**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hysteerinen

Jäsen
19.03.2007
457
0
16
***Huhti-Hiput 2008 Helmikuussa***
24.3.
Elviira-76: 1. lapsi, TYKS, enkelivauva

27.3.
Kellukka: 1. lapsi, ?

28.3.
Suppis76: 2. lapsi, MKS, poika
Marya: 2. lapsi, SEKS

29.3.
Pupu76: 1. lapsi, K-HKS, ?
Piitsi82: 2. lapsi, KOKS

30.3.
Sarastas: 2. lapsi
mussu81: 2. lapsi, Oulainen, ?
angel08: 1. lapsi, TYKS, tyttö
anri86: 4. lapsi, Oulainen, ?

31.3.
Minttu mamma: 2. lapsi, JS, tyttö

1.4.
Dee: 2. lapsi
delfiini74: 2. lapsi, poika
Janette: 3. lapsi

2.4.
Dacapo: 2. lapsi, OYS, tyttö
pikkumyy2007: ?
rakastava äiti: 3. lapsi, OYS, poika
kosmos: 2. lapsi, HYS
Dooris-71: 1. lapsi, TAYS, poika
Lilja76 : 3.lapsi, KOS, ?

3.4.
Tiitsu: 2. lapsi, K-SKS, ?
Huvikummun Vääpeli: 2. lapsi, K-SKS
noorap: 2. lapsi, KOS

4.4.
Kalenteri: 2. lapsi, HYS, poika
Aavatuuli: 1. lapsi
Athena: 1. lapsi, SEKS, ?
Joanna: 1. lapsi, K-HKS, tyttö
Jo-an: 2. lapsi, P-HKS
Vishy: 4. lapsi, SAS, ?
Hjördis: 1. lapsi NKL

5.4.
dodo: 2. lapsi
Haikara: 1. lapsi, OYS, poika

6.4.
tyttimaaria: 2. lapsi, enkelipoika syntyi 4.12.07
Aina-Ilona: 2. lapsi, KOKS, ?
Faerie: 3. lapsi, LS, poika

7.4.
nuppu1976: 4. lapsi
veera80: 1. lapsi, SATKS, ?
Hysteerinen: 1. lapsi, KOKS

8.4.
Heili Karjalasta: 3. lapsi, EKKS, poika
janessa: 1. lapsi, SATKS

9.4.
Hepe80: 2. lapsi
Moona78: 1. lapsi
Mavi: 1. lapsi, KYS
Myttö: 1.lapsi, LKS

10.4
polle80: 2. lapsi
NIINA -73: 2. lapsi, NKL

11.4.
Tilsu: 1. lapsi, KOS/H, poika
Tanja72: 7. lapsi
Ruska-76: 2. lapsi, OYS, poika
amalia77: 2. lapsi, poika

12.4.
anuuu: 2. lapsi, TAYS, poika
Jo-hanna: 3. lapsi, E-KKS, tyttö?
Viola78: 4.lapsi, MKS

13.4.
NewMoon: 2. lapsi
aippa3: 4. lapsi, Oulainen
tanya1984: 4. lapsi
omenainen-84 :2. lapsi, poika

14.4.
Hämy71: 3. lapsi, OYS, poika
PikkuNöpönen: 5. lapsi, LS, tyttö
Marika75: 1. lapsi, poika
Aniviisu: 1. lapsi, E-KKS
vilppa83: 3. lapsi

15.4.
vuotaraaputin: 2. lapsi, TAYS, poika

16.4.
Mariaana: 1. lapsi, RAS, poika
sanzkuliinos: 2. lapsi, LPKS

17.4.
Heikko-Peikko: 2. lapsi, TAYS
Liinos: 2. lapsi, TYKS
pikkumyy84: 1.lapsi, KOKS

18.4.
Ellen83: 2. lapsi
maarikki: 2. lapsi
Lillukka76: 2. lapsi
Katariina-81:1.lapsi, NKL

19.4.
SatuA79: 2. lapsi, K-HKS
Tuima: 1. lapsi, SAS, tyttö
sähköhellaElla: 3. lapsi, K-SKS

20.4.
kuunsillalla: 4. lapsi
Mimmu-1981: 1. lapsi
Tirlitii:
Lumikki -80:
Pian 6: 6.lapsi,

21.4.
welhotar: 2. lapsi
tao3: 3. lapsi
essi-: 1.lapsi, P-HKS

22.4.
Viljaliina: 1. lapsi, NKL, poika
Hölömö: 2. lapsi
Taika-79: 3. lapsi, OYS, poika
stiinatar: 2. lapsi
Puella: 4. lapsi, OYS, poika
Tiikeri82: 1. lapsi, LKS
sofku: 1. lapsi, LKS, tyttö

23.4.
malttamaton: 1. lapsi, NKL, tyttö
Nasuliini: 3. lapsi
Saniaisneiti: 1. lapsi
sisukasmami: 3. lapsi
Lyy: 1. lapsi, KYS, poika
baby dream: 3. lapsi, MKS, tyttö?
Tyyne-Täti: 5. lapsi
Anli68: 1. lapsi, NKL

24.4.
tinka84: 3. lapsi
kuukatri: LKS
pinaatti: 2. lapsi, HYS
juu: 2. lapsi, LKS, tyttö
sh07: 1. lapsi, SEKS
tinka84: 3. lapsi, SEKS, tyttö
Sally Carrera: 2.lapsi, KYS

25.4.
Elisha: 2. lapsi, TYKS, tyttö

26.4.
PulttiBois: 3. lapsi, NKL, tyttö
mimmuli82: 2. lapsi, SEKS
äippä-86: 2. lapsi, KHKS

27.4.
norppa75: 3. lapsi

28.4.
Hexuli: 4. lapsi
juuri: 1. lapsi, OYS, ?

29.4
vemu76: 1.lapsi, K-HKS, tyttö

30.4.
safariina: 2. lapsi, KOKS
Tikru77: 1. lapsi, KOS, poika

:heart: 113 Huhtihippusta odotamme syntyväksi :heart:

E-KKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
P-HKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
P-KKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS = Salon Aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen keskussairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Linkki Tammikuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t934089

Linkki Joulukuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t912629

Linkki Marraskuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t891319

Lokakuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t870063

Ensimmäiseen ketjuun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t822841

Huomenta :wave:

Voisimpa vaikka minä kokeilla päivittäjän virkaa, jos tulee ideoita tuon etusivun suhteen tai muutenkin, niin heitelkää viesteillä. Yv:tä, tummennettua tai mitä tahansa, yritän parhaani mukaan poimia asiat sieltä. Yhden idean meinasin varastaa tuolta tammikuisten pinosta, meinasin laittaa tuohon meidän kokonaismäärän, vielä tuskin päästään laskemaan tyttöjä ja poikia, kun "meidän kuukauteen" on kuitenkin vielä 2kk aikaa vauvojen olisi hyvä kestää masussa :heart:

Huomenia

Kiitokset uudesta pinosta hysteerinen
Tänään pitää tavottaa neuvolatätiä ja kysellä niistä jatkotoimenpiteistä ku oli ne sokerit vähän koholla.
Mut mukavaa viikonloppua ja toivottavasti ei tulis vesikeliä taas :wave:

Baby dream ja "Topi" 28+4

Huomenta ja kiitos uudesta pinosta!
Meitsi (ja poika) suuntaa kymmeneltä kaverin ja hänen tyttönsä (tuon esikoisen kans saman ikäinen, ovat bestiksiä ) kanssa autolla Kangasalle kirppikselle ja sen jälkeen kirppiksen viereiseen hoplopiin. Ei olla ennen oltu, hoplopissa siis, toivottavasti noin pienetki viihtyy siellä. Voi vielä se on helppoa liikkua yhden kanssa, otan aina vaan illalla turvaistuimen sisään jos tarvii jonku kyytissä mennä, mutta miten sit kahden kanssa!?!? :) No, jos alkaa ahistaa niin pitää harkita toisen auton ostoa. Siinä on vaan se ku meillä ei ole ku yksi autokatospaikka, toinen olis sit kadun varressa... Ja tulishan se kyllä aika kalliiksi. Bussipysäkille on meiltä matkaa vaan 3min kävellen että kai sit pitää kahden kanssa kulkea vaan keskustassa ja mihin ikinä nyt pääseekään bussilla..

No joo piti tulla vaan tilin saldo tarkistaan ja täällä mä taas...

Anu (29+6)

Joo nyt sain sit sokeriarvot tietää. Paastoarvossa jäin kiinni se oli 5,5 ja 1h.8,1 ja 2h.5,6. Nyt sit pitää tarkkailla ruokavaliota ja välttää sokereita ja kovia rasvoja ;) Ja sit pitää tilata ultra rv:lle 32. Jos pitää jotain positiivista hakea tästä asiasta, ni pääsee kattomaan pikkusta ultraan :D Niin ja sit toinen ultra on rv:lla 34 tai 36 ;)
Mut nyt pyykit kuivumaan ja sit kauppaan :wave:

Hei kaikille pitkästä aikaa!OOn kyllä käynyt lueskelemassa juttuja aina välillä, mutten oo kerenny/Jaksanu kommentoida...
Paino noususta oli ainakin puhetta: mulla on nyt tullu n.6kiloa, eilen oli lääkärineuvola ja kahdessa viikos oli tullut kilo, turvotusta tullut aikas paljo!
Istukan paikan tarkistivat ja ihanaa kun ei ollut enää kohdunsuun edessä, vauvan painoarvio oli nyt 1850g!Vauvan syke n. 147.
RR 115/75, sf-mitta 28,5cm!Sukupuoltakin kysyin, muttei ihan varmaksi osannut sanoa...Supistuksia on ollut aika paljon, mutta kohdunsuun tilanne sama kuin neljä viikkoa sitten!Että kaikki oli noilta osin ihan kunnossa!

Oli myös lääkärin kanssa puhetta, kun mulla synnytys ruenu pelottaan ja muutenkin kaikkia pelkotiloja, ni laittoi lähetteen synnärille että saan käydä keskustelemassa asioista jos haluan!Vaikka kolme hyvin mennyttä synnytystä takana, niin silti hirvittää!Osasyynä on se kun menetimme Toukokuussa vastasyntyneeen poikamme!!!
Onko muilla pelkoja ym?

Mulla nyt ruenut kädet kipeytyyn, varsinkin vasen käsi on välillä tosi kipeä, on kyllä turvotusta sormissa ja ranteissa!Onko muilla esiintynyt käsi ja jalkasärkyjä?Mainitsin niistäkin lääkärille ja ovat kuulema aika yleisiä raskausaikana nuo käsikivut kuin myös jalkskivut!
MUt nyt täytyy lähteä leipomaan!
Hauskaa viikonloppua kaikille ja mukavaa loppu raskaus aikaa!
=)

anri&vaavi rv 31+5

hysteeriselle uudesta pinosta! Ei kovin montaa uutta pinoa tarvitse enää perustaakaan, kun nämä kuukaudet vain vilisevät silmien ohi... :wave:

anri tosi surullista kuulla, että olette menettäneet vastasyntyneen ennen. :'( En yhtään ihmettele, että pelkoja on tämänkin takia. Hyvä, että menet keskustelemaan asiasta, siitä saattaa olla hyvinkin paljon apua. Ystäväni, jonka ensimmäinen synnytys meni niin huonosti kuin vain voi, meni ennen toisen syntymää juttelemaan asiasta synnärille ja sai tarvitsemansa avun. Ja toinen synnytys menikin sitten paljon rentoutuneemmassa olotilassa. Johtui tietty paremmasta kätilöstäkin, mutta muutenkin.

baby dreamille tsemppiä ruokavalion kanssa!

Malttamaton sitä taisi edellisessä pinossa kysellä, että olenko soittanut Kelaan jo. Juu, soitin! Ja ihanaa, sanoivat että päätös on tehty ja postitettu eilen! =) Ei vielä tänään ole tullut postista, mutta sitten maanantaina tulee kyllä varmasti. Siitä menee pari viikkoa kun äitiyspakkaus tulee. Ihanaa! Kuukausi tässä meni, ilmeisesti oli hieman ruuhkaa. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Soitahan sinäkin vielä ja kysy mitä sanoovat!

Hurja lumimyrsky...Taitaa jäädä mun päivälenkki (lue:köpöttely) illemmalle, tai huomiselle.... :whistle:

Marika ja heppu 29+4

Heippa täältäkin, ja hysteeriselle kiitos uudesta pinosta :hug:

Anrille pahoittelut täältäkin; vaikkei mitään kauhukokemuksia olekaan vielä takana, niin tunnustan; kyllä tuo synnytys pelottaa täälläkin...

Tänne ei kummempia. Tiistaina oli neuvola, ja tuo karkiton kuuri puri kuin purikin; kolmeen viikkoon ei paino ollut noussut yhtään, luojan kiitos :laugh: Tosin, onhan noita kiloja sitten kertynytkin jo 11, että ihan riittämiin :whistle: Vaavikin se vielä vain istuskelee... Terkka sanoi, että ellei vielä parin viikon päästäkään ole kääntynyt, sitten lähete Taysiin ja kääntöyritys edessä... ;-(

Toissa päivänä koiran kanssa lenkillä kaaduin oikein lahjakkaasti, ja kun koitin varoa mahaa, kaaduin sitten suoraan jalkani päälle, eli nivelsiteet venähtivät jälleen kerran.. No, saahan nyt huilailla hyvällä omalla tunnolla, mies teki lumityöt ja lenkitti koirankin, kun tuo kävely sujuu hieman heikonlaisesti... Onneksi ei nyt kuitenkaan mitään muuta sattunut =)

Tänään eka äitiyslomapäivä =) Juuri tulin kampaajalta ja jalkahoidosta, kohta voisi vaikka lösähtää soffalle lukemaan, ja ottaa ainakin tämän päivän aivan loman kannalta =)

Ihanaa päivää räntäsateesta huolimatta kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 31+2

Hyvä ettei Dooris pahemmin käynyt ku kaaduit. Mua pelottaa ja aina ku oon koiran kans lenkillä et jos sitä pyllähtää nurin :(
anri :hug: lapsenne menetyksen johdosta.
Marika joo yritetään tsempata ruokavalion kanssa ;) Kävin neuvolasta hakemassa ohjeita mite ton ruokavalion kans tulee toimia. Eiköhä se siitä lähe sujumaan :)
Täällä on aika synkän näköistä ulkona rupeaa varmaan kohta satamaan jotain :(
Mut nyt lukemaan uutta vauva lehteä.

eilen olin ekaa kertaa sokeripolilla. koitetaan vieläkin ruokavaliolla saada sokerit kuntoon... ääähh ei saa syödä herkkuja :(
ultrattiin ja sain kuvan mukaankin, kuulemma kannustimeksi ruokavalioon.... mut musta se profiili oli lähinnä eilien niin se niin kauheesti kannusta.... täytyy muuten sitten yrittää. koko oli viikkoihin nähden normaali 1600g. viikon pääästä täti soittaa ja kahen viikon päästä on aika taas.

ainut et piipero on perätilassa, on kyl ollu jo pitkään. potkii mua virtsarakkoon ja pään löytää useinmiten oikealta kylkiluitten alapuolelta

anrille osanottoni menetykselle

Veera ja piipero 30+4

kiitokset hysteeriselle pinosta :flower:

anrille
:hug: vaikka mitään kauhuja en olekaan kokenut niin kyllä jännittää. tällä hetkellä pelottaa eniten että poika lähtee syntymään ennen aikojaan.

tänne ei uutta. vieraat lähti. oksettaa. väsyttää. siinäpä se.

ensi keskiviikkona on ravitsemusterapeutti, sokeripoli ja ultra. menee koko päivä TAYSissa, toivottavasti ne tällä kertaa on järjestänyt sinne mulle syötävää, muuten alan oksentaa heti aamusta :headwall:

Täällä taitaa olla monta meitä jotka joutuu sokereita seuraamaan, niin kirjottelen nyt siitä kun on mielenpäällä - lukekoon ne ketä asia kiinnostaa...Mulla ei ole tehty sokerirasitusta kun täällä Lapin perukoilla luotetaan noihin sormenpäämittareihin, olen seurannassa kun viimeraskaudessa painon takia jouduttiin seuraamaan ja niin nytkin vaikka lähtöpaino olikin alhaisempi. Mittailen kerran pari viikossa, ja arvot on tähän asti ollu hyvät, jopa näiden Lapin ylitiukkojen kriteerien mukaan, ja olen sillain summittaisesti noudattanut rd-ruokavaliota, tosin en niin tiukasti kun viimeksi. Nyt oon ehkä viikon aikana huomannut että mulla on enempi nälkä, siis monesti jo tunti syömisen jälkeen alkaa nälkä kurninut. Eilen oli sitten aamupalan ja lounaan välillä pitempi tauko, ja niinhän sokerit pomppas ekaa kertaa syömisen jälkeen korkeelle. No siitä tietty heti säikähdin ja surffasin taas jälleen kerran hulluna tietoa rd:sta, ja arvelin että vika just siinä kun oli liian pitkä väli syömisillä. Ja nyt illalla ja tänään olen syönyt useammin ja niinhän oli arvot aivan kohdallaan. Huhhuh, toivottavasti pysyis nyt kurissa... Te muutkin jotka joudutte mittailemaan ja ruokailuja seuraamaan, tiedätte varmaan että jonkinmoista stressiä se vaan aiheuttaa vaikka kuinka lunkisti yrittää asiaan suhtautua.

Kestoilusta kyseltiin, meillä ollaan esikon kanssa kestoiltu n. 1,5 v eli en ihan alusta aloittanut, mutta nyt pikkukakkosen kanssa meinaan heti kestoilla - ja työtä pelkääville vois sanoa että ainakin sellaset taskuvaipat mitä meillä käytetään, on kyllä tosi käteviä ja helppoja, no pestähän niitä saa mutta eiköhän monessa lapsiperheessä se pyykkikone muutenkin jyskytä joka päivä..

Ja painonnoususta, mulla on nyt tullut semmonen 7-8kg, viimeks ei tullukaan sen enempää, kiitos rd-dietin, nyt on kyllä masu kasvanut enemmän että katotaan paljonko vielä tulee.

Terpat lumisateesta ja hyvää alkanutta helmikuuta kaikille!

Kiitokset Hysteeriselle uudesta pinosta!!

Varasin tänään ajan sinne synnärille, ensi tiistaina se sitten olisi. He opettavat siellä mittamaan tuon verensokeri arvon ja kyselevät vähän ruokailutottumuksista jne... Ja varmasti opastavat tässä uudessa ruokavaliossa. Saan mukaani sieltä sen laitteen millä mitataan tuo verensokeri 3 kertaa paivässä 3 päivän ajan. Toivottavasti ei tulisi enää korkeita arvoja!!

Tänään kaupassa oli niin suuri kiusaus ostaa suklaata, teki niin kovin mieli ja kuolasin siinä suklaalevy hyllyn edessä :laugh: mutta enpä ostanut... sen sijaan ostin mansikoita ja rahkaa, se auttoi vähän tuohon makean himoon... =)

Tuima ja masu 28+6

juu mulla on kanssa KOKO AJAN nälkä. mutta oon huomannut että jos noudatan rd-"diettiä" eli syön pieniä aterioita 2-3h välein, verensokeri pysyy tasaisena ja vaadituissa lukemissa. plus kun mulla on tuota pahoinvointia edelleen niin liian pitkät tauot syömisessä tai liika makean mässytys saa voimaan pahoin :x ja silti pitää mukamas syödä karkkia, kun sitä ei varta vasten kielletty :laugh: :headwall:

niin ja mä tein kerrankin löydön kirppikseltä. imetystyyny 2 euroa, ei paha. on mulla ennestään iso Pikku-Piian tyyny josta tykkään, mutta nyt on sitten pienempikin. TOSIN Minea raahaa tyynyä tuossa eestaas ja hokee "tule koija", että katotaan saako äiti tyynyä takaisin lainkaan :whistle:

Painonnoususta joku kyseli, olisiskohan ollut Pulttis. Mulla on noussut paino n. 10 kg, ja viikkojahan on nyt 30+2. Neuvolassa ovat pitäneet painoa ihan ok:na, kun lähtöpaino oli niin alhainen, mutta itseä on alkanut hirvittää, sillä joudun olemaan liikuntakiellossa sinne 34 viikolle asti. Sitten saan kuulema alkaa liikkumaan omien tuntemuksieni mukaan, ja jos vaavi syntyy, niin sit syntyy. Niin, puputan oikeastaan mitä mieleen tulee ja mitä jääkaapissa on kiinnittämättä enempää huomiota ravintoarvoihin yms. Hedelmiä syön kyllä todella paljon, koska ne maistuu parhaiten eikä tule öklöä oloa. Karkkia menee ehkä kerran viikossa, kun sitä tulee kuitenkin ostettua kaupassa käydessä. Mutta pitäisiköhän sitä nekin namit jättää syömättä... Niin, vettä menee tosiaan ainakin se 3 litraa päivässä, jos ei enemmänkin. Rampuuttaahan se vessassa, mutta pienempi määrä tukkisi taas ruoansulatuksen!

Joku myös kyseli ummetusvaivojen hoidosta. Itse syön n. 1/2 pussia kuivattuja luumuja päivässä ja juon ainakin tuon 3 litraa vetta päivässä, niin johan juoksee! Levolac kyllä toimi, mutta sen laktoosi teki suoliston todella kipeäksi, magnesiamaito ei toiminut lainkaan. Suolen hyvästä toiminnasta huolimatta peräpukamat vaivaa eikä vaiva varmasti ainakaan helpota synnytyksen jälkeen :ashamed:

Kysymys: oletteko kuulleet sellaisia outoja napsahdusääni mahoistanne? Tarkoitan siis sellaisia kuin esim. pieni kuiva oksa napsahtaisi poikki tai kun pieni kivi heitettäisiin ikkunaan. Todella vaikea kuvata sitä ääntä, mutta sellaisia ääniä kuuluu mun mahan oikealta puolelta aina välillä, varsinkin, jos olen kyljellään. Luulin ensin kuvittelevani äänet, mutta kun miehenikin kuuli ne, niin en voinut syyttää enää itseäni kuulohäiriöistäkään. Vaavin raajat on neuvolatätin mukaan juuri tuolla mahan oikealla puolella, mutta eihän nyt kohdusta kuuluvat äänet luulisi ulos asti kuuluvan! :o

Heippa taas ja kiitos Hysteeriselle pinkan päivittäjän pestin ottamisesta! =)

Sitä vaan meinasin pikaisesti tulla kommentoimaan, että Mavi, tiedän tarkalleen, mitä tarkoitat noilla napsahduksilla! Oon joskus kuullut, että napsahdus/poksahdus voi tarkoittaa sitä, että kohta alkaa tulla lapsivettä, mutta näköjään ei mitenkään välttämättä vaan muustakin voi olla kysymys. Monta viikkoa on napsunut silloin tällöin, mulla myös tuosta oikealta puolelta. Ja samalla tuntuu sellainen nykäisy siinä. Viimeksi pari viikkoa jalat olivat siinä, mutta tuo nyt liikkuu niin paljon, ettei varmaan koko ajan ne jalatkaan siinä napsuttele. Tosi outoa, en nyt heti muista esikoisesta vastaavaa.

T. Kalenteri, Paapau ja tasaviikot 31

Kiitos Hysteerinen uudesta pinosta.

Kyllä oli karmea päivä töissä tänään. Huomasin joskus puol kahden maissa etten oo syöny koko päivänä, menin sit vartin yli kaks syömään kun tuli sopiva rako. Työaika loppui kolmelta eli vähän ennen töiden loppumista ehdin syömään. Eilen meni melkeen kymmeneen iltavuorossaki vaikka olisin päässy yhdeksältä kun ei vaan kerta kaikkiaan voinu lähtee ja jättää hommia yököille joita on vaan kaks. Maha oli kyllä tosi kipee tänään ja eilen. Supistuksiaki tuli muutamia, ihan kivuliaita. Nyt pitäs vaan päättää et jää pois töistä mut se ei oo niin helppoo. Huomenna olis taas iltavuoro ja sit vaan yks vapaa.. Pitää nyt tosissaan miettiä et mitä teen.. Sairauslomalle voisin jopa jäädä, mut en haluais jättää pulaan työkavereita kun ne ei oo muutenkaan sijaisia saanu..

Pulttis kyseli painonnoususta. Mulla on tullu nyt vajaa kilo painoa eli ei juuri mitään. Ruokahalua ei oo ollu ja oksentanukin oon. Ja töissä oon ahkerasti ollu jollon ei mitään usein ehdi syömäänkään.

Nyt pitäs mennä levähtämään että taas jaksaa huomenna! Hyvää viikonloppua huhtihipuille!! =)

sh 07 rv 28+1

Kiitokset uudesta pinosta, Hysteerinen :flower:

Joanna, ihan käsittämätön juttu tuo serkkusi raskaus!! Etenkin nyt kun oma vauva potkii niin hirmuisen paljon, on vaikea ymmärtää miten sitä voisi olla huomaamatta...

sh07, tosiaan kuulostaa siltä että saikku olisi tarpeen. Työnantajan vikahan se on, jos ei työntekijöitä/sijaisia hankita - älä sinä riskeeraa sen takia omaa terveyttäsi ja lapsen hyvinvointia.

Minulla oli keskiviikkona neuvolalääkäri, mutta siellä meni alle 10 min. - lääkäri oli myöhässä, ja minulla oli heti perään hammaslääkäriaika. Pikaisesti kuunneltiin, että sydänääniä kuuluu, edes sf-mittaa ei otettu. Kohdunkaula on edelleen kiinni ja kunnossa.

Nyt pari päivää on vaivannut tosi ilkeä ylävatsakipu, johtuu kenties liian rasvaisesta lounaasta eilen töissä. Onko muilla paljon mahakipuja? Keuhkoista tuntuu myös loppuvan tila, huimaa ja väsyttää... täytyy nyt yrittää lepäillä rauhassa pari päivää. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Heipsan kaikille =)

Anri82 kyseli noista paikkojen kipeytymisestä... mulla on alkanu nyt kans toi käsien kipuilu, varsinkin yöllä. Esikoisen aikana sitä oli jo paljon ennemmin nvlatäti kertoi sen johtuvan turvotuksesta. Se ei ole kyl mitenkään mukavan tuntuista. Ja jalkoja mulla kans särkee väliin todella kipeästi, useimmiten tota oikeaa jalkaa... mut on ei haittaa!!! En halua valittaa.. tää raskaus on niin toivottu ja kuitenkin niin ihanaa kaikkine vaivoineenkin :) Syvä osanotto vauvanne menetyksestä.. varmasti nyt pelottaa.

Mavi kyseli napsahduksista... mulle toi oli kyl aivan uutta... en ole koskaan kuullutkaan..

sh07 saikulle ja sassiin!!! :hug:

Hysteerinen kiitti uudesta pinkasta !!

Oletteko tienneet että kelan sivuilta saa käytyä katsomassa omilla verkkopankkitunnuksilla päätöksiä, jne. Itse näin sieltä paljon ennemmin äippärahapäätökseni kun itse kirje oli postissa. Klikkaatte kelan sivuilta sitä kohtaa että asioi verkossa ja siitä sitten etiäppäin
=) Musta toi oli tosi kätevä juttu:)

Musta tuntuu kans niinkuin joillakin muillakin täällä oli että vaavi istuskelee vieläkin perätilassa... on istunut mielestäni jo aika kauan...potkuja ei tunnu lainkaan...pientä " räpellystä " vaan tuossa häpyluun yläpuolella... toivottavasti pieni vielä kääntyy...

Ihanaa, tein kirpsalta paljon vauvanvaate- löytöjä... on nyt sitten joka lajia... sinistä ja vihreää pojalle ja vaal. punasta rimpsua tytölle, neutraalejakin on paljon... eli tulee nyt sitten kumpi vaan niin varauduttu on :heart: hoitopöytä on jo täynnä vaatteita mut eikähän noi sinne pesun ja silityksen jälkeen viä sovi.... voi että mä rakastan silitellä noita pieniä vaatteita :heart:

Onko muilla tullu jo siivousintoa? Mulla on aivan hirmuinen, ollu jo kuukauden verran... meidän huushollista ei löydy paikkaa jota mä en olisi menny rätin kans läpi... varastoa myöden kaikki on pemistetty ja järjestetty.... Nyt pitäis levätä sen minkä kerkeää mutta minkäs sille teet kun on kauhee tarve saaha paikat siistiksi ja kiiltäväksi... tiedän et onn pöhkö :laugh: :D mut onpahan kun vaavi syntyy niin paikat putsingis... on kivempi olla :hug: Esikoisen aikaan oli sama homma... aivan viimeisillänikin menin karhunkielen kanssa kämppää läpi B)

Kaikille ihanaa odotusta ja viikonloppua =) Voikaahan kaikki hyvin :hug:

PS. oonko mä ainut jota ei oo supistellu viel ollenkaan? Esikoisenkaan aikaan mua supisti vastai sitten kun synnytys alkoi... tai sit en tunnistanu... no sit en kyl tunnista vielkään... mitään vattan kiristyksiä tai muitakaan ei oo ollu... mut siis hyvähän se vaan on... mut rupesin vaa tuumaamaan et enkö mä vaan huomaa niitä kun täällä niin monella tuntuu noita suppareita jo olevan..

Liian pitkä teksti.. sori :ashamed:

Ai niin, noista Mavin mainitsemista napsahduksista: itse en ole kuullut mitään, mutta mies sanoo että mahasta kuuluu napsahduksen tapaisia ääniä kun vauva potkii =)

Ja sitten vielä Naistenklinikasta: olen nyt varannut tutustumiskäynnin synnytysosastolle, mutta ilmeisesti siellä on vielä erikseen joku tutustuminen/valmennus perheosastolla, jos sinne haluaa. Neuvolassa tästä ei ole mainittu kyllä mitään, kaverilta vain kuulin... onko teillä muilla NKL:läisillä varattuna kaksi eri tutustumista?

Kalenteri ja Viljaliina, itse säikähdin, kun kuulin eka kerran moisen napsahduksen. Muistin nimittäin itsekin lukeneeni, että lapsiveden meno voi aiheuttaa kuuluvan poksahduksen. Kun jalkovälistä ei alkanutkaan tulla mitään, niin rauhoituin. Pitääpi nyt ottaakin selkeämmin tarkastelun alle, milloin napsahdukset kuuluu. Vaavi on mielestäni kyllä silloin liikkeessä.

sh07, en ole täällä ainoa, joka ihmettelee syvästi, miksi et jää sairaslomalle. Olet näköjään samaa laatua kuin minä: työmyyrä, joka unohtaa itsensä, ja tässä tapauksessa myös vauvan. Luuletko, että työkaverisi jäävät keskenään porisemaan, että olitpa nyt itsekäs, kun jäit saikulle! Tottakai työnantaja hommaa sulle tuuraajan. Nyt alat, nainen, laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja ajatella vauvaasi, etkä vain itseäsi ja työtovereitasi. Pahoittelen suorasanaisuutta, mutta suorastaan ärsyttää lukea voivotteluasi, kun tiedät itsekin, että asialle voi tehdä jotain!

Itse olen ainakin jo niin tottunut tähän oloneuvoksena oloon, että hyvä, kun jaksaa aamulla sohvalle vaihtaa ;) Siivousinnot ym. on tipotiessään. Olen ilmeisesti ottanut kirjaimellisesti sen liikuntakiellon, kun voin maata päivä toisensa jälkeen sohvalla lehtiä lueskellen ja tv:tä katsoen. Laiskaksikin näköjään voi oppia!

Lumista Helmikuun alkua :wave:

Sh07 Jaksuja, kipase saikkua. :hug:

Öööh.. mä en ole kuullu/huomannu mitään naksumista
Ainoastaan lonkat on kipeät. Yöllä sängystä noustessa saattaa kävellessä lonkka naksahtaa. Paikat höllenee :/

Mimmuli82 Ei ole mullakaan ollut suppareita.
Ettet ole ainoa. Harkkasuppareita vain.

|O Eipä muuta.. taidan siirtyä tuonne sohvan puolelle miehen viereen.
Alkaa väsyttää..

Yhteistyössä