**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyh hyi kun kuulosti iljettävältä tuo pölypunkki-juttu *miettii omaa imuria* ei taida siinäkään olla paljon tehoja jäljellä. Onko Sinttu kallis tuo kirby?! En oo koskaan kuullutkaan merkistä...

Minua taas ei saisi millään pois täältä pkseudulta. Ollaan jo miehen kanssa nyt välillä haikailemassa et miten me raaskitaan täältä pois lähteä ja vielä niin paljon isompaan kaupunkiin. Muuttohan meillä oli siis marraskuun lopussa *panic* =D Ja alunperin olen minäkin lähtöisin pienestä 24000 asukkaan kaupungista. Mutta kuten Lilli totesi "makuasioita" :)

Nyt tuli pojat ulkoa joten lähdenpä katsomaan miä seuraavaksi...

Miten ihmeessä koiraa voi pelätä noin paljon?! Mulla ei varmaan huumorintaju riittäis tuollaisen paniikin kanssa...

Essi nukkuu päikkäreitä ja mun olis tarkoitus aloittaa päivän kotityöurakka. Eilen sain kylppärin jynssättyä loistokuntoon ja tänään on tarkoitus siirtyä puunaamaan yläkertaa muuten. Onneksi sain työni takaisin ja voin viedä isot läjät matskua takaisin työpaikalle. Helpottuu tuon työhuoneen tilanne ja saatetaan jopa siirtää Essi jossain vaiheessa omaan huoneeseen.

Viime yö meni huipusti ja mieskin ihmetteli ääneen, miten on levännyt olo. Essi ei siis herännyt kuin yhden vaivaisen kerran. Nousi istumaan ja vinkaisi. Rauhoitukseksi riitti, kun minä nostin pään tyynystä ja katsottiin toisiamme silmiin. Eppu kellahti uudestaan nukkumaan ja nukkui tyytyväisenä kasiin asti :) Harvemmin se enää on yöllä mitään vailla, mutta viereen joutuu nostamaan usein. Neiti on aika levoton nukkuja ja sen takia meidän unet ei aamulla ole toivotun kaltaiset.

Tänä aamuna tapahtui ihme! Essi pisteli itse aamupuuron suuhun. Tähän asti syöminen on ollut silkkaa sotkemista. Ruokaa on kauhottu pöydälle ja sitä on sitten ihanaa taputella ja samalla torua itseä: "hyh hyh!" Mulla on kyllä ollut hermoissa pitelemistä ja välillä on kyllä suututtanut. Myös lounas meni paremmin kuin aikaisemmin, mutta ei tainnut olla yhtä kova nälkä, joten äiti syötti mukana.

Päiväkotitutustelu menee ihan hyvin. Essi on kovasti minussa kiinni, mutta koko ajan reippaammin leikkii ja liikkuu itsenäisesti. Tarkoitus on käydä joka päivä ja pidentää aikaa ja lopulta jättää hetkeksi yksinkin. Onneksi Essin tuosta naapurista lähtee tutut lapset samaan paikkaan hoitoon.

no juu, ei munkaan tajuntaan mene tuollainen koirapelko... ärsytti, kun jouduttiin koirat telkeämään alakertaan pois jennin läheltä. hän kun ei usko että nuusku on maailman lempein koira, jonka voi vaikka vetäistä solmuun ilman, että se hermostuu. kun siihen tutustuu, niin siitä saa kaverin heti.

ja tuo kirby-imuri......... hintaa sillä on mukavat 3100euroo - juu,ei tullut ylimääräistä nollaa perään ;o)
kestää kuulemma 30-40 vuotta, joten on melkein tän elämän kattava imuri kyllä. mutta on tuo hinta ihan jäätävä!

Turha on kyllä edes mainita meidän imurista, se ei ime oikeestaan mitään enää :) Eikä ole edes kovin vanha... Sitä se on kun ostaa halpista :)
Parempi etten edes mieti niitä pölypunkkeja......

Miklunkin omatoiminen syöminen on kehittynyt huomattavasti :) Mutta edelleen sotkee hirveästi, eikä jaksa kauaa syömiseen keskittyä. Mutta lusikkaan hän osaa ottaa lautaselta ruokaa ja siirtää sen suuhun :) Mutta sitä ruokaa on myös kiva tonkia sormilla ja pyyhkiä joka paikkaan....

Oltiin tänään taas kesäkahvilassa, eipä ollut tällä kertaa Miklulle leikkikaveria... Kaikki lapset olivat paljon vanhempia, yksi oli joku puolivuotias.
Kotona huomasin että Miklu on ihmeen lämpöinen, ettei vaan olisi kuumetta taas. En vielä mitannut (unohdin) lämpöä mutta kyllä sitä vähän on ainakin. Veikkaan että johtuu noista poskihampaista jotka kohta pukkaa ikenistä läpi, ellei lämpöä enempää ole. Ihan pirteä poika hän on muuten ollut, ei edes meinannut nukahtaa autoon kun tultiin kahvilasta kotiin :D

Ihana tuo Sintun koiran nimi, Nuusku :D

Huomenia. Ettei vaan meikätyttöä alkais pikku hiljaa huominen jännittää. Oon meinaan kukkunu jo tunnin, vaikka Jenna ja mies nukkuu. Normaalisti en todellaka herää ennen ku on pakko:) Voisin hyvin vetää kymmeneen, mut Jenna tapaa herättää seiskan pintaan.

Häävalmistelut on hyvällä mallilla. On tää ihanaa, ku on kotona, ni kerkes kaikkee tekeen ajan kans:) Hyvä minä, ku painostin ukon tähän saumaan;) Ukolla ei sitte pahemmin oo ollukka kiinnostusta järjestäytyä. Ollaan vaatimattomasti tänään lähössä ettiin ukolle pukua:) Ihan ku ei ois muutaki tekemistä.

Jaha, makkarissa huudetaan äitiä...

Mäkin jo roikun, vaikka Ida vielä nukkuu. Miehen piti kasilta jo tulla kotiin ja alottaa loma, mut kaipa se on taas jääny sinne töihin roikkumaan..

Huomennako ne Sadun häät on jo? Onnee puvun ettimiseen!

Nytpä se saapuu..

onnea Sadulle etukäteen!

me lähdetään tänään katsomaan kaverin luo italian-kuvia. he olivat kylläkin eri paikassa kuin minne me olemme menossa, mutta pääseepähän vähän ennakkolomatunnelmaan ;o)
koeta nyt Satu sinäkin saada miehesi suostuteltua häämatkalle!!!

ihanaa kun on vaihteeksi luvassa hellepäiviä. suunniteltiin vähän lähtevämme veneilemään viikonlopuksi - oltais jopa veneessä yötä.. koiratkin täytyisi saada mukaan ja mua se aina jännittää. sitten on kaikki hyvin, kun koirat ovat kyydissä, mutta se nuuskun saaminen veneeseen on hermoja raastavaa..........

Sitäpä ollaan Satun perheessä ajoissa liikkeellä miehen hääpuvun suhteen ;) Onnea vain koko perheelle!

Kyllä tulee helle tarpeeseen täälläkin. Meillä on vielä talven mansikat poimimatta ja ens viikon alussa oli tarkoitus mennä. Ei märällä kelillä viitsi säilöntämarjoja poimia.

Kävin hetken tekemässä töitä ja nyt pitää saada ruokaa. Päätä särkee jo... Kummitäti oli Essiä hoitamassa ja päikkäreillekin oli mennyt oikein mallikkaasti. Kyllä tuosta vielä reipas tarhalainen tulee. Nyt jo tutustuessa on isommat tytöt olleet tosi innoissaan "vauvasta". Pitääköhän niille hoitovuorot laittaa?

Minäkin olen lähdössä syksyllä Italiaan. Työn merkeissä tosin, mutta aika rento reissu tiedossa kuitenkin. Ihanaa päästä pitkästä aikaa ulkomaille. Nyt ei ollakaan pariin vuoteen käyty Ruotsia kauempana raha-, raskaus- ja lapsitilanteen takia. Tuntuu jotenkin hassusti siltä, että töiden aloittaminen on enemmän lomaa kuin tämä kotonaolo. Saa nyt nähdä mitä se arki lopulta tuo tullessaan.

Niin, sitä ruokaa. Taidan mennä ennen kuin tuo lapsi taas vaatii äitiä.

Onnea Satu!!! Sitten vaan meille hääkuulumisia heti kun ehdit ;D

Sintulle hyvää veneretkeä!

Piti nyt tulla jotain mölisemään vaikka ei mitään asiaa edes ole... :)

Toivottelen hyvät viikonloput ja aurinkoisia päiviä!

Näköjään muillakin ehtii särkeä päätä ennen ruokaa. Tai en oikein tiedä mikä mua vaivaa tänään, kun on ihan hirvee olo. Idaki nukahti autoon ja just hain sen pihalta sisälle, kun ei se jatkanukkaan unia rattaissa. Että katsellaan miten pitkälle puolentunnin torkuilla Ida jakselee.

Eipä mullakaan oikein mitään asiaa..et jospa ne riisit ois jo kypsiä->

Heipsan!

Kävin tuossa laulukeikalla ja Essi oli papalla hoidossa. Essi on ihan pappahullu. Ei tarvinnut kuin vähän vihjaista aamulla, että ollaan lähdössä ja sitten hokikin koko ajan "pappa tännää" = tänään mennään papalle. Hyvinhän niillä tietysti meni ja laulettiinkin ihan nappiin. Hyvehyve :)

Illalla olis sukulaisen kolmikymppiset ja illalla mennään miehen kanssa ekaa kertaa kaksin ulos. Oikein säikähdettiin viikko sitten, kun laskettiin että meillä on ollut aikuisten yhteisiä hetkiä tasan kaksi Essin syntymän jälkeen... Nyt siis tiedossa kolmas.

Nyt nautin hetken hiljaisuudesta. Essi nukkuu ja mies on vielä mökillä remppaamassa. Saan taas tehdä rauhassa kotitöitä. Mulle on tullut joku positiivinen missio tästä siivoamisesta. Olen raivannut huoneen kerrallaan kuntoon ja nyt on enää tämä työhuone jäljellä. Sitten voikin aloittaa taas alusta :D

Joko Nasun perheen lastenhoito näyttää paremmalta? Ja niin, Satun häät!!! Pistää aina muistelemaan omia juhlia, kun muut menee naimisiin. Meidän bileet oli parhaat ikinä, hyvät ruuat, juomat ja vaivaiset yksi kuoro ja kolme bändiä esiintymässä. Kyllä me sitä päivää usein muistellaankin. Ollaan jopa moneen kertaan mietitty, että järkättäis uusinta sitten joskus, että päästäis itsekin kunnolla juhlimaan. Kyllä se hääpukupönötys vähän esti riehumista ;)

Nyt on asuntoasiat hoideltu ja huomenna mennään särkikseen. Tänään kait mennään rannalle nauttimaan tuosta ihanasta ilmasta. Saa nähä mitä Ida tykkää, kun viimeksi ainakin itki, kun kastoin lopuksi kokonaan veteen, että saatiin hiekat pois. Taisi olla liian kylmää Idan mielestä :S

Jaahas, eipä tässä kait mitään asiaa oo, joten heipparallaa ->

No onpa täällä ollu hiljasta!

Vai että Antsukka aikoo Särkikseen, en ole kateellinen :) Mä en ole moneen vuoteen siellä ollu ja tänä kesänä kun olisin päässyt niin sillon satoi :/ Pidä sitten hauskaa minunkin puolesta :)

Joo, tekis meillekin taas ihan hyvää olla hetki miehen kanssa kahdestaan... Mutta en tiiä millon sellanen mahdollisuus meille suodaan. Sitä risteilyä olen ehdotellut jatkuvasti mutta ei se suunnitelmia pitemmälle etene.

Miklulle oli taas eilen tulossa pientä nuhanpoikasta, mutta ei sitä taas tänään enää ole... Voisko se olla jotakin allergiaa, siitepölylle tms...? Kun ei ole eka kerta kun on yhden päivän pärskinyt ja nenä vuotanut, sitten seuraavana päivänä taas ei mitään...

Jotain ruokaa kai olis laitettava...

Pikakuulumiset pihan haraamisen ja Jennan maratonunien keskeltä.

Häät meni loistavasti, paremmin kuin ois uskonutkaan. Kaikki kehu morsianta ja pukua kauniix ja bileitä rennoix. Ite jaksettiin olla paikalla kahteen asti, sitte oma sänky houkutteli enemmän. Kaippa ne vikatki vieraat oli lähteny heti meiän jälkeen, ku boolivati oli vielä seuraavana aamuna lähes täynnä:) Kuvia paan tulemaan, kuhan saan kaverilta kuvat. Hän toimi hovikuvaajanamme. Siskolta ja kälyltä oon jo koneelle saanukku, mut kaverilla on pikkasen parempi kamera ja otti hieman urakalla sitte niitä otoksia...

tervehdys

viimeksi kirjoittelin teille pölypunkki-juttuja, nyt tulis punkkijuttua ilman pölyä.. oltiin siis viikonloppuna veneilemässä ja yövyttiin ystäväpariskunnan mökillä saaressa. sieltä on aina tullut tuliaisiksi punkkeja, koirissa - mutta nyt löysin itsestäni kaksi punkkia. YÖKS!!! saatiin ne päineen onneksi pois, mutta nyt täytyy seurata ettei puremien ympärille ala tulla niitä rinkuloita.........
tuukallekin tehtiin eilen kaksi perusteellista punkkitarkastusta, onneksi ei mitään löytynyt.
eilen illalla kun veneiltiin kotiin, niin merellä oli aikamoiset aallot. mä voin osaa matkaa t-o-d-e-l-l-a pahoin ja istuin lattialla muovipussin kanssa valmiina yrjöämään. kivat kolme tuntia kesti kotimatka................................

tuukka sanoi tänään "pyövä" - siis pyörä! tapailee kauheasti sanoja, mutta mä tolvana en tajua mitä hän niillä tarkoittaa. mä tunnen itseni aivan pöljäksi, kun tuntuu että kaikki muut äidit aina ymmärtävät lastaan ja mä en saa tuukan höpötyksestä juurikaan mitään tolkkua ;o/

käytiin tänään ostamassa mulle crocsit. ne on ihan kamalan näköiset, mutta niiiiin hyvät jalassa. ostin sit 70 prossan alennuksesta shortsit ja hameenkin.
kirppikseltä löysin tuukalle sadetakin 5 eurolla. housut ostinkin etolasta pari viikoa sitten. nyt on tuksulla punaiset sadevaatteet ;o) mä oon muutenkin ostanut tuukalle punaisia vaatteita, musta ne sopii pojalle tosi hyvin.

huomenna mennään yyteriin uimaan ja työpaikalle saunomaan. meillä kun on sauna rempassa, niin täytyy keksiä tilapäisratkaisuja.

nyt surfacea katsomaan.

Jee!!! Viikko sitte jätettiin se tutti ja tänää oli eka ilta, kun en käyny kertaakaan Idan luona sen jälkeen, kun vein sen unille :)) Päikkäreille se on kyl nukahtanu itekseen jo muistaakseni torstaista tai perjantaista, mut iltasin sitä on tarttenu käydä kaatamassa ja silittelemässä.

Oltiin tossa illalla siellä rannalla ja Ida nautti tänään niin paljon. Ensin se istuskeli vaan siinä vesirajassa, mutta kun Ida innostu, ni ei olis malttanu lähtä pois. Monesti, ku mentii jo lämmitteleen viltille, ni Ida lähti jo innoissaan takasin veteen päin.

MUtta nyt tuonne sohvalle hetkeksi ja varmaan pitäs oikeeta mennä petiinki pian, ku aamulla pitäs herätä suht ajoissa ja lähtä ajeleen, ku matka kestää semmoset kolmisen tuntia.

Näin se loma luisuu käsistä... Essi oli tänään ekaa kertaa hetken yksin päiväkodissa ja oli pärjännyt ihan hyvin. Normaalia kitinää esiintyi, mutta kyllä se minullekin kiukuttelee vähän väliä. Ei lasketa siis.

Ens viikonloppuna olis kaverin häät, eikä suoraan sanottuna huvittaisi juuri mennä :/ Ehkä saan vielä juhlamieleni takaisin, kun saan nukuttua viime viikonlopun väsymyksen pois.

Nyt ei kyllä juttu oikein luista. Kirjoittelen huomenna lisää.

Nyt ollaan palattu taas kotia. Reissussa on kivaa mutta on se ihanaa palata omaan kotiin. Tyttö leikki koko illan tosi innoissaan leluillaan kun oli ollut niistä hetken erossa :)

Pitää heti kun vielä muistaa niin onnitella Satua. Onnea tosi paljon halausten kera!! =) Minä haaveilen kans omasta rinsessa päivästä mutta saa nähdä jääkö haaveiluksi. Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato... Toisaalta mulle on se ja sama ollaanko naimisissa mutta ne häät olis kiva järjestää.

Meille ei taas kummempia kuulu. Viikko vierähti nopeaan kun oli taas niin monta paikkaa jossa piti käydä. Viikonloppu vietettiin mökillä ja siellä tyttö nautti olostaan ihan hirmuisesti. Poimi mustikoita ja naposteli niitä. Rannasta onneksi pysyi kaukana vaikka tykkäsikin uida. Mulla on varmaan nestehukka ja pää meinaa olla kipeä. En jaksa pitkään kirjoitella vaan pakko ottaa lääkettä jotta jaksan siivoilla. Serkkuni tulee varmaankin huomenna meille yökylään miehensä kanssa ja sitä varten olis pakko laittaa paikkoja kondikseen.

Me saatiin tytön kummeilta kaks pyörää. Vähäks on makeeta kun päästään pihalle pyöräileen. Toinen on sellainen prinsessa pyörä vähän isommalle ja tämä toinen on sellainen johon tulee vyöt lapseen jotta ei putoo ja sit siinä on se kepukka mistä voidaan työntää pyörää ja ohjailla. Sillä me ollaan käyty pienellä lenkillä. Niin ja siitä hoitopaikasta ei edelleen ole kuulunut mitään. Soitin viime viikolla yksityiselle puolelle ja sieltä tarjottiin yhtä paikkaa tosta parin kilsan päästä mutta tää nainen oli tosi tympeen kuulonen puhelimessa. Tuskin soitan enää uudelleen ja luultavasti laitetaan tyttö hoitoon tuohon naapurille. Kovasti naapuri on ottamassa ja uskoo että pärjäävät hyvin. Hieman säästetään me rahaa kun hoito niin sanotusti pimeetä ja sit taas hoitaja saa vähän extraa kun jää kohta hoitovapaalle. Nyt on mentävä.

Nyt oltiinkin päiväkodissa jo monta tuntia putkeen. Perjantaina Essi jää puoleksi päiväksi ja ensi viikolla alkaa rytinä. Hoitajat on kaikki tosi mukavia, päiväkoti pieni ja rauhallinen. Ihan hyvillä mielin minä tytön sinne jätän.

Essi otti ja kakkasi eilen sohvalle. Nyt on siis päällisen pyykkäys tiedossa :/ Ei mikään ihan pikkujuttu, kun meillä on tuollainen kulmasohva, eikä päälliset mahdu millään koneeseen. Pitää siis pestä käsin ja toivoa, että ehtivät myös kuivua...

Me yritettiin eilen käydä mansikassa, mutta eihän niitä enää ollut. Onneksi on viimevuotisia pakastin pullollaan.

Mulla on sata ja yksi paperiasiaa hoidettavana, lähinnä rahojen perimistä työnantajilta. En saa millään aikaiseksi, eli eipä taida olla pikkurahan tarvettakaan... EIPÄ. Omaan nilkkaan kalahtaa, eikä meillä ole tytön kanssa tämä ulkoinen olemus ihan toivotun kaltainen... Vaateostoksille pitää mennä heti, kunhan saan vähän ylimääräistä. Mun alusvaatteet on ihan ruokottomia. Eipä tule miehelle paljon keikisteltyä vähällä vaatteella. Ja Essin ulkoiluvaatteet on - niitä ei ole. Lto-mummu sanoi, että verkkareita pitää olla ulkoiluhousuiksi. Äh, ne on niin RUMIA. Mutta kuulemma parhaita. Taidan alistua tottelemaan viisasta äitiäni ja näyttihän noilla tarhalaisilla olevan joka toisella.

Nyt pyykkäämään! Ja sitten siivoan ainakin alakerran.

Kiva kuulla että Essi viihtyy tarhassa!

Hyi punkkeja, onneksi Tuukkaan eivät mokomat ole tarranneet!

Tuli tuosta VP:n kertomasta kakkajutusta mieleen että Miklukin toissailtana kakkasi kylppärin lattialle :)
Hän oli heti iltapuuron jälkeen menossa suihkuun ja alasti keikisteli kylppärissä. Sitten hän kyykistyi sen niin mielenkiintoisen lattiakaivon äärelle sitä räpläämään ja ihan vahingossa taisi kakka tulla... Miklu ei nimittäin ponnistellut ollenkaan ja oli kovin hämillään tapahtuneesta :D Taisi olla kova hätä raukalla...
Tämä olikin eka kerta kun Miklu on 'ohi vaipan' kakannut...

Miklu oppi eilen sanomaan 'okei' :D
Sinttu, et ole ainoa kenestä tuntuu ettei aina oikein ymmärrä lapsensa puhetta... Aika paljon kuitenkin pystyn tulkitsemaan mitä Miklu tarkoittaa mutta kyllä välillä turhauttaa kun Miklu selvästi yrittää sanoa jotakin mutta en yhtään ymmärrä että mitä :/

Huh tätä hellettä!

Meillä saa hillua melko paljon ilman vaippaa ja noita kakkavahinkoja sattuu. Nyt vain ekaa kertaa meidän uudelle vaalealle sohvalle :/ Mattoja meillä ei ole ollenkaan, vain yksi talja ja se on tosi helppo pitää puhtaana.

Tuosta puhumisesta: Essi on ihan kamala pulputtamaan. Tänään tuli eka "virallinen" lausekin. "Mennään kiikkaa eli mennään kiikkumaan. Aiempi mennään pappa, tännää pappa, ei vastaa minun sisäistämääni suomen kielioppia ;)

Iloiset onnittelut Sadulle!-! <3

Meille ei kummempia, mimmin rytmit sekasin...grr...pottailut on mitä on...grr... Mutta olihan kiva päivä, oltiin Antsukan poppoon mukana Särkänniemessä. :-)

Yhteistyössä