***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

Heili hyvä et vaavilla kaikki hyvin :heart:

Itelle ei mitään ihmeempää kaikki on mennyt hyvin :heart: Lauantaina mieskin sit tuns vaavin potkun ja voi sitä riemua :D Sit tunnusteli vielä pitkään et antaa tulla lisää niitä potkuja =)
Neuvola on vasta 20 päivä tätä kuuta, mut eiköhän toi aika mene äkkiä :whistle:
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" tasan 21
 
http://i69.photobucket.com/albums/i59/HeiliKarjalasta/kolmosenprofiili.jpg


tuossa linkki kännykällä otettuun kuvaan, laitan myöhemmin parempia, skannattuja kuvia.. Ja me käytiin siis LAPPEENRANNASSA Felicitaksella tuolla..ja hintaa oli jotain 111,40.
 
Heips!!

Varasin ajan mehiläiseen 3D-ultraan, mutta kun tänään menin sinne niin ihan tavallinen 2-ulotteinen ultra se oli!!! Ja hinta oli 111 euroa!!! No sukupuoli selvisi, TYTTÖ tulossa!!!
=)


Tuima ja masu 21+2
 
Heippa kaikille;-)

HEILI:
Aivan ihana kuva :hug: Todella selkeä. Meillä on 4D vasta ensi viikon tiistaina, siihen asti täytyy kärvistellä, toivottavasti saamme mekin jo noita selkeämpiä kuvia muistoksi, edellisen ultran kuvista kun ei saanut mitään selvää :whistle:

Oletteko jo kummeja rohjenneet kysellä? Meillä olisi nekin jo tiedossa, toivottavasti ei liian aikaisin eli ettei mitään enää sattuisi --

Dooris ja sinttipoika 23+5
 
Lyy
Taas pääsen piiitkästä aikaa kirjoittelee :kieh:
Nyt on sitten rakenneultrakin takana, kaikki oli hyvin :whistle: , pikkuisen on helpottunut olo. Sukupuolikin selvisi, poika olisi tulossa ;)
Meillä on jo kaksi ennestään, joten aika miesvaltainen perhe meillä ;)
Keskiviikkona lähdetään ulkomaille, mut huomenna olisi vielä neuvola. Hauskaa joulun odotusta kaikille hipuille!!!

T. Lyy ja poitsu 20+5
 
Hei kaikki!
Heili ihana kuva!
Tosi tarkka ja selvä!

Nyt alkaa itselläkin tehdä mieli 3D-ultraan!
Aika kalliita vain ovat.

Olin aamulla neuvolassa, painoa tullut 800 g/vko lisää, itseä hävetti, mutta kätilön mielestä ihan normaalia. Verenpaine kamalan koholla, pitää mennä keskiviikkona uudestaan oman kotimittarin kanssa sinne ja testataan, että mittaavatko samaa asiaa.. kotona alapaine yli 20 yksikköä matalampi..

SF-mitta oli 22, eli ihan normaalikäyrällä mennään.
Syke oli pikkuisella 149-150.

keskusteltiin aika paljon synnytyksestä ja kivusta ym. minulla on kyllä niin ihana terkkari, ettei paremmasta väliä!

Äitiyspakkauksen ja avustuksenkin kävin tilaamassa KELAsta, menee kuulema vain pari viikkoa, niin pakkaus on minulla!

Tällaista täällä pohjoisessa.
Iloista olemista kaikille!

:heart:
Kellukka & Vaivero 24+4
 
vuotaraaputin me lähetään Pohjanmaalle sillon pe ennen aattoa.

Heili vai että poika, ei mulla kans mitkää aavistukset ikinä pidä paikkansa! Mä olin niin varma et meille tulee tyttö samaten ku teille.. :D
Tosi ihana kuulla että pikkuisella kaikki sydämessä ja muutenki ok. Siitä myoomasta en osaakkaan sit sanoo mitää.. Kuulostaa tutulta mutten oikeesti tiä mikä se on ees?

Sit neuvolakuulumisia:
Hemppa 103. On tippunu hurjaa vauhtia ku ekassa neuvolassa elokuun viimeisinä päivinä se oli 157. Et reilussa kolmessa kuukaudessa on tippunut 54 yksikköä. Vauvalla oli taas ihan tyttösykkeet 150-160 (joskin pidän uskomusta humpuukina mut on se silti hauska ajatusleikki). Vaik siis kyllä mä nyt sillee ajattelen et poika tulee ku se kerta ultrassa sanottiin..

Ja mitäs muuta, paino oli lähtenyt nousuun! Nyt sitä oli tullut 2,4 kiloa yli lähtöpainon ja viime neuvolaan (6vkoa sitten, jolloin oli karvan alle lähtöpainon) oli tullut lisää 433g/viikko et ihan kiitettävästi. Oon kyl tiennyt et nyt painoa tulee ku oon sairastellut eli ei oo tullu lenkkeiltyä ja ku on väsyttänyt niin on ruualla koittanut ikäänkuin korvata sitä energiavajetta. Viime yönäki menin 22.20 nukkuun ja heräsin 8.30 et ihan hyvät yöunet mut silti nyt jo niin väsy et ellei olis kaveri tulossa kylään menisin itsekin päiväunille.
Verenpaineet oli normaalit, 132/78.. Joskin mulla on tavannu olla alemmat, jopa ihan tuo alapaine 50-60 luokkaa. Mut paree näin, eipä pyörrytä.

Ja mitäs sit vielä oli.. Sokerirasitusaika TAYSiin varattiin 8.1 ja neuvolalääkäri onki heti seuraavana päivänä 9.1. Nii ja Kela-paperit sain tietenki. Niissä ei ollukaa mitää kummempaa ku menee vanhoilla tiedoilla noi tulot ku enhän mä ole töissä ollut näitten lasten välissä.

Ja ai niin sf-mitta otettiin ekaa kertaa, se oli 19,5 mut merkittiin 20. Se asettuu vähä keskikäyrän yläpuolelle, mutta näyttäis pienemmältä ku esikoisen aikaan. Silloin meni heti ekassa mittauksessa yläkäyrälle, vaikka pieni 3100g/50cm mies syntyikin sit rv 40+4. Et nii, eipä noista käyristä mitää voi varmasti sanoo.. mut oisko pienempi tulossa? Vitsit mä en pääse siitä tyttöajatuksesta. Jotenki mulla muka toi sf-mittakin viittaa tyttöön ku kerta on pienempi! :LOL: Voi mua. Kai sitä pitää tammikuussa mennä siihen 4D-ultraan jos vielä sillon on näin sitkeä tyttöolo. Tulee sit sekin selväksi! :D

Ja vielä onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :hug:

Anu ja rv 22+2
 
Mahtava kuulla, että täällä on taas saatu hyviä uutisia... :D

Meillä vielä viikko ja kaks päivää niin olisi rakenneultran aika.. Kyllähän sitä on odotettu..

Töitä on nyt riittänyt hyvin ja eilen ois vapaa pitänyt olla, mutta kävin kumminkin muutaman tunnin töissä kiire apulaisena.. :p

Tupakan poltan lopettamisesta onkin ilmennyt nyt huono seikka eli tauot on sitten loppuneet sen mukana.. Enää työpäivän aikana ei olekaan kuin yks n. 10 min. tauko, joka samalla ruokatauko.. Näin sitä siis "rangaistaan" tupakoinnin lopettamisesta... :kieh:

Alaselkä on nyt krampannut, varsinkin kiireisen työpäivän jälkeen.. Nyt vaan selkäkipu sitten ns. siirtyy jalkoihin, varsinkin kun on työpäivän jälkeen hetken istunut tai makanut paikoillaan ja lähtee uudestaan liikkeelle niin jalat on ihan puutuneet ja kipeät... Mutta kun taas hetken kävelee niin kaikki on hyvin eli kipu poistuu.. Oisko kellään ehdotusta mikä vois auttaa tai mistä edes vois johtua? :eek:

Noh, pitääpi taas mennä.. Kohta töihin.. :wave:
 
Kiva kuulla, että kaikilla on tullut ultrasta hyviä uutisia! Päivitin nuo sukupuoli"arviot" tuonne etusivulle. Niitä alkaa olla jo usealla. Meillä on 4D keskiviikkona, vähän jännittää vaikka sukupuoli jo tiedetäänkin :) En vaan malta oottaa, että näen minkälainen poju tuolla masussa on!
Vauva potkii jo paljon ja mieskin tuntee sen myllerrykset. Iltaisin aina tunnustellaan niitä. Tuntuu, että maha on vaan niin hillittömän iso jo, että miten paljon se voi tästä vielä kasvaa :eek: Ensimmäiset raskausarvetkin on tullut jo molempiin kylkiin.

Mutta onhan tää raskaus aikamoinen elämän ihme. Luen tässä huomenna olevaan tenttiin, joka on solubiologiaa ja nyt kun oon raskaana niin tuntuu, että muistan kaikki tosi hyvin, kun mietin miten ne on omassa kehossa tapahtuneet ja miten solut ovat sikiölle kehittyneet. Toivottavasti nyt pääsen kurssin läpi, on nimittäin roikkunut jo viime vuodesta. Jotain hyötyä :saint:

Tilsu 22+3
 

Kiitos myötäelämisestä. Viikko on mennyt aika sumussa, mutta hiljalleen kaikki alkaa selkiytyä käytännön asioita selvitellessä.

Tilsu, merkitse vaan meidän enkelipoika Velmeri listaan.

Ajattelin, että kerron lyhyesti tapahtumat, ettei ketään jää mietityttämään. Vauvan liikkeet vaimenivat pari viikkoa sitten. Kävin kontrollissa ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Liikkeet eivät seuraavallakaan viikolla vilkastuneet ja neuvolassa ei läytynyt sykettä. Äitipolilla ultra kertoi surullisen totuuden eli pienen poikamme sydän ei enää lyönyt. Samana iltana synnytin Velmerin, aivan isoveikkansa Santerin näköisen pienokaisen. Kaikki oli nopeasti ja kivuttomasti ohi. Usko siihen, että luonto tietää, mitä tekee, auttaa meitä suuresti surutyössämme.

Nauttikaa luottavaisin mielin odotuksestanne ja tulevista ihanista nyyteistänne. Käyn varmasti aina silloin tällöin kurkkimassa kuulumisianne.

Kiitos yhteisestä taipaleesta,
tyttimaaria

:heart:
 
Heippa kaikille!

Olen tällä palstalla uusi tulokas ja hieman pihalla kaikesta. Anoppini kertoi palstasta ja ajattelin heti tulla kokeilemaan. Nyt olen hieman lueskellut juttujanne ja uskaltauduin kirjoittamaan. Laskettuaikani on 4.4.2008. Hieman jo jännittää! Tarkoitus on mennä naistenklinikalle. Oliko täällä muita siellä synnyttäviä.
 
tyttimaarialle voimia! :hug: Alkaa itkettään... :'(
Hjördis:Tervetuloa!
Ihania ultrakuulumisia kaikilla, omaa odotellessa, ensi maanantaina sitten nähdään vauveli! :heart: Nyt parina päivänä on käynyt aikamoinen myllerrys mahassa, ihana tunne! Huomenna oisi jo puoliväli, mihinkähän tää aika oikeen menee... :eek: Maha kasvaa, nyt ei enään mahdu yhdet äitiysfarkut kunnolla jalkaan, kiristää ja ahdistaa. Täytyy siirtyä taas isompiin :ashamed:
Vointeja kaikille!

t. Vemu76 ja Möykky 19+6
 
tyttimaarialle ja koko muulle perheelle iso halaus. :hug:
kiva että kuitenkin jaksoit tulla kertomaan mitä kuuluu. voimia :ashamed: :hug:

hjördis mä menen kanssa naistenklinikalle, tosin loppukuusta vasta :D
oletko ensimmäistä saamassa?

heilille onnea ultra kuulumisista. itseäni kyllä kävi entistä enemmän jännittämään että onko meidänkin tulokas sittenkin poika vaikka ultraaja sanoi tytöksi ja sämpylä vaan näkyi.. :whistle: ei sillä niin väliä kumpi on, tää vaan menee jännäksi :D jotenkin poikafiilis päällä vaikka olo paljon kurjempi kuin pojista. :x

onkos muuten muilla alkanut vasta nyt pahoinvointi kunnolla vai olenko ainoa laatuani.
mulla pahoivointi, kunnollinen alkoi siis vasta 3 viikkoa sitten ja pahenee vaan :/
muuten suht ok olo.

unohdin tänään varata 4d:n, pakko huomenna muistaa ;)

ainiin. TILSU!!!!!!! meillä siis rakenneultran mukaan tulossa tyttö, laita vaikka perään vielä ? sillä menemme 4d ultraan vielä ens kuussa.
KIITOS :attn:
 
Kiitos Tyttimaaria että kerroit kuulumisiasi. Laitoin enkelipojan listaan.

Hjördis lisäsin sut myös listaan. Se on eka sivulla ja siitä näet myös missä muut synnyttävät. Oliko sulla esikoinen tulossa? Voisin lisätä sen tiedon myös! Tervetuloa mukaan!
 
Kyllä tässä ensimmäistä odotellaan ja jännitetään. Meille ei oo tiedossa onko potkija tyttö vai poika, ei haluttu ees tieotää ja ultraäänikuvaus oli kyllä niin epäselvä ettei siitä mitään ymmärtänyt :)
Paljonko tää 4D maksaa pääkaupungissa???
 
Pulttis mulla nyt ei ole varsinaisesti ALKANUT pahoinvointi, kun sitä on ollut plussasta lähtien, mutta edelleen oksettaa. ja hieman pistää tympimään |O

mitähän vielä... ai niin, kummeista. me ei kuuluta kirkkoon mutta esikoisella on haltijakummit. miehen veli vaimoineen ja mun paras miespuolinen ystäväni. pyydettiin muistaakseni joskus keskiraskaudessa sillon kummiksi. nyt on pyydetty jo aika alussa mun siskoani ja parasta ystävätärtäni. eli siis kaksi kummitätiä tulee poitsulle :D
 
Kummeista ollut juttua. Meillä on jo selvillä ja ollaan jo pyydetty eli miehen veli on sylikummi ja toinen kummi on miehen siskon poika ja sit kolmas on meidän yhteinen tuttava.
Mun kummallakkin pojalla on ja kolme kummia :heart:
 
kummiasiaa, me kans aika varmasti jo tiedetään ketä pyydetään. oli selvä jo esikon kummeja pyytäessä et ketä seuraavalle pyydetään.. esikon kummit on mun veli puolisoineen ja tulevalle pyydetään ku sopiva tilaisuus vaan tulee miehen sisko miehensä kanssa. me ollaan heidän 5-vuotiaan esikoisen kummeja joten on kiva pyytää heitä nyt sit meidän kakkoselle. ehkä sit vielä mun sisko pyydetään kolmanneksi jos vaan Tampereen seurakunta hyväksyy ns tyttökummiksi kirkkoon kuulumattoman.
 
Iltaa!

Kiitos Tyttimaaria kuulumisistasi, toki tuntuu paremmalta kuulla, miten kaikki kävi, vaikka tietysti surettaa puolestanne silti... voimia kovasti! :hug:

Tervetuloa Hjördis, meillä onkin sitten sama laskettu aika, tosin en kilpaile kanssasi sairaalan sänkypaikasta, koska tarkoitus on synnyttää Hyvinkäällä. =) Kiva kun uskaltauduit mukaan.

Kummeista oli puhetta. Meillä ei ole miehen kanssa ollut mitään puhetta vielä asiasta, mutta vähän kauhulla odotan, mitä tuleman pitää. Esikoisen syntymän aikaan emme kuuluneet kirkkoon, joten poika sai epäviralliset kummit. He ovat Jannen vanha ystävä ja hänen vaimonsa sekä minun sisareni. Olen periaatteessa sitä mieltä, että ihanteellista olisi yksi pariskunta, ei muita, mutta näin kävi, koska halusin jonkun minulle todella läheisen ihmisen myös kummiksi. No sitten viime kesänä mä ja poika liityttiin kirkkoon, jolloin piti pitää ristiäiset vajaan 2 vuoden ikäiselle :ashamed: ja pyytää yksi kummi lisää, sillä aikaisemmista vain mieheni ystävän vaimo kuului kirkkoon. Pyysin serkkuani. Nyt olisi tilaisuus tehdä homma vähän vähemmän mutkikkaasti (vaikka mikä mun elämässä koskaan olisi kovin suoraviivaista paitsi mielipiteeni joskus), mutta ongelma on se, että kirkkoon kuuluvat ystävät ovat aika vähissä. Nyt siis sellaisia nimenomaan olisimme vailla, mikä tuntuu toisaalta vähän hankalalta selittää muille ystäville (jos tarviikaan). Lisäksi toivoisin olevan pariskunta, joka on meille molemmille vanhemmille erittäin läheinen. Mieleen tulee oikeastaan yksi pariskunta, jonka olemme tunteneet hyvin jo vuosikausia, mutta heillä on niin paljon kummilapsia jo, että kehdanneeko pyytääkään... Ei ehkä haluttaisi pyytää suvusta. On siinä pähkiminen! :|

Tuli muuten mieleen, että meidän (epävirallisen) kummitytön äiti, lapsuudenystäväni, erikseen sanoi meidän esikoista odottaessamme, että se että ollaan hänen lapsensa kummeja ei tietenkään tarkoita, että meidän pitäisi pyytää heitä meidän lapsen kummeiksi... Emme pyytäneet mutta toki mietin, oliko ajatus joka tapauksessa ollut vähän heillä mielessä :/ Nyt sitten ei ole mahdollistakaan pyytää heitä tälle lapselle, kun eivät kuulu kirkkoon enkä haluaisi nyt enempää kuin 2 kpl kummeja tällä kertaa.

No lieköhän aika jo painua petiin, tulipa taas ummet ja lammet tai siltä tuntuu, jatkokertomuksena olen raapustanut kaikenlaisten iltatoimien väleillä.

Kalenteri ja Paapau 23 + 3
 
Huomenta kaikille!

Tyttimaaria voimia perheellesi edelleen ja kiitos kun kävit kertomassa, mitä tapahtui. :hug:

Hjördis tervetuloa mukaan!

Kummeista: Meille ei kummeja tule ollenkaan, ei kuuluta kirkkoon.

Mua on alkanut ahdistaa, kun meidän asunto on meille aivan liian pieni. Vuokrakin on törkeä, kolmiosta maksetaan melkein 900 ?... Ei vaan saada kaupungilta asuntoa, koska meil on tietyt alueet, mihin halutaan. Eikä neliötä vissiin muutenkaan oo mitään saa kovin helposti. Nyt oon jo ruvennut miettimään, et pitäiskö hakemukseen laittaa, et meille riittäis kolmiokin, koska sit vois myöhemmin olla helpompi saada sisäisenä vaihtona isompi asunto. Oiskohan tossa mitään järkeä? Kolmioita kuitenkin on paljon enemmän tarjolla kuin neliöitä. Tosin kolmio auttamatta liian pieni, koska tän mahanappulan lisäks meille saattaa keväällä tulla miehen sukulaislapsi asumaan suht pysyvästi. Mut oispahan ainakin halvempi vuokra kuin tässä nykyisessä.

Tälläistä pohti tänä aamuna:

Lilja (23+6)
 
Tyttimaaria :'( :hug:
Olen sanoton, pohjaton suru. Olen niin pahoillani.


Voihan KELA

Sain tänään äitiysavustusta varten paperit neuvolasta :wave: :heart:
Siihen se tuuletus sitten loppuikin. En nimittäin ikinä saa noita papereita pinnistelemättä eteenpäin. Eihän tämä ole kuin 5 kerta :ashamed: :whistle:

Kertokaapa nyt te jotka olette saaneet todistuksen pakkausta/rahaa varten, että olette te nyt jo hakenut tuolla samaisella lapulla vanhempainrahaa? Se kohta kun rastitettu neuvolatädin toimesta.
Eli haen nyt siis sekä äitiysavustusta (siis pakkaus) ja vanhempainrahaa( siis äippälomaa) Niinkö? Voi nolous, kuinka saan aina näistä asioista näin vaikeita. Eikä siinääkään vielä kaikki. Täytyykö tätä nykyä isänkin tietää jo NYT milloin pitää isyysloman? :eek: Sain Isän vanhempainetuushakemuksen missä on Isyysrahoille päivämäärä paikat.
Eihän me edes tiedetä ens vuoden työvuoroja saati milloin vauva syntyy.
Ei mitään järkeä hakea isyysvapaata heti vauvan syntymän jälkeen jos muutenkin on vaikka vapaapäiviä. :/

Miten olette laittaneet? Auttakee!!!
Muit jotka jää kotihoidontuelta äitiyspäivärahalle?
Miten te sumplitte nämä?

-Kiittelee.. niiaa .. kumartaa
 
PikkuNöpönen: Saatiin kanssa se isän hakemus mukaan, mut neuvolan täti painotti että sitä siis haetaan vasta sen jälkeen kun loma on jo pidetty. Eli ei tarvitse sitä etukäteen täyttää ja lähettää.
mä olen kanssa kovasti miettinyt sitä hakemuksen tekemistä kun on kuitenkin ekakerta ja muutenkin mun osalla kaikkia kommervenkkejä siinä. Esim. meillä äippärahan maksaa sairaskassa ei kela.. mut kumpaan lähetän ton lapun? Ja sit kun mulle maksetaan 3kk palkkaa vielä äitiysloman ajalta, no olihan tossa joku kohta sillekin, mut kuitenki???? Ja sitten kun aion hakea sitä sen 6kk palkan mukaan. niin tarvitsen palkkiksesta sen todistuksen siihen.. tai siihenhän taitaa olla joku oma kaavake. No tarvitsee soittaa palkkikseen tässä jokupäivä, kun nyt vaan pääsen tästä flunssasta eroon ja takaisin töihin!!!
 
Tosta kelasta... Mä just eilen vein laput sinne. Eli samalla kertaa haetaan äitiysavustusta, äitiysrahaa, vanhempainrahaa sekä lapsilisää. Palkkatodistus täytyy olla liitteenä, mut mä kun olen ollut kotona niin saan saman rahan kun edelliseltä, koska poika ei ehdi täyttää 3 vuotta. Kannattaa viedä laput ihan luukulle asti, koska mäkään en kaikkia kohtia osannut täyttää niin kysyin virkailijalta neuvoja, joka sitten otti hakemuksen vastaan. Isän hakemus täytetään vasta kun lapsi on syntynyt ja vapaa pidetty.

Flunssa alkanut hellittään, masuasukki kova liikkumaan etenkin öisin. Muuten olo ihan hyvä. Suklaa alkanut taas maistumaan liiankin hyvältä ja usein. :headwall:

Lähden anopin ja sen siskon kanssa jouluostoksille kun mies pääsee töistä. Se jää jäbän kans kotiin ettei mun tartte ottaa sitä kaupunkiin mukaan. Sitä pitäis tänään tehdä loput lahjaostot, jotta pääsis sen puolesta huokaisemaan.

Vauvalle en hankintoja ole vielä tehnyt. Sitten lähempänä kevättä on sen aika.
 

Yhteistyössä