***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Lähettäkääpäs mullekin noita oireita, jotka viittaisivat mahdollisesti synnytykseen....

Mä olen jo ihan kypsä tähän odottamiseen. enää ei saa minkäänlaista nautintoa edes mistään ässistä saatikka muista aakkosista kun ei ne mitään auta. Nyt on vaan pakko tarttua imurinvarteen, kun kulkeutui viikonloppuna kaikenlaista hiekkaa ja purua sisälle, remontin jäljiltä.

:headwall: :headwall: :headwall:

väsynyt, kettuuntunut ootus ja maailman sinnikkäin masuasukki 40+5.

ja anteeksi valitus! pitkät päivät tässä edessä. ja takana.
 
Harriet81 Kiitoksia tietopaketista. Mulla tosiaan aamulla lorahti kun nousin ylös ja olin alakertaan menossa. Vessassa selvisi, että housut oli kastunut. Tuntuikin sellainen lorahdus. Ihan kuin menkat ois alkanut. Kirkasta se oli. Tässä tulee luulosairaaksi. :LOL:
SähköhellaElla Samaa täällä mietin eli onkohan lapsivettä tihkunut. Ei kai se kovin vaarallista voi olla, jos ei tosiaan hoksaa kuin tutkimalla (?). Huomenna ois neuvola. Pystyisköhän ne siellä tarkistaan tilanteen? Luin jostain lapsivesisiteistä? Mitä lie..
Pitää saada nyt muuta ajateltavaa. Miten sitä on jaksanutkin odottaa näin kauan? Elokuun ensimmäisestä päivästä lähtien olen tiennyt olevani raskaana ja nyt tuntuu, että aika ei kulu.
 
Voi kuinka suloinen poika Heilillä! :heart:

Neuvolasta tultu, painoa tullu 1kg viikossa; turvotuksia on.. Verenpaineet koholla. Viikon päästä uus aika, terkkari meinas ettei nähdä enää sillon. Mä kyllä haluaisin vielä pari viikkoa odottaa mut voi olla et synnytys tästä pikkuhiljaa käynnistyy.

Pää lyö tyhjää..

sh07 rv 36+4
 
Tän hetkinen arvio on 3900g
Kohdunsuu 2cm auki ja kanavaa jäljellä 2,5cm
Nyt alkoi ahdistaa ja pelottamaan, että meneekin yliaikaiseksi ja saan tosi ison vauvan.
Lääkäri lohdutteli, että hyvin mahtuu päälle nelikiloinen vauva tulemaan, kun lantio on tilava ja edellinenkin tuli niin helposti vaikka oli 4kg. Mut silti.. :/

Täytyy kai aloittaa tosissaan yrittämään kaikkensa, että saadaan poika ajoissa ulos :snotty:
Ei vaan tunnu auttavan mitkään ässät..

Mullahan noita kipeitäkin supistuksia on ollut useita viikkoja ja laskeutuneenakin poju ollut pari viikkoa, mut silti sitkeästi jätkä pysyy kyydissä. Ja niinku lääkäri ja terkkari oli sitä mieltä ettei mene laskettuun.. kakan marjat |O


Onnea vauvansa saaneille ja lykkyä teille, jotka olette omaanne menossa hakemaan :hug:

Suloinen poika Heilillä :heart:



Faerie ja poika 39+1
 
Neuvolassa käyty. Paineet ok, painoa +200/vko, syke 135-145, liikkeet++, perätila (yllätys;)), Sf 33 (ollut nyt 2 vko:a samassa)
Onnea vauvautuneille :flower: Supistuksia niitä toivoville.
Täälä supistuksia löytyy, mutta yllätys, sitten ne loppuu.
Ahdistaa ja pelottaa.. toivoisin, että synnytys käynistyis, toisaalta sektio kuulostaa hyvältä ja lisää toisaaltaan toivon että jäis tuonne :headwall:
Heilin vauva on aivan IHANA :heart:

T: Pian 6 ja hiirihamuli 37+1
 
Voi Heilillä on niin suloinen pikkuäijä :heart: :heart:

Kaikille jaksu :hug: Tänään on ollut sekasikiö päivä, en tiedä olenko hyvällä vai huonolla tuulella....

Ainakin ne ketkä on eräpäivän ohittaneet saisivat jo mennä hakemaan nyyttiä, varmaan aivan kauheeaa vaan odottaa :eek: Itsellä vielä viikko jäljellä ja sittenkin voi olla kaksi viikkoa yliaikaisuutta edessä :( Yhtään jokojoko puhelua en ole tänään saanut ja toivottavasti ei tulekkaan :kieh:

Hysteerinen tasan 39 edelleen...
 
ihana kuva Heilillä :heart: mikäs anun olo on?

mä olen raivonnut ja itkenyt täällä kun mies ei anna lähteä ostamaan niitä homeopaattisia apuja :headwall: ärähdin sille että sen kerran kun itse ensin oksennat 9 kuukautta, kipuilet, hormonit heittelee jne niin tulepa sitten kertomaan miten "varmasti jaksat vielä pari viikkoa". no eihän se ole kuin pari viikkoa mutta vitalis kun se on hiton pitkä aika :headwall:

neuvolan tädillekin itkin pahaa oloa ja jatkuvaa ketutusta :ashamed: muuten oli kaikki hyvin, vauvan pää niin alhaalla ettei täti saanut edes kunnolla kokeiltua - eli oiskohan se jo sitten siellä lähtökuopissa? hemppa oli noussut, tässä raskaudessa en oo tarvinnut ollenkaan rautaa. painoa oli tullut 300g/viikko.

ja tuosta lapsivedestä kyselin terkalta. eli jos epäilette että sitä tihkuu niin laittakaa housuihin pikkuhousunsuoja ja siihen päälle talouspaperi tvs. jos se paperi kastuu, eli menee vesi läpi eikä jää pinnalle kuten "lima" valkovuodossa niin se on lapsivettä. ja sillon kannattaa kyllä lähteä näytille, siinä on se 24h aikaa odotella mahdollisia supistuksia ennen käynnistystä koska kun sikiökalvo on rikki, on suuri riski saada tulehdus. mulla itelläni lapsivesi esikoisesta meni kerralla, tai siis lösähti oikein kunnolla - ja se oli silloin vaaleanpunaista, imelän hajuista. mutta se voi olla kirkasta ja hajutontakin. mutta JOS se on vihreää niin vauva on kakannut veteen ja sillon on kiire koska vauva saattaa nielaista sitä vettä ja saada siitä sitten infektion. tai jos tulee runsaasti kirkasta verta, sillonkin kannattaa painella polille eikä kysellä meneekö vai eikö.
 
onnea vishy typystä :flower: ihanaa, eka tyttö tähän pinoon.

Heilin poitsu on aivan super ihanan söpö :heart: kiitos kuvasta :)

piitsi jep.. mä vähän ajattelinkin,että tuskin olet ihan "alkuperäsiä" asukkaita.. :)
miehesikö sinut sai sinne muuttamaan? onneksi mun mies sai "raahattua" minut sieltä pois. :LOL:
eihän siinä mitään.kiva pikku paikka,jossa kaikki tuntuu tietävän toisensa.

mäkin täällä kärvistelen varmaan jonkun tovin vielä la on kuun lopulla ja vielä tuntuu vauva olevan tosi ylhäällä. sukkapuikko tuntemuksia on aina välillä ollut ja jonkun sortin suppailuja. kyllä tän olotilan muuten kestäis,mutta kun tuntuu,että tuo koko keskivartalo on ihan tulessa ,etenkin nuo nivuset. olo on niin kömpelö,tosi hankalaa alkaa oleen tuon esikoisenkin hoitaminen/nostelut.

huomenna taas toksemia labroihin ja keskiviikkona kotkaan.

mä muutes upposin tänään pulkkamäessä lumihankeen ja siitä etukenossa pitkin pituuttani maahan. onneksi en masulleni,enkä kovaa. mutta silti olen tässä vähän liikkeitä laskeskellut ja kohta menen uudestaan pitkälleen.

hyvää matkaa kaikille ketkä on lähteneet hakeen nyyttiä!
 
Vieläki täällä,
supistaa mutta tosi harvoin eikä niin kipeetä ku yöllä. Ny on korkeintaan menkkakipumaista. :| lisää lisää, ei tää tähän nyt saa tyssätä. en saa ees nukuttua. poika on päiväunilla ja mäki yritin muttei siitä mitään tullut (2 huonoakin huonompaa yötä takana joten väsy olis).

taidan mennä kävelylle kun mies tulee töistä. jos se helpottais ja toisi supistukset takaisin kunnolla. ei näillä tän hetkisillä mitää lasta synnytetä. yöllä oli semmosia et ajattelin et lähtö tulee. ainoo uus oire on oksetusolo, en oo tosin oksulla joutunu käymään mut tossa ku vettäki joi niin alkoi tulla tosi huono olo. (voi hemmetti muuten tätä itsensä tutkiskelua, ku kuitenki voi mennä vielä 2 viikkoaki.....)

v.raaputin sanoppa miehelles että ne homeopaattiset joko toimii tai ei mutta haittaa vauvalle tai äidille niistä ei ole ja aina ne on lempeämpiä ku käynnistys sairaalaoloissa. niillähän ei saa synnytystä käyntiin ellei vauva ole valmis tulemaan ja se aine mitä mä olen ottanut on semmosta mikä pehmittää kudoksia ja sitä kautta voi nopeuttaa toimintaa, edistää supistuksia ja luinpa netistä että samalla ku kudokset pehmenee se vähentää repeämisen riskiä ponnistusvaiheessa.

anu ja edelleen se 38+2

oli heilin poika muuten lutunen, tahtoo oman syliin jo!
 
iihaana poika vaavi heilillä :heart:
delfiini onnea pikku prinssistä :heart:
vishy onnea pikku prinsessasta :heart:
mussu,tiitsu ja joanna onnea vauvanhaku reissulle!! :hug:

täällä hermot kireellä ku ei ala tapahtua |O
tahtoo jo oman vauvan syliin ja ulos täältä mahasta!!
välillä on jotain tuntemuksia.iltasin supistelee jonki verran mut aamulla aina herään omasta sängystä ja yöllä niitä suppareita ei taida pahemmin tullakkaan.eikä ne kyllä illallakaan kipeitä oo.eilen autossa tuli muutama vähän tuntuvampi supistus.nyt tytön kans kattoon just tulleita valokuvia. rakastava äiti ja masu vaavi 39+5
 
Täällä on heti niin hirveä ilma ollut koko päivän.. Vettä tulee ja tuulee.. Ärsyttää kun ei siis tänäänkään pääse kunnolla ulkoilemaan.. Tuonne säähän en kyllä lähde.. Huomenna on sitten onneksi pakko lähteä kun on kaupungilla asuvan kaverin luokse tullut sovittua treffit.. Toivottavasti vaan ei sentään satais huomennakin.. Kyllähän sitä tuulta kestäis ja liukastakin voi varoa, mutta sade on sitten niin syvästä.. :kieh:

Mulla on nyt ollut taas parin päivän verran tuo alapää niin kipeä, että.. En oikein tiedä mikä siinä sitten on.. Sitä vaan vihloo ja vihloo sekä jomottaa ja polttelee.. Kävely ottaa välillä kipeää ja äsken kun laitoin päällys housuja päälle ja vain toisella jalalla otin tukea maasta niin tuntui kun koko homma repeis... Yölläkin aina herään kun pitää vaihtaa kylkeä kun se ottaa niin kipeää tuonne alapäähän.. Sitä parasta ässää ei vois edes kuvitella harrastavansa kun on niin kipeä ja hiukan turvoksissakin tuo värkki.. Ja se kipu tuntuu siellä sisällä että niinku tuossa päällä luussa/luissa.. Eipä ole ennen mitään kipuja ollutkaan niin kai se sitten jo on aika jotain tulla.. Ei vaan olis kylläkään tarvinnut.. :( Onneks sentään ei tuo kipu koko ajan vaivaa vaan välillä on kipeämpi hetkiä..

Onpas jotenkin hiljainen päivä ollut tänään täällä tai sitten vaan oon kerennyt lukea joka välissä heti uudet viestit... Tää on niin tätä kun ei voi lähteä ulos tai voi, mutta ei tällä säällä.. VALI VALI..

Onneks on loppu viikoksi mukavasti ohjelmaa niin eiköhän se tästä.. Tätä varmaan ns. hermostuneisuutta lisää vielä se ens maanantai eli tuleva ehkä käynnistyspäivä.. Jotenkin koko ajan silti ajattelen vaan, että ei ne mun tuurilla kumminkaan mitään käynnistä vaan laittavat vielä odottelemaan viikoksi tai jotain.. En kyllä missään nimessä haluais mitään yli neljä kilosta vauveli näin ensisynnyttäjänä niin pukkia ulos.. Voiskohan sitä sitten jotenkin itse vaikuttaa sitten siihen jos ne ei käynnistystä alottaiskaan, siis niin sanotusti pakottaa siihen..

Tulipa valitus romaani sitten tästä tällä kertaa.. Ei vaan tänään ole kovin positiivinen fiilis..

Sofku 36+6
 
Poliuutisia Paineet ja labrat ok, joten kutina jotain muuta kuin maksa-arvojen nousua. Paikat kuulemma hyvin pehmeät ja ulkosuu auki, ultralla näki itsekin hyvin, miten kanava raotteli koko matkalta. Kanavaa tosin vielä pitkästi. Iso vauva edelleen, jopa 3,7kg. Kontrolli synnytyssaliin perjantaina 11.4, jolloin ilmeisesti käynnistys, apua! Siis en ollenkaan tajua, et siihen on vain reilu viikko aikaa. Joten Sofku aika samoissa mennään edelleen...
Sori, tuli nyt vaan omaa napaa. Jaksuja kaikille :wave:

Laylah ja :heart: Jätti-Onni 36+4
 
Päikkärit nukuttu peräti puol tuntia |O Heräsin siihen ku katolta tulla romahti lumet. Piti nousta kattomaan et tuliko rännitkin alas. Oishan ne kyl joutanutkin tulla, ku kesällä meneevät uusiks.

Just mietin tossa et alku raskaudessa sitä ootti kovasti et millo se maha rupeaa näkymään ja nyt sit siitä haluaa ja äkkiä eroon :whistle: Mietinkin tossa et mitä sitä oikein laittas päälle et maha ei niin hirveesti näkys :ashamed: ku ihmiset kattoo suu auki :kieh:
Huomenna ois pojalla lääkäri koulussa. Itellä keskiviikkona labra vielä niitten sokereitten takia, vaikka arvot olivatkin hyvät viimeeks. Sit torstaina on ultra et menoa ois ainakin |O

Kyllä tekis mieli mennä koiran kanssa kävelemään ulos, ku on noin hyvä keli, mut ku ei siitä tule mitään ku on niin liukasta ja selkä sökönä :kieh:

Baby dream ja "Topi" 37
 
Heilillä söpö poitsu :heart:

Safariina ei saanu mies mua tänne houkuteltua,tais mennä toiste päin loppujen lopuks kuitenki,mulla ku on sukua täällä ja lapsuudessa kuitenki paljon täällä ollut ja hyvin olen viihtynyt :D maalla on mukavaa B) Perintönä saatiin talo,jossa nyt asutaan ja rempataan samalla.
Varovasti se on oltava mäessä ja ulkona muutenki,ettei käy mitään vahinkoa :/

Mä sitte sain kutsuttua yhen kaverin päiväkahveelle ja hän tais kolmisen tuntia meil ollakin,oli oikein piristävää,ku ei taas oltu nähty muutamaan viikkoon ja neitikin oli innoissaan ku oli vieraita pitkästä aikaa =) Sit hän vaa sano tos et älä nyt huomen ainakaa synnytä ku ei kukaa usko kuitenkaa :D mä sit jo sanoin et taidanki laittaa aamul kaikille viestin et nyt on syntyny ni loppuu noi jokojoko kyselyt :D jos nyt ei kuiteskaa olis niin ilkee :whistle:

Piitsi 40+2 edelleen
 
Heippa taasen;-)

Tosi söpö poika heilillä, tahtoo kanssa omansa jo ;)

Ihana keli ollut tänään, istuin pitkän aikaa pihassa lukemassa ja kävelylläkin tuli käytyä, kadut kun on taas vaihteeksi sulat ;-) Piti pestä vielä yksi ikkunakin... mutten ole millään kerinnyt tänään :LOL:

Illan jatkoja kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 39+5
 
Terkut täältä sairaalasta. Mitään ei juuri ole vielä tapahtunut :( Aamalla aloitettiin käynnistelemään niillä pillereillä tonne kohdun suulle. Ekan jälkeen tilanne oli sama kuin eilen tänne tullessa, eli sormelle auki. Kohta katsotaan tilanne ja sit päättävät annetaanko kolmas pilleri vai odotetaanko aamuun. Kunnon supistuksia ei siis vielä kuulu eikä näy!! Taitaa olla isäänsä tullut... hidas hämäläinen :LOL: Ei ole mikään kiire tähän maailmaan!!!

Palataan..

joanna ja tiltiäinen 39+3
 
Joannalle tsemppiä sinne sairaalaan :heart: ja supistuksia tulee täältäkin,tosin omia en voi lahjottaa,ku ei oo mistä lahjottaa mut jos ne näin virtuaalisesti sinne löytäis ku sulla kuitenkin homma jollain asteella edistymässä :whistle:

Täällä taas "lenkkeilemässä" käyty,kyllä siel on ihana ilma vaikka jo hieman viiletä olikin
 
Joannalle täältä suppareita kans, sä tarviit niitä enemmän ku minä!

..ei vieläkää täysin kivuton olo, mut tais ne kunnon supparit loppua siihen yöhön. Voihan tylsyys. On se niin väärin kun ensin "lupaa" ja sit ei annakaan. Vertaan vaan niin siihen ekaan synnytykseen eli et ku tuli kipeäksi niin sit se synnytys oli kans käynnissä. No, äitini lohdutteli että kyllä se silti edistää sitä synnytystä nää etukäteen tulevat muutaman tunnin supistukset, sillä niinhän se vauva menee paremmin asemiinsa ja näin itse synnytys sujuu nopeampaa kun paikat valmiit ja vauva on kohdillaan.

...mä kävin kans kävelyllä tänään sekä aamulla että nyt illalla. Sauna on taas päällä ja sinne suuntaan heti ku laitan pojan maate eli pian. Mut joo kattotaan niin huomenna ja yli huomenna ja vielä 2 viikon päästäkin olen mahani kanssa täällä. mielialat ja olot synnyttämään pääsemisestä kyllä vaihtelee tunti tunnilta.

jaahas, poika meni hammaspyykille - mä suuntaan nyt sinne saunaan.
 

Yhteistyössä