää vastaus ku yks lapsonen jo on mutta siis kysyn kuitenki kun en tiedä :ashamed: ..

Eli mistä tietää että vauva on laskeutunut muutakuin mahan muodosta tai sf_mitasta? Kun siis olen lukenut että sf- ei oo pudonnut mutta vauva on laskeutunut? Kiinnostaisi kovasti. Kiitti jos joku viittis vastata =)

juu: minä siitä riippukeinusta kyselin ja mies olikin sellaisen ehtinyt tilaamaan! Vaikutti ainakin tosi kätevältä veljellä käytössä, koska vauva torkkui siinä päivät pitkät, välillä vaan syötettiin ja pystyttiin koko ajan seuraamaan häntä samassa tilassa kun itse hengailtiin. Me otetaan se käyttöön ihan olkkariin että vauva on vähän koirien ulottuvilta pois.

mimmuli
mä olen miettinyt ihan samaa tuosta mahan laskeutumisesta, koska viime viikolla musta tuntui ja näytti, että se olisi selvästi siirtynyt alemmas. Neuvolassa eilen täti vaan totesi, että tosi hienosti on pää täällä oikealla paikallaan jo tosi alhaalla, mutta en siis tajunnut kysyä, että onko tuo jo sitä oikeaa laskeutumista? Eli minkä pitäisi tapahtua 4 vkoa ennen synnytystä. SF mulla oli 29 ja siis eilen oli rv 31+6

Yhteistyössä