Hei, kaipaisin positiivisia kertomuksia raskauspahoinvoinnin selättämisestä tsemppaamaan arkeen. Päivät venyy tuhottoman pitkiksi ja aika vaan matelee tämän kanssa. Milloin teillä alkoi ja loppui, minkä asteista? Onko lohdullisia kokemuksia siitä, että hetken on jonkun verran kurjaa ja sitten jo helpottaakin?
Mikä teitä on auttanut sinnittelemään fyysisesti ja henkisesti?
Itselläni on kaksi kokemusta raskauspahoinvoinnista, ensimmäisellä kerralla olin kuukauden verran sairaslomalla kovan oksentelun vuoksi. Rv 9 aikoihin olo alkoi kuitenkin paranemaan ja oksentelu loppui, mikä paljastui myöhemmin keskeytyneeksi keskenmenoksi nt-ultrassa. Itselläni siis paha olo tarkoitti sitä, että vauvalla oli vielä silloin kaikki hyvin.
Tällä hetkellä olen noin raskauden puolivälissä, jouduin olemaan pari kuukautta pois töistä oksentamisen vuoksi. Tälläkin kertaa olo alkoi yhtäkkiä paranemaan rv9 aikoihin, mikä tietysti sai hirveän paniikin aikaan, kun pelkäsin keskenmenoa. Kävin välissä ultrassa, jossa kaikki oli hyvin. Ultran jälkeen pahoinvointi paheni taas uudelleen, ikinä en ole ollut niin helpottunut ja onnellinen oksentamisesta. Kun itse voi huonosti, sai olla rauhallisin mielin vauvan voinnista. Pahimpina aikoina oksensin 5-8 krt päivässä, enkä pystynyt tekemään muuta kuin makaamaan sohvalla, oksentamaan ja syömään, jotta olisi taas lisää oksennettavaa. Viihdytin itseäni katselemalla telkkaria tai pelaamalla kännykkäpelejä. Pikkuhiljaa pahoinvointi alkoi helpottamaan ja on päässyt palaamaan normaalimpaan elämään. Edelleen oksennan satunnaisesti, mutta en enää joka päivä.