***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

24.3.
Elviira-76: 1. lapsi, TYKS, enkelivauva

27.3.
Kellukka: 1. lapsi, ?

28.3.
Suppis76: 2. lapsi, MKS, poika

29.3.
Pupu76: 1. lapsi, K-HKS, ?
Piitsi82: 2. lapsi, KOKS

30.3.
Sarastas: 2. lapsi
mussu81: 2. lapsi, Oulainen, ?
angel08: 1. lapsi, TYKS, tyttö
anri86: 4. lapsi, Oulainen, ?

31.3.
Minttu mamma: 2. lapsi, JS, tyttö

1.4.
Dee: 2. lapsi
delfiini74: 2. lapsi, poika
Janette: 3. lapsi

2.4.
Dacapo: 2. lapsi, OYS, tyttö
pikkumyy2007: ?
rakastava äiti: 3. lapsi, poika
Suppis76: 2. lapsi
kosmos: 2. lapsi, HYS
Dooris-71: 1. lapsi, TAYS, poika
Lilja76 : 3.lapsi, KOS, ?

3.4.
Tiitsu: 2. lapsi, K-SKS, ?
Huvikummun Vääpeli: 2. lapsi, K-SKS
noorap: 2. lapsi, KOS

4.4.
Kalenteri: 2. lapsi, HYS, poika
Marya: 2. lapsi
Aavatuuli: 1. lapsi
Athena: 1. lapsi, SEKS, ?
Joanna: 1. lapsi, K-HKS
Jo-an: 2. lapsi, P-HKS
Vishy: 4. lapsi, SAS, ?
Hjördis: 1. lapsi NKL

5.4.
dodo: 2. lapsi

6.4.
tyttimaaria: 2. lapsi, enkelipoika syntyi 4.12.07
Haikara: 1. lapsi, OYS, poika
Aina-Ilona: 2. lapsi, KOKS, ?
Faerie: 3. lapsi, LS, poika

7.4.
nuppu1976: 4. lapsi
veera80: 1. lapsi, SATKS, ?
Hysteerinen: 1. lapsi, KOKS

8.4.
Heili Karjalasta: 3. lapsi, EKKS, poika
janessa: 1. lapsi, SATKS

9.4.
Hepe80: 2. lapsi
Moona78: 1. lapsi
Mavi: 1. lapsi, KYS
Myttö: 1.lapsi, LKS

10.4
polle80: 2. lapsi
NIINA -73: 2. lapsi, NKL

11.4.
Tilsu: 1. lapsi, KOS/H, poika
Tanja72: 7. lapsi
Ruska-76: 2. lapsi
amalia77: 2. lapsi, poika

12.4.
anuuu: 2. lapsi, TAYS, poika
Jo-hanna: 3. lapsi, E-KKS, tyttö?

13.4.
NewMoon: 2. lapsi
aippa3: 4. lapsi, Oulainen
tanya1984: 4. lapsi
omenainen-84 :2. lapsi, poika

14.4.
Hämy71: 3. lapsi, OYS
PikkuNöpönen: 5. lapsi, LS, tyttö
Marika75: 1. lapsi, poika
Aniviisu: 1. lapsi, E-KKS
vilppa83: 3. lapsi

15.4.
vuotaraaputin: 2. lapsi, TAYS, poika

16.4.
Mariaana: 1. lapsi, RAS, poika
sanzkuliinos: 2. lapsi, LPKS

17.4.
Heikko-Peikko: 2. lapsi, TAYS
Liinos: 2. lapsi, TYKS
pikkumyy84: 1.lapsi, KOKS

18.4.
Ellen83: 2. lapsi
maarikki: 2. lapsi
Lillukka76: 2. lapsi

19.4.
SatuA79: 2. lapsi, K-HKS
Tuima: 1. lapsi, SAS, tyttö
sähköhellaElla: 3. lapsi,

20.4.
kuunsillalla: 4. lapsi
Mimmu-1981: 1. lapsi
Tirlitii:
Lumikki -80:

21.4.
welhotar: 2. lapsi
tao3: 3. lapsi
essi-: 1.lapsi, P-HKS

22.4.
Viljaliina: 1. lapsi, NKL, poika
Hölömö: 2. lapsi
Taika-79: 3. lapsi, OYS, poika
stiinatar: 2. lapsi
Puella: 4. lapsi, OYS, poika
Tiikeri82: 1. lapsi, LKS
sofku: 1. lapsi, LKS, tyttö

23.4.
malttamaton: 1. lapsi, NKL, tyttö
Nasuliini: 3. lapsi
Saniaisneiti: 1. lapsi
sisukasmami: 3. lapsi
Lyy: 1. lapsi, KYS, poika
baby dream: 3. lapsi, MKS, tyttö?
Tyyne-Täti: 5. lapsi
Anli68: 1. lapsi, NKL

24.4.
tinka84: 3. lapsi
kuukatri: LKS
pinaatti: 2. lapsi, HYS
juu: 2. lapsi, LKS, tyttö
sh07: 1. lapsi, SEKS
tinka84: 3. lapsi, SEKS, tyttö

25.4.
Elisha: 2. lapsi, TYKS, tyttö

26.4.
PulttiBois: 3. lapsi, NKL, tyttö?
mimmuli82: 2. lapsi, SEKS
äippä-86: 2. lapsi, KHKS

27.4.
norppa75: 3. lapsi

28.4.
Hexuli: 4. lapsi
juuri: 1. lapsi, OYS, ?

29.4
vemu76: 1.lapsi, K-HKS, tyttö

30.4.
safariina: 2. lapsi, KOKS
Tikru77: 1. lapsi, KOS, poika


E-KKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
P-HKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
P-KKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS = Salon Aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen keskussairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala


Linkki Marraskuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t891319


Lokakuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t870063


Ensimmäiseen ketjuun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t822841

 
Tässä uusi joulukuun pino eli puolivälissä mennään =)

Laittakaa sitten mustalla, isosti, y-viestillä tai merkki mulle kun haluatte listaan jotain lisättävää, esimerkiksi noita sukupuoliveikkauksia ultrasta!
Toimin sitten päivittelijänä. Jos oli uusia ilmoittautuneita ja puututte vielä listasta niin kirjoitelkaa uudestaan tietonne.

-Tilsu 21+0
 
Kiitos Tilsulle kun avasit uuden sivun!

Mien laskin että oisi 17poikaa ja 5 tyttöä. Monessahan ei ollut mitään veikauksia kumpaa on tulossa. Saapa nähdä Huhtikuussa että pitikö kaikilla paikkansa :D

-Taika ja masukki 19+3-
 
Kiitos Tilsulle uudesta pinosta, tosi kivasti olet linkittänyt nuo edelliset keskustelut... eivät mene hukkaan. Olen kattellut muista pinoista, että tuohan on hyvä juttu.

Sen verran laitan omaa napaa, että kävin tänään äidin työpaikalla (naapurikunnan äitiysneuvola), ja äiti kuunteli vauvan sydänääniä, jotka vaikuttivat hyviltä. Rauhallisin mielin olen menossa OYS:sin lisätutkimuksiin. Onhan se hyvä saada varmuus, kun suvussa on vakavia sydänvikoja ollut. Tänään soittivat OYS:sta, että mulle on varattu aika 13.12. Itse Aydin Tekay oli kuulemma halunnut itse katsoa sydämen tilan, ainakin pääsen asiantuntevalle lääkärille =)

Tilsu mun kohdalta poika-veikkauksesta voi tuon kysymysmerkin poistaa. Eihän ne koskaan sataprosenttisia ole, mutta kyllä minäkin selvän ulokkeen haarojen välissä näin... eli toistaiseksi poikafiilikset ovat osoittautuneet oikeiksi.

Mariaana
 
Jee uus pino =)

Täällä ei mitään uutta... Paitsi että tyttö oppi sanomaan ekan sanansa:KAKKA...
Sitä se tänäänkin täydessä bussissa huuteli. Kaikilla muilla tuntu olevan hauskaa paitsi mulla.. :D

Jaa se on joulu ihan ovella enkä yhtäkään lahjaa ole vielä hankkinut.
Ainahan se niin menee että ne hankitaan vasta viikkoa ennen joulua, aikasintaan. vai oonkohan ainoa.. :ashamed:


Mukavaa viikonloppua kaikille ja onnea hyviä ultrauutisia saaneille.
Mariaanalle tsemppiä,toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

omenainen 20+5 :xmas:
 
Mariaana hienoa, että osaat suhtautua rauhallisin mielin! Toivottavasti tulokset on hyvät. Poistin sen kysymysmerkin sukupuolen kohdalta.

Niin me ilmoittauduttiin tuonne Haikaranpesään. Mennään sinne synnyttämään jos ei tule loppuraskaudessa mitään, minkä takia sinne ei otettais. Se vaikuttaa jotenkin niin mukavan intiimiltä paikalta.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Sofku kyselit tuossa viime kuun puolella, että onko merkitystä miten päin nukkuu. Hyviä vinkkejä meille vatsallaan viihtyville vastauksina tuli. En ole kuullut, että vatsallaan nukkumisesta olisi haittaa niin kauan kuin se on mahdollista. Sen sijaan selällään nukkumista pitäisi välttää, tai ettei koko ajan selällään nuku... ja joku oli siitä maininnutkin, ettei se edes tunnu hyvältä. En nyt muista tarkkoja syitä miksi, mutta jotenkin kohtu on silloin lapsen kannalta epäedullisemmassa asemassa.

Mariaana
 
Poika-arvauksesta en itse tällä erää laittaisi päätäni pantiksi, edellisiltä pojilta olen ulokkeen nähnyt ja tällä oli se sämpylä ilman nakkia jalkovälissä. Mutta tosiaan 4d ultra tulossa ja sit kassotaan, että poistuuko tuo kysymysmerkki tuolta vaiko muuttuuko koko arvaus. =) Oma mieliala siitä, kumpi ois tulossa vaihtelee monta kertaa päivässä. Molempi parempi. B)
 
Huomenta!

Oikeasti tosi paljon poikia tulossa :) Meillehän pitäisi sitten jo tilastojen valossakin tulla tyttö B) Vaikka samapa tuo, kuten kaikki muutkin ovat sanoneet, ei sukupuolella väliä.

Kiitos Tilsu uudesta pinosta.

Kävin lueskelemassa joulukuisten pinoa, siellä näyttää olevan jo muutama syntynytkin. Hui...tuntuu niin kovin kaukaiselta tuo ajatus siitä että pikkuinen olisi joskus oikeasti masun tällä puolella. Pitäisi oikeasti alkaa katselemaan niitä vaunuja....ja vakuutuskin meinattiin pienelle ottaa. Minä saan kelan paperit vasta tammikuun alussa kun on seuraava neuvola. Torstaina oli viimeeksi, niin jäi parista päivästä kiinni, etten olisi saanut niitä jo nyt B)

Hysteerinen rv 21+5
 
kiitoksia Tilsulle uudesta pinosta!!

Jee nyt on puoliväli saavutettu, tänään on rv 20 tasan!!
Tiistaina on ultra ja jos kaikki on hyvin, pääsen kertomaan pomolle uutiset raskaudestani ja tulevasta äippälomasta =)

Nyt kolottaa joka paikkaa!! Tein eilen suursiivon talossa ja nyt on kädet, jalat ja selkä ihan jumissa!! Olen tämän viikon ollut sairaslomalla kipeän selän takia, kiva palata töihin kaksi kertaa raihnasempana!! :LOL:
 
tilsulle kiitokset uudesta pinosta :flower:

Täällä oli hiljattain puhetta liitoskivuista. Itsekkin nyt parina päivänä huomannut nipistelyä/vihlaisuja alavatsalla...

Maha on jo aika pallo ja töissäkin tuli moni onnittelemaan, ei siis taida epäilystä olla... :p Nyt pitäisi jo varmaan ruveta vatsaa rasvaamaan jollain, jotta välttyis raskausarvilta... tai siis edellisestä on jo rinnat/reidet/lantio täynnä arpia, mutta mahaan ei tullut kun tyttö painoi vaan 2040g ja itse kuitenkin 175...
Onkos kellään kokemusta siitä veledan hoitoöljystä? tai jostain muusta?

Meillä taidetaan vasta tammikuussa tai myöhemmin hommailla noita tarvikkeita, kun on tuota tilaa niin vähän. Muuttaa siis isompaan pitäis jossain vaiheessa...

Maanantaina on sitten se rakenne ultra! jännittää kovin... toivottavasti kaikki on hyvin ja jospa sukupuolikin selviäis!!!

elisha ja masuvauva 19+1
 
Tilsulle kiitos joulukuun pinosta!

Meillä poika edelleen kuumeessa, mutta onneksi yön nukkui jo suht ok. Oikeestaan vaan kerran heräs kunnolla ja seki oli janoon.. Illalla oli pienellä raukalla vielä 39.4 lämpöä. On vieläkin, mutten ole mitannut ku mitä se hyödyttää.. Tuossa se leikkii ku ei olis edes pipi.

Meillä päin sataa lunta! Toivottavasti ei vaan ala mennä liikaa plussan puolelle ettei muutu vedeksi... Tulee meinaan pikkasen liukkaat kelit jos menee plussalle ja sit taas pakkaselle. Mä niin pelkään et kaadun masulle.. Vaikka siis onhan se vauva siellä masussa suojassa ja yleensä noi kaatumiset, pahatkaan sellaiset, ei aiheuta vauvaulle mitään.. mut jostainhan sitä on aina pakko murehtia ettei mene elämä liian helpoksi! :D

Anu ja rv 21+1
 
Elisha mä olen jo jonkin aikaa rasvaillut Ceridalin suihkeöljyllä. Saa nyt sitten nähdä miten tehoaa. Esikoisen ajalta jäi aika karut arvet, mutta silloin en kyllä juuri edes rasvannut ja maha kasvoi aivan valtavaksi.

Huomenna alkais 24 viikko. Maha on edelleen aika pieni viime kertaan verrattuna. Vieläkin sais sopivilla vaatteilla aika hyvin piiloon jos haluais ja omia farkkuja käytän edelleen. Nappi jää noin 2 cm auki, mut hiusrenksulla houst kiinni ja tuubi päälle, niin täydestä menee. Valtsun odotusaikaan ei ollut tähän aikaan enää puhettakaan omien housujen päälle vetämisestä... :D

Huomenna olis taas neuvola. Nyt ku on toista kertaa raskaana ja kaikki ei ole enää niin uutta ja ihmeellistä, niin tuntuu et neuvolassakin saa ravata vähän väliä. No onhan edellisestä käynnstä 4 viikkoa, mutta kun välille sattui vielä tuo ultra :)

Ai juu ja työnantaja yllätti kahden vuoden sopparilla (mulla olis työsuhde katkennut heinäkuun loppuun...). Nyt on sitten työpaikka mihin palata lomien jälkeen B)

Lumista ja valoisaa joulukuun alkua kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille :wave:

Tänään alko viikko 20 :D Se ois sit puol väli saavutettu jeeee =) Onnea Elishalle ultraan eiks se ollut tänään?? Tulehan sit kertomaan kuulumiset =) Pitäs ruveta tekemään vähän koti hommia, pesemään pyykkiä mitä onkin kertynyt aika mukava pino :kieh: Vaihdoin viikonloppuna keittiöön kivat punaruudulliset verhot on vähän joulu tunnelmaa :xmas:
Mut palaillaan taas ja mukavaa alkanutta viikkoa mammoille :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 20
 
Elisha: Mulle on ainakin kehuttu tosi paljon Body Shopin kaakaovoipuikkoa ehkäisemään raskausarpia! Itse olen vielä vedellyt Lumenen hemmottelevaa vartalovoidetta joka paikkaan, koska se on tosi täyteläinen ja ihanan tuoksuinen. Tuoksujen kanssa kun tuo nenä meinaa olla aika tarkka ;) Mutta meinaan kyllä käydä ostamassa tuon puikon kohta puolin.

Tänään mennään vaunuja katsomaan miehen kanssa töiden jälkeen, kivaa!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ihan ekaks kiitokset Tilsulle uudesta pinosta :flower:

(.) sitten.. Maha kasvaa kovaa vauhtia ja olo on muuten hyvä, mutta nuo alapään kivut vaivaa taas. Kerkesinkin mennä kavereille puhumaan, että on ollut useampi viikko ilman kipuja.. Eiköhän ne taas alkanut.. Tuskaa, kun ei voi istua eikä sais seisoakaan pitkiä aikoja noiden laskimovaivojen takia. Suonikohjuja meinaa tulla väkisinkin.
Kävely alkaa muistuttaa enempi pingviinin vaappumista :D

Elisha nuo alavatsan nipistelyt on sitä kohdun kasvamista, ei liitoskipuja. Liitoskivut tuntuu alapäässä, nivusten ja häpyluiden vihlontana.


Faerie ja poika 22+1
 
heippa pitkästä aikaa..
edelleen oma netti kotona kiinni, muuttorumba tehty mutta kämppä on pyörremyrkyn jäljiltä. kaikki tavarat ei ole löytäneet paikkaansa, miehen ja minun + tulevan vauvan makkarissa on vaan patja lattialla ja säkkejä täynnä vaatteita-> revitään tapetit irti ensi viikolla ja laitetaan uudet tai maalataan.
hirveä homma.
saattaa tässä tulla vielä kaupanpurkukin (asunnon siis) tai saadaan tuntuva rahasumma takaisin. kaupanteon yhteydessä jäänyt kertomatta tärkeä seikka, siitä myöhemmin sitten.
vi.tuttaa vaan :/
olo ollut ihan ok, oksentanut olen useammin kuin alussa. väsynyt olen kun teen pitkää päivää töissä, oli tuo muutto ja perhettä pitäisi muiostaa jossai välissä.
ehkä tää tästä.
vauva liikkuu, potkut tuntuvat lähinnä yöllä/illalla kun menen nukkumaan. viime yönä myllersi.
ultra huomenna, jännittää. en yhtään osaa sanoa kumpi tulossa. :D
tyttö olo aavistuksen, toisaalta taas poika.
palaan huomenna asiaan :wave:

pulttis ja 19+3 :heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa...
Nettipimennossa ollaan oltu reilu viikko, kun lähdin pojan ja äitini kanssa extemporee Ylläkselle. Viime viikko siellä oltiin. 3 päivänä pääsin hiihtämään, mut sit oli parina päivänä 27 astetta pakkasta, joten ne meni sisällä ollessa. Hiihdin kuitenkin n. 35 km. Flunssa iski myös matkalla ja on edelleen ihan kauhea. Ei kuumetta, mutta nuha ja yskä tosi pahan kuuloista. Tänään aamulla oli neuvola, jossa täti sanoi että parin päivän sisällä mentävä lääkäriin jos ei ala hellittämään. Meinasi sitä, että jos on bakteeri peräinen flunssa, niin se menee istukan läpi sikiöön.

Tässä siis navan kuulumisia: sf-mitta 18 cm, paineet 114/75, hb 132, vauvan syke 144, painoa tullut 75 g/vko eli yht. 2,8 kg.
Kelan laput sain mukaan ja niitä jo täyttelinkin. Pakkausta en ota, koska edelliseltä lähes käyttämättä. Ostan ennemmin 140 e sellaisia vaatteita, jotka minua miellyttää ja tulee todellakin käytettyä.

Liikkeet on tuntuneet muutaman viikon ajan todella selvästi ja etenkin iltaisin. Mahakin on pullahtanut esiin, mutta silti jotkut vanhat vaatteet menee jalkaa ihan hyvin.

Väsymys on hellittänyt. Tällä hetkellä on suorastaan loisto olo lukuunottamatta flunssaa. Supisteluja on muutaman kerran ollut, vallankin jos lenkkeilee reippaammin. Muita kipuja ei ole.

Ehkä sitä pitäisi ruveta joulua hieman laittamaan. Muutamat valot olen laittanutkin ja keittiöön vaihdoin verhot. Meille tulee mun vanhemmat jouluna syömään niin kuin tuttuun tapaan aina.

Huvikummun vääpeli 22+4
 
Unohdin vielä sen, että jo viime neuvola kerralla oli puhetta, että enää ei anneta vauvalla calmette-rokotusta. Vain riskiryhmälle ja minua ei siihen luettu. Oletteko tietoisia tästä? Ja mitä mieltä olette? Minä kyllä haluaisin vauvalleni rokotuksen! En vain muistanut tänään neuvolassa ottaa tätä puheeksi, että onko mitään mahdollisuuksia saada rokotusta jos maksan sen.
 

Yhteistyössä