***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

Pulttis: Kiitokset fiiliksen luomisesta! Mun pitäisi tänään lähteä kavereiden kanssa helsingin yöhön ja pikkasen meinasi olla lähtö/laittautumisfiilikset hukassa. Tsekkasin nuo videot ja tuli sellainen olo, että kai tässä voisi vähän käydä viihteellä, kun vielä pääsee. Eli katsastan ne vielä uudestaan ennen kuin alan epätoivoisesti etsimään kaapista jotain kivaa päällepantavaa mikä mahtuu. Thanks :hug:

Huomenta!
Ja hyvää nimipäivää kaikille Tarjoille ja Taruille jos tässä pinossa muitakin nimipäiväsankareita on :flower:

Huomenna on naistenpäivä. Ei tehdä kummempaa. Meidän lähikaupassa kuulema oisi tulpaanit tarjouksessa, toisikohan tuo mies kukkia jos vihjaa ;)

PainoarvioistaMullekaan ei ole annettu mitään arviota minkä kokonen tämä vauva on/tulis olemaan. Mut luulen et samaa koko luokkaa kun nuo edellisetkin on jos syntyy ajallaan eli 3,5 kilosia.

Sairaalakassista oli kanssa puhetta.
Itse en tiedä vielä mitä otan. Rippuu kuinka kauan joudun sairaalassa olemaan. täällä Oulussa kun uudelleen synnyttäjät jo vissiin laitetaan kotiin jo 48 tuntia synnytksen jälkeen. Mut tietty jos ei äidillä ole mitään vikaa ja vauva voi myös hyvin niin varmaan päästetään mut ei varmaan aijemmin. Kuulema ruuhkaa on nyt ollut synntyssaleissa et saapa nähdä minne se meikä joutuu synnyttään :kieh:

Täällä ei kummepaa. Mies imuroi, minä vähän järjetelen viel paikkoja. Mietin pitäskö pakkasesta hakea jotain hyvää kahveelle kun ois ihan aihettakin :D
tosin liika herkuttelu on aina pahasta :whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Taika ja masukki 33+4-

Onpas tullut paljo tekstiä!
Vauvan painoarvioista ollut puhetta: meilä rv 27+4 oli 1110g, rv 31+4 1850g ja 34+4 2500g, syntymäpainoarvioksi veikattu n. 3500g, että isompi ois tulossa kuin meillä muut olleet...
Mulla oli keskiviikkona neuvola: paino oli viikossa tippunut 200g, sf-mitta 33cm, vauvan liikkeet ja sykkeet hyvät, mulla verenpaine vähän koholla 138/86 ja seuraavan neuvolan laittokin jo tiistaille(mulla normaalisti matala verenpaine), pissa oli kuitenkin puhdas!Ja vauva oli laskeutunut ihan alas ja sen kyllä huomaa ja tunteekin!Terkka kysyikin että onko meillä muut lapset syntyneet ennen la.aikaa, mutta sit tuumas että saattahan se ylikin mennä!Ja muistelen että meilä pojat ovatkin laskeutuneet noin neljä viikkoa ennen synnytystä!
Supisteluja mulla on ollut aika paljo ja nää nivuskivut kiusaa!Kuin myös jalkoja särkee tosi helposti!

Täällä on ollut perätilasynnytyksesta juttuja: Mä ite oon oon esikoisen synnyttänyt perätilassa, eikä kyllä mittään kammoa jäänyt, oli helppo synnytys!Tyttö tosin oli aika pieni 2840g, mutta en itekkään mikä iso ihminen ole!Mulle sanottiinkin että noilla perätilasynnytyksillä ihan liikaa pelotellaan, että joskus ne ovat jopa helpompia kuin raivotarjontasynnytykset!Mutta näistäkin ollaan niin montaa mieltä....

anri&vauveli rv 36+5

Kokoarvio Meillä annettiin viikolla 33+1 ultran perusteella sen hetken painoarvioksi 2,8 kg. Lääkäri totesi vaan, että melko kookas on. Enää en ole pääsemässä kokoarvioihin. Neuvolassa meillä ei ole ultralaitteita.

Tuntemuksia Minulla oli tämän viikon tiistaina se lääkärineuvola, josta jo kerroinkin. Lääkärin tekemä alapäätutkimus taisi ärsyttää sen verran paikkoja, että sen jälkeen mulla ovat alkaneet tosi kovat sähköshokkimaiset supistukset, jotka säteilevät reisiin. Kun tällainen tulee, meinää mennä jalat alta. Sitten vatsa on mennyt myös täysin sekaisin ja ripulia on ollut eilen. Vatsatautia meillä ei ole liikkeellä. Viimeisin merkki siitä, että jotain tapahtuu tuli eilen. Vessakäynnillä huomasin pikkuhousuissa vähän sitkeää limaa (sellaista limatulppamaista). Eivät nämä merkit välttämättä mitään synnytystä vielä ennusta, mutta jotain kypsymistä on kuitenkin varmasti tapahtunut. Nyt täytyy ottaa loppuviikko vähän rauhallisemmin. Olen nimittäin humputellut lähipäivät läpeensä kaikenmaailman kauppapäivillä (Mammuttimarkkinat, Osta pois -päivät ja Kodin 1 yllätyspäivät...). Eli kai tämä liikkeelläolo on myös aiheuttanut noita kipeitä supistuksia.

Ostoksista puheenollen minä menin jo ostamaan tuleviin ristiäisiin itselleni vaatteet. Toivottavasti mahtuu päälle! Samoin hurahdin ja ostin vauvalle Kodin Ykkösestä Doomoo-säkkituolisitterin. Kiinnostuin siitä, kun noista maaliskuisista odottajista pari oli sellaisen hommannut. No, nyt meidän uusi vauva saa sentään jotain uutta, kun kaikki muut tavarat on sitten esikoiselta perittyjä.

Voikaa hyvin! :wave:

Delfiini ja masuvauva 36+3

hei vaan kaikille :wave:

ette usko mutta kerron kuitenkin. mä olen saanut kuopuksen vatsataudin :snotty: :$ :$
ei helvada sentään- :/
eilen illalla oli ruokahaluttomuutta ilmassa mutta ajattelin kuuluvan asiaan kun vauva jotenkin painaa tosi alas.
tänään aamulla vein pojat vapaapäiväni kunniaksi tarhaan, sieltä sitten menin vanhan terv.aseman labraan verikokeisiin 12 tuntia syömättä ja juomatta ja sieltä hiivin läheiseen picniciin kahville.
kahvi ja kanapatonki ei meinannu mennä alas ja housuja oudosti muka kiristi.
siitä lähdin vantaan jumboon (kauppakeskukseen) ostoksille, oli tarkoitus esikon huomisiin 5v juhliin ostaa tarvikkeet ja aloitella omassa rauhassa niitten tekemisiä täällä kotona.
juuh..
:whistle:
toisin kävi. sain ostoskärryihin maidon, jugurtit, limut, popcornit ja jauhot ja sitten olikin jo menoa. oksennus lensi kaaressa vessaan.
sinne jäi ostokset jollekin kaupan ihmiselle, ilmoitin että on niin hirveä olo että pakenen kotiin.
kotimatkalla, keskellä kehää alkoi pas.ka tulemaan. ei hel.vetti, sitten kaasujalkaa vaan lujemmalle ja juuri pääsin kotiin niin armoton ripuli tuli :LOL: :kieh: :LOL:
sain pyllyn suihkutettua niin oksennus lensi lavuaariin suusta ja nenästä- tuli kana patongit ulos hyvin :x :x :x :kieh:

joten kiva, kiva. esikon huomiset juhlat on peruttu ja ottaa niin päähän toisen puolesta ettei ole tosikaan.. :'(

joten nyt ei tanssi jalkaa vipata, täytyy laittaa itsensä vaakatasoon sänkyyn juuri nyt. tosin tuntuu että vessan kautta käy matka... *juoksee jo ripuli lahkeessa* :kieh: :LOL:

palataan.. :wave:

Heipsan taas! Lääkärissä tuli käytyä ja vaikka muutama viikko sitten meidän "Jysky" olikin mahassa pää edellä, niin eipä ole enää, vaan perätilassa... Reilun viikon päästä katsovat uudelleen ja jos ei ole kääntynyt, niin lähete keskussairaalaan. Vaan onhan tässä vielä aikaa... Itse kyllä mietin tällä hetkellä, että jos tämä lapsukainen jää tuohon perätilaan, niin mieluiten ottaisin sen leikkauksen. Muuten kaikki oli hyvin, kasvu vastasi laskettua aikaa ja lääkäri arvioi tällä kertaa, että syntymäpaino oli noin 3,5 kiloa.

Toisenkin yllätyksen tämä pikkuinen tarjoili lääkärissä... Hysteerinen jos satut huomaamaan tämän, niin miun kohdalle voi etusivulle muuttaa tytön pojaksi =) Mies sattui sitä lääkäriltä kysäisemään, kun ihan satavarmaa tietoahan ei sukupuolesta aikaisemmin saatu ja lääkäri sanoi, että jalkovälissä näkyy kyllä tavaraa. Joten taitaa siis tulla kolmas poika tähän taloon ja miesvalta senkuin vahvistuu =) Jotenkin oli tuolla takaraivossa sellainen tuntuma, että tämä tulokas olisi kuitenkin poika, siitä huolimatta ehdin jo ostaa joitakin tyttöjenkin vaatteita ja vaaleanpunaisia kestovaippojakin löytyy muutama :ashamed:

Siinäpä niitä uutisia tälle aamupäivälle tulikin =)

t.Jo-hanna ja "Jysky" 34+6

Pulttis :hug:

Täällä taas uneton yö takana, alkaa mennä nää yöt niin et joka toinen menee hyvin ja joka toinen hyvin huonosti.

Mahassa on nyt sellanen meteli et hyvä kun tuolilla pysyn. Tästä vauvelista on tullut aivan mahdoton liikkuja, toki alkaa sillä varmaan olla ahdasta jo.

Ei oikeen ajatus kulje kun väsyttää, pitäs lähtee lenkille pikkuhiljaa..

sh07 rv 33+1

Voimia ja jaksamista Pulttikselle ! :hug: Tosi kurja juttu tuo kemujen peruuntuminen :(

Mä olen alkanut epäilemään että mun mies käy vaklaamassa mun kirjoituksia täältä :D Sain nimittäin illalla ihanan jalkahieronnan ihan hänen omasta aloitteestaan :heart:

Meillä naistenpäivää juhlitaan siis tänään koska mies on jo huomenna lähdössä aamusta sinne työmatkalle. Mun naistenpäivän lahja tänä vuonna on kuulemma digiboksi kaapeliverkkoon! :LOL:
Vähänkö romskua...? :LOL: :LOL: Olin tikahtua innosta ja naurussa oli kieltämättä pitelemistä :D Ehdin nimittäin useampaan otteeseen harmitella kun telkku on pimeenä ja mies viikon poissa. Nyt mä varmaan innostun hakemaan myös jonkun maksutv-kortin jotta unettomina öinäkin olisi jotain tekemistä :)

Miehelle en muuten tätä ole viitsinyt sanoa, mutta viikko omassa rauhassa on ihan paikallaan. Saan nukkua x-asennossa sängyssämme ja sytytellä keskellä yötä makkarissakin valoja, soittaa musiikkia ja tehdä mitä vaan! :D

Mulla vauva on muuten yllättäen vaihtanut suosikkipuoltaan mahassa. Koko ajan on potkut tuntuneet oikealla kylkiluissa ja nyt yllättäen vasemmalla! Mitähän se meidän heppu oikein touhuaa tuolla mahassa... :whistle:

(Mä olen niin koukussa nykyään tähän palstaan ja teidän kaikkien juttujen lueskeluun ettei tosikaan :D )

Heissan

Harmi pulttis ku tuli tauti suhun, mut pikaista paranemista :hug:

Kokoarviosta ollu puhetta, mä laitoin jo kyl tonne aikasemminkin mut en muista et mille sivulle, ni laitan nyt vielä tähän kans. Eli viikolle 33 kävin äippäpolilla ja kokoarvio oli 2,6kg. Ja seuraava käynti siellä on 3.4.
Mut nyt meen laittamaan pyykit kuivumaan ja sit oikasen itteni tonne sohvalle lukemaan uutta vauva lehteä ;)

Mukavaa viikonloppua :wave:

Baby dream ja "Topi" 33+4

Jo-hannalle :flower: Vauvan sukupuolen "vaihtuminen" on varmaan aika huimaa ollut. Itse olen miettinyt joskus tuota, että apuuuva jos oiskin tyttö..Kaiken olen ostanut poikaa varten, ihan varauksetta. Tosin meillä on useita kertoja jo nähty poikien vermeet.. :whistle: Kuten varmaan tiedätkin, poikalapsetkin on aivan ihania. :heart: (Kolmas poika siis meillekin tulossa).

Täällä käristellään edelleen räkätaudin kanssa. Ei kiva ollenkaan.

Heili

Heips!

Eilen oli lääkärikäynti. Siellä oli tällä kertaa sijainen. Hieman outoa oli mennä vieraan lekurin tutkittavaksi.. Ihan mukava hän kuitenkin oli.
Poika laskeutunut ainakin näin ymmärsin, kun sanoi kohdun tuntuvan hyvin alhaalla ja edelleen raivotarjonnassa.
Sf-mittaa ei otettu.

Paineet oli kohollaan (146/82), varmaankin taas jännityksen takia.
Hemppa 110, pissa puhdas.
Painoa tullut reilut 850g/vko eli reilun kilon verran tullut yhteensä koko raskauden aikana. Turvotus +
Viimeinen rh-näyte otettiin myös.

Kohdunsuu pehmeä ja kiinni. Kohdunkaulan pituudeksi merkkasi 0,5cm :eek:

Onneksi ollaan näin pitkällä jo, ettei olisi katastrofi vaikka poika päättäisikin haluta maailmaan ennen aikojaan. Sunnuntaina tulee 36 viikkoa täyteen ja silloin saisin synnyttää täällä Lohjalla. Joten siihen asti otan varovaisesti..

Sairaalan vaatteissa aion olla. Imetysliivit ja ehkä sukat otan mukaan kotiinlähtövaatteiden lisäksi.
Mulla on aina vuotanut niin kauheasti, etten todellakaan halua kantaa veristä pyykkiä kotiin..

Faerie ja poju 35+5

Heippa!

Tänään soittivat äitipolilta, että maanantaina ois aika klo 13.00. Siellä siis tarkastetaan, että onko vauva edelleen perätilassa ja jos on niin tekevät käännytyksen mikäli se on mahdollista. Käännytyksen takia pitää olla täysin syömättä ja juomatta 5 tuntia :kieh: . Tuntuu järkyttävältä ajalta varsinkin kun edes vettä ei saa juoda. Muutoinkin vain kevyt aamupala. Onneksi kuitenkin sinne pääsen niin saa tolkkua tälle peratilatapaukselle.

Väsymys on ihan mieletöntä ja tuntuu, että mikään ei kiinnosta tai innosta. Kotitöitäkin ois vaikka yllin kyllin ennen tämän vauvan syntymää. Viikonloppuna on taas reipastuttava, kun mies on kotona pojan kanssa.

Sairaalakassista ootte puhuneet, mä oon täysin sairaalan kamppeissa siellä vaikka kauheita ovatkin, mutta jotenkin kuuluu mun mielestä tilanteeseen ja sit on ihana kotiutua kun saa vetää omat vaatteet päälle. Vauvan kassin jo pakkasinkin, mut omaa ei oikein pysty kun sit just ennen lähtöä.

Mukavaa naistenpäivää ja viikonloppua kaikille!!! :flower:

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 36+

Heipä hei vaan kaikille!

Pulttikselle pikaista paranemista! KYllä se tauti vaan tahtoo käydä säälimättä kaikki läpi... :/

Täällä meni viime yö taas kärvistellessä kauheiden nivuskipujen takia, jotka sitten aiheutti muutaman kipeän supistuksenkin...Ihan kauhulla jo odottaa ens yötä et mitä se tuo tullessaan...eikä ukkokaan ole kotona tukena ja turvana :(
Samat kivut on jatkuneet nyt aamupäivän ja vaavi oudon levoton muutenkin... :whistle:
Saapa nähdä...

Dacapo ja Aino 36+2

Taika onnea nimipäivän johdosta :flower: :flower: :flower:

Pulttikselle :hug: ja pikaista paranemista. :hug: myös pojalle,varmasti oottanu synttäreitä,mut ehtiihän ne onneks pitää myöhemminki vaikka nyt harmittaakin :(

Jo-hanna onnea tulevasta pojasta :flower:

Piitsi rv36+6

Pulttis, koita nyt vaan sit saada ittes kuntoon.

Te konkarit : oottekste jotenkin suojannu sänkyä ton lapsiveden menon kannalta ?? tuli vaan mieleen kun meil on toi runkopatja sänky, niin entäs jos vedet tulee yöllä niin sänkyhän on pilalla... ????

Pulttikselle jaksamiset mahataudin kanssa, toivottavasti kohta helpottaa.. Tietysti myös muillekkin sairastaville nopeita parannuksia toivottelen..

Tulee nykyään kyllä niin hurjaa vauhtia tuota tekstiä ettei pysy mukana ollenkaan.. Hyvähän se vaan on että juttu lentää.. :D

Teillä kaikille on jo ollut noita kokoarviointeja ja perätilan katsontoja.. Mulla tosiaan aika noihin kumpaankin vasta 11.4 eli viikoilla 38.. Perätilaa veikas viimeksi täti neuvolassa ja silloin 4d-ultrassa tammikuussa vauveli oli tyytyväisenä istuvassa asennossa..

Tänään onkin sitten vauva päättänyt olla ihan tuolla ylhäällä mahassa ja närästys sen mukainen sekä hiukan on välillä vaikea hengittää ja kumartaa..

Töihin lupasin mennä käymään illalla pari tuntia, kun jo aamun siellä olin.. Pitäähän sitä työkaveria käydä jelppimässä.. Nyt jos muutenkin olo jatkuu samana eli todella hyvänä niin aion olla töissä vielä äippäloman alkamisen jälkeenkin.. Työnantaja on jo niin pyydellyt pitemmän aikaan, mutten ole uskaltanut luvata, kun eihän sitä voi tietää jos vaikka yks kaks jotain tuleekin.. Maaliskuun loppu olis nimittäin hiukan kiireinen ja eivät haluaisi uutta opettaa työhön vain vajaan parin viikon takia.. Ja miehän tunti palkalla ja jään täysin kelan rahalle kun työt loppuu niin..

Nyt pitää syöpästä vielä jotain ennenkuin lähden työpaikalla käväsemässä.. Illalla mieskin lupasi olla kotona niin jos vaikka tehtäis jotain hyvää ruokaa tai vois vaikka pitsalla käydä.. :D :ashamed:

Sofku + 33+3

pulttis pikaisia paranemisia!! :hug: Jo-hanna varmaan tuntu oudolle kuulla et tyttö onkin poika... mut ihaniahan ne ovat kumpikin! ite oonki miettiny et ku ensi viikolla on viimenen lääkärineuvola ja tehdään ultran kans painoarvio niin kysysin samalla sukupuolta jos sattuu näkemään.tuntus kieltämättä oudolle jos sanos että vauva onkin tyttö.mulla on lipastossa hyvin vaaleansini voittoset vaatepinot odottamassa poikaa jolle nimikin on jo päätetty =) no ei silti harmittas yhtään.kaksi tyttöä kun on niin vaatteita löytyy myös tytölle ja sukupuolelle kun mulla ei oo mitään väliä.kuhan ois vaan terve :heart: outo olo siitä kuitenki tulis ku koko ajan luullu oottavansa poikaa.mut jos uskallan sukupuolta vielä kysyä niin luulen kyllä et pojan vehkeet siellä vieläkin näkyy :D

IHANAA!! kaveri jota ollaan aijottu pyytää miehensä kans meidän pienelle kummiksi soitti tänään ja pyysi meitä heidän poikavauvalleen kummiksi =) suostuimme ilomielin ja hekin suostuivat meidän pienelle kummiksi.nyt onkin sitten miehen kanssa kaksi yhteistä kummipoikaa.toinen on 2v ja toinen vasta nelisen viikkoa vanha.yhesti ollaan käyty kattoon ku oli noin pari viikkoinen söpöliini.tuntu kyllä ettei jaksas enään oottaa et saa omankin mussukan maailmaan. sellanen hassu juttu vaan et ton kummipoikamme ristiäiset ovat 30.3 ja mun laskettu 2.4 joten varmaahan ei ole pääsenkö ristiäisiin. kovasti kyllä ootan että syntys vaikka viikkoa ennen laskettua.ei kerkeis kasvaa jätiksi ja ei tarvis ainakaan yliajalle odotella.toisesta tytöstäni meni 6päivää yli ja ne 6päivää tuntu ikuisuudelta :| kauhee väsymys taas.eilisestä varmaan johtuu.jouduin jo kuudelta nouseen et kerettiin miehen kyydissä ouluun jossa sit kiertelin tyttöjen kans päivän kaupoissa ja illasta käytiin vielä mummulassa kylässä ja kotona oltiin vasta n.18.30 joten pitkä reissu tuli tehtyä.huomenna uskaltaudun vielä lähtemään miehen ja 2vuotiaan kans ostaan haaparannan ikeasta VIHDOINKIN 2vuotiaalle jatkettavaa sänkyä(oulusta ku ei löytyny sopivaa).hieman viime tippaan jäi.nyt tyttö vielä ilmotti et vauva ei saa pinnasänkyä ja aiko ite nukkua siinä eikä uudessa sängyssä.tuon sänkyasian vuoksi toivon että vauva pysys masussa vielä 2viikkoa niin jospa saatas tyttö ihastumaan uuteen isojen tyttöjen sänkyyn siinä ajassa..tai sit ei :whistle: no huomenna kuitenki ikeaan.toivottavasti ei synnytys ala matkalla :D isompi neiti 4v jää kaverin luo hoitoon(jolla samanikäinen tyttö) joten meillä siis vain toinen lapsi mukana joka varmaan nukkuu päiväunia 3tuntia reissusta.nytkin ulkona nukkumassa jo kolmatta tuntia.joo mut taidampa tarttua taas pyykkeihin ja kaappien siivouksiin...nepä ei lopukkaan ikinä.

Onpa hauskaa, että kaikki miettii jo synnytyksiä. En kyllä yhtään arvaa kuka meistä saa pinon ensimmäisen vauvan. Voisin vaikka kuitenkin veikata Piitsiä, Kalenteria tai Heiliä :D Teillä on kuitenkin jo lapsia ja la kuun alkupuolella. Mulla tänään viikkoja 35+0 joten se tuskin olen minä vaikka niin pirusti vihloo alakertaa ja supistelee miltei taukoamatta...

Kokoarvioista oli puhetta. Meillä oli siis viimeksi 32+0 2,1kg ja tänään äippäpolilla 35+0 2,7-2,8kg. Noiden kahden mukaan kasvuennuste ois lasketulle ajalle 3,7-3,8kg ja poikaa odotellaan. Eli ihan keskikäyrän tuntumassa oli vaikka aiemmin ovat puhuneet niin isosta pojasta. Päänympäryskin oli aivan keskikäyrällä kuten muutkin arvot eli taitaa ihan normikokoinen poju olla mulla vatsassa :heart: Olin jo vähän ahdistunut kun viimeksi pelotteli isolla päällä mutta tänään oli eri lääkäri ja aivan toisenlaiset tulokset sai.
Pää oli laskeutunut lantioon ja olisi kuulema epätodennäköistä, että enää kääntyisi. Pää siis tuntui kuulema jossain kun sisätutkimuksen teki. Kohdunsuu oli silti kiinni, että ei mun supistelut oo mitään kypsytellyt vaikka nyt välillä on ollut vähän tiukempiakin. Mulle sopis että tulis jo vähän ennen laskettua. Pojun kassikin on pakattu mutta oma ei. Taidan pian alkaa laitella sitäkin mutta hygieniatarvikkeethan pakkaan vasta kun ollaan lähdössä.

:hug: Sairastaville ja pikaista paranemista!

Tilsu ja Poju 35+0

Hei vaan kaikille!

Usealla näyttää olevan sama tilanne kuin mulla tarvikkeiden pakkaamisen suhteen: vauvalle kassi on jo valmiina, mutta itselle ei. Itselle tulee, ainakin mulla, niin vähän kampetta matkaan, että ajattelin pakata vasta, kun on lähdön aika. Tai sitten pakkaa mies tekemäni listan mukaan, jos olen niin tilanteessa hermoheikko, ettei äly enää juokse. Ja eihän sitä hetkessä sieltä sairaalasta kotia tulla, joten ehtiihän se mieskin tuoda kaiken tarvittavan perästä.

Onko muilla ongelmia häntäluun kanssa? Itsellä nimittäin häntäluu kipeytyy aika äkkiä, varsinkin, jos olen istunut hiemankin pidempään kovemmalla tuolilla. Sohvalla kipua ei tunne, paitsi kylkeä kääntäessä. Yölläkin kyljen kääntäminen on kivulias toimitus... Tuolilta noustessa pitää ottaa kunnolla käsillä tukea ja nostaa myös käsillä aika voimakkaasti, sillä muutoin tuntuu, että häntäluu napsahtaa poikki! Neuvolassa kyselin asiasta ja sanoivat vaan, että kun kerran luu kipeytyy, niin sitä ei pidä sitten rasittaa.

Johanna;
Melkoinen ylläri oli varmaan tuo sukupuolen vaihtuminen, mutta hyvä, ettet kuitenkaan tuon enempää asiasta hätkähtänyt =)

Ja PulttiBois: Siekinkö mahataudissa ? :hug:

Just heräsin, täytyi ottaa pienet päikkärit tuosta valvotusta yöstä johtuen.. Toivottavasti tuo närästys nyt edes vähän hellittäisi, toista yhtä huonoa yötä ei enää jaksaisi, varsinkin kun huomiseksi olisi hommia ja illalla ukko lupaili vähän syömään ja elokuviinkin vientiä...

Illan jatkoja kaikille

Dooris ja Väinö 36+2

mulla on koko päivän ollut tunne että tänään tapahtuu JOTAIN. äsken otin tytön kanssa päiväunet ja kun heräsin, vessassa paperiin jäi vaaleanpunaista verta. soitin synnytysvastaanottoon, käskivät tekemään alapesun, laittamaan pikkuhousunsuojan ja siihen päälle paperin. jos vuotoa alkaa tulla reippaasti tai se muuttuu juoksevaksi, näytille. tai jos supistaa. ei supista nyt kyllä pahemmin, itkettää kylläkin kun säikähdin niin sairaasti.
eli se voi olla
-lapsivettä jos muuttuu juoksevammaksi
-limatulppa jossa on verta reippaammin

siinäpä ne vaihtoehdot. katotaan mitä tässä nyt tapahtuu, mies kerkesi just lähteä töihin ja hälle soitin itku kurkussa.

vuotaraaputin rv 34+4

Nyt meni hermot tähän raskauteen. Kun ei saa nukuttua, eikä mikään tunnu hyvältä. Mulla istuminenki aiheuttaa supistuksia. Oon aivan älyttömän väsynyt kaikkeen tähän ja muiden hyviin neuvoihin, kuinka he ovat jaksaneet loppuun asti tehdä kaikenlaista. Ja mä en voi muuta kun maata ja silti oon niin kipee joka puolelta. Mä tarvisin jo jonkun ratkasun tähän tilanteeseen, en jaksa enää kauaa.. :kieh:
Anteeks valitus mut olo on aivan kamala!

Vuotaraaputin:
Voimahaleja siulle, tuskin se mitään sen ihmeempää tarkoittaa, toivon ainakin näin koko sydämestäni; kyllä se siun pikkuinen vielä jokusen viikon saisi tuolla vatsassa pysyä, mutta onneksi on jo noinkin pitkällä kuitenkaan, eli ei varmaan mikään katastrofi, jos nyt päättää maailmaankin jo tulla :hug: :hug: :hug:

SH; Koitahan siekin vielä kärvistellä hetki, vaikkei tää todellakaan aina niin herkkua olekaan :hug:

Vuotaraaputin :hug: sulle,toivottavasti ois nyt vaan vaikka sitä limatulppaa,täällä pidetään peukkuja sulle,ettei se synnytys nyt ainakaan ole käynnistymässä.Olis kyllä hyvä jos se pikkuinen siel mahassa vielä pysyisi,mut kuitenki jo sulla hyvin viikkoja kasassa :hug:

sh :hug: sinnekin,koitahan jaksella vaikka sit maaten,jos ei istumaan pysty,niin sitä on täälläkin tehty,eikä tosiaan aina jaksa mitään tehdäkään toisinaan menee pitkiäki aikoja et makaan vaan sohval tekemättä yhtikäs mitää,ku ei vaa saa itteää siit ylös :ashamed: koita nukkua vaik päivällä,jos se silloi onnistuis,ei sekään hyvästä oo ettei nuku ollenkaan :/ :hug:

Heippa vaan kaikille!
Meikäläisen tarkoituksena oli lisätä itseni tuohon ensimmäiseen listaan, kun en näitä käytäntöjä tiennyt. Ei ollut siis tarkoitus kopioida koko litaniaa uudestaan.. :ashamed:
Kiva kuitenkin päästä keskusteluihin mukaan, kun oon jonkin aikaa seuraillut sivusta =)
Mun pitäis vielä viikon verran jaksaa istua koulussa, vaikka rupeaa aika tuskaista olemaan, kun meidän nöttönen innostuu välillä potkimaan oikein kunnolla. Ei siis loma ala ollenkaan liian aikaisin...
Kiva kun täällä näyttää olevan samoihin aikoihin synnyttäviä, jotka on tulossa myös naistenklinikalle. =)

Yhteistyössä