***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

malttamaton onneksi olkoon :hug: tilasitte ehkä maailman parhaat vaunut!! meillä esikolla samat (tosin ei combit vaan duo edget, onkohan tismalleen sama?) sillä "sporttialustalla", ostettiin tammikuussa -06 ja saatiin ne sopivasti just maaliskuussa noin kk ennen laskettua aikaa. ne on aivan ihanat vaunut, ei voi ku kehua.. ja käyttössä on ollut nyt sen 1v ja 7kk joten luulis vikojen jo tulleen vastaan jos semmoisia olis! joku tietysti voi sanoo koon viaksi mutta meil onki sit kepoiset matkarattaat erikseen autossa, joten noita ei tarvi kuljettaa mukana ku korkeintaan mummalaan.
 
Moikka! ja hyvää alkanutta joulukuuta :xmas:

mistäs täällä on keskusteltu..

raskausarpia minulle tuli esikoiselta jonkinverran vatsanseutuun, ihan normaalisti itseäni voitelin pesujen jälkeen, enkä mitään erikoisvoiteita käyttänyt (tai siis ceralanilla voitelin,sillä suihkeella kun on niin kuiva iho) mutta arpia siis on, tosin jo vaalenneita.. ei haitannu..kuuluu asiaan ja niitä tulee jos on tullakseen. uskon että johtuu kudosrakenteesta miten venyvää on. tai ei ole. tuleeko arpia vai ei.

esikoinen kerkesi saada sen calmeten, kun syntyi 07/06. sille jäi semmonen pieni arpi siitä. tämä tuleva ei sitä saa, enkä varmaan aijo pyytääkkään/vaatia. kun se on kerran todettu ettei ole tarpeellinen kuin riskiryhmillä. tosin se asia pitää varmistaa,koska matkustellaan kuitenkin jonkin verran...

me ollaan koko perhe "saikulla" mulla on poskiontelotulehdus, likalla hengitysteiden tuehdus ja mies kaatusi saunassa..sillä on ehkä kylkiluunmurtuma...

meillähän oli muuten se tytön korvien putkitus ja kitarisaleikkaus viimekuun 22 päivä. operaatio tehtiin yksityisellä ja kotiin päästiin jo 1 tunnin päästä toimenpiteen jälkeen! oli aikas koettelumus pikkuiselle, ja itsellekin...

mutta nyt siis käytiin tarkastuksessa kun tuota räkätautia on ollut. putket oli paikoillaan, mutta sai antibioottia tuohon tulehdukseen. toivottavasti helpottaa.

nyt syömään! naudanduikalekastia ja juustokermaperunoita :p

hyvää jatkoa kaikille!

t. safa ja masu 18+6
 
Neuvola kuulumisia:
Pikkuisen syke löytyi tällä kertaa heti, eikä pahemmin lähtenyt edes karkuun. Syke oli ensiksi reilu 150 mut nousi sitten nopeasti melkein 170. Hemppa oli 133, laskenut siis alkuraskauden 147 vähäsen. Lisä rautaa ei käsketty vielä syömään, mut d-vitamiinia kehoitettiin naukkailemaan :D
Sokeri rasituskoe mulla onkin sitten heti viikolla 1. Ja neuvolalääkäri aikakin olis ollut 3.1 mut ei kuulemma tarvitse mennä, kun ollaan juts samana päivänä menossa 4d ultraan. Turha kuulemma käydä molemmissa, varsinkin kun 4d on niin tarkka.
Niin ja sain nytten sitten todistuksen että olen raskaana ja kelan paperit täytettäväksi.. täytyykin kohta tutustua siihen paremmin!

Raskausarvista ollut puhetta, mulla on niitä ollut mahassa jo vähän ennestäänkin (tosin jo haalenneita ja lähes näkymättömiä) kun nuorempana tuli lihottua nopeasti aika paljonkin. Nyt on tullut pari uutta arpea tuohon ihan ylämahaan.. siinä niitä ei vielä ollutkaan :LOL: Mä olen tosi laiska rasvoamaan, päätän aina et nyt rasvaan joka suihkun jälkeen ja sit muistan sen tasan kaks kertaa ja unohdan taas pariks kuukaudeks =)

Rokotuksista ollut kanssa keskustelua. Niistä en kyllä osaa sanoa oikeastaan mitään, kun en en edes tiedä mistä kaikkea niitä siihen ohjelmaan kuuluu! Jonkun verran olen lukenut jostain vauva lehdestä niistä rokotteista joita ei siihen ainakaan vielä kuulu. Oliks niitä nyt sit vesirokko ja rotavirus ainaskii.

Ja sit vähän murinaa :kieh: :kieh: :kieh: Mun esimies sanoi tänään et olis parempi et pitäisin talvilomani vasta vähän ennen kun jään äippälomalle.. ehdotti niin että tulen sitten viikoksi vielä töihin. tämä siksi että voisin perehdyttää tuuraajani ennen talvilomaa ja hän voisi tuurata sitten jo senkin. No ymmärrän kyllä esimiehenikin pointin tässä asiassa.. mutta kun musta tuntuu että hän ei todellakaan ymmärrä sitä että todennäköisesti en pysty töissä olemaan siihen helmikuun 26.päivään asti... miehet!!! Tulis itse nostelemaan ne liha, hevi ja maitolaatikot. Ja juoksemaan kassan ja tiskien väliä, välillä palvelemaan asiakkaita ja sit taas lyömään makkaraa tiskiin :kieh: Mutta kertokaas mulle että mitä sille mun talvilomalle tapahtuu jos se jää sairasloman alle ja en kerkeä sitä pitämään ennen äippälomaa? Jääkö se sinne sitten roikkumaan vai maksetaanko se rahana viimeistään siinä vaiheessa kun uusi lomakausi alkaa?

Joanna ja Öttiäinen 22+4
 
pieni mainospala =) Meillä on oma nettikauppa joka tuo kaikkea leffa-aiheista tavaraa suomeen. Nyt lasten huoneen sisustamistakin ajatellen meiltä saa ihan huippu suloisia disney (nalle puh, pieni merenneito, hessu, aku ankka jne) patsaita, tauluja ja pehmoleluja koristeeksi. Aikuisempaan makuun muita patsaita, figuureja, miekkoja ja replikoita --leffa aiheita laidasta laitaan.
Käy kurkkaamassa, linkki

www.artmoviehouse.fi (linkittyy filmtownin sivujen kanssa, koska ovat yhteistyökumppani ja suurin mainostaja)

Mikäli kiinnostuit, kysyttävää mulle voi laittaa suoraan yvtä =))

Minä + Voice 23+3

 
Raskausarpikeskusteluun: Mulla on just sellasta herkästi ratkeavaa ihotyyppiä tuo nahka, vaikken raskaana ole aiemmin ollutkaan. Teini-iässä tuli melkein joka paikkaan rasvailusta huolimatta. Nyt ostin yhden purkin tuota biothermin raskausarpivoidetta, joka maksoi hunajaa ja koska oon tälläinen himorasvaaja niin tuo purkki ei mulla varmaan montaa viikkoa kestä. Luulen etten aio niin kalliiseen rasvaan sijoittaa koko raskausaikaa, vaan saa tavalliset voiteet kelvata.

Sitten ostin tänään yhden tuotteen jota oon jo kuukausia himoinnut: eli lasten lelukaaren/maton vai mikä se on =) Stockmannilla on nyt ollut vähän aikaa näitä Mamas&Papas lastentuotteita isot valikoimat ja ihastuin niihin yhdellä Lontoon reissulla. Tuossa pitäis näkyä kuva:

http://www.mamasandpapas.co.uk/product-7588634/type-i/

Ei oo mikään halpa merkki, mutta ostin näin veronpalautusten kunniaksi. Oon jotenkin ihan onnessani siitä, toivottavasti kelpaa meidän pojulle :D
Nallen nenästä kuuluu kuulema joku ääni/musiikki!
Myös tämä on joulupukin listalla vauvalle:

http://www.mamasandpapas.co.uk/product-7560634/type-i/

Eikai tässä muuta kuin hyvää yötä!

Tilsu 21+4
 
Huomenia

Aivan ihania Tilsu noi lelukaari ja toi mobile sänkyyn =)
Raskausarvista on ollut puhetta. Mulla niitä on ennestään vaikka muille jakaa :LOL: Oon niin laiska rasvaamaan vaikka aina kyl rasvaan jalat ku ne on nyt raskauden aikana tullu ihan kuiviks korpuiks :kieh: Mut ei mulle kyl vielä ole ainakaan uusia arpia tullut :whistle:
Malttamaton Onnea vaunu plus muista ostoksista :flower:
Meillä on kaikki isommat ostettu mut jotain pientä vielä pitää hommata ja osa tavaroista on vielä tulossa liikkeestä =)
Rokotuksista en nyt osaa sano oikeistaan mitään. Ku nuorimmainenkin on jo 8v, ni siitä on aikaa ku on saanut noita rokotteita :D Mut eiköhän me oteta kaikki mitkä on tarpeellisia :D
Sit vähän omaa (.) kaikki on mennyt hyvin. On aika vilkas pikku vesseli tuolla mahassa :heart: Sit eilen ku menin saunaan ni huomasin ku otin rintsikat pois että maitoa tuli pisarat nännien päihin :eek: Ja lisää tuli ku puristi. Mulla kyl oli sama juttu ku ootin esikoista, mut sitä tuli vasta ku olin 7 kuulla raskaana :/
Tänään ois illalla nuorimmaisen koulussa itsenäisyyspäivän juhla. Niillä ku ei tänä vuonna ole joulujuhlaa :xmas: Pitää varmaankin mennä jo hyvissä ajoissa, et saa istumapaikan :D
Mut palaillaan taas :wave:

Baby dream ja "Topi" 20+2
 
Tilsu just lauantaina kuolasin noita samoja Stockalla ja olis varmaan tullut ostettuakin ellei olis pojan vanhat tallessa.. Ei raaski ostaa kun on jo toimivat.. Mut on kyllä mun makuun kovasti noi vaaleat sävyt!:heart: Sitä en sit tiä mitä vauvat niistä tuumaa kun nehän taas näkee aluksi vaan kaikkein kirkkaimmat värit, siksi kai vauvan lelut on yleensä niin kirkuvan kirkkaita.

Meille ei kummempia.. Mulla ei enää poskionteloa särje. Toivottavasti olis pian tää tauti pois. Huomenna tulee 2 viikkoa siitä ku oli ekat oireet.

Anu ja rv 21+4 (voe jesus ku aika menee nopeaa!!!)

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Anu&year=2008&month=4&day=12&babycount=1
 
Heissan pitkästä aikaa! :wave:
Täällä aika kuluu nopeasti työn parissa ja sit onkin illat niin väsy, ettei jaksa ees koneelle raahautua... :ashamed: Möykky on alkanut potkiakin jo jonkin verran, suununtaina oli tosi kova meno päällä masussa, koko illan möyriskeli ja huitoili, mieskin pääsi tuntemaan nyt ekaa kertaa kunnolla liikkeet. :heart: Nyt jäin loppuviikoksi yksin, kun mies lähti mäkihyppyleirille Taivalkoskelle, kurjaa! No, onneksi on lauantaina parhaan kaverin tuparit, niihin valmistaudutaan sitten loppuviikko tekemällä erinäisiä kokkauksia. Kivaa! =)

t. Vemu76 ja möykky 19+1
 
malttamaton jäin oikein miettimään tota vaunujen nimeä. onko ne sun ostamat siis duo edget vai edge combit vai onko ne niinku kirjoitit duo edge combit? voitko laittaa mulle vaikka linkin? jäi vaivaamaan... hassu minä :ashamed:
 
Joanna sä voit pitää sen talvilomasi (samoin kun kesäloman ja äitiyslomalta+vanhempainvapaaltahan kertyy myöskin lomapäiviä) sitten vanhempainvapaan jälkeen jos haluat. siis jos aloitat äitiysloman ennen niitä. me tehtiin viimeksi niin että Pekka piti isäkuukauden vanhempainrahakauden lopussa ja mä olin samaan aikaan "kesälomalla" ja sitten siirryin siitä hoitovapaalle. nyt tehdään samalla tavalla, täytyisi muistaa selvittää paljonko lomapäiviä tuolta äitiys+vanhempainvapaalta kertyy.

me oltiin eilen neuvolassa koko porukka. Minea ihan paniikissa taas, kun on räkäinen ja vähän arka sen takia. verenpaine oli suht hyvä ottaen huomioon että pidin kiljuvaa lasta sylissä. sokereissa ollut vähän heittoja. painoa tullut koko raskauden aikana alta 3kg, mistä oon hyvin tyytyväinen. hemppa ok, vaikka mua väsyttää aika reippaasti.

ja sitten kävin pikaiseen tapaamassa yhtä palstatuttua kaupungilla, juoksujalkaa kotiin ja illalla käytiin Särkänniemessä. tyttö palavasti halusi karuselliin mutta sai paskahalvauksen kun se lähti liikkeelle :LOL: delfiinit oli neidin mielestä tosi ihania :heart: mutta parasta oli se kun äiti toi kaupungilta kasan magneetteja mitä voi järjestellä pakastimen oveen, siinä riittää puuhaa.

nyt hilpaisen kyllä hurauttelemaan loput lisäimut vaippoihin. sain valmiiksi myös vauvan potkarit, laitan kuvan kunhan setti (potkarit+nuttu+pipo+töppöset+tumput) on valmiina.
 
Neuvolakuulumisia:

Painoa oli tullut kilo lisää viime kerrasta, edelleen kuitenkin puolisentoista kiloa alle lähtöpainon. RR hyvä, Hb hyvä. Pissa puhdas. SF-mitta 16. Sydänäänet 140-150, liikkeet +. Ens kerralla saa sit jo kelan paperit mukaan.

sh07 rv 19+6 (puolivälissä huomenna)... =)
 
Ultrakuulumisia! Eli eilen oli tuo rakenneultra, ja kaikki oli hyvin ja normaalia. Jee Jee!! Turhaan siis panikoin ja vietin unettoman yön... Sukupuolta ei näkynyt, pikkuinen oli niin kovin jalat ristissä =) .
No, varasin ajan 3D-ultraan, se on maanantaina. Jos vaikka siellä sitten näkyisi =) .
Tuossa kun varasin tuota ultra-aikaa (mehiläiseen), niin kysyin että mikä olisi hyvä raskausviikko tulla 3D ultraan. Niin muija tokaisi että ei hän tiedä, että ultrata voi viikosta 8 lähtien. Olin aika ihmeissäni että yksityiseltä saa tuollaisen vastauksen. Nyt siis tuo ultra on rv:lla 21+2.
Onko muille sanottu että mikä olisi hyvä ajankohta mennä 3D-ultraan???


Tuima ja Masu 20+4
 
anuuu81: Tuosta sivulta ne löytyvät: http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=FI&country=UK ja sitten kun menee alaspäin kuvia niin niissä lukee Edge Duo Combit eli meni sanat vähän väärin päin ;) Runko taisi olla sport chassi. Ostettiin mustat, kun myyjä väitti kiven kovaan etteivät kuumene sen enempää kuin muutkaan harmaat yms. koska kangas on UV- suojattu ja kuraroiskeet ei tartu, koska kangas on käsitelty. Ja niissä on kyllä ihana sairaan hyvä se tuuletusluukku takana ja musta oli kiva, että se hyttysverkko tuli suoraan vaunujen katosta niin onpahan aina tarvittaessa mukana. Ostettiin Philips Avent itkuhälytin (koska musta kehtolaulu, yövalo yms. oli niin suloinen ajatus) niin siinä vauvayksikössä on lämpömittari samassa niin siitähän sen lämpötilan saa varmistettua.

Nyt ette saa nauraa, mutta mies harjoitteli eilisen illan kantoliinan käyttöä =) Eli eri sidontoja ja harjoitusvauvana käytti toista koirista. Se innostui kantoliinasta niin paljon, että juoksi koko ajan sen luo uudestaan, että treenataan vielä. Tosin mies antoi sille joka treenin jälkeen herkun eli taisi sitä odottaa. Koira on siis 2kg chihuahua, jos joku nyt ihmettelee...

Tilsu: Toi vauva-alusta on aivan on aivan ihana!!! Haluan samanlaisen, oliko minkä hintainen?

Tuima: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Jos sukupuolta menette 3D:n selvittämään niin meille sanottiin nyt rakenneultrassa, että rv 25-26 näkyy ihan varmasti. Nythän meille sanottiin, että tyttö on todennäköisesti mutta siinä vaiheessa pystyy jo aika varmasti sanomaan. Ja myös niin kuin Anuuu81 oli minua jo etukäteen valmistellut, niin vauva on vähän normaalimman näköinen kun on enemmän rasvakudostakin. Nyt 4d:ssä oli vielä vähän alien...

Kaikille kysymys: Taas huolestuttaa vähäsen, koska eilisestä asti on ollut omituisia vihlontoja eli masun vasemmassa reunassa, melkein kyljessä pitkittäisiä ilkeän tuntuisia viiltelyitä. Ja tuntuu myös levossakin eli mitä nämä voi olla? Itselle tuli mieleen, että onko nämä nyt niitä kohdun kiinnikkeiden löystymiskipuja eli normaaleja vai pitääkö huolestua?! Sydänäänet kuului aamulla ja muutamia potkuja on kanssa tuntunut tänään, mutta kun on niin erilaista viiltelyä kun aikaisemmin...
 
juu
Heip, eilen oli rakenneultra meilläkin, kaikki hyvin, paitsi että joudun (pääsen) ultraan taas kahden viikon päästä kun lääkäri ei nähnyt sydäntä kunnolla, haluaa vielä katsoa uudestaan kun on pari viikkoa kasvanut. Kiva lääkäri, tosi tarkka ja selitti tarkasti kaikki mitä löytyi. Onkin ihan alan erikoislääkäri mikä meillä harvinaista herkkua. Neuvolakäynti pikaisesti samalla, ja olen pari päivää mitannut sokereita, ja sain vapautuksen toistaiseksi, joulun jälkeen taas tarkistetaan tilanne, oli arvot nyt niin hyvät. Ihanaa, sillä se on aika stressaavaa se mittailu...

Meillä oli viimeviikolla tässä kylässä joulunavaus, ala-asteelaiset kävelivät pimennetyn keskustan läpi kynttiläkulkueena ja sen jälkeen oli torilla lavalla eri luokkien tanssi- ja lauluesityksiä. Meidän neiti oli kulkuetta katsomassa perhepäivähoitajan kanssa, ja kun pääsin töistä niin mentiin yhdessä torille katsomaan esityksiä. Tytöstä oli tosi kivaa kattella tonttujen tanssia, ja taputtaa niille, ja sen jälkeen kun kysyy että mitä ne tontut teki niin tyttö alkaa tanssimaan, heiluttelee käsiä ja jalkoja, ja sitten taputtaa. Suloista! Ikää neidillä nyt 1v9kk.

Joulunodotusta kaikille!
 
Tuima Mullakin on varattuna ensi viikolla 4D Ultra, keskiviikkona. Oon sitten viikolla 22+5. Mulle sanoivat Femedassa, että paras aika on viikoilla 22-26 kun kyselin. En sitten malttanut odottaa jo otin noin pian ajan!

Malttamaton Stockkalla hinta oli 99.90e. Onhan niitä edullisempiakin mutta musta tuo oli vaan niin suloinen. Myyjäkin sanoi, että ostat ihanan tuotteen ja voivotteli, kun ei oo itselle vauvaa tulossa :)
Nuo vaaleat sävyt iskee mullekkin! Meillä on pinnasänkyyn myös vaaleita lakanoita, joissa ruskea nalle, niin tuo ja se mobile on sitten samaa teemaa. Ajattelin vielä pojalle hankkia ihka oman uninallen.
 
Eli tieni käy stockalle!! Löysin netistä myös samaan sarjaan sitterin mikä oli kanssa tosi suloinen, mutta en saanut selvää, että käykö jo vastasyntyneelle. Tuli nyt sitten mieleen, että lakanat on unohtunut meidän vauvaostoslistalta kokonaan. Mistä löysit tuon tyylisiä lakanoita, koska meillä on näköjään samantyylinen maku? Ne mitä katsoin Lastentarvikkeessa oli meinaa mielestäni ihan kauheita...
 
malttamaton tismalleen samanlaiset ku meillä, on vaan näköjään -06 mallista -07 malliin nimeen tullut se combi lisää! mutta muita muutoksia ei vuodessa olekaan malleihin tullut, kiva! =) Meillä on värinä musta/ruskea (elk oli värin nimi) eikä ne kyllä kuumene, sehän on lähes valkoinen se vaunukoppa sisällä ja tosiaan se hyttysverkko on uv-suoja samalla.. sit eihän sitä kesällä nukkumaan kuitenkaa aurinkoon jätetä... ja pahimmilla helteillä mulla oli emmaljungan oma aurinkovarjo suojana ja kuomu alhaalla niin että ilma pääsee oikein kunnolla kiertämään. (-06 kesä oli kuumin ikuisuuksiin, viime kesänä oliski pärjännyt ilman aurinkovarjoa) ja toisaan ei se kura niissä näy... hyvän valinnan teitte!

Ja ei ollenkaan ole hullua käyttää koiraa kantoliinamallina, meillä 9 kiloinen kollikissa ajoi saman asian pojan odotusaikana ku piti saada testata jollain mitä kantaa.. Ei kissa oikee tykänny! :LOL:

Ja malttamaton noihin kipuiluihin en osaa sanoa, kuulostaa normaalilta.. MUTTA jos itse epäilet muuta niin soita neuvolaan. Musta aika monenlaiset kivut ja viiltelyt on ihan normaalia...

Tuima mulle kans sanottiin et jos rakenneultrassa jo käyty niin rv 24-30 on hyvä tulla 4D:hen... Mä nyt vaan en tiä menenkö ku saatiin se sukupuoli jo selville ja oli muutenki tosi selkeä ja hyvä ultra.

ää nyt pitää mennä.... :wave:
 
no joo, poika tutimassa ja minä täällä taas.

malttamaton ja tilsu, te varmaan tekisitte löytöjä lastenhuoneeseen Ideaparkista!! Siellä on yks ihan sisustusliike D oven vieressä ja ainaki kaks-kolme lastentavara/vaateliikettä mitkä on juurikin tuommoisella tyylikkäällä maulla kasattuja.. et on unohdettu ne iänikuiset nallepuh jutut sun muut.. Jos enemmän kiinnostutte niin voin luntata niitten liikkeitten nimet teille ku tunnistan ne kyllä jos menen Ideaparkin nettisivuilta tarkistamaan.
 
malttamaton hyvä vaan että mies(kin) on innostunut liinasta! meillä mies pari kertaa treenasi pitkän, trikoisen liinan sitomista ja nyt se luonnistuu silmät kiinnikin. kannettiin molemmat paljon tyttöä ja meillä onkin liinoja pari kappaletta, on tuo trikoinen sidottava, kudottu sidottava, kapea rengasliina taaperon kantamiseen ja justiinsa ostin hotslingin, muotoonommellut renkaan jossa on helppo kantaa vastasyntynyttäkin (samoin kuin trikoisessa pitkässä). varmaan tullaan taas kantamaan pientä pitkään, Minealla se ainakin auttoi itkuisuuteen ja usein nukahtikin liinaan :heart:

ja mua on kanssa kipuillut nykyään, kysyin siitä eilen terkkarilta ja sanoi että ihan normaalia. esim. kohdun kasvukivut voi säteillä melkein mihin vaan lähettyville, mulla koskee toiselle puolen munasarjoja välillä reippaasti ja mahaa vihloo kanssa.

poika muuten potkii hurjasti. aamullakin herätti potkuillaan, saa nähdä miten kipeenä oon keväällä :LOL: :heart:
 
Mullakin maha kipuilee,vihloo ikävästi.Mulla tuntu että koko alavatsa on kipee.
Tänään neuvolassa kun siitä sanoin,kysyi että supisteleeko.En osannu vastata ja neljättä odotan. :ashamed: Laittaa nyt sitten labraan lähetteen,alapäästä otetaan joku bakteeri näyte,en muista nimeä.Mitään sille ei kuulemma voi tehä raskausaikana(aiheuttaa vaan supistuksia) mutta voi olla vauvalle vaarallinen.Synnytyksessä saan sitte jonku antibiootti piikin ettei tartu vauvaan.Näin JOS näyte on positiivinen.Nyt alko pelottaa,peukut pystyyn että on negatiivinen.
Onko kellään kokemusta tälläsesta???

Muuten oli kaikki kunnossa,kiva oli kuulla taas sydänäänet. :heart: JA hb vihdoin nousussa,jihuu!Painoakaan ei ole tullut koko aikana kuin 2,5kg,toinen jihuu! =)

Vishy ja masuvauva 22+5
 
malttamaton minä oon samoilla linjoilla anuun81 kanssa, aivan loistavat vaunut olette ostaneet. Meillä on tummansiniset tuollaiset -06 vuoden mallia. Ja ovat olleet aivan huiput! Ja eivä olleet lainkaan kuumat vaikka kesähelteillä vauva siellä olikin.

Vishy tuo näyte, joka sulta otetaan on varmastikin streptokokki näyte. Mulla se oli ekassa raskaudessa ja on nyt tässä tokassakin. Se saattaa aiheuttaa supistuksia, jolloin sitä yritetään hoitaa jo raskauden aikana. Itse olen nyt yhden kuurin syönyt tässä raskaudessa siihen ja sillä se nyt toistaiseksi on pysynyt poissa. Mutta jos ei ongelmia ole niin silloin vasta synnytyksen aikana saa tipan kautta antibiootin niin vauva ei sitä streptokokkia silloin saa. Ei kannata siitä murehtia sen enempää, mulle sanottiin kun odotin esikoista, että silloin kun tiedetään että äidillä on tuo streptokokki niin harvoin on ongelmia. Ongelmia on yleensä silloin jos se tulee yllättäen esiin juuri vauvan huonona vointina synnytyksen jälkeen/aikana.

Mä kävin tänään neuvolassa ja siellä oli tosi inhottava sijainen paikalla. Sain ihan kauheat saarnat painon noususta, melkein meinasi itku tulla kun jäkätti täti mulle NIIN rumasti. Vaikka olihan sitä painoa tullutkin ihan liikaa (760g/viikko), mutta eipä se sillä saarnaamisella paljon muutu. Pitää nyt vähän kattoa mitä suuhunsa laittaa niin eiköhän se siitä sitten. :snotty:
Sf-mitta oli 22, eli kait tosi yläkäyrillä, mutta mittajakin oli eri kun ennen niin varmaan siksi niin iso. Sydänäänet oli ihana kuulla ja ne löivät n.150. Kaikki muutenkin hyvin, mitä nyt 15 min. kesti se käynti kokonaisuudessaan.

Se sijaistäti ei voinut antaa mulle niitä kelan papereita kahta päivää aiemmin vaan saan ne sitten tammikuussa. Oma täti lupasi mulle ne viime kerralla että saisin ne jo nyt, mutta ei voi mitään, täytyy ootella tammikuuta, että saa laitettua ne eteenpäin. :/

Ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille! :flower:

amalia ja "eino" 21+5
 
Moi pitkästä aikaa! :wave:
On ollut viime aikoina paljon ohjelmaa ja nytkin on vieraita, joten pikaisesti vaan käyn teitä moikkaamassa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Tänään oli 4d-ultra Femedassa ja hyvä kokemus oli. Meille on tulossa toinen TYTTÖ! :heart: Lääkäri kertoi olevansa 100% varma. Sanoi vielä, että tyttö on isänsä näköinen. =) :heart:

t. onnellinen mm ja tyttö 23+2
 
Nyt on kotiuduttu työpaikan pikkujouluista :wave: Oon oikein ylpee miten pitkään jaksoin. Olikin aika pitkä aika viime illanviettoon noin ulkona...

Malttamaton ihana keskustella sun kanssa näistä tarvikkeista :D Eli sellaset vaniljan väriset pinnislakanat, joissa kaksi nallea niinkuin rinnan kohdalla, löysin Jyskistä. Ostin sieltä myös pinniksen peiton ja tyynyn kun oli oikein kunnollisen tuntuiset. Peiton lakana on kokoa 70x100cm.

Tarkoititko tätä sitteriä?

http://www.mamasandpapas.co.uk/product-449363401/type-i/

Siinä ainakin lukee: Suitable from birth to 6 Months, eli sopii vastasyntyneestä - 6 kuukauden ikäsille. Suluissa oli, että arviolta.

Onnea Minttu mamma tytöstä! Meillä on viikon päästä aika Brunolle!
 

Yhteistyössä