***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa***

merkkaan vaan. jää taas lukematta, meillä kun tyttö oksensi eilen kaiken pihalle ja mieskin on kipeänä. onneksi tyttösellä tauti taisi kestää vain 6h, mies oksensi kerran. koputetaan puuta että tää oli tässä, vaikkakin yö meni valvoessa.
palailen paremmissa voimissa sitten lueskelemaan!

Kalenteri:
Saman homman äkkäsin..
Heh, että kävinkin lukemassa vielä ennen lähtöä... Tytön tuossa puin jo valmiiksi... joo-o lääkärikin on ja tyttö mukana... :eek: Miten tuo pää ei voi ikinä toimia ajoissa, että hommais sen amman... :headwall: Tuo likka ei pysy paikoillaan sekuntiakaan :p
Miten ihmeessä tyttö voi olla noin vilkas.... ei ainakaan ole tullu äitiinsä... :whistle: :LOL:
Tosin nyt kun on näin veto pois vois kans ottaa vähän äitistään mallia... tuntuu että vain lujenpaa menee.. |O

Huomenta!
Mä sain nukuttua yöllä, varmaan uhkailu unilääkkeistä autto. Ihana olo, kun on saanu nukuttua! Pienet ne on ilot! :heart:

Laylah; ootko säkin hoitoalalla? Tää on tehny mulle niin hyvää olla vaan kotona ja tehdä asiat omaa tahtiani. Mullakin tuppaa olemaan noita ajatuksia hieman liikaa. Murehdin usein myös muiden asioista. Neuvolassa kehotettiin miettimään tarkkaan kannattaako mun palata enää kolmivuorotyöhön kun oon näin herkkäuninen. Onneks sairaanhoitajalla on valittavissa myös päivä- ja iltatyötä. Nyt on onneks aikaa miettiä.

Näin viime yönä unta että synnytin tosi pienen tytön, syntyi näillä viikoilla. Tyttö oli mahdottoman kaunis ja tummatukkainen. Heräili tunnin välein syömään ja osasi puhua :whistle: , hän kertoi mulle unessa ettei imetys suju vasemmasta rinnasta. Unessa oli ihmeellistä sekin että lapsi syntyi keskosena mut pääsin suoraan synnytyssalista kotiin vauvan kanssa.. =) Tää uni varmaan johtuu eilisestä neuvolakäynnistä kun mulla supisteli siellä käynnillä usein ja terkkari sano että nyt pitää ottaa vähän varovaisemmin ja epäili et paikat voi olla jo aukeemassa. Mulla supistaa ihan koko ajan, mut oon jo tottunu siihen..

Tänään tulee mun entinen kämppis käymään, en oo nähny sitä pariin vuoteen. Saas nähdä mistä jutellaan kun sen elämän sisältö on baareissa kiertäminen ja mulla on vaan tää maha, jonka kanssa toivottavasti saan vielä muutaman viikon olla.

Mua ärsyttää mahakommenttien lisäksi se että appiukko ja anoppi on sitä mieltä että oon sairauslomalla huvin vuoksi. Siis minä, maailman tunnollisin ihminen, jonka oli niin vaikea luopua työstä olisin muka huvin vuoksi kotona. Mä pääsen niin helpolla kaikesta. Teki mieli sanoa vaikka mitä mut pidin suuni kiinni enkä mee sinne enää hetkeen. Mä vaan tosiaan täällä kotona huvin vuoksi oon kun muut käy töissä... :kieh:

sh07 rv 33 tasan

:hug: täältäkin kaikille sairastaville.

Ja tervetuloa uusille :flower:

Minulla oli jälleen eilen lääkärinla ja alakerran tilanne ei ollut onneksi viikkoon muuttunut. Seuraava kerta onkin vasta kahden viikon päästä.
Muuten olikin kaikki ok.
pissa puhdas
paineet 118/70
hemppa 127 jippii!!
sf 32
rt
syke 132

Lisäksi tuossa nla-kortissa on tuo kohta että suositellaan bcg-rokotusta niin siitä kyseli et onko tarvetta sitä lapselle pistää, mutta meillä ei niitä tekijöitä ollut millä perusteella se pitäisi laittaa.
Onko teillä muilla ollut nlassa puhe tuosta rokotuksesta?

Eilen tosiaan nlassa oli poikanen raivotilassa mutta illalla kun olin menossa nukkumaan niin jokin hiljaa liukui vasenta kylkeä pitkin alaspäin :eek: ja arvatkaapa ketä pelottaa että poikanen keksi kääntyä nyt sitten väärinpäin :/ Ja tottakai yön mietin et ei hoksaa enää oikeinpäin kääntyä ja minä en tahtoisi sektioon sen takia...jotenkin se ajatus pelottaa minua.Niinkuin myös perätilasynnytyskin!!Liikkeetkin tuntuu jotenkin eripaikassa kuin eilen!

Noi on kyllä tosi inhottavia noi masukommentit. Ne pitäis pystyä jättämään omaan arvoonsa mutta helpommin sanottu kuin tehty näissä hormoonimyrskyissä. Ja tosiaankaan ne asiat ei kellekään tuntemattomalle kassatädille ym. kuulu :kieh:

Valkovuodoista ollut kans puhetta...mulla on koko lähes raskausajan ollut runsasta vuotoo ja olen lääkärillekin maininnut muutta on kuulemma normaalia. Tulehduksia ei ole ollut.

Sairaalakassia olen vauvalle jo miettinyt ja pitäisi kohta puoliin pakkailemaan valmiiksi.Minä en aio kovin itselle ottaa muuta kun kotiin tulo vaatteet (siis vaatteista) Onhan aika järkyt ne alkkarit sairaalassa mutta niillä olen mennyt jo kolme kertaa niin eiköhän tämäkin kerta mee.

Täytyy lähtee hommaamaan jotain tällekin päivää... :wave:
Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

aippa3 ja poikanen 34+4

pian 6 oletko siis synnyttänyt joskus perätilaisen lapsen alakautta? Monesko se oli ja millainen kokemus? Ei ilmeisestikään kovin auvoinen, kun et halua sitä toista kertaa kokea?! :eek:

Minun heppuni on siis myös yhä perätilassa ja olen päättänyt, että jos nyt heppu ei käänny, perätilaista en synnytä, vaan saavat tehdä sektion. Vaikka katsoisivatkin, että perätilasynnytys olisi mahdollinen. En ole sektiostakaan ihan innoissani, mutta vielä vähemmän perätilasynnytyksestä alakautta.... :$

Hienoa, että ainakin jotkut huonosti nukkuvat ovat saaneet nukuttua! Jatkakaa samaan mallliin! B) Mä en käsitä tätä ollenkaan, nukuin viime yönä PUTKEEN ilman vessareissuja 23-07. Aamulla mietin ihmeissäni, että mihin se pissa on mennyt, päähänikö?!? Ihan outoa. Ehkä sitten olen ollut semmoisessa asennossa, että maha ei ole niin paljon rakkoa painanut, en muuta selitystä keksi.

Vauvan tavaroista olen huomannut, että tässä raskausaikana on tosi herkkä ihmisten kommenteille. Neuvolantäti kysyi minulta viime käynnillä, että joko olen laittanut vauvan kamat valmiiksi. Minä siihen, että olen kyllä suurimmaksi osaksi. Hänen vastauksensa oli hyvin hämmästyneesti, että OLETPA SINÄ AJOISSA NIIDEN KANSSA! Siis hä?! Miten niin ajoissa?? Viimeisellä viikollako ne pitäisi laittaa valmiiksi?!? Tässähän nyt eletään semmoisia aikoja, että milloin vain voi jo jotain tapahtua!!!

Valkovuodosta Juu, sama täälläkin, valkovuoto on lisääntynyt. Ja se haiskahtaa jotenkin raudalta...On tuoksahtanut jo hetken. Mistähän sekin johtuu...ei kivaa. :x

Masukommentit ovat tosi ärsyttäviä! Ja tosiaan, myös se tuijottaminen, mistä joku täällä mainitsi. Mun kollega kommentoi jo raskauden puolivälissä, että mä tulen synnyttämään ennen aikaisesti, koska mun masu on niin alhaalla. Niinpä niin, tosi kiva kuulla tuommoista!! ALhaalla mun masu on ollut alusta alkaen, se vain on sellainen! jokainen kantaa masuaan eri tavalla, jokainen masu on erilainen. Tosi kiva, kun "asiantuntijat" kommentoivat asiaa niinkuin asiasta jotaint ietäisivät muka. |O

sh voi ärsytys mikä asenne sun appivanhemmilla! Vihaksi pistää tuommoinen! Olen minäkin huomannut sen, että olen joutunut selittelemään ihmisille miksi olen sairaslomalla. Aina jälkeenpäin mietin, että miksi ihmeessä niin teen edes?! Eipä mun sairaslomani kellekään muulle kuulu. Mutta ihmeesti vain ihmiset tunkee nenänsä muiden asioihin, luulevat minun olevan yleistä omaisuutta, kun maha on pystyssä. Eipä kukaan aiemmin mun sairaslomistani ole udellut..... :$

Hyviä vointeja kaikille! Menenpä lukemaan Me Naisia, just kolahti luukusta.
Marika rv 34+4

Heipä-hei. Tulipas pitkästä aikaa nukuttua yön aikana peräti noin 7h :) Asiaan vaikutti varmasti eilinen kävelylenkki kauniin aurinkoisessa säässä. Intouduin kävelemään noin 5-6 kilometrin matkan ja nyt on hivenen polvisärkyä :(

Joku kyseli et miksi tehdään painoarviota...No mun tapauksessa tehtiin synnytyspelkolähetteen perusteella. En tiedä onko mulla mitään varsinaista pelkoa, itse luulen että kyse on pikemminkin siitä etten tiedä mitä tuleman pitää. Harmittaa sekin, että tutustumiskäynti sairaalaan on vasta niin myöhäisessä vaiheessa (viikko 36). Itse pääsen onneksi tutustumaan NKL:n synnytyssaleihin jo 13.3 :) NKL:n henkilökunta on mielestäni aivan uskomattoman ihanaa ja ystävällistä porukkaa, odotan käyntiä suurella innolla :)

Kauhean moni on kirjoitellut ettei makuuhuonepupuilut enää kiinnosta/onnistu... :ashamed: En tiedä olemmeko tuossa suhteessa hieman poikkeavia kun välillä tuntuu että innostusta riittää edelleen ihan kiitettävästi. Mietinkin tässä et jossain vaiheessa täytynee ottaa kumit käyttöön kun miehen hmm..eritteissä on ainetta joka voi käynnistää synnytyksen ennen aikojaan. Nauroin jo miehen kanssa et HÄN saa luvan käydä ostamassa kyseiset spärdärit ettei mun tarvii hävetä itteeni puolikuoliaaksi tän mahani kanssa missään lähialepassa :D Voisin jo kuvitella kassaneidin kommentin "eiks nyt oo vähän liian myöhäistä..?" tms. :LOL:

Tuosta supistelusta...Siis mulla ei ole ollut oikein vieläkään supisteluja!!! Mä alan oikeasti kohta ihmettelemään et onko mussa jotakin vialla?! Onko täällä ketää toista jota ei näillä viikoilla ole supistellut yhtään? :|

Noista mahakommenteista täytyy vielä sanoa...Mulla yksi työkaveri totesi mahani nähtyään et "ohhoh, tulee varmaan iso vauva". Kyseisellä mimmillä ei siis itsellään ole lapsia. Tuli kieltämättä ekana mieleen et onkohan hän nähnyt aikaisemmin edes raskaana olevia naisia.... Sf-mittani olivat silloin alakäyrillä ja neuvolatäti ihmetteli oikein pientä masuani. Sitten ärsyttää myös sairaanhoitaja-mutsini joka on ollut viimeiset kymmenen vuotta reilusti ylipainoinen ja jonka sokeriarvot hipovat ylärajoja "muista sitten ettet syö paljoa sokeria ja rasvaa". Siinäpä onkin oikea ihminen neuvomaan yhtään ketään syömisissä. Mulla vielä hormonit alentaa entisestäänkin matalaa vitutuskynnystä ja tuntuu et välillä pää räjähtää kaikista tyhmistä kommenteista :LOL: Mutsille kuittasin että mun sokerirasituskokeen tulokset olivat lääkärin mukaan "esimerkilliset" , mites hänen viimeaikaiset arvot? Hiljeni mukavasti aiheesta ja luulen etten kuule siitä enää ;)

Hah,hah, kylläpäs sitä helposti onnistuukin kuulostamaan teini-ikäiseltä kiukuttelijalta kun katsoo omaa tekstiään :LOL: :kieh:

Katarina & Papu 33 + 6

Tänään oli neuvola.. Ei ollut mun oikea neuvolatäti paikalla niin käynti oli puolet lyhyempi ja jotenkin paljon turhempi... Ei se vaan tunnu samalta käydä neuvolassa jos ei "oma" täti ole paikalla..

Kaikki oli kunnossa. Verenpaine hiukan koholla, mutta johtunee siitä että eilen puolen yöhön töissä ja tänään jo 9.30 oli tuo aika.. Paino noussu 180g/viikko eli nyt yhteensä painonnousua koko aikana 1,5 kg..

Mulle oli pari viikkoa sitten tullut lähete tuonne äippäpolille sinne kasvuseurantaan ja samalla sitten tarkistetaan miten päin on tuo vauveli tuolla mahassa, kun arvio vieläkin että väärinpäin se siellä olisi.. Aika vaan tosiaan on vasta 11.4 eli kun viikkoja jo 38 kasassa. Aikasta myöhään mun mielestä ja niin oli tämän neuvolatädinkin mukaan ja se sitten soitteli äippäpolille, että mites nyt näin.. Mutta kuuleman on normaalia että kasvuseuranta ja tarkistus siitä kumminpäin vauveli oleskelee on noin myöhään.. :eek: Mites sitten jos vauveli onkin väärinpäin, onko liian myöhäistä enää sitten tehdä mitään asialle ? Onko tuloksena ensisynnyttäjällä automaattisesti sektio ?

Kaikille sairastaville suuresti haleja ja jaksamisia sekä toivottavasti kaikilla jo kohta helpottaisi sairaudet.. :hug: Muutenkin ikävä, että niin monella on jatkuvasti kipuja, supistuksia jne.. Vielä tässä kumminkin aikaa olisi ennen huhtikuuta.. Itellä olo on jatkunut niin hyvänä, ei kyllä ole mitään ollut.. Välillä vaan vähän jännittää kun tuo vauveli ei välillä tunnu liikkuvan yhtään... Tai siis tosi vähän liikuskelee yleensäkin.. Noh, nyt pitää taas mennä.. Illaksi töihin niin vois vaikka jotain järkevää yrittää tehdä ennen sitä..

Sofku ja vauveli 33+2

Nyt iski paniikki.. rahojen suhteen.. siis tajusin tänään semmotten "kivan" pikku jutun et kun nyt oon täs kesälomalla ( :) ) niin mullehan siis maksettiin tiliin jo lomarahat koko ajalta.. ja kun jatkan suoraan äippälomalle (alkaa virallisesti 14.3 ) ja työnantaja maksaa palkan 3 kk:n ajalta ja menee normaalien palkan maksujen mukaan niin mä tuun saamaan tän kuun viimenen päivä palkan 14.3-20.3 (meil palkanmaksu kausi on 21.2-20.3 pvä ) ja sit seuraava tulee huhtikuun vika päivä.. ARGH
eli siis kuuden päivän tililllä pitäs elää kuukaus :eek:

tai siis ois tarttenu tietty laittaa noi kaikki nyt saadut rahat jemmaan :|
ja elää sit tää kuu.. millä ???

sh07: Juu, hoitotyössä olen. Viimeiset 6 vuotta olen tehnyt vuorotyötä ja välillä pelkkää yötäkin. Mulle toi vuorotyö on sopinut omasta mielestä hyvin. Muutos on vaan ollut jotenkin älyttömän iso, nyt kun on kotona. Työ, kun on aina ennen määrännyt rytmin ja nyt päivät pitäisi ite osata rytmittää, mutta eiköhän tämä tästä. Mullekin tulee noita kommentteja, että miksi olet kotona, kun et ole sairas? En jaksa kaikille toitottaa, ettei ollut oma valinta. Mitä se kenellekään kuuluu? Kerro anopille semmoisia terveisiä.... Meillä taitaa muuten olla sama la? Kiva kuulla et olet saanut nukuttua, siitä se tasaantuu, usko pois =)

:eek: Ainiin. Sitä piti ihmettelemän, että olen kerran tässä raskaudessa neuvolassa lääkäriä tavannut ja se oli joskus viikolla 11. Mites usein muut olette neuvolalääkäriä tavanneet? Olenhan mie sit äippäpolilla käynyt, ilmeisesti ne ajaa saman asian.. Tuli vaan mieleen.. :whistle:

Mitä petihommiin tulee, niin kyllä onnistuu edelleenkin, tosin kömpelöähän se on. Ja mielihalujakin on riittänyt..Enemmän miltei mitä miehellä jaksamista (on ollut kipeänä, kuopus huutanut yöt jne..).. :D Ja me ei olla käytetty edellisissä raskauksissa, eikä nytkään kumituksia, eikä mitään ihmeellisepää ole alapäässä tapahtunut miehen eritteiden johdosta.. :D Edellisessä raskaudessa rakasteltiin lähes joka päivä, eikä mitään erityistä muutosta tai ennen aikaista synnytystä tullut siitä hommelista.

Heili

Laylah; meillä on tosiaan sama laskettu aika. Katoin et sullaki on aika vähäistä tuo painonnousu ollu, mulla sama juttu. Mut vauveli kasvaa hyvin ja se on pääasia. =) Olihan meillä vielä tämä samalla alalla työskentely yhdistävänä tekijänä..

Päiviä

Heili kyseli neuvola lääkäristä, mulla oli viikolla 12+5 ja viikolla 26 ja viimeinen lääkäri käynti on viikolla 35 jos nyt muistan oikein. Mut sulla varmaankin ajaa noi äippäpoli käynnit saman asian.
Täällä taudit hellittää :whistle: Mieskin menee jo huomenna töihin, pojalle ei ole tullut enää uusia rakkuloita. Jospa se siitä.
Appivanhemmista ollut puhetta. Mun appivanhemmat on nyt ihan jees varsinkin appiukko ;) anoppi taas :eek: Mut ei ne ole käyneet meillä ku neljä kertaa mitä ollaan asuttu tässä talossa 2 vuotta :whistle: ja asuuvat ihan lähellä meitä ei ole kuin kolme kilsaa välimatkaa. Mut parempi näin. Eikä ne soittele et mitäs teillä mite onko vielä yhtenä kappaleena |O
Supistuksista ei niitä ole täälläkään ollut eikä niitä ollut sillonkaan ku odotin noita poikia :eek:

Baby dream ja "Topi" 33+3

hei pikaseen (taas), missä teillä tuntuu supparit? mulla on nyt ollu aika ärhäköitä menkkamaisia kipuja selän puolella ja vähän vihloo alamahaa. sellasta paksua limaa missä on pari veriviirua, on tullut yön jälkeen. en mä tosin vielä haluaisi lähteä mihinkään, että rauhassa nyt otetaan.

Minea oksentaa taas. raasuparka nukkuu toisia päiväunia eikä mikään pysy sisällä :kieh: mieskin ihan raatona.

Heippa taasen;-)

Mie tein kuin teinkin sen vihdoin ja viimein; kävin ostamassa sen turvakaukalon ;) Mies ei ehtinyt töiltään mukaan, hyvä niin, sainhan ihan itse valita värin ja mallinkin :LOL: Tuo logico S vaikutti mielestäni kaikista näppärimmältä, totaalisen simppeli napsauttaa alustaan kiinni, eikä mielestäni kovin painavakaan. Täytyy vielä huutonetistä bongata nuo Gracon rattaan, joihin tuon saa kiinni, niitä en raaskinut enää uutena ostaa, nihilisti kun olen :LOL:

Miun täytyy varmaan ostaa parit siedettävän näköiset olohousut jostain, tuskin mitkään noista olemassa olevista mahtuu edes päällekään, ainakaan hetkeen aikaan.. Miulla ei ole kuin yhdet äippäolohousut, hameita ja tavallisia housuja on kylläkin, mutta ne ei ehkä olisi kovin mukavat pitää sairaalassa.. Reidetkin levinneet sen verran, että noita ennen-raskautta-käyttämiäni en ole uskaltanut edes kaapista hamuilla, tulisi vain "turhaan" paha mieli... Ja tuo miun aamutakkinikin on vähän sitä sun tätä, mie kun en moisia kapineita käytä muuta kuin mökillä...

Tietääkö joku muuten, mitä on taysin vaatepolitiikka, eli onko siellä olemassa jotain, joka päällä ilkeää käydä esim kahvilla, vai olisiko nuo omat vaatteet sikälikin hyvä olla mukana?

Mutta nyt hetkeksi soffalle seiskan ajankohtaisuutisia lukemaan, tuo shoppailukin käy nykyään jo ihan työstä :LOL:

Dooris ja Väinö 36+1

ensiksi: tervetuloa Laylah mukaan tänne pinoon.. :wave:

ja sitten terveisiä naistenklinikalta.
pääsin diabeteshoitajan ja sisätautilääkärin jälkeen ultraan ja mikä onni oli että meidän prinsessa on ihan oikein päin mahassa. onneksi.
kätilö ennen ultrausta tunnusteli mahan päältä ja sanoi että tää onkin hankala"tapaus" että ei kyllä pysty sanomaan varmaksi miten päin on.
laittoin ultra"torven" alas ja pää siellä heti näkyi. mikä helpotus :ashamed:
nyt saan nukuttua ensi yöni ilman sektiopelko unia. se tulee eteen jos jotain tapahtuu myöhemmin, nyt vaan jään rauhallisin mielin odottamaan synnytystä ALAKAUTTA ;)

painoarvio tänään rv 32+5 oli 2,2kg eli kuulemma hyvin normaalin kokoinen, ei niin siro enään kuten 10 viikkoa sitten oli :whistle: lasketunajan painoarvio on 3,6kg joka on tämän hetkisen kuopuksen syntymäpaino ollut. joten ihan kiva tietää että ei näillä näkymin ole 5 kiloista tulossa B)
sydänäänet hyvät, virtaukset myös ja istukka turvallisessa paikassa (mitä sitten ikänä tarkoittaakaan) :D
ainoa harmi matkaan tuli sappiarvoista. ne hälyttää punaista. :/
nyt joudun huomenna verikokeisiin ja jos niissä jotain niin joudun heti ensi viikolla uudestaan verikokeisiin ja käyrälle naistenklinikalle. höh ja pöh. :kieh:
sanoi myös että jos olo oikein hurjaksi menee, tajuton kutina tulee niin heti päivystykseen mentävä. myös käynnistyksen mahdollisuus kasvaa mulla nyt eli saas nähdä pääsenkö laskettuun asti ollenkaan.. :whistle:
muuten vauvalla kaikki hyvin ja saan jatkaa normaalia elämää- tosin dietti päällä edelleen ;) :p

tuli jotenkin niin todellinen olo tulevasta synnytyksestä kun yksi lähti siitä polilta käynnistykseen suoraan. (mulla molemmat pojat käynnistetty) joten jäin vaan miettimään että niinköhän tämänkin kanssa tulee käymään.
no, aika näyttää.
hyvä mieli jäi kyllä käynnistä :heart:

pian 6 mulla obsidan ei kanssa käynyt pakin päälle ollenkaan :x mulla retafer (meniköhän oikein) on ollut paljon parempi.

aippa3 mä olin kanssa ihan varma että tää tulokas on väärinpäin mahassa. ei kuitenkaan. ja hyvä niin.
tosin piti sellaista meteliä ja jumppaa mahassa viime yönä että luulin sen tulevan jo läpi. tiedä sitten kääntyikö yönaikana vai oliko pää alaspäin jo aikaisemmin. on kuulemma hyvin mahdollista että pääsee itsestään näillä viikoilla vielä kääntymään. itselläni ainakin lapsivettä reilusti joten auttaa hyvin kääyntymään..

sairaalakassi/sairaalan vaatteet mä en omia alushousuja ainakaan vie sinne. mulla ne sairaalan alushousut saa mennä päivän pari oikein hyvin vaikka ihan kamalat ovatkin :x kun niitä saa vaihtaa päivittäin monesti niin saapa laitettua heti pesuun mentäväksi eikä tarvi kotiin verisiä alkkareita kantaa.. :$
oman paidan/paitoja aion ottaa mukaan. samoin rintaliivit.
sairaalanhousuja aion käyttää kyllä myös.

Katarina-81 2 poikaa olen naistenklinikalla synnyttänyt ja ei ole valittamista ollut.
ihanat kätilöt ja hoitajat osuneet mulle ainakin.
samoin nyt odotusaikana kun joudun käymään kätilön vastanotolla ni ne ovat aivan ihania..
joten mä ainakin hyvillä mielin menen kolmattakin sinne synnyttämään- tietäen että saa parhaan mahdollisen avun synnytykseen. :wave:

Heili Karjalasta kateellinen olen teidän niihin puuhiin :D ;)
meillä on ihan toisin. mua ei huvita ollenkaan ja ei niin tunnu tuota miestäkään kun aina olen kuin per.seeseen ammuttu karhu. tai sit jos mies sillä päällä niin mä vetoan väsymykseen tai johonkin muuhun ettei voisi vähempää kiinnostaa.. minkäs teet.. :/
ehkä se siitä taas kun saadaan tää ulos.. :p

[/b]!!!!!! niin, piti vielä kysyä kun en jaksa selata pinoja taaksepäin että millaisia painoarvoita te olette saaneet ja millä viikolla???????
olisi kiva katsoa vähän ja vertailla!!!!!!! :D

mutta, mutta-- jospa menisin hetkeksi lepäämään kun oksutautinen poika nukkuu päiväunia. alkoi taas mahassa armoton jytinä :kieh: :heart:

pulttis ja tyttö rv 32+5 :heart:

*muoks*
menihän tummennukset vähän harakoille. piti tuo PAINOARVIO KOHTA TUMMENTAA.
no, menköön..

Mahakommentteja on tullut täälläkin ärsytyskynnyksen ylittämiseen asti... |O |O Miulle vaan kaikki kommentoi, että onpas pieni maha ja ei kyllä uskois että oot niin pitkällä jo yms. fiksua. Sekin ottaa pidemmän päälle päähän... Jopa neuvolan täti viime viikolla sanoi, että jos pitäisin yhtään löysempää paitaa, niin ei kuulemma välttämättä huomais ollenkaan, että oon raskaana. Omasta mielestä kun tämä maha on valtaisa, verrattuna niin kuin normaaliin olotilaan. Että simmottiis...

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Huomenna ois neuvolalääkäri (toista kertaa muuten), katellaan mitä kaikkea mukavaa kerrottavaa sillä on...

No, mut nyt pitää lähteä hakemaan poitsu koulusta. Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille! :hug:

t. Jo-hanna ja "Jysky" 34+5

Neuvola kuulumisia!
Paino oli tullut peräti 900g/ viikko |O Yhteensä siis kuusi kiloa. Ei kuulosta paljolta mutta ei sitä enää paljoa sais tullakkaan!
Verenpaine oli vähän koholla 130/94 hetken päätä tippui onneksi 124/87. Pää kipua oli vähän aamulla että oisiko se vaikuttanut tohon verenpaineeseen.
sf mitta 30,5, syke 135-145 ja ei edelleenkään varmuudella osannut sanoa kummin päin vauva on.
kahden viikon päästä on sitten taas neuvola ja jos silloin vielä ei osaa sanoa varmasti että vauva on oikein päin niin varmaan äippäpolille ultraan ottamaan selvää asiasta.
Parempi ois et kaveri alkais kääntyä oikein päin ja pysyis kanssa siinä asennossa. Liikkeet kun tuntuu välillä sellaisena muljuamisena että kääntyilee aika kovasti vielä.

Lisään vielä pari juttua kun oli kerennyt tulemaan =)
petihommia meillä on vielä harastettu kerta viikossa kaavalla niinuin yleensä. Viimeksi mies vaan kovasti säikähti kn vauva potkasi miestä oikein urakalla mahaan kun oli päällä. Mutta sanoin ettei vauvalla ole hätää vaikka potkaseekin kovaa. Oli vissiin ahdasta tai jotain. Onneksi vauvat ei tiedä mitä äiti ja isi puuhailee niin ei tule tarumoja.
Meilläkään ei olla aikasemmissa kumeja käytetty ja ihan täysiaikaseksi vauvat kasvaneet. mietinkin tossa että pitäs kait sitä kohta ostaa varastoon kumeja sitten kun vauva syntyy niin on valmiiksi kun taas intoa petihommiin löytyy. mut kerkeehän tuota. ;9

Aurinkoista Torstai päivää!
-Taika ja masukki 33+3-

Hei te kaikki huhtikuussa synnyttävät!

Olen seuraillut teidän viesteilyä muutaman viikon ja ajattelin osallistua mukaan joukkoonne. Meille on tulossa ensimmäinen lapsi (tyttö) ja olen tältä palstalta saanut paljon tietoa raskauden eri vaiheista. Meillä suurin osa ystävistä on saanut jo lapsensa, eli samassa tilantessa olevia ei juurikaan ole.

Me ollaan edetty rv 35+6, eli kauan aikaa ei enää ole jäljellä. Laskettu aika on 4.4.08. ja olemme menossa NKL:lle synnyttämään. Koko raskausaika on mennyt äärimmäisen hyvin, ainoana vaivana ollut satunnainen närästys, joka sekin viime viikonloppuna hävis. Toivottavasti ei takaisin tulekaan.

Katotaan osaanko tätä sivustoa käyttää, ei ole aikaisemmin tullut tälläistä harrastettua.
Hyvää odotusta kaikille!

KMaria ja Pampula 35+6

Lääkärikäynneistä Mulla ollut yhteensä kolme lääkärineuvolaa, ihan alkuraskaudessa, noin puolessa välissä ja nyt oli viikko sitten viimeinen "lopputarkistus".

Sairaalakassista Mä myös ajattelin pärjätä niillä sairaalan sexyillä verkkopikkuhousuilla :LOL: . Toki otan omat mukaan lähtöpäivää varten mutta muuten nautin siitä ettei itse tarvi pyykätä... :whistle:

Makkarihommista Täällä kans ollut jo pidempään matalapainetta petipuuhissa. Käytännössä onnistuu/onnistuisi mutta....näin päivällä kun asiaa ajattelee niin odottaa iltaa kuin kuuta nousevaa mutta kun sitten saa vihdoin illalla rauhan niin seksi ei kyllä ole ensimmäisenä mielessä. Ja mä tunnen siitä kieltämättä huonoa omaa tuntoa.Jotenkin säälittää tuo ukko kun tiiän et hän olisi halukas ja minä tälläinen "pihtari" :/ Ja kuitenkin edessä on pitkä selibaatti kun vauva syntyy :(
Mutta jospas tänään :whistle:

Nyt täytyy lähteä katsoon syttyikö leiviuuni...tungen sinne kohta koko viikon sanomalehdet jos ei oo syttynyt... :kieh:

Dacapo ja Aino 36+1

muoks... Niin ja Kmarialle tervetuloa :flower: Aina mahtuu mukaan =)

PulttisMeillä painoarvio viikolla 29+2 1630g ja 30+4 1900g, että melkoinen jätti. Kaikki mitat meni tasaisesti sen 2 viikkoa isompana. Maanantaina on uusi poliaika, sitten ollaan taas viisaampia.

Sairaalakassista Minä en ota mitään omia vaatteita kassiin, paitsi imetysliivit ja puhtaat pikkarit kotimatkaa varten. Niin ja tietty villasukat, joita ilman en lähde mihinkään reissuun. Ne on jo pakattu tohon odottamaan, että tulevat varmasti mukaan.

Nyt prisma kutsuu ja sit hakemaan mies töistä

palataan
Laylah ja :heart: Onni 33+0

Huh kun te olette kovia kirjoittamaan :D

Tervetuloa mukaan, uudet, ja jaksamista kaikille sairastaville :flower:

Tänään oli neuvola, paino oli yllättäen tippunut 100gr viime käynnistä! Taitaa johtua siitä, että närästää ihan hirveästi - se on niin tuskallista, etten meinaa uskaltaa syödä... Lapsi oli nätisti raivotarjonnassa, tosi hyvä juttu. Lääkärineuvolan sain vasta viikolle 37, kaikki ajat varattuna aiemmin.

Mun maha on ruvennut naksahtelemaan ihan hirveästi, kun vauveli liikuskelee. Mieskin kuulee äänen, että en ole ilmeisesti sekoamassa =) Voisikohan ääni tulla vaikka vauvan nivelistä? Kellään kokemusta?

Viljaliina 33+0

Viljaliina, itselläkin noita napsahduksia on kuulunut jo parin kuukauden ajan. Täältä palstalta kuulin, ja myös neuvolasta arvelivat, että äänet ovat todellakin vauvan nivelistä.

Itsellä vauva on pitänyt jo monen päivän ajan todellista rumbaa tuolla mahassa ja olo on jotenkin tukala. Vaavi jumputtaa alamahaan ja ihan kuin liikkeet tuntuisi aivan tuolla emättimessä asti! Oikeaa kylkeä raaputellaan säännöllisin väliajoin jalalla tai kädellä, unohtamatta välillä monottaa kunnolla kylkiluihin. En voi uskoa, että vielä pitäisi ehkä jopa kuukausi odotella vaavin maailmaan ilmaantumista - miten tätä oloa voi jaksaa, minä saati vaavi tuolla ahtaassa pussissaan?! Tänään alakertaa on jomottanut kummallisesti + sitten nuo liiketuntemuksen emättimessä. Mieliin hiipii väkisin, ettei vain sieltä oltaisi ulostautumassa ennenaikojaan...

Essikö se pohti rahojen riittävyyttä. Itsellä suht sama tilanne: saikulla olen ollut tammikuun alusta lähtien, ja viime kuussa sainkin sitten ruhtinaallisen 8 päivän palkan tilille. Kelan päätöstä tässä odotellessa ;)

Yhteistyössä