**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Pian 6 päivitin sinut listalle, mutta sairaala en teksteistäsi löytänyt, ilmoittele vielä jos haluat että lisään sen =)

Lyy :hug: ihanaa, paljon onnea tulevalle rouvalle :flower:

Piitsi voi köpö--> :hug: toivottavasti sait vielä nukuttua, Itsellä takana taas huonosti nukuttua yö, mutta ehtiihän sitä tässä päivällä huilia jos siltä tuntuu. Yritin aamulla vielä pyöriä sängyssä kun mies lähti töihin, mutta eihän siitä mitään tullut. Niimpä nousin ylös juomaan kahvia ja selaamaan lehteä.

Mavi harmi että lääkäri taas peruttiin. Uskon kyllä että jurppii. Mulla ei nii väliä koko neuvolalääkäristä kun se on meillä sellaista liukuhihna vauhtia hoidettavaa hommaa, etten saa sieltä ikinä mitään irti.

Mulla on menossa mahassa hurja aamujumppa, pitäiskö hetkeksi käydä pitkäkseen ja antaa kaverin kunnolla jumpata. On riehunut jo lähes tunnin ja yrittää mennä mun kylkiluiden alle :heart:
 
Hysteerinen, olen ollut liikuntakiellossa jo 7 viikkoa, joten olisi jo ollut mun mielestä aika kuulla, onko tuo alakerran tilanne yhtään parantunut. Mielessäni kyllä jo päätin, että lähdetään viikonloppuna sinne reissuun, koska se alkaa olla viimeinen mahdollisuus. Meno olisi perjantaina ja tulo sunnuntaina, 2 tuntia suuntaansa autossa istumista. Luulen, että jaksaisin sen :)

Mutta nyt onkin jo parempi fiilis, kun sain purkaa tänne mielipahani. Kiitos vain teille!
 
Huomenta kanssasisaret =)
Täällä takana ihan hyvä yö. Heräsin vain kerran vessaan klo kolmen aikaan ja arvatkaas mitä?? Kävin sitten samalla syömässä yhden mokkapalan :headwall: Ihankuin olisin sen muka tarvinnut :ashamed: Heräsin sitten siihen kun mies oli ottamassa musta kuvaa.. olin kuulemma niin suloisen näköinen =) En kyllä usko :LOL:


Lyy Onnea tulevalle Rouvalle. Teillä on hääpäivä sitten vaan joka neljäs vuosi =) Just muistin, mä näin unta karkauspäivästä ja kosimisesta!!! Mä heilastelin jonkun mun ala-aste aikaisen luokkakaverin kanssa... voi kamala :LOL:

Mavi Jo on sitkeessä sun lääkäriin pääsy, saitko kuitenkin uuden ajan myös tälle neuvolalääkärille jotta voi sitten paikkoja tarkastella? Tuo autossa istuminen ei kyllä ollut herkkua, mut jos olette menossa ja tulossa eripäivinä niin tuskinpa se ongelma on. Suosittelen ottamaan tyynyn mukaan! Mulla ei ollut, mut olisin selän taakse sellaista kaivannut.

Anuu Toivotaan että saisit kanssa sen puudutuksen kun kerta haluaisit! Sillä mä sen perään niin kyselin, kun olen miettinyt et heluanko vai en?? Eilen asiasta juttelin sen mun kätilö ystävän kanssa ja se oli sen itsekin tässä reilu vuosi sitten ottanut kun oli synnyttämässä ja meinasi ettei ainakaan seuraavalla kerralla uskalla olla ottamatta. Kun niin kovasti olen miettinyt että onko siitä oikeasti apua vai ei, niin kaveri sanoi että kyllä siitä jotain apuakin pitää olla, koska yleensä niitä äitejä ei tarvitse sitten enään ompelun vuoksi puuduttaa jotka sen ovat ottaneet. Tässä alkaa kohta jo jännittämään sekin että onko ystävä silloin työvuorossa kun on mun aika synnyttää =)

Mut nyt on lähdetävä neuvolaan! Mä en kyllä jaksa jos mun tarvitsee taas olla siellä 40min ja jutella jonnin joutavia niinkuin viimeks :kieh:

Joanna ja tiltiäinen 34+4
 
Huomenta!

Taisin unohtaa sanoa, että tervetuloa minunkin puolestani Pian 6! =) Lyylle puolestaan hirmusti onnea, tosi ihanaa ja kuulostaa kivalta ajatus yhdistetyistä kesäjuhlista. :flower:

Mavi, miten se meneekin niin, että aina silloin jotain perutaan, kun erityisesti olis jotain kysyttävää? Jos sulla olo on ollut ok eikä autossa istuminen ole tuntunut pahalta, ehkä se ei sitten ole niin pahaksi... Mutta tylsä kun et saanut lääkärin mielipidettä tästä. :hug:

Meillä ollaan räkäisinä, poika enemmän ja minä vähemmän mutta vähän kuitenkin. Kuinkas muutenkaan. :| Tänään lähtö sinne parin vuorokauden kylpylälomalle, mennään nyt mutta täytyy ottaa rauhallisesti saunat ja muut. Ystäväni muuten varoitti kuumavesi- ja porealtaista näin raskauden loppuvaiheessa, voi kun just ne tietysti tuntuisivat mukavimmilta... Mut ettei käynnistäisi synnytystä. Taitaa tosin olla joka tapauksessa lastenaltaassa loikoilua meidän oleminen. Joku saattais jättää matkan väliin, kun lapsi on limainen, mutta voihan siellä hotellissakin nukkua ja levätä, katsotaan tilanteen mukaan ja Hämeenlinnasta ajaa tunnin tänne Hyvinkäälle, jos tauti oikein vie voiton.

Eilen oli kyllä tosi huono ja uupunut olo illalla, ihana isompi miekkoseni sitten lupautui laittamaan pojan nukkumaan. :heart: Kävin petiin siinä puoli yhdeksältä jo (!) ja heräilinkin pitkin yötä vessaan, pojan yskähdyksiin ja onko jo aamu -tuntemuksiin. Kahdeksalta Antto sitten ponkaisi ylös ja minä myös erinomaisen virkistyneenä kerrankin.

Malttamaton, heitäpä vähän sitä löytämääsi malttia tähänkin suuntaan :wave: :D Nyt kun alkaa paino olla siinä missä Antosta enimmillään, oon aivan kypsä tähän odotukseen. Ei muuten mutta jos edes mentäisiin viikkoja 39 tai 40, että voisi odottaa jotain tapahtuvan milloin vain. Nyt odotan vain lisäkiloja. Hyvä kyllä kun mainitsit asiasta, se kyllä muistuttaa mua siitä, että kun tuo suolisto taitaa kehittyä ihmisessä verkkaisimmin, voisi olla edessä ikävät vatsavaivat, jos pikkuinen päättäisi syntyä kovin etuajassa. Kyllä se vastasyntynyt tosiaan on muutenkin niin liikuttavan avuton rääpäle, että ennenaikaisuutta ei hänelle toivoisi. On vaan niin kärsimätön olo jo!

Kaunista päivää, t. Kalenteri ja Paapau kylkiluun alla, viikot 34 + 4 :heart:
 
LYY Meillä on myöskin uusioperhe. Aiemmat lapset on minun mutta ovat kyllä todella hyvin sopeutuneet mieheeni ja tulevaan vauvaan. Pienimmäinen (5v.) ehkä pienellä varauksella kun hän on ollut se pienin tähän asti ja jotenkin tuntuu että miettii sitä et sitten ei enää olekaan meidän perheen "vauva". Mekin muuten mentiin reilu vuosi sitten maistraatissa naimisiin.Ei puhuttu etukäteen kellekään mitään :)

Viime viikolla kävin siellä sokerirasituksessa ja kaikki oli ok! Joten varmaan ne edellisviikon plussat johtui siitä neuvola päivän herkuttelusta. Hyvä niin!
Samalla kun kysyin tuloksia siirsin ensivkon nlan jo huomiselle kun niitä supisteluita oli jo siihen malliin jo useana päivänä että täytyy käydä jo tilannekatsaus tekemässä. Piti oikein jo sairaalan puh.nrokin etsiä näkysälle et jos tarve tulee niin löytyy äkkiä.
Tosiaankin mua jännittää jo vähän se synnytys et kuin kerkeen sairaalaan asti kun edellinen synnytys kesti vajaa kolme tuntia ja joka synnytys on menny noin puolta nopeempaa mitä edellinen. Ja taitaa matkaa olla jotain 90 km :whistle:

Mut tässäpä näitä tarinoita...pitää muuten poikanen aivan hurjaa jumppaa tuolla masussa just tällähetkellä :heart:

aippa3 ja poikanen 33+2
 
Kalenterille pikaista paranemista koko poppoolle :wave:

hitto nyt mä unohdin mitä piti sanoa... huoh. tyttö nukkui yön hyvin kun pääsi viereen, luulen että neidin jalkoja särkee kun niitä heiluttelee unissaan ja ulisee. mutta äitiäpä se supistaa sitten yöt ettei nukuta :headwall:

onko muilla ollut jo ruokahaluttomuutta? mulla ois vähän nälkä koko ajan, mutta mikään ei maistu.

niin ja Heili, millä viikoilla sulle tuo painoarvio annettiin?
 
Heissan!

Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Paineet oli tosin vähän korkealla (140/82), mutta johtui kait kiireisestä aamusta.
Hemppa oli vihdoin noussut. Viimeeksi oli vaan 106, nyt 115. Vaihdoin viikonloppuna rautalääkettä, oliskohan se auttanut..
Painoa oli tullut vain 67g/viikko. Eli se edellisen kerran hurja 933g/viikko oli enimmäkseen turvotuksesta johtuvaa. Nestettä tuntuu keräävän herkästi. Paino on siis ekasta neuvolakäynnistä noussut 300g.
Lapsivettä normaalisti ja poika raivotarjonnassa. Syke 145-150.
Ens viikolla neuvolalääkäri ja samalla otetaan se viimeinen rh-verinäyte.


pian6 tervetuloa mukaan :wave:


Saunomisesta Mä en pysty käymään saunassa. Tulee hetkessä huono olo. Johtuisko paineista?


Maitoa tihkuu ja se on juurikin tuollaista kellertävää. Kolostrumia muistaakseni viralliselta nimeltään tuo jota sitten vauvakin saa ensimmäiset päivänsä. Tuhtia tavaraa ;)


vuotaraaputin Ihana haalari! =) Voi kun osaisinkin neuloa.. Kateeksi käy, kun toiset on niin näppäriä käsistään :ashamed:


Kotiinlähtövaatteista oli kans puhetta.. Oon jo aikaisemminkin kertonut, mutta laitan uudestaan. Eli meillä on varattuna body, potkarit, myssy ja kevyesti topattu haalari. Ei siis talvipuku, vaan sellainen ohuempi. Esim. Lindexillä on ollu myynnissä tuollaisia velourpintaisia ja vanutäytteisiä pukuja.
Tumppuja ja töppösiä ei tuon kanssa tarvitse, kun hihat ja lahkeet saa käännettyä umpeen. Meillä on parin minuutin matka sairaalasta kotiin (ellei jostain syystä joudu muualle synnyttämään).


En nyt tähän hätään muista muuta kommentoitavaa. Palaillaan!


Faerie ja poju 34+2
 
No johan on huono säkä mavi! Olen sitä mieltä, että liian harvoin tsekataan alakerran tilanne, vaikka sairaslomaa on annettu juuri sen takia, että sinulla on ollu supisteluja ja pehmenemistä kohdunsuulla. Eikö sulla myös ollut kohdunkaulan lyhentynyt aikalailla ja siksikin liikuntakiellossa? no, jokatapauksessa, yllättävän harvoin tilanne tsekataan. Itsellä melkein sama tilanne, pitkä sairasloma kohdunsuun pehmentymisen ja supistelujen takia, eikä minulla olisi ollut mitään seurantaa, jollen olisi vaatinut neuvolassa, että haluan neuvolalääkärille.... :eek: No, neuvolalääkäri on aika onneton tapaus, antoi taas väärän diagnoosin (osasin itsekin sitä epäillä) ja menin yksityiselle, jossa ultrattiin ja kaikki. Sieltä vasta sain hermoilleni rauhoitusta! Jos sulla on mahdollisuus, mene sinäkin yksityiselle?!

Tervetuloa pian 6!

Lyylle onnitteluja rouvistumisesta! =)

Kotiintulovaatteista Mä olen pakannut bodyn, sukkikset, potkupuvun, Ruskovillan silkkilakin ja sen päälle fleece-lakin. Ja äippäpaketin kevyttoppahaalarin. Ja turvakaukalon päälle sitten viltti. Pitää nyt tutkailla tätä säätä, en kyllä usko, että huhtikuussa kovin kylmä enää on...

Voi mun miesparkaa...Olin kuulemma kuorsannut viime yönä niin hurjasti, että hän joutui evakkoon olkkarin sohvalle ja vietti siellä huonon loppu yön... :ashamed: En käsitä, joinain öinä en kuulemma kuorsaa melkein ollenkaan ja joskus sitten kuin vanha äijä...Vähän hävettää, tästä olotilasta tuntuu olevan jo naisellisuus kaukana, olomuoto on aika massiivinen, kuorsaan, syön kuin mies, haisen hieltä tosi helposti......Voi ei. Ristiriitaiset tunteet, toisaalta varmaan tulen kaipaamaan tätä ihanaa masua ja vauvan liikkeitä, toisaalta en jaksaisi odottaa sitä päivää, kun pääsee taas "normaaliin" olotilaan...No, eipä tässä tosiaankaan ole enää pitkiä aikoja jäljellä, kyllä tämän ajan nyt selviää miten päin vain....

Maitoa ei ole vielä alkanut tihkumaan, mutta joskus huomaan semmoista kovettunutta vaaleaa nänneissä...Ehkä se on jotain pientä ennakointia....?

Mä olen käynyt tasan kerran saunassa raskauden aikana joskus alkuvaiheessa. Ei onnistu, tuli heti paha olo, joten en ole sen jälkeen en ole yrittänytkään. Onneksi on ollut leuto talvi (jotain hyvää tässäkin!) ettei ole tehnyt mielikään saunaa niin paljon kuin normaalisti!

Jotain mä taas unohdin....Vois nyt tämä heppu kääntyä jo raivotarjontaan, vieläkin hän istuskelee tuolla!! Eikä usko, vaikka kuinka käskytän.... :LOL:
 
neuvolakuulumisia =)
Tällä kertaa terkka ei puhunut jonnin joutavia joten koko toimistus oli alle 10 minuutissa ohi
Paino oli nousut vaan 175g/viikko.. huh huh.. :) Viimeksi kun se oli 1500g/viikko. Jotain hyötyä siis tuosta dietistä, josta olen kyllä vähän lipsunut :ashamed: Paineet 139/88. Pissa puhdas. SF mitta 32 ja vauvan syke eka 190 ja laski sitten 150:een. Lapsivettä normaalisti, raivotarjonta ja likkeet ++. Joten kaikki siis hyvin :D Ensiviikolla onkin sitten lääkärineuvola, pääsee vielä kerran kurkkaamaan ultralla pikkuista ennen ensi näkemistä. Samalla tehdään sitten painoarvio. Mä niin toivon että olisi siro neiti tulossa, jotenkin tuntuu et ensisynnyttäjänä synnyttäis mielummin 3500g kuin 4500g:en vauvelin!!!

Kävin kaupalla viemässä mokkapaloja työkavereille, kovasti tykkäsivät mun ylläristä. Seuraavan kerran lupasin mennä näyttämään sitten tän työn tulosta =) Asiakkaat ovat kuulemma kovasti kyselleet mihin olen kadonnut ja moni on sitten sanonut etteivät edes huomanneet mun olleen raskaana!!! Ja mun mielestä kun mun maha oli valtava jo silloin kun saikulle jäin :eek:

Mulla on samalla lailla kun marikalla vaaleeta kovettunutta "töhnää" nänneissä, taitaa tosiaan liittyä maitoon.. näin olen ajatellut.

Vuotaraaputin mulle maistuu edelleen ruoka.. ja hyvin maistuukin. Mut jos tiedossa on vielä jossain vaiheessa ruokahaluttomuutta niin otan sen kyllä mielelläni vastaan. Auttais varmaan tähän painon kanssa tappelemiseeskin :hug:

Saunomisesta: Mä olen ollut aina kova saunomaan, opettanut tuon miehenkin siihen. Tämän vuoksi meillä saunotaankin vähintään joka toinen päivä, joskus useamminkin :) Tää mun kova saunomisinto on varmaan lähtöisin siitä kun 4päivän ikäisenä mun vaari vei mut saunaan, ylälauteille ja heitti vielä löylyä. Äiti oli vaan pesuhuoneessa huutanut et älä nyt tapa sitä tyttöä sinne!!! Vaari oli vaan vastannut et pitää tyttölle opettaa heti kuinka meidän perheessä saunotaan =) Ja kyllä tämä meidänkin vauva saunaan pääsee, mut ei kuitenkaan ihan noin pienenä, saatika ylälauteille!!!

Nyt lasagnen tekoon :p

Joanna ja tiltiäinen 34+4
 
Marika75 ja kaikki muutkin kannustaneet :hug:

Tulin just äsken omalääkäriltä ja jotenkin koko reissu purkautui kotona kamalana itkukohtauksena. Ekaksi lääkäri, joka oli muuten nainen, oli todella töykeä. Yritin ymmärtää, kun varmastikaan lääkärin ammatti ei ole niitä leppoisimpia ja kiirettömimpiä... No, kun lääkäri sanoi, että otas housut pois ja katsotaan tilanne, niin hurrasin mielessäni, että saan sittenkin tietää alakerran tilanteen! Ja voi perkule, että se hurraus vaihtui pian tuskan hikeen. Ei nimittäin ole IKINÄ ennen kukaan lääkäri ollut noin kovakourainen - sattui siis ihan tajuttomasti se sisätutkimus :ashamed: Kohdunkaulan tilanne ei ollut parantunut, mutta ei kyllä ollut huonontunutkaan: edelleen kaulaa n. 2 cm ja -suu pehmeä, mutta onneksi kiinni.

Kotia tultua itku johtui pääosin varmaan hormoneista, mutta myös pettymyksestä. Olen nyt makoillut todellakin vajaa 2 kuukautta eikä alakerrassa ole tapahtunut edistystä parempaan suuntaan. Nytkin ulkona paistaa ihanasti aurinko enkä pääse edes koiraa lenkillä käyttämään :snotty: Viikonlopulle suunniteltuun reissuun lääkäri sanoi, että jos pitää taukoja, niin miksipä ei lähteä, mutta jatkoi samalla, että onko se reissu sitten sen arvoista, jos synnytys käynnistyy ennen aikojaan sen vuoksi. Niinpä... Ottaa päähän vaan niin älyttömästi tämä kotona himmailu!!! Tiedän, että kun sitten joskus saan vaavin syliin, niin tämä henkisesti raskas raskausaika unohtuu, mutta nyt sekään ajatus ei kovin pitkälle jaksa kantaa. Olisi niin kiva nähdä ystäviä toisessa kaupungissa. Pikkasen kyllä houkuttelisi vielä lähteä reissuun, mutta takaraivossa naputtaa lääkärin sanat.

Mutta jospa kommentoisin muidenkin kirjoituksia välillä, ettei aina tähän omanapaiseen ihmettelyyn menisi. Maidosta on ollut puhetta. Itsellä ei ole herunut tipan tippaa minkäännköistä nestettä rinnoista. Nännin ovat olleet vain todella kuivat, mutta jokailtaisella rasvauksella sekin on asettunut.

Kotiintulovaatteiksi olen laukkuun jo pakannut pitkähihaisen bodyn + puolipotkarit, villamyssyn ja -tumput sekä kevyttoppapuvun, jossa on huppu. Ajateltiin kotiutua ihan noilla, vilttiä vaan sitten kaukalon päälle, jos ulkona onkin kylmempää.

[/b]Vuotaraaputin kyseli ruokahaluttomuudesta. Mulla on ollut samaa vaivaa sellaiset parisen viikkoa. Availen alituiseen kaappeja, mutta mitään ei tee mieli, ei edes herkkuja. Tosin hedelmiä menee kyllä, millä varmaan pärjäänkin päivästä toiseen. Itsellä tulee sellainen öklötys-olo aina syönnin jälkeen, olen sitten syönyt yhden leivän tai kokonaisen aterian, joten syödä ei tee mieli. Luulen, että vauva alkaa painaa jo niin paljon tuohon ylös, että pala tulee väkisinkin kurkkuun.

Mutta taidan lähteä tästä lepuuttamaan sohvalle, kun ei sitä tiedä tekikö se lääkärin kovakourainen tutkimus kuinka paljon hallaa alakerralle... Toivottavasti ei ainakaan kovin paljoa ala supistelemaan, kun olen pari vuorokautta yksikseni. Miekkonen on työreissulla.

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Maville tsemppiä ja tosiaan varmasti paras ottaa sohva selkään,kun oli kerta kovakouranen lekuri!
Pian6 teretulemasta joukkoon :wave:
Lyy onnea tulevalle rouvalle :heart:
Itse meinasin kosia perjantaina karkauspäivän kunniaksi!!Meniskö oikein polvilleen...mutta kun en pääse enää sieltä ylös :LOL: On muuten pappikin jo varattu,että saas nähä miten ämmän käy!Sattui sopivasti lauantaiksi mun vanhempien ja siskon hääpäivä,niin päätin ottaa härkää sarvista. Ja jos kaikki menee käsikirjotuksen mukaan,niin vauvan ristiäiset pidetään samalla.
Että onkos hyviä ideoita miehen kosimiseen?En ole kertonut kellekkään suunnitelmista,joten jopa vähän jännittääkin ;) Ollaan kyllä kihloissa ja mies silloin romattisesti kosi,mutta siitä on jo neljä vuotta :attn:
Voi kyllä käydä niinkin,että vedän porot nokkaan jostain ja perun papin ym. kun nää hormoonit pistää pinnan välillä pikkusen kireelle :kieh:

Neuvolakuulumiset
Rr 107/69
Hemppa 133,tullut kahessa viikossa alas 10 pykälää,kun lopetin raudan..
painoa tullut 200g/viikko
sf-mitta 30
Nyt oli onneksi kääntynyt raivotarjontaan,liikkeet ++ ja vauvan syke 133

Aurinkoista päivää :wave:
T:A-I ja Tiuhti 34+2
Ps. nyt kyllä on tänkin ruvettava leipomaan jotain..vaikka kääräriä :p
 
Joanna Meillä kans saunotaan ja paljon! Tavallisesti semmoset 3-4 kertaa viikossa, välillä enemmänkin. Eikä mua ole ikinä häirinnyt, korkeintaan alkuraskaudessa vähä heikotti mut ei mitää enää ku viikot on ollu enemmän ku 10. Eikä siitä mitää haittaa oikeesti ole, supistuksiinki sillä on vaan hyvä vaikutus, sama ku kuuman suihkun kanssa eli laantuu jos on laantuakseen mutta jos synnytys on oikeasti käynnistymässä niin supistukset tihenee ja voimistuu.

Mavi :hug: Voi kun osaisin sanoa kannattaako lähtee reissuun vai ei.. Paha päätös. Kannattaa harkita tarkkaan.

ruokahalusta Mulla ihan samaa kaappien aukomista, mieski on jo siihen kiinnittänyt huomiota. nauraa meinaan mulle aina ku kuljen keittiön kaapeilla enkä saa mitää otettua. kaikkea tekis mieli mut sit ei kuitenkaan mitään.. ja aina on maha niin täyden tuntuinen ku kohtu on niin korkealla et vaikka olis nälkä niin on jo valmiiksi ähky.


jaha mies vaatii konetta itselleen joten kesken jäi mun kommentointi...

anu
 
Oletteko mittaileet masun ympärysmittaa? Mie mittasin vaihteeksi ja 132 cm oli tulos. Aika hyvin siihen nähden, että lapsihan on ollut jo jonkun aikaa laskeutuneena.. :whistle:

Laitan vielä, että itse olen 159,5 cm "pitkä".. Ja tässä raskaudessa kilojakaan ei ole kovin paljon tullut.. :whistle:
 
Uusi masukuva profiilissa ;)

Täällä ollaan hitaasti käynnistelty arkea.. hiihtolomalta on jäänyt turhankin paljon
pito voidetta suksiin kun ei nyt oikein taho luistaa.
En hitsi vie taho saada mitään aikaseksi. Laiskottaa kaikki.

Laitokselle pakkaan vauvalle ohuehkon ulkopuvun.
Sellaista mokka jäljitelmää.
Sekä trikoo vuoratun fleece kaukalopussin (Shelter-kengurupussi) .
( http://www.pikkukenguru.fi/catalog/product_info.php?cPath=267_231_140_218&products_id=1419 )
Sisävaatteiksi ph body,sukkikset, potkarit/velour asun.
En oo päättänyt vielä... ;)
 
Lyy onnea!
Aina-Ilona onnea kosintaan! Valitettavasti en osaa antaa mitään vinkkejä asian suhteen! Ihana ajatus! :heart:

Maidon tulosta: Mulla tulee useimmiten kirkasta nestettä mut välillä on mukana sellasta valko/kellertävää joka sekottuu siihen kirkkaaseen. Öisin joskus vuotaa ihan reippaastiki.

Kävin tänään pikkulenkillä; eli shoppailemassa. Kävelin kaks tuntia yhtä soittoa ja sen jälkeen vielä imuroin kotosalla. Nyt on selkä ja maha kipeenä.. Hulluja ideoita aina saan!

Eipä muuta tällä erää! (Huomenna mennään pankkiin lainaneuvotteluun ja torstaina taas yhteen asuntoesittelyyn)

sh07 rv 31+5
 
täällä samanlaiset tunnelmat kuin heilillä :whistle: maha niin ISO JA PINKEE, että tuntuu että räjähtää hetkenä minä hyvänsä.
työkaverit jaksaa joka päivä sanoa kuinka iso olen. ja jos jotain en ole nähnyt 3-5 päivään vuorotyön takia niin sanovat heti että taas on ympärykseen tullut senttejä lisää |O
kiva, kiva..
ihan kuin olo ei jo olisi kuin valaalla- siihen päälle pitää kaikkien jaksaa muistuttaa koostani :ashamed:

eli siinäpä pääasia, iso olen ja muuten voin aika kivasti. pieniä supistuksia tullut viikon sisällä. ruoka maistuu liiankin hyvin joten perjantain neuvolan punnistus kauhistuttaa jo etukäteen.. :ashamed:
mittanauhaa en löydä, olisi kiva mitatat tämä ympärys joka on ihan varmasti yli 140cm :whistle: huomenna töissä mittaan sitten :D

voikaahan hyvin ja jännityksellä odotan että kuka ekana saa meistä aarteen syliin :heart: hurjaa, pian saattaa jo eka viesti tulla :wave:
 
Maidosta ollut puhetta.
nyt ei oo tihkunut joskus joulun alla tuli paljonkin mutta loppui onneksi kun meinasi kipeyttääkin välillä tissejä tukokseen asti.
tuota kuivunutta kyllä löytyy.
toivottavasti nousee sitten laitoksella, eiköhän.. ainakin esikossa tuli ihan mukavasti.

Olen ostanut ison paketin imetysteetä jota aattelin ottaa kyllä jo sairaalaan mukaani.
onko muut ostaneet tuota "hörhötystä"
toiset sanoo että on apua ja toiset ei.. mitenkähän menee.

Ja kotiinpaluu vaatteista myös.. olen joskus myös vastannut tähän mutta nyt uudestaan.
puolipotkarit, body ja plyyssihaalari sisävaatteena.
nallelangasta neulotut villahousut, takki, sukat, tumput ja kypärämyssy jonka alle puuvillainen kypärä.
siinä.
meillä on tuossa kaukalossa sellainen 4-vuodenajan pussi jonka sisälle vaavin voi pujoitella niihin vöihin kiinni ja voi aukaista sitten kun on auto lämmennyt.
koti matkaa meillä on vähän vajaa 50kilsaa.

Suppis Ja masu-Ilta 35+4
 
HEhee joku on isompi kuin minä =)

viikonloppuna mittasin ja oli 127
on laskeutuneena muttei kiinnittyneenä.. ja kun laskeutui niin tuli tuonne alavatsaan kummallekin syrjälle hieneet arvet.. ja nyt on yks arpi myös navan yläpuolella :ashamed:
esikosta ei tullut yhtään ja nyt on kyllä nahka revennyt suuntaan jos toiseen.. vaikka joka ilta olen rasvan kanssa lätrännyt..
 
Mittailkaas nyt muutkin masujanne! Epäilen kyllä että kenelläkään ei voi olla senttejä enempää kuin mulla :ashamed: Tuosta laskeutumisesta mä en osaa sanoa mitään kun ei siitä ole ollut mitään puhetta neuvolassa! Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen että ei olisi laskeutunut??
 
Nyt on sitten vihdoin muutettu ja tavaratkin alkaa olla suunnilleen paikoillaan =) . Olipahan urakka! Tuntuu, et kaikki paikat on ihan rikki, etenkin selkä... Mutta ei se mitään, onneks nyt on valmista. Helpompaa muutto kuitenkin näin oli kuin nyytin kanssa. Josko tässä nyt pystyis valmistautumaan vauvan tuloon.

Mä näin viime yönä ekan synnytykseen liittyvän unen. Heräsin siinä yhtäkkiä nukutuksesta, enkä muistanut, että olisin edes synnyttämään mennyt. Minulle kerrottiin, että ensin oli pitkään supistellut, mutta sitten oltiin jouduttu tekemään sektio. Ihmettelin vaan, miksen muista synnytyksestä mitään :D . Unessa ei edes selvinnyt, oliko lapsi tyttö vai poika.

Mulla on maha pudonnut jo tosi alas, meinaakohan vaavi tulla jo aiemmin tän kaiken aherruksen päätteeks... toivottavasti ei.

Tervetuloa Pian 6 minunkin puolestani!

Lilja (rv 35+0)
 
Huomenta täältäkin;-)

Masuja olette mittailleet, mistä kohdasta olette mitan ottaneet, navan kohdalta vain "paksummasta" kohdasta, josko miekin uskallan sitten tarttua mittanauhaan... :whistle:

Jäi sitten sämpylät eilenkin leipomatta.. Aloitin aamusta heti vetämään väriä pojan huoneen seinään, kun sain maalattua kahteen kertaan huoneen, laittelin listat takaisin paikoilleen, maalasin patterin, sitten ikkunan, että sain verhot ripustettua, ja sitten täytyi pestä vielä lattiakin, ja sitten tiettykin vielä vähän sisustaakin... Vähän mopo alkoi keulimaan, mutta nythän on teknisesti ottaen valmis, vähän vielä täytyy katsella huonekaluja; joku lipasto, nojatuoli ja matto ainakin, sitten olisi sekin valmis =) No, eilen olikin sitten maha illan niin kipeä, että hyvä kun kävelemään pääsi, ja vieläkin on vähän räts olotila...

Loppuviikon voisikin sitten ottaa ihan rauhallisesti. Tänään haen kummipojan (9v) kylään, kun soitti ja kysyi, saisiko tulla hiihtolomaa viettämään.. Siitä nyt ei mitään vaivaa olekaan, yleensä vain pelaa tietokoneella, katselee leffoja tai lukee aku ankkoja
:LOL:

Mutta josko painuisi aamupalalle kanssa tästä. Mukavaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 35+0

Ai niin, ja Lyylle onnea rouviintumisesta täältäkin suunnalta
:hug:
 

Yhteistyössä