***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

hei muuten.... millai teillä on tehty toi painoarvio? masun päältä vai ultralla? ajattelin vaa ku teil jo noita arvioita tehty ku ei mulla esikoisenkaa aikana tehty ku vasta sit ku menin synnyttään..minkä takii ne on tehty? sokereiden, suuren sf:n vai minkä takia...vai onko se teilläpäin yleinen käytäntö?

Tervetuloa Laylah
Mimmuli82: Mulla tuo painoarvio on tehty ultralla, ne mittaa kolme arvoa, vauvan pään ympäryksen, vatsan ympäryksen ja reisiluun mitan ja kone laskee painoarvion. Mulla sitä seurataan sen takia kun pään kasvu on pari viikkoa jäljessä. Muut mitat vastaa aikaansa.

Neuvolakuulumisia: Painoa tullu 175g/vko (yhteensä 1,8kg), rr 120/80, pissa puhdas, hb 119 (nyt pitää syödä sitä raskausmonivitamiinia x 2), sf-mitta 28-29, tarjonta: 1rt, syke 150 ja liikkeet ++. Unettomuuteen avuksi voin saada jotain rauhoittavaa unilääkkeen tapaista. Sitä mietitään ens viikolla äitipolilla tai aiemmin neuvolassa jos tuntuu etten jaksa. Sokereita ei tarvi enää säännöllisesti mitata koska kotimittauksessa arvot hyviä.. Jotain positiivista..

sh07 rv 32+6
Illalla vähän herkuttelen, kun paino ja sokerit ovat pysyneet kurissa.. :p

Joo täälläkin tulee tuolta alakerrasta inhottavaa vuotoa :x Saa olla pikkuhousunsuojaa vaihtamassa monta kertaa päivässä.
Täällä loppu lumisade ja nyt paistaa aurinko B)
Ei nyt tule muuta mieleen, ehkä sit myöhemmin ;)

Mimmuli82:
Täällä Kainuussa neuvolalääkäri tekee kaikilla kolmella käynnillä ultran, joista siis kaksi viimeistä sisältää painoarvion. Tarvittaessa sitten polilla lisäsyyniä. Täällä tuo neuvolalri toiminta on tosi hyvin järjestetty. Sinne pääsee hyvin myös muuten, jos tarvetta ilmenee.
sh07:
Sua ymmärrän oikeinkin hyvin. Mulla oli vähän samanlaista vaivaa, kun jouduin jäämään hivenen vastentahtoisesti jo kokonaan pois töistä. Ei nukuttanut ja tuntui, et kävi jotenkin ylikierroksilla. Itse tulkitsin sen niin, et mulla oli aivan liikaa aikaa ajatella. Ajattelu on siis pahasta :LOL: Tilanne meni kuitenkin ohi itsekseen. Säkin olet tehnyt pitkää päivää ja vuorotyötä. Sitä ainakin ite putos jotenkin tyhjän päälle, kun työt loppui. Silloin vasta tajus, miten iso osa työ lopulta on tätä arkea. Normaalisti sai olla 8 tuntia aikuisten ihmisten kanssa, nyt oman hormonipään kanssa. Toivottavasti sullakin rupeis helpottamaan. Mä puhuin ja puhuin miehelleni ja tilanne lähti purkautumaan :hug:

mimmuli82 niinpä taidettiinkin tulla. hyvä mutta erittäin lyhyt muisti mulla :LOL:

niin ja siitä painoarviosta. mä olen maksa-ja sappiarvojen + olemattoman raskausdiabeteksen takia syynissä.
eli alkavat nyt seuraamaan 1-2 viikon välein vauvan kasvua. huomenna eka kerta.
toisaalta ihan kiva käydä, näkee samalla vauvaa ja saa tietoa minkähän kokoinen mahdollisesti olisi tulossa. toisaalta taas rasittavaa juosta viikon välein verikokeissa ja naistenklinikalla kun ei ihan naapurissakaan ole nyt..
ja mulla tekevät siis arviota ultran kanssa. pojista pitänyt hyvin paikkaansa.

äidin koosta
on pakko purkautua.
mua ahdistaa jatkuvat katseet/kysymykset mun mahan koosta ja siitä montako on tulossa ja milloin.
eikö ihmiset oikeasti tajua olla kysymättä ventovierailta ihmisiltä- mitä se kenellekään kuuluu kuinka tuhdissa kunnossa mä olen- onko kolmoset tulossa juuri nyt vai yksi pieni vauva :eek:
tosin paras tähän mennessä on tuttava naisen kommentti viikon takaa.
näki mut kk tauon jälkeen ja tokaisi että olen hurjan iso- että taitaa olla läski vauva tulossa :eek: :eek: :eek:
minä siinä sitten suu auki, että oikeen läski vai?????
voi venäjä sanon minä.
täytyy myöntää että vaikka ylimääräisiä kiloja jo ennen raskautta on tässä varressa niin hyvin normalin kokoisia pojat ovat olleet syntyissään.

joten antaisi kaikki vaan kaikkien "kukkien" kukkia :LOL: kun tässä oikeen ruusuja kaikki ollaan, puhkeemassa kukkaan :LOL:

kiitos, sainpas :whistle:

Huiiihhh...
Täälläpäs sairastellaan. Paranemisia kaikille, kauhusta seuraan näin vierestä ja vielä terveenä. Mä olen elänyt omissa maailmoissani tän asian suhteen ennen tätä päivää, kun äitini soitti ja varoitteli kaikenmaailman epidemioista joita on liikenteessä ja sitten vielä te...oih...paljon voimia! (ja koputtaa puuta ettei taudit tänne rantautuisi)

Meilläpäin ei kyllä tuota kokoarviota olisi muuten tehty, mutta me jouduttiin seurantaan, kun sf-mitta leijaili omilla alakäyrillään ja sitten lääkäri sattumalta huomasi tulokkaamme olevan viikkoihin nähden pieni. Ultrattiin ja myös ulkopuolelta tunnusteltiin. Onneksi vauva otti kuitenkin kasvuspurtin ja nyt hän menee taas ihan normaalilla käyrällä. Oliskohan hänen kokoarvio ollut viikolla 36 n. 2,6 kg. Mutta arvioitahan nuo on vain...
Nyt vain odotellaan synnytystä ja sitten nähdään vastaako arvio todellisuutta. On meinaan tämä mamma syönyt tuota makeaa, niin oliskos se kasvuun sitten kuitenkin vaikuttanut... :D :whistle:

PulttiBois: Aika hurjia kommentteja olet kuullut...anna mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos...
Oikeastaan mun kohdalla on päinvastoin...että syötkö nyt tarpeeksi, oletko laihtunut, et kai vain polta tupakkaa, onpa pieni maha...-viitaten tuohon vauvan pienikokoisuuteen ja olen kuulemma kasvoista kaventunut. grrr...Painoa mulle on tullut raskauden aikana reilu 10 kg, painoindeksi oli ennen raskautta 26. eli norm. painon rajalla. Mä SYÖN hyvin ja riittävästi ja en polta tupakkaa, ja mahakin on jo ihan mukavan kokoinen, mutta hermot mulla meni sitten viimein neuvolassa kun se th kysyi noi samat kysymykset...vaikka olin jo kertonut että ihan normaalit elintavat mulla on.
ai että se on ärsyttävää kun on ns. julkista riistaa kun on maha pyöreänä.

Noh, onneksi voi aina kuitata jotain takaisin...ja tällähetkellä vauvakin on jo mukavan kokoinen.
:whistle:

Mua on alkanut närästämään oikein urakalla. rennie auttaa vain hetkellisesti ja on aika pahaa...ei auta kuin kärsiä.
nyt pitäs jotakin sapuskaa taikoa...

ootus ja baby rv 37! Tasan!

Heippa!

Voimia sairastaville, ihan tarpeeks rankkoja nää vikat viikot muutenkin, saati sitten jonkun taudin kanssa! :hug:

Tervetuloa mukaan Laylah!

En muista kuka kyseli valkovuodosta, mulla ollut jo useamman viikon tosi runsasta, ei kiva!

Mulla oli tänään vika neuvolalääkäri. Kaikki oli reilassa, painokin oli tippunut kilon verran! Tainnut muutto viedä energiaa, syönyt olen kyllä kahden edestä... Verenpaine oli vähän koholla, mutta laitettiin sekin muuton piikkiin :whistle: . Lääkäri ultrasi vielä lopuksi, olin tosi yllättynyt, koska en edes tiennyt, että niillä on ultra. Vauva on raivotilassa ja laskeutunutkin aikalailla. Kohdun ulkosuu oli kaksi senttiä auki. Tosin se nyt ei kuulemma vielä anna vinkkiä synnytyksen käynnistymisestä. Lääkäri ei antanut kokoarviota, koska sanoi, että ne menee aina pieleen. Tosin sanoi, että käsikopelolla tuntuisi siltä, että tulossa normikokoinen vauva eli samaa sarjaa kuin edelliset eli 3,5 kg luokkaa.

Mun piti vielä jotain kommentoida, mutta pää falskaa taas pahasti... palaillaan!

Lilja (rv 36+0)

PulttiBois Toi on ihan tosi. Jotkut on tosi törkeitä kun kommentoi odottavan äidin mahaa tökerösti. Onneksi itse olen sääsynyt ainakin toistaiseksi.

Oma napaa.. Tällä hetkellä tuo oma armas siippa suututtaa. Mä en vaan voi ymmärtää kuinka voi toista niin väsyttää että nukuu koko päivän. ja en valehtele yhtään kun tarkotan koko päivän. Aina välillä mun miehellä on näitä päiviä ettei se muuta tee kun nukkuu vaikka kuinka kauniisti tai kiukkusestikin komemman sen ylös sohvalta. Ei auta ei..
Tätä on jatkunut jo jonkun aikaa, siitä asti kun mies jäi syksyllä työttömäksi. Jonkin sortin masennusta tuo taitaa olla mutta kun ei toinen tokene/yritä itseään parantaa nin hermot siihen pitemmän päälle menee.
Eniten huolenaiheenani on tietysti se että kun vauva syntyy kuinka mää sitten jaksan kun vauva varmasti vie kaikki mun ajan ja jos nytkin joskus väsyttää kun mies ei auta niin huh huh mitähän sitten. Kovasti olen miehelle puhunut että alkaisi ottaa jotain vastuulleen lasten hoidossa kun en kaikkea kertakaikkiaan kerkeä sitten tehdä kun vauva syntyy. ja jos kerta kotona on niin eikö se ole oikeus ja kohtuus että työt jaotellaan suht tasan??
Kyllähän se mun mies tekee aina kun sille päälle sattuu, mutta niitä päiviä vaan on niin harvassa että saisi olla vähän enemmänkin.
Sori tämä purkaus.. :ashamed:

Huomenna neuvola. Saapa nähdä joko siitä vauvasta saa selvää kummin päin se siellä on. Tässä yksi päivä näin unta et vauva oli mahassa pokittain ja mää tuumasin että meinaatkos syntyä poikittaisessa asennossa etten minä ainakan sitä maailmaan sillä tavalla punnerra.. kaikkea sitä näkeekin unia :LOL:

Mukavaa Keskiviikko iltaa!
-Taika ja masukki-

Laylah tervetuloa joukkoon, lisäsin sinut etusivun listaan. Sairaalaan en tiennyt, lisään sen jos haluat

Mimmuli ja muutkin, jos joku miettii.. täällä olen edelleen yhtenä kappaleena. Alaosaston kivut hellittivät aamua kohti ja toivotaan että ensi yönä saisin nukkua.

Alapaan eritteistä oli puhetta....mulla myös riittää tuota valkovuotoa :x ei tarvis noin paljon tulla, ilman pikkuhousunsuojaa en voi olla yhtään :$ :$

Kävelystäkin on ollut puhetta, no tuota, mä en oo pitkiin aikoihin voinut tehdä mitään pitkiä lenkkejä, enkä lyhyempiäkään, postilaatikolle pystyn kävelemään ja kaupassa just hetken vaappumaan, olis kiva tietää mistä nuo kivut kävellessä johtuu, just samat mitkä viime yönä ja eilen illalla meinas viedä tajun multa. Aivan hurjaa kipua nivusissa/alakerrassa :| No kaikki se pitää kai kestää että saa tämän nyytin tänne maailmaan :heart:

Pulttis voi hemmetti millaisia ihmisiä sitä löytyykin :hug: voisivat ihmiset kyllä vähän miettiä sanomisiaan, tai pitää suunsa kokonaan supussa :kieh:

:hug: Kaikille jotka painivat vielä vatsatausin tai muiden pöpöjen kanssa

-Hysteerinen rv 35+2-

Hysteerinen toivottavasti sulla nyt kivut helpottais ja saisit nukuttua kunnolla,aika ikävälle kuulostaa nuo sun kipusi :(

Pulttis :hug: kyllä nuo ihmiset sit osaa olla ihania noitten kommenttiensa kanssa :eek: meilläki anoppi on sitä mieltä et mä synnytän ainakin kaks,sanoinki sille kerran ku kysy et monta täält on tulos et viis tulee :D onpahan ymmärtäny olla sen jälkee hiljaksee mun mahast,ainaki mun kuullen :D

Taika79 :hug: meillä oli ennen tollanen ukko,tosin sillä erotuksella et kävi kyllä töissä,mut kotia ku tuli ni nukku seuraavaan aamuun,siitä sit olikin hirveesti iloa,ku ite oli viel hoitovapaal eikä muutenkaan nähny aikuisia ihmisiä ku harvakseltaan :kieh: mut nyt kyl jaksaa taas valvoskella =) toivottavasti se sinunkin miehesi siitä piristyy :)

Piitsi 36+4 edelleen

:wave: Tervehdys kaikille!!

Tänään oli mulla viimeinen neuvolalääkäri, tuloksena: painoa 800 g/vko :kieh: nyt yht. 11 kg, paineet 114/79, pissa puhdas, sf 31, kohdunsuu 3 cm ja pehmeä. Ja niin kuin edellis neuvola kerralla todettiin vauva on perätilassa. Lääkäri ei edes nyt ultrannut, kun tunsi selvästi vauvan pään mun navan kohdalla. Nyt menee lähete äitipolille, jossa tehdään synnytystapa-arvio. Äitipolille pääsee kuulemma muutaman päivän sisällä, että mahd. jo perjantaina sinne pääsis. Hivenen jänskättää, mutta kuitenkin mukava päästä äitipolille, koska esikolta en sinne päässyt kun ei mitään vaivoja ollut.

Nyt olen parina päivänä ottanut itteäni niskasta kiinni vauvan tavaroiden suhteen eli nyt alkaa olla suunnilleen kaikki valmiina. Vaippoja en ole vielä ostanut. Vielä pitäis kämppää siivota, vieläkin löytyy kynttiläjuttuja ja jos vaihtais olkkariin pirteämmät tyynyt. Sais vähän väriä ja piristystä.

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 35+6

Alkuperäinen kirjoittaja Hysteerinen:
**Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

24.3.
Elviira-76: 1. lapsi, TYKS, enkelivauva

27.3.
Kellukka: 1. lapsi, ?

28.3.
Suppis76: 2. lapsi, MKS, poika
Marya: 2. lapsi, SEKS

29.3.
Pupu76: 1. lapsi, K-HKS, ?
Piitsi82: 2. lapsi, KOKS

30.3.
Sarastas: 2. lapsi
mussu81: 2. lapsi, Oulainen, ?
angel08: 1. lapsi, TYKS, tyttö
anri86: 4. lapsi, Oulainen, ?

31.3.
Minttu mamma: 2. lapsi, JS, tyttö

1.4.
Dee: 2. lapsi
delfiini74: 2. lapsi, poika
Janette: 3. lapsi

2.4.
Dacapo: 2. lapsi, OYS, tyttö
pikkumyy2007: ?
rakastava äiti: 3. lapsi, OYS, poika
kosmos: 2. lapsi, HYS
Dooris-71: 1. lapsi, TAYS, poika
Lilja76 : 3.lapsi, KOS, ?

3.4.
Tiitsu: 2. lapsi, K-SKS, ?
Huvikummun Vääpeli: 2. lapsi, K-SKS
noorap: 2. lapsi, KOS

4.4.
Kalenteri: 2. lapsi, HYS, poika
Aavatuuli: 1. lapsi
Athena: 1. lapsi, SEKS, ?
Joanna: 1. lapsi, K-HKS, tyttö
Jo-an: 2. lapsi, P-HKS
Vishy: 4. lapsi, SAS, ?
Hjördis: 1. lapsi NKL

5.4.
dodo: 2. lapsi
Haikara: 1. lapsi, OYS, poika

6.4.
tyttimaaria: 2. lapsi, enkelipoika syntyi 4.12.07
Aina-Ilona: 2. lapsi, KOKS, ?
Faerie: 3. lapsi, LS, poika

7.4.
nuppu1976: 4. lapsi
veera80: 1. lapsi, SATKS, ?
Hysteerinen: 1. lapsi, KOKS

8.4.
Heili Karjalasta: 3. lapsi, EKKS, poika
janessa: 1. lapsi, SATKS

9.4.
Hepe80: 2. lapsi
Moona78: 1. lapsi
Mavi: 1. lapsi, KYS
Myttö: 1.lapsi, LKS

10.4
polle80: 2. lapsi
NIINA -73: 2. lapsi, NKL

11.4.
Tilsu: 1. lapsi, KOS/H, poika
Tanja72: 7. lapsi
Ruska-76: 2. lapsi, OYS, poika
amalia77: 2. lapsi, poika

12.4.
anuuu: 2. lapsi, TAYS, poika
Jo-hanna: 3. lapsi, E-KKS, tyttö?
Viola78: 4.lapsi, MKS

13.4.
NewMoon: 2. lapsi
aippa3: 4. lapsi, Oulainen
tanya1984: 4. lapsi
omenainen-84 :2. lapsi, poika

14.4.
Hämy71: 3. lapsi, OYS, poika
PikkuNöpönen: 5. lapsi, LS, tyttö
Marika75: 1. lapsi, poika
Aniviisu: 1. lapsi, E-KKS
vilppa83: 3. lapsi

15.4.
vuotaraaputin: 2. lapsi, TAYS, poika

16.4.
Mariaana: 1. lapsi, RAS, poika
sanzkuliinos: 2. lapsi, LPKS

17.4.
Heikko-Peikko: 2. lapsi, TAYS
Liinos: 2. lapsi, TYKS
pikkumyy84: 1.lapsi, KOKS

18.4.
Ellen83: 2. lapsi
maarikki: 2. lapsi
Lillukka76: 2. lapsi
Katariina-81:1.lapsi, NKL

19.4.
SatuA79: 2. lapsi, K-HKS
Tuima: 1. lapsi, SAS, tyttö
sähköhellaElla: 3. lapsi, K-SKS

20.4.
kuunsillalla: 4. lapsi
Mimmu-1981: 1. lapsi
Tirlitii:
Lumikki -80:
Pian 6: 6.lapsi,

21.4.
welhotar: 2. lapsi
tao3: 3. lapsi
essi-: 1.lapsi, P-HKS

22.4.
Viljaliina: 1. lapsi, NKL, poika
Hölömö: 2. lapsi
Taika-79: 3. lapsi, OYS, poika
stiinatar: 2. lapsi
Puella: 4. lapsi, OYS, poika
Tiikeri82: 1. lapsi, LKS
sofku: 1. lapsi, LKS, tyttö
elzibelzi: 1. lapsi, NKL

23.4.
malttamaton: 1. lapsi, NKL, tyttö
Nasuliini: 3. lapsi
Saniaisneiti: 1. lapsi
sisukasmami: 3. lapsi
Lyy: 1. lapsi, KYS, poika
baby dream: 3. lapsi, MKS, tyttö?
Tyyne-Täti: 5. lapsi
Anli68: 1. lapsi, NKL

24.4.
tinka84: 3. lapsi
kuukatri: LKS
pinaatti: 2. lapsi, HYS
juu: 2. lapsi, LKS, tyttö
sh07: 1. lapsi, SEKS
tinka84: 3. lapsi, SEKS, tyttö
Sally Carrera: 2.lapsi, KYS
Laylah:1.lapsi,

25.4.
Elisha: 2. lapsi, TYKS, tyttö

26.4.
PulttiBois: 3. lapsi, NKL, tyttö
mimmuli82: 2. lapsi, SEKS
äippä-86: 2. lapsi, KHKS

27.4.
norppa75: 3. lapsi

28.4.
Hexuli: 4. lapsi
juuri: 1. lapsi, OYS, ?

29.4
vemu76: 1.lapsi, K-HKS, tyttö

30.4.
safariina: 2. lapsi, KOKS
Tikru77: 1. lapsi, KOS, poika

113 Huhtihippusta odotamme syntyväksi

E-KKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
P-HKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
P-KKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS = Salon Aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen keskussairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Helmikuu http://kaksplus.fi/keskustelu/t959099,675#m10083933

Tammikuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t934089

Joulukuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t912629

Marraskuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t891319

Lokakuu http://keskustelu.kaksplus.fi/t870063

Ensimmäiseen ketju http://keskustelu.kaksplus.fi/t822841

MITÄ PAKATA SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-siteitä (yömallisia)
-panadol
-hiuslenksut+harja
-shampoo+hoitoaine
-säärystimet
-imetysliivit+liivinsuojia (jos käy niin hyvin et alkaa maitoa tuleen kunnolla jo sairaalassa)
-miehen boxerit
-kamera+laturi
-oloasu
-aamutossut
-meikit
-dödö
-lukemista
-korvatulpat
-bepanthen tai lansinoh-imetysvoide
-vauvalle tutti (joissain sairaaloissa pihejä )
-kännylaturi
-hammasharja ja -tahna
-sukkia
-huulirasva
-kasvojen pesuaine
-kosteusvoide
-kukkaro mahdollisia kanttiinikäyntejä varten
-höylä karvojen ajoa varten
-SYNNYTYSKARKIT =)
-Evästä miehelle (??)

Pulttis :hug: . Minulta CM:n kassatäti kysyi tänään, että milloin on laskettu aika. Sanoin, että puolen vuoden sisällä. Ihan tahalleenkin sanoin noin ja jätin asian ilmaan.. Tuon jälkeen tajusin, että oisinhan voinut kertoa ja samaan hengenvetoon kysyä, että milloinkas hänellä on seuraavat kuukautiset... :D :D :D Mitä se tuntemattomille kuuluu ja onko väliä, että milloin on laskettu aika... :kieh:

Vauvelin vaatteet ovat just kuivausrummussa, elikäs sain vihdoinkin ne pestyä.

Minikokoista, 62 senttistä välikausihaalaria olen metsästellyt ja loppuviikosta sen käyn ostamassakin pienelle. Tulin siihen tulokseen, että en pärjää koko kesää 56 senttisellä nallepörröhaalarilla, koska se on kesemmällä liian paksu ja toisekseen luultavan pian menee pieneksi.. miun pojat kun ovat olleet isoja ja kasvaneet nopsaan aina.

Sairaalakassin täyttäminen alkoi myös. Mies täyttää omansa ja mie omani. :whistle: Niin, minulla kassissa noiden yllä mainittujen lisäksi esim.vinopino omia aluskalsareita. Minä en voi sietää sairaalan vaatteita, en varsinkaan pikkareita tai verkkopöksyjä.. :kieh:

Heili 35+1

Heippa!

On tosiaan Pulttis saanut mieltäylentävää masukommenttia. :eek: Musta on kans outoa, miten ihmiset välillä tuijottaa peittelemättömästi ja ajattelevat ilmeisesti olevansa ystävällisiä, kun veikkailevat vauvan kokoa (suuri) tai lukumäärää (kaksi tai enemmän). Jaksoin tätä kaikkea paremmin esikoista odottaessani, nyt taas olen ollut tähän paatreaan olemukseen kyllästynyt jo melkein siinä vaiheessa kun maha alkoi näkyä enkä yhtään kaipaa sitä, että vielä muiden pitää se huomata tai siihen puuttua.

Eilisiltana kävelin hyvin lyhyen matkan ja voi hyvää päivää, mitkä kivut! Vatsa oli yhtä supistusta, mutta se kipu ei oikeastaan tullut siitä vaan jossain tuolla alhaalla oli sellainen olo kuin pää puskisi ulos minkä kerkeää. :eek: Tänään kävellessä oli samanlaista mutta vähän lievempää kuitenkin. Oikeastaan ei tarvitse kuin kotona liikkua, kun välillä tuntuu napakasti, etenkin jos joutuu nassikkaista retuuttamaan. No, neuvolalääkäri on huomenna, joten siellä sitten selvinnee, onko mitään muutosta mihinkään suuntaan. Näillä viikoilla ei oikeastaan mua haittaisi, vaikka jotain jo olisikin tapahtunut. Mieluummin tosiaan syntyisi muutaman viikon päästä kuin että tällaisia kremppoja on vielä sinne 40 viikon huonommalle puolelle. :/

On kipuiluja ollut kyllä täällä todella monella muullakin kaikkien tautien lisäksi. Yritetäänhän jaksaa, ei kellään enää niin kamalan kauan tätä viikkojen laskentaa edessä kuitenkaan. :hug:

T. Kalenteri ja Paapau 35 + 5

Ps. Suppis, sama on mullakin käynyt mielessä eli aina mukavampi, jos nuo viikot ovat viestin lopussa - alkaa jo hiljaksiin monien viikot suunnilleen muistaakin, mutta ei aina ja kiva olla muiden viikoista kärryillä. ;)

Heili vielä, totta tuo mitä lasketusta ajasta kirjoittelit: on kyllä aika hlökohtainen asia ja sekin, että se lasketaan - öö - viimeisimmästä "tädistä", tekee siitä henkilökohtaisen. Hyvä vastakysymys sulla mielessä :kieh: Tai siis vielä kun monet haluavat tietää tarkan päivän, mikä se la on... No mut nyt nukkumaan :wave:

HUOMENTA

parin tunnin päästä on sitten synnytyslääkärin vastaanotto ja sisätautauti myös ja todennäköisesti dibeteshoitaja kanssa (pääsee päivittelemään viimeisintä painon nousunani) :kieh:

toista vaiko jo kolmatta yötä olen nähnyt unta että joudun sektioon tämän vauvan kanssa ja se tuntuu olevan mulle punainen vaate. 2 helpohkon alakautta tulleen synnytyksen jälkeen en sektiota halua ellei ole hengestä kyse. :ashamed:

ja nämä unet liittyy vahvasti siihen että neuvolantäti väitti vauvan olevan tiiviisti perätilassa :/ puoleen päivään mennessähän se selviää, silti jo panikoin etten halua sektioon sen takia ainakaan. tosin ei kauheasti houkuta synnyttää toista peppu edellä (ajatuskin karmii) :x

joten te kenellä sektio kokemus edessä tai ollut niin kuulisin mielelläni kokemuksia ja ajatuksia siitä? ja siitä miten toivuit (jos sektion kautta vauvan olet maailmaan saattanut)?
siinä muutama kysymys näin alkuun.
miten sitä voikin pelätä jotain näin paljon.. :snotty:

mutta nyt suihkuun päin ja sitten vien esikoise tarhaan, pikuveli jää vielä kotiin sairastamaan isin kanssa kun olen poissa. sitten mies lähtee töihin ja mä jään tautilaan.. :D
annoin pojalle leivän juuri, saas nähdä miten käy :whistle: illalla leipä tuli hyvässä kaaressa eteisen matolle.. ;)

palaan iltapäivällä asiaan. ihana päästä kurkistamaan vauvaa uudestaan. siihen ei varmaan koskaan kyllästy :heart:

pulttis ja tyttö 32+5 :heart:

Huomenta täältäkin jälleen;-)

Tuota sairaalakassin sisältölistaa katselin: otatteko tosiaan omat oloasut ja aamutossut mukaan laitokselle? Miulle ei ole tullut edes moinen mieleen, ajattelin, että olisi kivempi, josko noissa sairaalakamppeissa koittaisi olla, ei olisi kassillista pyykkiä kotiinviemisiksi; samaa paitaakaan kun en päivää kauempaa ilkeä kyllä taatusti pesemättä käyttää...

Mutta nyt aamukaffeelle ja vähän shoppailemaan, josko vaikka vihdoin saisi aikaiseksi sen turvakaukalonkin ostoreissun =)

Dooris ja Väinö 36+1

Dooris kyseli noita vaatehommia, niin mie olen laittanu miehen mukana kotiin aina vaatteita pesuun ja vietäväksi.. Kuitenkin käy siellä sairaalalla useammankin kerran pvässä sit kun vauva on syntynyt. Saa nähdä miten paljon pääsee käymään noiden kahden mukulan kanssa, voi olla, ettei oo niin paljon kun edellisen synnytyksen jälkeen... :whistle:

Heili 35+2

Huomenta!
Suhteellisen hyvin nukuttu yö takana, tosin tuo lonkkien ja koko kyljen puutuminen on tosi kiusallista. Aina kun on nukahtamassa, niin täytyy suorittaa kääntöoperaatio. Lisäksi tunsin yöllisen vessareissun jälkeen ensimmäiset oikein kipeät supparit, jotka säteilivät tonne reisiin. Ilmeisesti kuitenkin loppuneet, kun olen nukkunut sittemmin.

Hysteeriselle kiitos päivityksestä :heart:

Pulttikselle tsemppiä lääkäriin ja noista painokommenteista ei kannata välittää.

Mahakommentit täälläkin suunnalla tuttuja. Tuntuu, että on yleistä riistaa. Tuntemattomatkin kyselevät ja kauhistelevat. Pohjat veti kuitenkin anoppini, joka on sellainen ylihuolehtivainen. Olin lähdössä jäälle hiihtämään, kun hän kauhisteli mulle, että mitenhän se jää kestää!!! Näin selvennykseksi täytyy kertoa, että appiukkoni käy moottorikelkalla kalassa, joten ei kuulostanut kivalta, että painan hänen mielestään enemmän kuin appiukko ja kelkka :LOL:. Myöhemmin tälle on sitten jo naurettukin, mutta silloin meinas lähinnä itkettää.

Päivän jatkoja

Laylah ja :heart: Onni 33 tasan, jee

Dooris Mäkään en oo varma vielä vaatteista ( siis joku oloasu tms.) mutta siis varmasti otan pikkuhousuja, ne verkkopixut on etovat, ja ne sairaalan yhdenkoon sukat ei pysy jalassa ja hiostaa aivan mielettömästi, joten otan myös sukkia. alkkareista ja sukista nyt ei isoa määrää pyykkiä tuu vaikka sairaalassa joutuisi viettämään viikon. Aamutossut on meillä sairaalassa omasta takaa tai siis semmoset sisäkengät.

Masusta. Muakin ärsyttää kun kun mehän ei tiedetä kumpi tulee niin noi arvailut kumpi mun masussa on..." joo, toi on aivan erilainen kun esikoisesi aikana, poikaa ootat! Sitten kun olen sanonut että kyllä esikoisenkin aikana nvlatäti veikkasi poikaa kun maha oli eessä mutta tyttö tuli. Ja onhan täälä palstallakin todettu moneen kertaan että oikeasti sillä mahan muodolla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa! Sitten vielä kun kerran aloitin tän purkautumisen niin vielä: ÄRSYTTÄÄ kun kaikki automaattisesti olettavat meidän kovasti toivovan poikaa kun meillä on tyttö ennestään..sanotaan vain et toivottavasti on nyt poika sitten. |O Siis tottakai poika on tervetullut, en mä sitä meinaa mutta meillä esim. mieheni ja hänen isänsä toivoisi tyttöä koska heidän suvussaan on oikeastaan vain poikia, ( siis tottakai rakastavat yht. paljon poikaakin ) ja mulle ei väliä olisi kumpi tulee. Se on näköjään niin monilla toi suomalainen ihanne, tyttö ja poika ja lapsiakaan ei sitten saa olla enempää tai tulee kyselyjä että oliko vahinko :kieh: voi kertakaikkiaan!!!!!!!!

Mietin vain tässä mikä tarkoitus tos sairaalakassi listas on toi miehen boxerit? Mihin ihmeeseen sitä tarvitaan, kyllähän naisiltakin löytyy sen mallisia alkkareita.. vois olla kätilöllä naurussa pitelemistä kun tulis aamusella tarkistamaan alapään kuntoa niin peiton alta paljastuis boxerit...anteeksi, mutta mua toi naurattaa... :ashamed: :LOL: Housut kainaloihin asti ja boxereis julmetun kokoinen side. :LOL: :LOL: :ashamed: :xmas:

Elzibelzi ilmeisesti haluat mukaan pinoomme, päivitän sinut tuonne etusivun listaan, meillä on ollut sellainen tapa, että lisäämme sinne aina jos joku haluaa mukaan, niin ei tarvitse tuota hurhaa listaa täältä sivupaljoudesta etsiä vaan se löytyy aina etusivulta, tervetuloa mukaan :flower:

Heili aika hyvät kommentit sulla :LOL: vaikka ymmärrän siis tuon että ärsyttää nuo kyselyt, tuntuu kuin ei ihmisillä olisi enää muuta asiaa. Mutta olen nyt yrittänyt asennoitua niin että he vaan yrittävät keksiä jotain sanomista, ja mahasta se on helppo sitten kommentoida, tosin tuntemattomien ei nyt muutenkaan tarvitsisi kommentoida mitään. Olipa selkeää tekstiä.... :D Mutta itsellenikin on tuttu tunne tuo kun kaikki tutut ja tuntemattomat vaan kyselee että "milloin milloin". Osaisikohan sitä itse olla odottavia äitejä kohtaa sitten hienotunteisempi, kun seuraavaksi sellaisen kohtaa.

Pulttis tsemppiä matkaan, toivotaan että vauva vielä kääntyy. Tai jos joudut sektioon, niin toivon että pääset vaikka keskustelemaan asiasta jonkun kätilön tai lääkärin kanssa, jospa sitten ajatukset vähän rauhottuisi :hug:

Dooris minä kopsasin sairaalakassin sisällön ihan vaan tuolta maalismasujen puolelta, ja lisäsin nuo pari viimeistä juttua :D joten en kyllä tiedä onko kukaan tosissaan ottamassa aamutossuja tms mukaan. Itse ajattelin villasukat ottaa, kun rakastan niitä ainakin näin kotioloissa, voihan se olla etten sairaalassa kaipa niitä yhtään, enkä tosin kyllä omista sellaisia tohveleita jotka edes voisin ottaa mukaan sairaalaan.

Niin...joten en tiedä miksi nuo miehen boxerit ovat listalla,onko tarkoitus että miehelle on puhtaita vaatteita jos menee kauan sairaalareissulla, voin minä sieltä poistellakkin jotain, koska tosiaan...kopioin vaan listan, kivempihan se olisi että lista olisi meidän näköinen, eikä vaan kopio maalismasuista. Tosin jokainenhan ottaa sinne vähän omanlaisensa "pakkauksen" :D:D

Sain nukuttua ihanasti viime yön JEEEEEE!!! IHANAA!!!!!

Hysteerinen rv 35+3

Heipsan kaikille!!
Hysteerinen: Synnytyssairaala on seinäjoki jos sen viitsit sinne päivitää.

Joo näitä vatsa kommentteja kuulee jos joitakin.. Eilen oli vaihteleva kommentti.. Oli toinenkin "vatsa" niin mä olin se pienempi, ja sitä sit siunailivat,kun mulla viikkoja enemmän, kerrankin näin päin :D
Tänään olis lääkärineuvola on supistellut, sain peruutusajan omasta pyynnöstä. Tuo yks ennenaikainen synnytys kummittelee. Tosin tämä mönkii perätilassa aina vain, joten tuskin ainakaan syntyy ennenaikojansa. Jos nyt viimeyönä ei ole kääntyny.."elän toivossa" :p
Liikkeet on ihmeellisiä, että ei välttämättä niiden perusteella aina varmaksi ite tiedä sanoa. Hiljaisemmaksi kaveri vain muuttuu, joten sekin jo välillä hirvittää jotta onko kaikki kunnossa. Ehkä kerran päivässä tulee sellainen reippaampi liikkumis hetki, tosin tuo istukka on etuseinämäs..
Loppua kohden tuntuu, että kaikki huoli tuplaantuu vähintääkin, jotenkin sitä alkaa enempi ja enempi pelkäämään, että jos kaikki ei menekkään hyvin, ah, nämä hormoonit :snotty:
Vauvalle ei ole paljoa mitään vielä valmiina. Oon niin kauhean väsynyt kokoajan, enkä jaksais millään. Yksi koneellinen vaatteita on pestynä ja esikko innostui ne silittämään :D
Millä olette saaneet hempan nousemaan???? Aluksi söin obsidania, mutta vatsa alko huutaan hoosiannaa ja nyt jotku maltofer tipat meneillään ja paremmin sopii vatsalle, mutta saa nähdä onko vaikutusta, väsy vaan ei hellitä |O
Jaksuja kaikille sairastaville!!! Nyt tuli omaa napaa hirmusesti.... anteeksi! Pääsen niin harvoin rauhassa kirjoittelee, että sit on vain yks putki... :ashamed:

Niin niitä sektio kokemuksia mielenkiinnolla kanssa odotan.. Jos tämä hiirihamuli ei tajua että pitäis syntyä oikein päin, tulkoon vatsanahan läpi :LOL: En halua kokea sitä tosita vaihtoehtoa enää :x

Pian6 ja hiirihamuli 33+4

Huomenta!

Kohta lähdetään neuvolaan, jossa myös lääkäri odottaa, ja tulin vaan katsomaan kuulumiset... Mutta niinpä rupesi edellinen viestini jostain syystä äsken monistumaan tänne, piti siivota sotkut ensin.

Tajusin vasta äsken, että tosiaan se lääkäri, mitäs teen pojalle siksi aikaa? No näköjään jätän odotushuoneeseen leikkimään, toivottavasti menee ok... :/

Unohdinpa: tervetuloa uudet, vielä ehtii mukaan! =)

Kalenteri & Paapau 35 + 6

Voi mahdoton kun on taas tullut tekstiä.. :eek: Mä en pysy teidän perässä. Tulee aina vain kirjoiteltua omaa napaa kun en koskaan lukemisen jälkeen enää muista mitä te ootte kirjoittaneet :ashamed: Anteeksi

Mukaan oli tullut uusiakin, tervetuloa :flower:

Ja kelläs se jo limatulppaa irtoili? Mulla kun Topilta irtos niin oli 3 päivän päästä poitsu sylissä. =)

Mimmuli Mua kans ärsyttää tuo että oletetaan tulokkaan olevan tyttö kun ennestään on jo poika. Jotenkin välillä tuntuu ettei muu kelpaakaan :kieh:
"Sitten kun tyttö syntyy...", "Ostan kyllä teidän tytölle sitten..." :headwall:

Dacapo ja Aino 36+1

Yhteistyössä