***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

juu
terps, pikaisesti kuulumiset eilisestä ultrasta. Oli siis 2.rakenneultra kun ei ed.kerralla näkynyt sydäntä kunnolla. Nyt näkyi kaikki hyvin, ja kaikki oli kunnossa. Kysyin samalla kainosti, näkyisikö sukupuolta, ja lääkäri näytti vauvan pyllyä, ja sanoi: 'Mitäs tästä puuttuu...' eli tyttö siellä taitaa olla! Ja sitä minä pienessä mielessä olen toivonutkin, että saisi isosisko pikkusiskon :heart: Äidilläkin kaikki hyvin, painoa tullut vaan 300g/vko, verenpaineet mallillaan ym. Sokereita ei tarvi onneks mittailla kun vasta joskus joulun jälkeen, on tuo painonnousu ollut niin maltillista!

Rauhaisaa joulunodotusta kaikille!
Juu rv 22+3

Huomenta mammat

Huomenna ois neuvola sillo saan varmaankin kelan paprut ;)
Ollut puhetta hormoniviivasta. Mulla ei oo minkään laista viivaa :eek: En kyl jaksa muistaa edellisistä raskauksista et mite oli, ku niistä on kuiteskin aikaa jo 15 ja 8 vuotta :whistle:
Mut tyttöähän ne ultrassa veikkasvat eli en tiedä :LOL:
Vointi on ollut ihan hyvä paitsi toi närästys vaivaa :kieh: Voiks närästys lääkkeitä ottaa raskaana ollessa??? Esim: rennietä??? :attn:
Eipä sit muuta ku mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas: :xmas: :xmas:

Baby dream ja "Topi" 22+2

baby dream voit huoletta napsia närästykseen rennietä! ja samariiniaki saa ottaa, mut sitä ei kannata liikaa juoda suolojen takia
(-> turvottaa).

on muuten hassu että viime odotuksessa elin renniepurkki kourassa rv 10 alkaen mutta nyt ei vaivaa vielä ollenkaan! niin ne voi olla erilaisia nämä odotukset!

Huomenta!

Hieno joulukortti Anun perheellä! Mulla stressi kun vielä viimeiset yritän tänään saada laitettua - itse koetan tehdä, mutta ollut mutkaa matkan varrella ihan kiitettävästi, joten saas nähdä, saanko kaikkia itse tehtyä vai kuin.

Rennien lisäksi närästykseen käy odotusaikana Balancid. Itse olen tuota suosinut sen takia, että sisältää sokerin sijaan ksylitolia. Pieni ongelma vain on se, että Balancidin maku etoo mua ihan älyttömästi, niin että ehkä mulle nyt kuitenkin olisi pienempi paha se sokerilla makeutettu Rennie, vaikka semmoinen hammasneurootikko oonkin :LOL: Mutta toiselle tepsii yksi, toiselle toinen, ja yksi ystäväni ei ollut saanut Renniestä mitään apua, vaikka B. auttoi.

Mulla ei taida vieläkään olla mitään viivaa masussa, vaikka esikoisesta tuli jo ennen plussatestiä :eek: En sit tiedä, miten se on mahdollista. Tummui ja kasvoi kyllä odotusaikana. Nyt ei siis tosiaan mitään tai ei ainakaan juuri mitään, ja poika on kuitenkin tämäkin.

Mulla on kyllä tosiaan joulustressi päällä :| Lahjojen kanssa lähinnä, ja näiden korttien. Vaan eipä auta kuin yrittää tehdä asioille jotain... Tänään mennään Anton kummeille illalla, joten tulee pakosti pieni huilihetki silloin. Jos nyt sitä ennen ryhdistäytyis. Joululahjat on kuitenkin kiva stressinaihe, tavallaan. :) Vuotaraaputin, oli hienot lahjat sulla. Itsekin pyrin tekemään paljon itse, mutta saas nyt nähdä sitten.

Eipä sitten muuta tällä erää kuin onnea taas ultratuille ja tsemppiä sokeripolilaisille ja muille, joilla nyt koitoksia edessä! =) Kaunista päivää,
t. Kalenteri ja Paapau 24 + 5 :heart:

Onnea kaikille ultratuille ja sh:lle tsemppi- :hug: !
Nyt sitten saatu virallisesti lääkäriltä loppuviikko saikkua, sit onkin 2 viikkoa lomaa perään, joten ihanaa, kun saa vaan olla. Lääkäri epäili, että ois joku liitos hieman revennyt kyljestä, se teki sen kovan kivun ja häpyliitos on alkanut jo löystyä...nyt vaan kehotti ottamaan rauhassa ja kävelemään rauhallisesti oman jaksamisen mukaan. Jos tulee uudelleen, niin äippäpolille suoraan. Tulehdusarvot ok, hemppa oli 137. Kun kysäisin tuosta lievästä kutinasta tuolla alhaalla, sanoi johtuvan limakalvojen kuivumisesta, käski rasvata perusvoiteella...ne hormonit, ne hormonit! :ashamed: No, jos nyt saisi alkaa rauhassa keskittymään Jouluun! Möykky on ollut tosi hiljaa tänään, on varmaan raukka ihan puhki tästä kaikesta painelusta ja meiningistä hänen ympärillään!

t. vemu76 ja Möykky 21+1

Joo pitää ruveta popsimaan tota rennietä :p Sen takia kyselin ku paketissa lukee, et neuvoteltava ekana lääkärin kanssa :eek: Mut kyl mä sitä uskallan ilman lääkärin lupaakin ottaa ;)
Ihanan joulukortin olet tehnyt anuuu81 :xmas:
Mä tein tänä vuonna ite kortit ja sain ne ajoissa postitettukin :D
Vielä tyhmä :ashamed: kyselee sellasta, et mistäköhän sais ostettu sen tukivyön ja missähän hinnoissa ne mahtaa liikkua. Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vaivautua vastaamaan =) Selkää juimii tonne alas ihan mukavasti :kieh:

Baby dream ja "Topi" 22+2

baby dream , en mä sentäs itse tuota korttia ole tehnyt, käytiin valokuvaamossa... Tukivöitä myy mm alusvaateliikkeet, mulla semmonen. ja sit ihan lastentarvikeliikkeet. Itse ajattelin koittaa etsiä vielä toista tukivyötä huutonetistä. Naiset puistossa kehui Anita merkkistä tukivyötä.. Vaik siis mä kyl oon tykännyt tästä alusvaateliikkeen mallista ku tää ei mee koko mahan yli vaan tulee tohon alle. Ja täs on semmoset luut niinku rintaliiveissäki eli on tosi tukeva. Nytki parhaillaan päällä eikä ahdista mistään.

Kokeileppa huuto.netistä hakea hakusanalla tukivyö (osasto äitiysvaatteet- ettei tule painonnostovöitä sun muita listaan kans) niin varmana saat kuvan eri mallisista vöistä.

sh07 Onnea valmistumisen johdosta ja tsemppiä muutenkin!On siellä tainnut nyt olla ultraajaana joku puusilmä!!

pikkumyy84 tervetuloa :wave:

Täällä ollut niin tasasta matalalentoa,että oon vaan taas lukenut juttuja :ashamed:
Samoja vaivoja,kuin muillakin ja näin päivisin iskee saamattomuus..nää kuitenkin niitä hetkiä,kun vois saada jotain aikaseksi,kun esikko päiviksillä.Lahjat voi taas paketoida vaikka aattona,kun on jo helv...tinmoinen kiire,siitähän on tullu jo perinne :LOL:
Oon miettinyt pääni puhki noita nukkumisjärjestelyjä.Tyttö 1,5 vee nukkuu vielä meidän kanssa samassa huoneessa pinnasängyssä,joten pitäis ostaa se sänky ja miettiä mihin sen laittaa.Melkein tekis mieli ostaa suoraan jo jatkettava kerrossänky,mutta hintaahan silläkin oli vaan 900 ? ilman mitään patjoja ja peittoja :whistle:
Viisaita neuvoja otetaan vastaan ja vinkkejä mistä saa halpoja sänkyjä?!!
Onnea mukavista ultrakuulumisista!!
Mulla ei mitään poikaviivaa,joten eiköhän se tyttö tule!
T:A-I ja tiuhti 24+3 :heart:

Ihan äkkiä tuun kertomaan kuulumiset.. Eli rakenneultra oli ja kaikki kunnossa.. Aivan mahtavaa oli kuulla nuo sanat ja nähdä pikkuisen sydän, selkäranka jne... Sukupuolta kun kyselin niin kätilö sanoi että tällä näkymällä mitä hän nyt saa, kahtoi kyllä moneen otteeseen ja aina palas samaan vastaukseen niin, TYTTÖ olis tulossa... Hiukan valitteli huonoa näkyvyyttä muutamaan otteeseen koko ultrauksessa, mutta kaikki silti näkyi mitkä pitikin nähdä..

Nyt pitää lähteä töihin.. Huomenna olisi neuvola heti perään niin sitten lisää kuulumisia..

Sofku&juu Onnea ultrakuulumisista ja tyttö uutisista! Alkaa meidän pinoon tulla lisää tyttäjö, kun aluksi näytti niin poikavoittoiselta tuo rivi ;)

ON: tänään oli neuvolalääkäri ja oli muutes tosi mukava lääkäri. Harmi, että nyt muuton takia siis vaihtui myös neuvolatäti, joka taas oli aivan urpo. Lääkärin mukaan kaikki loistavasti eli hemoglobiini 120 ja paineet matalat 60/102. Ainoa murheen kryyni oli taas tuo paino eli taas tullut 735g/vko. Koko raskauden aikana siis yhteensä on tullut 8,5kg ja multa oikeasti tulee kohta itku. Ajattelin, että pysyisin raskauden aikan alle 70kg, mutta paskan marjat, tänään oli 68,5kg. Lääkäri ei valittanut, mutta itselle tuli huono omatunto syömisistä. SF mitta oli 22,5cm eli meni yläkäyrän yläpuolelle ja sen takia lääkäri tarkisti sen 3 krt. Sokerirasituskokeeseen ja rh - tarkistukseen menen 9.1. ja saimme ajat perhevalmennuksiin ja kelan paperit. Ne laitoinkin jo eteenpäin!

Närästyslääkkeistä on ollut puhetta ja sain kaverilta jotain multitabsin närästyslääkettä joka on tarkoitettu raskaana oleville! En ole kyllä käyttänyt kun kyseistä vaivaa ei ole ollut, mutta ihan vaan tiedoksi...

malttamaton :hug: tiedän tunteen kun paino vaan nousee.. esikoista odottaessa oli lähtöpaino aika tasan 59 ja laitokselle menin 8:lla alkavalla painolla. pahimmillaan painoa tuli 1200g/viikko!!! :eek: mut en tiä, ei mulla sokereissa mitää ollu koskaan, en ees pidä erityisesti makeasta. söin vaan kaikkee suolaista hyvää ja makasin kotona.. tai no kyllä mä kävelylenkkejä tein... en tiä. sitä vaan tuli niin helposti. että sympatiani saat, tiedän fiiliksen.
ja siis ei mullekaan koskaan kukaan valittanut painonnoususta, kait ku lähtöpaino ei ollut ylipainoinen... no, jos lohduttaa niin kiloja ne vaan on-turha stressi pois odotusajalta. ehtii ne sit joskus karistaa pois, joillain lähtee ihan imettämälläki vaan. (tosin mullei kyllä lähteny 8kk imetyksellä mitää...)

Sofku onnea tytöstä! ihana saada tyttöjäkin pinoon.

ja Aina-Ilonalle piti sanoa että mä ainaki ajattelin ostaa sit ku poika siirtyy jatkettavaan pinniksestä (ei vielä hetkeen) sängyn Ikeasta. Hyviä ja edullisia. Koitappa kattoo nettisivut, saa tilattua netin kauttaki jos asut kaukana...

anuuu81 ihana kortti. hei nyt nolottaa ihan hitosti. oltiin tossa viikko sitten yksissä juhlissa. ja eilen sain kuulla että yksi vieraista oli kysyny/todennu että "jaa niilläkin on laskettu aika ihan just vai?"
Sukulainen oli sitten todennu nauraen "joo-huhtikuussa" :LOL: onhan tää mun maha aika iso,mutta... :ashamed: :LOL:
huomenna saan kelan paprut-jee...

anuuu81 muuten missä teidän uusi vauva nukkuupi? Meillä kyllä pakko ottaa pinnis myös vauvan käyttöön ihan jo oman nukkumisen kannalta ja päivisin koiran takia hyvä olla vähän suojassa,ettei hyppää päälle ja muut systeemit saattaa kaatua.Ajattelin myös,että esikko kyllä ei nuku omassa sängyssä,jos vauva saa olla vieressä..no aika näyttää,mitä keksitään =)
welhotar multa kanssa yks isännän kaveri kysy,että joko se kohta syntyy? :kieh: Toivottavasti EI!

heippa.

mä olen jotenkin tippunut tästä porukasta pois/ulos.
jotenkin sellainen olo että mut voisi poistaa koko listasta :/
ehkä mä välillä voisin käydä.. tai sitten en.
täällä jotenkin muutama sama pyörii (en tarkoita pahalla, ei saa loukkaantua) ja juttu tuntuu pyörivän niitten kesken.
(edelleen pahoittelen jos loukkasin)
en vaan tunne että kuulun millään tavalla pinoon.. :(

kaikesta huolimatta, voikaahan hyvin :wave:

heips
eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. rautaa vaan sain (spartocinea) kun hemppa oli pudonnut mullahan hemppa oli ensmäsellä nla käynnillä 150. ja kelan paperit sain sekä sokerirasitus on tammikuussa muistaakseni 11pv ja myös perhevalmennus kerrat, täällä on ihmeen paljon prin kk aikana ens keväänä ekakertalaisia kun on viis paria mein lisäksi pieni paikka kuitenkin...
ja terkka vei mut viimesksi fysioterapeutille jolta sain tukivyön masuun, fysioterapeutin kommentti kun näki mun käyntikerrat et mites sä tohon ikään mennes oot jo noin paljon täällä käynyt mitä sä oikeen teet työkses et noin paljon käy paikkojen päälle.... joo oon eläintenhoitaja ja tuotantoeläimille.

welhotar: Me oltiin kanssa bileissä viime lauantaina, jossa tyttö, jolla oli laskettuun aikaan 4 vkoa kysäisi multa, että meillä on varmaan aika lähekkäin noi lasketut ajat? Eli iso masu on täälläkin ;)

anuuu81: Kiitos lohdutuksista! Itseään tuosta painonnoususta voi vaan syyttää enkä aio siitä kauheasti stressata. Onhan sitä aikaa sitten saada sitä pois! Mutta on vaan aika valas olo, vaikka mies koko ajan hokee että parempi vaan, vauvakin kasvaa paremmin. Yrittää lohduttaa että jos mulla on hyvä mieli, niin on vauvallakin.

Olen tänään menossa kaverille kylään, jolla on takana nyt yli 3 vuoden yritys: 1 IVF ja 1 PAS. Uusi PAS tulossa tammikuussa. Paha mieli mennä, kun tiedän kokemuksesta että hänelle tulee paha mieli mun masusta. Ennen oltiin kohtalotovereita lapsettomuusjutuissa ja nyt sitten ei olla nähty sen jälkeen kun mulla masu on tullut kunnolla näkyviin.

Vauveli sai tänään ensimmäisen joululahjansa :heart: Kaveri joka suostuu toivottavasti kummiksi kävi tiputtamassa töihin, ihanaa!

anu, ihana kortti. mutta minkäkokoista tukivyötä sä kaipaat? multa joutais lainaan Anitan L-kokoinen musta tukivyö.

kävin tosiaan tänään siellä sokeripolilla. nyt alkaa joka ilta insuliinipistokset, jatkuu raskauden loppuun. no, pääasia että sillä saataisiin tuo aamun paastoarvo kuntoon ja vauvalla kaikki hyvin. en päässyt ultraan tänään, mutta huomenna pitäisi soitella terkalle että mites sen rakenneultran kanssa kun viimeksi oli vähän huono näkyvyys... ja lähetteen ravintoterapeutille sain, plus uuden ajan tuonne sokeripolille.
ei mennyt kuin keposet neljä tuntia vaikka kahteen tuntiin lupasivat homman hoitaa. juupajuu. ens kerralla on sentään lämmin ateria siellä mulle, nyt eivät olleet varanneet kasvissyöjälle sapuskaa.

Yhteistyössä