Sain päivystyksestä yhden Litalginin mukaan kotona otettavaksi. Uskallanko nyt ottaa sen kun

  • Viestiketjun aloittaja Pohtii hän
  • Ensimmäinen viesti
Pohtii hän
lääkeselosteessa mainitaan, että älä käytä jos

- olet aikaisemmin saanut vaikean allergisen reaktion särkylääkkeiden käytön yhteydessä

Olen aikoinaan saanut sellaisesta käsikauppasärkylääkkeestä kuin Mensalgin allergisen reaktion. Päättelivät sen silloin johtuneen Mensalginin sisältämästä kodeiinista.

Vai pitäisikö kuitenkin soittaa päivystykseen ja varmistaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Kannattaa juu varmistaa. Hassua miten erilaisesti ihmiset reagoi lääkkeisiin. Itse jouduin n. 2 vuotta sitten syömään Litalginia melkein päivittäin, eikä tullut mitään oireita.
Juu, eihäön tuossa Litalginissa tuota mun allergisen reaktion aiheuttajaksi epäiltyä kodeiinia ole mutta jäi vaivaamaan tuo lääkeselosteen lause.

Ehkä mä tosiaan soitan ja varmistan =)
 
huonoja neuvoja liikaa
No eihän kaikki ihmiset kestä mitään lääkkeitä eikä varsinkaan crohnikot, joiden kivut ehkä katoaa hetkellisesti mut vaiva kroonistuu ja jää, koska elimistö kuormittuu liikaa vierailla aineilla:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1236875813/0#0
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
sappi ongelmiako podet - jos kyllä niin otan osaa been there...
No tällaisen diagnoosin sain päivystyksestä...
Mulle määrättiin Litalginiä "krooniseen koliikkiin". Vieläkin jaksaa naurattaa toi lääkärin antama diagnoosi :LOL:
heh kyllä mäkin sappikivuissa huusin aika lailla, mutta en kyllä saanut koliikki diagnoosia!!!
 
mie
mulle annettiin joskus keskenmenon koviin vatsakipuihin litalginia päivystyksestä... ei kyllä auttanut yhtään... ne oli kamalat ne kivut...vaan olivatkohan mitään ens kuussa koittavaan synnytykseen... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mulle annettiin joskus keskenmenon koviin vatsakipuihin litalginia päivystyksestä... ei kyllä auttanut yhtään... ne oli kamalat ne kivut...vaan olivatkohan mitään ens kuussa koittavaan synnytykseen... :/
Oi oi, heti kun mä bongaan sanan synnytys niin mä haluaisin taas synnyttämään :heart:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mulle annettiin joskus keskenmenon koviin vatsakipuihin litalginia päivystyksestä... ei kyllä auttanut yhtään... ne oli kamalat ne kivut...vaan olivatkohan mitään ens kuussa koittavaan synnytykseen... :/
Oi oi, heti kun mä bongaan sanan synnytys niin mä haluaisin taas synnyttämään :heart:
minuu alkaa lähinnä pelottamaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mulle annettiin joskus keskenmenon koviin vatsakipuihin litalginia päivystyksestä... ei kyllä auttanut yhtään... ne oli kamalat ne kivut...vaan olivatkohan mitään ens kuussa koittavaan synnytykseen... :/
Oi oi, heti kun mä bongaan sanan synnytys niin mä haluaisin taas synnyttämään :heart:
minuu alkaa lähinnä pelottamaan....
Mulla meni niin hyvin viime synnytys (vaikka eka ei mennytkään) et ihan itkettää aina kun ajan synnärin ohi :D
 
crohn
Alkuperäinen kirjoittaja huonoja neuvoja liikaa:
No eihän kaikki ihmiset kestä mitään lääkkeitä eikä varsinkaan crohnikot, joiden kivut ehkä katoaa hetkellisesti mut vaiva kroonistuu ja jää, koska elimistö kuormittuu liikaa vierailla aineilla:
Tuollahan siitä, eikä tosiaan kannata silloin käyttää mitään, mitä elimistö ei tunnista omakseen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3610665.stm

 
kääntäkää toi tuolta
Alkuperäinen kirjoittaja crohn:
Alkuperäinen kirjoittaja huonoja neuvoja liikaa:
No eihän kaikki ihmiset kestä mitään lääkkeitä eikä varsinkaan crohnikot, joiden kivut ehkä katoaa hetkellisesti mut vaiva kroonistuu ja jää, koska elimistö kuormittuu liikaa vierailla aineilla:
Tuollahan siitä, eikä tosiaan kannata silloin käyttää mitään, mitä elimistö ei tunnista omakseen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3610665.stm
"The researchers used DNA samples from family groups to locate the gene.

It produces a protein which sits on the surface of cells and regulates how substances enter and exit the cell.

In a majority of Crohn's disease patients, this protein functions improperly and allows toxins easier access to the cell.

Testing for this protein malfunction would allow doctors to distinguish between Crohn's disease and ulcerative colitis, in which it does not occur. "

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mulle annettiin joskus keskenmenon koviin vatsakipuihin litalginia päivystyksestä... ei kyllä auttanut yhtään... ne oli kamalat ne kivut...vaan olivatkohan mitään ens kuussa koittavaan synnytykseen... :/
No en ole saanut keskenmenoa (paitsi epävarmana viikoilla 4+2, jota en laske sellaiseksi), mutta mun menkkakivut oli isommat kuin synnytyskivut.
Hyvin se menee, älä turhaan etukäteen pelkää.
Sitäpaitsi keskenmenosta kivut kestää kai paljon kauemmin kuin synnytyksessä. Ne loppuu kuin seinään, kun lapsi on ulkona.
 
Vaughn.N.
Forex abre possibilidades ilimitadas, permite-lhe para aumentar infinitamente na capital, para adquirir liberdade. Nosso trading signal, uma das maneiras de isso fim. Mais informaciones sobre forexsignalshop.com
New Launch soon! come on forexsignalshop.com
 
vierailija
"Litalgin-hoidon yhteydessä havaitut harvinaiset, mutta merkittävät haitat ovat Fimean mukaan olleet viimeisimpien tietojen mukaan suuremmat kuin odotettu lääkehoidosta saatava hyöty.

Litalginiin liittyviä vakavia haittatapahtumia ovat agranulosytoosi sekä neutropeeniseen sepsikseen ja septiseen sokkiin liittyvä neutrofiilien määrän väheneminen. Agranulosytoosi tarkoittaa jyvässolukatoa.

Myyntiluvan peruuttaminen koskee valmisteen tabletteja ja injektionestettä.

Litalginin vaikuttavat aineet ovat metamitsoli ja pitofenoni"
-IL-

No tällaisen diagnoosin sain päivystyksestä...
 

Yhteistyössä