11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

no niiin, ja mun piti mennä nukkuun, mutta en malta!! :headwall: Kattelen huutonetistä esikoiselle talvivaatetta, ja laitoin pyykit pyöriin ja nyt taas täällä :LOL:

Manna: annahan itsellesi rauhassa aikaa totutella uuteen ihmisenalkuun. Ei siinä ehdikään muuta kun kaikki on uutta ja ihmeellistä. Mä en ehtinyt esikoisesta edes syömään, tai en huomannut. Samoin tästä jäi alussa syöminen/juominen vähiin, kun ei jotenkin huomannut.. Nyt toisen kohdalla asiat rullaa rutiinilla enemmän, niin osaa jo organisoida asioita. Ja kunhan teille tulee jonkinlaista rytmiä, niin sitten liikenee sinullakin aikaa itsellesi. :hug:
Ootko koittanut vähän pumpata isompia maitoja pois? auttais kipuun ja vauvan helpompi imeä? Pakko kanssa todeta, että olin yllättynyt että imetys ei sujunut mulla luonnostaan. Oli vaikeempaa kuin olin aatellut. Meillä ei kumpikaan poika "osaa" imeä ilman kumia, tai äidillä vain huonot tissit. :ashamed:
 
Käytiin tänään perhekerhossa. Ensiksi olin kyllä, että jaksanko lähteä.

Ja perhanan eiliset pyykit eivät ole kuivuneet.. Ja ajattelin vauvan vaatteita tänään pestä :headwall: . Kyllä yleensä ovat päivässä kuivuneet. Noh, siirtyy sitten huomiselle. Damn!

Tänään taidan kyllä päikkärit ottaa, etten olisi niin väsynyt.

Isosiskot ovat ottaneet kyllä pikkusisaruksen hyvin vastaan. Auttaavat vaipan vaihdossa: antaavat uuden ja vievät vanhan roskiin. Pitäävät sylissä ja tänään Suvi-Tuuli antoi maidon :D. Nytten neiti nukkuu Emman sylissä.

Tänään taidetaan käydä vähän aikaa pihalla. :D

Mutta nyt kahtoo mitä rupeis tekee.

Red Dragon & Tessa 8 vrk :heart:
 
Nyt on jälkitarkastuksesta kotiuduttu, lääkäri oli tuninn myöhässä. Kaikki oli ok ja salilla treenauksenkin saan aloittaa pikkuhiljaa. Täällä saa E-pillerit puoleksi vuodeksi ilmaiseksi jos ne valitsee. Tuo nyt vaan ei ole sama merkki mitä mulla ollut mutta kokeillaan. Noi pillerit on siitä jännät että voin aloittaa ne nyt vaikka menkat ei ole vielä alkanut ja niitä syödään koko ajan ei pidetä yhtään taukoa. Sanoinkin lääkärille että jos ei oo hyvät niin sit haluun ne mitkä mulla on aikasemminkin ollut, kuulema onnistuu sit puhelinreseptinä saada ne.

Mut jospa pikkutorkuille ennen ku Juuso haetaan hoidosta.
 
Koitin käydä nukkumassa mutta en saanut unen päästä kiinni.. Kaikki muut nukkuu joten ois ollut loistava hetki itsekin torkahtaa. Aamulla ois kyllä varmasti 10 maissa uni tullut |O

En sitten jaksanut aamulla lähteä ulkona käymään tyttöjen kanssa. Pelkkä ajatuskin pukemisista ym. väsytti jo :LOL: Pitää iltapäivällä ainakin isompaa käyttää, maassa vähän luntakin :D

Meillä vaihtavat taloyhtiössä sähkömittareita ja oli lappu että tulee sähkökatkoksia. Mä aamulla mietin et miten ihmeessä tänään ruoka tehdään ym. jos pätkii. Mutta yhdesti ovat tähän mennessä katkaisseet, n.5min! Onneksi ei sen pidempään...
Löysin pakkasesta valmiin karjalanpaistin, pitää syödä se pois ennen kuin alkaa pakastimelle maistumaan..

Tällä meidän vauvalla on vissiin jokin superhyper peltivatsa :D Oon nimittäin jo toisella antibioottikuurilla eikä ole masuaan itkenyt! Lisäks juon kahvia, syön ruisleipää (en tosin tuoretta) eikä ole tähän mennessä pahoja ilmavaivoja ollut! :heart: Kakan kanssa vähän enemmän ongelmaa kun tulee ehkä joka 3. päivä. Ja sen tulemiseenkin täytyy mallasuutetta antaa... Esikoisella oli jo tässä vaiheessa masukipuja, luojan kiitos jos toisen kohdalla niistä säästyttäisiin :saint:

Luminka
 
Huh, mikä homma oli käydä kaksi äitiyspakkausta läpi vaatteista. Hiukan sitä vaatetta on. Nyt on sitten enemmän neidillä vaatetta.. Pitää vain pestä ne eka. Kun olis vain toinen teline, helpottais hommaa kummasti.

Hitsiläinen, nyt on alkanut tuulemaan enemmän.. katsotaan viitsinkö pientä pihalle vielä viedä :whistle:

Nyt odottelee, että ruoka valmistuisi.
 
Ilmottaudun nyt sitten tänne puolelle eli jos joku ei ole kerinnyt käydä tuolla odotus pinossa kurkii meille syntyi prinsessa :heart: lauantaina 15.11 klo:10.54 ja mitat 4140g ja 52cm.
Synnytys oli nopee niin nopee etten itekkään meinannu uskoa :xmas:
Salissa kun siihen pöydälle kömmin niin kätilölle siinä samalla sanoin että haluan epiduraalin,no enhän minä mitään kerinnyt taaskaan saada kun piti ruveta melkein saman tien ponnistamaan ;) Synnytyksen kesto oli siis n. 3 tuntia kokonaisuudessaan.Mitään papereita en saanut missä näkyisi niitä aikoja mutta tulevatko ne tiedot sitten neuvolan kautta??

Mutta kyllä se ponnistus vaihe palautti mieleen sen kaiken kivun.Kalvot kun puhkaistiin todettiin että lapsivesi vihreää ja äkkiä kutsumaan lastenlääkäri paikalle,jouduin sitten ponnistus vaiheessa pidättelemään ponnistusta kun pää oli syntynyt että vauvalta kerettiin imeä se lapsivesi nenästä ja suusta pois ja se kyllä sattu ihan hirveästi :eek: mutta onneksi se kipu oli äkkiä ohi lopulta ja neiti voi todella hyvin.

Eilen päästiin sairaalasta kotia ja kylläpä oli ihana nukkua omassa leveässä ja pehmeässä saängyssä =) Vauvakin nukkui tosi hyvin.Lähinnä pikkuinen vaan syö ja nukkuu.Koko perhe ollaan ihan vauvan haltioissa,isommat käy koko ajan pusuttelemassa vauvaa ja puhuvat vaan minun vauvasta :D Että ainakaan vielä ei mustasukkaisuutta havaittavissa.No mies on tämän viikon kotosalla että sekin edesauttaa varmasti asiaa. Äitini oli täällä katsomassa isompia lapsia vkl ja oli siivonnut koko talon oikein kunnolla,kyllä oli ihana tulla puhtaaseen ja siistiin kotiin jossa kukkakimppuja pöytä täynnä :D

Mutta nyt lähden laittamaan pyykit kun isommat ulkona ja vauva nukkuu
:wave:
 
ilmoittaudun tänne puolelle vauvani kanssa jonka paino oli 3630g ja 51cm pituus syntyessään. ja tyttöhän meille tuli.
arki on ruvennut rullaamaan ihan hyvin, vaikka vois nuo vieraatkin jo vähän ajatella että ei sitä voi oikein useasti tulla kylään ja olla oikein kauaa.. mutta eipä ne oikein tahdo sitä ymmärtää, ja en mä kylläkään sitä kehtaa siitä heille sanoakaan, mutt kaippa tää tästä rauhoittunee kun kaikki ovat saaneet nähdä uuden pienen ihmisen.
illalla olis lääkäri, kun musta tuntuu että olis pissa tulehdus kun mahaan sattuu kun pissaa.. ja lisäksi tuntuu että tuo mun välilihan ompelus ei oo mun mielestä oikein ommeltu, on aika paljon mun mielestäni auki se haava..
mua vaivaa todella paljon ja aattelin kysellä teiltäkin että onko teillä sellainen paineen tuntu klitoriksessa, ja välillä mun klitoris kramppaakin ja se tuntuu tosi ilkeältä. kuuluuko se ihan tähän synnytyksen jälkeisiin tapahtumiin vai onko nyt jotain pahasti vikana, kun oon jo tätä asiaa muutaman kerran itkenytkin. kun siihen koskeekin niin se ei tunnu yhtään hyvältä..
huolestuttaa vain että tuleekohan mun paikat alapäässä ikinä ennalleen.. :'(
imetys ei onnistunut täällä päässä, joten annamme sitten vauvalle nan korviketta, ja hyvin on näyttänyt toimivan.
napa irtosi tänään, kun vauva on nyt viikko ja päivän ikäinen. )siis ei koko napa sentään irrronnut :) )
nyt minä häippäsen!
reginarento ja katarina (jos vaan mies suostuu tuohon nimeen, kovat tappelut on jo kyllä käynnissä :kieh: )
 
Reginarento: mulla on alapäässä vähän samanlaiset oireet ja samat pohdinnat kuin sullakin. En ole mistään tajunnut asiasta kysyä, kun olen ajatellut, että kuuluu asiaan. Mutta jos saat lisätietoja niin pistä tietoa jakoon :D

Sarppa
 
Reginarento: Mulla on tikattu klitorisrepeämä, mutta silti ei oo (eikä ollu) kipeä. Enemmän sattui muut vammat. Kannattasko käydä näyttää jossai? Ja mulle ainakin neuvottiin, etä istumista kannattaa välttää. Ei parempi makuulla tai seisaalta... toivottavasti paranee pian!

Me oltiin eilen "U2-tutkimuksessa" ja kaikki hyvin meidän rinsessalla. Tosin ei ollu saavuttanu viellä syntymäpainoa, mutta kun on niin iso tyttö ni ei kuulemma haittaa???
Nyt sitten pitäis varata aika lonkkakuvauksiin... otetaanko Suomessa sellasia? Pikkunen on tänään ollu niin rasittunu eilisen jäljiltä, että heränny vaan lyhyesti syömään.

Mieskin nukahti, vaikka meidän piti kiinnittää lämpölamppu hoitopöydän ylle... hittolainen, joudunkohan jatkaa viellä huomiseen "föönaamista"... on kyllä tehokas välinetuo fööni, pikkunen hiljenee heti kun häntä vähän föönaa! (siis ruumista, ei päätä... vaikka oishan tulla pehkoa mitä föönata...) Mutta helpommin sujuis tuo vaipanvaihto kitenkin lämpölampun alla.

Kuunkulta: Meille annettiin sairaalasta mukaan d-vitamiini+fluori-tabletteja ja hebamme meinas, ettei fluoria kannata antaa. Lekuri oli samaa mieltä eilen, joten annetaan nyt pelkkää d-vitaa.
 
"mua vaivaa todella paljon ja aattelin kysellä teiltäkin että onko teillä sellainen paineen tuntu klitoriksessa, ja välillä mun klitoris kramppaakin ja se tuntuu tosi ilkeältä. kuuluuko se ihan tähän synnytyksen jälkeisiin tapahtumiin vai onko nyt jotain pahasti vikana, kun oon jo tätä asiaa muutaman kerran itkenytkin. kun siihen koskeekin niin se ei tunnu yhtään hyvältä.. "

Mulla on sama ongelma kuin sinulla reginarento.Ajattelin kuitenkin tuossa että se on varmaan ihan normaalia kun joutuivat,ainakin minulta,pari kertaa katetroimaan kun ei virtsarakko suostunut tyhjentymään puudutuksen jälkeen ja toisen kerran sitten synnytyksen jälkeen kun oli voimat niin pois etten jaksanut kävellä vessaan(vaikka olikin vain parin metrin päässä) mutta pakko sanoa että se on kaukana mukavuudesta. :ashamed:

Mulla lähti imetys ilman suurempia vaikeuksia hyvin käyntiin.
pari päivää jouduin käyttämään r-kumia kun olivat niin täynnä,ja kotona sitten pikkusen pumppasin,niin että tyhjenivät pikkuisen ja sen jälkeen otin vauvan rinnalle.ja nyt ollaan menty pelkällä tissillä eteenpäin.
Eilen oli neuvola ja vauvan paino noussut syntymä painosta 3290g:an! Oli aivan mahtava uutinen!
Ukolle vielä sanoin toissa päivänä että tyttö on kasvanut ihan hirveästi viikon aikana.
Mutta tämän pitemmittä kirjoituksia,ruuan laittoon.--->
 
iltaa...
väsyttää ja kiukuttaa, haluis jo nukkuun!! |O Aamupäivällä sain sitten loppujenlopulta nukutuksi 1½tuntia ja kyllä piristi, mutta jotenkin silti päivä tuntunut raskaalta. Kai toi ainainen pimeyskin vaikuttaa! Oltiin vaunulenkillä tunnin verran ja haettiin siitä sitten esikoinen tarhasta.
Sen jälkeen onkin koko ilta ollut ruoanlaittoa..syömistä...tiskien laittoa..imettämistä..keittiön siistimistä...jälkien raivaamista...vauvan lohduttelua... :whistle:
Nyt ihana rauhallinen hetki. Isommat miehet juovat teetä tuossa vastapäätä, ja mä käytän aikani näin =)

Jotenkin hirveen moni asia stressaa tällä hetkellä. Meillä auto myynnissä, ja mua huolettaa jos se ei meekään kaupaksi, kun rahaa tarvis saada siitä. Sitten tuo öljykattila krenaa. Ja viimeisenä huolena meidän lattialaminaatit, kun mun mielestä ne jotenkin on noussut reunoistaan :| tai sitten kuvittelen vaan...
ja mies on yksi ISO hälläväliä tuossa vieressä, ei ota mihinkään kantaa, ei murehdi mistään...mussuttaa tuossa vaan tyytyväisenä keksejä ja ryystää teetään :kieh:

(anteeks vuodatus, mutta se helpottaa, joskus :ashamed: )
 
Yöunista Meillä poika nukkuu päivällä 3-5 tunnin pätkiä, välillä on vain hereillä. Tänään aamupäivällä nukkui klo 7-12 putkeen, lopulta aloin herätellä. Sitten yöllä ei välillä meinaa millään rauhoittua. Parina viime yönä on kitissyt 2 tuntia putkeen klo 1-3 välillä ja olenkin lopulta antanut pullosta lisäruokaa ja sillä on vähän rauhoittunut. Tuntuu että vauva on turhan virkeä keskellä yötä ja sitten päivällä taas herää vain syömään ja taintuu heti uudelleen. Yöllä meinaa hermot mennä kun vauva vain tohottaa ja "huutelee" sängystään. Sylissä kyllä viihtyisi, mutta itse olen niin poikki etten jaksa tuntitolkulla pitää sätkivää ja hössöttävää lasta. Olen yrittänyt pitää yöllä valot pois ja olla hissun kissun, etten enempää virkistäisi.

Yleensä (jos ei noita yövalvomisia tule) menen itse nukkumaan sitten kun poika on syönyt (23-01 välillä ), tai vaihtoehtoisesti nukun pari tuntia ennen tuota keskiyön syöttöä. Seuraavan kerran herää syömään klo 3-4, ja sitten aamulla 6-7 maissa. Aamupäivän olen ihan surutta torkkunut sitten vielä, heräillyt vasta seuraavaan syöttöön klo 10-12 maissa. Aika luksusta, kun ei tarvitse mennä minnekään, vaan voi löhöillä pojan kanssa sängyssä puolille päivin. Miehellä on enemmän sinnittelemistä, että jaksaa lähteä töihin yökitinöitten jälkeen.
 
helmi voima :hug: sulle! toivottavasti pääset tänään ajoissa nukkumaan ja saat nukkua hyvät pitkät unet! niitä täälläkin toivoessa... eilen olin kans tosi väsynyt ja kiukkuinen... viime yö ei ollut paljon edellistä parempi mutta silti nyt itsellä virkeämpi olo, vaikuttaa varmaan kun oltiin päivällä mun vahemmillta niin sai aikuista juttu seuraa! eilen meinasin niin tylsistyä kotiin... niin ja kävi aamulla vaateostoksilla ja löysin ristiäsiiin ihanan hameen!!:) :) oli kyllä mun budjettiin kallis kun en aikonut "tuleviin isoihin" vaatteisiin (toive ajattelua! :LOL: ) sijoittaa, mutta se hame vei niin mennessään mut että oli pakko ostaa. ja vanha toppi sopii sen kanssa niin säästi siinä sitten.

helmi kirjoitit niin kauniisti mannalle siitä kuinka antaa aikaa totutella tilanteeseen että tippa meinas tulla silmään! tuli niin elävästi mieleen esikoisen alku vauva aika, kun koin ahdistusta siitä vastuusta, kavereilla ei ollut lapsia/vauvoja, olin aika nuori äiti (22v) ja välillä tuntui että elämä on sitten tässä. silloin ois kyllä helpottanut jos joku olis mulle noin kauniisti sanonut ja kertonut asiasta! :) ja nyt voin kyllä todeta että totta joka sana mitä kirjotit!
nyt nautin muuten ihan eri tavalla pikku-vauva vaiheesta kuin viimeksi. onko muilla samoja kokemuksia?

reginarento kyseli paineen tunteesta niin mulla vieläkin, kohta 4vkoa synnytyksestä tuntuu välillä (esim. kävelyn jälkeen) paineen tunnetta alapäässä, en kyllä osaa tarkemmin "paikantaa" että missä, mutta olen sen ajatellut olevan normaalia. viimeksi epparin leikkauksen jälkeen se kipuili tosi pitkkään (nyt ei epparia, eli paine ei voi olla siinä leikkauhaavassa).

mutta nyt vauva haluaa seuraa. onkin ollut jo aika pitkään hereillä! toivottavasti enteilisi sitä että nukkuisi yön paremmin.

cuplaton aloin tänä aamuna antamaan 3 tippaa ennen ruokailua, kun masusta tuntuu vääntävän. nyt kysymys sitä käyttäneille, eli annatteko joka ruokailulle? vai esim joka toiselle?

korppinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna-:
Ja rinnat on niin kipeet kun en oikein edelleenkaan tunnu osaavan imetysta (ei hyvaa yhteistyota mun ja vauvelin valilla, kun han ei avaa suuta kunnolla ja mun rinnat tuntuu ufon kokoisilta tyton mustikkasuuhun!!)
Imetyksestä Mulla oli sama ongelma alussa, vasta parin-kolmen viikon kuluttua alkoi rinnoista pahin "turvotus" lähteä ja vauvalla oli edes jotain mahdollisuuksia saada nänniä suuhun. Ehdin jo olla ihan epätoivoinen, että näinkö mahdotonta tämä on! Käytin rintakumia ja sillä sitten onnistui, mutta koko ajan oli huoli että mitä jos tulee tilanne ettei sitä rintakumia ole saatavilla.

Nyt on alkanut jo sujua paremmin paljaallaan, kun rinnat ei ole ihan nin pinkeät ja vauvakin on oppinut avaamaan suutaan tarpeeksi isolle. Välillä käytän rintakumia, etenkin jos poika on kovin väsyneen tai ärtyneen oloinen (pääsee sutjakammin imemisen alkuun). Rinnat tulee myös välillä tosi kipeiksi imetyksestä, mutta se menee sitten ohi. Välillä vauva unohtuu lutkuttamaan nänniä ja sitten vetäisee päätä poispäin nänni suussaan, vielä imu päällä, auts!

Kannattaa kokeilla myös maidon pumppaamista pois ennen imetystä, niin ei ole rinnat niin pinkeät ja nännitkin saa valmiiksi "törölleen". Auttaa myös jos rinnat heruvat liikaa.

Minulla on toiminut hyvin ns. kainalo-ote, jossa vauvan vartalo on kylkeä vasten. Tässä asennossa ei vauvan nenä uppoa rintaan ja pikkuinen saa hengitettyäkin.

Makuulla imettäminen ei meillä oikein toimi: Maitoa heruu niin paljon että vauva ei ehdi niellä. Sitten jos vielä yösyötöllä nukahtaa kesken imetyksen, niin lopputuloksena herää joitain aikoja myöhemmin aivan maidosta märkä (joskin kylläinen) vauva vierellään... Mies on sitten kiukkuinen, että pitikö jättää vauvaparka "maitokylpyyn"!
 
Reginarento - Mulla ei ainakaan ole koskaan synnytysten jälkeen ollut tuollasta,tosiaan kannattaa ottaa lääkäriin yhteyttä.

Mä olen tosiaan täysin parantunut synnytyksestä jo,jos ei vaan mittää takapakkia tule.
Sain kämpänkin siivottua tässä ja uni maistus jo mutta syötöt eessä edellee ja likka kuitenkin seuraa haluaa tänään viel hih,helppoa kun tietää jo rytmin...

Pöppiäinen & Emma 13vrk
 
Nyt oli munkin pakko kirjoittaa...

reginarento: Mulla oli tuollaista paineen tunnetta ja "kramppaamista", mietin monena päivänä et lähdenkö lääkäriin, kun tuntui ettei itkemättä pysty tekemään mitään. Mut se häipyi jossain vaiheess itsestään, et kaipa se on ihan normaalia, tai ei ainakaan vakavaa, kun kerran on häipynyt.

Täällä arki alkaa sujua pikkuhiljaa. Rytmi alkaa olla säännöllisempi, varsinkin noiden öiden suhteen. Neidin flunssakin taitaa helpottaa, ainakaan ei enää niin pahasti rohise. Niistää kyllä saa monta kertaa ja hieman on kärttyisen oloinen. Yöllä ei kunnolla nukuta, parina yönä on taas istuttu sohvalla neljään asti.

Saatiin tänään kantoliinakin vihdoinkin, kyllä sitä on odotettu :) Äsken kokeilin sitoa sitä, hyvin sain tuon neidinkin sinne sisään. Tais olla mieluinen paikka kun nukahti melkein samantien... Tietääpä ainakin, että on yks vaihtoehto rauhoittamiseen lisää...

Nyt iltapalan kimppuun ja sit täytyy lähteä yrittään nukkumista, kun ei tiedä joutuuko tuon neidin kans valvomaan taas yöllä.

-JennyA-
 
reginarento: Mulla tuntuu myös samanlaista painetta välillä klitoriksessa. Se on kyllä koko ajan ollut vähentymään päin, eli itse olettaisin sen johtuvat synnytyksestä, varmaan ponnistamisesta? Multa myös katetroitiin rakko tyhjäksi juuri ennen ponnistusta... Liekö silläkin sit jotain vaikutusta...

korppinen: Täällä on yksi jonka mielestä tää arki on helpompaa kuin ekan kanssa :wave: Mä silloin valitin että en ennätä syömään saatika aamupuuroa ittelleni keittämään :LOL: Entäs nyt, syön aamulla ja illalla puuron, samoin kuin esikoinen. Aikaa on vaikka mihin! En ole niin väsynyt päivisin ja muutenkin on paljon rennompaa tää elämä!
Raskausaikana ajattelin et miten ihmeessä jaksan vielä esikoisen hoitaa kun vauvaa joutuu lisäks hoitaa (+yöheräilyt). Mut siinäpä se samalla menee :heart:

helmi: Mulle kans tulee joskus noita hetkiä että tuntuu kaikki kaatuvan päälle :hug: Silloin kaikki pienetkin asiat tuntuvat ylitsepääsemättömiltä ongelmilta :snotty:
Meillä mies on vähän samanlainen kuin sulla, ei paljo hetkauta jokin joka musta tuntuu ihan maailmanlopulta :D

Cuplaton-tippoja annoin esikoiselle joka syötön alussa, tais ohjeissa ihan lukea niin ellen väärin muista?

maikki79: Mulla kans saa nännit venytystä kun alkaa tyttö päätään heiluttelemaan :LOL: Sattuu pirusti :kieh:

Miehistä... Kuinka ovat halukkaita seksiin? :D Eli vaikuttiko heidän haluihin synnytys, jäikö heille jotain kauhukuvia ym?
Meillä siis oli mukana (en tosin päästänyt kattomaan ihan sinne asti) eikä kuulemma jäänyt mitään kauhukuvia...
Tuntuu et on koko ajan ahdistelemassa :LOL: Tosin kivalta tuntuu vaan että haluaa kaiken sen jälkeen :heart: Yhdesti ollaan kokeiltu ja kunhan tää vuoto loppuis tai vähenis tarpeeks niin vois toistekin jopa :p
Meillä vaan tosin "normaalisti" on niin päin et mulle maistuis useammin ja mä olen se joka useammin ehdottelee....

Sen olen huomannut että ollaan laheisempiä kuin raskausaikana. Mua ei silloin lähekkäin nyhjääminen innostanut. Nyt on ihanaa olla sohvalla miehen kainalossa :heart: Muutenkin pusutellaan ja hipellellään toisiamme usein =)
Menipäs nyt siirapiks tää loppu :LOL:

Luminka
 
kiitos korppinen sinulle, olet kultanen :hug: sait mullekin sitten tipan linssiin, ja lisäksi paremman mielen =)
kiitos myös luminkalle! :heart: On kiva kuulla kun joku ymmärtää miltä tuntuu...

cuplatonista...joka syötöllä annan 4tippaa! näin taisi lukea ihan ohjeissa..

miesten halukkuudesta..täällä ei tuota miestä vielä kiinnosta, eikä muakaan :ashamed: Meni esikoisestakin aikaa, vaikka toki nyt oon jo paremmin toipunut. Mutta ei se innostu niin kauan kuin jonkinlaista vuotoa. Saa nähdä meneekö ihan jälkitarkastukseen saakka ennenkuin "uskaltaa" touhuilla.

nyt nukkumaan, öitä!! (toivoen että huomenna kivempi päivä)

helmi
 
helmi: kiitos sanoistasi... totta se on etta on yritettava muistaa etta tassa eletaan vasta ensimmaisia yhteisia viikkoja, ja pakostikin asioiden luulis helpottavan jossain vaiheessa. Mulla taitaa olla tunteet aika myllerryksessa viela, ja ei helpota kun kaikki pelottelevat raskauden jalkeisella masennuksella!!
En ole hankkinut rintakumeja, pitais varmaan... en tieda miksi niita taalla kutsutaan, maidonkeraajakin pitais hankkia, jos keksis mista ja mika niiden nimi on enkuks!


Muuten meilla toi sama ongelma, etta mies on usein vahan yltiopositiivinen tai ei vaan osaa ottaa huolenaiheita tosissaan, mina taas vahan ylirealistinen ja loydan huolehdittavaa ja itkunaihetta aivan kaikesta ainakin just nyt!

oho Maya itkee taas... en saa sita tanaan millaan nukkumaan!!
 
Huomenia

Mie sain nukkua koko yön,mussukka hoiti onneksi yön niin ei sain nukkua,mutta mielelläni oisin ihte hoitannut mutta alkoi hyvinkin väsy painaa 2viikon 3-4h yöunien kanssa... joten nyt sitä on taas freesimpi ainakin hetken hih.
Täytys tänään ottaa sitten pyykkäys operaatio taasen... sitä kun tosiaan tulee...

Emma nosti taas ruokamääräänsä,nyt se on 90ml,ja ei puklaile olleskaa,oon kyllä kummastellut sitä että miten se on mahdollista kun tuota tahtia nostaa määrää.

Lapsilisästä kysymys - Pitääkös syntymätodistus viedä kelaan että se tulee vai miten se nykysellää menee,kun 4 vuoden aikana niin moni noista asioista on muuttunut...

Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa :heart:
 
huomenta!
*helmi ilmottautuu silmät ristissä* |O
Yö meni nukkuen, valvoen, nukkuen, valvoen..ja sekin aika minkä nukuin, nukuin niskat jumiin. :/ Särkee päätä jo kolmatta päivää, yöllä otin panadolin, mutta tuntuu ettei vienyt ees kipua pois.

ja vali-vali-virsi näemmä taas jatkuu.. :LOL:

lapsilisistä en tiedä...mutta en mä ainakaan muistaakseni esikoisesta mitään kelaan toimittanut? kai? emmä muista :LOL: siitäkin jo neljä vuotta! Mutta ei mulla ainakaan oo ees mitän syntymätodistusta tuosta, eiköhän ne tiedot mee automaattisesti kelaan. Luotan siihen, kunnes kuulen jostain että ois pitänyt toimittaa. =)

pöppiäinen, kyllä sun kelpaa kun oot saanut nukkua KOKO yön, voi mä oon kade!! Uskon että on ihan olo kuin uudesti syntyneellä.

Mutta mä painun nyt jatkaan unia kun napero nukahti...taidan mennä suihkuunkin vasta sitten kun herään, niin ei vahingossakaan virkisty. Sitten 13 on neuvola, aatella jo 1kk neuvola :eek: Miten tää aika menee niin hirmu nopsaan? Ja neuvolan jälkeen mennään vieraileen mun työpaikalla, kiva mennä näyttään pikkuista ja kuuleen uusimmat juorut!

-helmi ja aapeli"yökukkuja"4vkoa :heart: -
 
Lapsilisistä:Kelaan menee automaattisesti synnytyssairaalasta tieto.

Seksistä: Täällä on jo useasti peittoja heiluteltu ja jotenkin se on muuttunut paremmaksi=)

Täällä yö meni ihan hyvin, parilla heräämisellä ja sit noustiin vaille 7. Juuso käytiin viemässä hoitoon ja nyt aamupalalla, Leevi köllii tuossa vieressä lattialla ja mkohta mennään pikkutorkuille.
Sit ku Juuso haetaan hoidosta mennään poikien kanssa mun kaverin luo(hälläkin 2 poikaa) leikkimään ja laitetaan yhdessä ruokaa.

keiju ja Leevi
 

Yhteistyössä