***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

Tyttimaarialleoikein iso halaus ja paljon voimia sinulle :hug: :'(


Eipä oo tullut pitkään aikaan täällä käytyä, on ollut niin paljon kaikkea. Viime viikolla vietin yhden yön sairaalassa kauheiden mahakipujen ja supistusten takia. Mitään pätevää syytä ei vaivaan löytynyt, oletettavasti eteisistukan takia. Verisoluja oli virtsassa (?) mutta vauvalla kaikki hyvin. Ens viikolla pitäis viedä uus pissanäyte
Väsymys painaa, jotenki niin kaikki masentaa kun on vähän väliä jotain, jos nyt lopuvuosi menis ilman mitään ihmeempää

Dacapo ja Aino 23+2
 
Toimiihan tämä sivu taas vihdoin!

Osanottoni Tyttimaarialle, valtavan kurjaa että piti käydä noin :'(

Täällä maha on alkanut kasvaa vauhdilla, mikä tuntuu tosi mukavalta - olen vihdoin päässyt siirtymään mammafarkkuihinkin. Ja viime viikonloppuna käytiin ostamassa vaunut (Teutonia Prestige) ja turvakaukalo, saavat nyt nököttää ihasteltavina työhuoneen nurkassa vauvan syntymään asti =) Onko kellään kokemuksia noista Teutonian vaunuista? Vaikuttavat oikein toimivilta ainakin tässä vaiheessa.
 
Tervehdys pitkästä aikaa kaikille! Eilen yritin sivustoille melkein koko päivän ja epäilin jo meidän koneen toimivuutta, mutta ilmeisesti vika on ollut näillä sivustoilla :)

Tyttimaarialle myös osanotot täältäkin ja oikein paljon jaksamista!!! :hug: :hug:

Ei tunnu mukavalta laitella omia uutisia, kun on lukenut toisen menetyksestä.
Perjantaina oli vihdoinkin kauan odotettu ja ehkä vähän pelättykin rakenneultra. Mieskin oli tällä kertaa mukana, mikä helpotti oloa. Kaikki oli kunnossa ja pikkanen oli kasvanut huimasti sitten viime näkemän =) Hyvin oli kehittynyt ja kokokin vastasi melkein viikkoa isompaa kuin mitä viikkoja "oikeasti" olisi. Laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetä kuulemma muuttamaan, jos ero ei ole yli 10 pvää. Ja sukupuolikin selvisi, itse kyllä huomasin melko nopeasti, että poika sieltä on tulossa... Mutta halusin kätilöltä kuitenkin vahvistuksen =) Eli jälleen yksi poika lisää tänne Huhti-Hippuihin

Nyt on sitten myös suurimmalle osalle sukua ja kavereista kerrottu uutisesta. On kyllä ihanaa, kun ei tarvitse varoa enää sanomisiaan. Nyt olisi vain edessä töissä kertominen esimiehelle, ajattelin kertoa nyt ensi viikolla, kun ei tässä kauaa enää pysty tätä pitämään salaisuutena sielläkään.

Pitäisi myös jo ruveta katsomaan, mitkä vaunut ostaisi ja ihastuin jo eilen yhteen pinnasänkyyn, mikä tekisi mieli käydä ostamassa heti
:D

Täytyy tässä lähteä siivoamaan, niin pääsee sen jälkeen tekemään nuo loputkin joulukortit valmiiksi. Niiden tekeminen kun siirtynyt jatkuvasti ja ei tässä enää montaa päivää ole aikaa kun pitää saada ne postiinkin... Laiskuus on tainut ottaa vallan viime aikoina |O

Mukavaa sunnuntain jatkoa (huonosta ilmasta huolimatta)

Tikru77 ja pikkanen 19+4
 
viljaliina me tai minä :whistle: ollaan ostettu teutonian rockyt. tuolla rappusten alla tiellä ollessaankin ne ovat ihanat ;)
halusin pieneen tilaan menevät, näppärät, kevyet ja nätit vaunut ja uskon että sain ne =) joten nyt vaan odotellaan vauvaa niihin¨, en kehtaa 17 kiloista kuopusta niihin laittaa ja kokeilla :xmas:

omaa napaa tänne kuuluu hyvää, tyttö? on oikea yöeläin. touhuu ja mekastaa yöllä ihan hullunlailla :whistle: toisaalta en laita pahakseni, on ihana tuntea liikkeet ja sen myötä olen lopettanut vauhkoomisen että onko kaikki hyvin. joten antaa toisen riehua vaan :heart:
tunteeko muut mahan läpi missä kohdin pikkuinen on?
olen varma että olen tuntenut viikon aikana parikin kertaa, tänään aamulla viimeksi. toisella puolella mahaa oli kova möykky joka siirtyi pois jonkun ajan päästä siitä. samaiselta vasemmalta puolelta löydettiin lähes aina sydänäänet kun vauva oli pienempi. =)

täällä hirveä ilma, pojat hyppii seinille ja mä kanssa pian :kieh: onneksi tänään iltapäivällä mennään synttärijuhliin niin saa illaksi ohjelmaa.

mulla ti ja to autokoulun kakkosvaihe, jännittää ihan hirveästi koko juttu. että joku tulee kyttäämään miten ajan jne.. :LOL: todennäköisesti saa elämänsä kyydit :LOL:
joulu lähestyy ja viikon päästä vietetään nuoremman pojan 3v juhlia. ihan hurjaa, vastahan tuo aikapommi syntyi joulunalla :ashamed: :xmas:

nyt paranee lähteä tekemään ruokaa niin pääsee mies ja esikko uimakouluun ja mä pääsen nuoremman kanssa päiväunille :D

voikaahan hyvin. :hug:

niin vielä tuli mieleen että onko joku käynyt jo 4d ultrassa?

pulttis ja ikiliikkuja 20+1 :heart:
 
Pulttis, me käytiin viime viikolla 4d:ssä Femedassa. Silloin oli 23+2. Tykkäsin kovasti, vaikka kallis olikin. 154e kelakorvauksen jälkeen. Sielä tuli suuri halu saada vauva jo syliin, kun se näytti niin oikealta kasvonpiirteineen kaikkineen. :heart:

Yksi kysymys olisi: kauankohan vauva mahtuu kääntyilemään masussa helposti. Nyt 4d:ssä tyttö oli nimittäin perätilassa ja ajattelin, että koska täytyy alkaa jännäämään että kääntyykö se?
 
Mä kans eilen kirosin tän palstan ku ei tätä ikinä saada semmoseen kuntoon mitä pitäis.. Aina tökkii vaikka kuin muka korjattais. (reilu 2-vuotta sitten tieni tänne löysin ja aina ollut säännöllisin välein ongelmia)

Pulttis Mä aina välillä tiedän mis vauva on, mut esikoista odottaessa tiesin muistaakseni koko ajan miten se on ja tavallaan pystyin pitää siitä kiinni nahan läpi. Hauska fiilis!

Minttu mamma meillä kans masuvauva perätilassa, mikä on ihan normaalia näillä viikoilla. Toiset vauvat kääntyy vasta rv 36, jopa rv 38 olen kuullut et on itsekseen kääntynyt että tosi myöhällekin vauva voi sen jättää.. Jos ei rv 35 mennessä ole kääntynyt niin yleensä neuvola ehdottaa siinä vaiheessa kääntöyritystä. Että vielä monen monta viikkoa aikaa muksulla pyöriä! :)
 
mintu mamma tietääkseni vauvalla on vielä monta viikkoa aikaa kääntyä miten sattuu. joten en olisi huolissaan vielä. =)
femedaan mekin menemme jos ajan vaan saamme 3 viikon sisälle.

sitä kovasti odottaen.
samalla on toki kiva päästä kurkistamaan kaikenmuun lisäksi kumpi tulossa. vaikka tytöltä näytti niin jostain kumman syystä poika olo on edelleen :whistle:
 
Mekin käytiin perjantaina uudestaan rakenneultrassa. Edelleen vauva oli niin alhaalla ja huonossa asennossa, että oli kahdella kätilöllä töitä... ;) vieläkään ei siis kunnolla nähty aivojen takaosaa, eivät antaneet uutta aikaa, että kaipa pikkuisella kaikki on kunnossa. Elimet näkyi ja sydän sykki 147. Tytöksi veikkas, kun ei suurempia ulokeita näkynyt... Eli listaan saa lisätä tyttö?
Iso siskokin jo nimittänyt vauvan Ruusu-vauvaksi!

Bulttis: Minäkin huomaan, eritysesti aamulla, missä vauva on. Selälleen kun makaa näkyy selvä möykky toisella puolella... Joku joskus kirjoittikin, että ihan ufo mahan näköinen.. Luulen että aamulla niin ylhäällä, kun itsellä rakko täys...
Nii ja kätilö sanoi, että poikien kivekset laskeutuu 24-25 viikoon mennessä, että noilla viikoilla jos ultraan menee niin pitäisi sukupuolen olla jo varmasti näkyvissä.. =)

Elisha ja "Ruusu" 20+2
 
Meillä on kanssa Teutonian ihanat kärrit ostettuna, maksettuna ja varattuna lastentarvikekaupassa. Jätin ne vielä pariksi päiväksi sinne, koska meillä on kotosalla remontti.. Käydään ne hakemassa huomenna tai tiistaina.

4D ultraan mennään huomen aamuna klo 8.30. Jännittää.

Ja vauvan sijainnin ja asennon olen jonkun aikaa pystynyt huomaamaan masusta. Jotenkin paljon selkeämpää kuin kahdessa edellisessä raskaudessa, tai sitten vaan sitä tietää paremmin. Selkeesti huomaa missä kohtaa on pää ja milloin jalat potkuttelee minnekin. Todella eloisa kaveri tämä masuvauva onkin, ihan erilainen kuin keskimmäinen.

Heili :D
 
Voi Heilillä jännät paikat, näkee nyt sit kunnolla massuun. Onkohan se nyt sit tyttö, mä vähä meinasin et teille nyt tulee...
Kyllä mä oon jo kans alkanu miettiin et jos sittenkin menis siihen 4D:hen, mut vasta tammikuussa et on enemmän viikkoja.. toisaalta sit taas se kunnallinen oli nii-in hyvä, et tuntuu turhalta enää lähtee yksityiselle ja maksaa itteensä kipeeksi.. saas kattoo mitä tehään.

no joo, eipä mulla mitää kunnon asiaa...
 
Heippa, Tyttimaarian surullisten kuulumisten jälkeen ei oikein tehnyt mieli kummempia kirjoitella, sittemmin vaivannut palstan toimimattomuus ja kiire... Onnea kaikille ultratuille kuitenkin ja lykkyä tykö Heilille siihen 4D:hen, mahtaa olla kiva kokemus se =)

Paapau liikuskelee joinain päivinä tosi paljon, toisina vähän vähemmän mutta liikkuu kuitenkin. Aika ylhäällä tuntuvat potkut ym. välillä, oikein henkeä ahdistaa välillä :eek: Sitten mietin, voiko kyseessä olla supistukset jo, siis silloin kun henkeä ahdistaa, vatsa kyllä välillä pingottuu ja tuntuu vähän tyhmältä, etenkin rasituksessa. En jotenkin oikein osaa verrata esikoisen odotteluun tai sitten en muista kunnolla :ashamed: Noita tuntemuksia on kyllä ollut viikkotolkulla, tuskin ovat vaarallisia eli toisaalta sama se, mistä johtuvat. Iltaisin närästys on välillä vähän ärsyttävää mutta ei enää samalla tavalla viheliäisen oksettavaa kuin silloin joskus. Muutakin pikkukremppaa ja kömpelö olo, aika ok olot kuitenkin. :) Kapeasta väliköstä ei muuten kauan enää auta yrittää mennä sivuttain :LOL:

Meidän 2-vuotias on jotenkin ollut tosi ihana viime aikoina :heart: No olipa tyhmästi sanottu :ashamed: Vaan sitä meinaan, että esim. tulee puhaltamaan, jos yhtään valitan, että johonkin sattuu, ja on niin kiva nähdä, kun toinen oppii hirveästi sanoja joka päivä. Toisista vain ei meinaa saada selvää - ruohonleikkuri on ogiikki! :LOL:

Nyt peti kutsuu, palaillaan...
T. Kalenteri ja pikkuveli 23 + 2 :heart:
 
Tyttimaarialle iso osanotto :hug: :'(
Kauhea uutinen, ihan itku tuli. Voimia :hug:

Hankinnoista: Itse en ole vielä uskaltanut ostaa vielä mitään vauvalle, jotenkin tuntuu, et vielä ennenaikaista. Varsinkin kun kuulee tälläisiä uutisia, mitä Tyttimaarialla oli. Tosin meillehän on jonkin verran tavaraa isommilta lapsilta säästössä, mut en uskalla niitä edes kellarista hakea. Oon vissiin ihan hassu, mut ei voi mitään. Kaupassa tulee kyllä hypisteltyä kaikkea vauvakamaa, täytyyhän sitä nyt vähän fiilistellä...

Keskiviikkona kävin neuvolassa, kaikki oli hyvin. Aikamoinen menijä tuolla mahassa, kun ikinä ei saa kunnolla sydänääniä kuunneltua =)
Sain todistuksen Kelaa varten ja tänään pitäis täytellä paperit. Voiko lapsilisää siis hakea jo nyt? Se kun on hakulomakkeessa mukana? Mä en enää muista mitään...

Ja auttakaa hölmöä... Voiko siis todella tehdä niin, et äippäloman loputtua on lomalla ja vasta sitten aloittaa hoitovapaan. Eli saako siltä kuulta täyden palkan + lomarahan? Mulla on isompien lasten kanssa aiemmin ollut määräaikaisia työsuhteita, eikä paikkaa mihin palata, niin oon näitten juttujen kanssa ihan pihalla :ashamed:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :flower:

Lilja (23+5, viikot vierii.... =) )
 
heti piti tulla urkkimaan Heilin uutisia :whistle:
en oo kauheasti jaksanut raapustella, kun ei ole mitään uutta. vauva liikkuu paljon ja oma olo on suht ok. tosin nyt aika zombie, meillä kun on tehty 3kk taloyhtiössä kaapeliremonttia ja pora alkaa laulaa joka hemmetin aamu klo 7. nyt entistä lähempänä. tulevat tässä joku aamu meille sisällekin remppaamaan ja aateltiin että mennään mun porukoille evakkoon - jos saisi edes yhden yön nukuttua. tai siis aamun.

Minealla on pientä kuumetta ja kärttyisyyttä, jotka kyllä viittaisi että se vesirokko ON tarttunut. mies on kärttyinen ja kiukkuinen marttyyri. kas kun muahan ei taas voi väsyttää ikinä yhtä paljon kuin häntä.... :headwall:

Anu
, mitä jos katteltais tärskyjä joulun jälkeen? ootellaan että tuleeko ipanalle rokkoa ja tekin taisitte lähteä Pohjanmaalle jouluksi. me lähdetään sitten loppiaisen jälkeisenä päivänä mummilaan Lappeenrantaan pariksi päiväksi.
 
mulla kymmeneltä neuvola. onneks saadaan miehenltä kyyti sinne. tarvii vaan takas kävellä.. sieltä kävelee tasan 30 min meille kotiin eikä bussilla pääse ku osan matkaa. tylsää. poikaa odottaessa mun äitiysneuvola oli ihan eri suunnalla ja sinne meni melki ovelta ovelle bussilla joka kulki 10 minuutin välein. kamalaa ku meni huonoon suuntaan.. vaikka siis asutaan samassa paikkaa mut ku ne muuttui ne neuvoloitten rajat tässä välin. mä saan nyt kans ne kelan paperit.

lilja kyl ne lapsilisät ja muut haetaan jo nyt.. ja kyl se mun mielestä menee niin et voit mennä äippä/vanhempainvapaan jälkeen töihin loman pitään ja sit hoitovapaalle. ainaki tuttu joka on opettaja menee joka kesä lomalle nauttimaan palkkaa ja sit taas syksyllä palaa pelkälle kotihoidontuelle. ittelläni ei ole työpaikkaa odottamassa ku oli määräaikainen mikä päättyi ennen ku esikoinen syntyi, joten omaa kokemusta asiasta ei ole.

vuotaraaputin joo joulun jälkeen sit! mähän meen sinne Riikaan siskon ja äitin kanssa 2.1. mutta sit heti seuraavalla viikolla alkaa meilläkin arki.. vai et menit sä vesirokon likalle hakemaan? me tarvittais se kans, mut ei vielä. ei jaksa. mulla ei meinaa vieläkää helpottaa poskiontelotuhehdus ja kerroinko siitä et lääkäri ei määrännyt lääkettä? oon penisilliinille allerginen ja antibiootteja ei oltu testattu raskaana olevilla joten mun omalääkäri oli sitä mieltä ettei aleta sitä mulla testaamaan.... hyvä niin. no, tänään posti tuo mulle homeopaatilta lääkelähetyksen tohon poskeen, toivottavasti tepsii nopeaa. alkaa mennä voimat sairastamiseen, onkohan jo kolmas viikko menossa?

ai dääm mulla on kiire, pitää meikata ja laittaa ja pukea poika ja jo 9.40 on auto noutamassa meitä neuvolaan... lisää kuulumisia sen jälkeen.

Anu ja rv 22+2 :heart:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Anu&year=2008&month=4&day=12&babycount=1
 
Anu, toivottavasti tauti pian helpottaa. mä kyllä sain raskaana antibiootteja, Kefexiniä. mä en kyllä ole lääkkeiden asiantuntija, mutta eiköhän se tepsisi kaikkeen? toivottavasti se pian oikeasti loppuu, ei ole mikään herkkutauti. ja me tosiaan lähetään sillon 7.1. Lappeeseen, mutta katotaan sitä ennen tai sitten sen jälkeen, ei olla kuin pari päivää. millonkas te Pohjanmaalle lähette?
 
Tadaaa.. Täällä sitä ollaan. Eka käytiin Felicitaksella siellä 4D:ssä ja sitten neuvolassa niin vähän kesti päästä koneelle.

Ensinäänkin, MEILLE TULEE POIKA. Se on ihan sata varma nyt. Nakki löytyi kun löytyikin sämpylän välistä ja kunnon nakki se olikin. Saatiin jopa kuva sukukalleuksista mukaan.. Sydämessä kaikki hyvin, se mitä noilla keinoin pystyy näkemään ja tutkailemaan. Ihanaa, kun pieni oli kaikin puolin suht koht normaali. :D Painoarvio hänellä 543 grammaa.

Minulta itseltäni löytyi sitten joku möllykkä kohdusta, ilmeisesti myooma. Se tietty harmittaa vähän, koska keväällä vasta oli kasvaimia munasarjassakin.. Mutta, ehkä tuokaan ei ole vaarallista. Sen lisäksi lisäistukka oli kohdussa, mutta sekään ei vaarallista..
Niin ja vauva tietenkin perätilassa, mutta sen minä jo tiesinkin, koska tasan tarkkaan tunnen missä vauva milloinkin on. B)

Aivan esikoisen kasvonpiirteet masuvauvelilla..Yritän myöhemmin saada jotenkin kuvaa koneelle. Skanneria en voi nyt käyttää, mut jos vaikka kännyllä saisin kuvan siirrettyä koneelle.. :whistle:

Heili ja Nakki
 
Ihana, että kaikki oli vauvalla kunnossa ultrassa! Poikia lisää tähän pinoon =) Eikö teillä viime ultrassa epäilty tyttöä tai siis puhuttu tuosta että sämpylä näkyy, mutta ei nakkia? Mua alkoi taas jännittämään se viime ultra, että näkikö se lääkäri nyt varmasti oikein...Oliko teillä kanssa Tapio Kurki? Odottelemme kuvia...
 

Yhteistyössä