**Huhtihiput Helmikuussa 2008**

Ensiksi kiitoksia osanotoista!

Täällä on ollut puhetta että onko ensimmäinen raskaus helpoin ja mulla kyllä on ollut esikoisen odotus kaikkein helpointa ei juurikaan tuolloin ollut vaivoja, paitsi alussa pahoinvoinnit!TOista odottaessa tulikin sit ennen aikaset supistukset, selkä ja issiasvaivat, kuin myös kolmatta odottaessa!Mutta tässä raskaudessa on kyllä ollut kipuja ja kolotuksia lähes jatkuvasti, en tiiä vaikuttaako sekin kun rupesin niin nopeaa odottamaan edellis synnytyksestä, ei kai elimistö kerennyt täysin palautua!NO pari kuukautta vielä ja jospa sit helpottas, mutta kyllä nää kolotukset kestää, kun tietää mistä johtuu...
Kävin apteekista ostamas rannetuen yö ajaksi, kun tuo vasen käsi tahtoo reistailla ja lääkäritki sitä suosittelivat!

Mua myös väsyttää, kun yöt nukun välillä tosi huonosti, viime yönäkin valvoin parisen tuntia ja sit lapset heräsi jo seittemältä!
Viime viikolla sain vauvan vaattet pestyä ja silitettyä..!
Viikonloppuna onkin sit esikoisen 4.v synttärit,että täytys pikku hiljaa rueta leipomaan niihin ja paikkoja järkkäämään!
MUlla koko ajan nälkä ja vois syödä kaikke hyvää!Onko muilla samanmoista?

anri&vauveli rv 32+3
 
malttamaton mulla ainakin esikoisen odotus oli ihan ruusuilla tanssimista. tietty oli korkea verenpaine ja koko ajan väsytti, mutta muuta remppaa ei ollut kuin vähän ennen synnytystä. ja nyt on sitten kaikki kolotukset ja ketutukset :whistle: ihan sitä mieltä olen että luontoäiti huijaa naisia, eka raskaus on helppo ja ihana (yleensä, ei kaikilla) ja sitten iskeekin pian se vauvakuume uudelleen :whistle:
suoraan sanottuna, jos tämän jälkeen iskee niin pari kaveria on luvannut vetäistä turpaan.

multa ei edelleenkään ole mitattu sf-mittaa :LOL: varmaan tosiaan sen takia kun ravaan ultrassa tiuhaan, nyt kahden viikon välein ja sitten rv 36 eteenpäin joka viikko. JOS sinne asti päästään. pelottaa oikeasti että lähtö tulee ihan justiinsa, tänään ostelin vähän hammasharjaa jne sairaalakassiinkin jo valmiiksi :whistle: tosin jos lähtö tulee parin viikon sisällä niin eiköhän se hammasharja ole pienin murhe. mutta sanoinkin tänään miehelle taas että jos vielä 6 viikkoa jaksaisi, sitten saa syntyä :ashamed: ja lupasin että niillä main aletaan sitten harrastaa seksiä joka päivä ja koko ajan jos se vauhdittaisi :LOL: tietty ihan vitsillä, ei kannata niin tosissaan ottaa.

vuotaraaputin ja Miska 30+2
 
Heippa :wave:

Anri, mä voisin kanssa olla kokoajan syömässä. Ja tottakait kaikkee hyvää, mut ruokaakin söisin vaikka kuinka jos järki ei sanelisi mitään. Toivottavasti tää menee synnytyksen myötä ohi!

Mä en ainakaan kuulu niihin jotka sai helpon ensimmäisen raskauden.. tai joo oli tää ihan helppo vielä sinne 27 viikolle asti. Mä olen kaikille kertonut et meillä mies sitten hoitaa homman ens kerralla :LOL: Eli just nyt tuntuu et ihan heti en uudelleen raskaaks halua, tosin aika voi kultaa nopeastikin muistot ;)

Käytiin tänään Hämeenlinnassa etsimässä mulle uutta puhelinta, mut eihän tietenkään sitä mallia enään valmisteta jonka olisin halunnut. Järkele :kieh: No mutta, turvakaukalo saatiin ostettua. Päädyttii kanssa siihen gracon logico s kaukaloon, väri rukea =)

Vuotaraaputtimella on jo hyvän kokoinen poitsu. Ja mukava kuulla ettei ne tälläkertaa istuttaneet suo siellä koko päivää.

Meillä on lauantaina viimeinen perhevalmennus aiheesta synnytys ja se järjestetään sairaalassa. Ilmeisesti siellä on siis sieltä osastolta joku kertomassa jotain! Toivottavasti siitä sais paljon irti niin ei enään erikseen tarvitsisi mennä sinne tutustumiskierroksille.
Täytyy myöntää että ihan hitusen alkaa jo synnytys jännittämään. Mut ainoastaan hyvällä tavalla =)

Mulla on viime torstain lääkärin tekemän (kovakouraisen) sisätutkimuksen jälkeen alkanut kohdunsuu vihlomaan ihan päivittäin.. ei paljoa mut pari kertaa päivässä. Toivottavasti ei ole merkki siitä että siellä pehmennyttäis tai lyhennyttäis, kun silloin viikko sitten se oli vielä kova, kiinni ja norm.mittainen. Seuraava lääkärineuvola on viikolla 35 eli kolmen viikon päästä. Silloin täällä tehdään vauvasta kokoarvio ja arvioidaan tarvitseeko lähteä sairaalaan synnytystapa arvioon.

Mutta nyt mä lopetan ennen kuin tästä tulee romaani =)

Joanna ja tiltiäinen 31+5
 
Vuotaraaputin.. millä viikolla sinulle tuo kokoarvio annettiin?

mietin vain että itse kävin mennä to ultrassa viikolla 31+6 ja silloin koko arvio oli 2100g
mutta oli tosin sf mitta sitten 32+0 29 ja vauva on jo tosi alhaalla..
josta taas johtuu se että välillä painaa inhottavasti tuonne häpyluuhun.

noista kaukaloista.. meillä oli esikolla baby safe plus ja menee tällä seuraavallakin mutta meillä se jäi pieneksi jo 5kk:n jälkeen tosin poju painoi silloin jo 8kiloo mutta silti 5 olisi vielä ollut rajaan saakka
mutta kun olkavyöt alkoivat mennä olkapäiden alle ja se on raja jolloin piti vaihtaa istuinta..
ystävillämme oli maxicosi ja se meni oikeesti melkein sinne vuoteen saakka.. ja heilläkin oli yhtä pitkä lapsi ..
joten näillä on oikeesti eroa näillä kaukaloilla ja istuimilla..

imetystyyny.. mie taisin käytää ihan tavan tyynyä ja makuultaan ei tarvinna sitäkään.

mulla ei esikoisesta ollut noita maitokerääjiä ja monesti toisesta imettäessä meni toinen suoja lits märäksi ..
miten on tuleeko sitä maitoa yhtä paljon kakkosella kuin esikolla..?

Itselläni on synnytystapa arvio vkolla 36+3.

ja pyysin itselleni ajan terapeutille. menen keskustelemaan miten voin ennakkoon ja voinko vaikuttaa ennakkoon omaan mielialaan synnytyksen jälkeen..
meinas nääs iskee masennusta päälle tuolloin..
tuo itkuisuus kausi jäi liika pitkäksi ja muutenkin olin kiukkuinen ukolle koko synnytys kesän..
silloin en uskaltanut ottaa yhteyttä kun palkäsin että lääkettä antavat mutta nyt menen ennakkoon juttelemaan niin toivottavasti ei mene edes siihen pisteeseen..
olin silloin eräässä kesäkuisten keskustelussa jota jatkamme msn yhteisöissä .. noista äideistä on kuitenkin aika moni jälkikäteen sanonut että masennusta oli synnytyksen jälkeen mutta apua ei tullut haettua kuin vasta myöhemmin tai ei ollenkaan..

Suppis ja Ilta 32+5

 
Suppis tänään oli kokoarvio ja nyt on siis 30+2. rv 27+2 oli kokoa 1,3kg. en kyllä ole huolissani, esikoinen meni myöskin aina "isolla mitalla". ja kestoilukerhoon pääsee vaikkapa tuolta Kaksplussan etusivulta, siellä on vasemmalla lista suosituimmista kerhoista.

Joanna olipa sulla ollu lääkäri :eek: mulle sattui viime raskaudessa tosi töykeä neuvolalääkäri kerran ja hänestä tein valituksen. tänäänkin oli aika nopea ja kliininen lekuri, mutta mua vaan nauratti se hänen juoksemisensa asioiden läpi. esikoista jos odottaisin olisin varmaan eri mieltä.

meidän tyttö on muuten nyt ihan täysin höpsähtänyt OIKEISIIN VAUVOIHIN :heart: tähän asti on hoidettu nukkevauvoja hyvinkin innokkaasti, nyt on ollut sellaista että kaverin vauvoja pitää ihastella silmät säihkyen ja itku tulee kun vauva lähteekin kotiin. nauroin että parin kuukauden päästä tulee itku kun se vauva EI lähdekään pois kotoota. äsken kaupassa neiti seistä törötti jonkun toisen rattaiden vieressä tuijottamassa vauvaa haltioituneena ja ilmeisesti se pikkuinen ois pitänyt saada kotiin, sen verran tuli surku kun vauva lähti. telkkarissa jos vilahtaa pikkuinen, se pitäisi saada syliin ja tyttö seisoo ruudun ääressä ulisemassa "vauva, vauva vauva!" kun äiti yrittää selittää että ei sitä vauvaa sieltä saa, otetaan tästä nukkevauva syliin.
Mineasta on myös hirveän hauskaa pötkötellä pää mun mahan päällä. jos veikka alkaa potkia niin siitähän se riemu repeää. ei neiti kyllä konkreettisesti tajua että mahassa on vauva, mutta jospa tämä sitä lupailisi ettei ihan kauheita mustasukkaisuuskohtauksia ole tulossa...
 
Meinaa jäädä omat jutut aina kirjoittamatta, musta on vaan niin kiva lukea muiden juttuja, mutta itse tuottaa muka vaikeuksia raapustella jotain =)

Mä hankin eilen Anitan tukivyön. Töihin nimittäin pitää huomenna mennä, eikä kyllä huvittais enää yhtään, tähän kotona löhöilyyn nimittäin alkaa tottua :) Ja mun yöt on olleet aika hirveitä, nukun huonosti, joten jo valmiiksi pelottaa että miten jaksan töissä, mutta neuvolatäti kehotti kuitenkin että menen kokeilemaan. Ja että voin heti soittaa jos en jaksakkaan, nimittäin 3 viikkoa vielä pitäisi jaksaa :eek: :eek: Voi elämä.

Eilen kävin ostelemassa vauvalle loput tavarat mitä puuttui, niin tuolta reissulta siis tarttui mukaan myös tukivyö, ihan tulevia työviikkoja ajatellen. Ostin siis sitterin, hoitoalusta, ammeen, hoitolaukun, pinnasängynsuojan ja jotain muuta pientä, ihanaa oli ostella :heart:

Kuka puhui syömisestä, Anri ?, no täällä kuitenkin myös yksi joka haluaisin kokoajan puputtaa jotain :ashamed:

Onneksi vuotaraaputtimella oli nopea sairaalareissu tänään, ettei tarvinnut kokopäivää siellä olla :hug:

Raskaudesta, mullahan tää on ensimmäinen, ja kipuja on alkanut tuossa jossain joulun jälkeen olemaan, kävely tosin oli hankalaa jo aiemmin muistaakseni, puolessa välissä joulukuuta jo. Alku raskaus oli tosi helppo, mutta tämä loppu ollut sitäkin inhottavampaa.

No nyt alan ladata akkuja tässä sohvalla huomiseen työpäivään

:wave:
 
Täällä on nyt siivottu komeroita, laatikoita ja jopa pesukoneen tausta! Oon tosiaan antanut aina miehen ensin valita mitä hän haluaa siivota... Järkkäilin myös tuota makkaria ja otin kuvia kun oli niistä hoitotasoista puhetta. Eli jos kiinnostaa katsoa niin tuossa meidän pojun pesä ja hoitopöytä ( päälle tulee siis vielä sellainen korkeampireunainen kehikko hoitoalustalle ). Molemmat yhdellä seinällä meidän makkarissa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1561747.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1561750.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1561766.jpg


Turvakaukaloista Me ostettiin tosiaan se Maxi-Cosin Cabriofix, isofix-alustalla sekä Quinnyn matkarattaat, joihin kaukalo käy ennenkuin niitä voi käyttää istumiseen. Ne tuli tänään postissa Saksasta ja hienoilta näyttää ainakin :xmas: Kokemuksia ei kuitenkaan oo vinkkejä kaipaaville.

Tuossa vielä mun masukka:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1561805.jpg

Raskausarpia on tullut kamalasti jo, varsinkin viime viikkojen aikana :( En viitsinyt edes salamaa käyttää.

Tilsu 30+5
 
Tilsu, onko toi muuten taulu mikä tuossa pinniksen yläpuolella on? siis ihan tavistaulu? kun mä en uskalla pitää sängyn yläpuolella mitään tauluja :| pelottaa että rysähtävät alas kun on käynyt niin pari kertaa, siis muualla kuin sängyn päällä.
mutta näpsäkän näköinen nurkkaus teillä :)
 
Ois taas neuvola kuulumisia...
pissa puhdas
painoa tullut 700 g/vko :ashamed:
paineet 105/74
vauvan syke 138
sf-mitta 28
terkkari on sitä mieltä, että vauva istuu mahassa. Seuraavalla käynnillä ultrataan jos ei tule selvää selvyyttä.
hb:ta ei mitattu

Olo on toisinaan hyvä ja toisinaan huono. Huono aina silloin, kun on koko päivän touhunnut esikon ja kodin kanssa. Mutta sitäkin on mun tehtävä, kun mies on töissä. Väsymys on kammottavaa, voisin nukkua varmaan kaks päivää putkeen, mut kun ei esikolta ole mahdollista niin on mentävä näillä unilla mitä saa.

Me ostettiin vaatekaappi vauvan huoneeseen, joka tuli viikon päästä ostosta niin eiköhän meidän tuurilla oli yksi kaapin sivu levy mennyt ilmeisesti kuljetuksessa rikki. :headwall: No kamat takasin autoon ja liikkeeseen valittamaan, onneksi heti olivat suosiolla tilaamassa tilalle uuden levyn eikä siis alkaneet meitä syyttämään. Kas kummaa tästä on mennyt jo viikko eikä vieläkään ole levystä kuulunut mitään. :kieh: En sen takia ole vielä vauvan vaatteita edes varastosta hakenut, koska odotan että saan laittaa ne sit puhtaana suoraan kaappiin. No kyllähän tässä vielä on aikaa sitäkin tehdä. Tosin ensinhän on saatava levy ja sit kaappi kasaan ennen kuin sinne voi laittaa mitään sisälle.

Kestoilusta... en aio sitä opetella. En sitä tehnyt esikoltakaan niin en myöskään tältä. Pesen riittävästi p...aa pepuista, joten en enää sitä ala pyykeissä vielä veivaamaan. :D

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 31+6
 
:wave: Huomenta,

Täällä sitä taas kirjoitellaan. Ennätin pari viimeisintä sivua plaraamaan läpi tästä. Tekstiä tulee välillä niin kovaa tahtia, että ei meinaa pysyä jutuissa mukana.. :D

Eilen illalla jutustelin miehelle, että pitäisi järjestellä vauvalle vähän tilaa ja hoitopöydän käyttötarkoitus miettiä uudelleen, sillä kuopuksen kamppeet ja kestovaipat ovat vallaanneet koko pöydän ja ajatus ois ehkä laittaa ne kuitenkin jo ihan oikeaan vaatekaappiin. Hoitopöydän paikkakin tulee ilmeisesti muuttumaan vielä tässä ennen vauvan tuloa. Jotenkin tuntuu, ettei ole vielä ollenkaan valmis vauvan tuloon, niinkuin kahdelta edelliseltä on ollut jo jostain rv20->. Olisi vaan niin paljon vielä kaikenlaista kesken eräistä... :whistle:

Vointi on ollut vaihteleva. Turvotukset aivan hirvittävät ja verenpaineet heittelehtii. Sokeridieetti ei ihan joka päivä ole pitänyt, varsinkaan eilen kun oltiin Helsingissä kuopusta käyttämässä lääkärissä.. Saas nähdä saanko neuvolassa satikutia ens viikolla. Niin ja soittelin tossa neuvolaan sokeriasioissa, niin sit tuli puhe miun olotilasta ja hurjan kipeistä supisteluista, niin pitäisi kuulemma lääkärille näyttää paikat kans sit ens viikolla. Kun eilen minulle ei käynyt. Miehän oon ollu semmonen ongelmatapaus aina ja paikat auki sormelle tai kahdelle aina hyvissä ajoin, luulenpa, että tässä on taas samantapainen avautuminen käynyt kun näissä edellisissä raskauksissakin. On vaan olleet kivuliaampia nämä supistelut mitä noissa edellisissä.

Kestoilua meillä kannatetaan edelleen. Esikoisen aikaan kokeilin, kuopuksen aikaan on täyskestoiltu, paitsi nyt on ostettu Lidlin vaippoja reissuvaipoiksi ja yöksi, ja masuvauva aloittaa kans kestouransa jo laitokselta kuten velipoikansakin.

Heili ja viikot ihan ??? niinkun yleensä.. B) LISÄYS; 31+2, tarkistin profiilistani :ashamed:
 
Hauskaa huomenta;-)

Turvotuksista: Itselläni kanssa on havaittavissa moista oiretta, sormukset otin jo suosista pois, kun vielä sain ilman tonkeja/sahaa :LOL:

Tilsu: Ihana vaavinurkkaus teillä :hug: Sain itsekin eilen vihdoin ja viimein ommeltua tuon kehdon päälle tulevan katoksen, tänään täytyy väkertää vielä nuo pinnissuojat ja ommella pari pussilakanaa ;-) Ukkokin saisi hissukseen raahata romunsa tuosta tulevasta lastenhuoneesta alakerran huoneeseen, että pääsisin maalaamaan seinät, kun vielä jaksan, kohta tämän mahan kanssa ei tehdä enää muuta kuin maataan soffalla (jätskikippo kädessä ;-) :LOL:

Onko kenelläkään hajua muuten tuosta Gragon kaukalon hinnasta jalustoineen? Vielä en ole liikkeeseen asti saanut aikaiseksi raahauduttua, ja netistä olin katselevinani joltain sivulta, että istuin olisi n. 160 ja jalusta liki saman verran, silti ihmiset ilmoittelevat huutonetissä esim. että istuin jalustoineen uutena n. 160?.. Mikähän lienee totuus? Lisäksi katselin tuota Maxi-Cosia jalustalla, mutta kuinkahan vanhoihin autoihin saa kiinni tuon isofix-jalustan... Miun autonropponen kun taitaa olla vm. -00, eli mistähän näkisin saako jalustan siihen kiinni "oikeaoppisesti"..?

Ihanaaa päivää kaikille, koitetaan sinnitellä mahoinemme ja tuskinemme vielä hetken aikaa, kohta tämä on onneksi jo takana päin :hug:

Dooris ja sinttipoika 32+1
 
Dooris: Me käytiin eilen ostamassa tuo gracon kaukalo ja hinta oli 169? ja se tosiaan myydään aina yhdessä sen jalustan kanssa eli tuohon hintaan kuului jalusta. Siitä isofix kiinnityksestä, todennäköisesti auton huoltokirjassa on mainittu onko autossasi sitä, mutta voit asian myös tarkastaa niin että yrität etsiä sieltä penkin ja selkänojan välistä sitä kiinnitys"koukkua". Meidän nykyisissä autoissa sitä ei ole (fiat bravo -98 ja saab93 -00).

Mies lähti hetki sitten vanhemmilleen. Yrittävät isänsä kanssa keksiä mikä meidän saabissa on vikana, kun kiihdyttäessä täristää. Mä kyllä annoin jo oman diagnoosin viikkoja sitten, se on vetoakseli tai vetonivel :LOL: saas nähdä olenko oikeassa. Mä en tällä kertaa jaksanut lähteä mukaan, kun arvaan et siellä olis mennyt tunti kaupalla ja ei mulla olis ollut siellä muuta tekemistä kuin höpötellä anopin kanssa. Vaikka hän onkin ihana ihminen niin ei sitäkään kokopäivää jaksa =)

Kertokaas viisaammat et pesettekö te äippäpakkauksen makuupussin? Ajattelin kohta heittää koneeseen kaikki vauvan peitot ja toi varmaan siihen mukaan vielä mahtuisi.

Joanna ja tiltiäinen 31+6
 
Dooris: Meillä on autot molemmat Ford Focus vuosimallia -06 ja olisiko toinen -05 eikä saa silti iso-fixiä kiinni! Mene autoon ja tunge sormesi takapenkin istuin ja selkänojan väliin koloon niin huomaat, jos siellä on kiinnikkeet eli neliöt metalliraudat. Mun muistaakseni Gragon alustan saa kiinni kyllä myös turvavyöllä ja sitten kaukalo vaan napsautetaan kiinni, en ole varma. Ja maksoi lastentarvikkeessa muistaakseni 189? yhteensä molemmat osat. Me ostettiin se emmaljungan kun haluttiin et sen saa kiinni rattaisiin. Siihen olisi saanut kanssa alustan, jonka saa isofixinä tai turvavyöllä kiinni. En ostanut alustaa (olisi ollut 189? pelkkä alusta)vielä, kun olisi sitten pitänyt melkein ostaa molempiin autoihin yms. eli ajattelin ihan vaan pärjätä pelkällä turvakaukalolla aluksi ja sitten jos menee hermot niin ostan alusta. Mutta sellainen tuli mieleen, että oletteko testanneet turvavyön pituuden? Me testasimme omaan autoon, mutta kun kummipoikaa haettiin meiltä hoidosta ja olimme laittamassa häntä meidän turvakaukalossa niin eipä turvavyönpituus riittänytkään, kun kyseessä oli hieman vanhempi auto millä häntä noudettiin?!? Olimme hieman ihmeissämme, kun eipä ollut tullut edes mieleen tuollainen vaihtoehto ettei yltäisi.


hoitoalustasta
Me käytetään kodinhoitohuoneen tasoa, jossa päällä alusta. Siinä on tilaa 2,5m ja kaappeja minne saa vauvan vaatteet+vaipat yms. kätevästi ja tietty syvä lavuaari pepun pesuun. Oltiin kaukaa viisaista ja kämppää ostettaessa tilattiin siihen sellainen hana mistä lähtee se suuosa vielä irti niin on tosi kätevä pesussa. Silloin mietittiin kyllä koirien masun pesua, ei vauvan pepun pesua, mutta toimii molemmissa ;)

Tilsu
Ihana kun olet saanut laittaa jo kaikki valmiiksi vielä makkariin! Meillä on kaikki kyllä valmiina, mutta mies oli sitä mieltä että pidetään sänky vielä syntymään asti vauvan huoneessa niin ei ole turhaa tilaa viemässä meidän makkarissa. Musta sitä olisi vaan kiva katsella, voisinkin laittaa siitä kuvan joku päivä!
 
Me eilen liikkeen pihassa testattiin tuota kaukaloa pelkillä vöillä ja saabin vyöt riitti just ja just. Ruotsalaisissa autoissa tunnetusti lyhyemmät vyöt. Mut mulla menis kyllä hermo sen vyön kanssa jos sillä pitäis laittaa joten onneks on toi alusta. Toisessa autossa onkin sitten paljon pidemmät vyöt eli siinä onnistuu helposti. Myyjä sanoi että volvo ja renauld on sellaisia joissa vyöt saattaa olla ongelma.
Ystävä pariskunta osti britaxin kaukalon ja heillä on volvo v70 ja itku meinasi tulla kun ei vyöt riittänyt. No nyt menee kanssa just ja just kun pitävät penkin tietyssä asennossa.
 
Joanna ja malttamaton;
Kiitos vinkistä;-) Mie sitten menin ja tungin sormeni penkin väliin, ja sitä myöten unohdankin tuon isofixin kokonaan. Miten on tuo Gracon jalusta, miten se kiinnitetään, eli onnistuuko sekään vähän vanhempiin autoihin? voin jo etukäteen kuvitella, että hermot menee, josko joka kerta täytyy köyttää kaukalo vöillä kiinni, ja sitten tietty tuo minun auto on vielä tuo lyhytvöinen renault... Miehen kärry on hieman tuoreempaa mallia, mutta etukäteen ollaan jo sovittu, että vaavin kanssa kun liikutaan, liikutaan miun autollani, hän kun polttaa omassa autossaan, enkä halua, että meidän väinö haisee joka reissun jälkeen ihan tuhkukupille, saati sitten vielä terveydellisistäkään syistä..

Mutta takaisin ompelukoneen ääreen;-)

Dooris ja Väinö 32+1

 
Dooris toi "telakka" on tosi helppo kiinnittä ja siihen ei pitkää vyön pätkää tarvita. Vyö vaan pujotetaan telakan sisällä olevista aukoista. Sitten tuo jalka sovitetaan sen pituiseksi että on auton lattiassa kiinni. Mun mielestä toi telekkakin on helpompi kiinnisttää autoon kuin pelkkä istuin.
 
no moikka, olipas paljon tekstiä tullut. hyvä niin!

turvotuksista oli puhe - mulla vaivaa, sormukset muutti kaulaan roikkumaan viikonloppuna..

sit raskauksista, mulle eka oli vaikeampi (kolotuksia, henkisesti raskaampaa aikaa, turvotusta-> käsiä särki, selkä kipee...), tää toinen on mennyt ihan sika helposti. luulen et syynä on pitkälti painonnousuun liittyvät jutut. meinaan vaan ku nyt ei ole tullut ku se 6kg ja viimeks näillä viikoilla oli tullut 14-15kg niin onhan siinä iso ero. eilen kattelin vanhaa neuvolakorttia ja totesin et ei se 1200g/viikko ollutkaan mun ennätys vaan se oli 1680g/viikko!! :eek: repikää siitä.

Mulla kans koko ajan nälkä! ihan kamalaa, se alkoi jo joulun aikaan mut nyt se pahenee vaan. ja kun tekiskin mieli jotain terveellistä mut ei..

Dooris mulla on semmonen muistikuva et Maxi-Cosin jalustan saa myös vöillä kiinni, tai sit oli niin et niillä on myynnissä 2 eri jalustaa. (tai sit mä muistan ihan väärin) Mitä jos soittaisit liikkeeseen tai googlettaisit niin saisit tietää miten on..

Ihmeellistä muuten ettei malttamaton -06 ikäisessä autossa ole isofixiä, oletko ihan varma? jos ne on siellä syvällä vaan piilossa... Ootko ohjekirjasta tarkistanut, tai googlettanut automerkin kotisivuilta? Meillä nimittäin oli vanhassa autossakin ne, auto oli bemarin 328 farmari vm-01. Luulis nyt et Fordis olis kans.

Anu ja "mauno" rv 30+5
 
Juu heippa vaan =) Ei tässä mitään ihmeempiä... Joanna kyseli siitä makuupussin pesusta. Kyllä mie ainakin pesin sen =)

Eipä nyt tällä kertaa muuta. Tänään on taas sellainen päivä, että ahistaa ihan kauheesti kaikki. Ai että miullako muka tunteet pinnassa? ;)

Jo-hanna ja "Jysky" 30+5
 
Tulinpa sitten justiin postista, vihdoin sain aikaiseksi haettua tuon äitiyspakkauksen;-) Kivoja vaatteita minun mielestäni kaikkikin, tuo ulkoiluhaalarikin on supersöpö, tosin vähän suurta kokoa, mutta onneksi on tullut hankittua jo pari pienempääkin, ettei napero huku haalarinsaumoihoin :LOL:

Mutta josko jatkaisi ompelu-urakkaa, hetken päästä täytyykin lähteä kummitytön syntymäpäiviä juhlimaan;-)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja koittakaahan jaksaa :hug:

Dooris ja Väinö 32+1
 
anuuu niin munkin mielestä on omituista, mutta muistaakseni vielä kaadettiin penkit eteen kun tarkastettiin kun oltiin niin ihmeissämme! Mietittiin jopa autojen vaihtoa mutta kun on just saat nuo maksettua pois, niin ei todellakaan kiinnostaisi ottaa auton takia lainaa eli extra menoa kuukausittain!
 

Yhteistyössä