**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On aivan mahtavaa VP että jeesailet siskoasi ja annat vertaistukea. Ja vielä Essi joka on noin innoissaan asiasta. Tähän rakoon on pakko sanoa että lohduttavaa kun muillakin tökkii pottailut. Ei siinä mitään ilonaihetta ole mutta sitä "vertaistukea" ;)

Meidän neitiille sanottiin että vauva tulee tai on äitin massussa ja nyt sitten näyttelee omaa mahaansa ja toteaa napa ja vauva. Yritettiin oikoa, että äitillä vaan on molemmat isin kanssa heillä pelkät navat. Ei mennyt jakeluun :)

Viime yönä meillä nukuttiin koko yö heräämättä tai siis typy ei herättänyt mutta koira oksensi viiden aikaan. Oli niin pieni keko että kurkkasin vaan ja jatkoin unia. Hyvä että saatiin levätä koska huomen aamulla lähtee tutit tuttiritarille. Sanoin että viedään ne aamulla laatikkoon niin neiti sanoi joo isin kanssa. Kysyin että voiko äiti ja Eppu tulla mukaan niin hetken mietittyään totesi ei. Isi on edelleen pop. Ihan ok kun ajattelee aikaa kun vauva tulee. Vaikkakin ainakin serkkuni vauvaa neiti halaili ja pussaili tosi hanakasti mutta en tiedä sitten kun se on koko ajan siinä. No onhan tuonne aikaa ja paljon.

vai on Nasun typy sitä mieltä, että hänelläkin on masussa vauva ;o) ihana höpö!
onnea tuttien luovutukseen. sitä saa tuttiritari lisää imuteltavaa...

jos on Nasun typsylle isi pop, niin tuukalle taas äiti.. kyllä tukkeli isinkin kans viihtyy ja touhuaa, mutta kyllä hän enempi on minun perään ("äiti nostaa", "äiti juoksee yks kaks kol nyt"...)

Piti tulla vielä tänne kihisemään, kun tänään esimies (on mulle läheinen työkaveri ja olen tuntenut hänet lapsesta asti) arvasi raskauden. Mulla alkaa maha jo näkyä, kun olen ollut niin hoikassa kunnossa ennen raskautta =) Lisäksi toitotin pullanhimosta ja silloin meidän pomon silmät sytty. Osaa olla onnellinen mun puolesta ja mietittiin heti hyvää sijaista ja sama nimi oli molemmilla mielessä. Nyt kun olisi vielä kaikki kohdallaan tuolla masussa. Tiistaita odottelen kuin kuuta nousevaa.

Meillä on äiti kaikista maailman ihanin! Isi ei kelpaa yhtään mihinkään, jos minä olen paikalla. Eilen menin aamulla suihkuun ja neiti nosti ihan uskomattoman metelin. Karjui niin kamalasti, että mun piti ottaa se vessanpöntön päälle istumaan ja seuraamaan mun suihkuttelua. Miehellä on hermot koetuksella, kun epätasa-arvo on näin räikeää. Samanlainen show alkaa kuulemma aina, kun minä lähden johonkin ja neiti jää isänsä kanssa kotiin. Yritän lohduttautua sillä, että tämä on joku välivaihe ja menee viimeistään sitten pakosta ohi, kun kakkonen syntyy. Eilen sai kyllä samanlaisia hepuleita mummulle, kun kaikki olisi pitänyt tehdä mummun kanssa...

Nyt töiden kimppuun, hophop!

Semmoinen lisäys vielä, että esimies sanoi kiirehtineensä vakinaistamista juuri sen vuoksi, että TIESI minun haluavan lisää lapsia =) Tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa!

Minun pitäisi varmaan myös rohkaista mieleni ja marssia kertomaan uutisia mutta jotenkin haluaisin vielä katsoa tilanteen np ultraan asti. Senhän pitäisi olla ensi viikolla tai seuraavana. Katsotaan nyt jos sopiva tilaisuus tulee. Koko ajan se meinaa lipsahtaa työkavereille. Mulla kans maha on sen verran turpea että ei kelleen varmaan ihan puun takaa tule tämä uutinen ;) Pakko kaivaa äippähousut viikonloppuna esille jostain varaston perukoilta. Muut puristaa likaa kun joutuu kuitenkin koko päivän istumaan.

Mä olen kans vähän katkera tästä epätasa-arvo tilanteesta meidän kotona. Oli meillä tosi lystiä kun oltiin kaksin tytön ollessa kipeenä ja saan paljon haleja ja pusuja mutta silti jos voi valita niin vaatii isin.

Ihmeitä tapahtuu - mies lähti tytön kanssa kahdestaan kaupungille! Mun mielestä osasyy äitifanitukseen on se, ettei isin kanssa tehdä tarpeeksi kivoja yhteisiä juttuja. Mutta nyt kerrankin menivät ja minä saan olla hetken ihan rauhassa. Kotitöitä olis vaikka muille jakaa, mutta ensin menen hetkeksi sänkyyn lepäämään. Tänään ja huomenna on keikat ja haluan säästää energiaa myös perheelle.

Oikein antoisaa viikonloppua kaikille!

Tänään aamulla laitettiin tutit kirjekuoreen ja kuori meidän postilaatikkoon. Olivat isin kanssa ulkoilemassa niin kävin sen sieltä nappaamassa ja sitten käytiin ihmettelemässä kun ritari oli käynyt ne sieltä hakemassa. Just laitoin päiväunille ja uskomattoman helposti kävi. Hieman pyysi tuttia suuhun mutta muistutin mitä aamulla tapahtui ja se siitä. Otin kyllä syliin ja nukutin siinä mutta 15 minuuttia ja neiti oli unessa. Toivottavasti illalla menis yhtä hyvin ja sit kokeillaan toki ilman hyssytyksiä.

Toisekseen meillä pysyy taas vaipat jalassa päivisin. Nyt siis käydään pytyllä istumassa aina säännöllisesti kun kerran sinne mieluusti menee mutta muuten asia on hyllyllä eli vaipoissa mennään. Kesällä sitten kokeillaan taas pikkareilla.

Miten meni Nasun yö? Illalla mietittiin miehen kanssa, miten meidän onnistuu vierottaa tuo neiti peukusta...? Sitäpä ei laiteta kirjekuoreen... Meillä on parin kuukauden päästä neuvola ja kysyn sieltä apua. Nyt mennään päivisin pelkällä "peukku pois"-komennolla, mutta öisin ollaan vähän aseettomia.

Meillä taas jatketaan housuun pissailua =/ Ja jostain syystä tyttö on raapinut pyllynposken varinaarmuille. Siitäkään syystä ei viitsi vaippaa laittaa, että pääsevät haavat parantumaan.

Me nautitaan "myöhäisestä" aamusta. Herätys tuli normaalisti, mutta kellojen siirtämisen vuoksi vasta kasilta. Me tollotettiin eilen illalla elokuvakin miehen kanssa ja silti nukuin 8h. Kohta pitää lähteä töihin. Ei jaksais millään alkaa laittautua kuntoon...

Mepä aloitetaan aamupala ja nautitaan kevätpäivästä. Luulen, että meidänkin lumet häipyy ens viikon aikana, kun on niin lämmintä luvattu. Takapihalla joutuu vain vähän avittamaan luontoa ja levittelemään noita kinoksia.

Tää ei saa olla totta! Mulle on taas tulossa tauti =( Me ollaan jo sairastettu mun mielestä ihan tarpeeksi... Mies on sen verran kunnossa, että lähti jo töihin. Munkin on pakko mennä, mutta huomenna on onneksi kevyt päivä ja se neuvola :) Siskon ja vauvan luo ei oo mitään asiaa ennen kuin ollaan taas kunnossa. Sekin ottaa päästä. Kuin myös se, että aamusta toiseen kaikki aamurutiinit puurokeittoineen kaatuu mun niskaan. Viikonloppuna mun piti saada nukkua paremmin, mutta niin siinä vain kävi, että mies riuhtoi minutkin ylös, kun Essi vaati äitiä. Joopajoo. Taitaa olla parisuhteen päivitysaika edessä, kun ketuttaa tämä työnjako niin pahasti.

Tällä viikolla on onneksi kevyempää töissä. Tai oikeastaan isoimmat konsertit on nyt pidetty tämän kevään osalta.

Nyt me aletaan puurolle Essin kanssa. Toivottavasti edes tuo pikkuneiti saa taisteltua taudin kanssa, ettei sais sitä iänikuista korvatulehdusta.

Voi VP, totta tosiaan olette sairastaneet. Meillä neiti rupes uudelleen pärskimään ja yskimään. Toivottavasti menis vähällä ohi.

Meillä viikonloppuna edistyttiin pottailun saralla =) Äiti oli tippalinssissä ( mieli nykyään vähän herkkä ) kun neiti tirautti pisut pyttyyn. Teki sen vielä uudestaan illalla. Voi tavaton sitä äitin onnea =) Eilen ei saatu mitään mutta tosi mielellään istuu siinä ja eilenkin huusi mulle nyt tulee pissaa mutta ei keretty pytylle saakka. Yritys hyvä kymmenen.

Yöt meillä on mennyt hyvin jos neitin ottaa viereen nukkuun. Nyt ollaan vähän säälitty koska tutista luopuminen on kuitenkin aika iso asia noin pienen ihmisen elämässä. Pikkuhiljaa kunhan nukahtaminen alkaa sujua niin aletaan kouluttamaan takas talon tavoille. Onnistui jo viime viikolla ihan hyvin vaikka kipeenä ollessaan saikin extra palveluita. Nukahtaminen siis kestää vähän pidempään ja tarvii hyssytyksiä ja seuraa nukahtamisen ajaksi sekä yöllä jos herää. Mä olen nyt ihan rättipoikkipuhki ihan muutenkin joten en jaksa valvoa ylimääräisiä joten tulee annettua helpommin periksi. Ei sais..

Meillä oli eilen oikein tapaturmien päivä, Idan pää sai varmaan viis kolhuu, niin isoja kuin pieniäkin, muttei onneksi mitään mustelmia suurempaa. Päikkäritkin jäi välistä,, joten osasyy oli varmaan se, mut aamulla ihan muutenki vaan sattu ja tapahtu. Kylässä pöydänkulmaan kaksi kertaa, kotona sängyltä alas ja pää omaan sänkyyn ja mitähän vielä... Mä koristelin kakkuja, niin johan se typykkä ehit sormensa sinne reunakermoihin upottaa.

Mut taidanpa mennä syömään, kun nuo kaksi saapui pihalta ja en oo malttanu viel mennä päiväruoalle..oon siis pitkästä aikaa kotona arkipäivänä, mut tehtävien kimpussa..

Oi VP, johan tohon sairastamiseen pää hajoaa! Voimia ja jaksamista!!!!! Hienoa Nasu et ootte edistyneet pönttöilyn saralla ;-)) Siitä se lähtee. Voi Idaa, mut pumpulissa lastaan ei voi (saakaan) pitää -oon huomannu et Mimmi 'teloo' itseään nykyään enempi kun kokeilee kaikenlaista, eilen oli jumissa kädestään tms sohvan alla ja usein jumittaa tuolissaan pöydän ja sen tuolin välillä... Btw, Mimmillä on pyörä -kimuli on siitä ihan tohkeissaan! ;-D Saatiin kavereilta 'pientä pintaremonttia' kaipaava 12-tuumainen vaaleanpunainen yksilö. Luulenpa et Mimmi sillä oppii kesän aikana ajelemaan. :-)

Pakko tulla tänne tappamaan aikaa, kun voimat ei riitä mihinkään kotipuuhasteluun, eikä muuten pysy hereillä miehen tuloon asti. Onneksi mummu hakee tytsin illalla nukketeatteriin, että saan vähän levätä... Mun päikkärit jää yleensä haaveeksi, koska Essi ei pysty antaan mun olla rauhassa. Saa oikeita megakohtauksia, jos äiti menee eri huoneeseen, eikä sitä saa mennä häiritsemään =/ Eilen illalla tuli taas tollotettua elokuva ja neiti päätti, että kuudelta on hyvä herätä. Talviajassahan se tarkoittaisi viittä!

Ymmärrän hyvin Nasun riemun, kun pissa osuu oikeaan osoitteeseen. Minä kehun vieläkin vuolaasti, jos neiti osaa ilmoittaa vessahädästään itse. Enimmäkseen potalla käydään tutun päivärytmin mukaisesti, mutta jos odottamattomassa välissä tulee hätä, niin se on sitten Essin vastuulla.

Olo alkaa olla kammottava. Essi ruinaa leikkimään ja minä pilkin sohvalla. Mies meni vielä ruokakauppaan töiden päälle, kun minä en jaksa lähteä nyt mihinkään. Räkä tukkii röörit ja pelkään viimekertaisia tulehdustauteja. En oikein pärjää äänetönnä...

Me ajateltiin laitta 2v-lahjaksi ketjuvetoinen kolmipyörä. Essin on niin pieni ja liikkumisessaan kömpelö, että ei varmaan edes uskaltaisi ajaa apurataspyörällä. Nyt on pakko leikkiä tuon seuralaisen kanssa. Duplot rules!

Kyllä saisi VP:n perheen sairastelut loppua jo :/ Paranemisia!

Hienoa että Nasun tyttö on päässyt vähän jo pönttöilyn makuun! :)

Tuttiritarista kun täällä on ollut puhe, me käytiin sitä katsomassa lauantaina Citymarketissa :) Minä jotenkuten tiesin mistä on kysymys kun olen telkkarista Tuttiritarin nähnyt, mutta Miklulle se oli ihan uusi juttu. Eipä tuo tuntunut kovin poikaa kiinnostavan, sen sijaan Miklu katseli suurella mielenkiinnolla niitä kymmeniä muita lapsia :) Tuli minullekin kyynel silmäkulmaan kun katselin kauempaa Miklua, hän istui isänsä olkapäillä ja oli niin lutusen näköinen :') Ihmiset varmaan katsoivat että mitä tuo tuossa pillittää :DD

Miklullekin isi on pop, on ollut oikeastaan aina. Äiti kyllä kelpaa tekemään kaikkea, onneksi, mutta isin kanssa leikitään aina kun mahdollisuus on. En pistä vastaan, saan kotihommia tehtyä mukavasti kun Miklu pysyy jaloista pois hetken :)
Luulen että kovin mustasukkaisuus kohdistuukin juuri isiin kun vauva syntyy. Veikkaan että minä saan olla vauvan kanssa suht "rauhassa" ainakin alkuviikot kun isi on kotona. Isukki ei sitten varmaan saakaan vauvaan edes koskea... :)Tämä nyt on vain arvailua, mutta tällä hetkellä veikkaisin käyvän niin...

Mekin ollaan suunnittelemassa ostavamme Miklulle pyörän synttärilahjaksi. Varmaan hommataan heti sellainen 12" pyörä jossa tietysti apupyörät. Miklu on kyllä niin ronski kaveri että luulen hänen pysyvän pyörän selässä mainiosti :) Polkemisesta en niin varma ole, mutta jos ensin jonkun narun perässä häntä vetäisi :)

Kai sitä joutaa jo nukkumaan!

Paranemisia tosiaan VP:lle!

Idalle on kans Isi aika pop, mutta nehän onki yhessä lähes 24/7, joten ei mikään ihme. Toisinaan tuntuu pahalle, siksi ettei itellä ole aikaa Idalle. Mut sitä pidän hyvänä, et miehellä ja Idalla on niin hyvät välit, kun ne kerran saa/joutuu olemaan koko ajan yhessä.

Me ei olla mietitty vielä tota pyörä asiaa.Tai sen verran mietittiin eilen, et vedettiin miehen kanssa omat pyörät talviteloilta ja käytiin ajelulla..Ida kyydissä, mut ei Idalle vielä omaa. pitää varmaan ensin kysellä miten on kummilasten pyörien laita..et joko ne ostaa uudet.

'Ei taatteta villaa' tuumas Mimmi eilen kun villasukkia tarjosin (toissailtana halus kanssa koska äitilläkin oli) ;-) Ihanaa kun kevät tuli nyt oikeesti, vein Mimmille pk:iin vk-puvun. Ite vetäsin kanssa kumpparit jalkaan kun on niiin kuraista. Eilen sain kyllä sellasen hiekkapalleron kotiinviemisiksi että huh ->kotona vein koko paketin kylppäriin ja suihkuttelin enimmät kurat eka pois ja sit vasta riisuttiin ulkovaatteet. Tympii vaan toi meidän kylppäri niin hemmetisti -siellä kun on lattian kaadossa vikaa niin että joka suihkuttelulla koko kylppäri lainehtii ja sit sitä vettä saa 'aurailla' takas sinne viemäriin päin, är-syt-tä-vää!

Mimmikin tykkää katsella Tuttiritaria mut ehdoton suosikki on Saariston lapset :-D. Tuttiritarilla olis taas piakkoin konsertti täällä meilläpäin mut en tod vie Mimmiä sinne -koska mun pää ei kestä sitä... Ehkä joskus kun Mimmi on isompi ja alkaa tosissaan fanittaa enempi noita ritareita yms saa enempi irti tollasista. Mut nyt on töitäkin joten->

Eilen hoidossa ei ollut mitään ongelmaa vaikka ei ollut tuttia eli me ollaan se ongelma. Eilen sai sellaisen raivari ettei ikinä ennen. Huusi ihan hysteerisenä isi auttaa isi auttaa ja kun isi meni paikalle niin raivosi vaan sykkiin sykkiin. Lopulta annettiin periksi ja sylissä nukutettiin ja vielä yöllä pääsi isin viereen sohvalle. Ensi yö taas on minun päivystys ja isi saa olla illan jossain muualla jotta voidaan kaksi touhuta ja sitten huudatan vaikka sänkyynsä mutta yritän olla tiukka etten nukuta syliin. Ilta ei olekaan ongelma mutta pakko nukkua että jaksaa olla töissä eli yöllä en varmaan ole yhtä vahva. Toivottavasti kuitenkin nyt jaksaisin taistella. Toissa yön kun jouduin heräilemään niin eilen oli pää niin kipee et piti lähtee kesken päivän ja oksensin kotona. Se onneksi laukaisi kohtauksen mutta öklö olo on edelleen.

Me mennään viikonloppuna katsomaan taikamattoa vai mikä se oli. Joku lasten konsertti kuitenkin. Tuttuiritaria en veisi katsomaan tai siis mihinkään konserttiin kun itsellä hajoais pää. Minusta se on tosi ärsyttävä ja en tiedä neitistäkään kuin enää tykkää kun meni lankaan ja antoi tutit ritarille. Nyt vaatii niitä takaisin mutta enää ei periksi anneta. Jospa tämä tästä.

Meillä oli pyörä jo viime kesänä käytössä mutta se oli se sellainen vauvamalli jota työnnetään. Saatiin 12" prinsessa pyörä tytön kummeilta käytettynä ja se on tosi cool. Siitä oli hävinnyt apparit mutta sain ostettua ne työkaverilta. Se vain myi ne mulle jo talvella pahimmassa muttohässäkässä ja nyt en tiedä missä ne on. Varastossa luultavasti mutta se on sellainen 30 neliöö ja täynnä sinne viskattua kamaa. Nyt kun rupee ilmat lämpeneen niin tehdään siivous sekä väliseinä autotalliin niin eiköhän ne sieltä löydy.

VP:lle paranemisia. onneksi sinulla on suku siinä lähellä, niin saat hoitoapua.

pyöräasiaa: me varmaan ostetaan tuukalle kolmipyörä ketjuilla. luulen, että 12' on vielä liian iso, kun tuukka on tuollainen minihippula.. täällä olis ihan täysin ollut pyöräkelejä jo varmaan kuukauden, mutta oma pyöräkin on vielä varastossa.
tuukalla on muuten jo sellainen poljettava traktori, mutta se on vähän rassausta vailla. iskän täytyisi sitä vähän katsoa, että jos sitä saisi rasvattua tms.. se on nyt niin raskas poljettava, ettei tuukka jaksa sillä polkea. mä olen sitä vetänyt ja kyllä tuukka sujuvasti pitää jalkoja polkimilla ja "polkee" mukana.

mä oon kans tän viikon vienyt tuukan hoitoon vk-haalarissa, kun oli eilenkin lämmintä abt 15 astetta....... tänään ei tule ihan niin lämmin, mutta oli aamulla kuitenkin jo +7.
käskin miestä ottamaan kesärenkaatkin mukaan, niin saa tänään vaihtaa mun autoon. on kivampi ajella, kun ei nastat turhaan ropise.

tuukka on hoidossa innostunut kotileikeistä. moneen otteeseen päivässä kuullaan kotonakin "täältä tulee ruokaa" tai "täältä tulee maitoa". poitsu kerää yleensä pöydältä kivituikut ja laittaa ne johonkin isompaan astiaan ja tulee kieli keskellä suuta tarjoilemaan. tuikuissa on yleensä maitoa ja muissa astioissa sitten sitä ruokaa.. aina pitää muista kehua kuinka maistuu hyvälle!
myös postia poika kuljettaa, ilmoittaa samalla tavalla kuin ruoasta "täältä tulee postia"..

Meillä kans leikitään omassa keittiössä melkein päivittäin. Essi myös vitsailee ja yhtenä aamuna toi virnuillen isille koirankakkaa, namnam =D Meidän tyttö on oikea pelle kuulemma tarhassakin, ilveilee ja kertoo omia hassuja juttujaan, esim. sanoo kissaa koiraksi, hauhau, ja kikattaa päälle. Äitinsä tapaan on jopa ylisosiaalinen ja -energinen.

Ei tämä tauti enää niin kamalasti vaivaa. Olo on tukkoinen, mutta selvinnen ilman kuumeilua.

Nasulle voimia pysyä tiukkana. Voihan olla, että jo tämä ilta olisi viimeinen huudatuskerta.

Minä en vielä kaivanut kumppareita neidille tarhaan. Oikeasti en ehtinyt...mutta huomenna vien. Täällä ollaan vielä talvihaalareissa ainakin pari viikkoa. Yleensä vaihdan vapulta kevyempään takkiin.

Hyviä uutisia neuvolasta! Sydänäänet löytyi heti, kun kuuntelulaite tökättiin mahan päälle ja kaikki oli muutenkin mallikkaasti. Vain hemppa oli 119, mutta se on mulla aina alhainen. "Oireet" vastasivat raskausviikkoja (10+6) ja laskettu aika on virallisesti 22.10. Ajatukset on jo syksyn äitiysloman aloituksessa =) Eilen illalla soittelin lisäksi mahdollisesti tulevalle sijaiselle, joka innostui heti! Ihanaa, jos saan taitavan tekijän tähän, niin on mukava palata töihin sitten joskus.

Nyt mun pitää alkaa touhuta näitä kirjallisia töitä. Joita riittää...

No kappas! Jos tämä tuleva lapsi tulee viikolla 40+2, kuten Essi, niin syntyy sitten samana päivänä kuin mun veli =) Muitakin "jänniä" juttuja: huomasin tuossa että Metsola-lastenvaatteiden suunnittelija ja tekijä on oikein hyvä (mutta silti täytyy sanoa, että nyt jo entinen) ystävä. Oon tykännyt niiden vaatteista kovin, mutta nyt lienee jo pakko ostaa Essille jotain ihanaa. Varmaan suunnittelisi uniikkikappaleenkin, jos pyydän =)

http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.gpl/?ObjectPath=/Shops/LastenMe

Taidan lähteä siskoa ja vauvelia katsomaan, jos Essi ei ole kovin röhäinen.

Meillä meni viime yö hyvin ja ei tarttenut huudattaa tai omaa pinnaansa venyttää. Nukahtaminen kesti puoli tuntia mutta sen ajan höpötteli ja touhusi eikä huutanut/ itkenyt. Makasin lattialla patjalla meinasin välillä tikahtua kun kuuntelin niitä juttuja. Nyt se sitten puhuu vielä unissaankin kun ei ole tuttia ja eilen jopa lauloi tuiki tähtöstä umpiunessa. Sain kuulla eilen elämän perustotuuksia kun maksasin siinä lattialla. On "neitin" kuolaa, on Epun kuolaa, mutta "neitin suussa on omaa kuolaa. Näinhän se menee.

Eilen illalla ajoin miehen salille ja sanoin että ennen puolta ysiä et tule kotiin jotta saadaan olla tytön kanss kaksin ilta ja rauhottua siitä nukkumaan. Tämä tepsikin, sillä yleensä on nyt karjunut sitä isiä paikalla ottamaan syliin ja nyt kun isi ei ollut kotona ei edes yrittänyt mesoa. Pyysi tuttia suuhun ja en kommentoinut mitää muuta kuin hyvää yötä ja kävin pötköttämään lattialle. Seuraava vaihe on sitten että neiti jää ihan yksikseen sinne nukahtamaan mutta ei varmaan vielä tänään ja pakkohan sen isinkin on joskus saada olla kotona illat :)

Meillä on hoidossa nyt kaksi pukua kun aamulla on pakkasta ja iltapäivällä tosi lämmin eli aamulla toppapuku ja iltapäivällä vkhaalari. Kengät pitäs käydä nyt hakemassa vaikka tepsujen tehtaanmyymälästä.

Yhteistyössä