***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

heippa tälle päivää.. varasin aamulla sen 4D:n. se on 29.1. eli rv 29+3 mikä oli lääkärin mukaan oikein hyvä aika tulla kun rakenneultra on jo tehtynä.. näyttää sit jo tosi kovaa vauvalta ku on saanut hieman rasvakerrosta! meen sinne hämeenlinnaan, maksettavaa jää 150e ja se käsittään tunnin käynnin josta saa mukaansa samaan hintaan dvd:n. kohtuuhintainen on kyllä ku vertaa siihen mitä tampereella olis maksanut.

ja kelasta minäkin sen verran sanoisin että viekää laput ihan luukulle saakka, muistan esikon aikaan et ne teki pakkauksesta päätöksen siinä mun odotellessa joten jos haluaa sen tän vuoden puolella niin vielä ehtii!
ja sit ku ei sitä kuitenkaa pakosti osaa joka kohtaa täyttää niin tuleepahan tarkistettua se samalla..

ja isyyslomalapusta sen verran et ne kenellä firma maksaa palkan isyysloman ajalta vie laput töihin palkanlaskuun ja työpaikka sit hakee ne korvaukset aikanaan kelalta. meillä mies nimittäin kuuluu niihin onnekkaisiin kenellä pomo kysyttäessä suostui maksaan palkan! että patistakaa miehenne pomon puheille, tiedä vaikka suotuiski hyvälle työntekijälle maksamaan vähä extraa isyyden kunniaksi!

Lyy
Kummeista oli vissiin keskustelua aiemmin. Meillä on ollut jo pidemmän aikaa mietinnässä "ehdokkaita", mutta ketään en ole vielä pyytänyt. Mieheni kanssa on myös hieman ristiriitaa, kummien määrästä, hänestä kun kolme olisi vallan mainio määrä, mutta itse tahtoisin pyytää enemmän... Täytyy kai vielä mietiskellä ja nyt kun tietää sukupuolen voin myös ajatella siltä kannalta asiaa :D
Meillä ei myöskään olla hankittu mitään vauvatavaraa, ehkä olen liian vainoharhainen. Vieläkin pelkään, että jokin menee pieleen :headwall: Taidan olla ikuinen pessimisti :kieh:

Onkos kenelläkään tietoa alkavista supistuksista? Eilen tuli sellainen puristava tunne mahaan, en voinut hetkeen seisoa suorana. Voisiko olla sellaista harjoitussupistusta? Ollaan huomenna lähdössä ulkomaille ja en muistanut kysyä asiasta tänään neuvolassa :ashamed: Eli kokeneemmat kertokoot...

Lyy ja poitsu 20+6

Ollaan molemmat samassa firmassa töissä ja meiltä tultiin suoraan henkilöstöosastolta kysymään, että millloin saadaan teidän paperit niin laitetaan heti kuntoon. Meillä siis firma maksaa minulle 3 kk:n palkan ja miehelle isyysloman. Luvattiin kanssa miehelle, että saa pitää isyysvapaansa niin monessa osassa kuin itse haluaa eli vaikka joka viikko 2-3 pv tai miten itse haluaa. Hommasivat meille myös kotiin valmiiksi liittymän, että jos mies haluaa tehdä osan päivistä etänä, jos ei joku aamu raaskikaan lähteä töihin. Mä saan ensi viikolla nuo paperit ja stressaa jo valmiiksi, kun inhoan täyttää tuollaisia. Joka kerta menee kuitenkin väärin. Miksi meiltä käskettiin palkanlaskennasta lähettää ne sinne? Ja miten, kun mulla säästyy tältä vuodelta talviloma+kesäloma ja eikö äitiyslomaltakin kerry lomaa, nämä kaikki ajattelin pitää äitiysloman loppuun eli pitääkö nämä ilmoittaa minne?

moikka!

mä olen vaan surffannu netissä,kun vapaa päivä ja tytteli on vieläkin päikäreillä..nukkunu jo 14 asti! pitänee kohta herätellä..
juu..netissä taas aika meni..kaikki kotityöt ihan rästissä!! voi perkules tätä saamattomuutta... :headwall: :headwall:

mieskin töissä kymppiin asti..ei autoa käytössä,mihinkään ei päästä täältä mökistä.. vaunutkin jäi autoon.. voi blääh..

kaipa se on jotain sapuskaa keksittävä! omaan (.) ei mitään erikoista

tosin mua taitaa vaivata tuolla alakerrassa hiiva ! oisko kellään tietoa voiko käyttää mitään lääkettä siihen?

omaa saamattomuuttaan häpeillen m ja masu 19+6

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä noiden KELA:n lappujen suhteen, ne alkaa pyörimään tässä kanssa jo mielessä, viikon päästä ois neuvola, jossa niitä sitten katsellaan jne.
Tänään ois puoliväli täynnä ja sen kunniaksi Möykky on pitänyt showta masussa iltapäivän ja nyt illankin, huh! :heart:
Me saadaan mun tädiltä suht´uusi pinnasänky ja sen päälle oon aatellut sellasta siirrettävää hoitotasoa, onko kellään kokemuksia sellasesta?Meillä kaksio ja ihan vielä ei olla muuttamassa (vaikka sainkin maksettua opintolainat pois perjantaina!), joten tuo olisi meille tilaratkaisultaan sopivin...

t. Vemu76 ja Möykky 20+0!!!

Safariina Mulla oli alku raskaudessa hiiva. Käytin dyno dagtarini vai mite se nyt kirjoitetaan :headwall: mut kysy apteekista kyl ne siellä neuvoo. Mulle sanovat siellä sekä neuvolassa, et asetinta ei saa raskauden aikana niissä käyttää. Toivottavasti jelppas ;)

kiitti vinkistä baby dream! huomenna pääsee vasta apteekkiin :headwall: siihen asti kai kestettävä... löysin kyllä kaapista jotakin canester vai mikä lie puna valkonen pakkaus. mutta siellä ei ollu enään tarkempia ohjeita,missä ois näkyny se kayttö raskauden aikana.. se on rasvaa,mitä voi käyttää tuohon ulkoisiin osiin tai asettimen kanssa sisälle. tietenkään en ala mitään esetinta käytteleen kyllä..

mutta ehkä odottelen huomiseen...kun ei tuosta rasvasta nyt tiedä soveltuuko... inhottava vaiva kyllä... esikoisen odotuksessa ei ollu tämmöstä..siksi ei ole harmainta hajua mitä saisi käyttää. epäilen tämän saaneen alkunsa antibiootista jota tällähetkellä syön.

palaillaan.... yritän saaha lapsukaista unille ilman tuttia ,voi miten julma aiskä!

safariina googlettamalla löytyy kaikkien lääkkeitten sun muitten käyttöohjeet, joten ota se purkki ja sen mukaan googlaat vaan niin saat jo tänään käyttöön mikäli voi raskausaikana pistää.. (rakas ystäväni google auttaa joka pulmaan! :LOL: )

Heipsansaa! Nyt on Kela paperit viety ihan luukulle asti. Tuulettaa!!! :wave:
Olin osannu täyttää kaikki kohdat oikein. Hei, jotain kehitystä.
Kiitos vaan kaikille kommentoijille!

Lyy kyseli masun kiristyksestä...
Juuh.. harkka suppariltapa hyvinkin kuulostaa.
Muakin on supistellut nyt 2vko sillon tällön.
Maha kovenee, kiristää.. menee pinkeeksi.

SafariinaVoithan aina soittaa ihan apteekkiin!
Itsellä on ollut hiivaa ja juuri mainitsemasi canesten kuuri.
Mutta sitä asetinta ei saa käyttää raskanaa ollessa.
Lisäksi niissä pitoisuuksissa on omat rajoitukset joita neuvovat sitten apteekissa. Raskauden aikana olis kyllä hyvä thn tai lääkärin kautta hakea se kuuri. Ihan ettei ole muutakin tulehdusta.

Olen kuullut et kotikonstein voi hoitaa myös hiivan.
Maustamatonta jugurttia pipariin. Voin kertoo; En ole kokeillut.
Mutta kuulema toimii. Jos sulla on puolukoita niin syö niitä pakkasesta.
Jätä makeat suklaat ja pullat vähemmälle. Mä saan raskaana herkästi hiivan, joten katselen myös mitä suuhuni pistän. Samoin jätä suosiolla väliin kylvyt ja uimahallit.

PikkuNöpösen hiivan esto ohjeet oli hyviä! lisäisin listaan makean lisäksi vielä kaikki piilosokerit, kuten vaaleat leivät, makaronit sun muut. Eli nehän on kans tavallaan sokeria... Vaihda siis kaikki tummaan ja samalla terveellisempään ja kuitupitoisempaan.

mäkin oon kuullu ton maustam. jogurtin auttavan juuri sen happamuuden takia, rauhoittaa. eli siteeseen jogurttia... B)

mulla ois nyt sitten maanantaina rakenneultra... =) apua kun jänskättää... päivät matelee..
masukin on alkanu kasvamaan hurjaa vauhtia ja tällä viikolla vauva on alannu kauheasti potkimaan. pitää mamia yölläkin hereillä... ( ei haittaa) ihanalta tuntuu kun pieni masussa uiskentelee :heart:
närästyskin on alannut vaivaa mutta tämän kans vielä pärjää... se loppuvaiheen närästys on kyl aivan kauheaa kun vattanesteitä vaan yöllä pulpahtelee suuhun :x yäk!!

voi ihanaa kun tulee joulu.. :heart: :heart: lahjaostokset on tehty. ens vkloppuna taidan tehdä kunnon siivot... sit kaikki on kunnossa :)
toivottavasti jouluks satais lunta...edes vähän =)

mukavaa päivänjatkoa kaikille =)
:wave: kuulumisiin: mimmuli ja rakas 20+4

Heippa!

Käyn ihan vain merkkaamassa itsenikin yhä mukanaolijaksi :) Ei kuulu mitään kummempaa eikä oikein jaksa kirjoitellakaan... Aika liikkuvainen Paapau on masukkimme. Pientä kremppaa, ja huonokuntoisuus vaivaa. Ylös mäkeä ei meinaa jaksaa kärryjen kanssa millään, ja eikös aina kuitenkin pidä vähän kiireessä siihen mäennousutilanteeseen joutua... Vatsaa alkaa siinä kiristellä.

Mulla alkaa nyt vasta iskeä tajuntaan, ettei jouluun ole kovin pitkää aikaa. Itse haluaisin tehdä aika monet lahjat, vaan saapas nähdä. Löysin kivan listan mahdollisista itse tehtävistä lahjoista, linkitetäänpäs se tähän, jos jollekin ois iloa:
http://www.freewebs.com/itsetehdyt/lahjalista.htm

Ja vielä meitsin Paapaun tickeri:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Illalle jatkoa, tai siis päivälle, mutta meinaa unohtua kellonaikakin, kun on niin pimeää! :whistle:

Kalenteri ja Paapau 23 + 5 =)

Suuri :hug: tyttimaarialle!! Tuntuu tosi pahalta ja kurjalta. Voimia koko perheelle!!

En ole pitkään aikaan kirjoitellut mitään. Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Painoa tullut lähtöpainoon 8 kg!! Hurjaa!! Vauva on tosi aktiivinen. Saatiin mekin ne KELAn laput. pläääh!! Jaksais paneutua. 4d on myös varattu ensi viikolle. Mies niin kovasti halusi päästä kattomaan poikaa. Mun la on muuten 5.4. Muutempa täällä onkin kaikki ennallaan. Mitään suurhankintoja ei ole vielä tehty. Odotellaan joulun yli ja alennusmyyntejä.

Hyvää joulunodotusta kaikille!!

ilmoittaudun vaan.. olin tänään taas tuhlaamassa. huomenna kampaajalle ja sit onki koko veronpalautus kulutettu viikossa. että näköjään mulla menee kevyesti noin 100e/pvä ihan tollee isompia ostamattakin. tai siis oon mä kaikki lahjat ostanut ja itselleni vaatetta ja ollut ulkona syömässä ja ja.. mut mitää isompaa ei jäänyt vajaan 700 euron veronpalautuksesta käteen. onneks sentäs saan uudet hiukset! se piristää aina.

Anu

pikapikaa ilmottaudun. meillä on kaapeliremppa käynnissä, ja ne älypäät on katkaisseet sitten puhelinsysteemit joten netti on poikki :kieh:
tultiin tänne isovanhemmille evakkoon, kun huomenna alkaa poraus meidän kämpässä. oispa se remppa jo tällä viikolla ohi... mutta täytyy kattoa toimiiko netti kun remontti loppuu, jos ei toimi niin täytynee selvittää että kuka saa haukut.

ja huomenna itse palataan kotiin, eli täällä ollaan vain yksi yö.

Heippa, minäkin tääll taustalla edelleen. Harvoin tulee kirjoitettua mitään. Koska ei kuulukkaan mitään erityistä, närästää aivan jumalattomasti, mutta se ei ole uutta =)

Paino vaan nousee, mutta nouskoot :ashamed:
Jotenkin hassu tunne, äsken olin innoissani puolivälistä ja nyt taas tuntuu että huhtikuuhun on ikuisuus matkaa kuitenkin. Aika tuntuu pysähtyneen, kun työtkään ei kiinnosta yhtään. Täällähän oli aiemminkin juttua siitä ettei työt taida moniakaan kiinnostaa :p

Kummeista on ollut myös puhetta, me ei olla vielä kysytty, mut vähän mietitty. Haluttais vaan kaksi kummia, mutta sitten siihen tulee se että pitäis molempien kummien puoliso jättää ulkopuolelle, saattaa olla vähän epäkohteliasta..äh en tiedä vielä....

Kiitos tyttimaaria että kirjoitit ja jaksamisia vielä, kovasti harmittaa puolestasi :hug:

Hysteerinen rv 23 + 2 (muistaakseni )

Mä nyt jonkulaisen kirjanmerkin teen itelleni tähän,ku on tää elämä heittäny yhtä häränpyllyä viime aikoina,lauantaina juhlittiin häitä ja oltiin onnellisia,mut sunnuntai aamuna saatiin sit puhelinsoitto,et äiti viety ampparilla sairaalaan ja tutkivat sitä sitten koko päivän ja kun ei saaneet selvää,et mikä vaivaa,ni kirurgi sit päätti avata vatsan,onneks avas oli ohutsuoli puhjennut,korjas sit sen ja leikkauksesta seuras sepsis ja oli sit su illasta tähän iltapäivään teholla tarkkailussa,mut nyt pääs tänää ihan normi osastolle ja oli jo antibiootit ruvennu tehoamaan,et ehkä täs jo voi pikkasen huokaista helpotuksesta.

Joo ei tännekkään mitään ihmeitä kuulu :whistle: Samaa rataa menee. Maha kasvaa ;) Painoa on tullut kaiken kaikkiian 6kg. Pitäs ehkä ostaa jonkun näköiset toppahousut, ku entiset ei mahu :eek: Jos sitä nyt tulee ees talvea :LOL: Piitsi82 Voimia sulle ja onneks äitis on jo paranemaan päin :hug: Illan jatkoja kaikille mammoille :wave:

Baby dream ja "Topi" 21+2

Hellurei,

Laitanpa pikaisesti kuulumisia vaan. Eli masu voi hyvin, samoin äitee.. Poikajuttuja kovasti katellu ja yrittänyt metästää jo nyt pientä vanupukua 56-60 senttistä poikavärisenä tai ruskeana..Eipä oikeastaan muuta tarvikkaan pienelle. Niin, ei tarvii, mutta.. No mie ostin ruskovillan silkkisen vaaleansinisen vastasyntyneen myssyn, jonka ajattelin ottaa jo synnytykseen mukaan pikkuselle.. Ja sit jotain pikkiriikkisiä tutteja ostin pari kipaletta, tosin ei ole ihan varmaa aloitetaanko edes tutin käyttöä tälle kolmoselle.. Tokakin on ollut melkein tutiton lapsi.

Mies lähti tänä aamuna varhain pitkälle kertausharjoitusjaksolle. Kauhistuttaa, miten me täällä selvitään..Miun häpyliitos ei oikein tykkää kuopuksen kantelemisesta ja sitähän hän tietysti vaatii, kun eilen leikattiin kitarisat ja putkitettiin korvat.. On pikkasen kiukkunen ja rauhaton, tosin saapi hyvin noita särkylääkkeitä tasaseen tahtiin. Nukkumiset on heti ainakin nyt alkuunsa helpottuneet..Pojalla ikää siis 1v 4kk.

Kuopus on alkanut käyttäytyä kuin uhmaikäiset, vaikka ikää siis jo reilu 6 vuotta.. Muutoksia niin paljon kerralla ilmassa, niin toinen reppana reakoi tuolla tapaa.. No, ehkä se siitä. Vauvasta hänkin on tosi innoissaan ja huutelee jo kaupan kassoillakin, että MEILLEPÄ TULEE KOLMAS POIKAAAAAA! :D *nolona*

Nyt on hetki tätä omaa luksusaikaa ennen kun taas pitää mennä nukkumaan. Meinasinpa luksusaikani käyttää pyykkien lajitteluun ja viikkaamiseen.. :D

Heili ja poika masussa

Meillä oli tänään 4D Ultra :wave:

Oli tosi ihana kokemus! Poika oli kuitenkin raivotarjonnassa, melko syvällä lantiossa ja piti kädet visusti kasvojen edessä niin ei meinattu saada kasvoista kuvaa. Lääkäri sitten tökki masua moneen otteeseen, eikä sekään auttanut. Olin jo ihan harmissani, että nähdään vaan selkä. Sitten lääkäri pyys mut ylös käveleen vähän ja kas: asento vaihtui ja saatiin nähdä pikkuisen kasvot. Oli kuulema ihan mun näkönen mutta poika, huulet näytti tosi paksuilta ja suu leveältä!

Ainoo "harmitus" oli se, että poika oli kauheen iso: 660g ja reilusti yli viikon edellä kasvussa. Siitä tehty kasvuarvio oli viikolle 40: 4.5kg vauva. Enkä oo edes koskaan synnyttänyt. Mulla on sf-mittakin yli käyrän ja painoa tullut raskauden alusta ehkä 15kg. Lääkäri kirjoitti lausuntoon, että suosittelee sokerirasituskoetta. Neuvolassa on ollut siitä puhetta mutta täti sanoi viimeksi, että katsotaan sitten myöhemmin. Painoindeksi oli nimittäin tasan 25 ennen raskautta. Nyt on itsellä entistä enemmän stressiä tuosta painonnoususta ja mahdollisista siitä seuraavista ongelmista...

Tuossa linkit kuviin:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1334280.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1334303.jpg

Tilsu 22+5

Huomenia :wave:

Ihanan selvät kuvat Tilsu Aika iso on jo sun vaavi. Mä joudun ja siihen sokerirasitus testiin. Olin kuopuksestakin ja se painoi syntyessään 4,710kg. ja oli pitkä 54cm. Mut ne leikkas mut niinku esikoisenkin ja tämäkin tulee olemaan leikkaus. Mut se siitä :D Pitäs lähtee koiran kanssa lenkille nyt ku on pakkaskeli eikä ole märkää =)

Baby dream ja "Topi" 21+3

Ihania kuvia!!! Meillä on varmaan edessä sama eli iso vauva. On kanssa viikon edellä kasvussa, tai siis viime ultrassa oli. Ensi viikolla meillä on neuvolalääkäri, jossa sitten määrätään sokerirasituskokeen ajankohta. Voi kun olisi äkkiä seuraava ultra...

Huomenta!

Tilsu Ihania kuvia sinulla! Minulla esikoinen painoi syntyessään 4300gr ja synnytys sujui aikalailla normaalisti. Eli no hätä! Riippuu kyllä tietysti omasta koosta ja lantion koostakin miten menee, mutta kyllä sieltä aikasen isoja mötkylöitä mahtuu tulemaan.

Mullahan on kans tuo sokerirasitus edessä. Kuulemma iän takia. Painoahan ei hirveesti ole vielä tullut ja vaikka nuo lapset on kohtalaisen kookkaita olleetkin, niin ei nyt mitään hirveen isoja. Mutta samapa tuo käydä siellä kokeessa kuitenkin.

Siitäpä tulikin mieleen, oliko täällä joku jonka lapsi kuului DIPP- tutkimukseen? Meillä tuo kuopus testattiin syntyessä ja liitettiin tutkimukseen. Ja myöhemmin testattiin nuo pojatkin ja niiltäkin tuo diabetesgeeni löytyi. Olisikohan mahdollista ottaa näyte tämän tulokkaankin napaverestä? Olisi ihan kiva tietää onko mahdollisuutta sairastua.

No mutta eipä muuta tällä erää. Maanantaista rakenneultraa odotellessa...

Puella ja Kompiainen 21+2

Yhteistyössä