***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

Mulla meni kolme sivua selatessa ja kommentoidessa teidän vuorokauden sisällä tulleita juttuja. Hyvä hyvä! Kiva ku ootte ahkeria, mäki yritän olla!

Ai niin - katoitteko eilistä vauvatalo synnytysjuttua missä se kätilö sanoi että äidin jalan koosta näkee minkä kokoinen vauva ainaki mahtuu tuleen. jos en ihan väärin muista niin sillä äidillä siinä oli 39 jalka ja sanottiin et ongelmitta mahtuu tuleen nelikiloinenkin. Mitenköhän se on ku on pienijalkainen, mulla 36-37..? No, ehkä siksi esikoinenkaan ei ollut isompi ku se 3100g/50cm vaikka syntyi 40+4. Et kai se luonto hoitaa... Tosin meidän pojalla oli kyl iso pää, 36,5.... no, oli miten oli..... eikä ne taida Suomessa ees tommosia kansankeinoja käyttää ku arvioivat vauvan mahtumista. :D

Niin ja voi piti manata teillekin.. Söin eilen sit lounaaksi mäkkäriruokaa ja ekaa kertaa tän vuoden puolella illalla sipsiä niin kostoksi heräsin maailman pahimpaan suonenvetoon. Mulla on vieläki jalka ihan kipee siitä.. Että ei parane herkutella. Ja osaatte varmaan arvata mitkä turvotukset siitä sai? Varmaan tuli 1,5kiloa nestettä kehoon suolaisesta ruuasta.

.....mulla täällä poikaa 2 viikkoa vanhempi tyttö (pojan paras kaveri) hoidossa koko päivän. Tuli jo aamulla ja on luultavasti ainaki viiteen. Hänen äitinsä on keuhkokuumeessa kotona eli vuodelevossa ja mä otin sit hoitoon et isi pääsis välillä töitäkin tekeen. Ihan hyvin on mennyt, tuolla nuo leikkii keskenään ja pian alan suunnitteleen nukkumaan pistämisiä. Tyttö onneksi nukkuu rattaissa ja meidän poika sisällä omas petis ni ei tuu ongelmaa.. Ainoo vaan et samaan aikaan pitäis saada ne maate jos meinaan saada ite levättyä..
V.raaputin, tällä viikolla siis en ehdi kaupunkiin. Mä ajattelin tarjota hoitoapua muinaki päivinä ku tää menee niin kivasti ja sit keskiviikkona on oma neuvolalääkäri (vihdoinkin!!!).

... voi nyt ne mukulat pomppii sohvalla ja kikattaa kilpaa. saa nähdä koska jompi kumpi tipahtaa. en viitti mennä iloa pilaamaan. No joo mut tähän väliin kommentit:

vuotaraaputin jaksamisia :hug: ...jos se oli vaan osa sitä limatulppaa? ku kyllä mulla oli tommosta verensekaista limaa just se tulppa mut sitä tuli paljon ja 24h ajan. uskon et sulla on vielä ainaki osa tulppaa paikallaan.

syke yms uskomuksista niin puppua taitaa olla. kun makaa synnärillä käyrällä 20 min niin huomaa sen itsekin että terveen vauvan syke vaihtelee 130-170 välillä riippuen siitä miten liikkuu. ja mahan muodot ja noi niin en ala ees perusteleen.

Marika - mä boldaan aina niin et tummennan (liuutan hiirtä tekstin päällä ja painan nappia) sen alueen minkä haluan paksuntaa ja sit menen painaan tota B-nappia. Näin tulee vain se alue boldattua minkä haluaa.

baby dream kyl mä uskon et ne on ihan yhtä hyviä ne gefilus-tabut ku relatki, eri merkkisiä vaan.. ja annostuksesta niin mäki syön rela-tablettia ohjeen mukaan joten en osaa sanoa mikä noissa gefiluksissa on ohje, mut siis ei niitä enempää saa syödä ku mikä on se oikea annostus.

Pulttikselle, anrille ja heilillekin :hug: ja toki kaikille tasapuolisesti.

Joanna eipä TAYSissa ole ees perhehuoneita joten se siitä vaihtoehdosta..


ja v.raaputin mulla kans tuntuu aina ihan selkeänä pojan jalanpohja kyljessä. En kyl kiinni siitä oo saanu (koettanutkaan ottaa), mutta kun pidän kämmentä mahaa vasten liikkuu pojan jalka siinä ihan selvästi.

Anu ja mauno 35+2
 
Hysteerinen katoin tota meidän etusivulla olevaa mitä pakata sairaalaan listaa ja huomasin et siinä on PANADOL ja bephanten+lashinoh (vai miten se kirjoitetaan?) NIIN sitä vaan et miksi ostaa omia mukaan ku sairaalassa saa ilmaiseksi tai siis siihen samaan hintaan ku maksetaanhan me sairaalassaolosta.. Ei tarvi ku kätilöltä pyytää niin lääkkeet kannetaan nenän eteen ja rasvat saa yms..
 
tulipa tuosta anun jalkajutusta mieleen että onko teillä muilla kengänkoko kasvanut raskaana? mulla meinaan kasvoi esikoista odottaessa 2-3 numeroa :LOL: eikä kyllä palaudu :whistle: että nyt on siro nelikymppinen, aiemmin meni jopa kokoa 36-37 olevat popot.
 
Terve kaikille!
Menin lauantaina keskussairaalaan, oudon olon ja oksetuksen takia äitipolille tsekattavaks ja sinne jäin. Kohdunsuu aukesi 3cm ja kaulakanava kutistu 1,5cm sekä vauva laskeutui. Paino arvio oli 1,7-1,8kg. Onneksi ei vielä tullut ulos. Tänään pääsin kotiin, levossa täytyy olla.
Toivottavasti sintti viel jaksais pari viikkoa pysyä sisällä ja kasvaa. Palailen illalla uudestaan...
SähköhellaElla rv34+2
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Pulttibois :hug: , kuoleman kohtaaminen on järkyttävää. Eikä siihen kai koskaan totu.

Täällä nukutaan huonosti aina vaan. Lonkat on tosi kipeet, mikään asento ei oo hyvä. Nukahdin aamulla vasta kahdeksan maissa ja heräsin yhdentoista jälkeen. Huomenna neuvolasta soitetaan ja kysytään että joko saan nukuttua, huonolta näyttää.

Eilinen oli hirveä päivä, ei yhtään ainoaa liikettä koko päivänä. Mä pelkäsin aivan hirveesti. Illalla sain vielä jonku paniikkikohtauksen, kun en millään konstilla saanu tätä liikkumaan. Itkin vaan ja jotenki tuntu että kaikki on mennyttä. Edelleen on liikkeet hyvin vaimeita mutta nyt niitä sentään tuntuu.. Perjantain ultraa odotellessa...
sh07 rv 33+4

SähköhellaElla :hug: ja nyt lepoa!
 
Voihan rähmä!!!
Mä tilasin yhdestä nettikaupasta carriwelin imetysliivit ja ne sitten tuli tänään. Paits että ne on väärät :kieh: Katsoin että tilausvahvistuksessa on vielä oikeat, mut laskussa joka tuli s.postiin niin on jo noi väärät. Enkä sitä siinävaiheessa huomannut, kun nimi on niin sama. No täytyypi nyt miettiä pidänkö noi vai en?

Vai ei TAYSsissä ole perhehuoneita.. harmi :( Mä tosin olin vähän pettynyt K-HKS perhehuoneen ulkonäköön. Ajattelin sen olevan enemmän kodinoloinen, mut tärkeintähän siinä on kuitenkin se yhdessäolo. Saa nyt nähdä mitä toi ukkeli päättää, eilen se kyllä sanoi et mitä hän sitten yksin kotonakaan tekee, joten voipi hyvinkin olla että toivotaan sitä. Se on sitten eriasia onnistutaako se saamaan.

Mä olen alkanut oikein toivomaan että tää synnytys käynnistyy sitten joskus vesien menolla. Kun mua on alkanut jostain syystä pelottamaan se etten mä tajua koska on kyse oikeista synnytys supistuksista ja et sit synnytän kotiin kun en osaa läheä sairaalaan ajoissa :eek: Varmaan kyllä ihan turha pelko, mut kaikkee sitä miettii kun on aikaa =)

Joanna ja tiltiäinen 36+3
 
SähköhellaElla hyvä että pysähtyi avautuminen siihen 3 senttiin. Jokainen päivä masussa lisää on vauvalle hyväksi. Nyt vaan lepäät ja lepäät... :hug:

sh07 Käy ihmeessä synnärillä kayrillä jos yhtään vauvan vähäiset liikkeet saa sut vielä huolestumaan. Ja toivottavasti tuo uni löytäisi sinne teillekin :hug:
 
Pulttis Voimia ja jaksamisia! Toivottavasti tämänpäiväinen työpäivä helpottaa oloasi.

SähköhellaElla Lepoa ja hyvää mielialaa jännään tilanteeseesi!

Imetyksestä oli kyselyä. Minä imetin esikoista 1v 5kk. Tästä 6 kk meni täysimetyksellä. Myös meillä poika oli allerginen, joten minä jouduin olemaan ilman kananmunaa sekä maito- ja soijatuotteita. Söin raskausaikana silloinkin maitohappobakteereita ja jotenkin kuvittelin, että ne pitkän imetyksen kanssa ehkäisisivät allergioita. No, ehkä ilman näitä tekijöitä meillä olisi voinut olla vielä enemmän eri allergioita. Pakko ajatella näin itseään lohduttaen! Nyt pojalla (6v.) on jäljellä enää kananmuna-allergia. Tulokasta toivon voivani imettää saman verran. Uskon, että näihin allergioiden puhkeamisiin vaikuttaa vielä raskausaikaakin enemmän vanhemmilta tullut perimä/taipumus allergiaan, atopiaan ja astmaan. Meiltä löytyy kaikkia näitä. :/

Elzibelzi : meillä tämän vauvan sykkeet ovat vaihdelleet mittauksissa 130-170. Neuvolakorttiin on usein merkitty n. 150. Meille tulee kuulemma poika.

Turvotus iski minuunkin eilen. Illalla huomasin, että jalkaterät ovat ihan pulleat eikä nilkan luut enää oikein erottuneet. Onneksi yön jälkeen olivat vähän laskeneet. Tänään olen syönyt jo purkillisen ananasta ja koittanut juoda paljon vettä. Toivottavasti ei nyt iske proteiineja pissaan. Keskiviikkona on taas neuvola.

Jaksamisia kaikille! :wave:
Delfiini ja masuvauva 36+6 (Huomenna täysiaikainen!)
 
Anuu ja muutkin, muutin hieman etusivun listaa, siis sairaalakassin sisällöstä. Kuten aiemmin sanoin, se oli vain kopio maaliskuisista, mutta poistin sieltä nyt paljon hilpeyttä aiheuttaneet miehen boxerit, sekä nuo lääkkeet ja rasvat. Kyllä niitä varmasti joka sairaalasta kuuluu saada, ettei tarvitse kotonta kantaa. Itse en ainakaan ota lääkkeitä mukaan, enkä rasvoja. Loppuun lisäsin miehen vaatteet, niille onnellisille jotka perhehuoneesta voivat haaveilla, sekä kotiutumisvaatteet vauvalla ja itselle, tosin nehän voi mies sitten tuoda sairaalaan. Itse meinasin vielä laittaa sairaalakassiin vauvalla jonkun vaatteen mitä pitää sairaalassa ja minkä mies voi sitten koiralle tuoda nuuhkittavaksi ennen kotiutumista, että olisi edes vähän tuttu tuoksu kun vauva tulee, jännityksellä jo odotan miten koira suhtautuu tulokkaaseen.... :whistle:
 
Heippa jälleen;-)

Joanna:
Miekin tilasin nuo carrivellin liivit, ne oli mielestäni ihan ok, ja lisäksi tilasin tuo babyidean liivit, ne palautan ja vaihdan isompiin; meinasi äsken happi loppua kun kiskoin ne päälleni, vaikka kysyin vielä tilatessanikin koon. No, vaihto onnistuu kuulemma ongelmitta, eli ei muuta kuin postiin ne vain takaisin, ja uusia odottelemaan. Mitkään puristavat rintaliivit ei isommin nappaa, varsinkaan, kun ne ei oo ihan ilmasia nekään :whistle:

Ette ikinä arvaa, mitä äsken tein... Jauhelihakeittoa! Kuorin perunat, heittelin ne kattilaan, paistoin jauhelihat, heitin sekaan pakastevihannekset ja mausteet ja laitoin kattilan liedelle.. Sohvalla köllöttelin lukemassa, kun yhtäkkiä tuli ahaa-elämys: en pilkkonut niitä pottuja laisinkaan :LOL: Siitä sitten keittiöön, soppa pois levyltä ja perunoita kaivelemaan keitoksesta... :LOL: Jotain lienee hukkunut lopullisesti tässä äitiysloman aikana, en oo nimittäin koskaan vielä moista tehnytkään :p

Naapurin setä tuli hakemaan koiran lenkille, kun on kuulemma liian liukasta miun lähteä sinne tepastelemaan =) Kyllä nuo naapurit sitten ovat vain kivoja olemassa ;)

Vielä äitiyskassista:
Otatteko äitiyshousut vielä kotiutumishousuiksi? Tuskin on toivoa mihinkään tavallisiin kuitenkaan mahtua... :whistle:

Omituista alaselkäkipua tuntunut aamupäivästä. Kenelläkään hajua, mitä moinen voisi olla? Vaavikin ollut oudon rauhallinen .. Pitäisiköhän huolestua?

Dooris ja Väinö 36+5
 
Heissan!

SähköhellaEllalle lepoa :heart:

sh07Jos liikkeet huolettavat niin ota yhteys synnytyssalille. Perjantaihin on vielä pitkä aika hermoilla ja kuulostella liikkeitä.

Dooris: Onko se jatkuvaa kipua? Mietin vaan kun sulla noin paljon noita viikkoja, et voisi olla supistustakin. Olisitko ensimmäinen synnyttäjä meistä huhtikuisista :)

Terveisiä äitipolilta: paineet ja pissat ok. Kohdunsuu hieman pehmentynyt, mutta pitkä kanava tallella. Onnin painoarvio 2,5-2,6kg Eli yläkäyrällä edelleen mennään. Hieman rupesi jo hirvittämään. Lantio käsikopelolla kuulemma loistava, mutta silti... Seuraava kontrolli 3 viikon päähän. Jännitin tuota polikäyntiä, joten nyt on kamala päänsärky. Lähden makoilemaan.

Vointeja kaikille!

Laylah ja :heart: Onni 33+4
 
Heippa jälleen;-)

Mä oon varmaan sekoomassa; nuo carrivellit olivatkin siis juuri nuo babyidean liivit, ne vaihdan isompiin. Toiset tilaamani olivatkin Bravadot, ne tuntuivat nyt jo päällä tosi mukavilta =)

Laylah:
Nyt on aamusta asti jomottanut alaselkää, niin seistessä, kävellessä kuin istuessakin. Tuskin kuitenkaan voin niin onnekas olla, ettäkö tämä olisi tästä jo ulos tulossa, varsinkaan, kun tää maha pirulainenkaan ei ole edes yhtään laskeutunut alaspäin.. Jos näin, en kyllä pistäisi milliäkään pahakseni, kaikki on valmiina tulokasta odottamassa =) (PAITSI MINÄ ITSE, IIKKK... MILLÄHÄN MIE LUULEN OSAAVANI MOISTA EDES HOITAA

Meidän tallentava digiboxi-pirulainenkin sitten otti ja hajosi eilen.. Tekemiset vähissä, kun ei saanut nauhoitettua edes eilistä Wallanderia.. Toivottavasti ukko tänään hakee uuden :whistle: No, onneksi on edes kirjoja luettavana, voisi kyllä muuten hermot mennä huonoon kuntoon

B) :LOL: )
 
Heippa pitkästä aikaa!!
Olen täällä taustaillut aika kauan. Kysymyksiä on minullakin herännyt, koska kyseessä on esikoinen. Tällä hetkellä olo on niin kamala, etten varmaan jaksa paljon rustata. Pää on ollut kipee koko viikonlopun. Muutamana päivänä on huimannut ja syke on jystänyt tuhatta ja sataa. Jalkapohjat ei kestä kävelyä ja hommia ois vaikka muille jakaa. Huomenna on onneksi lääkärikäynti. Vähän yrittää vielä flunssakin iskeä kaiken komeuden päälle. :/
Mua ei oo yhtään supistellut. Ihmettelen kovasti, että miksi? Paikat on kyllä niin kipeet!! Alapää varsinkin (ja yläpääkin välillä) :LOL: Nukkuminen on hankalaa. Vali vali!!
En ole vielä sairaalakassiakaan saanut laitettua. LAISKA!! :headwall:

Pulttis: Ei kai sun tartte mennä töihin, jos se tekee kipeää? Harkitsisin sinuna sitä sairaslomaa. Etkö kohta pääse jo äippälomalle?

Lähdenpäs tästä vähän ilmaa haukkaamaan.. |O
Haikara ja vesseli 36+2
 
pulttis :hug: ja heili :hug: :'( surullista!!

minä oon kans tänään hermoillut liikkeiden kanssa niinku joku muuki kuulosti olevan.tää meidän poitsuhan on liikkunut niin kauheesti et nyt todella pelottaa ku makoilin puoli tuntia eikä siinä ajassa tuntunu juuri mitään ja muutenki ollu tosi hiljasta.yleensä mylläys alkaa heti mun mentyä makaamaan.öisinki ollut nyt hiljasempaa ja maha kovana....kai supistelee yöt.eka jo aattelin soittaa miehelle et saa lähtee käyttään mua synnärillä tarkistuksella liikkeiden takia ku alko jo paniikki iskeä mut onneks nyt jonku näkösiä venytyksiä tuntuu.
imetyksestä esikoista täysimeti 3kk ja kokonaan imetyksen lopetin ku tyttö oli1v2kk ja lopettaminen otti koville mut toinen lapsi oli haaveissa ja pelkäsin etten tuu raskaaksi jos imetän ku oltiin kärsitty ennen esikoista lapsettomuudesta monta vuotta.mullahan menkatkaan ei alkanu ennenku lopetin esikoisen yöimetykset 11kuukauden iässä.toista tyttöäni taisin imettää noin1v4kk ja täysimetyksellä oli6kk.oon nauttinu imetyksestä kovasti ja toivon voivani imettää nytkin pitkään.lopetuksen kans en kiirehdi koska jos neljännen lapsen "teemme" niin emme ainakaan näin pienellä ikäerolla kuin nämä kolme =) tai ihana ikäerohan tämä on mut tuntuu että neljättä raskautta en jaksas niin pian uudelleen ku on sitä pahoinvointia yms ja haluan antaa aikaani pienille lapsilleni täysissä voimissani :D tuntuu et raskausaikana ne jää aina vähemmälle huomiolle.ainakin pahoinvoinnin kourissa.
meillä muuten meni se ikean reissu hyvin.tyttö vaan sairastu ja yski lähtöä edeltäneen yön mut lähdimme kuitenkin ku ei sillä ollut kuumetta.isompi neiti jäi sit hoitoon kaverille. kotona on sitten viikonlopun aikana järjestelty uudelleen kaksi makuuhuonetta ja voi kun niistä tuli ihanat! tytöillä on yhteisessä huoneessaan samantyyliset sängyt ja kummallakin verhokatokset(ajateltiin sen auttavan uuteen "prinsessasänkyyn" siirtymisessä) ja samanlaiset kukka seinävalaisimet.meidän makkariin sain lipaston/hoitopöydän ylle kauan haluamani hyllyn ja siihen 3koria hoitotarvikkeita varten.vieressä vauvan sänky ja siinä niiden välissä myös vauvalle kuu seinävalaisin.ihana hoitonurkkaus :D
JA TODELLA YLPEÄ olen 2vuotiaastamme jonka nyt kuitenkin nuhasena päätimme siirtää uuteen sänkyynsä eilen illalla!!!neiti jäi yhdeksän maissa höpöttämään sänkyynsä ja vajaan tunnin päästä oli nukahtanut kirja vatsansa päällä.yhdesti vaan kävi sen tunnin aikana sanomassa että lukee iltasatua ja sit kuulu huutelua et"herätys minttu" luki minttu kirjaa.luulin että ramppaa koko ajan sängystä eikä suostu jäämään sinne varsinki ku jätin yhden valon päälle esikoisen takia ku pelkää nukahtaa pimeessä ja nuorimmainenhan taas oli tottunu nukahtaan säkkipimeessä.aikaahan tohon nukahtamiseen meni mut oon tosi tyytyväinen jos edelleen nukahtaa itekseen.vauvan tultua helpottaa huomattavasti ku ei tarvi nukuttaa kuin vauva vaan jollei sekin sit nukahda itekseen,mut tuskimpa vaan :)
torstaina on lääkärineuvola ja toivon et kohdunsuulla ois tapahtunu kypsymistä nuiden vaimeiden supistusteni takia.eniten nyt kuitenki toivon et kaikki on ok vaik liikkeet vähentyny paljon.
 
Neuvolaterkkuja myös tältä suunnalta. Terveydenhoitaja käski pakkaamaan laukun valmiiksi. On kuulemma muikkunen niin alhaalla ja tiukasti, että milloin vain voi lähtö tulla. Kovasti kuitenkin koitan vielä pitää sisällä, kun on reppana niin pieni (nyt arvion mukaan täysiaikaisena syntyessään painais n. 2,8-3 kg...). Niin ja kuulemma voipi tulla aika vauhdikkaasti, kun on noin hyvin jo hollilla. Meiltähän on matkaa sairaalaan se 70 km, joten ei vissiin kannata jäädä hirveitä viivyttelemään.

Nyt pitäis sitten miettiä se kassi... Mä en ole vielä ollenkaan miettinyt mitä mukaan. Esikoisen aikaan taisin pakkailla suunnilleen pari tuntia ennen lähtöä... :D Itestä ei kyllä yhtään tunnu että tästä vielä useampaan viikkoon mihinkään lähdetään, joten enpä taida vielä tänään ruveta asialla stressaamaan ja toisaalta, kunhan itsensä ja mahan raahaa laitokselle, niin kaiken muun saa sit tuotua jälkikäteen... (laiskuus huipussaan B) )

Mussu ja muikkunen 37+1
 
Tänään kävin äitipolilla perätila epäilyn takia ja kuinka ollakaan ei vauva enää perätilassa ollutkaan. Helpotuksen huokaus pääsi tältä äidiltä!! Kätilö sanoi että on mahdollisesti kääntynyt hiljattain raivotarjontaan, koska oli varpaat suussa -asennossa, joka on kuulemma perätila vauvalle tyypillistä. Tekivät kuitenkin ultran ja paino arvioksi annettiin nyt 2542 g. En vaan älynnyt lääkäriltä kysyä, että paljonko vauvat vielä kasvaa. Esikko oli syntyessään 3330 g.

Mutta täytyy todeta, että olo keveni puolella kun näki että raivotarjonnassa vauva on. Jospa sitä ensi yönä saisi nukuttuakin. Mä olen vaan mielessäni pyörittänyt tätä perätila juttua kaiken aikaa ja se on toden teolla vienyt minusta mehut. Miehellekin olen ollut äreämpi kuin normaalisti.

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 36+4
 
Huvikummun vääpelille vastailen tuolta maaliskuisten puolelta, kun kävin itse synnytystapa-arviossa melkein samoilla päivillä (36+6). Silloin kokoarvio oli 2600 grammaa eli samoissa sun kanssa, ja lääkärin mukaan tuo tietää 40+0 noin 3200 gramman vauvaa. Tosin heittoa arvioissa 10 % kumpaankin suuntaan.

Bellona 37+4
 
Iltaa

:hug: Bulttikselle ja Heilille

Pääsin nyt vasta koneelle, ku mies tekee nyt yövuoroa ja meillä kone on meidän makkarissa, ku ei muuallekkaan mahdu tää kulmapöytä :kieh: Eli mies lähti just töihin ja tulee aamulla 5-6 maissa ja sit nukkuu tonne puoleenpäivään, ni en viitti sit tulla tänne hakkaamaan tietsikkaa :D Koha sais sen läppärin huollosta pois. Ostettiin uus ja siinä olikin kovalevy paskana :kieh: nyt on ollut huollossa kohta kolme viikkoa ovat tilanneet sen osan, mut se ei ole vielä tullut :eek: Soitin sinne huoltoon torstaina ja noiduin :ashamed: ku suututtaa et ihan uus kone on paskana :kieh: Sori ku tuli valitettua tänne :ashamed:

Täällä on ihan vesikeli, vesi senku tippuu ränneistä |O
Olikohan se Dacapo joka kyseli vatsan toiminnasta? No mulla ainakin toimii, ku tuntuu et saa monta kertaa päivässä käydä isolla asialla :whistle:
SähköhellaElla nyt LEPOA :hug:
Dooris-71 sori mut toi sun keitto juttu kyl sai mut nauramaan :LOL: Niin on mullekkin käynyt kömmällyksiä mut töissä :ashamed: Olin iltavuorossa ravintolan keittössä ja rupesin tekemään tilausta. Asiakas oli tilannut kulkurinleikkeen eli possunpihvi leivitetään ja paistetaan ja sit päälle juustoraastetta ja uunin et saa kauniin värin. No minähän rupesin sit tekemään siinä kiireessä ja heitin pihvin uuniin ja sit rupesin miettimään, et hei mites tää nyt näin äkkiä kävi :whistle: ni heitin raan pihvin päälle juustoraasteen ja eiku uuniin :LOL: joo kyl siinä sit naurettiin tarjoilijan knssa, ois ollu aika sitkeetä kamaa :whistle:
Mut nyt poistun ja menen laittamaan saunan lämmite ajattelin et jos menis ihan kaikessa rauhassa saunomaan ja yksin =)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 34
 
Dooris mulle on sanottu että menkkamaiset jomotukset voipi pehmitellä paikkoja, eli avautuminen varsinaisessa synnytyksessä VOI olla nopeampi. tai sitten ei, tiiä näistä aina :whistle:

anu
mites teillä loppu hoitopäivä meni? muistatko oliko ne lastentarvikeliikkeen avajaiset nyt lauantaina ja mihin aikaan? ovesta en bongannut infoa kun en uskaltanut tietä ylittää ilman suojatietä... eikä meille tule edes lehtiä :kieh:

kummasti sitä piristyy kun pääsee ekaa kertaa viikkoon näyttämään nenäänsä ulkona :D
 
On tää lepääminen rankkaa :xmas: Koko ajan tekis mieli vähän siivota tavaroita jne. mut eipä oma olokaan sitä sallis. Nyt tekis kauheesti mieli tortilloja tai pitaleipiä....jospa toi isäntä tekis kun on saanu lapset nukkuu :D
Toisaalta hieman pelottaa, et mistä sit tietää oikeeseen aikaan lähteä sairaalaan, muutenkin 2edellistä ollut syöksysynnytyksiä.
Lapset sain järkättyä päiväkotiin loppuodotuksen ajaks ja äiteekin kovasti on apuna, ONNEKSI!Myönnän et en "pärjäis" niiden kanssa yksin kotona.
Näkisitte mun mahan kun se on ihan kauheen alhaalla, kunnon kaljamaha =)
Tulipa taasen kauheesti omaa napaa :ashamed:
Millä viikolla teillä on/on ollut viimeinen lääkärineuvola? Mulla on ens viikolla eli sillon viikkoja 35+5
 
Kävin tänään neuvolassa, ja sovittiin tuo viimeinen lääkäri 37. rv:lle. Tarkemmin laskettuna vissiinkin 36+2.
Terveydenhoitaja oikein ihmetteli tänään, että miten tämä mun raskaus on mennyt niin mukavasti, kun kaikki arvot on koko ajan olleet hyvät, eikä mulla oo oikeestaan ollut mitään vaivoja. Viime viikkoina kuitenkin selkä on ruvennut menemään aika huonoksi, mutta muuten kaikki hyvin. :LOL: :LOL: B)
No, eiköhän meikäläisenkin valitusten aika vielä tässä tule... :snotty:

:hug: kaikille joilla paljon vaivoja tai suruja! :heart:

elzibelzi ja Nöttönen 33+6

ai niin... Nöttösen syke oli laskenut jonkin verran, joten ehkä se onkin poika.. :LOL: B) :LOL: (Nautin tästä epätietoisuudesta!) :LOL:
 
Saunassa käyty aah ihanaa :p mä ku niin nautin tosta saunomisesta. Meillä saunotaan melkein joka toinen ilta mut taas joskus ni joka ilta :D Kaikki tykkää siitä, meidän koiruuskin tuppaa joskus tulla löylyyn. Luulis et on muutenkin kuuma ku on tota karvapeitettä on rodultaan chow chow.

Mulla taitaa kans olla se viimenen lääkärineuvola tuolla viikolla 35-36 en nyt muista mite terkka sano viimeeks, vai jääkö multa sit pois ku mulla on neuvola viikolla 35 ja sit taas se ultra viikolla 37. Saa nähdä mite on.

Mut nyt meen tekemään pojalle iltapalaa ja sit poika pehkuihin ja ite jos kattos vaikka koiran kans telkkua.

Baby dream ja "Topi" rv. 34
 

Yhteistyössä