***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

:hug: kaikille sairastaville!! ja voimia teille pitemmällä oleville loppumetreille...kyllä se siitä...

sängyn suojaamisesta... ainakin etolasta saa niitä muovitettuja froteesuojia rullasta minkä pitusta haluaa,sitä samaa mitä on äippäpakkauksessa vauvan sängynsuojaksi.
mä otin esikoisen aikana töistä muutamia kertis vuoteensuojia varuiksi..mutta eipä ollu käyttöä,kun meni käynnistykseen se synnytys.
tuo meitin sänky on niin ikivanha, että tekis melkein mieli "vahingossa" päästääkkin lapsivedet sinne :) saiskohan sitten uuden sängyn,kun on mies sitä lupaillut jo monet vuodet.

mulla on poskiontelotulehdus.. lääkekuuri menossa. mies oli eilen viihteellä..ja taas sillä on tämä päivä mennyt makoillessa :kieh: ketuttaa niin pirusti!

toivottelen jo näin etukäteen hyvät naistenpäivät teille kaikille! :flower:

terkuin hilppahemuli ja äippä rv 32+2

Ai niin, tuosta häntäluun kipeytymisestäsen verran, että mulla on aivan sama juttu. Tuntuu, että häntäluu on kokoajan hirveän kipeä, ja on vaikeuksia nousta ylös tuolilta. Olen ajatellut, että se johtuu varmaan painon noususta.

Heippa kaikille :wave:

Jos nyt pikaisesti kanssa jotain rustais.. olette olleet taas ahkeria, tekstiä oli tullut päivän aikana niin paljon et meni oikeesti aikasta kauan lukea kaikki!!! Mut hyvä niin. Musta on niin kiva lukea mitä teille kuuluu =)

Mä lähdin aamusta lapsenvahdiksi kaverin 6kk tytölle. No ensimmäiset 2tuntia se veti pihalla sikeitä, mut ehdittiin me vähän sitten syöpötellä ja leikkiäkin ennenkuin äiti tuli kotiin ja mun piti rientää kanssa kotiin. Ihana tyttö :heart:

Mies tuli eilen flunssaan :( joten pyysin äitiä lähtemään mun mukaan viemään mun työpuhelinta pois. En hotenkin enään uskalla lähteä yksinäni kauas. No vietiin puhelin ja sitten käytiin ostoksilla euromarketissa. Löysin vihdoin ja viimein pehmosoittorasian jota olen etsinyt pitkään ja ostin sitten viimein myös vaunuihin sade ja hyttys suojat. Nyt pitäis olla kaikki hommattu =)
Äsken tulin kotiin.. eli koko päivä meni sitten liehutessa ympäsiinsä. Mulla oli toi tukivyö testauksessa ja täytyy sanoa et se taitaa toimia. Yhtään ei ole niin kamalan kipeä olo, kuin mitä olis ilman sitä!!

Vuotaraaputin :hug: Toivottavasti oli vaan jotain ihan harmitonta... onko nyt tullut mitään lisää?

Pulttibois pikaista paranemista :hug: ja anteeks, mun oli pakko ihan vähän nauraa sun tarinalle :LOL:

Nyt mä sit ihan unohdin mitä kaikkea muuta mun piti vielä kommentoida :ashamed:

Jaah.. taidan mennä potslojoo ja lukemaan uutta vauva lehteä =)

Joanna ja tiltiäinen tasan 36

Vuotaraaputtimelle tsemppiä, mitä ikinä olikin. Toivotaan, ettei mitään vaarallista. :wave:

Minulta irtosi jokin aika sitten se limatulppa.. Sen jälkeen on kohdunkaulansuulla ollut kipuja ja ne vaan pahenee. Tänään on välillä tuntunut, kuin olisin istunut rautakangen päällä ja tuo alapää on sieltä syvältä jostain ollut tosi kipeä. Ja supistelee. Mutta, ei kuitenkaan mitään kellolla katsottavia supisteluja oo vielä kertaakaan tässä raskaudessa ollut. Vaikka napakoita on ollutkin.

Heili 35+3

limatulppaa minä veikkaan, meinaan ei ole vuoto ainakaan runsastunut ja on limaista :x mutta katotaan nyt. hetkittäin supistaa, mutta hyvin harvakseltaan eikä ole kyllä mitään synnytyskipuja.

tyhmä kysymys. saako harrastaa seksiä kun limatulppa on irronnut? ei sillä että se nyt olisi heti ekana mielessä tässä mielentilassa ja just mahataudista parantuneena.
esikoisesta mulla kun irtosi limatulppa sunnuntaina, tuli ulos maanantaina ja samana iltana lähti lapsivedet. tosin se tulppa oli ihan selkeä, limainen klöntti.

ai niin, Heili kyseli siitä neuvolalääkäristä. mulla on ollut vain alkuraskaudessa, koska käyn tuolla sokeripolilla. ne ei tee siellä aina sisätutkimusta mutta suht usein kuitenkin.
toivottavasti sulla (ja mulla) pieni pysyy vielä hetken mahassa :heart:

Vuotaraaputin en ole ainakaan koskaan saanut tietoa, etteikö limatulpan lähdön jälkeen saisi sekstailla. Ainoa, että uimahalliin ei saisi mennä..Eikä järveenkään.. Sen tiedän. Ja käytännössä ollaan kyllä sekstailtu limatulppien irrottuakin. Eikä mitään ihmeempää ole tapahtunut.

Heipsan!!!
Olipas tekstiä tullut hirmusen paljon, hyvä hyvä...ajatuksella täytyis keretä lukee..
Eilinen lääkäri reissu venyi keskussairaala käynniksi..
Mulla on ollut tuota vetämättömyyttä ja tuntuu että happetus on vajaalla kokoajan, jäsenet hytyy jo makaamisesta jne.. Lääkäri sit laittoi mut tarkistuskäynnille painoarvio oli 33+4 2000g lapsivettä niukanlaisesti ja se ihana PERÄTILA :p
Ottivat sielä thoraxin, verikokeita ja sit vielä valtimonäytteen :x Mitään ihmeellistä ei löytynyt vaan tuo pää painaa palleaa ja mä sit ylituuletan itteni...(näin ajattelin kyl itekkin samoin lähettävä lääkäri mutta se halus varmuudeksi sulkea tulpanriskin pois...) Paino arvio muuttui 2200-2500g Kauheinta oli että äippäpolin lääkäri sai päänmitan joka vastas viikkoja 37+ :eek:
Sit naureskeli mulle mahdollisuudesta perätilasynnytykseen uusiutuvan... mä sanoin että ei se kyllä uusiudu.... ainakaan näillä päänmitoilla.. :kieh: (Lääkäri meinas että usein jos sikiö viihtyy "alusta asti" perätilassa myös usein niin pysyy)

Marika-75: Perätilasynnytys oli mulla 4. lapsi painoi 3490g. Oli koko raskaus ajan perätilassa. Käännöstä ei yritetty lapsivede niukkuuden vuoksi.

Joo on erilaisia kokemuksia perätilasynnytyksistä, minun oli kamala, kuulemma kuin oppikirjoista, (mutta ei se herkkua ole rt:näkään :LOL:) nuo riskit minua arveluttaa, ne on kuitenkin aina suuremmat...

Kaikille voimia, jotka kamppailee jonkun vaivan kanssa!!!! Mä yritän välillä alituulettua... tosin se ei onnistu kun ostin isännälle juoppohullun päiväkirjan kaks osaa. Ite luen osaa: raskausarpia ... mä kyllä meinaan aivan revetä, alkaa aivan supistelee ja tenat pitäis ottaa käyttöön.....
:LOL: :LOL: :LOL:

Iltasta kaikille!

Vuotaraaputin voimia sinulle. Toivottavasti on nyt sitä limatulppaa ja vaavi malttaisi edes hetken vielä pysytellä yksiössään. Tosin kyllähän sulla noita viikkoja jo ihan hyvin on =) Kyllä me esikoisesta seksiä harrastettiin vaikka limatulppa lähtikin, en usko et sille mitään estettä on.

Mulla iski tänään paniikki et miten pärjään kahden lapsen kanssa :eek: Oon jotenkin koko ajan ajatellut että miksi en pärjäis ( ja kyllähän sitä pärjää) mutta tänään jotenkin näin kauhukuvia silmissä kuin molemmat huutaa yhtäaikaa, mies on töissä ja mä en tiiä yhtään mitä tekisin :/ Miljoona ajatusta pyörii mielessä: Kuin onnistuu nukkumaan laitot (Topi kun "vaatii" et odotetaan oven takana kunnes nukahtaa :whistle: ) kun mies on töissä jne. Riittääkö se äidinrakkaus ja huomio tarpeeksi molemmille? Varsinkin esikoiselle, joka muutenkin on sellainen mammanpoika... :| :heart:
Saas nähdä.. :/

Pian6 mä täällä repesin nauruun kun ajattelinkin tuota Vuorisen kirjasarjaa---raskausarpia :LOL: Mahtava kyllä sen miehen ajatuksenkulku

Mutta nyt myöhäiselle iltapalalle

Dacapo ja Aino 36+2

Pakko tulla tänne purkaa :headwall: :kieh:

Rupee ottaa toi ukko päähän :headwall: Ajattelin et nyt tulis mun viekkuun nukkumaan, ku nukku joitain öitä tuolla takkahuoneessa ku oli kova flunssa. Ni mitä vielä sano tossa enne ysiä, et jos hää vielä tän yön nukkuu siellä, ni saat sinäkin nukkua rauhassa ettei tarvii aamuyöstä herätä ku hää lähtee töihin. Ja mä vaihdoin meille tänää puhtaat petivaatteet ja purin takkahuoneesta petin pois tai siis sohvan laitoin kasaan :kieh: Joo kyl ois ollu niin mukava käpertyä miehen kainaloon, mut ei ni ei :'( Ei ees sanonu hyvää yötä ei sen puoleen en minäkään. Oon itkua tuhertanu tässä :'( ajattelin et koluan tuolta pakastimesta litran jätski paketin, jos se auttas :p
Sori nyt tää tilitys :ashamed:

Baby dream ja "Topi" 33+4

Meillä mies siirtyy aamuyöstä usein nukkumaan toiseen huoneeseen, koska minun uniapnea ja kuoraus on vaan pahentunut entisestään raskausaikana! Baby dreamille helpotusta kovasti siitä jätskistä, jospa se siitä.. Tuskin mitään vakavempaa miehen mielessä on..Ne on nää hormoonit. B)

Meillä kuopus on nyt 1v 6kk ja vähän kauhistuttaa, että mikäköhän hässäkkä syntyy kunhan vauva tulee taloon. Soppaa sekoittaa vielä tuo eskarilainen vilkas poitsu.... :whistle: :whistle: :whistle: Onneksi meillä mies osallistuu tosi paljon kotiaskareisiin ja lastenhoitoon. Se on ainoa "lohtu" kun mietin kauhulla tulevaa..

Heili

huomenta ja OIKEIN IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE TEILLE!!!!!

Täällä jo voidaan paremmin. eilinen oli kamala päivä. oksennus lensi, paskat tuli housuun kahdesti ja vaan vesitilkat pysyivät sisällä- joten voimia ei ollut edes kävellä metriä pidemmälle.
lämpökin nousi 38 ja se veti olon vielä hurjemmaksi.
vielä klo 20 olin ihan hirveässä kunnossa kun yritin idols loppui. heräsin sen jälkeen klo 02 yöllä ja oli hyvä olo. lämpöä ei enään ja mahaan ei koskenut ollenkaan.
äsken join kupin teetä ja söin yhden näkkileivä, katsotaan mitä pakki sanoo..
vielä ainakin hyvä olo eikä tunnu että tulee kaaressa ulos.
huimaa kyllä edelleen, sokerit taitaa olla niin matalat vielä eilisen jälkeen..

mutta siis hengissä ollaan.. :wave:

Marika75 sähän sitten oikein kunnon "kiksit" sait mun musiikista. tosin mulle itsellenikin tuli ihan hirveä hinku päästä tanssimaan jonnekin.. B)
ehkä sitten kesällä joskus.. :whistle:
sillä aikaahan me voidaan survoutua ykkösiin kotona ja laittaa musiikki soimaan :LOL: eiks niin? ;)

malttamaton eipä kestä. miten meni eilinen ilta?
toivottavasti oli mukavaa. :D

delfiini74 aikamoista jytkyä on teille kokoarvion mukaan luvattu. ihan jännittää minkä kokoisia vauvoja tämä pino saa ja milloin se eka synnyttänyt ilmaantuu ;)

Jo-hanna varmasti hurja tunne että sukupuoli muuttuukin yht´äkkii toiseksi.
olisi kyllä järkytys saada poika laitoiksella syliin kun 99.8% luvattu tyttöä meille ja voit vaan kuvitella että vauvan laatikot pursuaa ainoastaan tytön vaatetta. ei ehkä olisi kiva poikaa pukea hempeän vaalenapunaiseen mekkoon :D
ja pitää vielä lisätä tuohon etä poika olisi järkytys- ainoastaan siis sen takia että kotona ollaan tyttöön varauduttu. muuten aivan sama. veljet odottavan edelleen poikaa syntyväksi :whistle:

Essi- mä en ole suojannut sänkyämme mitenkään.. tosin esikoisesta juuri ehdin sängystä ylös, aavistus meni petariin ja loput lattialle pitkin kämppää.
toisesta tunsin sen tunteen ja ehdin melkein vessaa asti.
joten luotan nytkin siihen että ehdin ylös ennen kun alkaa valumaa.. tosin se vesihän voi tulla vaikka bussissa tai ihan missä vaan :whistle:

siitä tulikin mieleen: TE, KENELLÄ ON LAPSIVESI mennyt ennen sairaalaan menoa- niin missä vesi lorahti?

Tilsu älä menetä toivoa olla eka synnyttäjä. :whistle:
mä sain esikoisen melkein kk aikaisemmin joten en usko että välttämättä uudesti synnyttäjä on ensimmäinen..
mutta jännityksellä jään odottamaan kylläkin.
mun veikkaus taitaa olla faerie tai dooris ;)

Dacapo usko vaan, rakkautta riittää molemmille aivan varmasti- samoja asioita viime raskaudessa mietin että miten ihmeessä pystyn olemaan ja rakastamaan kahta lasta yhtä paljon.
kun toinen syntyy, ei sellaista enään edes mieti- se on itsestään selvyys :heart:
nyt kolmas tulossa enkä ole kertaakaan miettinyt samoja juttuja kun toisen odotusaikana.
tosin täytyy myöntää että on tullut välillä mietittyä miten jaksan/pärjään vauvan, ylivilkkaan 3v ja uhmakkaan 5v kanssa olla yksin pitkiä päiviä kun mies töissä :ashamed: tai lähinnä kotona varmaan menee ihan ok, mutta kodin ulkopuolinen elämä. :/

mutta, mä lähden jatkamaan eilen tekemättömiksi jääneitä kotihommia. pyykit pitää huuhdella uudestaan koneessa että saan ne narulle. samoin jauheliha-nakki keitto odottaa tekijäänsä.. ja vaikka mitä.. :kieh:

PULTTIS JA TYTTÖ rv 33 tasan :heart:

nyt vasta tajusin että osalla menossa jo rv 36+ :eek:
itse sain esikoisen juuri noilla päivillä syliini. joten nyt oikeasti vasta heräsin siihen todellisuuteen että joku saattaa jo ensi viikolla räjähtää- ja joku niin tekeekin ;) :D
olen aivan varma siitä B)

joten nauttikaahan turvonneista jaloista, liikkeistä mahassa ja kaikesta mahdollisesta ennen kuin vauva syntyy.. :) :hug:

Hyvää naistenpäivää täältäkin!

Baby dream hyvä jos jätskistä oli apua :hug: jollainhan se mieli on saatava paranemaan =)

Pulttikselle vielä :hug: hyvä et tauti jo parempaan päin

Essi mä "suojasin" ton meidän sänkyn vanhalla petarilla,roskiin joutas jo koko romu,mut jos se nyt sen verta suojais sänkyä ettei ukon tartte muuta ku ottaa sit petari pois jos ne vedet sinne sattuu tulee,ekasta puhkastiin kalvot,siihen mä uskon tänkin kohdalla :whistle: ja ukko ku ei mikää siivousintoilija oo ni tuskin se sängylle mitään tekis :/

Esikko lähtee tänään mummille yökylään,omien juttujensa mukaan on menos kaheks yöks,mut en nyt viel tiiä kuin kauan mummi sitä siellä pitää,mua ei kyl haittaa vaik pari päivää oiski =) sais äitee huilattua :D tosin tiedän kyl et ku ei oo itel mitää suunnitelmia ni tääl on taas illal niin hiljasta et vois hakee jo tytön jo illal kotiin :ashamed: sit ku se on kotoon ni kysyy vähän välii et voisitko olla ees hetken hiljaa :ashamed: :ashamed: mikään ei taida olla hyvä vaihtoehto :/

Piitsi tasan 37,ei tarvi enää murehtia vaikka lähtiskin jo syntymään =)

Hyvää Naistenpäivää kaikille! :flower:

Täällä on nukuttu taas huonosti. Olkapää on niin kipeä, ollut jo kohta viikon. Piti ottaa kaksi särkylääkettä niin sitten sai vasta vähän nukuttua.
Tietääkö joku voiko noita lääkegeelejä käyttää raskausaikana? icepower yms?
Niissähän on aika paljon lääkeaineita että voi olla ettei pysty käyttämään. Pitää koittaa koti konstein saada tuo olkapää kuntoon.

Saapa tosiaan nähdä milloin ekat vauvat syntyy tähän pinoon!
Jännittellään nyt vielä vähän aikaa

Aurinkoista päivää aikille
-Taika ja masukki 33+5-

Sh07 jaksuja sinulle :hug: kyllä tämä välillä on kieltämättä hermoja raastavaa ja ärsyttävää. Itsellä välillä olo, että kumpa yö ei tulisi ollenkaan, niin vaihtelevasti nukun, että pelottaa jokainen yö, en vaan jaksaisi yksin valvoa :'( miestä en raaski herättää öisin kun hän sentään menee aamulla töihin. Nyt on alkanut myös öisin selkeästi supistelemaan, ei mitään pitkiä rupeamia, mutta herään vähän väliä yhteen yksittäiseen supistukseen :eek: höh, kai se kuuluu asiaa.

Pulttis voi köpö tuota mahatautia :hug: toivottavasti alkaa jo helpottaa ja aamupala kestäisi sisällä. Varmasti kamala tauti tässä vaiheessa raskautta, en uskalla edes ajatella kuinka rikki olisin itse jos joutuisin tuon taudin kouriin :x

Mietin tuossa, että tosiaa jännä ettei meistä kukaan ole vielä jakautunut, muissa pinoissa tuntuu, että ensimmäiset vauvat ovat tulleet hyvinkin aikaisin, tosin en keskosvauvaa kenellekkään tietenkään toivo. Mutta Piitsilläkin alkaa olla jo jännät paikat, joten itse voisin veikkailla ensimmäiseksi jakautuvaksi Piitsiä, Fearieta, Heiliä, vuotaraaputinta tai kalenteria, mutta Kellukasta ei ole mielestäni kuulunut pitkään aikaan?? Missä kellukka??? Vai onko minulla mennyt vain kalenterin ja kellukan tekstit sekaisin, (nimet vähän samanlaiset), mutta nykyisin tulee jo niin ihanan paljon tekstiä päivässä, että joku juttu saattaa jäädä rekisteröimättä vaikka lukisinkin. Itse asiassa luen palstaa ihan jatkuvasti ja mietin että ihan kohta vastaa...ihan kohta vastaa ja sitten vaan tulee uutta tekstiä ja minä vaan luen ja luen ja vastaaminen jää :LOL: Mutta koukussa palstaan, ihan kuten tässä joku muukin totesi. Ihana lukea muiden ajatuksia ja kuulumisia kun päivisin on tuota aikaa :whistle:

Jo-hanna päivitin pojan listalle, siellähän olikin tyttö kysymysmerkin kanssa :) varmasti jännä tilanne tuo, että yhtäkkiä kuuleekin tulossa olevan pojan eikä tytön. Mutta kuten itsekkin, ja kaikki muutkin ovat todenneet yhtä rakkaita kummatkin sukupuolet :heart:

Baby Dream hyvä että jos jätskistä olisi apua, minäkin aina harmistun kun mies viikonloppuisin valvoo niin myöhään töllöä kattomassa, eikä tule hiplaamaan minua makkariin :kieh:

Essi mä en ole suojannut vielä sänkyä mitenkään, mutta tänään ajatttelin jyskistä katsoa sitä samaa suoja kangasta jota oli äitiyspakkauksessa, tosin meidän petari saisi mennäkin jo vaihtoon, mutta jos laittais petarin alle, ettei mene tuohon runkopatjaan, jos sitä lapsivettä nyt sattuu lorahtamaan, eihän se synnytys kuitenkaan 100%:sti käynnisty vesien menolla, tosin toivon että käynnistyy omalla kohdalla, se olisi helpotus, kun en noista supistuksia tajua tuon taivaallista että miten niitä pitäisi laskea ja milloin sitten lähteä, vaikka kyllähän neuvolasta tuli ohjeetkin, mut oon vissiin vähän pönttö :D

Hyvää naistenpäivää kaikille :flower: :flower: :heart:

Hysteerinen rv 35+5

Huomenta ja hyvää naistenpäivää! (Vielä toivotuksia mieheltä odotellen :kieh: )

Suppis voisi viikkojen ja lasten järjestysluvun mukaan olla ensimmäisten joukossa, Mavillakin taisi olla suht kypsä tilanne siellä, vaikka viikkoja ei niin paljon olekaan... Jos tässä nyt yritän vähän veikkailla jotain.

En ole varma, toivotinko jo KMarian tervetulleeksi. Joka tapauksessa tervetuloa, meillä onkin vieläpä sama la =)

Pulttis, pikaista toipumista ja anteeksi, mutta taudinkuvauksesi oli niin herkullinen ja elämänmakuinen, että kyllä pieni hymykin naamalla kävi :ashamed: Hyvä kun tilanne jo parempi :hug:

Ukon juttuja pakko laittaa munkin tähän, tosin tää jo sen verran vanhentunut (toissailtainen), että nyt jo lähinnä naurattaa. On vain niin huvittavaa, kun miehellä tuntuu olevan joku valistusvaisto mukana kaikessa, vaikka ei itse kodin- tai lapsenhoidollisesti olekaan aina niin aikaansaapa kuin voisi olla (niin kuin en hänen mielestään minäkään). Mies katsoi tilaisuuden koittaneen kouluttaa vähän vaimoaan, ja hän sanoi: "Voisit huomenna heittää jääkaapista vanhat pois, se voisi olla sulle opettavaista!" :LOL: Asiahan on niin, että mä en voi sietää homeisia ruokia, joten ihan totta kyllä, mies on ollut aika lailla vastuussa ruokien pois heittämisestä. Ja sinnehän ne homehtuu aina. :ashamed: Mutta tulipa kiukku, kun täytyy ruveta kotirouvaa opettamaan kotoisissa asioissa, ja ajattelin, ettei ehkä ois aina miehellä varaa suhtautua ylimielisesti siihen, että mulle on nuo jotkut askareet aika vaikeita. Sitäpaitsi ei ole pelkästään mun vika, että ne ruoat sinne homehtuu, hänkin voisi esim. tekemiäni ruokia syödä innokkaammin. :| No ottikohan tästä nyt mitään tolkkua.

No nyt me ollaan näköjään menossa ulkoilemaan ja huonekalukauppoihin, hauskaa päivää :wave:

T. Kalenteri ja Paapau 36 + 1 :eek:

Huomenta ja aurinkoista naistenpäivää kaikille :flower:

Onpas tullut taas tekstiä. Aivan kaikkea ei jaksa nyt lukea.

Hauska kuulla, että Pulttis voi jo paremmin!

Jo-hannalle onnittelut pojasta!

sh07 :hug:

Lohduttavaa oli lukea, että muutkin ovat saaneet jättiläisarvioita ultrassa. Vähän hirvittää, mitä maanantaina polilla sanotaan...

Ystäväni pitää tänään tyttöporukalle saunaillan ja viininmaistajaiset naistenpäivän kunniaksi. Kuulostaa mukavalta, vaikka viinit nyt jäävätkin väliin. Sitä ennen on kuitenkin käynti anoppilassa...

Nukuin viime yönä 7h käymättä vessassa, joten olo on uskomattoman virkeä. Tosin aurinkoinen sääkin vaikuttanee asiaan :)

Mukavaa lauantaita kaikille

Laylah ja :heart: Onni 33+2

hyvää naistenpäivää :heart: :flower:

tyttö on kunnossa :heart: aamupuuron söi ja on jaksanut leikkiä. isänsä on kipeänä, mä talsin yksin kauppaan ja sovittiin että katotaan iltapäivällä kuka lähtee ulos. mä en yksin ainakaan uskalla, on liukasta ja supistelee. tai sellaista menkkakipua on selässä ja kyljissä. vuotoa ei ole, mutta sellaista ruskehtavaa limaa kyllä pukkaa :x

Dacapo mä olen kanssa miettinyt ihan samaa että miten kahden kanssa pärjää, varsinkin sitten jos itse on väsynyt ja kiukkuinen. mutta on sitä muutkin pärjänneet! ja sitten varmaan helpottaa kun lapset vähän tottuu siihen että "joutuu" odottamaan äidin/isän huomiota ja pianhan ne alkaakin leikkiä keskenään.

ja mulla meni lapsivesi illalla vessan lattialle. nousin käymään pissillä yhdeltätoista ja kun nousin pöntöltä, hokasin että eihän se loppunutkaan. kahdentoista jälkeen lähdettiin sairaalaan ja siellä vasta alkoi supistukset.
haluatteko kuulla miten hassusti kävi kun aloin synnyttää? oltiin sovittiin että ukki antaa kyydin ja soitin sitten kello yksitoista herralle - ja se lyö luurin korvaan :LOL: nonna oli sitten että "kuka soitti?" "Ansa" nonna kattoo hetken ukkia ja sitten tuumaa että "niin, sillä on laskettu aika tässä parin päivän päästä ja soittaa keskellä yötä - mitähän asiaa mahtoi olla?" :LOL:

Paljon on taas sairastavia,paranemisia kaikille! :hug:

Vesien menosta; Mulla meni vedet kakkosesta kotona.Alko kyllä niin pienellä lorahduksella että ehdin sängystä ylös.Heräsin siihen että jotain lorahti pikkareihin.Pöntölle kun istuin,tuli enemmän.Hetki meni ennen kuin tajusin mistä oli kyse.Ei ollutkaan piiitkä pissa. :LOL:

Limatulpasta;Uutta oli mulle että voi mennä viikkoja ennen kuin synnytys alkaa.Olen luullut että yleensä alkaa melko pian tulpan irrottua. :ashamed: Kaverilla joka sai vauvan just(helmikuussa)meni limatulppa ja seuraavana päiväna vauva syntyi.Itse en ole koskaan kyseistä limatulppaa bongannut,heh ja neljättä odotan. :p :D

Täällä taitaa olla paljonkin PERÄTILA vauvoja!Myös itseäni alko hirvittämään kun viime neuvolassa täti ei ollutkaan varma kuin päin masussa vauva on! :| Viikkoja on kuitenkin jo 36.Ens ke on neuvolalääkäri,hermoilen nyt ensin sinne asti.Jos lääkäri on epävarma,sit sairaalaan ultraan.Voi kökkö!!Täytyy tämmöisestäkin vielä alkaa hermoilemaan ja kolme normaalisti alakautta synnyttänyt.Neuvolatäti on kysellyt moneen kertaan että jännittääkö synnytys.Vastasin että ei oikeastaan,vaan voiko vielä mennä kaikki hyvin,neljännen kerran... :snotty:

Nyt ei ehdi muuta,lapset odottaa pihalla!Vointeja kaikille tasapuolisesti.Uusille tervetuloa joukkoon!

Vishy ja masukki 36+1 :heart:

Hyvää naistenpäivää meille kaikille ihanille naisille! :flower:

Täälläkin nukuttu huonosti... :/ Tunnin välein olen pökkinyt kuorsaavaa miestä vaihtamaan asentoa. Hyvää harjoitusta tulevaan....nyt ihan silmät sikkaralla, miten ihmeessä sitä sitten jaksaa vauvan kanssa???

Mies tuli eilen kovaan flunssaan ja on ihan reporankana. Nyt vaan pitää toivoa, ettei ole tartuttanut sitä minuun. En tiedä mikä tauti tuo on, pahoin pelkään, että se on se influenssa-pahalainen, koska kuume on korkea ja nivelet kipeät. Ja veto täysin veks. Olispa se kamalaa nyt sairastua influenssaan...toivotaan nyt, että ei... :eek:

Kysymys kestovaipoista Kysyinkin tätä jo aiemmin, mutta taisi kyssäri upota tekstitulvaan. Eli, riittääkö äitiyspakkauksessa oleva muovinen suojahousu + flanellinen täyte? Onko se "oikea ja riittävä" kestovaippa? mitä ne villahousut ym on, mistä olette täällä puhuneet?

Odotan kovasti mitä vuotaraaputtimelle kuuluu?!

Mun on pakko kertoa tämä juttu, ihan jotenkin itkettää/naurattaa vieläkin. Ehkä nyt itkettää, väsymys+hormonit on aika kinkkinen juttu yhdessä.

Kaverini pyysivät minua eilen mukaan, kun kävivät hohtokeilaamassa porukalla. Minä lähdin mukaan, kiva päästä välillä ihmisten ilmoille! =) Kävin siinä sitten tiskiltä tilaamassa Cokiksen ja satuin vahingossa jonoon kahden nuoren nousuhumalassa olevan sällin väliin, kaveruksia olivat. He siinä juttelivat pääni yli ja jossain vaiheessa kuulin, kun toinen sanoi "on se hassua täällä keilahallissa on kaikki niin pyöreää, ihan niinkuin keilapalloja olisi joka puolella" Toinen vastasi: "Niin, tai GEISHApallojahan ne on". Siinä sitten hekottelivat ja kuittasivat vielä jotain tyyliin, "täällä on niin kiva pyöriä..." Mä en tiennyt itkeäkö vai nauraa, se tilanne oli niin korni. Siis minun muhkeaan olomuotoonihan pojat kiinnittivät huomionsa. Mulle tuli heti semmoinen olo, että en tosiaan kuulu tänne, ihmiset ottaa pohjia siellä ennen ravintolailtaa ja monet olivat jo hyvässä vedossa silloin. Mulle tuli olo, että tältäkö kiusaaminen tuntuu, koska minusta puhuttiin vitsailevaan ja vähättelevään sävyyn minun kuulteni....Paha mieli tuosta jäi kyllä, kalvaa jotenkin.... :'(

Kyllä tämä äidiksi tulo muokkaa identiteettiä ihan täysillä ja täydellisesti. Elämä muuttuu! Ennen olisin sanonut jotain tosi nasevaa, jos minulle oltaisiin vttuiltu näin suoraan, mutta nyt tuli vain paha mieli ja olo, että minä kultaisine kantamuksineni kuulun nyt jonnekin ihan muualle kuin humalaisten ihmisten sekaan....

Kiitti kun vihjaisitte tuosta sängyn suojaamisesta! Pitäähän sitä varmuuden välttämiseksi laittaa jotain sänkyyn. Meillä kun on uusi sänky, harmi olisi se pilata. Vai meneekö se pilalle, onko lapsivesi osittain veristä...? Vauvan pissaa siinä kyllä ainakin on. Ja limaa varmaan?

kalenteri sama juttu, saman tien mullakin palaa hermot, jos mies rupeaa talousasioissa mua neuvomaan!! Hirveästi hän ei enää uskalla mitään sanoakaan, koska jos niin tekee, hän saa takaisin semmoisenkin piikkisuman, että siitä ei hevillä selviäkään! :LOL:

Menempä hoitamaan tuota mun isoa vauvaani, joka tuolla sängynpohjassa valittaa. mikään ei voi olla onnettomampaa, kuin sairaana oleva mies!!! En minä sairaana ollessani ihan noin avuton ole! :whistle:

Hyvää Naistenpäivää kaikille! :flower:

Pitkästä aikaa palstalla, en ole oikein ehtinyt lueskellakaan tätä, tekstiä tulee hirmuista vauhtia!
Täällähän mennään jo 37+2!

Olen yrittänyt hoidella kuntoon Vaiviksen kamoja, nytkin on kestovaipat tuossa ompelun alla.
Välillä on tosi energinen ja hyvä olo, välillä ihan pikku-raukka-fiilikset ja kykenen vain makoilemaan. Verenpaine edelleen koholla, maanantaina nostettiin lääkitys 100 mg *3/vrk, Albetolia siis. Silti on koholla.. Ja paino heittelee välillä on lähes kahden kilon nousuja per päivä, onneksi sitten laskujakin taas.

Täällä on ollut aivan ihania ulkoilukelejä, mutta minun pitää ottaa kuulema rauhallisesti, joten kävelen talosta ulos koiran kanssa jäälle ja kymmenen minuuttia siinä ja takaisin sisälle.
Odotan jo huhti-toukokuun hiihtokelejä, josko vauavn luota raskisi/pystyisi sen verran olemaan pois että pääsisi hiihtämään ilman mahaa..

Tässä pikakuulumiset.
Vielä pitää ommella noita vaippoja ja pestä & lanoliinikäsitellä villiksiä ja pakata sairaalalaukku, sitten olisikin lähes valmista vauvan tulla. Saisi tulla jo!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

:) Kellukka & Vaivero 37+2

Kimppu ruusuja naistenpäivänä kaikille! :flower: Itse en nimittäin yhtään kukkaa saanut ja jäinpä vielä itsekseni kotia viikonlopuksi. Aurinko paistaa ulkona ja koko luonto on niin kaunis, ja minulla täysi veetutus päällä :ashamed:

Itse jännitän todellakin jo, että ilmaantuuko kaveri maailmaan ennenaikojaan, vai malttaako pysyä vielä pussissaan. Eilen ja tänään on ollut todella kivuliaita tuntemuksia alamahassa ja alapään luissa, kun kaveri mennä potkuttaa mahassa. Ensi tiistaina olisi siis se lääkäri ja ihan jänskättää, onko nämä tuntemukset ja supparit saaneet jotain aikaiseksikin. Ihan olisi mun tuuria, että synnytys käynnistyisi juuri tänä viikonloppuna, kun ukko on enemmän tai vähemmän humalatilassa satojen kilometrien päässä!

Yhteistyössä