**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hitsi; mimmi ei nyt oikein tahdo jaksaa pk:ssa. Ei jaksa syödä lounasta kun on niin väsynyt joten laittavat tytön unille aiemmin ja tarjoavat ruuan unien jälkeen -kun muut syövät välipalaa.. Illalla vaan ei kuiteskaan tule uni yhtään aiemmin, eilenkin nukutin klo20-21 ja aamuherätys on n.klo6.50... Olisko kellään vinkkiä mitä voisin kokeilla? (iltaisin aina samat rutiinit iltapaloineen ja pesuineen eikä meillä riehuta ennen iltapalaa enää)

autsh autsh, Nasua nyt tuntuu sattuvan joka paikkaan..... onneksi parempaan päin menossa, joten paistaa se päivä vielä risukasaankin, usko pois!!

voi Mimmiä. en osaa kyllä antaa mitään vinkkejä tuohon nukkumaanmenoon. meillä tuksu menee nukkumaan siinä kahdeksan maissa ja herää vaihtelevasti klo 5 ja 6.30 välillä. nyt on mennyt joka toinen aamu aikaisella herätyksellä (5-5.30) ja joka toinen myöhäisemmällä (6.30). rytmi on kyllä sit päivällä sellainen, että ei oikein kohtaa päiväkotirytmiä, eli tuksu tosiaan menee päikkäreille jo kympin jälkeen.

ja nyt tuukka heräsi, joten moro taasen

Enpä minäkään osaa neuvoa mitään mikä auttaisi Mimmin rytmiin. Meillä kun on aivan eri rytmi Miklun kanssa kun teillä...
Toivottavasti se siitä jossain kohtaa asettuisi! Luulisi että Mimmi itse pian löytää aikaisemman nukkumaanmenoajan iltaisin, Miklu on ainakin itse oppinut "kantapään kautta" omat rytminsä. Eli tosi kovaa väsymystä on välillä vaadittu, mutta tällä hetkellä Miklu näyttää löytäneen taas hyvän unimäärän :)

Oltiin eilen äitini kanssa kaupoilla ja ostin Miklulle vähän tukevamman tyynyn. Hänellä kun on ollut se aivan littana ensityyny (sekin kainalossa aina) ja pitkin yötä Miklu repii petauspatjaa päänsä alle... Tsadaa, tänään aamulla oli kaikki petivaatteet samalla tavalla miten ne eilen illalla pistin, tyynykin samassa paikassa :D Yleensä lakana on yhdessä mytyssä jossakin nurkassa, petauspatja ja peitto samaten. Miklu sitten siellä seassa jossakin :)
Taisi tämä uusi tyyny tuoda rauhalliset yöunet!

Toivottavasti Nasun kaikki kivut pian lakkaisivat!

Enpä päässyt aiemmin kirjoittelemaan, kun netti oli jotenkin kaatunut. Onneksi tuli tuo nörtti kotiin ja laittoi kuntoon :)

Kävin kaupassa kauhistelemassa talvihaalareiden hintoja :/ Hirvittää laittaa tuollaisia summia lapsen vaatteisiin, kun en omistakaan suostu suuria maksamaan. Esim. hyvät kinttaat oli 19e, haalari 99e!!! Näki jo kaukaa, että kinttaat istuis kuin valettu, mutta en pystynyt ostamaan. Tarhaan pitää kuitenkin olla parit ja nekin kuitenkin hukkuu johonkin... Vanha vaihtohaalari meillä on, joten päädyn varmaan hankkimaan just sen, mikä eniten miellyttää.

Samat ongelmat Mimmin kanssa. Essi on ihan poikki tarhapäivän jälkeen, eikä se edes ole kuin puolikkaita päiviä, n. klo 9-14. Illat menee kitistessä ja yritän mahdollisimman paljon vain sylitellä ja makoilla. Jos illalla mennään kovin aikaisin nukkumaan, niin Essi kyllä ponkaisee vastaavasti aamullakin aikaisemmin ylös. Nyt on iltapuuro klo 19 ja heti siitä nukkumaan. Herätys yleensä 6.30. Ennen hoidon aloitusta nukkumaan mentiin jopa tunti myöhemmin.

Nasulle tsemppiä! Onhan tuo toipuminen helpompaa kuin viimeksi. Kausiluontoisestihan se kiehnääminen menee, joten otan kyllä kaiken irti näistä hyvistä hetkistä. Ukko tosin karkasi nyt lenkille ja tokaisi mun lähentelyyn, ettei aina voi saada... Mun onkin kyllä pakko mennä nukkumaan, ettei polla leviä. BB koukku iski pahasti heti ekasta kerrasta, mutta uni meinas tulla jokaisen sivun jälkeen, kun luin Essille kirjaa. Piti jo hädissään soittaa miehelle, että tulis pian kotiin, kun nukahdan pystyyn.

Voi kurjaa kun mimmi ja essi on noin väsyjä tarhan jälkeen mutta senhän tietää. Siellä on niin niin paljon enemmän toimintaa kuin kotona joten väsyttäähän se. Ei minullakaan ole mitään neuvoa antaa. Ainoastaan voi kokeilla mimmille vielä aikaisempaa rauhottumista sänkyyn. Meillä vastoin kuin essillä toimii se että mitä väsyneempi sen aikaisemmin nukkuun ja yö menee paremmin ja aamulla nukutaan pidempään. Joskus jo päikkärit olleet tosi lyhyet niin olen laittanut jo seiskalta sänkyyn jotta ei tule yliväsy. Nyt meillä on ihana rytmi ja olen saanut levätä ihan kunnolla. Tyttö nukkuis aamulla ainakin puoliysiin jollen herättelis. Ollaan nyt noustu kasilta kun vähän opetellaan tulevaa varten. Illalla menee nukkumaan puoli9 joten illallakin jää vähän omaa aikaa.

Viimeistä hoitovapaapäivää viedään :(

Puuro kun jäähtyy niin syödään ja sit lenkille. Lenkin jälkeen ajattelin polkaista katsomaan työpaikkani muuttoa uusiin tiloihin. Aikaisemmin ajattelin mennä auttamaan mutta koska olen ollut niin kipeä reilun viikon niin en tod jaksa mennä. Nautin ennemmin lapsestani. Sit sen jälkeen jatkuis siivous kun työkaverini tulee tänään käymään.

Tuo on hassu tuo meidän lapsi kun se osaa jo tehdä pikkujekkuja. Eilen kitisi eteisessä ja kun menin katsomaan niin otti kädestä kiinni ja näytti lipaston alle. No sinne oli mennyt hänen pikku palikka. Äiti sen sieltä pyllisteli ja annoin tytölle. Läksin takas keittiöön niin kuulin kikatusta ja sen jälkeen taas kitinää. Sama ralli alusta ja taas kun olin menossa takas keittiöön niin kuulin tytön kikattavan itsekseen ja siitä taas kitinää perään. Tykkäs vissiin kun äiti oli höhlän näköinen pyllistellessään.

Aikas hassu tuo miklu kun on hokannut mytätä noita petareita ym sinne päänsä alle. Ei meillä. Jospa nyt poju saa paremmin nukuttua kun on tyyny pään alla :)

Nyt puurolle.

Huoh, nii-in, mimmiä olen yrittänyt saada tosiaan aikasemmin nukkuun mut ei sitten niin millään! Eilen mentiin iltapalalle (joka ei kelvannut, viiliä tarjosin) klo19 ->pesulle ->iltasatu ->nukutusrumba ja n.klo21 nukahti!!! Kurjan vähän jää arkisin leikki/halitteluaikaa koska haen typsyn n.klo16.30 ->17 ruoka jne..:/ Ja mä oon ite tosi väsy kans, nyt oonki parina iltana 'säästäny aikaa' niin et ollaan käyty yhessä suihkussa niin et sillä aikaa kun mä pesen hiukset niin mimmi leikkii siinä lattialla. Näin voin jäädä nukkuun mimmin kans yhtäaikaa, nostan vaan uinuvan palleron omaan sänkyynsä. Eilen kyl oli 'pakko' kattoo Lost + Dexter (aika hyytävä oli..) Tjaa-ah, pitäis hommata mimmin lastensänkyyn patja ni vois siirtää neidin siihen nukkuun ja samalla vois pitää 'nukahdan-omaan-sänkyyn-ite'-unikoulun. Eilenkin vein mimmin hetkeksi huutamaan sänkyynsä kun vaan riehui ja puri mua..Ei vaan voi kauaksi sinne jättää vaikkei huutaskaan kun saattaa tippua sieltä..

Nasulle antoisaa vikaa hoitovapaapäivää!

Olipas sekavaa tekstiä sori. Selvennykseks: mimmi nukkuu vielä pinniksessä joka on 103cm 'lyhyt' joten 85 senttinen neiti tarviis tosiaan siirtää isompaan sänkyyn..

Antsukan poppoolle voimia muuttoon! (eikös se nyt ollu?)

Niin ja nauroin Nasun typyn tohellukselle ;-D

Kyllähän nuo ipanat osaa vedättää vanhempiaan :) Miesparka oli aamulla yrittänyt epätoivoisesti laulaa Essille yhdestä laulukirjasta, kun neiti oli sitä vaatinut
"(l)au(l)aa!" Iskä ei tuntenut edes kaikkia lauluja leikeistä puhumattakaan, mutta oli tehnyt parhaansa.

Tänään on kiirepäivä (ja tilipäivä :) ). Töissä pitää joskus tehdä töitäkin...ja sitten hurautan käymään kaupungissa. On vähän paperiasioita hoidettavana.

Mekin käydään Essin kanssa usein kimppasuihkussa. Säästyy aikaa ja vaivaa. Suihkun lattialla pyörii pikkutyttö, joka hokee kalakalakalakalakala.... Leikkii pikkukalaa ja polskii, minkä ehtii. Vähän olen huolissani, kun opettelee nyt seisomaan ja kaatuilee koko ajan. Kylppärin kovalla, liukkaalla lattialla voi sattua vahinko, eli pipi. Mun luometkin on Essin mukaan pipi. Oppi jokin aika sitten uuden ilmauksen :)

Kuukuppi tuli eilen. Kuukautisia odotellessa...

tuukka opettelee nyt sanoja kovaa vauhtia. eilen hypisteli gecko-magneettia aamupalalla ja toisteli äidin perässä "kekko" :o) kukka, kakka, kakku, ä'ä (=kakka) luonnistuvat, joten aika k-voittoista puhetta......

VP:n viestistä muistin, että kuukupin tilaus jäi kesken, joten just näpyttelin sen menemään. tiistaina pitäisi kupin klosahtaa postiluukkuun, joten todellakin kuukautisia odotellessa (eipä niitä juuri muuten koskaan odotakaan...).

me käytiin tuksun kanssa aamulla fazerin leipomon tehtaanmyymälässä hakemassa jättisuuri kääretorttu ja vähän leipää. mun vanhempien pitäis tulla huomenna käymään (risti seinään.. en usko ennenkuin näen), joten pitää kahvin kanssa olla jotain hyvää. ihan älyttömän halpaa, kun sellainen iiso kääretorttu (kahteen osaan leikattu, mittaa yhteensä varmaan 60cm) maksaa eur 1,90-2,20, riippuen vähän täytteestä ja päällysestä.

Nasulle tosiaan hyvää viimeistä vapaapäivää!

tuikelo meni just päikyille, vähän "myöhässä" normaalista aikataulusta. mun tarvis mennä ulos harjaamaan meidän iso turjake. mä en käsitä kuinka siinä voi olla yhtään karvaa jäljellä, kun joka päivä sitä harjataan ja aina irtoaa????? jos multa lähtis tukkaa samalla tavalla, niin kalju olisin....... josta aasinsiltaa pitkin ensiviikkoiseen parturiin - oonkin nyt miettinyt lyhyttä tukkaa. suunnilleen päivän välein mun mieli vaihtuu, joten katsotaan mikä keskiviikkona on fiilis. lyhyt tukka, pitkä tukka, kalju (no ei ehkä sentään..), vaalea, tumma, raitoja, etutukka, ei etutukkaa????????????????? ai jai, mä se vasta olen kampaajien unelma-asiakas, kun en itsekään tiedä mitä haluan.

Kiitos kiitos. Kovasti koitan fiilistellä ja nauttia. Onneksi sää on suosinut tätä vikaa päivää ainakin toistaiseksi.

Käytiin äsken tutustumassa uusiin tiloihin työpaikalla ja sain valkata paikkaa ja suuntaa mihin menen istumaan. Jotenkaan en vaan näe vielä itseäni siellä mutta maanantaina se arki sitten alkaa. Mies on iltavuorossa seuraavat kolme viikkoa joten päivät on tytön kannalta hyviä. Menee päikkäreille naapuriin ja sit on jotain pari tuntia niin tulen jo hakemaan. Kevyt lasku. Työpaikalle oli palkattu uusi ihminen ja se onkin tuosta naapuritalosta yksi nainen. Yhtään en ollut innostunut kun näin hänet koska minulla on jotenkin tosi negatiivinen kuva tästä äitistä. Kessu huulessa aina karjuu lapsilleen joten en oikein innostunut että ollaan samassa duunissa. Voihan olla että vielä kadun mietteitäni mutta epäilen.

Mä olen samanlainen tämän tukkani kanssa. Haluisin jo kovasti lyhyen tukan mutta mies aina suostuttelee minut pitämään tämän pitkän. Luultavasti töihin menon myötä leikkaan takas lyhyen. Väristä mä aina kans emmin ja en tiedä itsekään mitä haluan. Tällä hetkellä omaväri ja taidan pitää sen niin ei tartte aina olla värjäämässä juurta.

Tsemppiä Antsukalle muuttoon jos tosiaan on jo nyt. Voi kuin aika menee... Sitä ihmetellessä voisinkin alkaa puuhastelemaan miehelle ruokaa ja siivoon loppuun vaikka meidän vieraat peru tulonsa kun ovat niin flunssassa. Voi rähmä. Olis ollut kiva saada vieraita.

Joko taisi Miklu nukahtaa... Käytiin tänään siellä MLL:n perhekahvilassa moikkaamassa Miklun ikäistä poikaa ja hänen äitiään, kun ei pari viikkoa sitten päästykään. Tulihan siellä muidenkin kanssa leikittyä ja juteltua, mutta kuitenkin :) Ja Miklu tykkäsi niiin paljon kun oli monta samanikäistä taaperoa! En ole koskaan nähnyt Miklua sellaisena :') Ja minä kun ajattelin että ei juttelustakaan tule mitään kun joudun Miklua vahtimaan ettei hän kävele muiden yli tai läpsi/muuta mukavaa. Mutta siellä hän sulassa sovussa muiden kanssa temmelsi, ei puhettakaan mistään "ilkivallasta" :) Paitsi sitten kun tuli kotiinlähdön aika... Hirveää itkua ja rimpuilua kun yritin pukea häntä (täälläkin on jo muuten tosi kylmä ilma). Joutui sitten yksi kahvilan pitäjistä tulla auttamaan minua että sain Miklulle kengät jalkaan :D Voimakas poika, huh huh...
Sitten Miklu nukahti tietysti autoon kotiintulomatkalla kymmeneksi minuutiksi. Mutta jos hän nyt sitten olisi nukahtanut viimein omaan sänkyyn.

Nasulle ihanaa viimeistä kotonaolopäivää :)
Antsukalle erityisesti voimia muuttoon :)

Jään odottelemaan kuukautisia joita ei vielä ainakaan näy, tänään pitäisi alkaa. Olisi tuolla yksi raskaustestikin kaapissa, mutta en tiedä uskallanko sitä vielä tehdä :)

Viikonloppuja!

Kylmä on täälläkin. Villavaatteet pitää olla ulkohaalarin alla ja kinttaat kädessä.

Sain hankittua työkengät :) Rahaa paloi, mutta toivon mukaan ovat hintansa arvoiset. Siis sellaiset El Naturalistat, vihreät ja huiput jalassa. Tänään meiltä lähti toinen auto ja pitää opetella tulemaan toimeen ilman... Ja miehen pitää laittaa vihdoin pyöräistuin Essille.

Nyt nauttimaan parisuhteesta!

Ollaan taas Essin kanssa kaksin koko viikonloppu :/ Onneksi kohta on talvi ja mökki saa odottaa ensi kesää. Ja ehkäpä jo ensi kesänä voidaan asuakin siellä mökillä...

Sain kuin sainkin pyörääni lastenistuimen eilen. Kohta pyöräillään mummulaan ja Essi jää hoitoon, kun äiti menee töihin.´Asiaa ei oikein riitä, kirjoittelen myöhemmin lisää.

huomenta

mun piti Antsukalle toivottaa hyvää muuttoa, mutta se jäi eiliseltä - joten hiukan myöhässä (??) nyt "hyvää muuttoa!!!"

vein äsken pyykkejä narulle kuivumaan ja löysin pyykin seasta puhtoisen tutin.. liekö tuikelo sen tyrkännyt koneeseen vai oonko itse vienyt sen pyykin mukana - no nyt se on kumminkin tooosi puhdas.

eilen laitoin digiboxiin plustv-kortin ja tuikelo seurasi vierestä. hän sai tietty kauhean hepulin kun ei saanut korttia ottaa, mutta rauhoittui kun annoin hänelle vanhan canal+-kortin. sitä hän sitten koetti työntää digiboxiin, niinkuin oli äidin nähnyt juuri tekevän. hassuja matkija-apinoita tämänikäiset ;o)

mä pönttö en muistanut hakea uutta verokorttia kun jäin vielä kahdeksi kuukaudeksi hoitovapaalle. nyt sitten meni elokuun tuesta lisäprosentilla veroa...... olis sillekin 50 eurolle ollut käyttöä, alkaa meinaan nyt olla rahat finito. ja reissu edessä...
oon viime päivinä ollut vähän kireellä päällä ja eilenkin luin hampaat irvessä tuota "diivaileva äiti"-keskustelua. voi jösses että osaa ihmiset olla pinnallisia #/&&%¤#¤#%%&
mä poistun nyt köökkiin. aattelin sutaista valkosipuliperunat uuniin.

Pakko oli käydä tsekkaamassa tuo sintun mainitsema ketju. Yäk! Itse en käytä verkkareita tai tuulipukua ulkona ja meikkaan päivittäin, MUTTA aika erikoista luokitella ihmisiä tuollaisen perusteella. Juttelen kyllä tasapuolisesti kaikkien kanssa ja jopa naapuritalon asukkaiden kanssa, vaikka se on kunnan vuokratalo ja meno kovasti erilaista kuin tässä meidän pihalla.

Oon ihan poikki ja tänään on paljon töitä ja mies mökillä. Olisi paikallaan saada välillä viettää rauhassa aikaa yhdessä. Perjantaina käväistiin kaupassa kaksin, kun Essi oli mummulassa ja kuherreltiin kuin vastarakastuneet.

Nyt pyykkivuoren ja töiden kimppuun. Toivottavasti ehdin ottaa pienet päikkärit ennen kuin Essi herää omiltaan.

Mä taas olen näitä äitejä jolla on tuulipuku päällä kun ollaan puistossa ja aika harvoin jaksan vapaa-aikana meikata mutta onneksi olen löytänyt juttukavereita :) Samalla tavalla puhutaan kaikkien puistoon eksyneiden kanssa vaikka osa onkin vähän rikkaampaa sakkia tuosta omakotitaloalueelta ja osa noista kunnan kerrostaloista ja sit on vielä meitä välimuodossa asuvia eli aso porukkaa.

Nyt pitäs alkaa silittämään työvaatteita. Onhan noita pino vaikka aika surkeassa kunnossa tuo vaatekaapin sisältö. Oih ja voih tuota huomista...

Vai silittelee Nasu työvaatteita... Ai, pitäskö munki tehä jotain semmosta:) Saa mun puolesta olla. Yhet uuet työhousut sain Porvoosta ostettua, en muuta. Nyt harmittaa etten kattonu paitaaki. En oo tainnu ostaa oikeestaan yhtään uusia "työvaatteita" kotonaoloaikana:) Nyt pitäis mennä ekanaki työpäivänä töihin samassa vanhassa paidassa missä puol toista vuotta sitte:( Tai kai siitä on vieläki kauemman, ku loppuaikoinahan tuli käytettyä enempi mammatyylisiä vaatteita.

Mä en kyl viiti ees tsekata sitä mainitsemaanne ketjua. Täällä maalla ku tuntuu, et kaikki ollaan yhtä köyhiä. Tuskin sentään, mut siltä se vaikuttaa. Aina oon pihalla verkkareissa. Hyvä ku en töissäki. Mut eihän sitä ny kunnan virkanainen sentään niin voi.. Tai miksei vois. Sehän on itestä kiinni. Meikkiä en käytä ees töissä, en oo käyttäny koskaan. Muuta ku koulutuksissa ja muissa paltsuissa. Meitsi on niin naturelli ku olla ja voi. Suunnistuksissaki mua sanotaan eloveenatytöx, ku mulla on vaaleet hiukset kahella letillä.

Harmillista toi Mimmin unirytmi. Mäkään en voi auttaa. Jenna ku nukkuu normaalisti öisin vain 9,5h. Joten meillä ei pitäis tulla ongelmia. Nukkuun menee yheksän jälkeen ja herää ennen seittemää. Eli ajat on oikein passelit hoitoon menoa aatellen. Muutenki tuntuu, et se nukkuu liian vähän. Päivälläki pärjää reilun tunnin päikkäreillä. Isäänsä kai tullu. Ei sen puoleen, kyllä Jenna on opettanu mutki uuteen unirytmiin. Ennen mä nukuin ilman herätyskelloa ainaki kymmeneen. Nykyään herään seittemän kieppeillä, jos Jenna ei herätä.

Mut nyt Jenna pyytelee mua pyöräileen...

no joo, kyllä mäkin voin ihan hyvin laittaa verkkarit päälle leikkipuistoon tai vaikka kauppaan. oon aika huoleton tuon pukeutumisen kanssa..... (oon siis varmaan toisinaan just tuota tuulipuku-pohjasakkaa... ettäs kehtaan mennä ihmisten ilmoille...) meikkiä on joka päivä ripsarin ja kajalin verran, harvemmin enemmän. ja tukka on yleensä vaan pannalla kiinni, kun en osaa enkä jaksa mitään hienoja kampauksia vääntää.
ja tällä tyylillä oon löytänyt leikkipuistosta jo kaksi hyvää ystävää ;o)

mummu ja pappa lähti tunti sitten ajelemaan takas mummulaan. tuukka oli ihan onnessaan, kun sai niin paljon huomiota osakseen.
katsottiin täällä porukalla, kuinka Pitkämäki heitti mm-kultaa. Jeeeeee!!!

tänään alkaa amazing race. oon ihan koukussa siihen sarjaan.

en kyllä lukenu nyt puoliakaan parin päivän jutuista, kun ollaan muutosta johtuen nettipimennossa jonkin aikaa.. nyt ollaan mummolassa, eli naapurissa :)

kuhan tulin ilmottamaan itestäni ja pikkasen kurkkaan..huomenna olis eka koulupäiväki :/

Ida ei oo nukkunu tänää päikkyjä, ku tossa äsken torkahti vähän, kun oltiin pihalla. Päikkyjen aikana typy piti protestia kait muutosta, koska huusi vaan..eikä tienny, et haluuks sylii, nukkuu, hereille vai ei sylii...

Ollaa myös huomiseen asti telkkupimennossa, koska antennijohto on rikki..mut nyt on mentävä->

Voi, myötäelän täällä Antsukan jännitystä. Muuttaminen on jo iso elämänmuutos, siihen päälle erossaolo lapsesta ja uus koulu! Jaksamista koko perheelle!!!

Töissä sain palautetta, että minusta huomaa työrytmin vaikutuksen ulosantiin. Reeneissä on jämy meininki :) Toisaalta viime vuoteen verrattuna itselle ja työlle jää huomattavasti enemmän aikaa. Ei vauvan kanssa mieti juuri muuta kuin vauvaa. Eipä siis ole ihme, että työt sujuu paremmin, kun niitä ehtii vähän valmistellakin.

Mekin mielellään vahdattais Amazing racea, muttaku tää BB... Ei varmaan jää taaskaan montaa jaksoa välistä. Kamala sarja! Muuten olen saanut telkkarin tollottamisen hyvin kontrolliin.

Toivottavasti Essi ei tuu sairaaksi :/ Nenä vuoti ja aivastutti koko päivän ja eilen nukkui tosi pitkät päikkärit. Tänään minäkin sain puolen tunnin unet. Tekee ihmeitä. Menee jaaritteluksi, keskityn tuohon töllöön.

Mä en juurikaan työn ulkopuolella meikkiä naamaan vetele ja raskausainaka lopetin 'maalaamisen' kokonaan kun iho jotenkin muuttui niin että meikkivoide vaan 'liukui' iholla. Luomiväriä en sentään laita mut jotain kummiskin et on siisti.

Meillä asuu täällä vuokrataloissa oikein mukavia lapsia vanhempineen...;-) Mutta: oih ja voih meidän yläkerran asukkeja; eilenkin imuroitiin kovalla kolinalla klo21... Tupakalla käydään meidän ikkunoiden alla + tumppeja heitellään pitkin leikkialuetta..#¤$!! Omistusosakkeessa ois varmaan siistimpää yms mut ei kyllä oo mitään saumaa, pitäis olla moninkertaset tulot..:/

Mä sain tarpeekseni nukutusrumbasta perjantai-iltana ja nukutin omaan sänkyynsä mut vaati kyllä sen et olin kokolailla ihan vieressä -ja mieluiten kumartuneena niin et mimmi sai kätensä kaulaani. Eilen ei sit nukahtanu millään joten viereen oli otettava josta taas nostin omaan petiinsä.. Hmm, kokeillaan ens perjantaina taas uusista. Voipi kyllä olla et poskihampaita on tulossa joten ehkä ei paras hetki ollutkaan tällaiselle 'unikoululle'.

Nasulla on sitte työt alkanu ja Antsukalla koulu. Molemmille oikein paljon tsemppiä!! Kovimmalle varmasti ottaa lapsesta erossa olo mut mä ainakin totuin siihen -kumma kyllä- muutamassa päivässä. Vaikka kyllä mun tulee ikävä jo päivän aikana omaa höpöläistä..

Toivottavasti VP:n Essi ei sairastu -meillä sama 'pelko' päällä kun nenä vuotaa.. Ai niin, VP kauhistelit hyvien kintaiden hintaa; mä oon kyllä nähny monenmallisia halvempiakin (>10e) vanttuita -halpakaupoissa ;-) Meille kun ostetaan / saadaan vaatteita niin HalpaHallista, Cittarista kuin Stockalta jne.. Viimeinen hankinta oli puuvillainen kauluri Vapaa Valinnasta, tais olla 2,90e (en kerenny ite väsään kun piti tehä yks vaippa..:-) Ei kaikki oo kamalan huonoa halpiskaupoissakaan.

Juu, en minä mitenkään karsasta halpakauppoja. Ostin Lassiet, jotka sai alle kympillä, mutta Reimoista kyllä näki, että mallin suunnittelu oli osunut kohdalleen. Sain kitkuteltua aamun työt Essin leikkiessä lattialla ja vein tytön lounaalle ja päikkäreille tarhaan. Nenä valui vielä aamulla ja yö meni ihan harakoille. Eipä nukuttu varmaan kukaan, kun Essi itki ja vääntelehti ja sai aamuyöstä hirveän puheripulin. Pajatti menemään varmaan pari tuntia. Nyt on mullakin kurkku kipeänä ja illaksi pitää mennä laulamaan ja huomenna on ihan kammottava päivä.

Lähden nyt kotiin jatkamaan töitä ja haen Essin kohta.

Meilläkin mies valitteli viikonloppuna kun on niin kipeä olo, iskin kunnon pillerit hänelle kouraan ja niillä se meni tällä erää ohitse. Kyllä se flunssa varmasti vielä meilläkin sairastetaan.

Antsukalle hyvää koulun alkua, ja Nasulle hyviä työpäiviä!

Oltiin taas eilen kesätauon jälkeen vauvauinnissa. Vähän Miklua kiukutti ensin altaassa olo mutta kun sai kolme palloa syliinsä niin olo helpottui kummasti :) Miklu ei tosiaan muita leluja tarvitsisikaan kuin pari palloa, ne ovat niin rakkaita ja kivoja...
Meitä oli huimat kaksi perhettä uimassa, saa nähdä tuleeko vanhoja tuttuja enää ollenkaan mukaan.

Minä en taida edes omistaa verskoja, enkä tuulipukua... Mutta muita lökäpöksyjä kyllä löytyy, vaikka farkut yleensä aina ulos pistän päälle. Ja meikkiäkin käytän joka päivä, näytän muuten tosi räävittömältä... :D

Ja kyllähän ne menkat sieltä tulivat, ihan ajallaan. Buranaa on taas popsittu, olinkin jo muutamat vuodot pärjännyt ilman särkylääkkeitä.

Nyt laskujen maksuun....

haa, mä olinkin tänään töissä - työmatkalla raumalla. huomenna olis edessä asiakasvierailu mun kotipaikkakunnalle, keskiviikkona ja torstaina puolestaan tarvis mennä konttorille setvimään paperimylläkkää ensi viikkoa varten... palkkaa on varmaan turha ruinuta, mutta onneksi tulee huomiselta aika hyvät matkakorvaukset. perjantaina pidän kyllä sit "vapaapäivän" ;o)
tuukka oli ihan loukkaantunut, kun tulin tänään kotiin. olin pois kokonaista viisi tuntia, joista tuksu oli nukkunut melkein kolme. silti poika roikkui mussa vähän aikaa kuin takiainen ja vähän myöhemmin alkoi sellainen kiukkuitku, josta ei meinannut tulla loppua lainkaan.. esimakua tulevasta...

tuukka hokee nyt varmaan puolet valveillaoloajastaan "täh-tiii"! "täh" matalalla ja "tiii" korkealla äänellä...........

Yhteistyössä