11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

Mut löytää myös Facebookista - joten jos kiinnostaa niin löytää täältä http://fi-fi.facebook.com/people/Annika-Lindroos/558308674

Olen myös netlogisa joten sieltäkin löytää - http://fi.netlog.com/anskuliini1982

Me ollaan heräilty 5:20 tähän aamuun ja syöty ja höpötelty ja kaikkee muuta kivaa,nyt tutii tuossa mun viekussa =)
Vanhimmat kahtoo muumia tuossa ja mies vetelee sikeitä vielä... :heart:





Pöppiäinen & Emma 2 viikkoa 1pv
 
Huomenta!
Hieman parempi yö takana, pallerot söivät 23 aikaan, 3 perästä ja nyt aamulla 6.30. Nyt tuhisevat aamu-unta sängyissään. Yöllä en malttanut olla nuuhkimatta rakkaita antaumuksella, vauvat tuoksuu niiiiiin hyvälle!

Korppinen, meillä myös viikonloppuna ristiäiset, sunnuntaina. Anoppi hankkii jotakin suolaista tarjottavaa ja minä leivon korvapuusteja ja sitten kakku pitää hankkia. Meillä on juhla jo klo 10 aamulla niin ruoka tuskin kellekään maittaa... :D Mä en pahemmin aio ottaa stressiä juhlista, teen mitä ehdin ja jaksan. Ja nimiongelmaa ei ole, Wilmasta tulee Wilma ja Oskarista Oskari. :D :heart:

Tämän aamun Aamulehden Moro-liitteessä olikin ilmoitus syntyneet-palstalla meidän nappuloista. Tosin pojan syntymäkellonaika oli väärin... :| Mutta tarvinnee leikata talteen ilmoitus.

Mies kiukkuisena odottelee koneelle pääsyä, taidan tehdä tilaa siis. Pojat pitävät vapaapäivän, eilen ja yön aikana tullut lunta kovasti ja haluavat mennä hankeen telmimään... Mutta minä pääsen kahvittelemaan, eli HELMI, paikkoin tavataan!

Hyvää päivää teille. Pikkupossuni ähistelee kutsuvasti (= Oskari )... :LOL:

HM
 
Huomenta!

Minä myös tahdon mukaan tänne puolelle! :D Eli meidän suloinen poika syntyi 8.11. klo 11.29. Paino 3470 ja pituus 50, rv 39+6. Kirjoittelen synnytyksestä kun ehdin, nyt ajattelin vain pikaisesti ilmoittautua.

Olen siis vihdoin saanut luettua mitä olette tähän asti kirjoitelleet, olikin monen päivän urakka kun aikaa vain vähän kerallaan paneutua... Eipä tosiaan ole enää tylsää ja tekemisen puutetta kuten loppuraskaudessa;) Vauvan kanssa on mennyt mukavasti, ei oikeastaan mitään isompia ongelmia. Rintamaitoa tulee tosi hyvin, pikkaisen on ilmavaivoja ollut joihin kävin eilen ostamassa cuplatonia - tuntuu tehoavan. Öisin meillä syödään 1-2 krt, eli 3-4 tunnin pätkiä nukkuu yöllä. Vauvan hoidosta nauttii nyt ihan eri tavalla kuin silloin kun isommat oli pieniä, jotenkin osaa paremmin elää tässä hetkessä ja otta siitä kaiken irti :heart:

Nyt täytyy alkaa tekee aamutoimet ennen kuin ötökkä herää, on taas paljon ohjelmaa tällr päivälle. Palaillaan juttuun!

Hansu ja mussukka 12 vrk
 
manna- : En siis tarkoita että teillä ois näin, mut meillä esikoinen valvoi tuossa vaiheessa mun mielestä liikaa. Ja oli siis rinnalla pitkiä aikoja kerrallaan. Ei saanut tarpeeks maitoa että ois jaksanut nukkua kunnolla. Torkahteli välillä ja sit heräs taas kun oli nälkä! Hyvä idea tosiaan et pumppaat ja annat pullosta lisäks. Sit kun vauva saa lisää voimia niin tissittelykin sujuu helpommin ja nopeammin =)

Nyt esikoinen tulee syliin ja kirjoittelu jää tähän.. mut palaan kun pääsen! :wave:
 
Meillä tytöllä kakan tulon pysyy yleensä arvaamaan. Joka aamu annan mallasuutetta, ei mitään tehoa. Sit kun annan illalla takuu varma juttu että seuraavana aamuna viiden tienoilla pamahtaa :LOL: Jätän sitten siltä aamulta antamatta kun kakka on tullut..

Tänä aamuna tuli taas, 1½h jouduin olemaan valveilla yhteensä |O Sit ennätin hetken nukkua kunnes isompi heräs :kieh: En ennätä päikkäreitäkään oikein nukkuu kun on neuvola jos isomman uniaikaan.... Et VÄSYTTÄÄ....
 
Huomenta!

Rinzessa kävi eilen kirjoittelemassa tuolla odotuspuolella, jos en ihan väärin muista näin "aamuväsyneenä".

Pakkasta täällä 10 astetta.. Joten enpä taidakaan lähteä tänään vaunuilemaan. Voihan paska sanon suoraan!

Tessa on kyl aivan mahtavan ihana, kun päivät nukkuu todella hyvin, pitkiä pätkiä, mutta kun yö koittaa.. Niin silloin ei nukuta.. Nukkuu sellaisia 2,5h - 3h pätkiä.. Mutta klo 5 jälkeen alkaa tankkaus vaihe: 1h - 1,5h välein nousee juomaan.. Mie oon aina näin aamusta mielettömän väsynyt.. Mutta jospa energiataso pikku hiljaa nousisi.

manna: Pitkään on siulla synnytys kestänyt, mutta suloinen lahja syntynyt!
Suvi-Tuulin kohdalla laitettiin itselle aqua rakkulat selkään, laitto kyl tuntui inhottavalta, mutta minulla ne auttoi täydellisesti. Loppui kivut kuin seinään.

Mitenkäs teillä vauvat reagoi imuriin? Tessa ei välittänyt imurista ollenkaan,vaikka oli lattialla ja imuri meni ympärillä. :D

Mutta nytten antamaan tytöille aamupalaa ja pyykit ottaa pois narulta! :wave:
 
huomenta!
oli ihanan paljon juttua, luen paremmin kun vauva tissillä...(silloin voin selata tekstiä, mutta nyt pystyn vielä kirjottaan...vauva nimittäin nukkuu vielä YÖUNIAAN!!) Me ollaan esikoisen kanssa aamupalalla, noustiin mekin vasta 9aikaan.
Jaksuja teille, keiden yöt mennyt pyllylleen, ja anteeksi etukäteen, mutta nyt hehkutan: kun mä sain nukuttua tarpeeksi!! tai tarpeeksi ja tarpeeksi mutta enemmän kuin aikoihin..mentiin 20.30 sänkyyn, kun vauva nukahti...heräs 1aikaan syömään..oli jo silloin ihan levännyt olo =) sitten meni tunti tissillä ja siihen että nukahti uudestaan ja sitten hereillä/tissillä 5-6 ja nyt vielä nukkuu...kyllä nyt jaksaa paremmin, vaikka sitten taas ens yö meni pipariksi!

Nyt varmaan heräilee kohta, sitten esikoinen lähtee uimaan..ja mä ootan kun pääsen vauvan kanssa kaupoille ja kahville ;) Piristää sekin kummasti, kun päivään jotain kivaa tiedossa..vaikka melkein joka päivä onkin jotain, mutta ei näin mukavaa.. :D

Koitan huiskuttaa tästä hyvästä mielestä teille kaikille joilla nyt tänä aamuna nuutunut olo!! :heart:

helmi
 
Tulin taas pikaisesti merkkaileen,jotenkin vain tuntuu ettei ole jaksuja kirjotella/aikaa..olen käynyt lukemassa teidän juttuja kyllä..vauva ollut jotenkin levoton eikä tahdo omaan sänkyyn nukkua.Imetysvälit ovat kuitenkin 2,5-3h..yrittelin soittaa isyystunnustukseen aikaa,mutta aina vaan jonottamaan pistävät,tosi ressaavaa |O kirjottelen myöhemmin taas kulumisia :)

äityliini ja pötkylä 13 vrk
 
Meillä vauva heräs yöuniltaan vasta kun kävin herättämässä puoli yhdeltätoista! Oli vetänyt sikeitä jo 3,5h ja oli tarkoitus käyttää molempia ulkona joten olin ilkeä ja hain toisen sängystään :whistle: Mun sisko oli käymässä, saatiin sit helpommalla lapsoset ulos! Vähän aikaa kävin "tuplailemassa" ja jätin vauvan ulos nukkuu ja esikoinen meni sänkyynsä.

Ennen yhtä pitäis mies herättää ja lähen sen jälkeen vauvaa käyttää neuvolassa. Jospa onnistuu siirto vaunuista kaukaloon äänettömästi ettei isompi herää siihen!

RD:
Mulla kans hirvee ikävä vauvan odotusta, jännitystä, ultria ym... Eli kai se on sit jonkin sorttista kuumetta täälläkin :snotty: Ja sitä jännistystä kun tekee raskaustestiä, sekä sitä että tietää odottavansa mutta ei vielä muut tiedä :D Huh, viimeks ei tullut näin äkkiä, vasta puolen vuoden kuluttua! Tällä kertaa vaan kuume ei pääse nousemaan niin isoks että tehtäis asialle jotain. Kun meinaan kierukan hommata ja muutenkin kasvatellaan näitä kahta.

Voi että mä odotan lauantaita B) Pääsee laittaa hiukset nätisti, voi meikata kunnolla ym. Ja saa laittaa vaikka hajuvettä :heart: En siis yleensä meikkaile, paitsi joskus tekee mieli sipaista jotain vaikka ihan kauppareissulle!
Toki nautin tästä elämästäni kotona, mutta pieni breikki tekee mulle hyvää. Sit jaksaa taas paremmin :heart:
 
en millään oo ehtiny lukee mitä ootte puhunu täällä, mutta mut sais lisäillä tänne kans. Tietoja: Tatu Petteri Oliver syntyi 4.11.08 rv.39+6 3160g ja 49cm, pipa 34 ja apgar 9, klo 8.15

huh, hiki... Tatu nukkuu sylissä jalkojen päällä masulleen :heart:

koht tulee kotiapu nii pääsen viettää omaa aikaa ni tuun sit turisee lisää.
:wave:

Rinzessa ja Tatu 16vrk
 
Luminka: Mie en kyl tiedä miten mie selviän tästä vauvakuumeesta.. Mulla oli läpi raskausajan.. Ja aina oikeastaan vauvakuume päällä.. Ja ehkäisy on kysymysmerkki.. En todellakaan tiedä, minkä otan..

Rinzessa: Onnittelut tälläkin puolella! :D kauniit nimet pojalla!

Mie sitten lähdin lenkille Prinsessan kanssa. Hullu minä olin. En kyllä ole kävelemässä pitkään aikaan! Kyllä tuntui jaloissa ja nivusissa.. Huomenna en varmaankaan pääse sängystä ylös :whistle:

 
Heips!

Pikainen ilmoittautuminen tällekin puolelle... eli 18.11 klo 21.56 syntyi komian kokoinen neiti; 4650g, 54cm, py 38cm.

Yritän tässä lähipäivinä tulla lukemaan juttujanne, synnytyksestä kirjoittelin vähän jo tuonne odotuspuolelle :) . Mutta nyt syömään ja nauttimaan kotisohvasta...

HC ja Lyyli pian 2vrk
 
Huh!
Kahvitapaamisesta kotiuduttu, Oskari kiekaisi nälkäisenä heti kun ovesta pääsi sisälle, Wilma vielä vetelee sikeitä kaukalossaan. Kohta kyllä herättelen syömään. Miksei se yöllä nuku tälläsiä välejä?????? |O

Helmi, oli tosi kiva nähdä "livenä", vähän jäi harmittaan kun olisin enemmän halunnut kanssasi jutella ja oltiin niin toisella puolella pöytää. Mutta ensi kerralla sitten? Ja tosiaan joskus voidaan nähdä vaikka niin että otan pojat mukaan niin on teidänkin pikkumiehellä seuraa! Mutta mukavaa oli.

Isot pojat ja mies on pihalla, jäädyttävät pikkukenttää tuohon meidän pihaan. Pojat on ihan innoissaan, oottavat päästä luonnonjäälle. On se vaan ihana kun on lunta!

Nymmää kuulkaa meen herättään sen neitin. Tissitkin räjähtää kohta. :kieh: Vielä kun joku pampero suostuis niistä jotain syömään, s*^¨tana. Mut se on nymmoro.

Hm
 
Paljon onnea HC!:) oletpas komean kokoisen neidin saanut!

täällä on ekat jouluvalot ikkunoissa!:) en enää malttanut odottaa! perinteisesti mun lapsuuden kodissa laitettiin aina pihavalot ja eka kynttelikkö näin viikkoa ennen ekaa adventtia ja loput sitten ekana adventtina niinpä se tapa on jäänyt itsellekin. nyt vaan laitoin kaikki keittiötä lukuunottamatta jo nyt. niin ja pihavalot vielä puuttuu! kun pitäis ostaa uudet kun vaan muistan, heitin keväällä vanhat pihavalot pois kun paloi enää jokatoinen lamppu...

pikkumies tuossa vetelee unia sohvalla ja esikoinen katsoo lastenohjelmia. tämän illan ohjelmassa on raivaus ennen huomista siivousta! eli tänään tavarat omille paikoilleen niin aamulla on enää se helpoin jäljellä! eli siis itse siivous, tää vaihehan se ainakin meillä vie eniten aikaa kun leluja, kyniä, lehtiä yms yms siellä täällä sikin sokin...
huomenna pitäää aamusta siivota nopsaa, sitten menen äidin kanssa ristiäisten ruokaostoksille ja jossain vaiheessa olen luvannut värkätä miehelle kaks peltiä pizzaa... ja lähteä yöksi evakkoon!! lähden poikien kanssa mun vanhemmille yöksi. mies pitää saunaillan kavereilleen meilä kotona. on samalla vähän niinku varpajaiset. pitää ne just tänä viikonloppuna siksi että tuleva kummisetä tulee helsingistä (miehen paras kaveri) ristiäisiin niin olis päässyt tulemaan myös mutta hänelle tulikin este huomis illaksi. no tulee sitten muita vieraita. onneksi mies aikoi pitää huomenna vapaan niin on apuna touhuissa ja pääsen kauppaan ilman lapsia kun saavat jäädä isin kanssa kotiin. mä varoittelinkin miestä sitten mun varpajaisista!;) :LOL: no ei varsinaisia varpajaisia, mutta jonkinlainen tyttöjen ilta/pikkujoulu pitäis tässä joulukuussa pitää. varmaan mennään syömään ja istumaan iltaa kavereiden kanssa parin-kolmen viikon päästä.

mutta nyt takaisin siivoushommiin!

korppinen
 
HM, ehdit ensin =)
Huh, päästiinpä kotiin..oli pikkasen veskan pihassa ongelmaa saada auton ovet auki, kun pärähti hällärit aina soimaan...saa ukko VIHDOIN repii ne piuhat irti. Ei kehtaa kohta julkisille paikoille autolla mennä. :whistle:
Kotiin päästiin, esikoinen katsoo pikkukakkosta ja mä sain "aapelin" syötettyä(heräs muuten juuri kun autolla päästiin pihaan, tarkka ajoitus). Ja nyt vielä herkuttelin subilla.
:p

HM, oli kyllä tosi kiva nähdä!!! Ja ehkä nyt helpompaa tulla uudelleenkin, kun jo kasvotkin tuttuja. On aina aluksi itellä sellaista "tarkkailua" vaikka oonkin kuitenkin normaalisti aika "äänekäs" :D jatketaan ensi kerralla....

mulla on nyt vaipaton ukkeli sylissä...kai kohta pissa lentää kaarella näppiksille :LOL:

palaan illemmalla, nyt kotihommiin :wave:
 
Vauvakuumeesta - Sitä ei ole,hyvinkin vaaveli kun on niin ei sitä koskaan ole mulle ees tullut,ja tää katras kyllä pitää mut hyvinkin kiireisenä,hih,miehestäni en sit tiedäkkää,hih sillä kun tuntunut olevan ikuinen beibikuume

Emman kanssa mennyt hienosti päivä,Vanhinkin on hiukan rauhottunut käytöksensä kanssa,anoppi vaan kun käväs niin tuntu että se pisti taas uudestaan uhmaa päälle likalle mutta kait rauhottuu kun en noteeraa sitä :D

Imurista - Mulla likka nukahtaa sen ääneen ja kun sammutan niin avot se herää :D

Onnittelut beibeistä.



 
Onnea HotCoffee! Lisäilen sut huomenna etusivulle samoin kuin odotuspuolen listaan....

Nyt lähden nukkuu, tajuton väsymys! En saanut nukuttua iltapäivällä kun koitin, täällä oli niin kauhee melu et ois korvatulpat pitänyt olla :(

Luminka
 
Nyt tätä äitiä väsyttää!!! |O Pirpanat on valvoneet enemmän tai vähemmän kuudesta saakka, koko ajan jompikumpi haluaa jotain (=maitoa ja syliä) ja sitten isot pojat ja niitten tarpeet päälle. Mä oon ihan kuitti, haluu suihkuun ja nukkuun. Vaan ylläri, Oskari rutisee sängyssään. Kai Wilmakin kohta alkaa konserttinsa. Nyt tuli vaan jotenkin seinä vastaan, mä en jaksa!!!! Miehestä ei ole apua, se on pihalla tekemässä kenttää. :kieh:

Mutta vaikka väsy on niin mukava olo kun tänään pääsi vähän kodin seinien ulkopuolelle tuulettumaan.

Nyt Housen pariin, sitten UNTA KUUKELIIN! Öitä leidit.

Nuutunut HM
 

Yhteistyössä