***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

vuotaraaputin No toisinaan ne supistuksetkin on ihan kipeitäkin. Mut pääasiassa mullakin jomottaa ja vihloo tuota oikeaa puolta.
Pitää vaan ottaa rauhallisest kun alkaa pahasti koskemaan :hug:

Mulla muuten yöllä alkoin pohkeetkin krampata. Ovat vieläkin hellät. Oli tosi kauheeta herätä kun pohkeet siihen malliin kramppaili. Onneksi meni kuitenkin ohitse. Mietin että onko se jonkun puutosta jos krampaa jalkoja?
No jospa se menis ohitse eikä uusisi..

Mut nyt tekemään siivousta!!

-Taika ja masukki-

Hei Tilsu ja muut! Ei mua oikeasti haitannut että listassa ei lue meidän tyttöä. Olisin voinut ilmoitella siitä ahkerammin. Tarkoituksenani oli enemmänkin lohduttaa muita, jotka tuntevat itsensä ulkopuoliseksi ja kertoa, että muutkin kokevat niin.
Yritin laittaa edelliseen viestiini riittävän monta hymiötä, että siitä ymmärtäisi, etten ole pahalla tuulella. =)

Anuuu, ilmoitan nyt puolustuksekseni että "tyttö" on suurennettuna 5.12. ja tummennettuna 17.12. Ja olet oikeassa, kyllä minun viesteihini on usein vastattu. Kuten jo kirjoitin, niin en halunnut viestilläni mitään pahaa. Onhan täälä kirjoittelu minulle aivan vapaaehtoista.

Täällä ei vieläkään mitään vaivoja, ei liitoskipuja, ei kramppeja vain flunssa kiusana :/ Toivottavasti muillakin olo helpottuu ja saatte viettää oikein ihanan joulun :heart:

Tuosta ulkopuolisuuden tunteesta, niin eiköhän kaikilla aina välillä ole sellainen olo. Mutta samoin kuin Mariaana, itse olen huomannut sen töissä. Kummasti minut jätetään kutsumatta kaikkiin palavereihin mitkä koskevat ensi vuotta. Mikä on tosi kumma, koska olen kyllä ollut aika idearikas näissä palavereissa, mutta kaikki ajattelee ettei minua enää kiinnosta ideoida mitään. Olen jo muutaman kerran töissä huomauttanut tästä. Kaikki muut ajattelevat ettei minua kannata enää "häiritä" paitsi uusi esimieheni, joka lykkäsi minulle todella vastuullisen projektin tehtäväksi ennen äitiyslomaa. Yritin kauniisti vihjailla että vaikka minulla ei olekaan ollut mitään vaivoja, ikinä ei tiedä milloin jotain alkaa.

Yritän henkisesti valmistautua lähtemään vanhempieni luokse, jossa on veljen perhe kanssa kylässä. Veljen vaimolla on laskettu aika helmikuussa ja tiedän että illan puheen aihe tulee olemaan "miten sinä olet noin iso, vaikka hän on noin pieni ja lasketulla ajalla eroa 2kk" Hän selitti minulle jo alkuraskaudesta hyvin ylpeänä, että Alinan odotusaikana hänelle ei tullut koko raskausaikana kuin 5-6kg eikä ymmärrä naisia jotka antaa itsensä lihota raskausaikana. No tänään näkee yhden sellaisen :'(

Oikein ihanaa ja rauhaisaa joulun aikaa kaikille! Ihana ajatus, että ensi jouluna meillä kaikilla on jo pieni tonttu perheessä. Itse ei olla ostettu vauvalle mitään joululahjaa, mutta kummasti niitä on kertynyt tuonne takan päälle ystäviltä ja sukulaisilta vaikka pieni on vasta masussa =)

Heips!

Ilmoittelen minäkin olemassaolostani.
Ei tunnu yhtään siltä, että joulu olis ovella.. Lumen puute sen kai enimmäkseen tekee. En muista näin mustaa joulua olleen. Aina on viimeistään aattona satanut lunta sen verran, että maa on valkoinen. Nyt ei ole sellaista luvassa :(

Jotenkin olo on myös väsähtänyt, eikä saa mitään aikaiseksi. Yleensä tykkään laittaa kaikkea jouluksi, nyt mennään ihan minimillä. Tosin useamman vuoden kotona olleena, on ollut aikaakin eri tavalla. Nyt kun oon ollu töissä, niin se tietysti verottaa jaksamista, eikä ole aikaa panostaa samalla tavalla joulun valmisteluihin.

Saas nähdä kuinka kauan pystyn töissä olemaan tän olotilani kanssa. Kun ei jaksa kauaa seisoa taikka kävellä kun jalkoja alkaa pakottaa. Eikä pysty istumaan, kun heti tulee alapää niin kipeäksi, ettei meinaa liikkeelle päästä :/
Saan varmaan taas pitkittyneen virtsatietulehduksen kuten viime raskaudessa.. Kun rakko ei tyhjene kunnolla, niin pöpöt pääsee jylläämään.
Nyt kun nuo suonikohjut alapäässä on niin kipeät, ettei pysty välillä pöntölläkään asioimaan. On pissahätä, mutta ei saa tulemaan mitään tai sitten tulee pari tippaa kerrallaan. Pinnistää ei voi, kun sattuu kamalasti. On välillä tullu ihan itkukin, kun tekee kipeetä ja turhauttaa :ashamed:

sofku tais ihmetellä sitä, ettei hemppaa mitattu neuvolassa. Mulla oli sama juttu, kun otettiin paastosokeri. Terkkari sanoi, ettei silloin kannata ottaa hemppaa, kun on paastonnut. Arvot saattaa heittää jopa 15 yksikköä.

Faerie ja poika 24+6

hei vaan

eilen olin 14h töissä, tänään 10h ja huomenna vielä aamuvuoro- sitten aatto vapaa ja muut pyhät töitä taas :/
no, rahan takia teen näitä ylitöitä että saisin parempaa äitiysrahaa. työkaverit on ihan järkyttyneitä kun eivät ilman raskauttakaan jaksa tehdä tällein töitä kuin minä. :ashamed:
no, voitte kuvitella. tästä tietenkin "kärsii" lapset ja mies kotona joka joka päivä joutuu lasten kanssa oleman omien töiden jälkeen yksin :snotty:
viikon ajan olen tehnyt ylitöitä melkein 30h, joten alkaa vähän väsymys painamaan päälle.

päätettiin varata miehen kanssa ensi jouluksi meidän perheelle 2-3 viikon matka thaimaahan, ollaan sitten joulun yli siellä. sitten meitä onkin yksi matkustaja lisää :D :heart: aika hurjaa ajatella. B)

siitä kun voisi tehdä tavan, että pääsisi joka vuosi niin pitkälle pariksi viikoksi. mutta se tarkoittaa ylitöitä ja sitä ettei perhettä näe ikinä.
olen yrittänyt pojille selittää kun kyselevät miksi olen niin paljon töissä että päästään etelään sitten kaikki..
innostuvat kauheasti mutta mulla omatunto kulkuttaa jatkuvasti poissaoloistani!!! :ashamed: :ashamed:

malttamaton pää pystyssä menet sukuloimaan. kun vaan muistaa laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta heti ulos typerät puheet niin sillä pärjää pitkälle.
mitä sitä vertaamaan odotuksia, painoa ja kokoa.
hitto kun me KAIKKI ollaan erilaisia, eri kokoisia jne..
hyvänä esimerkkinä on mun työkaveri jota olen 2 viikkoa pidemmällä, se on mua puolet pienempi, maha aika olematon mutta silti saanut painoa 3kg enemmän kuin minä.
joten kannetaan me möykkymme kunnialla.. :hug: :wave:

palaan työnpariin taas..
rauhallista joulua kaikille ja voikaahan hyvin ihan jokainen!!!!!!! :attn: :hug: :heart:

t. pulttis ja vilkas joulukinkku rv 22 :heart:

Taika, mulla on krampannut nyt alusta lähtien pohkeet (ja jalkapohjat). öisin nukun säärystimet jalassa, se auttaa, samoin magnesiumin syönti auttaa siihenkin. suosittelen siis. mulla on sellaset ohkaiset säärystimet mitkä lämmittää muttei tule hiki, ostin toiset Sokokselta ja toiset Henkkamaukalta.

malttamaton :hug: tiedän kyllä tunteen. siskon kanssa odotettiin esikoisia yhtä aikaa ja hälle oli tullut rv 20 mennessä 700g, mulle joku 10kg. mutta samankokoisia oltiin silti, mikä oli ihme. että älä huoli, jos joku motkottaa sun koosta tai kiloista niin sano vaan että itsehän ne kannat. ja raskausaikana kaikki kilot EIVÄT ole läskiä. ja ne kilot kyllä kerkee lähteä sitten synnytyksen jälkeen, nyt koita vaan nauttia raskaudesta :heart: (kun jotkut saa syödä mitä haluaa :whistle: )
ja jokainen raskaus on erilainen. toinen voi ihan hyvin syödä pelkkää salaattia koko raskauden ja silti "lihoa" 20kg, toinen voi vedellä roskaruokaa ja kerryttää vain muutaman kilon. ei niitä lukemia niin kannata tuijotella, pääasia että itsellä on hyvä olo.

mies tuossa muuten on alkanut hyväntahtoisesti hieman piikitellä tätä hormonikimppua. oon kuulemma HIEMAN herkillä. saatan räjähtää nollasta sataan sekunnissa ja itken ihan kaikkea - ukko justiinsa kielsi etten saa katsoa leffaa Äideistä parhain ja päädyin itsekin siihen tulokseen että parempi jättää sitten kesälle se :whistle:

AAApuva taas tullut niin paljon tekstiä,että en millään muista kuka kyseli ja mitä :ashamed: Se on varmaan tän palstan ongelma,että tässä kohtaa ei pysty millään muistamaan kaikkea ainakaan tällänen lahopää,kuin mä!
Magnesiumjutut siis vielä hankkimatta,kun tässä jotenkin tätä puuhaa ollut.Joulun jälkeen sitten taas perehdyn niihin.Buranaakin saa siis ottaa,hyvä tietää!Vedenjuonnista sen verran,että pitäis juoda paljon enemmän.Mulla himo vaan tohon ananas ja muihin hedelmämehuihin..Ilmankos hammasta vihloo eli hampilääkäri pääsee taas paikkaamaan.
Pulttis mielettömiä työpäiviä jaksat tehdä :whistle: mutta varmasti motivaatiota tuo tulevat matkat.Ennen aina ajattelin,että joulu pitää viettää Suomessa kun on lunta jne. mutta nykyään ihan sama,kun ei tota lunta tosiaankaan enää jouluna ole,tyhmää.Mun lapsuudessa ei ikinä ollut mustaa joulua,mutta kai nää nykyajan mukulat sitten saa tottua tähän ilmastoon :/
Nyt taas alettava tekemään jotain joulun eteen!

Neuvola takana taas ja kaikki ihan hyvin, hemppakin ton raudan ansiosta noussu jo 116, mut rautaa pitäs muistaa kuulemma vieläkin syyä :)
painoo tullu taas tommoset reilu 700g viikko :| pitäsköhän vaihtaa noi eväät vähän terveellisempiin.. mutta kun yövuoroissa tekee mieli makeeta ja mähän sit syön :D (viimekskin uppos levy fazerin sinistä ja pussi salmiakkia) :LOL:

Mikä se olikaan mikä auttaa tohon makeenhimoon ?

Vettä tulee juotua tai sit mehuja, tuntuu et janottaa koko ajan..

Essi- ja Tyyppi 22+5 (kait)

Onpa paljon tullut tekstiä!
Me ollaan nyt sit Pohjanmaalla joulunvietossa, eilen tultiin. Otin nyt sit oikein oman läppärin mukaan ku päätin ekaa kertaa testata miten saan näytettyä tällä pojalle autossa piirrettyjä ja hyvinhän se sujui. Riitti kun laitoin hoitolaukun keskipenkin jalkotilaan ja koneen siihen päälle.. Meni joutuisasti viimeinen tunti teletappien parissa (sillon yleensä naristaan kun ekat pari tuntia menee ok). ja siis onhan tää kiva päästä omalta koneelta nettiin ku ollaan täällä ainaki keskiviikkoons saakka...

juuri mulla kans oudosti univaikeuksia ollut nyt yhtäkkiä, vielä viime viikolla kaaduin vaan sänkyyn mut nyt uni odottaa.. ja jos yöllä havahtuu niin ei saa heti unen päästä kiinni. kurjaa. kai ne hormonit valmistaa vauvan tuloon.. muistan esikon odotukselta et sillonki oli kausittaista tuo unen tulo.

Veden juomisesta, mä juon paljon ku en maitoa juo ollenkaan.. Menee kyl helposti kaksi litraa päivässä. Viime odotuksessa olin hulluna ananasmehuun ja muihin "kalliisiin" tuoremehuihin.. Nyt olen niitä välttänyt ku mietin et onko osa mun viime raskauden yli 20 kilosta ihan vaan mehusta? No, nyt ku olen jättänyt mehut ja limsat (sillä korvasin saunaoluen viimeks) niin eipä ole paino noussut ainakaan samalla lailla.. Vaikka no, nyt varmaan nousee ku mulla on alkanu oleen koko ajan NÄLKÄ. Siis ihan jatkuvasti. Ärsyttää.

Buranasta tiesinkin, ku tuli luettua jonku ibumaxin ja findrexin (mites se kirjoitetaan?) pakkausseloste ja siinä sanottiin että viimeisellä eli rv 28+ kolmanneksella vaan kielletty....

Ja mistäs muusta oli puhe? hmmm..
Ai niin - Voi pulttis ihana reissu teillä varmasti tulossa, mulla kans kauhee matkakuume.. just kaveri tuli Thaimaasta Phuketista reissusta, olivat maaliskuussa syntyneen muksun kanssa ja oli ihan kohtuu ok mennyt lennot. Kuulemma yölento meni yli hyvin mutta takas tullessa oli taas ollu kaaos ku ei ollu yölento eikä ne meinannu saada vauvaa nukkumaan.. no, mut ihan siis hyvin ja ku 2 viikkoa on reissussa niin kyllä sitä nyt yhden huonon lennon kestää vaik päällään seissen..

No joo mut nyt pitää mennä, pieni mies hermoaa...

Anu ja tasan 24+0!!

vuotaraaputin Kiitos vinkistä. Pitää sitä magnesiumin syöntiä kokeilla jos vaikka auttaisi :heart:
Munkin mies kyselee et onko meidän äiti vähän herkällä päällä kun saatan kimmastu tai ruveta itkemään ihan pikku asioista.. Ei oo helppoa tämä naisen rooli kun hormoonit heitelee härän pyllyä ;)
Onneksi mies osaa suhtauta aika hyvin mun raivareihin ja istekin joskus naurattaa että tulipas taas tyhmästä suututtua..

Pultikselle kyllä täytyy nostaa hattua kun teet noin paljon töitä.. Muista sitten aattona levätä kunnolla :hug:

Tää lähee nyt lettujen paistoon :wave:
-Taika ja masuki_

Heips!!

Joulukiireiden keskeltä tulin toivottamaan kaikille Oiken Ihanaa Joulua!!

Itsestäni sen verran, että minulla on ruvennut tuosta navan kohtaalta kiristämään välillä tosi kovin. Tuntuu kuin joku yrittäisi repiä ihoa kahtia (vaikea selittää tuota tunnetta). Välillä ei pysty kävelemään/seisomaan. Nuo kiristykset ei kestä kauaa, maksimissaan 5 minuuttia. Mitäköhän tuo voisi olla? Onko muilla ollut vastaavia kipuja?

Tuima ja masu 23+1

mangnesium auttaa kramppeihin ja suonen vetoihin liiallisella saamisella ei oikeestaan muuta vaikutusta kun rauhoittaa. tai on ensimmäinen oire ja mangnesiumilla esim rauhotetaan tressaavaa hevosta :)
kromi auttaa sitten taas makeanhimoon :saint: sitä pitäs ite syödä ja paljon nykyään oon ihan hirvee karkkihiiri.

mies kitisee kun en näytä hänelle mitä kirjotan mutta te kaikki saatte lukea mitä kirjotan B)

omaan (.) ei mitään ihmeempää. päänsärkyä vähän ja selkäsärkyä on vieläkin, alaselkä on parempi kun sain sen vyön mutta nyt kiukuttelee sitten yläselkä ai niinkuin lapaluitten alapuolelta välillä oikeen polttaa

Veera ja piipero 24+6

Rauhallista Joulua!!!

Kyllä tässä jo kovasti odottelee huomista ja jouluherkkuja, etenkin kinkkua :p

Tässä pikkaisen kuulumisia...
Itse en onneksi ole vielä saanut tuota monia vaivannutta flunssaa, mutta nenä oli viikon verran niin kuiva, että iho meni rikki ja verta tuli joka niistämisen yhteydessä. Lääkäri rupesi jo varoittelemaan mahdollisesta bakteeristakin, mutta onneksi saamani nenätipat ovat auttaneet tähän vaivaan.

Nivuset ja häpyluun seutu on viime aikoina ollut suhteellisen kipeät, varsinkin kävellessä ja tuolilta noustessa. Kävely alkaa muistuttaa ankan vaappumista, kun joutuu tekemään pidempiä kävelyreissuja. Kyllä on ollut mukava käydä jouluruoka ostoksilla, kun mies ei ole pystynyt auttamaan juuri kantamisessa. Miehellä kun on tikit vielä vaivana pieni muotoisesta leikkauksesta, joten pienissä erissä on pitänyt ruuat kantaa kotiin :D

Me ollaan nyt ensimmäistä kertaa ihan kahdestaan jouluaatto (ja vähän aikaan viimeistä kertaa :LOL: ) Ihanaa saada vain rentoutua, syödä ja pelata lautapelejä. Torstaina olisi sitten taas neuvola ja kelapaperien täyttö sitten minullakin vihdoin edessä.

Oikein mukavaa ja rauhallista Joulua teille kaikille!

Tikru ja pikkanen 21+4

Yhteistyössä