**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hihii, Nasu, meillä kans tulee noita 'totuuksia' kaikenlaisia.. Eilen höpötti ja höpötti Tuttiritarista (aargh mut söpöä) ja käski mua: 'Sano Tuttiritari'. Sit kun katsotaan kirjaa ja mä en aina jaksais keskittyä just siihen niin kääntää mun pään kirjaan päin ja kysyy et 'kuuletko?'

Mä vaihdoin kevyenpään palttooseen ja vein Mimminkin vk-puvussa päikkyyn. Nyt siellä itse asiassa on 2 pukua kun ajattelin pian ehdottaa et jättävät sen ulkoiluvaipankin pois. Eli eka saattaa tulla pissit ns vanhasta tottumuksesta. ;-) Eilen kaivelin komerosta myös kenkiä Mimmille kun muistin et joitain käytettyjä siellä on. Noh, aika surkeita olivat mut menevät varakenkinä ja jotkin varmaan viskaan mummolaan rönttäilymonoiksi..(navettasaappatkin tarvii kohta hommata isommat) Muutoin täällä meilläpäin ainakin on niiin kuraista ja märkää et mä tulin itekin töihin kumppareissa, heh-heh. Tai siis eihän noi kevyenliikenteenväylät enään mut se päiväkodin piha -apua! Ollaan menossa Hesaan viikonloppuna kahestaan Mimmin kanssa ja aattelin et tarviis hommata piakkoin ns. kävelykengätkin meille molemmille, mulla ainakin on ihan surkeet monot..

Huomenta! Vein Essin just tarhaan ja teen itse tänään kotona töitä, kun ei ole opetusta. Kirjoittamista on rästissä vaikka muille jakaa... Ja sovituksia ja nuotinnustöitä =( Mälsää.

Essillä on tänään elämänsä ekaa kertaa kampaaja. Se ihan touhuissaan selittää aiheesta ja olisi heti aamulla halunnut lähteä. Hymyssäsuin sen sai kuitenkin jättää hoitoon. Meillä on myös molemmille tytöille kävelykenkien osto edessä. Itselleni en tahdo löytää millään hyviä... Mun tyyli on vähän revittelevä, mutten viitsi enää mitään tennareita käyttää. Taidan kallistua sammakkomalliston (Naturalista?) puolelle, jos löydän kivat. Ne maksaa melkoisesti, mutta laatukin on huikea.

Eilen pyöräilin ekaa kertaa. Vitsit, että oli hauskaa! Oon aina tykännyt liikkua pyörällä, mutta lapsen kanssa ei uskalla liukkaille lähteä. Täällä kotipuolessa on välimatkat just sopivat pyöräilylle, mummulaankin pari kilsaa. Viime kesänä kuljettiin melko paljon Essin kanssa ja nyt pitää vielä houkutella mies mukaan retkille.

Siskolla alkaa sujua vauvan kanssa oikein hienosti. Käytiin eilen moikkaamassa ja laittamassa ruokaa, vaikka meillä vähän nenät vuotaakin. Selvisin omasta taudistani säikähdyksellä ja Essillekään ei näyttäisin tulevan pahempaa. Oon tosi onnellinen, jos tulehduskierre on nyt selätetty. Onko teillä muilla samaa vaivaa, kun mulla on kesä ja loma koko ajan mielessä? Ootan peipposia, hiirenkorvia, muurahaisia... Viime keväänä hipsin aamukahveille ulos heti, kun kevättakki päällä tarkeni =) Meillä on tosi lämmin terassi. Helteellä sinne paistuu, mutta lapsilla on aivan ihanaa polskia altaassa, kun ei ala heti palella.

Mulla on piiitkästä aikaa ihan vapaa viikonloppu edessä. Viime viikonloppunakin tuli töitä molemmille päiville. No, olihan mulla pääsiäisloma.

Äh, nyt on pakko viritellä tää kone työkuntoon ja aloittaa...

VP: on mulla ainakin ihan kauhee kesänodotus jo! Oon pyytänyt osaa lomasta jo toukokuulle kun ei taho jaksaa tätä, tietyt asiat on alannu niin nyppimään täällä töissä = loman tarpeessa siis. Hyviä kenkiä on tosi vaikea löytää, oikeastaan se on mahdotonta >90e:lla...:( Mimmin hoitomaksukin nousi tes-korotuksen takia nyt sataan euroon.. Minkä tosin maksan ilomielin mutta se vaan on aikas iso raha mulle) Asiasta kymmenenteen; mä niin toivon et 'tätiytyisin' ens vuonna, siskolla kuulemma on hieman kuumetta..;-)

tuukka puolestaan käskee mua usein "äiti katso", kun tekee jotain erityistä. nyt hän on keksinyt, että yläkertaan on kiva kiivetä. hilpaisee rappuset (jyrkät sellaiset) ylös ja huutaa rappusten yläpäästä "äiti katso" ;o) vähän mua meinaa hirvittää välillä, kun herra itsekseen kiipeilee, mutta siinäpähän oppii.

hyvä, VP, kun mainitsit tuon kampaajan. mun pitää tilata parturiajat mulle ja tuukalle. ei millään raakis leikata tuukan tuulitukkaa lyhyeksi, mutta kyllä se varmaan täytyy ettei ole koko ajan haituvia silmillä......

mä aloin eilen treenaamaan pyöräilykautta varten ;o) kaivoin siis kuntopyrän esille ja poljin sellaiset 5 kilsaa näin alkuun... ollaan ajateltu, että kunhan tulee kunnolla lämmin, niin aletaan miehen kans pyöräilemään töihin. matkaa tulis reilut 20 kilsaa suuntaansa, eli 40km päivässä. se kohottaisi kuntoa jo ihan mainiosti. koko matka on pyörätietä, joten kyllä siinä kelpaa sotkea menemään. täytyy varmaankin vaan ostaa sellainen tietokonereppu, että saa koneen kuskattua joka päivä töihin. kaikilla kun on kannettavat, niin niitä kuljetetaan eestaas.

mä löysin lipastosta eilen jonkun vanhan pelle hermanni-videon ja laitoin sen tuukalle pyörimään. hän innostui siitä kovin ja mä sain mm. rauhassa polkea kuntsipyörällä ja lukea sähköpostia sillä aikaa kun hermanni pyöri.

semmottis tämmöttis tällä kertaa.
ihana oli kuulla, että VP:nkin masussa on kaikki hyvin!!

Yhteistyössä