***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

..teille kaikille kestovaippatiedoista! :flower: :flower: Nyt olen paljon viisaampi ja olo on rauhallisempi. =)

Mukavaa iltaa tänään Kalenterille!! :) Mekin käytiin illalla miehen kanssa ulkona syömässä. Oli mukavaa. =) Ollaan nyt aika tiheään ravattu leffassa ja ulkona syömässä ihan sen takia, että kohta ei niin helpolla kaksisteen minnekään päästäkään. Tuli kyllä eilen mässättyä taas sen verran, että saas nähdä miten neuvolantäti taas nuhtelee mua painonnoususta seuraavalla kerralla... :ashamed: Ja muutenkin on tullut mässättyä, kun mies on sairaana, sitä kun pitää lohduttaa herkuilla! (ja samalla tietty pistää itsekin suuhun niitä herkkuja...)

Hyviä vinkkejä tullut täällä! Olen ollut ihan tosi iloinen, että mulle ei ole tullut peräpukamia nyt, olin nimittäin siitä ihan varma, että niitä tulee, koska mulla on ollut niitä aiemminkin. Ihme ja kumma, nyt ei ole!!! (koputan puuta, onhan tässä vielä aikaa..) Mutta pitääpä ottaa Hädensa käyttöön taas.

Täällä on kyllä monilla jo ihania oireita siihen suuntaan, että jakautuminen lähestyy!! B) Mulla ei ole yhtään mitään sen kummempaa mitä ei aiemminkaan ole ollut. Paitsi heppu punkee voimakkaammin kuin ennen ja olo on kuin ryhävalaalla. Joskus supistelee, mutta ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Mä en kestä jos menee paljon yli, tahtoo jo tästä lastista eroon ja kultapalan tuohon rinnalle!! :heart: :heart:

Voi taivas tuota miehen metelöintiä!! Se flunssa vain pahenee ja sitä mukaa miehen kuorsaus....Aamulla jouduin sohvalle nukkumaan pariksi tunniksi, ei tuota kuorsausta kestä kukaan... |O Kuorsaus jatkuu yhä, en kestänyt lukea edes lehteä keittiössä (se on makkarin vieressä) kun meteli on niin kaamea....Täällä tietsikkahuoneessa möly ei onneksi ole niin korviahuumaava! :LOL: :LOL:

Mukavaa ja rentoa sunnuntaita kaikille!!!!

Marika ja heppu rv 34+6
 
Huomenta, tai päivää kai, mutta nousin vasta äsken B)

Mahan koosta: mies huomautti, että maha näyttää pienentyneen joten mittasin vyötärönympäryksen - se on tosiaan 5 senttiä pienempi kuin pari viikkoa sitten :eek: Ei kai se kuitenkaan ole vaarallista, kun SF-mitta on kasvanut normaalisti... onko muillakin siis maha pienentynyt viime aikoina?

Jaha, jospa lähtisi käymään vähän ulkona, eilen makoilin sisällä koko päivän ja illalla oli aika ankea olo!
 
Viljaliina mä en ole mahaa mittaillut ollenkaan, mutta se pienentyminen taitaa olla normaalia kun maha valahtaa alemmas. ite nauroin terkalle että toisaalta helpottaa kun vauva valuu alemmas, on helpompi hengittää - mutta sitten kävely on hupaisan näköistä kun pää alkaa painaa jalkovälissä :LOL:

ja mä en ole ikinä räplännyt kohdunsuuta, kohdunnapukoita tai mitään. eli taidan jättää sen tälläkin kertaa ammattilaisten hommaksi kattoa mikä tilanne on. enkä ala kyllä tunnustelemaan mahdollista vauvan päätä... mulla on keskiviikkona sokeripoli, eiköhän ne siellä taas tarkista tilanteen.
 
Ulkoilu vaatiikin vielä vähän henkistä valmistautumista näköjään, on niin harmaan näköistä. Onneksi mies lähtee seuraksi sentään. Vielä ei tunnut vauvan päätä jalkovälissä painamassa, mutta eiköhän se sinne sitten kohta valahda kun maha kerran noin laskeutuu :D

Viljaliina 33+3
 
Moi
Vihdoin kotona, tai oltiin eilen illalla siinä 21 aikaan.. Mä sain kiitokseksi autossa ja juhlissa istumisesta pukamia, yök. Viimeksi tuli synnytyksessä ponnistaessa mut parani onneksi nopeaa voiteella (jota sai taysista mukaan).. Pitänee käydä apteekissa. On se vaan nolo vaiva. Vaik ihan luonnollista mut eipä tee mieli kellekään mainostaa..

Oli muuten eilen ne mun paapan 90-vuotisjuhlat oikein kunnon vanhanajan körttiseurat.. Siellä oli varmaan 150-200 henkeä ja pidettiin seurakuntatalolla. Vieraana oli rovasteja ja pappeja koko suvun ja tuttavien lisäksi. Virret veisattiin (noin tunti, iik, mä en meinaan ole uskonnollinen) siionin virsistä yms.. Oli aika jännä ku en pitänyt paappaa noin uskonnollisena, mut jos se ikä tekee sen?

En oo ihan kaikkia teidän juttuja sanasta sanaan jaksanut lukea ku olitte niin ahkeria joten siksi ei nyt tule kaikkii asioihin kommentoitua.

Heili mainitsi tosta Omega3:sta, juu, tiedossa on (auttaa myös odottavan äidin mielenterveyteen ku on aivoaine, vauva kuluttaa omegoja niin paljon et ilman lisää ei niitä hyviä rasvoja riitä äidin aivoille)- aloin ennen rv 20 syömään niinku esikoista odottaessakin. JA Rela-tippoja/-tabletteja oon syönyt kk:n päivät. Ja sen lisäksi ruokavaliossa mm hapankaali hyvien maitohappobakteerien takaamiseksi. Että rohkeesi muutki vaan syömään noita. Esim Rela-tipat tuntuu kalliilta ku ostaa sen pikkupullon melki 20 eurolla, mut sen päiväannoksen hinnaksi jää alle 40 senttiä - et ei se niin kallista olekaan. Yksi relapullo riittää 50 päivää ja noi tabletit mitä meillä nyt on sisältää 60 tablettia- annostus yksi päivässä.

Vauvan laskeutumisesta, mä jo viikolla kerroinki teille vissiin et on laskeutunut.. No, anoppi (5 lapsen äiti) oli et "herranisä sulla on maha alhaalla- tekis mieli tulla kannatteleen ettei tipu" ja jatkoi samaan syssyyn että "saa nähdä syntyykö maaliskuussa jo!" En sillon sitä niin noteerannut, mut nyt alkoi jännittää et mitä jos se monen raskauden ja lapsen kokemuksella oikeesti näkeekin jotain enemmän.. siis et ku mä oon koko ajan ajatellut et laskettuun (12.4) ja ylikin menee kirkaasti.. Mut jos ei menekään!? kaikki tekemättä vielä. iiki!

Ja sit voi mä olin eilen otettu, mun serkun kihlattu (synnytti kk sitten) sanoi että "Voi sulla on yli pieni maha!!" Se oli mun elämäni eka kerta ku joku sanoi mun mahaa pieneksi. Sitä aina kauhistellaan et on ku olisit viimesilläs (näin sanottu jo marraskuussa). Kyllä jäi hyvä mieli! Ehkä sitä just synnyttänyt nainen tietää mitä pitää sanoa ihmiselle kenellä 5 viikkoa laskettuun... No, tarkoitti hän sitä tai ei niin pelasti mun pitkän päivän.

Niin ja naistenpäivän muistamisisista olitte puhuneet. Meillä kukaan muu ku appiukko ei muistanut. Mut appiukko olikin oikee käyny kukkakaupassa ja tuonu kaikille miniöille+tyttärelleen ja vaimolleen kukat eilen aamulla. :flower:

No, nyt mun ajatuksen juoksu katkesi. Tuun jatkaan jos asiaa vielä on.

Anu ja mauno 35+1
 
elzibelzi ja dooris kiitoksia kovasti,antennitaloudessahan myö siis asutaan,eli turha toivo et tääl mitää näkyy :kieh: minkä hemmetin takia ne sit mainostaa sitä tollee :kieh: :kieh: toi subleffa nyt on muutenkin perseestä,siellähän pyörii ne samat leffat päivästä toiseen,et piisais varmaa ku yhtenä iltana kattois ni ois kaikki jo nähnytkin :/

Tosta mahan koosta en oo nyt mittaillu muulla ku talvitakilla ja ihmettelin tos yks päivä ku vetskari menikin helposti kiinni ja jäi vielä tyhjää takin ja masun välii,ku aikasemmin saanu tapella et saa mahan takin sisää mahtumaa :whistle:

Piitsi 37+1
 
Päivää täältäkin!

Täällä sitten olen flunssan kourissa, muut vielä terveitä. Tosin esikko aamulla valitti kurkkukipua. Eilinen päivä meni nukkuessa ja viime yönä ei sitten tietysti uni oikein tullut. Nyt on sitten taas ihan töttöröö-olo.

Mulla kanssa mahan pienentynyt paljon tipahdettuaan alas. En tosin mitään mittoja ole ottanut, mutta ihan on silmin havaittavissa. Ja ihmiset sanoivat mahaa tosi isoksi ennen kuin tipahti ja tipahtamisen jälkeen tosi pieneksi. Taitaapi olla ihan normaalia.

Tuottaako vauvan liikkeet muilla kovia kipuja? Mulla vauva punkee välillä tosi kipeästi.

Mä oon taas ollut ihan hermoheikko, itku tulee joka asiasta... Lisäks on koko ajan sellanen olo, et miten sen vauvan kanssa pärjää. Mikä on ihan hassua, kun kuitenkin jo kaks vauvaa on aiemmin hoitanut, eikä sillonkaan mitään ylipääsemättömiä ongelmia ollut. Kai ne on nää hormoonit, jotka vaikuttaa.

Mä kysyn nyt ihan höpöjä, mut kertokaa mulle, mitä ne peräpukamat on? Mulla ei oo mitään hajua... :ashamed:

Pää on ihan tyhjä, en muista mitä muuta piti kirjoittaa.

Lilja (36+4)
 
Päivää täältä kans

:hug: kaikille jotka ovat sairaana ja niillekkin jotka sitä tarvitsevat.
Mä ajattelin lähteä käymään kirppiksellä ajankuluks ;)
Mahan laskeutumisesta ollut puhetta. Mulla ei kyl vielä ole laskeutunut, näinköhän ees laskeutuu :LOL:
Pitääkin käydä huomenna apteekissa ostamassa noita omega 3, maitohappotabuja mulla onkin jääkaapissa, ku oon pitäny niitä aina varalla, ku pojilla on toi laktoosi-intorelanssi. Ni ne auttaa jos koskee mahaan. Mut pitää nyt ruveta itekkin syömään niitä sit. Mite Heili oletko ottanut noita maitohappotabuja yhden vai kaksi?
Mut palaillaan taas :wave:

Baby dream ja "Topi" 33+6
 
Anu sähän olet itekin niin pieni että pienikin maha näyttää isolta :) tai jos se on nyt pienentynyt sitten :D ja jos vauva syntyy vaikkapa maaliskuun viimeisellä viikolla niin johan se on täysiaikainen, eikös se rv 37 ole rajana? mä olen numeroissa ihan sekaisin :whistle:
 
Jahas, pitäisikö sitä itsekin alkaa popsimaan Omega 3 -tabuja ja Rela-tabletteja, kun usea niistä kertoi olevan hyötyä. Saakos nuo Omega-tabletitkin apteekista?

Muutoin hiljaiseloa täällä. Alamaha hieman hellänä ja luut kanssa, kun kaveri punkee, minkä ehtii. Maha on kuitenkin ihan paikallaan vielä, eli ei ole laskeutumista havaittavissa.
 
Maitohappobakteerista luin jotain vanhaa vauva tms. lehteä niin siinä oli juttu juuri tuosta maitohaposta et ehkäisisi allergiaa jne. ja siinä sanottiin että riittää kun syö päivittäin gefilus tuotteita, Ab- tuotteita jne. jugurtteja, piimää, mehuja missä noita hyviä happoja on.
 
Imetyksestäajattelin kysäsitä..kauanko olette imettäneet aiempia ja kuinka kauan "meinaatte"imettää uusinta tulokasta,jos siis aiempia lapsia on?Mä olen imettänyt aiempia noin puolen vuoden molemmin puolin ja uskoisin että samaa tahtia mennään tämänkin kanssa.
uusioperheistäMiten te keillä muita lapsia aiemmista suhteista,oletteko kuinka paljon/ollenkaan tekemisissä "ex-suvun"/lasten isän kanssa?tuli vaan mieleen kun mun entinen anoppini on aivan ihana :heart: hälle voin puhua jopa tästä raskaudesta ,paljon paremmin kuin nykyiselle anopille.Lapset ovat aina tasaisin väliajoin joko mummolassa/isällään ja kaikin puolin hienosti menee..no kaikkea ei voi saada,nyt kun on ihana mies,niin anoppi saisi olla se entinen :whistle:
isommat lapsetmites muut lapset,varsinkin jos on jo reilu 10 vee ottavat uuden tulokkaan tulon..meillä poika kohta 15 ja välillä tuntuu ettei se oikein osaa suhtautua tähän vauva asiaan oikein mitenkään,välttää puhumasta koko asiasta ja ei ole "odotuksessa mukana"...olen miettinyt että josko se siitä tasaantuu,kun vauva syntyy...
 
Päivää kaikille!

Minä olen kanssa syöny noita omegatabletteja nyt raskausaikana, niillä kun voi olla myönteinen vaikutus myös raskausmyrkytyksen ehkäisyssä ja tähän asti on ainakin myrkytykseltä vältytty ja minulle esikoisen jälkeen sanottiin, että seuraavassa raskaudessa on aika iso uusiutumisriski myrkytykseen. Tietääkö joku voiko noita omegoita syödä ihan raskauden loppuun asti? Tuli vaan mieleeni niinku olisin jostain kuullut että ne olis hyvä lopettaa vähän ennen synnytystä, en vaan muista mistä olen moista kuullut. Tietääkö joku on siinä jotain perää? Mavi, itse olen ostanut omegat prisman luontaistuote osastolta.

Sitten terveisiä äitipolilta, perjantaina siellä käytiin ja kaikki oli hyvin tai valkuainen pissassa plussalla mutta verenpaineet ok ja otettiin viel raskausmyrkytys verikokeita ja eivät niistäkään onneksi ole perään soitelleet joten nekin hyvät :) Ja meillekin nyt kävi silleen että odotettu tyttö vaihtui pojaksi :heart: Tosin ei meille varmaksi asiaa ollu aikaisemmin sanottu, rakenneultrassa sanottiin ettei oikein kiveksiä ainakaan näy mutta varmaksi ei lääkäri uskaltanut sanoa, joten siitä pääteltiin tulokasta tytöksi ja muutenkin ollu tyttö tuntemukset, vaaleanpunaista oli pakattu jo sairaalakassiinkin :) Mutta nyt tosiaan lääkäri sanoi että selkeestihän siinä kivekset näkyi :) mukava yllätyshän se oli, nyt vaan meni uusiksi nimen miettimiset yms. Isosisko tosin on höpöttänyt kovasti pikkusiskosta kun veli ei kuulemma leiki prinsessalinnalla mutta eilen meillä oli kylässä poikavauva niin oli meidänkin tyttö ihan myyty kun sai hoivailla pientä poikaa :)

Minulla on nyt viikonlopun aikana tullut vähän ruskeaa tuhruvuotoa ja ollu alamahalla/alaselällä normaalia enemmän kivun tuntemuksia ja polttavaa kipua koko mahan seudulla. jos lääkärin tekemä sisätutkimus olis ne aiheuttaneet. Ainakin perjantaina oli kohdunsuu vielä kiinteä ja kiinni.

Nyt ruokaa tekemään, mukavaa sunnuntai-iltaa!
 
Kuunsillalla mä imetin esikkoa vain n. 3-4 kk, kun rupes saamaan rintaraivareita eikä mikään auttanut. Kakkosta imetin n. 1 v. 1 kk. Tätä kolmosta haluaisin imettää pitkään, vaikka ihan pari vuotiaaksi, jos kaikki menee hyvin. Haluaisin myös kokeilla täysimetystä puoleen vuoteen. Silloin kun esikko ja kakkonen oli pieniä, täysimetystä suositeltiin vain 4 kk asti. Toki kaikki riippuu tulevasta lapsesta, miten imetys sujuu ja riittääkö maito tms. Mut noi jutut ois näin etukäteen haaveena.

Lilja (36+4)
 
vuotaraaputin hei ihan taunona unohdin kysyä. Miten se sun limatulppa? Vai sitäkö se on... Mulla tuli sitä viimeksi vuorokauden ajan supistusten kera, miten onkos sua kipeetä supistanut?

ja juu eiks se täysaikainen oli rv 37+ syntynyt, että eihän tässä siihen olis ku 2 viikkoa mutta en mä jaksa jotenki silti uskoa (nyt tuntuu jo et toivoa) et ennen laskettua aikaa syntyy.. no, ens viikolla se lääkäri. jännittää jo onko mitää tapahtunut ku tuntemuksia on laidasta laitaan.

Tiitsu kyllä niitä omegoja voi syödä loppuun asti, eihän ne ole sen kummempia ku jos söis paljon rasvaista kalaa.. Ja voi varmaan hurja näin viimeisillä viikoilla kuulla ettei olekaan tyttö.. Tosin kivempi nyt tietää ku vasta salissa- ehtii vaihtaa vaaleanpunaiset kotiintulovaatteet neutraalimpiin.

Mavi mä taisin ostaa omat omegani apteekista. Mut ihan samoja on marketeissa ja ei niissä mitää laatueroja sillee ole et saman merkkisiä molemmat siis myy.

ja niistä pukamista joku kyseli niin ne on... mitenkähän ne selittäis? no, mulla semmonen pieni pallura mikä tulee peräaukon reunaan, semmonen pullistuma. ja oon kuullut että jos oikee pahaksi menee niin "rypäleterttu" kuvaa hyvin sitä mitä siinä pyllyllä on. onneksi itsellä ei mitää niin pahaa ole..
(googlettamalla varmaan sais kauhukuvia, mutta tuskin monella niin pahoja)
 
kuunsillalla Minä olen imettänyt aikaseminpia lapsia melkein vuosikaaksi. Tyttö oli noin 10 kk kun lopetti itse rintaruokinannan, ei enää huolinut ja poikakin oli 1v.2kk vissiin kun loppetti imemisen. Molemmat söi aika myöhään vielä yölläkin. Tätä on tarkotus imettää ainakin vuoden ikäseksi jos vain mahdollista.

Mies toi eilen kukkia naistenpäivän kunnikasi, Nyt tänään ihanasti ovat auenneet.
Kyllä kukat on kauniita, kivahan niitä oisi saada vaikka kerran viikossa :whistle:

Mukavaa Sunnuntai iltaa kaikille!
-Taika ja masukki-
 
Kuunsillalla kyseli imetyksestä. Mä imetin esikoista semmoset 8kk, se maidontulo hiipui pikkuhiljaa ku aloin antaan lisänä pullosta maitoa siinä 6-7kk iän jälkeen (siihen saakka sai siis vain rinnasta maidon). Se meni mun mielestä ihan kivasti ku ei tarvinnut vieroittaa vaan maito vaan väheni pikkuhiljaa ja yks päivä poika ei enää saanut rinnasta maitoa ja alkoi hylkimään sitä kokonaan.. Vältyttiin siis rinnasta vieroittamiselta kun poika teki sen tavallaan itse.
Nyt oon ajatellut et jos huvittaa niin imetän pitempään, kuitenki vähintään saman ajan haluisin imettää.. mut jos alkaa tökkimään niin teen samalla lailla et alan jossain siinä 6-8kk iän jälkeen antamaan pullostakin. Kyllähän mäki toki nautin imetyksestä, mut se vaan sopi hyvin saada siinä vaiheessa jo irrottautua imetyksestä pikkuhiljaa. (aikansa kutakin, en kadu et aloin antaan lisämaitoa pullosta)
 
Hei myös tältä suunnalta. Me on kotiuduttu hiihtoloman reissuilta ja nyt on hieman Valtsulla vaikeuksia totutella taas kotona oloon. On aika väsähtänyt pikkumies. No huomenna päästään normaaliin rytmiin, joten eiköhän se tästä.

Supisteluja on ollut vähäsen viime päivinä, mutta ei mitään kunnollista. Vielähän tässä on kolme viikkoa aikaa :D Ei kyllä mitään kiirettä, kun olo on hyvä ja kotona on kiva touhuta pojan kanssa kahdestaan.

Huomenna TAAS neuvola. Vitsi ku tuntuu että just kävin..
Jep, mutta ei nyt tähän hätään tämän enempää. Palaan asiaan jahka on asetuttu taloksi =)

Mussu ja muikkunen 37+0
 
tyttö oksentaa taas |O muuten on pirteä, ei vaan oikein syö paljoa. äitillä alkaa voimat uupua sairastuvan pyörityksessä :kieh: :headwall: piti oikein itkut vetästä kun alkoi niin turhauttaa.
niin ja tyttöä imetin 1v4kk. nyt ei ole mitään "aikataulua", kuten ei ollut Mineankaan kohdalla. niin kauan kuin se molemmista hyvältä tuntuu ja onnistuu. itseasiassa mua eniten pelottaa siinä jos poika syntyy keskosena että imetys ei onnistu. se varmaan siinä se isoin murhe oiskin juu... huoh.

ei sitä vuotoa ollut kuin se hetki, illalla jo stoppasi. aloinkin tuossa miettiä että olikohan ees limatulppa, mutta kovasti sitä mieltä ne TAYSissa oli kun soitin, vaikka se ei ollut mitenkään kauhean limaista - mutta ihan hailakan vaaleanpunaista oli ja jälkeenpäin tuli pienenpieni klöntti limaa jossa vähän vanhaa verta :x kipuiluja on, mutta ne nyt kuuluu asiaan.

jaha, sairastupa kutsuu. ei taas ole itku kaukana kyllä.
 
Kyselisin teiltä noista maha-asukkien sykkeistä. Onko teillä pitänyt paikkaansa se, että tytöillä syke on 140-160 ja pojilla alhaisempi, eli siis 110-140 tai jotain sellaista???? Meidän Nöttösellä syke on pysynyt koko raskauden ajan siinä 150-160, joten tämän vuoksi oletan että vatsassa saattaisi olla tyttö... :D :heart:
Onko tämä siis legendaa, vai onko aiemmin synnyttäneillä pitänyt paikkansa?

elzibelzi ja Nöttönen 33+5
 
elzibelzi mulla ei oo aikaisempia lapsia, mutta mitä oon kavereilta kuullut, niin ihan legenda taitaa olla. Mun hyvä ystävä on neuvolassa töissä ja sanoi ettei noihin mihinkään uskomuksiin kannata luottaa, kaikkeaha sitä sanotaa; mahan muodosta, sykkeistä, linea negrasta (viivasta), närästyksestä ja niin edelleen. Lista on varmaan pidempikin.

Vuotaraaputin :hug: voi ei tuota teidän sairastupaa. Toivottavasti jaksat jotenkin, en oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa.

Kalenteri toivottavasti oli mukava ilta :heart:

Kellukan tekstejä etsin, mutta en löytänyt tältä kuulta ollenkaan, onhan hän aina välillä käynyt kuitenkin ilmottautumassa :eek: Toivottavasti siellä suunnalla kaikki hyvin, vai muistaako että joku että kellukka olisi puhunut jostain reissusta tms....??

Mussullakin jo ihanasti viikkoja :heart:

Itsellä alkaa ällöttää tämä maha, se on pinkeä ihan jatkuvasti kun jotain yrittää tehdä, ei kovin kipeä, eli jotain pienehköjä suppareita vaan. Lisäksi mulla on ihan järjetön himo syödä mitä tahansa, oon yrittänyt välttää herkkuja, mutta äsken tein hedelmäsalaattia ja ihan pienen mannapuuron, nami. herkkua oli kumpikin. Turvotusta alkanut tulemaan ja yöt on hankalia....valivalivali :ashamed: :ashamed: Tänään on tosiaan ensimmäistä kertaa havaittavissa että sormet ja jalat alkavat muistuttaa nakkeja ja selkää on särkenyt, tuolta alhaalta, mutta en usko että liittyy supistuksiin, on niin tasaista jomotusta, ettei kai megasupistuksetkaan kestä noin kauaa :LOL: Tai mistä minä tiedän, kun ei ole kokemusta...

Nyt sohvaperunaksi taas....

Hysteerinen rv 35+6
 
baby dream olen 1 kpl pvässä ottanut noita maitohappobakteereja, Rela-tabuja nimittäin. Purkin ohjeitten mukaan siis. :D

Imetyksestä Esikoista imetin 2,5 vuotiaaksi, pikkukakkosta 1v3kk ikään ja olisin imettänyt pidemmällekin, mutta lääkäri kielsi imettämästä.. Eli tossa joulukuun alussa lopetin imettämisen. Ja toiveissa olisi imettää vähintään vuosikkaaksi tätä kolmostakin.

Sykkeet meillä eivät ole kertoneet vauvan sukupuolesta. Nimittäin ekalla ja tokalla oli kyllä suhteellisen matalia ne sykkeet ja poikia ovat, mutta kun tämä masuvauvakin on satavarmasti poika (niin monta ultrahavaintoa ja kaks 4d ultraustakin..) ja hänen sykkeensä ovat olleet koko ajan yli 140 ja jopa 170 luokkaa. Lähinnä 147-152 aina neuvolassa.. Niin ei tosiaan aina pidä paikkaansa nuo sykehommelit.

Mahat tuntuu muillakin pienenevän eli asiaan kuuluva ilmiö on.

Heili 35+5
 
Täällä jatkuu tasasen varmasti supistukset ja menkka juilimiset!!! Viimeyönä taisin viimein tajuta että vauva voi syntyä oikeastaan koska vaan. Ja tuon takia olenkin sitten uudelleen järjestänyt tuon makkarin tänään (piti tehdä vasta ens viikolla) eli pinnasänky ja hoitopöytä on nyt valmiina odottamassa käyttäjäänsä =) Ja suojasinpa samalla tuon meidän sängyn jos sattuu vedet menemään siinä!

Sykkeistä aiempaa kokemusta ei ole, mutta tästä ei kyllä vois sanoa mitään sykkeiden perusteella. Alemmillaan on ollut siinä 130 hujakoilla ja toissa kerralla olikin sitten 190, mut laski sitten parissa minuutissa 150. Ja tyttöähän tänne odotellaan. Tosin tuohon "sukupuolen vaihtumiseen" on kyllä varauduttu niin, että kotiintulo vaatteiksi on pakattu vaaleenpunaisten potkareiden lisäksi myös neutraalin väriset =)

Imetyksestä sen verran että haaveilisin imettäväni ainakin siihen puoleen vuoteen asti ja pidemmällekin jos vaan sujuu.

Mä unohdin neuvolassa kysyä että onko vauva jo laskeutunut? Tosin niin kyllä annoin itseni vähän ymmärtää, kun lääkäri ultratessa sanoi ettei pään mittaa oikein kunnolla enään saa, koska pää on jo osittain häpyluun takana!!! Voisko tämä teistä kuulostaa siltä et olis laskeutunut?

Tuli mieleen tuosta heinäkuun tuplamammojen pinosta et meillä ei kukaan odota kaksosia ja heinäkuussa niitä on vaikka kuinka ja monta... aika jännä!!!

Joanna ja tiltiäinen 36+2
 
Imetyksestä Topia imetin vain noin 4 kuukautta jos sitäkään kun mulla putosi paino niin alas et oli viisaampi siirtyä korvikkeelle. Jospa tältä nyt onnistuis paremmin

Sykkeistä Topilta sykkeet oli pääsääntöisesti aina alle 150 kun taas tästä (tyttö?) on ollut koko ajan 150 ja ylöspäin. Tiiä sitten, itse en nuihin kuitenkaan oikein jaksa uskoa..

Omaan napaan ei kummoisia..Viime yö ei ollut niin paha kuin odotin, ei tarvinnut edes käveleskellä taloa ympäri aamun tunteina =) Saapa nähdä kostautuuko kaikki ensi yönä... :/

Ihan on tyhjä pää ( :headwall: ) En muista yhtään mitä oli tarkoitus kirjoittaa..

Dacapo ja aino 36+4

Niin sitä ainakin et onko teillä muilla alkanut maha toimia paremmin. Musta kun tuntuu että wc-paperiakin menee tuplasti ja istun vähän väliä vessassa. Normisti hyvä kun on kerran päivässä toiminut... :eek:
 

Yhteistyössä