Iltaa!
Kiitos Tyttimaaria kuulumisistasi, toki tuntuu paremmalta kuulla, miten kaikki kävi, vaikka tietysti surettaa puolestanne silti... voimia kovasti! :hug:
Tervetuloa Hjördis, meillä onkin sitten sama laskettu aika, tosin en kilpaile kanssasi sairaalan sänkypaikasta, koska tarkoitus on synnyttää Hyvinkäällä. =) Kiva kun uskaltauduit mukaan.
Kummeista oli puhetta. Meillä ei ole miehen kanssa ollut mitään puhetta vielä asiasta, mutta vähän kauhulla odotan, mitä tuleman pitää. Esikoisen syntymän aikaan emme kuuluneet kirkkoon, joten poika sai epäviralliset kummit. He ovat Jannen vanha ystävä ja hänen vaimonsa sekä minun sisareni. Olen periaatteessa sitä mieltä, että ihanteellista olisi yksi pariskunta, ei muita, mutta näin kävi, koska halusin jonkun minulle todella läheisen ihmisen myös kummiksi. No sitten viime kesänä mä ja poika liityttiin kirkkoon, jolloin piti pitää ristiäiset vajaan 2 vuoden ikäiselle :ashamed: ja pyytää yksi kummi lisää, sillä aikaisemmista vain mieheni ystävän vaimo kuului kirkkoon. Pyysin serkkuani. Nyt olisi tilaisuus tehdä homma vähän vähemmän mutkikkaasti (vaikka mikä mun elämässä koskaan olisi kovin suoraviivaista paitsi mielipiteeni joskus), mutta ongelma on se, että kirkkoon kuuluvat ystävät ovat aika vähissä. Nyt siis sellaisia nimenomaan olisimme vailla, mikä tuntuu toisaalta vähän hankalalta selittää muille ystäville (jos tarviikaan). Lisäksi toivoisin olevan pariskunta, joka on meille molemmille vanhemmille erittäin läheinen. Mieleen tulee oikeastaan yksi pariskunta, jonka olemme tunteneet hyvin jo vuosikausia, mutta heillä on niin paljon kummilapsia jo, että kehdanneeko pyytääkään... Ei ehkä haluttaisi pyytää suvusta. On siinä pähkiminen! :|
Tuli muuten mieleen, että meidän (epävirallisen) kummitytön äiti, lapsuudenystäväni, erikseen sanoi meidän esikoista odottaessamme, että se että ollaan hänen lapsensa kummeja ei tietenkään tarkoita, että meidän pitäisi pyytää heitä meidän lapsen kummeiksi... Emme pyytäneet mutta toki mietin, oliko ajatus joka tapauksessa ollut vähän heillä mielessä :/ Nyt sitten ei ole mahdollistakaan pyytää heitä tälle lapselle, kun eivät kuulu kirkkoon enkä haluaisi nyt enempää kuin 2 kpl kummeja tällä kertaa.
No lieköhän aika jo painua petiin, tulipa taas ummet ja lammet tai siltä tuntuu, jatkokertomuksena olen raapustanut kaikenlaisten iltatoimien väleillä.
Kalenteri ja Paapau 23 + 3