***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää naistenpäivää kaikille täältäkin!

Marika75: minä olen löytänyt hirmuisesti kestovaippatietoa tuolta kerhoilu-puolen kestovaippakerhosta, jota Vuotaraaputin on täällä välillä mainostellut, ja sitten näiltä sivuilta:
http://www.kestovaippainfo.fi/

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kudotut villaiset vaippahousut ovat hyvä vaihtoehto noille äitiyspakkauksen muovihousuille - toimivat siis kuorivaippana, jos vaan käyttää oikeanlaista lankaa (esim. hahtuvaa) ja lanoliinikäsittelee housut. Mulla vaan näyttää jostain syystä kaikista housuista tulevan valtavan suuria, vaikka millä silmukkamäärällä tekisin! No, jos tulee vielä kylmiä talvia niin lapsi voi sitten lähteä villapöksyt lämmikkeenä vaikka kouluun aikoinaan :D

Ja sitten taas opiskelemaan, voi kun vielä pari viikkoa jaksaisi vääntää, sitten saa keskittyä kodin laitteluun.

Viljaliina ja Alvi 33+2

Kauheasti ehtinyt taas juttua tulla, en meinaa perässä pysyä :)

Tervetuloa uudet!

Pulttis pikaista paranemista sinne :hug:

Marika kyllä riittää sellainen sisävaippa+kuorivaippa. Toiset tuntuu tykkäävän laittaa jotain riisipaperia maitokakka-vaiheessa, mut itse ajattelin selvitä pelkillä sisävaipoilla ja kuorilla.
Villahousuja käytetään kuorina. Itse en villasta tykkää, se kun aiheuttaa mulle kutinaa ja nää meiän lapset tuntuu oireilevan myös herkästi.

Mulla meni lapsivesi esikkoa odottaessa kotona. Tai alkoi tihkua/lorotella.
Soitin synnärille ja sanoivat, että voisin mennä näytille. Sitten kun sinne pääsin ja tarkistivat, että oli tosiaan lapsivettä, niin jouduin jäämään sairaalaan. Seuravaana aamuna alkoivat käynnistää.
Tässä vielä lyhyesti synnytyskertomukset:
Tiistaina puolenpäivän aikaan alkoi mennä tuota vettä. Keskiviikkona klo 06.30 aloitettiin käynnistys tabletilla. Siirrettiin toiseen sairaalaan ja siellä jatkettiin käynnistämistä tipalla klo: 18.30 Torstaina klo: 09.10 oli neiti maailmassa.

Kuopuksen synnytys alkoi limatulpan irtoamisella. Se tuli iltapäivällä klo 16 aikaan ja sitten säännölliset kivuliaat supistukset alkoivat siinä 19.30-20.00
Sairaalassa oltiin puolenyön jälkeen ja saliin siirryttiin heti kätilön tarkistuksen jälkeen. Kello oli tuolloin 00.20 Vedet meni 01.44 ja ponnistus alkoi 01.47 Tyttö oli maailmassa klo 01.50

Mies teki aamupalaksi lettuja. Niitä kun meillä on tarjolla todella harvoin (ehkä kerran vuoteen). No tulihan sitä sitten syötyä iso kasa hillon ja kermavaahdon kanssa :ashamed: :p
Kukat ostin itse itselleni jo eilen, kun oli tarjouksessa CM:ssa :D

Pari asiaa mua mietityttää/huolestuttaa.. Nimittäin se lääkärikäynti. Kun lääkärin mukaan kohdunkaulaa olis jäljellä vaivaiset 0,5cm mutta terkkari epäili sitä vahvasti. Sanoi, ettei kellään ole ollut näillä viikoilla noin pientä mittaa. Että miten on voinut käsikopelolla saada noin tarkan mitan..
Kuitenkin mua on supistanut kipeästi usemman kerran päivittäin jo parin viikon ajan. Joten sinänsä en ihmettelis vaikka edistystä olis tapahtunut tuolla alakerrassa.

Toinen on sellainen, että mullahan on ollut pari vuotta Sepram-lääkitys masennuksen ja paniikkihäiriön hoitoon. Terkkari kertoi, että muilla on lopetettu lääkitys astettain 4 viikkoa ennen laskettua aikaa. Kuitenkin sekä oma lääkäri, että tämä torstaina ollut sijainen oli sitä mieltä, ettei tarvitsisi lopettaa.
Käyttöohjeessa sanotaan, ettei sitä yleensä suositella raskauden aikana käytettäväksi ja imetysaikana sitä ei tulisi käyttää.
Oon nyt hieman sekaisin tän asian suhteen. Että keneen uskoa.. Masennusta en niinkään pelkää, mutta tuo paniikkihäiriö oli niin kamalaa, etten voinut edes ruokakaupassa käydä :'(
Toisaalta en halua riskeerata vauvaa ja koen imetyksen niin tärkeäksi, että mieluummin lopetan lääkityksen.
Mulla on pienin annos mitä tuossa lääkkeessä on olemassa.

Faerie ja poju 35+6

Ainiin ja hyvää Naistenpäivää :flower:

Mie veikkaan, etten ole eka synnyttäjä meistä. Vaikka oireiluja ja kaiken maailman vaivoja ja supisteluja on, niin luulen, että sijoitun vain ensimmäisen 10 porukkaan... :ashamed: Vauvauutisia odottelen kyllä jostain toisaalta jo tulevan viikon sisään! Pakkohan täällä on jonkun jo synnyttääkin, tuskin kaikki vauvat menevät laskettuun aikaan asti.. :wave: :whistle:

Heili

Hyvää naistenpäivän iltaa :flower:

Oliks muilla sama juttu et tänne sivuille ei päässyt päivällä?
Joo kyl se jätski autto, mut vielä enemmän miehen pusut :p Heräsin aamuyöllä, ku mies oli töihin lähdössä ni siinä sit halailtiin ja pussailtiin :D
Ja ku tuli töistä kotia, ni toi aivan ihanan kukkakimpun :flower:
Mä en voi kommentoida toho vesien menoon muuta ku et mulla on kummastakin aikasemmasta ni puhkastu kalvot.
Mut nyt tonne sohvalle pitkälleen, ku tuli syötyä (mies teki ihanaa sapuskaa)

Baby dream ja "Topi" 33+5

Marika mä en ole varma millainen vaippa tämän vuoden äp:ssä oli. muistatko merkkiä, oisko Popolino? useat niistä kyllä tykkää, itsellä ei ole kokemusta. me tosiaan aiotaa käyttää vauvalla muotoonommeltuja sisävaippoja (Igulee, Ronja&Roope, itsetehtyjä) joita on erilaisia sen takia että eri vauvoille sopii eri vaipat ja päällyskuorena on villikset kun en tykkää noista muovikuorista, villikset ei paina ja hengittää jne.

ootteko muuten muut huomanneet että tänään näkyy MTV3n kanavapaketti ilmaiseksi? ja huomenna kanssa?
ainakin Faktalta tulee parikin synnytys/vauva-aiheista ohjelmaa, Vauvatalo ja joku jonka nimen jo kerkesin unohtaa :whistle: olikohan se Synnytyssairaala...?

tänne ei uutta. välillä supistaa mutta ei mitenkään kipeästi. vuotoa ei ole, mutta en ihmettele jos sitä tulppaa lospottaa vielä myöhemmin.
kuulemma kaverille oli sanottu että nuo menkkamaiset jomottelut loppuraskaudessa enteilisivät lyhyttä avautumisvaihetta synnytyksessä :whistle:

Minea ripuloi :headwall: |O eli pyykkiä on piisannut ihan riesaksi asti. joskus tulee mieleen että kun meillä olisi se kuivausrumpu :/ ...

ottakaahan kaikki iisisti! ja mä kyllä VOIN olla mieluusti eka synnyttäjä, mutta vasta muutaman viikon päästä mieluummin ;)

ps. tytön kummitädillä epäillään syöpää. se onkin sairastellut "keuhkokuumetta" kohta 6viikkoa :| jotenkin tuntuu ihan hirveältä iloita itse samalla vauvasta kun toinen odottelee tuloksia koepaloista, että onko se lymfooma josta selviää 80% mahdollisuudella vai jotain vakavampaa :/ toivotaan parasta.

Joo,en mäkään usko ensimmäisten synnyttävien joukossa olevani :| mieluusti kyllä menisin,mut epäilen suuresti,oon tääl varmaan viel kuukauden verran ainakinteidän kiusana :kieh: jos ei se lääkäri sit ala ehdotella sit käynnistystä,mut siihe seuraavaan lääkäri aikaankin on viel kaks viikkoa :whistle:

Noista kanavapaketeista pitikin kysyä,eli teillä joilla on toi plustv ni näkyykö teil noi avat yms.mitä siel viikko sit alko vai pitääks niihi olla eriksee joku kortti,en oo jaksanu lähtee mistää asiaa selvittelee,mut meil ei ainakaa näy :/ ni mietin et mistähän johtuu,niinku mä toho töllöö enää lisää kanavia kaipaisin,nytkin tulee jo liikaa tuijotettua :ashamed:
Ja eiks tää ilmanen kanavapaketti viikonloppu näy vaan kaapelitalouksis?

Piitsi rv37 tasan

ai niin, vauva on ilmeisesti laskeutunut. painetta tuntuu tuolla persiin puolella välillä paljonkin, eli tuntuu että koko ajan ois kakkahätä (EI ponnistamisen tarvetta) ja suoli täynnä vaikka siellä ei mitään ole. samoin vihloo entistä enemmän ja entistä alemmas etupuolella, viimeksi terkkari sanoi että lapsi siellä etsii hyvää kohtaa asettua ja pehmittää samalla paikkoja. eihän se vielä kuitenkaan mitään tarkota, naurattaa vaan kun koko ajan saa ravata sekä pissalla että olemattomalla kakalla :laugh:

Iltaa!

Vuotaraaputin, :hug: ystävälle/tytön kummitädille sairausepäilyistä. Varmasti tosi raskasta odotella tuloksia. Kälylläni oli muutama vuosi sitten Hodgkinin tauti, josta hän toipui onneksi oikein hyvin. Uudistumisdiagnoosi tuli, virheellinen sellainen, ja siitä kaikenlaista lisämurhetta, mutta loppujen lopuksi hän näyttää parantuneen nyt täysin ja on lapsenkin saanut taudin jälkeen.

Marika, taitaa olla Imsen kuori se uusimman äitiyspakkauksen kuori. Oikein hyvä malli minusta, mutta taidan käyttää sisävaipan sijaan totutusti harsoja. En osaa sanoa, miten sisävaippa toimii, jostain syystä sellaiset ovat musta turhan mutkikkaita... Sain siis vaihtokaupassa ko. vaipan ystävältä, vaikka en itse pakkausta ottanutkaan.

Oi kamala, ystäväni kertoi mulle tänään, että huomenna tulee dokumentti Hirvittävät hampaat, joka kertoo ihmisistä, joiden purukalusto vetelee viimeisiään *kauhunväreet*

Saatiinpa taas miehen kanssa aikaan riita tänään. Mentiin ostamaan eteiseen mattoa, enkä miehen maksaessa oikein jaksanut poikaa pidellä. Mies huomautti mulle kaikkien kuullen, että kato vähän sitä poikaa, ja mä siihen defensiivisesti, että kato ite, mutta reuhdoin hänet kuitenkin alas joltain korokkeelta. No mies sitten lähti suoraan autolle ja mä olin, että meidänhän piti mennä sinne intiakauppaan vielä. Hän sitten siihen, ettei mun kanssa voi mennä mihinkään, kun en voi pitää poikaa edes sitä hetkeä, kun hän maksaa, että no mene nyt sitten yksin mutta hän ja poika odottavat autossa. No tuo ei mulle passannutkaan, ja rupesin parkumaan sitten siinä autossa. :ashamed: Apua näitä hormoneita. Vähän aikaa piti autossa istua ja pyyhkiä kyyneleitä, ennen kuin mentiin sitten - kaikki yhdessä :D - sinne kauppaan.

Naistenpäivälahjankin sain: sakset :D Ajettiin sieltä huonekalukaupoilta keskustaan, ja mies sanoi käyvänsä yhdessä kaupassa. Ei suostunut kertomaan, missä, joten katselin uteliaana vaihtoehtoja: ohi vilahti kultasepänliike, konditoria... No parkkeerasi jonnekin kulman taakse ja katosi. Sitten kotona antoi mulle toivotut mutta ei ollenkaan odotetut kunnon kangassakset =) Olin juuri puhunut, että pitäis kai sellaiset ostaa, mies tehnyt sen jälkeen galluppia aiheesta. :heart:

Mitähän muuta oli, ainakin lapsivesijuttu. Esikoisesta meni sillä tavalla, että nousin vessaan ja siinä vaiheessa vasta lorahti. Taisin silloin varustautuakin yösiteillä ihan varmuuden vuoksi. Ei ollut mikään kauhea ryöppy, mutta lasketusta ajastakin oli ehtinyt kulua jo 5 päivää, joten varmaan oli vesi vähissä. Oli vaaleanpunaista ja muuttui sellaiseksi verestäväksi hyvin pian, joten sänky olisi ollut pilalla, jos olisi sinne tullut. :attn: Taisi mulla kyllä olla suoja siinä, ja saman meinasin varalta jo nyt laittaa tuonne petiin, kun on lakananvaihto joka tapauksessa edessä nyt illalla.

Poika haluaa katsoa koneelta YouTuben Barbapapoja ja on tuossa jo ehtinyt odotella, joten :wave: Lauantai-iltaa toivotellen Kalenteri ja Paapau 36 + 1

Faerie Tuosta sepram lääkityksestä sen verran, että suosittelisin soittamaan esim. kuntasi/kaupunkisi mielenterveystoimistoon ja kysymään asiasta. Siellä osaavat neuvoa parhaiten. Voi kuitenkin hyvinkin olla mahdollista että lääkettä voisi vähentää edes jonkin verran, onhan sekin parempi kuin ei mitään. Varsinkin jos nyt ei ole kohtauksia ollut. =)

vuotaraaputin mulla myös öisin nivuskipuja/supistuksia??? (en ota enää selvää kumpia, mutta käyvät ihan helv... kipeää), joihin kieltämättä liittyy ponnistamisen tarve. Pitänyt laahautua ihan pöntölle asti, tosin eihän sieltä ole aikaiseksi saanut kuin parit ääniefektit :laugh: Nyt jo kauhulla odotan ensi yötä kun tiiän niiden alkavan.. :whistle:

Niin ja kiitokset ajatustenvaihdosta...lohduttaa kuitenkin ajatella etten oo ainoa joka pelkää äidinrakkkautensa "loppuvan kesken". Toki sitä tietääkin ettei se oo edes mahdollista mutta kaikki tulee olemaan varmasti niin erilaista ja uutta.

nyt vessaan...

Dacapo ja Aino 36+3

Dacapo kiitos vastauksestasi :) Täytyy varmaan pirauttaa heti alkuviikosta sinne psykiatrian polille, jossa kävin terapiassa.
Neuvolan terkkari lupas laittaa tälle mun omalääkärille viestiä, että ottais nyt uudestaan kantaa tähän asiaan. Halusin tietää mitkä on mahdolliset haittavaikutukset, jos imetyksen aikana lääkettä käyttää. Luulisi, että verenkierron mukana vauva saisi enemmän tuota lääkettä kuin maidossa.. Siksi ihmetyttää tuo, että raskausaikana voi käyttää muttei imetysaikana..

Rakkauden riittämisestä vielä. Kyllä sitä riittää molemmille/kaikille lapsille ihan yhtä lailla. Mullakin noita ajatuksia oli toista odottaessa, mutta nyt en enää moisia mieti. Aikaa ei tietenkään ole enää samalla tavalla käyttää yhteen lapseen. Se onkin monesti se mustasukkaisuutta aiheuttava juttu.

Piitsille tuosta avasta ja muista kanavista sen verran, että onko teillä kaapeli vai antennitalous? Uudet kanavat näkyy toistaiseksi ainoastaan kaapelitalouksissa (valitettavasti)... :(

On kiva lueskella näitä teidän juttuja, kun itellä ei ole oikeastaan yhtään kaveria jolla olis jo vauva, joten monet teidän jutut, kysymykset ja vastaukset on tullut tarpeeseen. kiva kun on muitakin samassa tilassa olevia :D

-minä- 33+4

Iltaa kaikille ja oikein hienoa naistenpäivää :flower:
Itse en saanut kukkasii, kun just sain (meillä oli puolivuotis hääpäivä 18.2) vau mikä selitys! No mut sain tvtä katsellessa lähes tunnin mittaisen selkä-pää hieronnan jonka seurauksena myös oikein hyvää seksii. Ei meillä vaan tuo vauvan laskeutuminen ja pään tuntuminen saa seksii loppumaan ;)

Niin peräpukamista.. Siskoni joka on työharjoittelussa tällä hetkellä kpks:ssä niin kehoitti hoidattamaan peräpukamat voiteella pois ennen syntymää. Kuulemma ovat todella kipeitä synnytyksen jälkeen ja tulehtuvat n. 90% varmuudella. Nähnyt muutaman synnytyksen, joka sujuu täysin ilman repeytymiä, mut pukautumat pullahtavat ponnistuksessa ulos ja aiheuttavat muutamaksi päiväksi kovaa kipua, eikä voi kunnolla istua =( Eli te kaikki joilla niitä on havaittavissa niin kipin kapin rektumvoidetta hakemaan apteekista !! Itsellä on niitä myös !

Täällä myös vihlovaa kipua ihan alhaalla (suoranaisesti jopa ihan pimpissä) ihan ku joku sukkapuikolla kaivelis.. asentoo vaihtamalla kyllä aina helppaa, mut ei kiva!
Muuten täällä menee tosi mallikkaasti, enkä oo jaksanu vielä ruveta yhtää kovasti lähestyvää synnytystä jännittämään.

Nyt jos menis vielä hetkeksi tv:n pariin ja sitten tuutilullaa...

Minä + Voice tunnin kuluttua tasan 37

Nyt tulee vain omaa napaa...

Ajattelin koklata itse että miltä tuo kohdunsuu tuntuu, että osaisko sitä itse tuumia että onko se pehmee tai jne. mutta siis järkytyin :o mun sormiin osu aivan selvästi vauvan pää :heart: tunsin oikein sormiin sen kun vauva liikkui masussa että varmasti on pää...voi raasua pientä. Niin lähellä mutta kuitenkin vielä niin kaukana.. :heart: Tunnetteko muut vauvan pään alakautta?

Nyt kait pakko mennä nukkuun että jaksaa heräillä aamulla esikon kanssa.. hyvää yötä kaikille :hug:

mimmuli rv 33

Täällä kukutaan...ja on etova, todella paha olo, vielä en ole käynyt posliinia morjenstamassa, mutta ei se kaukana ole, ja närästys vielä pahentaa tätä oloa. *vali vali!

Olen kateellinen teille kaapelitalouksissa asusteleville, kun te näette noita maksullisia kanavia...tähän aikaan kun ei tule mitään tuijotettavaa töllöstä ja kaikki mein leffatkin on katottu jo satakertaa läpi. tarvii lähteä kavereiden leffavarastoille...

Liitoskipuja on mullakin öisin, tai etenkin aamuisin. On vaikeaa nousta sängystä ylös, ja alkaahan tämä mahakin ottamaan oikein kunnolla vastaan. kohta tarvitaan nosturi saamaan mut tuolta patjojen välistä ylös... :laugh:

Mä en ole rohjennut kokeilemaan tuota vauvan päätä...ihan varmana kyllä tuntuisi, kun on tuo maha sen verran alas valahtanut...mutta kai mä pelkään että pieni menee rikki.. :whistle: ..no jos sitä myöhemmin rohkenis tehdä "tutkimuksia"...

Mä koitan nyt mennä nukkumaan, jotta ei menisi koko sunnuntaipäivä univelkojen paikkaamiseen..

Ootus *vieraileva tähti rv. 37 +4

Huomenta täältäkin;-)

Piitsi; nuo uudet kanavat näkyvät tosiaan vain kaapelitalouksissa.. Pikkuisen oli huijauksen makua ja osittain omaa tyhmyyttäkin, kun tuossa joulun alla otimme kanssa tuon paketin siltä varalta, että kun jään kotiin, on sitten miulle jotain katsottavaa päisivin... Ja paskan marjat; eihän nuo SubLeffatkaan näy kaapelitalouksissa ennen kuin klo 20 alkaen, ja tuo myyjä "unohti" siinä mainita tällaisen pikku seikan... Vielä enempi huijausta on, että tämä paketti on kuitenkin kaikille saman hintainen sait sieltä sitten katsottavaa tahi et :/ Tämän jakson päätyttyä vaihdamme taatusti kyllä Canaliin tai Viasatiin, vähän kalliimpia, mutta tulee edes vastinetta rahoille :x

Mie en huomaa vielä yhtään, että olisi maha laskeutunut mihinkään suuntaan, ainakaan peilistä katsoen? Eilenkin kyllä kävely oli tosi kurjaa, kun painoi kaiken aikaa ihan kuin virtsarakkoon, eli bingviinikävelyyn ainakin siirrytty täälläkin :laugh: Lisäksi olen vielä satavarma, että tää menee tuon pari viikkoa yli, vaikka miusta saisi syntyä kyllä jo vaikka viikon päästäkin :laugh:

Kalenteri; nuo kangassakset olivat ihan kiva lahja :hug: Nekin tuppaavat kunnolliset olemaan melko arvokkaita. Miullakin on nimi kangassaksissani, ja ukolla ukaasi, että kun kerrankin näen ne hänen kädessään autotallissa, huonosti käy... Eikä ole uskaltanut koskea niihin, kaikki muu vastaava kun yleensä löytyy hänen romujensa seasta ennemmin tai myöhemmin :laugh:

Dooris ja Väinö 36+4

Huomenta kaikille! Täällä taas pari huonosti nukuttua yötä takana... Yleensä herään tuossa yhden aikoihin siihen, että selkään tai lonkkiin koskee ja on pakko nousta ylös. Aika monella meistä tuntuu noita uniongelmia täällä olevan. Ite alan jo olla niin tottunut niihin, että ei pahemmin ahista valvoskella yöllä (paitsi välillä). Kun mie en tosiaankaan osaa oikein päivälläkään nukkua, aina pitäs olla puuhastelemassa jotain...

Veljekset ovat ihan riemuissaan siitä, että saavatkin nyt sitten vissiin pikkuveljen siskon sijasta =) Ja itsekin oon jo tottunut ajatukseen, ettei sitä prinsessaa nyt sitten tällä kertaa taida tullakaan ja niinkuin Heili sanoi, pojat(kin) on aivan ihania :D
Vaaleanpunaiset vaatteista ajattelin kasata suloisimmat talteen, eihän sitä tulevaisuudessa koskaan tiedä... =)

Marika75 :lle :hug: Tosi ikävästi ovat kommentoineet siellä keilahallilla, kyllä jotkut on sitten tyhmiä/ajattelemattomia. Ehkä se oli heistä hyväkin vitsi. Toiset ihmiset tuntuu ajattelevan, että raskaana olevat naiset eivät saisi käydä missään, pitäisi vaan sulkeutua neljän seinän sisälle kotiin.

Ja sitten noista kestovaipoista, itselläni on tainnut hieman mopo karata käsistä tässä asiassa... Noi vaipat kun on nykyään toinen toistaan ihanampia ja niitä on tullut osteltua jonniin verran... Kun on ensi kertaa näiden kestojen kanssa asialla, niin oon ostanut eri mallisia ja tyylisiä vaippoja, kun eihän sitä voi tietää, mikä omassa käytössä toimii parhaiten =) Suurimman osan olen ostanut käytettynä ja joitakin uutena. Ja valtaisasti tietoa saanut juuri tuolta kestovaippakerhosta ja kestovaippainfosta, niinkuin Viljaliinakin . Innolla kyllä odotan, miten tää vaippailu meidän vauvelin kohdalla lähtee käyntiin...

Pulttiskohan se kyseli lapsiveden menosta. Itselläni ensimmäisestä puhkaistiin kalvot synnärillä, mutta toisesta vedet menivät kotona ennen nukkumaan menoa. Olin muistaakseni juuri vessaan kävelemässä, kun ensimmäiset loraukset valuivat pitkin jalkoja. Heti sen jälkeen alkoivat supistukset kovina ja ei kun sairaalaan... Itse en oo suojannut sänkyä mitenkään, ehkä pitäisi. Toisaalta luotan siihen, että ehdin tarvittaessa ylös sängystä.

Aika monella taitaa olla tuo "perätilaongelma" täällä. Itse muistan kakkosen kohdalla, että oli ihan viimeisiin päiviin asti perätilassa. Olin menossa keskussairaalaan kääntöyritykseen, jossa sitten totesivat, että onkin pyörähtänyt oikeaan asentoon. Ja nytkin lääkäri sanoi, että pitkäänhän liikkuisat vauvelit jaksavat/pystyvät mahassa kääntyilemään =) Joten itse olen ihan toiveikkan mielin tämän suhteen ja jos "Jysky" ei käänny, niin haluan sitten kyllä sen leikkauksen.

Jännityksellä miekin odotan, kuka täällä ensimmäisenä "jakautuu". Itse en usko ensimmäisten porukkaan kuuluvani, vaan eihän sitä koskaan tiedä.

No, mutta mukavaa sunnuntaita kaikille hippusille!

t.Jo-hanna ja "Jysky" 35+1

Piti muuten vielä sanomani tuosta Plus Tv.stä, meillä on kanssa se. Ja eikös sitä alunperin nimenomaan mainostettu antennitalouksien maksu-tv:nä? Ja nyt ne uudet kanavat näkyy vaan kaapelissa! Kauheeta huijausta! Ja siis mitä?? Onko se oikeesti saman hintainen kaikille? Nyt tais meidän maksu-tv vaihtua johonkin muuhun... Ja minuu kanssa on ärsyttänyt se, ettei just se Sub-leffa näy vasta kuin klo 20 jälkeen, enhän mie koskaan jaksa sitä kattoa...

Jo-hanna:
Vähän samaa vikaa miullakin tuon leffakanavan kanssa :laugh: Iltaisin kun menen nukkumaan siinä 21.30 ja aamulla taas herään 05.30, ei siitä koko kanavasta tällä rytmillä ole yhtikäs mitään hyötyä :/ Meilläkään kun täällä maalla ei ole kunnollista videovuokraamoakaan, R-kioski sentään onneksi, joten siksikin ajateltiin tuo ottaa.. Mutta jos näin fiksuja oltaisiin oltu jo silloin, olisi jäänyt kyllä ottamatta :|

Miulla ei ole vasta kun kaksi vaippakuorta ja jokunen tuollainen taskuvaippa sopivaa kokoa tälle tulokkaalle, jokunen isompikin sitten löytyy kyllä.. Täytyy varmaan kanssa kartuttaa tuota varastoa, tosin ajattelin ensin noilla kokeilla, tuleeko siitä meillä mitään; ihania vaippoja myynnissä kyllä, mutta ellei sujukaan, tuollainen 20?/kpl on melko paljon kuitenkin. Harsoja hommaan jokusen kyllä lisää ja sitä riisipaperia;-)

Täällä kun oli tuo peräpukama-asiakin. Niin laitanpa miekin oman "asiani". Elikäs meillä kun tuo kuopus on allerginen vähän kaikelle tällä hetkellä ja ollaan asioitu yhden suomen parhaimmista ja kehutuimmista allergologiaan erikoistuneen lääkärin luona.. Niin hän antoi masuvauvaa ajatellen vinkin; Viimeistään kuukautta ennen laskettua aikaa aloita syömään maitohappobakteereita ja omega 3 rasvahappoja, niin se voi pienentää allergioiden riskiä syntyvällä vauvalla. :D No miehän olen niitä popsinut, noiden raskaus-monivitamiinien kaverina. Olisin valmis tekemään mitä tahansa, että säästyttäisiin allergioilta tällä vauvelilla. Katsotaan nyt, että kuinka käy..

Heili 35+ risat (en ikinä opi muistamaan näitä päiviä) tarkistin se on 35+5

Kirjoitan vielä toisen viestin. Nimittäin nyt on kolmas päivä, kun minusta tuntuu sille, että masu on "tyhjentynyt". Ei ole enää semmonen pinkeä vesipallo tossa edessä, vaan jotenkin tuntuu että on ylimääräistä tilaa enemmän siinä. Vauva on ilmeisesti kääntynyt jotenkin niin, lapsivesi vähentynyt tai jotain. En tiedä mitä. Vauva liikkuu kyllä normaalisti, eikä mitään vuotoja ole ollut, eli ei lapsivesikään ole mennyt. Ja mukamas vauva on ollut jo ajat sitten laskeutuneena.. En sitten tiiä.. :o Me eilen naurettiin miehen kanssa, että jospa se vauva on alkanu kutistumaan siellä.. :p

Heili 35+5

Huomenta!

Hyviä vinkkejä tullut täällä =)

Heili, tuosta vauvan kutistumisesta: kun olin viimeisilläni esikoisesta, äiti kiusas mua, että sitä ne supistukset meinaa, vauva alkaa kutistua ja seuraavien 9 kk:n päästä on kadonnut kokonaan =) Paitsi että meinas esikoista, joka "koekappale". :D

No aamupalapöytää kattamaan sitten, kaunista sunnuntaita,
t. Kalenteri ja Paapau 36 + 2

Paluu tietokoneen ääreen...

Mennään miehen kanssa tänään kahdestaan leffaan ja syömään, Antto menee siksi aikaa hoitoon mummin ja vaarin eli vanhempieni luokse. Ei vaan ole kaapissa yhtään mitään edustuskelpoista, joka vielä päälle menisi, ja olisi nyt ihan kiva juhlistaa tilaisuutta.

Dooris, tosiaan oon aika innoissani uusista saksista minäkin =) Niin kauan on nyrhitty tavallisilla Fiskarseilla.

Ja taas poika haluaa katsoa Barbapapaa, joten kirjoittaminen loppuu lyhyeen. Enkö saakaan tänään yhtään romaania aikaan?

Yhteistyössä