***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cappuccino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hysteerinen mulle lääkäri neuvoi ostamaan "sarvikuonon" eli nenäkannun apteekista, se maksaa vaivaisen 10-14 euroa ja auttaa myös raskausajan kuiviin limakalvoihin. Siinä on käyttöohjeet sisällä ja apteekkihenkilökunta neuvoo myös. Ainoo mitä tarvit on suola, mielellään hienorakeinen merisuola ja vesi. Luonnonmukainen flunssanhoitokeino ja sillä mä selätin sen poskiontelotulehduksenkin ilman antibioottia ku mun lääkäri oli sitä mieltä ettei aleta testaamaan niitä mulla ku ei niitä ole raskaanaolevilla testattu. (penisilliinille allerginen, siksi ongelma lääkitä ) niin ja tuota sarvikuonoa on muutes helppo käyttää, itse olin ennakkoluuloinen, ajattelin et kirveltää ja silmät vuotaa ja sotkee, mut ei tee mitään noista! tosi siisti ja nopea käyttää, eikä lähde ripsivärit valumaan. ja voi sitä ihanuutta kun sen jälkeen hengitys kulkee hyvin! mul ainaki on raskausaikana aina nenä tukkoisen oloinen ku on limakalvot niin turvonnut tai jotain.. vaik siis ei ole ees nuhaa niin silti tuntuu.....

joo, ei kai auta ku painua tekeen pakkauslistaa ja sit pakkaamaan. lähetään päivällä ajamaan pohjanmaalle joulunviettoon. kuitenki joudutaan pahinmaan ruuhkaan... lähtö noin klo 14 vasta ku mies meni tyhmänä varaamaan yhdeksi parturin itselleen :headwall:

Anu ja menossa rv 23+6

Moi pitkästä aikaa!
Olen lomaillut tämän viikon ja ehtinyt vain pariin otteeseen lueskelemaan teidän muiden kuulumisia!
Ihania 4d-ultrakuviakin joku oli lisäillyt sivuille!Dooris-71 taisit olla? Mukava katsella lähes samoilla viikoilla menossa olevia kuvia ja miettiä, että tuolta siellä omassakin mahassa näyttää, toivottavasti!
Itsekin soitin Ouluun Terveystaloon ja kyselin hintoja, Kela-korvauksen jälkeen jäisi maksettavaa vielä yli 200 euroa..
Joten luovuin ideasta, meillähän on edessä vielä kaksi kunnallista ultraa, kaksiulotteisena tosin, mutta silti.

Pulttibois kirjoitit ulkopuolisuuden tunteesta, ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kaikki olemme samassa veneessä, joten pysytäänhän mukana!

Olin alkuviikon mieheni työmatkalla Savon suunnalla mukana.
Oli ankean lumetonta!
Ihana oli palata kotiin, vaikka täälläkin hanget ovat hiukan huvenneet, mutta silti jouluinen meininki.
Ostelin ensimmäiset vauvanvaatteet, kun Lindexillä on niin söpöjä!
Siellä oli vielä tarjous, että osta 30 eurolla, saat kympin alennusta.
Joten miehen kanssa valittiin kolme ihanaa pienenpientä bodya ja pörröinen ruskea karhumainen fleecehaalari. ihania!
Kirpparilta löysin vielä Ruskovillan silkkisen vauvapaidan ja äidiltä sain pienet neulotut töppöset. Kiitos kaikille, jotka antoivat vinkkejä, mitä vauveliini tarvitsee äitiyspakkauksen lisäksi!

Eilen napsahti 26 raskausviikkoa täyteen, jännää että enää 14 jäljellä!
Vaivat ovat pysyneet poissa ja nyt koputan puuta, että pysyisivät vastakin! Olen lepäillyt, syönyt vähän liikaakin ja kävellyt koiran kanssa.

Kohta alkaa ihana Joulunaika, tänään ostelemme jo jouluruuat ja huomenaamulla kipaistaan kuusi lähimetsästä!

Mukavaa Joulunaikaa kaikille!
Pikaista paranemista flunssaisille!

Iloisin terveisin
Kellukka ja Vaivero 26+1

Moikka :wave:

Ei mitään uutta. Kohta kauppaan ruoka ostoksille. Miehelläkin alkaa sit tänään joululoma :D Ois alkanut vasta lauantai iltapäivällä, mut niiltä meni puuauto rikki ja on viemässä sitä korjaamolle.
Mut ihanaa joulun aikaa kaikille mammoille :xmas:

Baby dream ja "Topi" 22+4

Anuu81 en jaksanut lähteä apteekkiin kun olo on niin huono, mutta kokeilin tuota kannunperiaatetta omalla patentti systeemillä ja TOIMI!! Toivottavasti vaikutus kestää kauemmin kuin pienen hetken, olo on vieläkin huono, mutta eipä ole tuota nenäongelmaa kaiken muun kurjan olon lisäksi. LOISTAVA homma. KIITOS vinkistä :hug: Mies saa töiden jälkeen poiketa apteekin kautta ja tuoda kannun.

Ja sitten täytyy varmaan alkaa kokeilla Kalenterin vinkkejä, jospa saisin itseleni mahtavan olon, kun kaikkea kokeilen...pää on ainakin niistämisestä ihan kipeä...

Hysteerinen RV 24+4

Hysteerinen&kalenteri+muut flunssaiset: Nyt on varmaan menossa joku hemmetin joulunalusflunssa. Mulla alkoi toissa yönä kurkku karheutua ja valuu inhottavaa räkää koko ajan kurkkuun. Eilisen illan litkin glögiä ja teetä vuorotellen eli kuumaa juomaa tulee täälläkin korvista ulos. Tänään olen lääkinnyt tuolla Panadol Hotilla, joka kyllä toimii ihmeen hyvin! Odotan milloin tuo räkä alkaa valumaan nenästä. Koko raskauden aikana en olekaan ollut milläänlailla kipeä eli ehkä on aika, mutta olisi nyt tullut loman jälkeen eikä joululomaksi. Tunnollinen työntekijä kun olen niin yleensä aina sairastan lomalla enkä muulloin :(

No heippa taasen;-)

Kaamea kiirus olevinaan töissäkin, kun olen ensi viikon hyvin ansaitulla (?;-) Joululomalla =) , mutta josko taas hetkeksi livistäisi tännekin kahtelemaan kuulumisianne ;-)

Kellukka:
Jeps, lisäsin yhden kuvan profiiliin Väinöstä, kun sain vihdoin sen skannattua koneellekin ;-) Melkoisia hintaeroja on tosiaan noissa 4D-ultrissa, itse kävin hämeenlinnassa ja oma hinta oli 130? + tstomaksu 7?, eli vielä ihan siedettävissä lukemissa =) Ja tuota mukaan saatua levyä on tullut katseltua varmaan jo hintansa edestä :hug:

Muuten ei ihmeitä, tänään täytyy hakea vielä pari unohtunutta joululahjaa ja vähän siivota isompia; nämä kurakelit ja koira on vähän huono yhdistelmä, ja olisi se valkoinen joulu muutoinkin ollut hieno homma, mutta minkäs teet... :hug:

Miekin olen vähän huono kommentoimaan kirjoituksiin, kun on eka raskauskin menossa, niin omatkin tiedot ovat vähän sitä sun tätä, luen kyllä aina kaikkien kuulumiset, eli pulttibois ja muutkin; pahoittelen, etten ole pahemmin vastaillut, mutta kuulumisenne kiinnostavat, eli älkää suotta jättäkö meitä ;-)

Ihanaa päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 25+2

Aina-ilona apteekista löytyy monenmoista magnesium-valmistetta, ite oon syönyt Emgesania. tänään karmea pääkipu, mahaa pistää ja oksentanut kaiken pihalle. että mahtaisko olla raskaushormonit taas asialla, toivottavasti. varmuuden vuoksi kyllä peruin kaverin kanssa sovitun kyläilyn ja siirsin huomiseksi...

rakastava äiti: Me asutaan Kuivasrannalla ja minä vm -84 ja mies -82. Ensimmäistä odotetaan innolla ja la 5.4. Meillähän on melkein samoihin aikoihin lasketut ajat. Vois melkeen sattua samaan aikaan. :D
Me käytiin tosiaan siellä 4d:ssä keskiviikkona. Täällä Oulussa se on tosi kallista verrattuna muihin kuntiin. 285 pulitimme ja odotellaan mitä kela korvaa. Ei se kauaa kestänytkään. Jotenkin jäi harmittava mieli kun odotukset oli korkeammalla teidän käyntejä kuunnellessa. Nooh, eipä sille mitään mahda.
Tässä kämppää yritän laittaa kuntoon. Pitäis vielä illaksi mennä töihin. Stresaaan jo valmiiksi kuinka kiire sitä sitten on kun ihmiset hulluna viimeisiä lahjoja hankkii. Alkaa nuo supistukset nimittäin lisääntyyn kun kovin juoksee. Tarjoilija siis olen. Olihan niitä kohtalontovereitakin täällä :wave:

Eilen oli sitten se neuvola käynti.. Piti vaan suoraan sieltä niin töihin mennä kauhealla vauhdilla, kun tietysti just eilen oli täti omassa aikataulussaan myöhässä..

Paino oli tippunut -846 g/vko ja nyt ollaan 400grammaa lähtöpainon alapuolella.. Neuvolatäti oli heti niin iloinen että.. eipä sitten tullut edes muita "haukkuja" mistään, tais siis mennä onnesta sekaisin kun tuo paino oli tippunut... Työnteko ja sen runsaus on näköjään vaikuttanut tuohon, koska en todellakaan ole mitenkään yrittänyt sitä tiputtaa tai mitään ja syönnyt olen ihan samalla lailla kuin ennenkin..

Verensokeritkin oli hyvät ja paastoarvoistakaan ei kommentoinut vaikka sen lapun arvojen mukaisesti ovat olleet koholla.. Hb:ta ei tällä kertaa jostain syystä mitattu ollenkaan.. :o Mutta verenpaine oli tosi hyvä 124/74 ja sf 23 cm, tuohonhan tietysti vaikuttaa kun tuota omaa massaa on jo ennestään niin reilusti.. :D

Tänään soitan ja varaan tuon 4D ajan.. Varmaan tuonne tammikuun lopulle on se järkevin ottaa kun sitten olisi jo mukavasti noita viikkojakin kasassa... Teillä kun on täällä ollut niin nättejä kuvia niin pitäähän niitä sitten itellekkin saada.. Ei tuosta rakenneultrasta tullut kuin yksi "nätti" kuva mukaan... ;)

Mutta nyt pitää jälleen mennä...

Pulttibois ja muut : myös täällä monesti on tuntunut siltä kuin ei kukaan välittäis omista kirjoituksistani ollenkaan, mutta siltikin vaan kirjoitan.. Sitten kun saakin vastauksen johonkin kysymykseen niin tuntuu hyvälle ja oonkin tajunnut että mitäs sitä nyt muut edes kommentoimaan tekstiäni jos se vaan mua itteäni koskee... Sehän tän sivuston tarkoitus onkin ( ainakin mulle ), että saa purkaa tunteita ja fiiliksiä kaikesta ja kun ensimmäinen odotus on niin on mukava lukea kaikkien muidenkin tunteita ja sitten saada niitä hyviä neuvoja ja "lohdutuksia" asioihin... :p

Äkkiä piti tulla vielä takaisin.. Soitin äsken sinne mediroihin ja varasin sitä 4D aikaa, niin ensiksi se nainen siellä puhelimessa oli sitä mieltä että vain vko 20-22 se voidaan tehdä.. Miehän olihan ihan, että häh... ?! Silloin kun ensimmäisen kerran sinne soitin niin suosittelivat vasta vko. 24 jälkeen tulemaan... Ja niinhän täälläkin on monille sanottu... Sain sitten sen varaamaan mulle ajan 14.1, jolloin viikkoja 27 + , toivottavasti nyt vaan ei pissaa lahkeelle tämä koko juttu.. :o :kieh:

Tervehdys!

Niin malttamaton, mä en nyt tällä hetkellä olekaan flunssassa, kop kop, vielä... muuten on kyllä tosi nuutunut olo ollut, yhtäkkiä iskenyt. Liekö sitten psykosomaattista, kun terkkari sanoi siitä hb:sta ja verenpaineesta, että voisi hyvin heikottaakin :D Mut voi että mua taas kerran painaa hammasasiat: mulla muutamat hampaat tuntuu karheilta ja kun rupesin asiaa tutkailemaan, niin näytti siltä kuin yhdessä ois jotain! :o Nää on näitä mun hömpötyksiä, mutta pelkään ihan älyttömästi, että purukalusto menee tosi huonoon kuntoon, ja sitten kun jään sitä murehtimaan, en meinaa pystyä mitään muuta tekemään. :ashamed:

Niin muuten, tuo Anun ehdottama sarvikuono on kyllä oikeasti hyvä, senpä meinasin unohtaakin. Ajatus vähän kammotti alkuun, mutta on ollut apua ja mullakin uhittelevat postiontelotulehdukset hoituvat huuhtelemalla.

Tänään käytiin vähän jouluostoksilla pojan kanssa, mm. ostin lisäroinaa omatekoisia lahjoja varten ja huomasin kotona ostaneeni väärää kamaa |O Poika nukkuu onneksi nyt, joten asiaan ei voi tällä hetkellä hirveästi vaikuttaa. Tekemistä olisi tässä silti, mutta en saa aikaiseksi, kun murehdin vain noita em. hammashommia :D

Tänään sitten taas tasaviikkoja, 25 kaikkinensa! =) Paapau ollut hiukan eilistä rauhallisempi tai sitten oon itse tohissut enemmän ja kuulostellut vähemmän, kivasti kuitenkin liikkuu.

Tsemppiä vielä jouluvalmisteluihin,
t. Kalenteri ja Paapau

Täälläpä oli kirjoittamiseni aikana tullut tekstiä... Sofku, varmaan se siellä puhelimessa sekoitti nyt siihen rakenneultraan. Se perinteinen rakenneultra ei ehkä onnistu kuin suunnilleen noilla viikoilla, mutta ehkä ei ymmärtänyt, että kysymys on "hupiultrasta" - suo anteeksi hassu ilmaus mutta siis että ei ole kysymys mistään "seulonnasta" tms.

nuhaan meillä muuten tepsii raaka sipuli. haisee hemmetin pahalta, mutta auttaa jo yhdessä yössä koko poppoolle. silppuan sitä lautaselle ja laitan lautasen makkariin.

miten paljon te muuten juotte vettä?

rakastava äiti Joo, OYS:iin menen synnyttämään, mutta minulla on LA niin tuolla huhtikuun lopulla, että saattaapi mennä toukokuun puolelle. Ja parempi niin, sillä mies just kertoi, että on työmatkalla jossain huhtikuun puolenvälin tienoilla. Joten parempi olisikin jos LA vähän siirtyisi - eteenpäin.

Meille on tosiaan ensimmäinen tilauksessa, ja ultrassa oltiin niin sekaisin, että unohdettiin tykkänään kysyä, että josko on poika vai tyttö tulossa. Jännitys säilynee siis loppuun asti. Mikä on toisaalta hyvä, sillä en halua, että sukulaiset ostelevat mitään vaaleanpunaisia/-sinisiä vaatteita.

Itse ollaan vuosimallia 79 (minä) ja 78 (mies) eli suurinpiirtein samanikäisiä ollaan teidän kanssa. :)

Haikara niin missä paikassa te kävitte 4D-ultrassa. Ja tiedätkö Oulusta muita paikkoja? Tuo 285 kuulostaa kyllä vähän liian kalliilta.. mieluummin ostelee sillä rahalla vaikka vaatteita pikkuiselle.

vuotaraaputin, aina-ilona ja muut jotka tietävät magnesiumista ostin itsekin tuota emgesan-valmistetta, kun sen saattaisi auttaa levottomiin jalkoihin, jotka minua ovat kiusanneet viime aikoina. Sitten äkkäsin tuoteselosteesta, että sitä ei suositella käytettäväksi samanaikaisesti magnesiumia sisältävien vatsan liikahappoisuutta vähentävien tuotteiden kanssa (=rennie) ja lisäksi huomasin, että käyttämissäni raskaus-vitamiineissakin on magnesiumia. Netistä (yllätysyllätys) löysin hieman ristiriitaista tietoa siitä, voiko magnesiumista tulla yliannostusta. Argh! :headwall:

Ja sitten vielä hauska juttu: minulla on nimittäin ollut hieman nukkumisvaikeuksia, uni ei vain tule, eikä yöllä väsytä, kun pitäisi nukkua. Parina yönä menin vierashuoneeseen nukkumaan, kun isä oli ollut yötä ja patjat ja lakanat oli vielä paikoillaan ja paikan vaihdos tuntui auttavan unensaantiin. Nyt kun vierasvuode on korjattu pois, ei ole enää oman sängyn lisäksi muita nukkumapaikkoja. Viime yönä sitten taas pöyriskelin ja yritin saada unta.. viimein kokeilin pientä huijauskeinoa eli käännyin toisinpäin nukkumaan (pää jalkopäähän) ja sain kuin sainkin unen. :laugh: En ymmärrä mikä juttu tää oikein on. Ehkä meidän uudessa kämpässä on energiavirrat huonosti just sängyn suunnassa. :attn:

juuri mä syön nyt Multitabsin raskausmonivitamiinia+magnesiumia ja Rennietä jos närästää. nää kaikki on näytetty ja juteltu terkkarin kanssa ja kuulemma ovat ihan ok.

sain tänään viimein terkan kiinni, kun piti siitä ultrasta kysellä. enää ei kuulemma kannata varata aikaa toiseen rakenneultraan keskusäitiysneuvolaan vaan ultraavat sitten rv28 sokeripolilla. tuskin kuitenkaan vauvalla mikään hätä on. samalla kysyin että onko totta että insuliinihoitoisten vauvat tosiaan viedään heti lastenosastolle ja terkka sanoi ettei ikinä ole kuullut näin automaattisesti tapahtuvan, tietty se riippuu vauvan kunnosta. huh, on siis suuri toivo saada poika sitten vierihoitoon :heart:

Heissan vaan täältäkin..
Joulu kiireitä on ollut kovasti :xmas:

Tässä kysyn että onko muilla kuinka kovia alavatsa kipuja?
Mulla on kauheita kipuja melkein koko ajan. Lähinnä tuo toisen puolen liitoskivut on aika kamalia ja joskus rajoittaa ihan kävelyäkin.
Tässä kauhulla odotan kävelenkö minä enää Huhtikuussa ollenkaan :whistle:
On vain pitänyt vähän rajoittaa välillä itseä ja muistaa levätä. Valitettavasti ei ole pahemmin onnistunut näin joulun alla.

Jonkun verran mulla myös supistelee? Mites muilla?

:heart: Ihanaa Joulua kaikille! :heart:

-Taika ja masukki 22+3-

Taika (huomaa etten jaksa tehdä muuta kuin istua tässä kun pitää koko ajan kytätä ketjua :whistle: )
mulla on viimepäivinä alkanut vihloa ihan sairaasti alamahaan. aina toisella puolella, puoli vaihtelee, tuntuu pistävää kipua teen sitten mitä tahansa. esikoista odottaessa kivut tuli kun teki äkkinäisiä liikkeitä, nyt sattuu ihan muuten vaan.

supisteleeko sua kipeästi? kivuttomat supistukset on ihan harmittomia ja niitä mulla on yleensä iltaisin/yöllä. eivät koske, mutta olo tuntuu vähän tukalalalta ja hankalalta.

Vuotaraaputin ja Taika-79 yritin just tänään soittaa neuvolaan ja kysellä että mikä ihmeen kipu mulla on tuolla vasemmalla puolella alamahassa, eilen kaupungilla koski niin kovin että piti kävely lopettaa ja vähän aikaa miettiä et mitä teen. En usko että se supistus oli, kun tuli niin kova kipu yhteen kohtaa :o ja sitten taas kun lähti kävelemään niin jatkui. Tänään ollut sama juttu, vaikka sänkypotilaana olenkin tämän flunssan kanssa. Onko ne sitten liitoskipuja?? Ja välillä koskee koko alamahaa sillein menkkamaisesti ja oon ihan ihmeissäni aina että mitä kipuja nää oikeen on..... :o :o

eiköhän ne niitä ole. mulla esikoisesta liitoskivut tuli vasta loppuraskaudessa ja se tuntui siltä kuin puukkoa pyöriteltäisiin nivusissa. nyt on jatkuvaa jomotusta/pistoa yhdessä kohtaa. ja ne menkkamaisetkin kivut kuuluu kyllä ihan asiaan, älä huoli :)

Minäkipä kommentoin tätä ulkopuolisuuden tunnetta, josta täällä on kirjoiteltu. On varmaan ihan normaalia näin raskausaikana, kun hormoonit hyrrää. Sitä on kaikin puolin herkkänahkaisempi, ainakin omalta kohdaltani näin on. En ole kokenut sitä tällä palstalla, varmaan siksikään koska en aktiivisimpia ole :ashamed: Mutta esimerkiksi töissä minusta tuntuu koko ajan ulkopuoliselta, niinku kaikki odottaisivat minun pois jääntiä. Todennäköisesti tämä on vain oman mielikuvituksen tuotetta, ja saa aina vähän väliä repiä itseään itsesäälin aallokosta.

En usko kenelläkään olevan halua tehdä tästä ns. sisäpiirin pinoa. Minulle te Pulttis ja Hysteerinen olette jopa parhaiten mieleen jääneiden joukossa :hug: Ei kannata luovuttaa.

Asiasta seuraavaan, täällä yksi flunssailia lisää :snotty: nenä niistetty jo rohtuneen punaiseksi. Aamulla heräsin todella vihlovaan kurkkukipuun, tietääkö kukaan saako raskaana syödä Pafucinia? Pakkausselosteessa ei ollut mitään mainintaa :|

Oikein ihanaa Joulun odotusta kaikille

Mariaana 23+2

ps. mulla ei vieläkään ole vauvalle keksitty työnimeä :headwall: Miehen ehdotus on Kunto (sais edes vähän aikaa olla Kunnon isä) Itse en vain ole ajatukselle lämmennyt... jokin herttaisempi olis mieleen

Heipparallaa kaikille! Hengissä täällä ollaan, nipin napin, vaikka minusta ei ole mitään kuulunutkaan. Kuten Joanna tuossa joku sivu aiemmin (pikaisesti luettuna) sanoi, niin tämä marketin joulukauppa on teettänyt pitkiä päiviä ja stressipiikki on humahtanut korkeuksiinsa tällä viikolla, etten ole pariin viikkoon käynyt koneella kuin maksamassa laskut, ja nekin aina pari päivää myöhässä B)

Viime neuvola oli pari viikkoa sitten ja kaikki oli kunnossa. Hemppa oli laskenut alle 120, joten aloitettiin sitten raudan rouhiminen. Pieni pelko oli persuuksissa tuosta raudasta, että jos kovettaa mahaa entisestään (ruoansulatus on täysin jankissa eikä oikein ummetuslääkketkään ole auttaneet), niin en voi sitä käyttää, mutta onneksi kävi toisin päin.

Vaavin sydänäänet jumputti 124, nukkui vissiin... Paino oli noussut mulla neuvolaan mennessä yht. 6 kg alkupainoon nähden, mikä oli neuvolan tätinkin mielestä paljon viikkoihin nähden, mutta ottaen huomioon mun alhaisen lähtöpainon, niin ei toppuutellut syömisissä. Ehkä sitä on tullut syötyä, mitä haluaa, paljon katselematta, onko ruoissa kuinka paljon ylimääräisiä kaloreita. Karkkia ja herkkuja on kulunut kiitettävästi, ja onhan tuo joulukin tulossa, joten tuskin ruokatapoihin tulee kovin paljoa viikon sisällä muutosta :D Kieltämättä olen painonnousun huomannut itsekin, lanteille on alkanut muodostua kahvat, joita ei ole ennen ollut. Olen myös lenkkeillyt aina töissä jaloilla vietetyn reilun 8-10 tunnin lisäksi iltaisin, mutta nyt olen ollut pari kuukautta niin rätti, etten ole paljoa lenkillä käynyt viikonlopun ulkopuolella. Edellisen allekirjoittaa valitettavasti myös perheemme karvaturri B) Liitoskivut ovat olleet vajaan kuukauden ajan myös pahenemaan päin, joten tällä viikolla ilmoitin pomolle, että jään sairaslomalle tammikuun talviloman jälkeen, jos vain suinkin jaksan sinne asti. Työpäivieni aikana en istu 5 minuuttia enempää, ja parin tunnin päästä kävely muuttuu ankkamaiseksi keinunnaksi, kun lantioon ja lonkkiin alkaa jomottava särky. Viikonlopussa särky rauhoittuu, kun ei tarvitse olla niin paljon jalkeilla. Odotan kotiin jäämistä innolla, sillä pääsenpähän vihdoin ja viimein nauttimaan tästä raskaudesta, kun työt ei stressaa. Tähän mennessä olen ihmetellyt raskauden todellisuutta vain vilkaisemalla peilistä isommaksi käyvää ulkomuotoani.

Mutta tämä tästä omasta navasta tällä kertaa.

Toivotan kaikille lämmintä joulua. Jospa se joulutunnelma ei ole lumesta kiinni, kun sitä tänä jouluna niin harvalle suodaan.

Huh huh. Nyt vihdoin joulusiivot tehty, lahjat ostettu ja oma kalkkuna haettu palvaamosta. (viimeksi näin raukan elävänä..) mut kieltämättä hyvälle näytti ja hiukan täyty koemaistaakin ;)
Päänsärky hävisi saman tien eilen kun olin lääkärissä käynyt. Ei löytänyt lekuri sen ihmeempää syytä. Hb,paineet ja pissa kaikki normaaleja.
Se mikä oli yllätys, niin keskiraskauden aikana saa syödä Buranaa! jopa 600mg kolmesti päivänä kuulemma tehoaa paremmin juuri päänsärkyyn.
Eipä ole vielä tarvinnu popsii.. toivottavasti päänsärky hävis, eikä enää tulis takas. viheliästä.

Sofku[/b udellaanpa lisää, sä oot siis kokkolasta myös lähtösin. Oot mun pikkusiskon kans saman ikäinen =) Missä päin asustat nykyään? (varmaan olis keskusteluista selvinny, mut ei jaksanu lukee..)

Täytyy kävästä kurkkaa vielä maaliskuiset ja sitten lahjojen paketointiin ja unten maille!

Minä & Voice 25+5

Rakastava äiti: Olikin vissiin tuolla jossain ketjun alkupäässä puhetta samasta la:sta ja paikasta... =) Itse olen siis vm-84 (tammikuussa taas vuoden lisää :/ ), mies on vm.-83. Esikoinen on poika ja vilkas sellainen =)
Sitähän ei tiiä vaikka jossain vaiheessa oltaiskin yhtäaikaa laitoksella, mä tosin toivon et tää syntyis maaliskuun puolella :whistle: tai sitten 4. päivän jälkeen :whistle: ja ihan kuin mun mielipiteellä olis jotain väliä :D

vuotaraaputin :D Meillä on siis sama ruokavalio. En ikinä muista noiden vitamiinien merkkiä, joten siksi sanon vain raskausvitamiineiksi. Kai minäkin sitten uskallan noita ottaa, vaikka en ole omaa neuvolantätiäni asialla ehtinyt kiusatakaan.

Yhteistyössä