11/08 masunkasvattajien murut *marraskuussa*

mä tulin kurkkimaan ja kertoo et kasassa oon viel...mieletöntä väsyä ollu nyt kun tulee nukuttua sellasia tunnin pätkiä ku herään ite siihen et puhisen ja ähisen kun käännän kylkeä.. :/ ja tätä ihanaa pisulla ravaamista ja päänsärkyä..mitään merkkejä ei vaan näy et tää murunen täältä ulos olis tulossa..

jaksuja ihanien vaavienne kanssa :flower: :heart:

tietämätön ja muru ja rv 41 (tasan 18min kuluttua)
 
Tietämätön - Rankkaa on kun menee yli noin paljon,toivon paljon suppareita sinne suuntaan.

Emma on tänään 2 viikkoa ja 2pv vanha,on se niiiin pieni edelleen,ihan kuin vasta syntynyt.
Emmalla on tänään neuvola,innolla oottelen mittoja siitä.
Mussukka sen kanssa menee niin mamma siivoskelee kotona sen aikaa.
Emma kuitenkin on sellanen seurallinen tapaus ettei osaa olla muuta ko melkein
seurassa paitti silloin kun tutii...

Mulla iski sairas päänsärky yöllä mutta tosiaan huomasin sitten että lihakset on jumissa
ja pahan kerran,joka pirun lihas kyllä kropassa,täytys varmaan laittaa mies tekee
kunnon hieronta,muuten ei tuu mittää mistää...

Emman kanssa arki on sujunut todella upeesti,kolmas kun kuitenkin
on niin kaikki sujuu ihan kuin vanhasta muistista
 
huomenta!

mä oon edelleen ihan poikki, Leeville on tullut mahavaivoja ja niitä kovasti itkeskelee:( . Yöllä onneksi nukkuu mutta päivät menee ährätessä, piereskellessä ja itkeskellessä. Juusolla on kans joku uhma vaihe menossa ja tuntuu että mikään ei tehoa tuohon poikaan, hän ei tottele mitään uhmaa vaan. :headwall:

Sit ne pillerit mitkä sain sieltä neuvolasta, niiden ei pitänyt tyrehdyttää maidon tuloa mutta se on vaan vähentynyt sen jälkeen kun ne aloitin :'(

mut nyt aamupalat kaikille ja keksimään tekemistä tälle päivälle....sori tämä valitusvirsi....

keiju ja pojat
 
Huomenta.
Jestas että taas väsyttää, rupee olemaan jo kesto-olotila. Oskarilla kauheet ilmavaivat yöllä, viiden aikaan alkoi ährääminen ja siitä asti jatkunut. Nyt Wilma imee nyrkkiä siihen malliin että nälkä saattas olla... Koskahan ite ehtis suihkuun???

Isot pojat on jälleen vapaalla, tarhasta eilen soittivat että siellä on tätit kipeenä että oisko mahollista että pojat on kotona. Eipä ole ennen sellaisia soittoja tullut. Mutta mikäs siinä kun kuitenkaan meidän ei tarvi töihin mennä.

Kai mä meen viemään tuon neitin pesulle ja syömään. Myöhemmin taas tulen kurkkimaan.

HM ja apinalauma
 
huomenta!
Keijulle ISO :hug: , kuulostaa sun kirjoituksen hyvin usein kuin oisin ite kirjoittanut. Meillä "aapeli" kanssa möyrys viime yön, teki kakkaa ja paukutteli ja oli nälkä, nukahti tissille ja taas hetken päästä nälkä. Kaksi pidempää pätkää sain onneks nukutuksi, jos tänä päivän jaksais. Aamulla tuntui lisäksi että imenyt tissit ihan tyhjiksi, ja huomasin etten oo itse kauheesti juonut. Nyt mieletön mehun tankkaaminen itellä. Annoin sitten pullostakin aamusyötön päälle, niin 100ml meni sitä maitoa mitä olin pakkaseen pumpannut sairaalasta kotiuduttua. Sitten jo nukahtikin, tais olla niin tuhtia tavaraa..
Meillä tuo esikoinen myös ollut pari päivää aika "aktiivinen" :whistle: Kauhee meno päällä, ja sellasta uhittelua meille aikuisille. Mutta onneksi vauvaan ei kohdista mitään. Eli on edeelleen tosi nätisti sen seurassa ja auttaa, mutta temppuilua on muuten vaan. Ja ihan itsee harmittaa kun menee sitten hermot hänen kanssa tosi helpolla. :ashamed:

Ihana ilma ois ulkona, kiva pikkupakkanen ja lunta satelee. Ulos varmaan mennään vasta iltapäivällä, kun nyt pikkumies nukkuu, esikoinen leikkii ja mä lämmitän hellaa...ja saa olla ihan rauhassa hetken. Ja jos vaikka jaksais vähän siivotakin..ja laittaa ristiäiskutsut kuoriin, ja postiin.

-helmi-
 
Moro!

Mä menin illalla jo puoli ysiltä nukkumaan, olin ihan poikki! Vauva nukkui viime yönä välillä lähemmäs neljää tuntia, ihanaa :heart: Isompi oli kuulemma kolmesti huudellut, mä muistan vaan yhden kerran. Mies heräs neidin kanssa kasin jälkeen ja mä jäin vielä vetelemään kymmeneen saakka vauvan kanssa =) Kerrankin sai nukkua kunnolla, se olo on ihan sen mukainen =)

Nyt on kaikki muut päikkäreillä mua lukuunottamatta. Kävin ulkonakin tyttöjen kanssa. Vauva nukahti viime metreillä vaunuihin. Jäi sitten ihme ähinää pitämään joten koettiin parhaimmaks nostaa sisälle nukkumaan. Jos ois sattunut huudon kanssa ulkoa heräämään, siihen isompikin ois herännyt.

Miten paljon nukutatte vauvoja ulkona? Ja nukkuvatko hyvin siellä


Meillä on kerran nukkunut 2h, yleensä tunnin. Tosin ei kovin monesti olla ulos laitettu. Pitäis varmaan useammin mut laiskottaa :ashamed: Varsinkin kun ei olla muutamaan aamupäivään päästy ulos niin olen sitten laittanut vauvan sisälle kun samaan aikaan isompi mennyt nukkumaan.

Miten vauva-arki on vastannut odotuksianne?


Musta tää on ollut helpompaa kuin esikoisesta muistelin! Ei ole ollut (*koputtaa puuta*) iltaitkuja kuten esikoisella. Nukkuu yöllä hyvin heti syönnin jälkeen (heh, ja myös syödessä meinais nukkua =) ). Imetys on helpompaa kuin ensimmäisen kanssa.
Osaan ottaa muutenkin paaaljon rennommin vauvan hoidon!
Toki tulee vielä aikoja jolloin on vaikeampaa, mutta tällä hetkellä siis menee paremmin kuin oletin =)

Keiju: Onks sulla siis minipillerit? Mä harkitsin viime kerralla niitä mutta mietin silloin niin kauan et päätettiin että toinen lapsi saa tulla ;) En kyllä minäkään sit uskalla niitä ottaa jos vaikuttaa maidontuloon :( Jotenkin se kierukka mietityttää... Mut onhan täs vielä aikaa miettiä!
Voi pikku Leeviä, jospa ne massuvaivat helpottais. Se on aina vaikeeta kattoo kun pikkuinen ähertää eikä voi itse mitään tehdä :(

Ja jaksuja muillekin joiden pienillä masuvaivoja :hug:
Hirveetä, minä just hehkutin miten helppoa meillä on :ashamed:

Luminka, pienin jo yli 5vk "vanha"!
 
heissan mammat ja vaavit!

nyt olis sitten aika yliaikais kontrolliin varattu ens keskiviikkona naikkarille..kyselin et koska yleneesä sit käynnistelevät ni sanoi että yleisesti ottaen rv 42+1..mut en sit tiiä et mitens mulla kun se osuu lauantaille...??kellää kokemuksia et jos on osunu vkonlopulle ni mitenhän toimivat...toivottavasti se olis sit se perjantai ettei tarttis maanantaille asti kärvistellä jos tää ei sitä ennen ulos tuu..

ihana kun teillä on niin paljon jo vaavien kanssa osa päässy tekee..saanpahan sit hyviä neuvoja pikkuseni kanssa kun ekaa kertaa asialla olen ja te ootte kaikki mua eellä..tästä tulee sit meiän pinon pienin :D

noh nyt takas sohvalle.

tietämätön ja muru rv 41
 
Vitjat! Yritin nukkua päikkäreitä, pojat kattelivat lastenohjelmia ja mies pelas (yllättäen) koneella. Just sain unenpäästä kiinni kun heräsin vauvan itkuun, ei voi mies irrottaa itteensä koneelta että ois syöttänyt toisen. P*^*le, minä sit nousin, ilman päikkäreitä, ja syötin toisen.

Mut nyt mä meen kauppaan. Myöhempään!

HM
 
tietämätön: sopii mulle ainakin!! Toivottavasti pian pääset masusta eroon ja vauvantuoksuisia juttuja kertoilemaan sinäkin! :)

Eilen en tainnu keretäkkä koneelle. Miten tää voiki olla näin kiireistä tää elämä vaikka mitään ei oikeestaan tapahdu...

Eilen olin nuutin kans ulkoilemassa aamupäivällä pitkästä aikaa. Leevi jäi isin kans kotiin. Tyytyväisenä oli nukkunu koko ajan kun sai tissitankkauksen kun lähin. Leevi nukkui oikeestaan koko päivän eilen ja vielä yönki tosi hyvin. Heräili vaan tasasesti 2-4 tunnin välein syömään - ja söi tosi hyvin!! Sit taas unet jatku. Päivällä jakso olla reilun tunnin hereillä ja illalla meni 2-3 tuntia silleen puolivaloilla että vähän väliä torkahteli. Kasin aikaan hyytyi aivan täysin ja unille laitettiin. Pakko oli miunki sit käydä nukkumaan että jaksan herätä syöttämään.

Nyt rupeaa hieman rassaamaan tää oman ajan puute. Nukuttua saan tarpeeks, joinakin päivinä tarvii pienet päiväunet ottaa, mutta yleensä ei. Silti menee kaikki aika joko Leevin tai nuutin kans tai jos muksut nukkuu niin sit on varmasti jotain kotihommia tehtävänä. Eilen en kerenny koneelle ollenka, toissapäivänä taisin keretä vartin verran pyörähtää...

Joo, jutut jää nytki kesken, tissiä vaaditaan...

Anzkuli ja Leevi 2 vkoa tasan!
 
vauva-arki on mielestäni siinä mielessä helpompaa kuin ensimmäisen kanssa kun menee jo hiukka rutiinilla tietyt jutu. Mutta esikoisella ei ollu masuvaivoja ja Leevi on paljon itkuherkempi.

Helmi: ittekkin oon välillämiettinyt että sun kirjoitukset on suoraan kun mus suusta =)

Leevi on nukkunut kerran ulkona ja se tapahtui eilen, nukkui n. tunnin ja sitäennen oli nukkunut esikoisen hakumatkan autossa, siirsin vaan vaunuihin ja pihalle jatkamaan unia,nuikkui yhteensä noin 1,5 tuntia.

Luminka: juu minipillerit ne on ja se lääkäri sano ettei pitäs vaikuttaa asiaan mutta kyllä vaan on maidon tulo hiipunut melkein puolella vaikka oon juonut vettä ja mehua entiseen malliin. Leevin päänympärys oli syntymähekellä 33,5cm.

Tänään tuli sit kaveri muksuineen leikkimään tuossa 11 maissa jaäsken lähtivät, Juuso meni myös iltapäiväksi mummolaan että saan nukkua kun Juusolla on olut virtaa vähän liikaa ja Leevi ollut kovin itkuinen.
Aamupäivällä oli tarkoitus mennä poikien kanssa ulos ennen kuin kaveri tulee mutta eipä mennyt kun Juuso oli keksinyt sillä aikaa kun olin suihkussa purkaa kaikki palapelit lattialle:headwall: , laitoin sen sit tekemään ne ja ulkoilu oli peruttu. Ihan on meilläkin sitä aikuisen uhmaamista Juusolla ei Leeviin sitä millään lailla kohdista mutta meihin vanhempiin ja sit tulee ittelle pahamieli kun joutuu ärähtää ja viemään miettimis paikkaan.
Leevi ei ole tänään oikein itkeskellyt, oisko "pierutipat" auttaneet tai sit se ettei olla puolukkamehua tänään anettu, Näyttäs sammasta olevan Leevin kielessä,täytyy maanantaina käyttää lääkärissä jos siihen sais jotain lääkettä.

Mut nyt Leevin kanssa nukkumaan.

keiju ja Leevi
 
Päänympärys mitta - Meidän neidillä syntyessään 34cm

Ulkona kun liikuskellaan niin Emma viihtyy oikein vaunuissa,muuten en erikseen mitenkää nukuta vaunuissa,en saa rauhaa jos vauvan jätän vaunuihin ja meen itse vähänkään kauemmaksi,liikaa uutisissa nähnyt jo miten siinäkin voi käydä,joten olen mielummin liian varovainen...

Täälläkin olen aikas zombina taasen mutta onhan se tätä... onneksi ei tätä zombina oloa kestä kauaa koskaan hih...
On hyvin vastanut odotuksiani,onhan mulla kuitenkin kolmas jo niin tiesin mitä odottaakkin,ja sain sitä halusinkin hih... Onnellinen olen..

Iltaisin kyllä käyn suihkussa joka ilta siis,mies mulla hoitaa myös joten esim siis pääsen suihkuun kerran päivässä,ettei tälläsen kanssa ole ogelmia,onneksi täytyy vaan olla tyytyväinen että näin.

Nyt mies on neuvolassa emman kanssa ja mie meen savuille ja sitten alan siistii kämppää ja ruuan laittokin eessä,aamusta leivoin piimäkakun kun lapsukaiset sitä niiiiin vaati jote pakkohan se oli
Tuun kertoilemaan neuvolakuulumisia myähemmin sitten...



 
Viime yö meni iha päin prinkkalaa, olin ihan sekasin, enkä enää muistanu et joko imetin vai en... :ashamed: toinen heräs kokoajan masukipuun ja huus kun ois päätä leikattu ja mikään ei auttanu, se oli kamalaa, kun ei voi tehdä mitään ku toiseen sattuu. :'(

Tatu oli tänään kylvyssä ekaa kertaa ammeessa :heart: ja sit oltiin ulkona pieni tovi, kun käytiin kaupas. Ääk, tissit poksahtaa, mut kaipa tuo kohta herää taas johonki masuvaivaan :| Ostin apteekista rela tippoja, niit annettiin sairaalassakin.

Onneks kavereita tulee tänään kylään, se aina piristää. Mä oon niin onnellinen, et ei oo tosikaan :heart: rakastan tatua niin pirun paljon :heart: Vauva arki on toistaiseksi ollu helpompaa mitä kuvittelin, vaikka yh oonki. Mulla tosin käy kotiapu muutaman tunnin jokusena päivänä viikossa nii saa sit vähä omaa aikaa.

Tatu nukkuu sisällä vaunukopassa päivät ja yöt. Ulkona en oo nukuttanu. Vaunuissa viihtyy kyl hyvin ulkona, ei oo itkeny, vaan nukkunu, kun tukki. Se jatko uniaan äsken jopa vaikka riisuin sen.

TATU




Rinzessa ja Tatu 17vrk
 
Rinzessa - Ihana Tatu on kyllä voi että sentäs...


Emman neuvola reissu meni hienosti,ainot jännä juttu,neuvolatäti ei osannut ottaa pituutta olleskaa :eek: hmmm no nyt mulla on eri neuvolatäti sitten ensiviikolla..
Painoa likalla oli nyt 3240g. Joten hyvin on....
 
Heips!
Ihan ensin, RINZESSA, kiva kuulla sinusta ja todella suloinen sinun poikasi :heart: No, voiko muuta tulla kun on kaunis äiti :D

Mä järkkäilin tänään kirjahyllyn, tyhjensin kokonaan ja pyyhin pölyistä ja järjestin kirjat värien mukaan

:LOL: minäkö turhamainen? tekemisen puutettakaan ei luulisi olevan, kaipasin vaan jotain muuta tekemistä...
Sitten oltiin 2tuntia ulkona. Tein ensin lenkin vauvan kanssa ja sitten esikoisen kanssa puistossa oltiin. Isäntä tuli ajoissa kotiin niin oli kiva kun pääsi kunnon lenkille.
Ja tuo samainen äijänketale (jota usein aika kovin sanoin täälläkin arvostelen) teki meille ruuan siksi kun tultiin sisälle. :p
Nyt sitten on imuroitu ja vauva röyhtäilee isin olalla..vaan taitaa huuto jatkua, tissille siis takas...

palaan ihan kohta!!!

...jatkuu...vauveli hiljenikin vielä..

mutta kyllä silti uni alkaa jo luomia painaan, mies toi kaupasta pari siideriä, kun pyysin. Taidan niistä toisen nautiskella kunhan oon viimisen iltasyötön tehnyt.

Ulkona nukuttamisesta...en oo varsinaisesti ulos laittanut nukkuun. Mutta lenkillä käydään n.joka toinen päivä ja nukkuu 1-2tuntia vaunuissa.

nyt huutaa taaas... :wave:


tässä tuore kuva, huomenna kuukauden ikäisestä aapelista :heart:
 
Ihanat kuvat rinzessan rinzistä! :D

Nyt pääsin jatkamaan juttua...

RD: Me ollaan viime viikolla ulkoiltu pari kertaa kun oli plussan puolella lämpötila. Sillon oli päällä villapuku, tumput ja töppöset, kypärämyssy ja villahattu. Sit makuupussi ja pehmeä kantokoppa. Hyvin tarkeni! Tänään tuli 2 viikkoa täyteen ja pakkaskeliinki uskaltauduttiin sit reilun puolen tunnin pyörähdykselle. Laitoin villapuvun tilalle trikoovuorillisen fleecehaalarin ja villahatun tilalle paksumman vuorillisen hatun. Ja oli ihan lämpöinen niska jälleen. Ulkona ei olla nukutettu kun asutaan toisessa kerroksessa. Ei oo vaunuja parvekkeella. Mutta sen aikaa mitä ollaan ulkosalla oltu, niin hyvin on vaunuissa viihtyny, heti nukahtaa kun saa vetskarit kiinni! :)

Vauva-arki on nyt ollu paljon helpompaa. Hoitaminen sujuu helpommin kun kaikki sujuu vanhasta muistista. Enkä sit hermoile ja jännitä vauvan kans olemista niinkuin nuutin aikana. Leevi on vieläki rauhallisempi vauva kuin veljensä, nukkuu ja syö hyvin. Helppo vauva. Vatsavaivojaka ei oo ollu. Ainoo mikä tuntuu nyt raskaammalta on tuo jatkuva kiireen tuntu, kun koko ajan on jotain hommaa tehtävänä ja esikoisellekki pitäis huomiota antaa. Mutta seki helpottaa kun siihen vaan tottuu. Ja kun vauvalle saadaan ees jotain unirytmiä...

Eilen illalla kävi yks puistomamma kattomassa Leeviä ja neuvo samalla miulle kantoliinajuttuja. Testailin sit tänään kans ja kävin netistäki kattomassa tietoa lisää. Ei oikeen tänään sidonta onnistunu niin hyvin, mutta pitää nyt ahkerasti harjotella. Hyvin Leevi viihty liinassa. Mieki ihan siitä innostuin!

Tänään on Leevi nukkunu huomattavasti vähemmän ja tankannu huomattavasti enemmän kuin eilen. Vissiin eilinen unimaratooni nyt sit tekee tehtävänsä! :) Mutta ihan kiva kun jaksaa pikkuinen olla välillä kunnolla hereillä ja seurustellakin.

Isi ja nuutti menevät tänään saunaan ja meillä on Leevin kans myös kylpyilta.

Anzkuli ja Leevi 2 vkoa
 
hohhoijaa...oon arkea paossa täällä koneella....esikoinen huutanut täyttä kurkkua nyt 15minsaa tuolla rappusissa, jonne isi vei raivoomaan... :whistle:
Suuttui silmittömästi kun ei saanut katsoo enää 2vuoden takaista jouluvideoo, kun on väsy, ei jaksa olla kunnolla, mutta ei vielä saa oikeen laitetuksi nukkuunkaan..kunhan rauhoittuu saa mennä suoraapäätä nukkuun!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
hohhoijaa...oon arkea paossa täällä koneella....esikoinen huutanut täyttä kurkkua nyt 15minsaa tuolla rappusissa, jonne isi vei raivoomaan... :whistle:
Suuttui silmittömästi kun ei saanut katsoo enää 2vuoden takaista jouluvideoo, kun on väsy, ei jaksa olla kunnolla, mutta ei vielä saa oikeen laitetuksi nukkuunkaan..kunhan rauhoittuu saa mennä suoraapäätä nukkuun!!!
Mulla on kanssa tämä esikoinen hyvin ärhäkkä tapaus kun ei jotain asiaa saa läpi... No nyt ollu temppuilematta 3 päivää jo,ihmeiden aika ei siis ole ohi...


 

Tänään olen ollut koko päivän liikenteessä. Koneella olen käynyt vain pikaiseen. Mitä nyt travian:ia seurannut tarkkaan :whistle: . Käytii tänään ostaa uusi keittiön ruokailuryhmä (pöytä+6tuolia). Ihanan jämäkän näköinen pöytä. Kauan olen haaveillutkin :D.

Nla-täti kävi tänään vierailulla. Painoa oli tullut lisää 100g. 4135g nytten. Kehui prinsessaa paljon ja navasta sanoi: "Todella hyvän näköinen napa. Kerrankin näen pitkään aikaan hyvän näköisen navan". Sitten toi pienelle villasukat :heart: .

Jos sitä huomennakin kävin pienellä lenkillä ja kylvettäis pienen ensimmäistä kertaa.

Nyt pitää mennä taas! :wave:

Niin ja kun nla-tädille sanoin, että ei se vauvakuume hävinnyt mihinkään, vaikka toinen syntyi jo.. Ni nla-täti: "Sitten vain uudelleen raskaaksi, eihän se mitää haittaa, lisää vain lapsia" :whistle:

Ja minusta sanoi: "sinä olet kyllä pirteän ja reippaan oloinen." Sitten, kun sanoin, että eilen kävin jo vaunuillen prismalla, ni siihen sitten: "kohtu on kyl sitten hyvin jo supistunut!"

Kohta taas uudelleen tänne, lukemaan teidän jutut!
 
Tervehdys! Meidän likka tuli tänään 2 vko, kylläpä aika rientää! Kätilö kävi just kylässä ja punnitsi tytön: 4320 grammaa! Eli yli 200 g enempi kuin syntymäpaino. Tänään huomasin, että ekat 50-senttiset vaatteet jää pieneksi. Vauva-arjesta: Me ollaan miehen kanssa niin ylen onllisia että kaikki on mennyt niin hienosti, vauva on terve, vahva ja kaunis. Helpompaa tähän mennessä ollut kuin luulin, kestän tosi hyvin noita yöherätyksiä ja onni on, että mieskin pystyy osallistumaan tosi paljon vauvan hoitoon. Oon tosi rentoutunu itte ja vietän ihan rauhallista aikaa, vieraitakin on tosi vähän käynyt.

Ulkona: En oo nukuttanu... enkä tiiä olisko täällä joku Jugendamt oven takana, jos lapsen tuonne pakkaseen veis nukkumaan... Parilla vaunulenkillä ollaan käyty ja tyttö nukuu kuin tukki teletabbihaalarissaan!

Rinzessa: Ihania kuvia. valtavan ilmeikkään näkönen tuo Tatu, vaikuttaa vanhemmalta mun mielestä ku onkaan! Onko hällä vähän punanen tukka?
 

Yhteistyössä