***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

Pulttis Olipas kiva kuulla että vauvasi on kääntynyt oikein päin :hug:

Kysyit noista kokoarvioista ja tsekkasin just kortista et meidän vaavi oli viikoilla 33 + 3 noin 2,3kg ja syntymäpainoksi ennustettiin 3,6kg :)

Essi, kyllä mullekin käy ihan sama homma noitten rahojen kanssa. Normaalisti tili tulee kuun lopussa, mutta tän kuun lopulla saankin vain 6pv palkan ja seuraavat rahat tulevatkin vasta 17.4. Masterilla mä varmaan itse maksan kaiken mitä tarvii, kun sitten se ensimmäinen maksuerähän on aina isompi ;) Itselläni kävi niin, että työnantajan olisi pitänyt maksaa 3kk ajalta palkkaa, mutta otinkin kaikki rahat suoraan Kelalta, koska ainakin ensimmäisen maksusuorituksen erotus on huimat 600e verrattuna normaaliin palkkaani :D (tienasin 6kk ennen äippälomaa hieman tavallista reilummin). En tiedä meneekö tuo ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, kun liitosta väitettiin et työnantaja olisi ollut velvollinen maksamaan 3kk sitä korkeampaa liksaa ja suoraan sanottuna en jaksanut lähteä siihen paperisotaan kun kaikki tuntuivat olevan asiasta eri mieltä. Ihan sama se mulle on kuka rahat maksaa, kunhan tilille ilmestyy se mitä pitääkin :LOL:

Heippa taas kaikille tasapuolisesti!

Ehditte kirjotteleen ihan hirveesti että on ihan pää pyörällä ku yrittää pysyä mukana :LOL:

Tervetuloa KMaria! Meillä on sitten sama LA ja synnäripaikka. Ootko jo päässyt tutustumiskäynnille. Me ollaan menossa vasta 26.3 toivottavasti vauveli ei halua tulla ulos ennen sitä =)

Eilen neuvola ja kaikki siellä ok. Ensi viikolla viimeinen lääkärikäynti.

Nyt syömään ku mieskin tuli kotiin...

Hjördis 35+6

Heipä hei :wave:

Tänään oli sitten se viimeinen lääkärineuvola. Ja neuvolantäti sanoi vaan et hyvä, kun ilmoitin et kävin kotona vaakassa! Joten turhaan stressasin. Pissa oli puhdas, verenpaine sama mitä koko ajan ollut. Tukivyön sain lainaksi, jos vaikka auttais tohon mahdottomaan nivus kipuun! (en sitten koskaan saanut sitä omaa ostettua :ashamed: )
Lääkäri tutki kohdun suun tilanteen ja niinhän siellä vaan oli muutosta tapahtunut. Pehmeä ja 1,5cm jäljellä. Näin vähän ajattelinkin, tällä viikolla on meinaan tullut jo ihan "hyviä" supistuksia. Muutaman kerran olen niitä jo kellottanutkin, mut eivät ole varttia tiheämpään tulleet. Lääkäri sanoi et saa supistella jos on supistellaakseen, näillä viikoilla ei enään estetä.(kun vauva oli jo ihan hyvän kokoinenkin.. n.3kg) Meinasi että voi hyvinkin syntyä jo parin viikon päästä... tai sit viiidenviikon =) Alkoi jäntskättämään et kauankos tässä vielä mene.. tosin mun tuurilla mä kärvistelen 6viikon päästä siellä käynnistyksessä :LOL:

Uusiakin oli vielä joukkoomme tullut.. tervetuloa :flower:

Mä naureskelin kanssa sitä miks siinä sairaalakassi listassa oli ne bokserit??? Pitäis varmaan ihan kysyä noilta maaliskuisilta :D

Dooris oli tehnyt hyvän kaukalo valinnan. Mä olen ainakin tykännyt tosta meidän samanlaisesta... se on hienosti nököttänyt tossa olohuoneen nurkassa :LOL:

Sairastaville ja sairastavia hoitaville :hug:

Vuotaraaputin mulla nuo supistukset on kanssa tuntunut selässä menkkakipuna joka säteilee pakaroihin ja sit just alamahassa josta säteilee reisiin!!!

Mitähän muuta... pää lyö tyhjää!!! No palailen kun muistan!

Joanna ja tiltiäinen 35+6

Olipas tullut paljon tekstiä, joten nyt on pää ihan pyörällään mihin piti kommentoida ja mitä!

katarina: Se koulu mistä puhuin on Helsingin kauneuden ja palvelualojen oppilaitos, muistaakseni...

Mulla ei ole vieläkään vaivan vaivaa, yöt nukun kuin tukki ja muutenkaan ei mistään nipistele. Koirien kanssa lenkkeillään pitkin päivää nyt kun olen kotona ja just tultiin lumitöistä. Siksi olenkin nyt 100% varma, että taidan olla tämän pinon viimeinen ja mennään reilusti yli lasketun, kun mitään ei ole "vialla". Vauva on kyllä ikäisekseen iso, tai siis viimeisimmän ultran mukaan ja on ollut pitkään RT, joten jospa se jotenkin auttaisi asiaa? Töissä kävin eilen piipahtaa Baby Showereissa ja kyllä työkaverit väittivät, että masu olisi laskeutunut. Neuvola vasta ensi viikolla ja samoin Naisten Klinikkaan tutustuminen 14.3.

:hug: kaikille sairastaville ja kipuileville! Oksennustauti on varmaan kamala tässä vaiheessa. Veljen vaimolla oli rv 37 tosi sitkeä oksennustauti ja varoittelivat että voi käynnistää synnytyksen, mutta eipä käynyt niin. Poika syntyi 1 pv ennen laskettua, oli melkein 4kg ja perätilassa tuli ja veljen vaimo väitti ettei ollut yhtään paha synnyttää perätilassa vaikka vertaa edelliseen 3100g tyttöön joka tuli ihan oikein päin...

siis tänne tulee niin nopeeta tekstiä lisää etten pysy kärryillä (mut hyvä siis tietty et tulee..), nyt äkkiä pari kommenttia ja samalla merkkiä mihin saakka olen lukenut.. (viljaliinan viesti klo 14.43 oli vika minkä luin)

Dooris- niitä TAYSin omia aamutakkeja siellä kaikki käytti, niin minäkin viimeksi ja aioin nytkin.. Korkeintaan omat aamutossut ota, viimeksi käytin niitä sairaalan tossuja- ei nekää pahat ollu. Niitä vaan ei pakosti ole oikean kokoisia jäljellä.

pian 6- mulla hempan nosti yksi ainut pullo sitä saksalaista rautajuomaa, nimi oli joku kröiterblutsaft tai vastaava. sitä myy apteekkien lisäksi luontaistuotekaupat ja ihan Prismassaki on myytävänä. sitä ennen kokeilin kans obsidania ja viime odotuksessa retaferiä muttei ne toimi.. maha menee kovalle vaan ja alkaa närästää.

muoks- niin ja siksi siis joudun merkkaileen ku ollaan täällä pohjanmaalla eikä mulla oo omaa konetta tällä kertaa mukana.

Mavi, kiitokset vastauksesta - hyvä tietää, että muidenkin vauvat naksuvat, taitaa sitten olla ihan normaalia :D

Sairaalavaatteista vielä: mullahan ei ole kokemusta kun ekakertalainen olen, mutta ajattelin yrittää pärjäillä omilla villasukilla ja imetysliiveillä ja tyytyä muuten sairaalan kamppeisiin. Mies varmasti pakkaa bokserit, hammasharjan yms. mukaan, toiveena olisi perhehuone eikä miehen tarvitse sitten heti lähteä vaatteiden perässä kotiin käymään.

Katarina-81 meillähän on sitten saman kokoiset vauvat arvion mukaan tulossa. :D
meidän esikko oli 3,1kg ja toinen 3660g ja tänään sairaala kätilö/lääkäri sanoi tämän olevan toisen kokoinen syntyessään.
esikko tullut 3,5 viikkoa etuajassa ja toinen taas tasan laskettuna. saas nähdä milloin tämä tulee :whistle:

tähän väliin on pakko linkittää yks kipale. tää on jotenkin ihan hillitön ja saa aina tämän matamin jalat jammaamaan.. aina kun tätä kuuntelee voisi lähteä jopa tässä kunnossa lihatiskille samantien jammaa.. :LOL: joten ei kun pyllyt ja tissit heilumaan :LOL: :wave:
http://www.youtube.com/watch?v=IrQ2SvjzIOk

B) B) B)

malttamaton aika hurjalta tuntuu veljen vaimosi perätila synnytys ajatuksena.
tosin moni kätilö sanonut mulle että vauvan pää on suurempi kuin pylly, joten miksi ei voisi pulahtaa vaan ulos.. :whistle: silti.. :$

tässä koneella odottelen tanssi jos osaat-ohjelman alkua. olen jäänyt siihen ihan koukkuun. :D
ajattelin huomenna ottaa itselleni vapaapäivän naiset :D :D
vien pojat tarhaan, sitten paastona verikokeisiin ja siitä picnikin kautta kauppakeskuskeen ostoksille.
lauantaina meillä esikon 5v juhlat niin ajattelin yksin mennä ostaa tarjottavat/ainekset ja aloitella valmisteluita ennen kuin mies tulo töitten jälkeen pojat kotiin :whistle:

la juhlien jälkeen mä suuntaan kohti hki:n keskustaan. mennään koko työporukan voimin syömään cantina westiin :p :p :p :p ja viettämään siis minun ja toisen työkaverin äitiyslomalle lähtöä B)
joten kiva v-loppu tiedossa vaikka kiirettä pitääkin.

mukavaa iltaa kaikille.. :wave:

Meidän synnärin ohjeissa lukee [/b]sairaalavaatteiden osalta vain, että tulevan äitylin tulisi ottaa mukaan imetysliivit ja puhtaat alusvaatteet kotiutumista varten sekä liivinsuojuksia. Noiden lisäksi otan kyllä vielä villasukat sekä omat hygieniatarvikkeet sekä jotkut kamppeet kotia tuloa varten. Muutoin olen minäkin ajatellut mennä täysin sairaalan kamppeilla. Ei ne kauniita ole, mutta varmasti ajaa asiansa.

No johan niitä oli Joannallakin tullut muutoksia kohdunkaulalla. Itsellä vipa neuvolalääkäri on ensi tiistaina, jolloin myös kuulen alakerran tilanteen. Reilu viikko sitten tilanne oli ennallaan, ts. samoissa kuin tammikuussa: kohdunsuu 1,5 cm ja pehmeä. Toisaalta odotan koko ajan, että vaavi syntyy ennenaikaisesti, mutta samalla taas jo suunnittelen, että millä raskausviikoilla aloitan kolmen kovan S:n käyttöönoton, jos vauva sitkeästi tuolla masussa vaan köllöttelee;) Kokoarviota aion kysyä tuolla neuvolalääkärillä, jos sellaista täällä suostuvat kertomaan. Jotenkin nimittäin on tunne persuuksissa, että mikään pieni kaveri ei ole maailmaan tulossa.

Pulttis, sait mut repeemään ääneen kun saiin mieleeni kuvan isomahaisesta naisesta jossain pintaliitomestassa jammailemassa. Kieltämättä itselläni on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia et voi kun olisi kivaa joskus käydä jossakin. En mä ennen odotustakaan kovin usein missään käynyt, olen viihtynyt mieheni tavattuani paremmin kotosalla. Pari vuotta sitten tilanne olikin ihan toinen :LOL:

Mieskin tuli ihmettelemään et mille mä oikein nauran :)

ps: Biisi on kieltämättä ihan toimiva ;)

Mä sain tänään tälle masukille jo vaatteet pakattua kotiintuoloa varten =) ja omaakin kassia jo alottelin,mut en sit oikein osannu päättää mitä sinne mukaan haluan,ehkä tää tästä joskus valmiiks tulee :whistle: no kaiken seurauksena tuli paskahätä ja siellä pöntöllä ähkiessäni tuli pari kipeetä suppariakin :D nyt niit on täs illan mittaan tullu muutamia,et ehkä tää oikeesti
meinaa tulla täält ulos joskus ;) pitäs varmaa vaan ruveta laittaa paikkoja kuntoon ettei sit tartte paniikis niit tääl viime tingas hoidella :|

Kmaria
tervetuloa :wave:

Piitsi rv36+5

Iltaa kaikille tasapuolisesti!
Tänään oli neuvola ja paino oli noussut 300g/vk hemppaa ei edes otettu kun viime viikolla oli muistaakseni 138. ultrattiin sen verta et kyllä se pää on tuolla alhaalla.
ei meinannu terkka saada mitattua sf mittaa, kun häpyluu oli kadoksissa, eli ilmeisesti mun tuntemukset tosta mahan "tippumisesta" pitää paikkansa. Olo on kaiken kaikkiaan kummallinen, tarkemmin en osaa selittää.:xmas:
Tänään ostin kotiin vaippoja ja tutin, mitähän multa viel puuttuu...
SähköhellaElla rv 33+5

Alkuperäinen kirjoittaja Katarina-81:
Pulttis, sait mut repeemään ääneen kun saiin mieleeni kuvan isomahaisesta naisesta jossain pintaliitomestassa jammailemassa. Mieskin tuli ihmettelemään et mille mä oikein nauran :)

ps: Biisi on kieltämättä ihan toimiva ;)
:LOL: :LOL: :LOL:
vähän laittoi hymyilyttämään itseänikin pelkkä ajatuskin..
joten ei kun nokka kohti hki:n parasta menomestaa :LOL:

tänään siellä tanssi jos osaat-ohjelmassa oli sellainen tummaihoinen mies esiintyjä. musta se biisi oli ihan jumalattoman hyvä.
no, sä voit vaan kuvitella.
mä otin turvonneet makkarapötkylä jalat alleni ja laitoin veivaten biisiä olkkarin lattialla poikien kanssa :LOL:
mies tuli hetken päästä sisälle pihahommista ja sanoi että siivositko sä täällä kun hirveä meno oli näkynyt sälekahtimien välistä :LOL: :LOL:

siinä sitten hiki päässä naureskelin ääneen ja tokaisin.. juu, eikös siivotulta näytäkkin!!! :LOL: pojat paljastivat samaan ääneen että me tanssittiin äitin kanssa lujaa ja siitäkös riemu repesi... :LOL:

joten mammat, nesteestä turvonneet jalat vaan tanssahtelemaan, suurentuneet tissit heilumaan ja levinnyt takapuoli veivaamaan pulttiksen parhaiden biisien tahtiin.. * lähtee yläkertaan nauraen nukkumaan*

*muoks*

pakko oli etsiä tämä hiki pintaan "siivouksella" biisi.

http://www.youtube.com/watch?v=2YXVJW2naY0

:p :p :p :p

öitä toivottelee pulttis alias SEXY MACHINE :LOL:
OLETTE IHANIA KAIKKI.... :hug:

Iltaa!
Poika nukkumassa ja minä koneella.. Täällä meidän mummalassa menee hommat aina vähä niin et minä itse olen päävastuussa muksusta, mumma+paappa hauskuuttaa sit vähä apuna, mut ei ne esim pesetyksiä, pukemisia tms hoida joten mulla on pitänyt kiirettä. Kotona sentäs on mies apuna. (ja itseasiassa ku mä oon huono pyytään apua. ennemmin teen ite ku katton vierestä ku toinen tekee.. huono tapa. tai siis kotona miehen pistän kyl hommiin mutten muita)

Mulla on ollut noita Mavin (?) kuvaamia vauvan liikkeiden tuntemuksia emättimessä varmaan jo kk:n päivät ja täytyy sanoa että en usko että ne enteilis mitää ennenaikaista synnytystä. Tosin, mulla neuvolalääkäri vasta ens keskiviikkona joten ei hajuakaan et mikä tilanne kohdunkaulalla/-suulla on. Sit niitä vihlomisia ja sukkapuikkokipuja on ollu kans jo ainaki 5 viikkoa. Terkka meinas viimeks samaa et ei merkkaa mitää, normaalia näillä viikoilla.

...mulla on tainnut vauva laskeutua. Kattelin mahaa peilistä ja se roikkuu naurettavan alhaalla. Mä näytän ihan "hirveeltä".. hehe.. Ei vaan ku on lyhyt, alle 160cm ja maha on iso ja tossa keskellä niin näyttää sivusta päin kolmiolta. eli navasta on selkään yhtä pitkä matka ku selästä päälaelle tai varpaisiin.

Niin joo UUSILLE tervetuloa!!

perätilasynnytyksestä - miehen siskolla esikonen oli yllärinä perätilassa ja hän sanoi että millon vaan synnyttäis uudelleen perätilan.. toinen otti kuulemma kovemmalle vaikka tuli pää edellä. että kyllä mä oon sen verran perätilasynnytyksistä hyvää kuullut että itse ehdottomasti koettaisin alakautta jos vaan lääkärit sitä suosittelee. ja siis lääkärithän AINA mittaa lantion ja ultraa tarkasti ennen ku antaa ees luvan alakautta synnyttää. (taitaa palstoilla aina vaan ne huonot kokemukset saada huomiota)

Essi ei mullakaa ole tehty painoarviota neuvolan puolesta sit rakenneuä:n. Et älä suotta murehdi, ei ne tee niitä ultria ellei jotain miksi seurata (sokerit tms). Hyvin harvassa neuvolassa on uä-laitteet joilla ihan normaalissa lääkärintarkastuksessa vauvaa katsottais. Mut jos sua huolettaa joku vauvan koossa niin puhu siitä neuvolassa ja pyydä päästä kokoarvioon.

voihan väsy. kai mulla olis ollu vaikka mitä asiaa ja kommentoitavaa mutten muista mitä ja kenelle piti sanoa.

Anu ja mauno 34+5

muoks -voi muuten harmi ku en täs viitti aukaista pulttiksen illan piristys biisiä.. mun vanhemmat tos vieres kattoo telkkua joten.....

Hei KAIKILLE!!! =) en oo pitkään pitkään aikaan päässyt koneelle ja on ollut aivan ikävä tänne palstalle ja nyt kun saatiin kone toimimaan niin tänne piti heti hyökätä. viimeksi kun kirjottelin niin oli vielä ihan eri jutut ja nyt kaikki onkin jo kääntynyt synnytykseen päin.sepä itselläkin on kyllä päivittäin mielessä.minulla oli tällä viikolla neuvola ja vaavi oli edelleen raivotarjonnassa mut vähän harmitti ku ei ollut kiinnittynyt eikä laskeutunut niinku luulin.neuvolantäti kuitenki sano et ei aina kiinnitykkään ennen synnytystä.kaikki oli muuten ok.mahan mitta oli nyt 33 ja just saman verran ollu esikoiselta joka syntyessään laskettuna päivänä oli 3525g joten samaa kokoa vois olla tää vauva tai sit isompi jos menee yli ja pojat kuulemma kasvaa loppuvaiheessa enemmän.oon kyllä sitä mieltä et teen tän vauvan jo tän kuun lopussa, jos se musta vaan on kii ni yli ei saa mennä...harmi vaan ku ei sitä voi ite päättää ;) mulla ei oo ollu merkkejä synnytyksestä muuta kuin nyt ehkä kolmena päivänä supistuksia...ilmeisesti.ei ne oo edes kovin tuntunu mut oon vaan huomannu et maha on välillä kivikova.yhtenä yönä tais kans vähän supistaa ku maha oli omituinen ja kova.mut jotain harjotus suppareita kai nuo on.tänään kuitenki kävin valmiiks ostaan itelle liivinsuojia ja siteitä ja vauvalle ulko ja sisähatun,sisätumput,kypärälakin,tutteja,potkuhousut ja puhdistusliinoja.nyt alkaski melkein kaikki olla valmiina.lipaston oon saanu siivottua ja siellä on vauvanvaatteet pestynä ja silitettynä odottamassa pientä poikaamme :heart: mulla on kaikki mennyt ihan hyvin.iltasin oon väsyneempi ja öisin pitää käydä ainaki yhesti pissalla ja sen jälkeen valvoa jonkin aikaa ku on niin ihanaa tunnustella sätkivää vauvaa :D tukisukkahousuja en oo saanu ostettua ja suonikohjuinen jalka onki välillä särkevä ja painavan tuntoinen.aamusin myös saattaa jalat olla turrana ja vähän turvonneet.mullakin muuten kuulunut mahasta naksuntaa vauvan liikkuessa...oli hyvä kuulla et muiltakin kuulunut. taas väsymys painaa ja kutsuu sänkyyn.aamulla pikkuneitini heräävätkin jo 7-7.30 joten ihan hyvä itselläkin päästä nukkumaan ajoissa.enään vajaa 4viikkoa laskettuun ja 2viikon päästäkin vauva ois jo täys aikanen.alkaa olla jännät paikat,ihanaa! maltan tuskin odottaa vauvan tuloa!!! rakastava äiti ja pikkuprinssi 36+1

Moikka!

Pulttis
on ollut villinä täällä :LOL:

Meille ei mitään painoarviota ole annettu, aiemmassa lääkärineuvolassa sanottiin, että normaalilta näyttää :/

Joanna, innokkaana odottelinkin sun lääkärikuulumisia, kun meillä sama laskettu aika ja samana päivänä lekuri. Siellä ollaan siis meitä edellä, voihan :kieh: Mulla oli kohdunsuu kiinni mutta puoliksi pehmentynyt, kohdunkaula lyhentynyt 2,5 senttiin.

Muut neuvolakuulumiset: ei kuulemma nyt vaikuta niin uhkaavalta sen kutinan kanssa, ja onhan sitä tosi vähän nyt ollutkin, se sauna sen tais sillon laukasta ja mun kuiva, atooppinen iho. Ei maksakokeita nyt. Vuorokausikeräykseenkään en joudu, vaikka jälleen oli proteiinit yhdellä plussalla, sillä verenpaine oli matala, etenkin yläpaine (muistaakseni 99/76) ja painoa kerrankin tullut miinusmerkkisesti eli viime viikon maanantaista laskenut 800 g. Syy tietysti vatsatauti mutta silti. Sf-mitta oli pysynyt aivan samana kuin viimeksi eli on kuulemma laskeutunut. Ja uhhuh, alakerran turvotukseen kiinnitti lääkäri huomiota. :ashamed: Mutta sanoi (yllätys!), että helpottaa synnytyksen jälkeen. Kaiken kaikkiaan kaikki normaalisti, ei antanut mitään lohdullista ennustetta, että syntyisi ennen laskettua aikaa, pöh.

Mulla ollut poraus- ja sukkapuikkotuntemusta vähän väliä tuolla alhaalla niin tänään kuin eilen ja toissapäivänäkin, voimakasta ja aika ilkeän tuntuista. Supistaa välillä, mutta kipu ei tunnu yleensä niistä supistuksista lähtevän.

Mitähän oli muuta? Ainakin oon ihan uuvuksissa kaikesta pojan nostelusta ja lonkat hajalla. Närästää ym. Luettelin muistaakseni neljän kohdan listan vaivoista miesparalle, joka on joutunut koko illan huilaamaan yksin kotona mun ja pojan ollessa ystävien luona kylässä, kun miesparka valitti, että yskittää. :kieh: Outoa, ennen esikoista en ole koskaan pitänyt miestäni millään tavalla saamattomana, nyt taas urputan siitä kaiken aikaa. Ei mutta jotain suhteellisuutta, mulla kuitenkin lähes kaiken aikaa jotain kremppaa ja uuvuttavaa fyysistä työtä = lapsen retuuttamista aika monta tuntia päivässä. Kait sitten oon niin väsynyt tähän odotukseen, että pakko naputtaa koko ajan.

Ystävän kanssa puhuttiin, että ois kiva veikata, kuka jakaantuu ekana tällä listalla. Mutta ennen omaa veikkaustani täytyy varmaan vielä vähän tarkemmin perehtyä laskettuihin aikoihin ja suhteuttaa oireisiin :D Valitettavasti en usko, että se oisin minä.

T. Kalenteri ja Paapau 35 + 6

Pulttis tos videolla oli kyllä aivan mielettömän mageita kenkiä :D Alkoi oikein shoppailuhammasta kolottaa :p Pitäis kyllä vähän hillitä, innostuin tilaamaan Ellokselta mukamas vain yhden takin, mutta tilauksen loppusumma olikin taas 120e :D Kaupungillakin pitää kulkea laput silmillä kun näkee aivan mielettömän ihania vaatteita ja sit ne ei mahdukaan päälle :( Oon sortunut ostamaan jo muutaman mekon, jakkuja ja toppeja vanhaa kokoani, ikään kuin kannustukseksi laihtumaan entisiin mittoihini :) :kieh:
Kuulostaa varmaan tosi turhamaiselta :LOL:

Vitsi mä odotan innolla huomista. Miestä harmittaa lähteä ulkomaille (siellä kuulemma + 28 astetta lämmintä ja hotelli on meren rannalla, harmittaa yeah right) ja haluaa viedä mut ulos syömään illalla. Tiedossa hyviä tapaksia, alkoholitonta olutta ja kunnon pihvit :p Jälkkäriksi leffa & Ben Jerry's jäätelöä :p

Nyt pitää lopettaa tää hehkutus kun mies tuli kotiin korispelistä ja kaipaa huomiota |O

moikka.

tulin vielä nopsaan ennen nukkumaan menoa kertomaan ne toissapäiväset äippäpoliterkut..

eli toksemia kokeet ok,ei mitään hälyttävää... nyt rr myös ok 143/78 mutta,mutta... painoarvio vauvalla (rv32 menossa 2570g ,että jos samaa tahtia kasvaa niin pökättävänä olis 4,5kg vauveli :whistle: noh. katsotaan mitä tuleman pitää... sain ns. diettiohjeet eli kaikki ylimääränen herkku pois jne. 19.3 seuraava polikäynti. sitä ennen verikokeissa toksemia + paasto vs
sokerirasitushan mulla oli normaali, eikä sitä nyt aleta uusimaan. eikä mua kyllä mitenkään pelota tuo vaavin koko asia..sillä uskoisin että tällä lantiolla mahtuu synnyttään isompiakin vauveleita. jos nyt siis pitää paikkansa tuo arvio.esikoisesta veikattiin myös jättiläistä, mutta eipä ollut kuin vajaa 3200g. ja tuli niin liukkaasti ulos,kolmella ponnistuksella.

eli tämmöistä tänne meille....

öitä..... aamulla lekuriin,kun taitaa olla poskiontelotulehd. (ainiin tytöllä olikin räkätauti taas kerenny korviin...antibioottikuuri menossa ja toisen korvan putkesta käydään imettämässä märkää pois, on jo parempaan päin menossa...)

Huhhuh safariina kyllä on teidän beibellä kokoa ainakin arvion mukaan,mut nehän nyt tunnetusti voi heittaa paljonkin :whistle:
Meillä siis tuo painoarvio oli rv36+3 3100g,ei ihan pienimmästä päästä oo tännekään tulos tuo muksu :/

Pulttiksella ollu hurja ilta :LOL: voin vaan kuvitella sen näyn :D biisiä en päässy kuuntelee,ku ei suostunu aukeemaan,täytyy kokeilla myöhemmin uudelleen :whistle: tosin ei täällä tähän aikaan tarvis musiikkia huuattaakaan,herää viel koko talo :/

Mulla ei ainakaa noi poraukset/sukkapuikkotuntemukset eikä kyl supistelutkaan saanu mitää aikaseks,tiukasti ollaan vielä kiinni :/ onneks viis viikkoa on lyhyt aika ;) eikä täs nyt varmast enää ainakaa kauempaa voi mennä :whistle: ei mulla kyl viel mitään kiirettä vaikka olo onki ku valaalla ja liikkuminen sen mukasta,mut toisaalta on kyl ihan kivaa ku saa luvan kans viel hetken aikaa huilia ja kerätä voimia :D kohta ei oo huilaamisist tietoakaan :| Huilaaminen= tähän aikaan ylhäällä pomppiminen :ashamed: johan mä ehinki kehumaa kuin oon saanu yöt hyvin nukutuks :headwall: :headwall: :headwall: pitäs vaa pitää tää leipäläpi kiinni :whistle:

Koitanpa keksiä jotain nukuttavaa :wave:

Piitsi & VilmaIisakki 36+6

Huomenta täältäkin;-)

Miekin tahtoisin tuohon kokoarvioon, lääkäri ensi keskiviikkona, saas nähdä, josko sitä kautta pääsisin minäkin; pelottaa, josko tästä vielä kaupan päälle tulee joku pikkujättiläinen... Onko kenelläkään tietoa, miten tämä viime viikkojen herkuttelu vaikuttaa vauvan kokoon? Nyt on alkanut kaamea makeanhimo vaivaamaan, koitan kyllä hillitä itseäni, mutta... :whistle:

Mulla kanssa välillä tuntunut tuollaista ihmeellistä tasaista "napsumista" liki emättimessä, olen ihmetellyt itsekseni, mitä se voisi olla.. Oudon tuntuista, ja kun on äärimmäisen hyvä mielikuvituskin vielä, niin sehän voi olla.. ihan vaikka mitä :LOL:

Erehtyin sitten eilen tekemään miehelle pitkästä aikaa oikein kunnon ruokaa.. Pippurilihaa ja lohkoperunoita kunnon mausteilla.. No, enää en tee! Viime yön valvoin, aivan järkyttävä närästys päällä, sohvalla sain istuvillani nukuttua pari tuntia, mutta aina kun koitin sängyssä laittaa päätä tyynyyn... |O

Semmotteita tältä aamulta. Tosi kurjaa, että pakkanen heitti häränpyllyä, kohta taas kaikki lumi sulaa sitä kuraa ja liukasta riittää jälleen... Tylsä "talvi"

:|

Dooris ja Väinö 36+2

Ärsyttävää, kun heräsin niin aikaisin, jo ennen seiskaa. Mies kuorsasi!!! |O No, viime aikoina se olen ollut minä, joka on häirinnyt toisen unta kuorsaamisella, joten annettakoon miesparalle anteeksi tällä kertaa.... :LOL:

Pulttiksella oli oikein kunnon bileet!! =) Täytyy kyllä sanoa, että kun kuuntelin tuon jälkimmäisen biisin, tuli hirveä hinku pukea bilehilevaatteet päälle ja päästä hinkkaamaan miestäni tanssilattialle. niinkuin joskus ennen muinoin (ok, tosi kauan sitten) tehtiin. =) Tuli hirveä hinku näyttää (tai ainakin tuntea) itsensä seksikkääksi! Käytännössä se on nyt himppasen vaikeaa, hyvä kun saa itsensä hinattua ylös sohvalta! :LOL: :LOL: Tosi hienoa, että sun vauva on kääntynyt, Pulttis! :flower:

Anu kiitti positiivisesta kertomuksesta perätilasynnytyksen tiimoilta. Harvoin tosiaan kuulee mitään positiivista asiasta, pidän sun kertomuksen mielessä. Tietty toivon, että heppu vielä kääntyisi, eikä tarvitsisi sitten loppuviimeksi edes miettiä asiaa!! :xmas:

Samaa mieltä rakastavan äidin kanssa, jutut on muuttuneet viime aikoina hyvinkin paljon näihin synnytystä odotteleviin aatoksiin. Pitää kyllä joskus käydä vähän vilaisemassa ja naureskelemassa meidän alkuaikojen kirjoituksille, siis niille mitä kirjoiteltiin joskus rv 14 tms. Silloin oli varmaan ihan eri ajatukset ja huolet. Ihmeellistä tämä raskausaika, tämä 9 kk on niin fiksu aika tähän kypsymiseen!

Eilen tuli postista H&Mn postimyyntikatalogi ja tuli niiiiin hirveä hinku ostaa ihania kevätvaatteita!!! Mä en uskalla tehdä samaa kuin Katarina, en usko siihen, että tänä keväänä vielä mahtuisin vanhaan kokooni....Ehkä sitten vuoden päästä.... ;)

Äippäloma on nyt virallisesti alkanut. Aika ihanaa!! :heart:

Mitähän tänään tekisi...Pitänee ottaa taas iisisti vain. :saint:

Marika rv 34+5

huomenta täältäkin :wave:

eilen vielä tyttö oksensi illalla, katotaan miten tää tästä lutviutuu. itteä supistellut hanakasti koko aamun, pitänyt ihan puhallella :kieh: mutta tuossa mietin että johan se on kohta rv 35, "turvallisilla" viikoilla mennään vaikka toki saisi pari viikkoa vielä pysyä sisällä. mun tuurilla enteilee synnytystä joka päivä - ja sitten synnytetään "vasta" laskettuna päivänä :heart: olo alkaa vaan olla niin tukala, kuten varmasti muillakin.
vauva pyörittää päätä virtsarakkoa vasten, mikä sattuu ihan järjettömästi varsinkin makuulla.

sairaalavaatteista, Doorisko niitä kyseli? kun mehän synnytetään molemmat TAYSissa? voi olla että oon ihan hakosessa, sen verran pöljä olo vielä... mutta mä en ota mukaan kuin kotimatkalle vaatteet + kahdet imetysliivit. kuitenkin se synnytyksen jälkeinen hikoilu on jotain aivan karmeaa ja sattuu ohivuotoja jälkivuodon kanssa. en tosiaankaan ala kotiin miehelle läppäämään montaa kassillista vaatetta pestäväksi. ei ne sairaalan vaatteet kauniita ole mutta kyllä ne asiansa ajaa. ja kuuluu silleen "pakettiin", tulee ihan sellainen synnäriolokin niistä mekoista :LOL:
ja kannattaa hei sitten ottaa mukaan muutamat verkkokalsarit sieltä sairaalasta, niille on käyttöä kotonakin, varsinkin jos on vuoto runsasta. mulle ainakin kätilö toi pakatessa nipun pöksyjä mukaan :D

onko muuten teillä mitään suunnitelmia naistenpäiväksi?
meillä ei mitään, menee varmaan toipuessa vielä :whistle: mutta jos vaikka saisi mieheltä kinuttua iltapäivähieronnan :whistle:

ja ilmeisesti on seksistä ollut puhetta (oikeasti, anteeksi kun en jaksa alkaa pläräämään montaa sivua juttuja). meillä sitä ei ole ollut aikoihin. kovasti olin suunnitellut että NYT, kun mies on pari päivää vapailla mutta mites kävi? ei kauheasti ketään sytytä mahatautipotilas :LOL: mutta kyllä tässä vielä kerkiää... ja siitä synnytyksen käynnistämisestä seksillä. mulle on sanottu polilta ja neuvolasta että ei siitä ole mitään hyötyä tai haittaa, JOLLEI synnytys ole jo muutenkin alkamassa, jolloin sitä voi vauhdittaa. mutta ei se seksi varmaan ikinä pahasta ole :whistle:

ja painoarvoksi meidän jätti sai rv 32 2,4kg. keskiviikkona, eli rv 35+3 on tiedossa taas ultra, katotaan minkälainen jätti on tällä kertaa.

Yhteistyössä