Heippa pitkästä aikaa!
Nukkumaan pitäisi käydä, kun poikakin sammahti. Käynpä kuitenkin nyt joutessani pikaiset kuulumiset tänne heittämässä.
Aivan ärsyttävä närästys iski tänään sen jälkeen, kun vedin himoitsemani Hesburgerin hampurilaisen :ashamed: Osaakin nyt olla kamala olo, kurkkua oikein polttelee ja onpa käynyt suussa hapanta makuakin. :/ Muuten täällä olot olleet ihan kohdillaan, eikä masukaan nyt alkujärkytyksen jälkeen tunnu kasvavan niin kauhistuttavaa vauhtia - joinain päivinä kun se on tuntunut jo nyt olevan niin suuri ja tiellä, ja sitten taas joskus voi toimia lähes normaalisti ja olo on peräti ketterä. Tosin oonkin ollut erittäin pitkälti kotona tänään, eikä senkään takia varmaan liiemmin mitään vaivoja ole ollut. Paapau on jokusen vähän hiljaisemman päivän jälkeen ollut nyt illalla aika liikkuvainen. Muutenkin toki olen liikkeitä tuntenut enemmän tai vähemmän.
Rasvaamisista, oisinko esikoisesta jotain rasvaa yrittänyt mahaan laittaa jonkun kerran, en kyllä juurikaan. Arpia ei tullut, mikä lienee geneettistä, koska niitä ei ole ollut äidillä eikä mummallakaan. Toivoisin kyllä, ettei tästä toisestakaan tule, mutta mistäs tietää, kun se maha tosiaan on tuntunut kasvavan nopeammin, jospa siitä tuleekin tosi iso.
Mä en kyllä mitään sen kummempaa kunniasädekehää ole valmis millekään arville antamaan, vaan kyllä tulen olemaan joka tapauksessa ärtsynä, jos niitä ilmaantuu!
Rokotuksista oli puhetta, tokihan se noin on, että jos ei kohtaa kyseistä bakteeria tai mikä sen mahdollisen taudin aiheuttaneekaan, rokotus on tarpeeton, ja tuberkuloosihan on Suomesta kait kadonnut. Vaan jos sen bakteerin jossain kohtaa, taudin saamisen riski on olemassa. En sitten tiedä hyöty- ja haittasuhdetta, mutta en kyllä muista mitään muita haittavaikutuksia kuulleeni kuin sen arven, jonka Calmette jättää. Ei siis harmita, että lapseni ehti syntyä ennen sen poistumista rokotusohjelmasta. Muut rokotukset on mielestäni hyvä ottaa siksikin, että pikaisestihan nuo kulkutaudit löytävät tiensä takaisin Suomeenkin, jos kovin suuri määrä ihmisiä jättää ne ottamatta. Kuitenkin noita tauteja on muutaman tunnin lentomatkan päässä... Toisaalta isorokkorokotusta ei Suomessa ole annettu miesmuistiin, eikä nyt kauheasti ole tullut isorokkotapauksia Suomesta ainakaan mun tietoon... Toki kukin ajattelee ennen kaikkea omalta ja lapsensa kannalta nuo, ja mäkin pelkäsin ihan hirveästi sivuvaikutuksia ensimmäisistä neuvolan rokotuksista, kun olin lukenut netistä kauhutarinoita. :ashamed: Kansanterveyslaitos taitaa noista kaikista rokotusohjelmaan nykyisin kuuluvista sanoa, että hyöty on suurempi kuin haitta, mutta liekö puolueeton lähde - no, joka tapauksessa meillä rokotettu, paitsi MPR:n pyysin antamaan vasta 2-vuotisneuvolassa 1 1/2 -vuotisneuvolan sijaan.
Eiköhän se peti nyt kutsu toden teolla!
Tsemppiä ultraan meneville! b =) d
T. Kalenteri ja Paapau 22 + 3 :heart: