Tervehdys!
Tänään ollut vähän nuhjainen olo, liekö siitä, kun kotona ollaan kokonaan oltu. Tosin oli jo aamullakin. Yritin C-vitamiinilla saada piristystä, ei apua. Onpa vähän supistanutkin. Joulustressistä otin päivän vapaata, kun kaksi ystävääni ja Anton ystävä tulivat meille. =) Mukava päivä siis takana vetämättömästä olosta huolimatta.
Mitähän kaikkea täällä nyt olikaan ollut? Ainakin
Pulttis ja muut kirjoittivat ulkopuolisuuden tunteesta. Mikähän se on, kun tuntuu mustakin aina, että muiden kirjoitukset saa niin paljon enemmän huomiota osakseen? Tosin kyllä kun itselläni on tapana kirjoittaa pitkiä hyvin tiukasti omanapaisia ja joskus jopa aika sekavia jaarituksia, saattaa olla, ettei niihin ole kellään paljon puuttumistakaan... Ehkä sitä olisi enemmän "keskipisteessä", jos ahkerammin myös muiden juttuja kommentoisin. Sitten toisaalta meitä tosiaan on aika monta, kuten
Hysteerinenkin sanoi, vaikea muistaa, mitä keltäkin on tullut. Ehkä sekin vaikuttaa, että monilla on yhteiset työjutut tai jopa tuntevat toisensa henkilökohtaisesti. Musta se on kuitenkin kiva, että tuntuu olevan myös tuttavallinen henki joidenkin kesken. Pulttis vielä, jäit mulle erityisesti mieleen yhteisiltä kuumeiluajoilta, meillä tais olla hauskat jutut viikon 21 jännääjissä tai niillä main.

Niinpä kuulut mulle kantakalustoon ja oon iloinen, että tulit tähän samaan pinkkaan sen kuuluisan Turkin-matkan jälkeen, kuuluthan porukkaan jatkossakin?! :hug:
Ja kerrankin kommentoin nyt muita, mainitusta keskustelusta viisastuneena =)
Tsempit
Vuotaraaputtimelle, en kyllä varsinaisesti kadehdi tuota piikitysjuttua. Jos sama tilanne olis mulla, en saisi mieheltäkään siihen apua totutteluvaiheessa, hänellä kova piikkikammo. Vaan kyllähän tuohon varmasti tottuu, ja onneksi kysymys on kuukausista eikä ikuisista ajoista.
Flunssaisille tsemppiä, vaikeapa tuohon oikein on vinkkiä keksiä... Panadol Hot kuulunee niihin
Hysteerisen liikaa juomiin kuumiin juomiin, mutta sitähän voi ottaa, jos olo oikein kurjaksi menee. Oisko sitten C-vitamiinista, höyryhengityksestä tai kevyestä saunonnasta apua? Saunassa piipahtaminen helpottaa mulla usein, mutta sen kanssa kai pitäis olla varovainen flunssaisena. Ehkä suihkukin auttaisi.
Ollut jotain puhetta myös isosisaruksen siirtämisestä pinniksestä toiseen sänkyyn tms. Meillä Antto luopui kesällä pinnasängystä. Saatiin hänelle oma huone valmiiksi, ja siellä oleva kerrossänky vei pojan sydämen saman tien. Siirtyminen pinniksestä sänkyyn sujui siis todella kivuttomasti - muualla ei poika enää suostu nukkumaankaan vaan haluaa "omaan petiin". Pinnis oli muutaman yön varuulta Anton sängyn vieressä siirrettynä siis meidän huoneesta sinne, mutta ei tullut yöllä erityisen ikävä pinnistä eikä äitiäkään, nopeasti tottui omaan huoneeseen siis. Olin ihan varma, ettei oma huone -konsti meidän pojan kanssa pelaisi, mutta olinkin väärässä: yöt rauhoittuivat kertaheitolla ja voin siis suositella kokeilemaan, jos on tilaisuus laittaa lapselle oma huone.
Sitten taas omaa juttua vähän: että kun poika ei viidestä (5!) yrityksestä huolimatta käynyt tänään päiväunille ollenkaan! Väsynyt oli kyllä, ja sammahti nyt illalla kärryihin jo puoli yhdeksältä. Siitä siirrettiin sitten petiin nukkumaan, ainakin iltanukutus kävi siis vikkelästi. Nyt vaan pelkään, kun päiväunille käynti on viime aikoina vähän takunnut, että mitä jos jättää ne kokonaan pois. Mulle se on tärkeä hengähdyshetki keskellä päivää. :/
No jospa menisin jo makuulle, valmistautumaan taas yhteen joulustressipäivään
T. Kalenteri ja Paapau 24 + 6