***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

Mie en valitettavasti ennätä kirjoitella enkä lukea, mut laitanpa, että elossa ollaan ja terveenä edelleen. Lasten kanssa vaan kädet täys touhua kun mies on kertausharjotuksissa ja kaikki kaaos tietysti kasautuu yhteen läjään.. :whistle:

Heili ja iso maha

Mä pesen vauvanvaatteet vasta seuraavan ultran jälkeen! Käytiin meinaa silloin rakenneultran jälkeen ostaa iso pino vaaleanpunaisia vaatteita Bobosta ja sovittiin, että ne saa käydä vaihtaa, jos sukupuoli vaihtuukin seuraavassa ultrassa. Muutenkin kaikki touhuilut aion jättää sinne äitiysloman alkuun (alkaa 29.2.), kun tiedän, että silloin tekemistä tulee tarvitsemaan. Kun ei ole noita aikaisempia muksuja niin tiedän, että tulee olemaan tosi vaikeeta olla kotona tai siis keksiä tekemistä kotona ennen kun vauva syntyy.

Mulla ei ole vieläkään tullut mitään kipuiluja minnekään, tosi ihmeellistä. Mistään ei huomaisi koko raskautta, paitsi mahan koosta, potkuista ja jatkuvasta nälästä ;)

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :hug:

yhtäkkii tuli mieleen et vuotaraaputin onko teillä jo vesirokot sairastettu? miten meni? kauan semmoses kestää että tulee, siis tartunnasta? entä miten pitkään se tarttuu? tarttuuko jo ennen ku näkyy?

ja nii olitte puhuneet vauvanvaatteiden pesusta, en tosiaankaan ole pessyt.. pesen sit ku on paikka mihin laittaa ne. sen aikaa ku vauva nukkuu meidän vanhempien kanssa (noin 5-6kk niinku isoveliki aikanaan) saa vauvanhoitopöytä olla meidän makuuhuoneessa ja sitä en viitsi kasata ennen ku joskus maaliskuussa. ei meil ole sentäs niin iso makkari et viittis sinne alkaa vielä pystyttää mitää..

tai no, eihän sitä tiä jos jossain hormonihuuruissa innostunki yhtäkkii.. mut en mä esikoisen aikaankaa "uskaltanut" liian ajoissa tehä mitää. ehtii sit viimeisilläänki, sillonhan se aika vasta tuntuu matelevan joten jätän mielellään pyykit sun muut sinne.

heips ajattelin tulla ilmoittautumaan että hengissä vielä ollaan kaikki =)

en kanssa ymmärrä ketä on saanut päähän että nainen olisi parhaimmillaan keskiraskaudessa... vaivoja tuntuu olevan omiksi tarpeiksi :/ on joo lisälyöntejä sydämmessä tosi kivoja, jo oon huomannut et niitä on enemmän jos syö esim karkkia tai muuta sokeripitosta ennen nukkumaan menoa. ja selkä on järkyttävän kipee vaikka ei paljon tekiskään saatikka jos tekee... mistä ootte muuten hankkinut noita selkävöitä?
ja nukkua vois lähes koko ajan. ei oo hehkeä olo mitenkään.

miten muilla muuten onko teillä paikat niin herkkinä ettei kertakaikkiaan voi harrastaa seksiä? mulla on ainakin alapää niin herkkä ettei sinne oo mitään asiaa vaikka muuten tekis mieli B)

tais mennä valitukseksi tää viesti mut antaa nyt olla

Veera ja piipero 24 tasan

anu, vesirokon itämisaika on 2-3 viikkoa, jonka aikana tauti kyllä tarttuu. tarttuvimmillaan se on niinä parina päivänä ennenkuin näppylät nousee.

ja ei, meille ei sitä tainnut tulla. joku toinen kerta sitten...

mutta tänään oli neuvola. paino LASKENUT 200g, jee. paineet taas huimat, mutta kotona ne on ok. pissa puhdas, sydänäänet 135-145. hemppa noussut viime kerrasta ilman rautalääkkeitä, nyt oli jotain päälle 120.

keskiviikkona sitten sokeripoli ja ultraavat siellä.

Tänään aamusta olimme 4Dssä turun medisonarissa ja täytyy sanoa että kyllä siellä osataan. tunnin aikana saimme mukaamme toistakymmentä kuvaa, 38min videopätkää ja onnellisen mielen. Tytön tylleröinen meille kovasti itseään esitteli nähtiin haukotukset, peukun imeminen, joi lapsivettä jne...
Painoivarvio oli n. 900g ja laskettu aika mittojen mukaan aikaistui viikolla, mut eivät sitä tietenkään tässä vaiheessa enää muuta. Muutenkin kaikki rakenteet oli niinkuin pitääkin.

Tässä muutama kuva

http://www.aijaa.com/v.php?i=1347433.jpg

selvä äitin nenä ja isin suu =))

kyllä se hieno kokemus oli, suosittelin lämpimästi. Eikä haittaa yhtään vaikka köyhtyi 164?. Onpahan pikkaselle jotain sitten näyttää masuajasta kun jotain siitä ymmärtää.

Minä + Voice 25+1

Heissan taas,

Minullakin tässä tovi vierähtänyt, etten ole käynyt kirjoittelemassa :ashamed:

Meillä oli se OYS:sin käynti viime viikolla vauvan sydämen sykkeen takia. Kaikki oli hyvin :heart: ja sukupuolikin pysyi poikana. Käyn nyt pari kertaa neuvolassa sydänääniä kuunteluttamassa, ja jos kaikki ok, niin normaalisti mennään.

Joko teille on rautatabletteja suositeltu? Mulla oli perjantain neuvolassa hemppa 117, eli sitä raja-arvoa... ei vielä kuitenkaan lisärautaa tarvi popsia.

Mariaana 22+5

heipä hei täältä myös..
Kyllä on juu hieman matalapainetta myös täällä..Ei oo oikein innostusta kirjoitella kun ei oikein asiaakaan ole. Johtunee mitä ilmeisemmin tästä tasaisesta vaiheesta ja en varmaan ihan väärässä oo jos sanon et taitaa myös jouluhössötykset viedä oman aikansa :xmas:
Mut eiköhän se taas tästä..Aika kuitenkin juoksee ihan mahdottoman nopeaa, kohta vaihtuu vuosi ja ollaan jo yllättävän lähellä huhtikuuta :D
Itse kun jään töistä pois jo helmikuun lopulla ( pidän lomia pois) niin tuntuu että se on jo ovella :eek: ja siitä on enää hyppysen verran huhtikuuhun. Niin ja minä kun oon päättänyt että tää vaavi syntyy maaliskuun puolella :D :D Pakko syntyä... :whistle:

Dacapo ja Aino 24+5

Pikaisesti vain tulin kertomaan ultrakuulumisia. Kaikki oli kunnossa, siellä pikkuinen kovasti potkiskeli! Poika on sitten meillekin tulossa, varmuuden vuoksi kysäisin, vaikka kyllä itsekin huomasin. Sen verran selvästi näytti! Painoarvio 485gr, eli hyvin on ajallaan. Nyt voi sitten rauhassa keskittyä joulun odotukseen! Hyviä jatkoja kaikille!

Puella ja Kompiainen 21+6

Voisinhan minäkin painoarvion laittaa, 387 g oli viime torstain sydämen takia tehdyssä rakenneultra 2:ssa. Viikkoja oli tuolloin 22+1 ... melko "rääpäle" tulossa? Kattelin juuri libero-kerhon raskauskalenterista, että tässä vaiheessa sikiön paino olis tuota reilua 450 g. Millaisia painoarviota muut ootte saaneet?

Vaikka pienokaiseni puolustukseksi on sanottava, ettei äidilläkään sitä kokoa mahdottomia ole, ennen raskautta strategisetmitat 155/49 :whistle: Joten kait se on parempi, että pysyy tuolla sisäpuolella vaan pienenä. Jos isältään geenejä saa, niin kerkeää sitä kokoa kasvaa sitten ulkopuolella B)

Mariaana 22+5

Ultrakuulumisia:
Kaikki ei ollu aivan niin kuin pitää. Ensinnäkin pään koko vastasi reilua viikkoa pienempää kuin laskettua aika, reisiluun mitta taas vastas laskettua aikaa. Lapsivettä oli vähän, joten kätilön mukaan ei oikeen pystyny saamaan mitään selville. Kontrolli kahden viikon päästä. En jaksa odottaa. Tietääkö joku mistä voi johtua lapsiveden vähyys???
Pelottaa kovasti.
sh07 rv 21+4 toivottavasti

sh07 Toivotaan et kaikki on hyvin. En tiedä tosta lapsiveden vähyydestä. Täällä jossain palstalla oli tosta veden määrästä joskus puhetta. Siellä oli joku kirjoittanut, et pitää juoda vettä :/ joillakin on kuulemma auttanut en sit tiedä ;) Mut voimia sulle :hug:

moikka!

paljon oli hyviä ultrakuulumisia :flower: luin juuri sh kuulumiset ,toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin !! kahden viikon odottelu on varmasti turhauttavaa ja pelottavaakin. voimia sinulle!

maillä myös oli tänään rakenneultra ja kaikki on aivan hyvin.vauva vastasi viikkoja.painoa en muistanut kysyä.. istukka etuseinässä . siellä hän kovasti mylläsi.saatiin oikein ++ liikkeistä. sukupuoli selviää sitten huhtikuussa . en kysynyt eikä kätilökään kertonut. mutta todella ihanan turvallinen olo nyt! voi keskittyä joulun odotukseen ja tulevaan kevääseen rauhallisin mielin.

kätilön kanssa oli puhetta mahdollisista äippäpolikäynneistä (kun esikoisen odotuksessa toksemiaa..) ja sanoinkin, että olen jo varautunut mahdollisiin "ravaamisiin" sitten kevään aikana. meillähän on matkaa kotkaan (missä kymenlaakson äippäpoli ja synnäri) n. 70km että siinä saapi taas ajella ihan tarpeeksi...

mattoja vein tänään pesulaan ja kävin tilaamassa eteiseen uudet kapat! joululahjojakin olen saanut jo kivasti kokoon..ei enään montaa puuttuisi..stressiä kuitenkin pukkaa,että kerkeekö tehä kaikki ajoissa. onneksi äiti on luvannu tulla jeesaamaan siivouksessa. kiva juttu.

vauvan liikkeet on voimistunnu 20 viikon jälkeen huimasti.olen jo itse tuntenutkin masun läpi liikkeitä. ihanaa =)

hyvää joulunodotusta kaikille! t. m ja masu 20+5

pikkumyy84 Tervetuloa! Lisäsin sut ensimmäisen sivun listaan. Jos haluat kertoa minne menet synnyttämään, sen voin myös lisätä sinne. Samoin ultrassa ilmenneet sukupuoliveikkaukset voidaan lisätä jos itse tiedät/haluat.

sh07 Uskon että selviät säikähdyksellä ja toivon että teillä on kaikki hyvin! Älä itsekään menetä vielä yöunia! :hug:

Huomaa kyllä, että nyt on keskustelu rauhoittunut. Itselläkään ei ole kummempia uutisia. Valitusta kyllä löytyisi :ashamed: Ristiselkä on ollut todella kipeä, päivin öin. Sitten mulla on tullut ällöttävä vaiva eli pyllyn puoliskojen väliä kutisee. Oiskohan sillä jotain tekemistä niiden peräpukamien kanssa? Tietääkö joku? :$ Kihomatojen varalta on tarkastettu yöllä taskulampun kanssa mutta niitä ei oo kyllä näkynyt. Eikä mulla erityisesti yöllä kutise. Mulla on keskiviikkona neuvola, niin pitää varmaan mainita siellä.

Raudasta mulla oli viimeksi hemppa 119 ja käskettiin aloittaan Obsidan! Oon syönyt nyt 11 päivää ja en vielä tiiä onko vaikutusta.

Tilsu 23+3

Enemmän tolla lukupuolella, mut kuitenkin täällä mukana...
Rakenneultrassa kävin keskiviikkona (21+2 ), kaikki on hyvin, paino oli 475g
Itellä olo on ihan hyvä jos ei lasketa sitä et mua on ruvennu nyt vasta oksettaan toi hampaitten pesu..

Rautaa käskettiin syödä jo viime neuvolassa hemppa sillon 105 (aina ollu heikko) saapi nähä et onko noussu kun toi mun raudan syönti on vähä silleen et otan kun muistan..

Mitään ei oo viel hommattuna enkä mitään kiirettä pidä, systeriltä perin vaatetta ja tavaraa, enkä viel taho nurkkiin mitään "ylimäärästä"..

Ja Tilsu mulle voi laittaa ton PHks paikaks..

Hauskaa sinänsä, töissä tässä olen (yövuoro aluillaan) ja asiakas (mies) tuli kyseleen et monesko lapsi ? miten on menny ? et kai toi maha sit rupee erottuun.. :LOL:

Essi- ja tyyppi 22 tasan

Moikka!

Luovuin toivosta, että pikku-ukko jaksaisi pysyä sängyssä, saati käydä nukkumaan. Niinpä touhuan tässä omiani jonkin aikaa ja annan höyryn pihistä ulos, hermostuttaa kun on ollut niin vaikeaa nukuttaminen viime aikoina. Mieskin vielä hankala :|

Tervetuloa Pikkumyy84!

Sh, voimia sulle tarkempien tietojen odotteluun. Jospa se lapsiveden vähyys vaikutti noihin saamiisi tuloksiinkin eikä olisi kuitenkaan sen kummemmasta kysymys. :hug: Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Mulla taas yksi neuvola takana ja kaikki kutakuinkin ok. Lapsi näyttää voivan hyvin, mullekin tuli ++ liikkeistä, kovin myllersi. Proteiinia oli hiukan, mutta ellei tule turvotuksia ym., ei tarvitse siitä huolehtia. Verenpaine oli surkean matala eli 99/59, siinäpä syytä ajoittaiseen huimaukseen (etenkin illalla on tuntunut, vaikka olen kyllä epäillyt syyksi väsymystä ja sitä, ettei poika ole kovin yhteistyöhaluinen tuon nukuttamisen suhteen). Hemoglobiinikaan ei ole kehuttava vaan Obsidanista huolimatta laskusuunnassa, 108. Turhaan kuitenkin terkkari päätänsä sille puisteli, Antosta oli hassumpikin eikä mulla mitenkään älyttömän vetämätön olo ole ollut. No, nyt Obsidanin lisäksi rupean syömään jotain Malkoferia (muistaakseni), kunhan ne apteekista saadaan kotiutettua. Painoa oli tullut, olemme jälleen uudella kymmenluvulla eli noussut 49 kilosta 61:een, toivottavasti ei nyt kuitenkaan 70:tä ylitetä, koska mun kokoinen eukko on sitten kyllä aivan norsu. Lihasmassa ei tunnu kasvavan ihan siinä missä maha ja muut ruumiinosat turpoavat ;) Onkin aika huonokuntoinen olo välillä.

Ja sitten kotoisa risomisen aihe, josta tässä purnattakoon. Anteeksi seuraava dramatisointi, hypätkää toki yli, jos omissa kotiympyröissä on riittävästi teatteria. Että tuota miestä! Mulla oli tänään paikallisen harrastusporukan pikkujoulut täällä meillä, ja ukko oli ne unohtanut ilmeisesti. Luki sängyllä Aku Ankkaa, mistä jossain vaiheessa vähän mainitsinkin (olkkarista suora näköyhteys makkariin). No eihän tuo niin kummallista ole, mutta kunhan mainitsin siitä lojehtimisesta. Mainitsinpa jonkin keskustelun lomassa siitäkin, että en tykkää formuloiden katsomisesta, siis siitä kun mies niitä töllää. Siinä sitten osallistumatta millään tavalla meidän keskusteluun hän kuunteli ja pitkästyi kovasti, kun ei voinut mielestään olla olkkarissa eikä jaksanut nyt mennä tietokoneen ääreen, mikä olisi yleensä se paikka, josta häntä joutuu raahaamaan hätiin, kun jotain lapsenhoidollista apua olisi vailla. Rohkenipa nauhoittaakin pätkän jutustelua esimerkiksi siitä, miten vaikea meidän juttuihin on päästä mukaan |O Ei muuta, luulin kaiken olevan ok, mutta eikös sitten vieraiden lähdettyä alkanut marmatus. Eläytykäähän seuraavaan:

Ensin: on ihan kiva, että kutsut kavereita.
Mä: niin onkin, tosi kiva kun on tuollainen porukka!
Mies siihen: mut tänään mulla oli tosi kypsä päivä. Antasit mun käydä tänään nukkumaan aikaisin, kun mulla oli niin kypsä päivä.
Mä: ??? Jaa siitäkö olikin kysymys, mikäs sun päivästä niin kypsän teki?
Mies: No kun sä vaan mollaat mua kavereille ja mä en sais edes makkarissa maata ja lukea akuankkaa.
Mä: no voisithan hyvänen aika tulla mukaan keskusteluun.
Mies: no niinhän mä yritinkin mut eihän siitä mitään tuu. Tästä todisteeksi nauhoitin tällaisen pätkän (soittaa pöyristyneelle mulle hengentuotoksensa)
Mä: :eek: Enhän mä saa mitään selvää tosta! Ja mitä sä tolleen nauhottelet meidän keskusteluja!
Mies: siinä on monta keskustelua päällekkäin, ei siihen voi mitenkään tulla väliin.
Mä: mut oikeasti jos et osaa keskustella tai muuten ollut kurja päivä niin ethän sä voi sitä käyttää syynä lapsenhoidosta luikahtamiseen.
Mies: jaa ettei onnistu vai! no toivottavasti muistat sit kun sulla on huono päivä, että tässä talossa ei huono päivä ole tekosyy mihinkään helpotuksiin.

Ja tästä keskustelu jatkui aika tiukkaan sävyyn. Lopputulos: mies joutui jopa vaipoittamaan ja vaatettamaan lapsen käytyään ensin mm. kylmässä saunassa pyykkien seassa murjottamassa ja kävi sitten kallisarvoisille yöunilleen noin kello kymmenen - kun taas minä yritän huonoine hemoglobiineineni ja verenpaineineni saada ipanaa petiin! Puoli kahteentoista siinä meni, jossain tän kirjoittamisen välissä suostui onneksi kallistamaan päänsä tyynylle. |O Mutta hänpä on a) menossa huomenna töihin aamulla ja b) viettänyt erittäin ikävystyttävän illan, mikä on tietysti mun vika. Rankkoja päiviä on toki joillain muillakin meidän perheessä, mutta sitä ei lasketa, ellei henkilö käy palkkatöissä. |O Grrrrh!

No, näin verenpainettani ehkä nostettuani voisin yrittää itse painua niille omille kallisarvoisille yöunilleni, jos jaksaisi huomenna lähteä ihan pääkaupunkiin asti ostelemaan Clas Olssonilta tavaraa armaalle ukkelille joululahjaksi hänen katalogimerkintöjensä perusteella =) :LOL:

Jakseluja ja tsemppiä ultraan meneville!
T. "Kale" ja "Paa" 24 + 3 (näin lyhkäisesti ilmaistuna, meillä kun on taito tiivistää, kuten huomataan), edellinen aika väsyneen hysteerisenä :LOL:

Angel:
Ihania kuvia;-)

Meilläkin olisi tänään edessä tuo kauan odotettu 4D-ultra;-) Toivottavasti mekin saisimme yhtä ihania kuvia ja kivan dvd:n, ja toivottavasti kaikki on ok muutoinkin;-) Tekevät samalla tuon istukkakontrollin, viime ultrassa kun istukka oli kauhean alhaalla, ja terkkari sanoi, että josko on vieläkin, varailee sitten tarkkailuaikoja taysiin. No, ainakin jätkä on äärimmäisen liikkuvaista sorttia, potkii vähän väliä ja välillä melko kovaakin, eli eiköhän se ihan kunnossa ole =)

Meillä nuo perheriidat ovat loppuneet kuin seinään tämän raskauden myötä :hug: Mies välillä jopa vapaaehtoisestikin vie koiraa, tekee ruokaa ja hemmottelee minua muutoinkin, ja sehän kyllä passaa miulle hyvinkin :LOL: Se johtuu ehkä tästä iästä, kun likemmäs 40 vuotta odottaa tuota esikoista, kyllä siinä jo miehenkin mieli herkistyy, kun sitten paketti on jo näinkin pitkällä tulossa :hug:

Mutta ihanaa päivää kaikille, laittelen kanssa kuvia ultrasta ja kuulumisia muutoinkin, jahka päivä niin pitkälle vierähtää :hug:

Dooris ja sinttipoika 24+6

Onnea Dooris ultraan =)

Joo ei meilläkään noita perheriitoja ole ollut tämän raskauden aikana eikä kyllä ennenkään :D Ja täällä mies ja kyllä osaa hemmotella mikä kyllä passaa minulle :D
Mut päivän jatkoja ja vokaahan paksusti :wave:

Baby dream ja "Topi" 22+1

veera mulla on semmonen alusvaateliikkeestä ostettu tukivyö mis on pienet "luut", oon tykännyt tosi kovaa.. esikoista odottaessa meni tosi isonkin mahan kanssa vaik ei siltä näytä.. on semmonen mahan alle tuleva ja rintaliivityylinen.

Mariaana
kyllä tosiaan pojat ehtii kasvamaan sit mahan ulkopuolellakin! meidän esikoinen oli syntyessään 40+4 3100g/50cm eli pieni poika ku vielä yli la:n syntyi.. mutta nyt lokakuun 1,5v neuvolassa oli 85cm ja 13kg eli meni pituudessakin jo +1 käyrää, iso poika siis vaik pienenä syntyi! kait se luonto hoitaa niin ettei miniäitit saa isoja vauvoja. itsekin nimittäin 158cm "pitkä".

sh07 :hug: Sen verran olen näitä palstoja seurannut että oon ehtinyt huomata että usein pelottavalta kuulostavat asiat selittyykin eikä mitää hätää ole. Mitatki menee helposti ultrassa vähä väärin joten viikon heitto mitoissa ei kai vielä ole hälyyttävä? uskon että teidät olis laitettu saman tien sairaalaan lääkärille jos olis joku iso hätä. toivottavasti asia selittyy jotenki näin eikä hätää ole. vielä :hug: ja paljon jaksamisia. ja niin joo, sinuakin neuvoisin soittamaan ultranneelle kätilölle jos vaivaa kovaa mieltä, vaadi saada selitys pian ettet viikkoja joudu kotona miettiin kaikkee.....

Doorikselle onnea ultraan, mua kiinnostaakin kovasti kuulla siitä ku meillä samassa paikka ultra sit tammikuun lopulla, rv 29+3 muistaakseni. Oon kyl jo miettiny et pitäiskö aikaistaa viikolla parilla.. mut toisaalta tota aikaa mulle sieltä ehdotettiin ku varatessa sanoin ettei mulla hoppu ole päästä ku oltiin just rakenneultrassa...

ja sit omiin kuulumisiin. "meinasin" kans hermostua mieheen eilen, mut syy oli yllättävä. oltiin kaksin jouluostoksilla ideaparkin lelukaupoissa ja mulle valkeni että mun suunnitteleman 50 euron sijaan mies oli budjetoinut pojan lahjoihin 300 euroa!!! siis haloo!!?! oli jo nostanut tililtä sen verran ja päätti et ne kaikki kulutetaa. minne ne kaikki lelut ees laittais ja ku siis se on vasta 1v8kk niin ei se tarvi niin paljo kaikkee... 50 euroa olis ihan hyvin riittänyt. tapeltiin sit lelukaupassa tyyliin mies käveli eessä ja heitteli kärryyn kaikkee ja minä mutisten perässä että ei nyt tuota eikä tuota ei ei ei ei. No, saldo oli sit alle 150e että kai se vähä rajoitti tuon ostelua. Tuli kyllä ihan yllätyksenä miehen käytös. Tai rahankäyttö.. Luulis et mies olis tullut tässä melki kymmenen vuoden aikana tutuksi mut ei. Ja ku se on isosta perheestä ja aina on kauhisteltu miehen sisko lapsien lelukasoja jouluna et ei noin paljoa tarvi ostaa... No, tällästä meillä. Mulla paineet vieläki nousussa ku ajattelenkin vaan tuota lelukasaa. mua ihan hävettää myöntää jos joku kysyy et mitä ostitte pojalle.

Anu ja vieläkin tekonimetön masun asukki rv 23+3

Yhteistyössä