Sairaslomista Tuntuu siltä, että harvoin työnantajat olisivat niin fiksuja, että täysin ymmärtäisivät raskaudesta johtuvat sairaslomat (tai ylipäänsä pitkät sairaslomat). Ne teettävät heille enemmän huolta ja työtä, mitä he eivät tietenkään kontolleen halua. MUTTA, semmoista se elämä on, työnantajien on vain pakko hyväksyä elämän perusasiat tai meidän kasvattaa paksuakin paksumpi nahka (käytännössä on todennäköisempää, että me kasvatamme sen nahan....). B) Oma pomoni ei edes onnitellut minua kerrottuani raskaudesta, tuijotti vain ärsyttävästi ja huokasi, että "kai sitä nyt sitten on pakko ruveta miettimään uutta työnjakoa..." Eipä ollut kovin kivat fiilikset siinä minulla, olisin nyt sentään edes onnittelua odottanut, tai jotain positiivista. Mutta ei. Sairaslomailmoituksen laitoin pomolle sähköpostilla ja todistuksen postissa perään. Pomosta ei ole kuulunut hiiskahdustakaan, joten taisi äijä repiä päästään viimeisetkin karvat!!! Ei voi mitään, mutta näyttää siltä, että tämmöistä p***akohtelua raskaus teettää, valitettavasti. Sen takia juuri pitää olla kova ja ajatella vain omaa etuaan näissä asioissa. Kukaan muu sitä ei tee. Tämä oli vielä
sh:lle kannustimena, jos et vielä ole uskaltautunut hakemaan sairaslomaa. :flower:
pesänrakentamisvietistä joku mainitsi...Juu, sama täällä, tosin hitaasti ne kaappien siivoamiset etenee, kun kuitenkin tähän oloneuvoksettarena oloon on sen verran tottunut, että välillä on aina mukavaa viettää sohvalla lehtiä lukien tai TV:tä katsoen useampikin tovi...

Mutta voi että nautin tästä vapaudesta! Ei tarvitse herätä aamulla kellonsoittoon, eikä ole joka päivälle tiukkaa aikataulua (joskus tietty pitää kehittää jotain menoakin =) ) Asiasta tekee vielä nautittavamman, kun oikeasti yrittää tajuta, että nämä ovat vuosiin viimeiset täysin rauhalliset hetket elämässäni. Kohta vauva tulee pomottamaan minua ja jos lapsia tulee lisää, sitten on lisää pomottajia. =) Nyt on siis minun aikani elää itselleni, vielä parisen kuukautta. :flower:
Ja siivoaminenkin on oikeasti ihan mukavaa, kun sitä ei ole pakko tehdä pakosta!
Meidän heppu istuskelee vieläkin tuolla masussa. Taitaa olla yhtä laiska kuin äitinsä, ei viitsi kääntyä...

Olisi kyllä jo aika pikkuisen kääntyä, kohta tulee huoli.... :/
Vuotaraaputinko sitä mainitsi, että on vuotoa? Veristäkö semmoista? JOko olet käynyt lääkärillä? Toivottavasti kaikki on ok!
Marika ja heppu rv 30+0