***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

Täällähän on ollut hiljaista. On tainnut joulukiireet painaa.
Oletteko ottaneet Obsidania aamulla ennen aamiaista? Siis se haisee ja maistuu aivan hirveelle!! Onko kaikki rautalääkkeet samanlaisia?
Mulla oli noussut 2 viikossa hemppa 107:stä 117:aan yhdellä kapselilla päivässä. Väsymystä on kuitenkin vielä. Ihan niin kuin se tulisi jälkijunassa sillä kun hemppa oli 107 ei mua väsyttänyt. :eek:
Masu ei ole kovin suuri, vaikka painoa on tullut melkein se 8 kg. Liikkeet näkyy jo päällepäin kun tarkkaan tiiraa ja kädellä tuntee tosi hyvin.
Voi kun joku tulis siivoomaan meille ja laittamaan kaikki järjestykseen. Olen niin uupunut ja voimaton.
Onko täällä muita tarjoilualalla olevia? Miten jaksatte? Mulla menee välillä maha ihan "kovaksi" kun on kiireistä. Onkohan se vaarallista? Olen kyllä ajatellut jäädä pois vuodenvaihteessa. On niin raskasta..
Sori, tuli vähän sekava viesti. :ashamed:

Haikara ja vesseli 24+0

Heippa, ei ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua kun on töissä niin kiire, olen puskenut hommia aika lailla seitsemänä päivänä viikossa... Työ ei ole fyysisesti rankkaa ollenkaan vaan ihan istumatyötä, mutta välillä tuntuu että stressi aiheuttaa kaikenlaisia jomotuksia ja kivistyksiä mahaan. 2 kuukautta enää, sitten lomille!

Mulla on hemoglobiini pysynyt niin korkeana itsestään, ettei ole tarvinnut ottaa rautalisää. Eikä väsytäkään mitenkään erityisemmin. Painokin on noussut vain muutaman kilon, että kaiken kaikkiaan raskaus etenee varsin mukavasti =) Alaselkä on tosin vähän jomotellut viime päivinä, pitäisi muistaa pitää tukivyötä.

Viljaliina 21+6

Anuu:
Me oltiin ukon kanssa Riikassa pari kuukautta sitten, omalla autolla tosin. Meillä reissu meni lähinnäkin ajellessa ja maisemia katsellessa. Käytiin Jurmalassa ja muissakin lähipaikoissa pyörimässä. Kaamea paikka liikkua omalla autolla, meno oli kuin villissä lännessä, tuntui, ettei liikennesääntöjä noudattanut kukaan, ja siltä nuo paikalliset autotkin näyttivät; liki uusia autoja kaikilla ja melkein kaikki rutussa jostain kulmasta :LOL: Kaunis kaupunki noin muutoin kyllä, katsomisen arvoinen;-)

Meille ei muuten ihmeempiä. Potkut tuntuu ja näkyy täälläkin, mieskin vasta eilen ensimmäisen kerran pääsi tunnustelemaan;-)

Tein diagnoosin tuon kantapääsärkyni suhteen; siinä taitaa olla marssimurtuma; sattuu jopa koskettaessa, eikä astua kestä juurikaan, lisäksi on puutuneen oloinen kaiken aikaa.. No, eiköhän se siitä parane, täytyy ottaa vain rauhallisesti hetken aikaa ja laittaa mies välillä koiraa ulkoiluttaman =)

Mukavaa sunnuntaita kaikille toivotellen

Dooris ja sinttipoika 24+4

Huomenet :wave:

Olisko tämä jotain keskiraskauden "tasaisuutta", kun pinossakin pitelee hiljaista, itselleni ei nimittäin ainakaan kuulu mitään uutta, kuten ei yleensäkkään =)

Töissä ei oikein huvita mikään, tosin perjantaina oli tämän vuoden viimeinen työpäivä, nyt on loppukuu lomaa, joten tammikuussa aloitan taas ja katsotaan sitten kuinka pitkälle jaksa töissä olla. Kelan paperit saan vasta tammikuussa, joten sitten vasta pääsen todenteolla miettimään niitä, täältä ainakin olen lueskellut että ei ole kovin selkeät nuo paperit ja niiden asioiden hoito =)

Itselläni on hirmuinen talokuume ja yhtä taloa ollaan katseltukkin ja ihastuiin siihen hirveästi, lainoja ollaan kyselty, mutta vielä olisi muutama juttu joka pitäisi "varmistaa" ennen kuin tehdään tarjousta. Toivottavasti talo ei mene sitä ennen....sitten harmitaa ja kovin :headwall: olen jo mielessäni sisustanut talon kymmeneen kertaa ja miettinyt mitä laitan mihinkin kaappiin :LOL:

Eipä sitten kummempia, aika omaa napaa tuli vaan... :ashamed:

Hysteerinen rv 23+6

Sunnuntaita!

Haikara ne mahan kovettumiset on harjoitussupistuksia ja yleensä ihan vaarattomia. Yleensä niit tulee enemmän, kun on rasittunut.

Mulla on kanssa ollut supistuksia, mut ne on ollut osin myös kivuliaita. Huomaan, et niit tulee enemmän kun oon tosi väsynyt. Olin torstain ja perjantain terkkarin kirjoittamal saikulla. Pitäisköhän hakea viel ens viikolle saikkua, sit alkais jo loma muutenkin. Mul on nimittäin ollut myös paljon rytmihäiriöitä, tuntuu välil et koko sydän hyppää rinnasta ulos. Onko muilla ollu?

Huvittaa, kun kaikissa opuksissa selitetään, et täs kohtaa raskautta naiset on yleensä tosi energisiä ja pirteitä. Mä oon kyllä kaikkea muuta, järjetön väsy painaa ja mieli on maassa ilman syytä :(

Lilja (24+4)

Huomenna olis sit rakenneultra iltasella. Koko pitkä päivä pitää odottaa. Nyt oon kieltämättä huolissani kun en oo tuntenu liikkeitä perjantain jälkeen, haluan vaan uskoa et kaikki on kuitenki hyvin.

Ollaan ruvettu miettiin tosissaan et jos alettas rakentaan omaa taloa, nyt ei oo kyllä paras mahdollinen elämäntilanne rakentamiseen mut ei haluais asua enää vuokrallakaan kovin kauaa. Mut saapa nähdä tuleeko siitä mitään..

Pitää tulla sitte huomenna kertomaan uutisia rakenneultrasta.
sh07 rv 21+3

sh07 jännitetään sit tota ultraa yhes =) mullakin on huomen iltasella rakenne =) ihanaa kun se on kun sitä on niin pitkään odotettu, mutta toisaalta jännittää aivan kauheesti. toivottavasti sulla niitä potkuja pian alkais tuntua että huoli vähän antais periksi. Mut tullaan sit huomen ilmoittelemaan ultra- kuulumiset =)

mimmuli ja pehmoinen paketti 21+1

sh07 ja mimmuli Samassa junassa täälläkin, ultra huomenna illalla. Nyt jo jännittää, mulla kyllä onneksi liikkeet tuntuu. Toivottavasti sh sinäkin tuntisit liikkeitä ennen huomista, helpottais varmaan jännitystä. peukkuja meille!

Puella ja Kompiainen 21+5

Sunnuntaista huomenta!

Dooris, mullakin on joskus ollut tuommoinen kantapääjuttu, liekö sitten tosiaan murtuma ollut. Vaikka mulla ollut aika lievää. Miehellä tais olla joskus kovinkin kipeä. Paha kun siihen ei taida levon lisäksi oikein mikään auttaa. Tsemppiä sen kanssa! :hug:

Anu, mekin jo kahdesti ollaan Riikassa käyty, kovin olen pitänyt. Siellähän on se vanha kaupunki, sitä ehkä mukavin kiertää. Sitten siinä keskustassa jossain oli kaunis puisto, jossa muistaakseni kahvilakin, kesäaikaan ainakin se oli kiva paikka viettää aikaa. Nyt talvella en toki tiedä. Ei mulla kuitenkaan ole mitään sellaista varsinaista kantapaikkaa sinne tullut, tai jotain ihan ehdotonta kohdetta jäänyt mieleen. Vanhan kaupungin arkkitehtuurin lisäksi vois ehkä varsinaiseksi kohteeksi sanoa televisiotornin, jonne silloin ainakin pääsi sisälle ja aika ylös, sieltä sitten maisemia ihailemaan, ellei korkeanpaikankammo ole valtava. :) Siitä näkee joelle ja muutenkin kaupungin siluettia.

Tuosta energisyydestä tai sen puutteesta Lilja mainitsi. Ihanaa kyllä nyt on kömpelyydestä huolimatta paljon paremmin aikaansaava olo kuin jokin aika sitten. Kyllä tuntuu aika paljon untakin tarvitsevan, ei silti, mutta päivät eivät enää mene sumussa ja pahoinvointien kanssa kamppaillessa. Mutta mutta: mulla välillä pieniä ahdistuskohtauksia ja riittämättömyyden ja syyllisyydentunnetta milloin mistäkin, niitä taas ei ollut jokin aika sitten yhtään. Onneksi ollut lievää tuo oirehtiminen ja syytetään siitäkin tätä raskautta... =)

Rauhallista päivää toivotellen
Kalenteri ja Paapau 24 + 2

Heips!

Tulin mäkin ilmoittautumaan, kun en ole moneen päivään kirjoitellut. Käyn kyllä lukemassa muiden juttuja.
Mua on vaivannu väsymys ja saamattomuus. Tuntuu ettei töistäkään tule mitään..
Mies on ollu ihana, leiponu lasten kanssa korvapuusteja ja torttuja :heart:

Viime päivinä on ollut kamalat kivut alapäässä. Tällä kertaa ei vaivaa liitoskivut, vaan ilmeisestikin suonikohju(t) ulkosynnyttimissä :eek:
Ei voi istua ilman hirvittäviä tuskia sen jälkeen ja seisominen taas sattuu jalkoihin. Oikeassa jalassa on useita kohjuja tai niiden alkuja :/
Että eipä ole hurraamista olossa..

Poika myllää ja potkii kovasti. Näkyy jo ulospäinkin selvästi.
Masu on kasvanu, mutta painoa tullut vaan vähän. Edelleenkin pari kiloa alle lähtöpainon.
Huomenna neuvola, joten sitten taas tiedetään tarkemmin.

Haikara kyseli Obsidanista. Mä otan sen illalla ennen nukkumaan menoa. Aamulla kun pitää ottaa kilpirauhaslääke tyhjään vatsaan. Samalla otan yleensä vitamiinit ja kalsiumin. Rautaa ei silloin voi ottaa, joten jää iltaan. Pari tuntia iltapalan jälkeen. Maistuu ja haisee kyl hirveelle :x

Faerie ja poika 24 tasan

energisyydestä justiinsa miehen kanssa kateltiin Akuuttia missä oli juttua keskenmenoista ja juontaja pohjusti asiaa jotenkin että "raskausaikana nainen on elämänsä kukoistuksessa ja energisimmillään" katottiin toisiamme hetki ja revettiin nauramaan. MINÄ en ole kummassakaan raskaudessa ollut energinen, pikemminkin tooooooosi väsynyt, eikä kukaan mun lähipiirin naisista myöskään ole energinen ollut.

hävettää ihan kun en nyt jaksa kommentoida muuta :ashamed: kauheasti tekstiä tullut ja käynkin lukemassa teidän kuulumisia monta kertaa päivässä, mutta omaa en jaksa sepostaa kun ei ole mitään uutta.

tai no pikaisesti:tänä aamuna taas oksensin, jes. eihän nyt olekaan kuin rv 22+6 muistaakseni. kaveri on tulossa käymään klaaninsa kanssa, siellä ois 3,5v tyttö, Minean ikäinen poika ja 1,5kk poika :heart: justiinsa väsään suklaapiirakkaa kahvin kanssa.
huomenna neuvola, keskiviikkona on sokeripoli. saa kattoa mitä ne mun arvoista sanoo, vähän jännittää mutta aattelen että KAIKKI tehdään vauvan hyväksi.

ja hassua, Mineaa odottaessa potkut tuntui ulkopuolella vasta lähempänä rv 30, nyt on tuntunut jo jonkun aikaa muksaukset myös nahkan päältä (ja nyt oli alussa kiloja enemmän, tosin näillä viikoilla painoin saman verran eli tulikin enemmän).

koittakaahan jaksaa kaikki ja voida hyvin :hug: :heart:

tännekkään ei mitään ihmeempiä... Paitsi että flunssa on iskenyt koko perheeseen :snotty: Itsellä jo parempi olo paitsi, että korvat koko ajan lukossa *ärsyttää*

Huomisille ultraan menijöille peukutukset mukaan =) :wave:

äh pitäis kai ruveta vähän kotia järjestää, kun mies ja tyttökin on kyläilemässä... :whistle: *raahautuu koneelta*

Joo, samaa minäkin olen miettinyt, kuin haikara ja muut, että onpa täällä ollut hiljaista. Joko joulu tai sitten keskiraskaus on syynä varmaan. Useimmilla on jo rakenneultra takana (onnea matkaan niille, joilla se on vielä edessä!!!) ja edessä jotenkin hassu "väliaika", odotteluvaihe. Itse lasken päiviä kalenterista ja vaikka äitiysloman alkuun ei niin kauaa olekaan, silti tuntuu jotenkin, että miten ihmeessä sitä jaksaa sinne asti...

Ens tiistaina on 4D, tosi jännittävää mennä sinne, ihan kiva, että se on tuossa katkaisemassa tätä keskiraskautta. =)

Tuntuu yhdellä sun toisella kroppa reagoimaan. On selkää, liitoskipuja, suppareita...Minulle on tullut kaikki nämä oireet viimeisen kahden viikon sisällä. sitä ennen olin elämäni kunnossa, nyt kävelen kuin mummo. Tukivyökin on tullut kovin tarpeelliseksi. Ja nyt tämä masun kasvu vasta alkaakin, kovin tuntuu epätodennäköiseltä, että jaksan töissä äitiyslomaan asti...ja nuo supparit vielä lisää epäilyksiä, minäkin teen istumatyötä, mutta kiireen ja stressin huomaa heti suppareina.

En hirveästi ole huolestunut niistä pikku kiristyksistä, mutta viime yönä heräsin hiestä märkänä ja maha ihan kovana. En päässyt edes suorassa kävelemään vessaan..Se pikkasen säikäytti, vaikka nyt onkin kaikki ok. pitää mainita tästä neuvolassa ensi viikolla. Ekakertalaisena on niin vaikea määrittää mikä on harmitonta ja mikä ei!!! :eek:

Joo, oon miettiny kans, että mistähän tuo kovasti puhuttu toisen kolmanneksen energisyys on minunkin kohdallani kadonnut...Siis, olo on suurimmaksi osaksi tosi iloinen, onnellinen ja positiivinen, mutta en mä silti mitään jaksaisi tehdä...Ja ulkoisesti en kyllä kovin hehkeä koe olevani, naama täynnä finnejä ja tukka rasvoittuu yhäkin nopeasti. Masu on nätti, tottakai, en siitä valita, mutta joskus kömpelö olo ja kivut saa vähän masentunutta fiilistäkin aikaiseksi....Hmm. Onneksi heppu muistuttaa meitä olemassa olostaan joka päivä möyrinnällään, silloin aina tajuaa, että kaikki nämä epämiellyttävätkin asiat kestää, kun on suurempi tarkoitus!! :heart:

Tsemppiä kaikille ja mukavaa joulun odotusta!
Marika ja heppu rv 24+0

Täällä kanssa tasaisella linjalla mennään! :wave: Huomenna rakenneultra, onneksi heti aamulla klo. 8.00. ei tartte jännittää koko päivää, se meinaan ei sovi mun luonteelle yhtään! Möykky on potkiskellut tasaiseen tahtiin joka päivä, heti kun vähäksi aikaa rauhoittuu sohvalle, niin johan alkaa jyske...Ja virtsarakkoon potkii just sillon kun istut esim. autossa, auts! :ashamed:
Huomenna työpaikan joulujuhla illalla, kun ehdin, tulen kertomaan kuulumisia ultrasta!

t. vemu76 ja Möykky 20+5

Raudasta, mä otan sen usein illalla ku sen kans (tunnin sisään) ei olis hyvä juoda kahvia eikä syödä/juoda maitotuotteita.. joten jää ilta vaihtoehdoksi. On muuten toi mun rautajuoma miljoona kertaa hellävaraisempaa ku se Obsidan. Oon nyt viikon juonu sitä (maisuukin ihan hyvälle) eikä maha ole reagoinut mitenkään.. Obsidan taas närästi ja ummetti tosi pahasti.

Ja ja.. vaivoja täälläkin. Alaselkää juilii iltaisin ja itseasiassa tänään se oli kipee jo tossa neljän aikaan. Pitää siis ottaa tukivyö käyttöön aina ku astuu kotiovesta ulos. Se kyl auttaa ihan oikeesti.

Enkä minäkää jaksa mitää, en oikeesti yhtää mitää. Hemppa oli maanantaina 103 ja taas kurkku kipee.. (justhan me parannuttiin viikkoja kestäneestä flunssasta joka mulla huipentui poskiontelon tulehdukseen.) Taitaa mun vastustuskyky olla hieman alhaalla. Ihan päinvastoin ku esikoista odottaessa, silloin en sairastunut mihinkään! Tosin kyllähän nuo taaperoikäiset tuo kerhoista kotiin kaikki pöpöt joten mammakin sit ne saa.... Mies meillä on välttynyt taudeilta tai sit sairastanut nopeaa ja lievänä ne pois.

Ai niin- onnea kaikille huomisiin ultriin!

Anu ja rv 23+1

heippa vaan kaikille ja mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:

kiirettä pitänyt täällä päin. eilen oli nuoremman 3v juhlat ja nyt joulua odotellaan.
tänään ekaa kertaa ollut todella tukala olo, kamalaa paineen tunnetta alavatsassa/alapäässä :/ liitos kipujako?
osaako joku kertoa mitä ne voisi olla?
tuntuu että en pysty kävelemään ollenkaan ja töissä vaikeaa olla :|
muuten voin aika kivasti. maha on VALTAVAN kokoinen. :eek:

varasin miehelle ja minulle 4d ultraan ajan, saadaan nähdä meidän tonttu :xmas: :heart: mies kun nähnyt aarten rv 7 aikoihin ja on vähän muuttunut sen jälkeen yöliikkujamme :heart:
oli muistaakseni 8.1 joten vielä on 3 viikkoa aikaa odottaa, onneksi aika menee nopeasti.

samoin päätimme että käymme ensi kuussa säästämään rahaa :D
haluamme päästä vuoden päästä jouluna thaimaahan uudestaan tai -09 ihan alkuvuonna eli yli vuoden päästä.
katsoin että matka maksaa sitten 2+2+vauvalta n. 5000-5500 euroa :whistle: joten parempi alkaa hyvissä ajoin laittamaan rahaa sivuun kun oma asuntokin vie nyt paljon rahaa.
voi kun pienen lottovoiton saisi :saint: :xmas:

mä eilen pesin jo vauvan vaatteita :LOL:
sanokaa että kukaan muu ei ole tehnyt nin vielä, olen ainoa laatuani :LOL: ;)
oli ihana nyplätä niitä pieniä vaatteita ja päästää ajatus kulkemaan tulevaan pikkuiseen. :heart:
sitä niin odotellaan meille koko perheen voimin jo :xmas:

pulttis ja rv 21+1 kai jo :D :heart:

Täällä ollaan kanssa vaikka hiljasta on ollu.Ei mitään keskiraskauden hehkua vaan aivan älytön räkätauti,röörit ihan tukossa.Tänään kävin lääkärissä ja keuhkoputken tulehdus oli tuomio. :( Viikon lääkekuuri napsahti.Toivottavasti alkais pian auttamaan.Järkky yskä ja mua huolettaa vauva kun varmaan ei oo kiva kun koko ajan yskin..

Mulla nousi vasta obsidanin kanssa hemppa.Maitohappoja otan joka päivä että maha kestäis..Pitäsköhän ottaa se illalla kanssa vasta,mä oon ottanu kaikki kerralla(vitamiini,kalsium,kalaöljy)appelsiini mehun kanssa.Sit voi vaan olla että unohdan jos en ota kerralla kaikkia. :|

Harjoitus suppareita tulee myös.On parempia päiviä,ja sit niitä kun tulee vähemmästäkin.Yksi päivä laitoin puhtaita pyykkejä kappeihin ja maha meni ihan kovaksi...Liitoskivut on myös päivittäinen riesa.
Todellakin keskiraskauden hehkua. :p

Menipä valittamiseksi,anteeksi.Pää täysi räkää.On tää olotila silti ihana kun mahassa muljahtelee kunnolla. :heart: Näkyy ulospäinkin kun heiluu.Mutta jos mies laittaa käden mahalle,tai joku lapsista,vauva hiljenee heti.Hih. :LOL:

Nyt katsomaan Pretty Womania ties kuinka monetta kertaa. ;)
Onnea ultriin menijöille huomiselle!

Vishy"the nuhanenä" ja masuvauva 24+2 :heart:

Tervehdys.
tosiaan täällä ollut hiljaista. itse taustaillut vaan viime päivät ja enemmän seuraillut maaliskuuta. Hassua ku heistä useimmat on mua hulluna edellä ja sitten teistä osa taas tulee paljon jäljessä.

Kaikille jotka liikkeiden kanssa panikoi niin koittakaa ottaa rauhallisesti. Oikeasti sitten kun niitä on niin niitä odottaa pitkin päivää ja kokoajan ja se vasta tuskaista onkin =)
Mulla alkoi liikkeet voimistumaan ja tuntumaan päälle päin vasta viime viikolla ja nyt niillä ei sitten ole mitään rajaa ollutkaan. kovasti tuntuu vipeltävän.
Haikara: kyselit töissä jakselemisesta palveluammatissa. Tarkkaa et kertonu mitä teet, itse toimin tarjoilijana ja nyt muutaman viikon ajan oon huomannu että on aivan fyysisesti loppu töiden jälkeen. Ihan niinkö oma kroppa olis jotenkin hidastunu, kangistunu eikä sillai kulje täysillä vaikka mieli tekis. Oon joutunu lyhentää työvuoroja nyt 4-5h päivässä ja tällä viikolla ollu esim vaan viis vuoroa. Seuraavalle viikolle en ajatellu ottaa kun yhden vuoron. (extraan oman mielen mukaan henkilöstövuokraus firmassa ja vapaapäiviltä liitto maksaa päivärahaa) Itse oon miettiny myös omaa jaksamistani ja uskon että tammikuussa vähenee entisestään ja helmikuu meneekin sairaslomalla.. tai voihan se tästä muuttuakin,mut nyt on ainakin sellainen olo.
Täytyy vaan koittaa mennä omien tuntemuksien ja jaksamisen mukaan, eikä liikaa rehkiä. Niin moni on sanonut, että rehkimisen edestään löytää ku supparit alkaa ennen aikojaan ja sitten ollaanki vuode levossa kaks viimeistä kuukautta.
Sinullakin ne vatsan kovettumiset on supistuksia. Mulla esiintyy sitä juuri työpäivien päätteeksi ja ovat inhottavia. Niitäkään ei kovin paljoa saisi tulla, kun kuulemma pehmentävät kohdun kaulaa =(
Anu: olit kyselly jotain Riikasta. en löytänyt viestiäsi, mutta me olimme siellä juuri viime viikolla eli voin antaa vinkkejä =)

Nyt täytyy ruveta lähteen kotipuoleen, huome heti aamusta meillä on 4D, ja mikäli osaan voisin laittaa muutaman kuvan näytille.

Tsemppii kaikille ens vkon ultriin, nauttikaa kun saatte nähdä pikkasen =))

Minä + Voice tasan 24 =)))

Angel pakko kysyä, anteeksi, en kyllä ole mikään pilkunviilaaja, mutta sattui vaan silmään :ashamed: : Paljon sulla on viikkoja?? Nimittäin mun mielestä mulla on tänään tasan rv 24 ja eikös sulla ole laskettuaika paljon aiemmin. Mulla 7.4 ja eikö sulla ole jo maaliskuun lopussa, tai noh...eihän meillä ole kuitenkaan kuin viikkoa väliä, mutta piti alkaa katsomaan, että onko mun omissa laskuissa jotain väärin :LOL:

Hysteerinen Rv 24 tasan...kait B)

Huomenia

Ei tännekkään mitään sen ihmeempiä kuulu. Raskaus etenee ihan hyvin :saint:
Nuorimmaiseen poikaan iski räkätauti :snotty: sitä taitaa olla nyt sitten liikkeellä :kieh: itelläkin on vähän nenä tukossa mut jospa se siitä ;)
Siivottiin eilen meidän autotalli ja varasto :whistle: sain laitettua vaavin vaatteet sinne kaappiin odottelemaan käyttöönottoa. Meinasin et oisin pessyt jo niitä mut jos nyt vielä malttas odottaa ;)
Luvin et hirveän moni popsii rautaa,mulla on vielä ainakin ollut hemppa hyvä. No torstaina on sit neuvola. Päätä särki eilen kyl ihan mukavasti :headwall:
No eipä tässä sit muuta palaillaan :wave:
Ja onnea ultraan menijöille =)

Baby dream ja "Topi" tasan 22 :heart:

Rakenneultra kuulumisia!!! :wave:
Kaikki kunnossa! Siellä Möykky heilutteli ja potki tosi paljon, saatiin 2 plussaa liikkeistä! =) istukka sijaitsee takaseinällä ylhäällä (jos siis osaan tulkita tota kätilön tekstiä ), paino on 380g ja muutenkin mennään ihan viikkojen mukaan. Ja kuulemma tytöltä näytti meidän pienokainen, tietty pienellä varauksella mennään, kun kiveksethän voivat laskeutua vasta vkolla 28, mutta mitään uloketta ei näkynyt jalkojen välissä, joten...Mies on varmaan ihan onnessaan, se on tyttöä toivonut koko ajan! :heart:

t. Vemu76 ja Möykky 20+6

Heissan!
ONko muilla ollut näitä käsi ja jalkasärkyjä?Mulla taas viime yö meni pyöriessä, kun vasen käsi oli tosi kipeänä:eek:tin sit särkylääkettä ja laitoin kylmägeeliä ni sain jotenkin nukuttua!Lääkärissäkin joskus pari kuukautta sit kävin saman vaivan takia: sanovat että raskausaikana tavallinen vaiva että hermot puristuksissa, mutta ei oo kyllä yhtään kiva ja hierojallakin vasta käynyt, eikiä auta!
Lilja kyseli rytmihäiriöistä: Mulla niitä oli tossa parisen viikkoa sit ja huomasin ite että oli aina yhteyttä siihen jos ei saanu kunnolla nukuttua!
Mulla vähisä noita harjotussuppareita ja alaselkä särkyjä ollu!
Juu tulipa tästä taas valiviesti!
Mutta ihana kun joulu tulee ja vauvakin liikuskelee ahkerasti!

MUkavaa joulun odotusta kaikille!

Onnea Vemulle ultra kuulumisista! =) Muitakin ultria taisi olla tänään odotettavissa.

Lilja: mulla on myös rytmihäiriöitä. On ollut "aina", mutta raskausaikana on normaalia enemmän. En tiedä mistä johtuvat, ei ole ikinä tutkittu. Luotan siihen, että ovat vaarattomia.

Sitten joutavanpäiväistä lörpöttelyä: Arvatkaas mitä olen miettinyt nyt parina päivänä!? Että olisi ihanaa, jos meille tulis vielä kolmas vauva. :D Alkuraskauden aikana sanoin miehelle, että et sitten ikinä anna mun puhua kolmannesta lapsesta. No nyt se pahoinvointi on jo unohtunut ja haaveilu alkanut. :saint: No onneksi on pian vauvakuume-lääkettä saatavilla ja voi olla että haaveilu loppuu siihen, kun yrittää jaksaa kahden pienen kanssa.. no aika näyttää. =)
Onkohan muuten joku ikäraja, että pääsee automaattisesti tarkempiin tutkimuksiin raskausaikana? Meillä (espoo) kun ei oteta sitä verikoettakaan. No tämmöstä höpinää tänään. :$

Tilsu, mulle voi muuten päivittää etusivulle, että tyttö tulossa.

Yhteistyössä