***Huhti-Hiput 2008 Joulukuussa***

Alkuperäinen kirjoittaja malttamaton:
Elisha: Mulle on ainakin kehuttu tosi paljon Body Shopin kaakaovoipuikkoa ehkäisemään raskausarpia! Itse olen vielä vedellyt Lumenen hemmottelevaa vartalovoidetta joka paikkaan, koska se on tosi täyteläinen ja ihanan tuoksuinen. Tuoksujen kanssa kun tuo nenä meinaa olla aika tarkka ;) Mutta meinaan kyllä käydä ostamassa tuon puikon kohta puolin.

Tänään mennään vaunuja katsomaan miehen kanssa töiden jälkeen, kivaa!

Mä käytin koko viime raskauden sitä bodyshopin voidepuikkoa, joka on siis nimenomaan tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn MUTTA kuinkas ollakaan siinä rv 35+ alkoi navan ympäriltä nahka paukkua ja arpia tuli.. Siihen loppuajan nahan kutinaan (kutisee kun tulee arpia, ainaki mulla kutisi ja kirveli) käytin sit natusanin vauvaöljyä.

Sitähän sanotaan että arpien tulo on kudostyypistä, ei rasvoista kiinni. Että kyl mä taidan kallistua niitten puolelle ketä sanoo ettei mistää kalliista rasvoista ole hyötyä.. Tulee jos on tullakseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun Vääpeli:
Unohdin vielä sen, että jo viime neuvola kerralla oli puhetta, että enää ei anneta vauvalla calmette-rokotusta. Vain riskiryhmälle ja minua ei siihen luettu. Oletteko tietoisia tästä? Ja mitä mieltä olette? Minä kyllä haluaisin vauvalleni rokotuksen! En vain muistanut tänään neuvolassa ottaa tätä puheeksi, että onko mitään mahdollisuuksia saada rokotusta jos maksan sen.
Se poistui rokoteohjelmasta syyskuussa 2006 ja poikani sen sai kun syntyi huhtikuussa -06. Mä taas olen ihan eri mieltä, musta se on täysin turha ja harmittaa etten tajunnut kieltää sen laittamista pojalle ku siitä on kuitenki niin iso risti saada niitä paiseita ynnä muuta kivaa pikku kaupankylkiäisiä.. Eikä todellakaan ole tarve rokottaa muita ku riskiryhmässä olevia.. Joten miksi ihmeessä haluat antaa pienelle vauvallesi jotain kehoon kuulumatonta ehdointahdoin? (Anteeksi jo valmiiksi jos kuulostan hyökkäävältä, mä vaan en voi sille mitää.. pakko saada sanottua vaik kuulostais kamalan tylyltä.)
 
Otanpas minäkin osaa tuohon raskausarpi keskusteluun. Mulla aivan samat kokemukset kun anuulla. Rasvasin vattaani läpi esokoisen raskausajan ihan tosi tunnollisesti, mutta juuri tuolloin kun oli rv 35 suunnilleen, tuli aika ikävät punaiset viirut mahaan. Silloin mulle myös sanottiin että toisille niitä tulee ja toisille ei että riippuu tosi paljon kudostyypistä. Ehkäpä niitä ei enää tule lisää tässä toisessa raskaudessa. :whistle:

Ihana kun on tullut niin paljon hyviä ultrakuulumisia! :flower: Niitä on aina mukava lukea. Ja on kyllä poikavoittoista tämä huhtikuisten pino, mutta ehtiihän niitä rinsessoja vielä ilmaantumaan! :heart:

Mulla oli alkuun vähän sellainen "pettynytkin" olo, kun ei tullut toista tyttöä, mutta nyt kun aikaa on kulunut niin mieli on muuttunut ihan toiseksi! Vaikka eihän sitä täysin varma asia vielä olekaan. Ja varmaan kun se lapsi syntyy niin se on ihna se ja sama kumpi se lopulta on! :D

Mä oon kans miettinyt tuota äitiysavustus asiaa. Huomenna saan neuvolasta ne paperit ja pitäis työpaikalle aika nopsaan laittaa eteenpäin ne. Ehkä se paketti tulee otettua, koska ei pojalle ole oikeastaan mitään vaatetta. Vaikka toisaalta sillä 140 eurolla sais sitten itekin ostettua vaikka mit vaatetta. Täytyy miettiä ja puhua ton ukon kanssa että kuinka kannattais tehdä. :)

Nyt ihan viimepäivinä on vauvan liikkeet alkaneet tuntua vasta kunnolla. Istukka on tuossa etuseinämässä, että aika tehokkaasti se vaimentaa vissiin niiden tuntemista. Mutta vatta on kasvanut kovasti ja muutenkin kaikki ihan hyvin. Ainoa että tuossa miehessä tällä hetkellä ärsyttää melkein kaikki, mutta toivottavsti on ohimenevää! :whistle:

amalia ja "eino" 21+5
 
amalia77&anuuu81: Tiedän, että raskausarpien tuleminen on kiinni kudostyypistä. Olen kauneudenhoitoalaa opiskellut aika laajasti. Mutta uskon myös siihen, että kunnon kosteutuksella raskausarpien määrään pystyy jonkun verran vaikuttamaan, sillä ei kauheasti ole vaikutusta mistä purkista kosteutus tulee. En todellakaan usko, että tuollaisella puikolla pystyisi ne kokonaan estämään, mutta ajattelin nyt puikon koittaa ihan vaan ammatin kannalta tuotetestauksena! Eikä mua ne arvet kyllä kauheasti pelota eli tulee jos on tullakseen ;)

Muutama tunti vielä niin pääsee vauvantavarakatselmukselle! Mulla on kyllä jo vahva mielipide eli haluan ne Emmaljungan Duo combi edget ja samaan sarjaan turvakaukalon, että saa sitten liitettyä rattaisiin, kätevät tietyissä tilanteissa!Mutta siis täytyy tuo mies ottaa mukaan, kun oli vähän loukkaantunut kun ei päässyt viimeksi mukaan, kun kävin katsastamassa niitä yksin...
 
hui jo joulukuu...

amalia: mulla vähän samaa vikaa että ukko käy hermoille aika ajoin :saint: ei vaan voi asialle mitään, mutta onneksi mies ymmärtää että johtuu (ainakin suurimmaksi osaksi) hormooneista.

jotenkin hätkähdytti kun oli pino joulukuisista jotka nyt on alkanut vauvautumaan... tuntui niin kaukaiselta sekin ja nyt ajankohtaista, että ei kai tässä kauaa mee kun mekin jo aletaan jakautumaan B)

oma(.) ei kummia. jotain nipisteljä yms mutta ei mitään mitä ei kestäisi jne
oon kyllä ajatellut ottaa sen äippäpakkauksen kun on ensimmäinen tulokas niin siinä on aika kattavasti kaikkea ainakin mielestäni, paljon tietty lisäksikin tarvitaan.

oletteko huomannut että on jano lähes koko ajan? mä voisin ainakin juod melkein koko ajan ja vettä lähinnä en oo mehuja juonut raskautumisen jälkeen oikeestaan lainkaan mutta cokista menee jonkunverran. vettä menee monta monta tuopillista päivässä

Veera ja piipero 22+0
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Kovasti on kolmatta viikkoa jatkunut flunssa, työkiireet ja muukin stressi vieneet voimia. En ole jaksanut pitkään aikaan mitään tänne kirjoitella, enkä edes joka päivä käydä juttuja lukemassa. Mutta onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
Kaikki suunnilleen ok. Painoa tullut kokonaisuudessaan +3 kg. RR 119/76, hemppa laskenut 111, eli rautaa saan alkaa syömään.Pikkuinen oli kovin vilkaalla tuulella, liikkeet ++, karkaili dopplerin alta, syke +130. Sokerirasitukseenkin ikäni puolesta kuulemma "pääsen". Koskaan ennen en ole sinne joutunut, kertokaapa kokemuksia! Nyt sitten odotellaan ultraa 17.12.

Iloista joulunodotusta kaikille!

Puella ja Kompiainen 19+6
 
Kiitokset Tilsulle uudesta pinosta! Kerkesinkin menemään vanhalle pinolla jo ja miettimään, että jopas on ollut hiljaista... :LOL:

Tuosta rokotuksesta, tai sen poisjäännistä kerrottiin minullekin neuvolassa. En oikein osannut sanoa asiaan muutakuin että vai niin. Itse olen ihan rokotusten kannalla, mutta pakko luottaa siihen, että he tietävät mikä on tarpeen ja mikä ei...

Raskausarvista, olen kanssa rasvaillut masua joka päivä aamuin illoin. käytössä on ollut se Body Shopin raskausvoide ja se tuntuu olevan hyvä, ainakaan vielä ei ole tullut raskausarpia...(no, onhan tässä vielä aikaa...) Eilen kävin Forumin Body Shopissa kyselemässä sitä lisää, mutta se on loppunut jopa maahantuojalta!! Kysyttyä kamaa! =) Nyt viime viikon aikana on kuitenkin alkanut se kutina, se ei taida tietää hyvää, vai...?

Voikun pääsisi jo tästä työelämästä. Ihan kurkkuani myöten täynnä jo näitä juttuja!!!

:eek:
 
Kiitos uudesta pinosta täältäkin suunnalta :hug:

Eilinen meni ihan horroksessa: lauantai-iltana oli kaverin tuparit ja tyhmä minä lupauduin kuskiksi ukolle.. No, kotona oltiinkin sitten "jo" 03.10... Koira sitten herätti miut jo seitsemän jälkeen, eli unet jäivät vähän vähiin.. No, muistanhan vastaisuudessa olla lupailematta moisia :D

Samaa vaivaa kun Marikalla;
Tein tänään jo "aamukamman" kalenterin kulmaan, vielä olisi 35 työaamua jäljellä ennen äippäloman (varhennetun sellaisen) alkamista =)

Dooris ja sintti 22+5
 
Marika75 pakko nyt selventää että olen minäkin rokotusten kannalla, mutten turhien ja ylimääräisten. Meidän lapset kyllä rokotetaan, mutta jätän esim influenssarokotteen antamatta kun ei se ole tappava tauti eikä "pakollisessa" rokotusohjelmassa, tarkoitan siis ettei sitä meille edes neuvolassa suositeltu vaikka senhän nyt sais kans ilmaiseksi.. ja siis en ymmärrä miksi joku haluais väen vängällä vastasyntyneelle tubi-rokotteen mikä on jo todettu niin turhaksi että se on poistettu rokotusohjelmasta.. siitähän voi olla ikäviä sivutautejakin..
 
Raskausarpivoiteet on pötyä! Mie olen kans kahdelta edelliseltä rasvannut kuin hullu, ekalta just sillä bodyshopin ja tokalta ihan monella eri tuotteella ihoani kuin hullu ja olen kirjava kuin seepra.. En usko, että voitelulla on mitään merkitystä arpiin vaan kudostyypillä.
 
mä en esikoista odottaessa rasvannut mahaani mitenkään ja vaikka se kasvoikin hurjasti - ei yhtään arpea. tuskin alan nytkään rasvailemaan.
MUTTA mulla on käynyt niin että teini-iässä lihoin äkkiä todella paljon, rinnat kasvoi jne ja sillon mulle tuli arpia. ovat kyllä nyt jo kadonneet, onneksi. siskolla taas on todella valtaisat arvet odotuksestaan muistona vaikka ei paljoa "paisunutkaan", että joillekin niitä tosiaan taitaa tulla ja toisille ei. ja voihan se olla että tässä raskaudessa mulle paukkuu komeatkin arvet. mutta kuten anoppi sanoi, ne on kannettava ylpeydellä :saint:
välilihan rasvausta kyllä harrastin edellisessä raskaudessa, kunnes terkkari sanoi ettei siitä ole paskankaan hyötyä :LOL:

mua väsyttää nykyään aivan sairaasti. kepoisesti voin vedellä vartin tehounet - ja yleensä vielä niin että meidän tyttö ei nuku :ashamed: ja oksentelu jatkuu, tosin ei jokapäiväisenä :D
huomenna ois neuvola, saa kattoa mitä vaaka ärähtää. tuskin paljoa, kotivaa'an mukaan mulla ei ole paino noussut.

ja Minea on nyt pari yötä nukkunut jatkettavassaan meidän sängyn vieressä, on se niin iso tyttö :D

meillä onkin tässä puuhaa kun huomenna on neuvola ja illalla mennään delfinaarioon! ja keskiviikkona meen työkamujen kanssa syömään illalla pikkujouluhengessä, kiva kun pyysivät mukaan vaikka kotiäitinä olenkin. torstaina sitten taas porukoille ottamaan joulukorttikuvia tytöistä...
 
Meillä oli vilkas viikonloppu.. Sisko, sen mies ja niiden 5 vuotias poika oli käymässä.. Ja meidän pikku kämppä oli vähän helisemässä välillä, onneksi lauantai päivä pystyttiin olemaan kokonaan muualla, että vain illat sitten jäi selvittäviksi sisätiloissa.. On se kyllä tuo energian määrä ihmeellinen asia noilla pienillä, ne vain jaksaa ja jaksaa.. :D

Nyt on liikkeitä tuntunut vähän väliä tuolla masussa ja kyllä ne tuntuu joka kerta yhtä ihmeellisiltä ja mahtavilta.. :p

Eilen eka työpäivä uudessa paikassa ja vaikutti nyt onneksi ainakin vielä mukavalta paikalta ja henkilökuntakin oli suurimmaksi osaksi mukavan tuntuista porukkaa.. Eiköhän se taas sitten tästä.. Tänään oli sitten heti vapaata, mutta huomenna töihin eikä seuraavasta vapaasta sitten ole vielä tietoa.. Niin ne turistit vaan taas tulee...

Nyt pitäis mennä elloksen sivuille vähän shoppailemaan.. Veronpalautukset, ah mikä ihana asia.. :LOL:

 
Täytyypä ottaa kantaa tähän raskausarpikeskusteluun. Mulla on kivasti alamaha täynnä raskausarpia, vaikka tuntuu ettei maha oo kasvanutkaan. Omat vaatteet mahtuu hyvin päälle ja painokin on tippunut kolme kiloa lähtöpainosta. Silti alamahalla on jo aikamoinen kokoelma arpia. Terkkari sano neuvolassa viimeks et joillaki on sellanen kudostyyppi et niitä tulee. Rasvaileminen ei niitä estä. Mut tottahan se on että kuiva iho ratkeilee helpommin kuin hyvin rasvattu, ettei siitä ainakaan haittaa oo..

sh07 rv 19+4 (puoliväli lähestyy)
Nyt tästä lähdenki perhevalmennukseen..
 
Hei!

Tilsu kiitos uudesta pinosta!

Raskausarpia ehkäistään täälläkin Body Shopin puikolla.
Mutta, mutta... jo kuukausi sitten, ennen rasvaamisen aloittamista tisseistä kuului rits-räts ja molempiin ilmestyivät oudot, verkkomaiset arvet nänneistä keskelle päin.
Sen jälkeen olen rasvaillut hulluna, mutta vahinko ehti jo tapahtua.
Rinnat siis olivat pienet ennestään, mahassa läskiä jo hiukan. Eli arvaahan nyt kumpaan ne arvet eka tulee.
Haalistuvat kuulema vielä.

Täällä muuten kaikki ok, mahassa möyrii joku välillä.
Kaikki ruoka maistuu ja vähän liikaakin. Seuraava neuvola maanantaina, kivaa!

Nyt rantasaunaan, mies lämmitti sen, jee!
Iloista olemista kaikille!
:) Kellukka & Vaivero 23+4

 
Onpas tänne tullut tekstiä näin viikonlopun jälkeen :p

Faerie (oliko se noin :ashamed: ) kiitokset... tosiaan ei tietoa mitä on kun edellisestä ei ollut minkäänlaisia nipistelyjä...

Ja kiitokset kaikille rasva/voide vinkeistä! luulen, että jonkun öljypohjaisen hankin. Viime raskaudessa käytin vähän aikaa tuota kaakaovoide puikkoa, mutta tisstit oli niin kipeet, että käyttö jäi vähäiseen... ja kyllä niitä arpia tulee varmasti joka tapauksessa, mutta jos ei niin pahana tulis... :whistle:

Ja sitten oli rokotuksesta. Riskiryhmään kuuluu ainakin tietyt ulkomaat joissa paljon tubia eli jos on asunut tms. ulkomailla... Meidän vauveli ainakin saa rokotuksen kun isi on irakista ja siellä sitä on (vaikka siis jo lapsena tänne tullut).

Ja sitten se ultra: vauveli oli ihan kippurassa (pää polvissa) ja vielä tosi alhaalla, joten ei saatu oikeastaan mitään mittoja eli perjaina uudestaan! Toi että vauva on niin alhaalla (siis ultra laite oli karvojen keskellä siis toosi alhaalla) vähän huolestuttaa ja supistuskin tuli ultran aikana!! Onneksi oli ihana kätilö joka lupas ottaa meidät omalla ruokatunnilla sitten pe!!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Nukkumaan pitäisi käydä, kun poikakin sammahti. Käynpä kuitenkin nyt joutessani pikaiset kuulumiset tänne heittämässä. :)

Aivan ärsyttävä närästys iski tänään sen jälkeen, kun vedin himoitsemani Hesburgerin hampurilaisen :ashamed: Osaakin nyt olla kamala olo, kurkkua oikein polttelee ja onpa käynyt suussa hapanta makuakin. :/ Muuten täällä olot olleet ihan kohdillaan, eikä masukaan nyt alkujärkytyksen jälkeen tunnu kasvavan niin kauhistuttavaa vauhtia - joinain päivinä kun se on tuntunut jo nyt olevan niin suuri ja tiellä, ja sitten taas joskus voi toimia lähes normaalisti ja olo on peräti ketterä. Tosin oonkin ollut erittäin pitkälti kotona tänään, eikä senkään takia varmaan liiemmin mitään vaivoja ole ollut. Paapau on jokusen vähän hiljaisemman päivän jälkeen ollut nyt illalla aika liikkuvainen. Muutenkin toki olen liikkeitä tuntenut enemmän tai vähemmän.

Rasvaamisista, oisinko esikoisesta jotain rasvaa yrittänyt mahaan laittaa jonkun kerran, en kyllä juurikaan. Arpia ei tullut, mikä lienee geneettistä, koska niitä ei ole ollut äidillä eikä mummallakaan. Toivoisin kyllä, ettei tästä toisestakaan tule, mutta mistäs tietää, kun se maha tosiaan on tuntunut kasvavan nopeammin, jospa siitä tuleekin tosi iso. :eek: Mä en kyllä mitään sen kummempaa kunniasädekehää ole valmis millekään arville antamaan, vaan kyllä tulen olemaan joka tapauksessa ärtsynä, jos niitä ilmaantuu! :LOL:

Rokotuksista oli puhetta, tokihan se noin on, että jos ei kohtaa kyseistä bakteeria tai mikä sen mahdollisen taudin aiheuttaneekaan, rokotus on tarpeeton, ja tuberkuloosihan on Suomesta kait kadonnut. Vaan jos sen bakteerin jossain kohtaa, taudin saamisen riski on olemassa. En sitten tiedä hyöty- ja haittasuhdetta, mutta en kyllä muista mitään muita haittavaikutuksia kuulleeni kuin sen arven, jonka Calmette jättää. Ei siis harmita, että lapseni ehti syntyä ennen sen poistumista rokotusohjelmasta. Muut rokotukset on mielestäni hyvä ottaa siksikin, että pikaisestihan nuo kulkutaudit löytävät tiensä takaisin Suomeenkin, jos kovin suuri määrä ihmisiä jättää ne ottamatta. Kuitenkin noita tauteja on muutaman tunnin lentomatkan päässä... Toisaalta isorokkorokotusta ei Suomessa ole annettu miesmuistiin, eikä nyt kauheasti ole tullut isorokkotapauksia Suomesta ainakaan mun tietoon... Toki kukin ajattelee ennen kaikkea omalta ja lapsensa kannalta nuo, ja mäkin pelkäsin ihan hirveästi sivuvaikutuksia ensimmäisistä neuvolan rokotuksista, kun olin lukenut netistä kauhutarinoita. :ashamed: Kansanterveyslaitos taitaa noista kaikista rokotusohjelmaan nykyisin kuuluvista sanoa, että hyöty on suurempi kuin haitta, mutta liekö puolueeton lähde - no, joka tapauksessa meillä rokotettu, paitsi MPR:n pyysin antamaan vasta 2-vuotisneuvolassa 1 1/2 -vuotisneuvolan sijaan.

Eiköhän se peti nyt kutsu toden teolla! Tsemppiä ultraan meneville! b =) d

T. Kalenteri ja Paapau 22 + 3 :heart:
 
osallistun kans masun rasvaus- keskusteluun..mä en esikoisen aikana rasvannu ollenkaan ja yhtään ainutta arpea ei tullut mahaan.. ainoastaan rintoihin tuli muutama tosi pieni. joten mäkin oon sitä mieltä että taitaa olla geneettistä tuleeko arpia vai ei.

mulla on 2 viikon päästä rakenne. voi kun jaksais odottaa. toivon vaan niin että kaikki on hyvin ja että sukupuoli selviäis. miehellä on vähän tyttö- fiilis =) mulla ei oo yhtään tuntumaa...ei väliä yhtään. vaatteiden hankinta ja lasten huoneen sisustuksen kannalta niin toivoisin että selviäis kumpi tulossa.
on se villi vaikka on jo pian puoli välissä, ei tämä maha ole tämän isompi. äitiysvaatteissa kyllä masun selvästi näkee ja olen jo monta viikkoa sitten vastaanottanyt vierailta onnitteluita mutta jos pelkkää masua peilistä katsoo, ei se vielä selvä vauvamasu oo. no nythän 20 vkon jälkeen se alkaa se mahan hurja kasvu, kyllähän se pian kunnolla ulos pullahtaa =)

joku kyseli tosta janon tunteesta.. mulla on myös :wave: mehua ja vettä menee päivän aikana aivan litratolkulla, ja yöllä joutuu käydä 1-2 krt juomas kanssa. esikoisen aikana muistan kyllä olleen saman.

Onnea ultraan menijöille :heart:
 
Tilsu: Kiitokset uudesta pinosta! :flower:


Veera: Mullakin koko ajan janon tunne. Vettä menee eniten, mutta välillä tulee limua ja mehuakin juotua. Ei kyllä tarttis niitä sokeripommeja lipittää.

Amalia: Muakin ärsyttää koko ajan kaikki ukon sanomiset ja tekemiset. Tuntuu, et ei ees haluis puhua sen kanssa, kun aina tulee tiuskittua takaisin. Ukollakin kohta varmaan palaa hiha, vaikka kovasti yrittääkin ymmärtää... :ashamed:

Vuotaraaputin: Mä oon kanssa koko ajan ihan järkyttävän väsynyt. Jotenkin itteensäkin ahdistaa, kun ei mitään jaksaisi tehdä. Ykskin päivä nukuin neljän tunnin päikkärin duunin jälkeen, heräsin kahdeksalta illalla, eikä silti ollut vaikeuksia nukkua yöllä. Sais kyllä tää väsymys mennä ohi, ei oo kiva aina olla väsynyt ja kärttyinen.

Marika: Mulla sama vika. Työ ei kiinnosta enää pätkääkään. Ihan kidusta on varsinkin iltapäivisin. Toivottavasti ei tuu sanomista, kun oon alkanu lähteä töistä jo ennen kuin liukuma oikeasti alkaa... :whistle:

Arvista: Ensimmäisessä raskaudessa en ymmärtänyt rasvata, jolloin mahaan ei tullut yhtään arpea, mutta rintoihin, reisiin ja pehvaan tuli sitäkin enemmän. Tokassa raskaudessa rasvasin ahkerasti ja mielestäni silloin ei tullut uusia arpia. Nyt olen taas rasvailut, mutta mahaan on päässyt tulemaan muutama pieni arpi. Varmaan johtuu siitä, että maha pullahti niin lyhyessä ajassa isoksi, eikä nahka kestänyt sitä.

Ihanaa, huomenna ois neuvola. Pääsee kuuntelemaan sydänääniä. :heart: Loppuviikko onkin sitten vapaata, pääsee vähän lepäämään. =)

Lilja (22+6)
 
raskausarpi keskustelu jyllää... Mulle tuli ekassa raskaudessa tohon alavatsalle ja tohon lonkkaluille jonkin verran. sillon kun ne oli ja hengitti, oli ne tosi hirveen näkösiä punasia viiruja. lähtivät kuitenki tosi nopsaan vaalentumaan ja nykyään niitä ei edes näy jos ei osaa niitä tästä kropasta etsiä. Mä rasvaan itseni kokonaan joka suihkun ja saunan jälkeen, enkä siis harrasta mitään raskausarpi voiteita erikseen, en usko niiden tehoon, arpia tulee jos on tullakseen...

mitäs muita juttuja tässä olikaan lähiaikoina ollut? haa joo, rokotuksista. meidän poika sai sen kalmetin, eikä haittaa. tämä lapsi ei sitten saa ja sekin on ihan fine. ei mitään erikoista mielipidettä mulla..

Yks juttu: laittakaa masukuvianne tänne, mä haluun nähä teidän masuja kans. on kiva vertailla omaansa muitten masuihin :) ite en osaa kuvia tänne liittää, joten kinun teitä sisaret, laittakaa oikeen paljon niitä :)
 
moi, täällä sairastelu pahenee.. mulla mennyt vajaan kahden viikon sairastamisen jälkeen flunssa poskionteloon. :snotty: voihan pee sanon minä. ainoo mikä lohduttaa tänään on tilin saldo! tuli vajaa 700 veronpalautuksia ja minä dementikko kun eilen vielä kaverille mainostin etten minä saa mitään, mies pari sataa.. jaa en saanu mitään vai!? miten voi olla näin huono muisti?? ei oo tosi. :headwall: :D ihanaa, kun mä tästä taudista vielä selviän niin kaupat kutsuu!
 
Nyt on sitten kaikki hommattu vauvaa varten: vaunut emmaljungan duo edge combit, samaan sarjaan turvakaukalo, jonka saa kiinni vaunujenrunkoon, sitteri, sänkyyn patja, kantoliina...kaikki mitä vaan mieleen tulee! Onneksi tilasin vaunut jo nyt, koska tulevat vasta tammikuun lopussa. Alunperin olin suunnitellut, että menisin ostoksille vasta tammikuun lopussa, joten ei tiedä kauan sitten olisi mennyt...
 

Yhteistyössä