**TOUKOTAAPEROT2006**

  • Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
Satu.
Noo, kyllä minä olen tiiviisti kotona. Mutta konetta olen koittanut vältellä, että saisin edes jotain tehtyä joulksi. Tänään ollaan Jennan kanssa leivottu pipareita ja torttuja sekä sain hieman taas pestyä oveja. Huomenna ja ylihuomenna sitten tulevatkin siivousapuni:) Ehkäpä sen jälkeen meillekin tulee joulu:) Mutta nyt pikkumies alkoi sylissä haista siihen malliin, että...

Hyvät joulut niille, jotka lähtevät sitä netin "ulottumattomiin" viettämään! Muiden kanssa varmasti vielä kuullaankin.
 
VP..
Mun siivousapu oli koko viime viikon sairaana ja nyt on vähän vaakalaudalla, tuleeko meille niiltä osin joulua ollenkaan. Huomenna ja ylihuomenna pärtsäillään varmaan koko perheen toimesta asioilla ja ainakin yritetään siivota.

Töissä oli taas kivaa ja pikku-ukko oli oma itsensä, eli ei häiriköinyt ollenkaan.
 
*macadamia*
Sain juuri tietää hyviä uutisia töistä, huh! (ja surku niitä jotka eivät saa yhtä hyviä uutisia)

Mä siivosin eilen ja sit tulikin vieraita joilla oli koira mukana..äääh, Mimmi tykkää mut sitä en tajua miks sitä doggia tarvii pelmuttaa ja juoksuttaa pitkin meidän kotia???! Taidan ottaa imurin käteen tänään uudestaan...grr. Huomenna vielä töitä ja sit piiitkä vapaa mummolassa kun mulla on välipäivät vapaata.
 
sinttu.
Hieno joululahja sinulle, Macadamia, tuo työpaikan hyvä uutinen =) Onnea!

täällä töissä kökitään ja huomennakin tarvii tulla - ja itse asiassa mun täytyy tänään hakea tuukka hoidosta ja tulla illaksi taas tänne. perjantaina jouduin tuomaan tuukan tänne kans illalla ja toinen oli kipeä eikä ollut nukkunut päikkäreitä - hauskaa???? toivottavasti ensi viikolla voisi olla pari päivää pois...

tuksulla on sitkeä flunssa ja yskä. mullakin ääni lähtee aina öisin, mutta palautuu vähitellen päivän mittaan. mies on vielä kutakuinkin terve ;)

mä olen nyt joulusiivousta silmällä pitäen harjannut nuuskua monena päivänä ja saaliina on tähän mennessä kaksi muovikassillista karvaa! ja ihan sullottuja kassillisia... herra kaiketi vaihtaa nyt talvikarvaa, vaikka koko ajanhan sitä vähän lähtee.
kun nuuskusta joskus aika jättää, niin samanlaista karvakasaa ei meille hankita.. ehkä jokun pieni koira - karvaton`??

mä tein eilen viimeisiä jouluostoksia, mutta vielä on pari juttua mitkä täytyisi ostaa. mietin vaan että se menee kyllä väkisin jouluaattoon, ennenkuin ehdin minnekään... yleensä olen joulun kanssa ajoissa, mutta nyt meni kyllä ihan överiksi.. kuusikin on vielä metsässä.

tuukasta vielä sen verran, että hälle on iskenyt "taantumus". hoidossa on nyt niin paljon pieniä, että tuukka on alkanut osan ajasta kommunikoimaan jokeltelemalla. ihmeteltiinkin sitä kotona, kunnes hoitotäti selitti =)
viime viikolla tuksulla oli tullut kahtena päivänä peräkkäin pissa sänkyyn päikkäreillä, jolloin toinen hoitajista halusi välttämättä että tuksulle tuodaan vaippoja........ seuraavat kaksi päivää menivät kyllä sit kuivina, eli ei sinne vaippaan mitään ollut tullut. että tällaista taantumusta täällä.

nyt töihin takas.

mukavaa joulun aikaa!
me ei lähdetä minnekään evakkoon, joten saatanpa käydä täällä kirjoittelemassa jos huvittaa.. vieläkin silti vähän tökkii koneen käyttö vapaa-ajalla..
 
VP..
Ihanaa Maca! Paras joululahja =)

Meillä on ollut tosi onnistunut päivä. Mieskin ihan vauhdissa! Käytiin ostoksilla ja ollaan puuhailtu kaikkea kivaa täällä kotona. Osasyynä hyvään mieleen on varmasti eilinen ilta. Sain työt tehtyä tälle vuodelle, mies odotti GT-tarpeiden kanssa kotona, otettiin erä avio-onnea, jonka lapset tietysti keskeytti... Mutta pikku krapulankin kesti, kun sai pusutella pitkin päivää <3

Siivous jäi huomiselle, samoin paketteja pitää vielä väsäillä valmiiksi. Ruokaostokset tehty, mm. 50€:lla juustoja stokkalta =P Vaatii melkoista itsehillintää käydä jääkaapilla ;)

Meidän tyttö ilmeisesti kuuluu niihin lapsiin, jotka HALUAA kakata housuun
=( Kuivana pysyy, mutta hajupommeja tulee tiuhaan. Ihme juttu, koska yötkin on alkaneet sujua kuivalla vaipalla...

Taidan mennä nukkumaan. Oon vähän yliväsynyt ja sen takia yliherkkä ja hermostun helposti. Jospa Essi antais mun touhuta huomenna...
 
VP..
Nyt on huushollia siivottu ja sotkettu vuoron perään =) Olisikohan aika mennä nukkumaan?! On paketteja, kinkku uunissa, jopa ristiäiskukat hankittu (Vaikka olivat lähellä unohtua...). Nyt en tee enää yh-tään mi-tään! Huomenna koristellaan yhdessä Eppulin ja miehen kanssa.

Hyvää joulua!
 
Satu.
Ihania uutisia Maca!

Mies, Jenna ja miehen veli/Jennan kummisetä ovat hakemassa meille joulukuusta. Myöhäänkö, äää:) Meidän jouluaaton traditioon kuuluu kuusen haku. Itse kävin aamulla hakemassa viisi joulukukkaa, joista yksi tietty itelle. Kuusen hakijoitten kotiuduttua lähdetään jakamaan viimeisiä lahjoja, lähinnä miehen pitkäaikaisimmalle työntekijälle, joka aikoo muistaa myös meitä. Sen jälkeen jouluruuat, -sauna ja puoli kaheksalta tulee pukki:)

Siivouksetkin meni nuorten kanssa hienosti ja nyt on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto:) Sitä samaa rauhaa ja hyvää tahtoa teillekin:)!
 
*Lilli**
Onnea hyvistä uutisista maca!

Jouluaatto vietettiin anoppilassa, oltiin siellä yötä. Jade ei millään suostunut menemään yksin nukkumaan, joten valvoi sitten kahteentoista jolloin minäkin ehdin nukkumaan. Nukuttiin vierekkäin, eikä Jade herännyt syömäänkään koko yönä.
Miklu nukkui miehen vieressä toisessa huoneessa ja heräili jatkuvasti itkemään. Taisi poika käydä vähän ylikierroksilla...

Joulupukkikin kävi, Miklu reippaana meni syliin ja jakeli paketteja. Ja voi luoja niitä paketteja taas tulikin :O Miklu sai edelleen eniten, oli Jadeakin onneksi muistettu kivasti :)
Meidän farmarivolvolla mentiin pelipaikalle ja eilen tultiin kotiin pappan pakettiautolla että saatiin kaikki lahjat kyytiin... Hieman menee anopilla yli tuo lahjojen ostelu.
No, Miklu sai mm. moottorisahan (ei nyt oikeeta sentään), poran, puhuvan Tomi Traktorin, puhuvan ruohonleikkurin (joka pitää muutenkin järkyttävää meteliä!), ison Plaston aura-auton, "pörröcrocksit" Miklun nimeämänä, eli ne crocsit joissa on karvavuori :) Titi-nalle-helistimet, ja sen Muumi-tietokoneen. Kaksi Titi-nalle dvd:tä ja Muumi-dvd:n. Vaatteita tietty ja nannaa, niin ja oman nojatuolinkin. Ja kaiken huipuksi Falkin poljettavan traktorin peräkärryineen ja nostokauhoineen, joka on varmasti maksanut maltaita. Minä kun kattelin Cittarista aiemmin Plaston poljettavaa traktoria enkä silti raaskinut ostaa vaikka "vaan" 50 e maksoi.
Kai jotain jäi vielä mainitsemattakin...

Minä sen sijaan :D sain uuden vedenkeittimen, jihaa :D Entisen kanssa meni hermot kun se johto liitettiin suoraan siihen keittimeen ja se piti ottaa aina irti kun vettä lisäsi. Se johto sitten löystyi vuosien myötä ja keitin meni jatkuvasti pois päältä kun ei oikein kosketusta siitä johdosta saanut. Nyt kyllä kelpaa taas :D
Saatiin myös se ihme hajunpitävä vaipparoskis, ihan kätevä nyt kun Jaden tuotokset alkaa haisemaan enemmän kiinteiden myötä :D Ja sainhan minäkin ne pörröcroksit, en tosin niitä ihan aitoja kuten Miklu :)
Ja mieheltä se yllättävin lahja, ihana sormus jossa on valko- ja punakultaa ja timantteja (vai onkohan ne jalokiviä ;) ). Odotin jotain hopeista korua kun ennen joulua vihjasin että joku koru olisi kiva lahjaksi ja hopeisia riipuksia ihailin lehdistä. Nyt lensin sitten melkein pyllylleni kun miehen lahjan avasin :)

Jade sai kaikkea vauvakrääsää, hilputipilputi- ääntä pitäviä leluja ja tyttömäisiä röyhelövaatteita :)

Kiva joulu oli, paluu arkeen alkaa maanantaina kun mies menee takaisin töihin kolmen viikon loman jälkeen.
Huomenna alennusmyynteihin tietty :D Ikeasta ainakin täytyy hakea isoin laatikko mitä löytyy, sinne katotaan Miklun vanhoja leluja ja viedään varastoon. Että noi uuden mahtuu edes johonkin. Miehen siskon vauvaa odotellaan syntyväksi, sinne sitten kuskataan Miklun vanhat lelut ja vaatteet :D

Hyvää tapaninpäivän jatkoa!
 
Satu.
Oltiin eilen kaverin kolomekymppisillä puoleen yöhön. Sit mies päätti painua kotia, ku riitaantu yhtiökumppaninsa kans tosta firman jakamisesta. Pitihän siinä meikäläisenki sitte seurata siippaansa. Oisin kyllä viihtyny pitempäänki. Mentiin sinne seittemän kieppeillä. Yheksän maisa käväsin Tomin vielä tissittämässä. (Kaverit asuu kilsan pääsä.) Sitte avasin itekki siideritölkin. Ehin niitä kiskoa pari tsipaletta, ku lähettiin kotia. Tuli kyllä laulettua yx jos toinenki biisi Singstar-kisaa:) Mullehan se ei oo onkelma, ku tietää toisten olevan hyväsä tuiskeesa. Niinpä jouduin muinoin häissäki laulaan cd:n säestyksellä pari kipaletta sulhasen ryöstössä:) Noista parista siideristä alko just tuntuun, et päähän alkaa mennä, ku lähettiin kalappimaan kotia. Et semmonen ilta sit eilen. Käly oli meillä sen aikaa lapsenvahtina. Alkuillan sielä oli kyl seurana veljeni, siskoni ja sen siippa sekä veljen lapset. Ihan hyvä kyllä loppu viimein oli lähteekki tossa vaiheessa, sillä Jenna heräs joskus puol kahelta ja me valvottiin sen kans unta hakien varmaan tunti, jonka jälkeen heräs Tomiki.

Aattona meillä kävi pukki, ja anoppi ja miehen veli oli kattoos sitä. Lahjoja tuli kans ihan kiitettävästi. Jenna sai keittiökeskuksen, Puuha Pete-dvd:n, sukset ja sauvat, pulkan, liukurin, palapelin, muistipelin, vesivärit, ym.
 
VP..
Ihanaa Lilli! Bling bling ;) Minäkin olen joskus vihjaillut, että korut kelpais... Mutta olen kyllä tosi laiska pitämään koruja. Ehkäpä mun sormusta tuunataan lisäkivillä, kun ens vuonna on 5v. hääpäivä.

Meille tuli tänä jouluna yllättävän hyviä lahjoja. Essi sai tietysti eniten, mutta enimmäkseen kirjoja, pelejä, palapelejä ja vaatteita. Ei siis mitään turhaa krääsää. Mies laittoi (minua uhmaten, hehe) Duplo-junaradan, mikä on kyllä ollut suuri hitti. Itselleni sain omaa aikaa, kuten olin toivonutkin =) Mies oli hommannut kolmen tunnin hemmottelun uudessa kauneushoitolassa. Aah. Ja ens viikolla on hierojakin. Kyllä kelpaa.

Meillä oli kahdetkin juhlat eilen: ristiäiset (nimi naamakirjassa) ja illalla aikuisten tapanin"tanssit" meidän luona. L oli kotona, mutta Essi meni papan luo yökylään. Olo on mitä mainioin! Saatiin nukkua, syödä, juoda (minä tosin varovaisesti kun jäin L:n kanssa kaksin kotiin) ja tänään vietettiin nautinnollinen krapulapäivä: herkkuja, elokuva ja aikuisten kivaa ;) Oli eka kerta synnytyksen jälkeen. En edes muistanut miten kivaa se on! Satuun verrattuna meillä oli hyvin epäperinteiset bileet, kun ei laulettu eikä soitettu ollenkaan.

Taidan katsella vielä hetken ristiäis-DVD:ä ja sitten menen nukkumaan. Huomenna on miehen viimeinen vapaa.
 
Antsukkal
Sukulaisia nautittu yliannostus... ja kotona jälleen. Ida Kyllä tulee vasta ti tai ke. Mutta mä menen jo huomenna töihin.

Meilläkin kävi pukki ja lahjoja tuli aika sopivasti. Ei hirmusti, mutta riittävästi. Idan kovasti toivoma keittiö löytyy täältä kotoa vasta , kun Ida kotiutuu..ettei olisi tarvinut hankkia sitä pakettiautoa Lillin tapaan. Lisäksi Ida sai keijut DVD:n, prinsessakoruja ja pinnejä, sukkahousuja..sukkahousuja ja vielä sukkahousuja, patterikäyttöisen veturin, pari kirjaa ja semmosen puhuvan ponivauvan, jota voi hoidella. Itse sain mieheltä koruja - kuulemma koko syksyn edestä ja käsienhoitosetin.

Macalle onnittelut hyvistä työuutisista.
Mulle sais VP laittaa sen nimen sähköpostiin, kun en siellä naamakirjassa ole...
Kaipa sitä muutakin olis, mut pitäis vissiin suunniotella jotakin ruokaa ja nauttia tästä kotona olosta, kun kerran saadaan kaksin olla arkisissa touhuissa varmaan ekaa kertaa Ida syntymän jälkeen.
 
VP..
Tervetuloa kotiin Antsukka! Voiko sukulaisista tulla yliannostus? No ehkä joistain...myönnetään.

Meillä on ollut taas toiminnan päivä. Jätin miehen aamulla nukkumaan ja hoitelin lapset lähtökuntoon ja kurvailtiin Essin kummitätille kylään. Nyt on mies vuorostaan hakemassa meille ruokaa ja elokuvaa Essin kanssa. L nukkuu ja mulla oli hetki aikaa tilata kiitoskortit ristiäisistä. Toivottavasti mies on tyytyväinen. Sain vetäistä pienet päikkäritkin pojan kanssa =)

Unohtuipa eilen tuulettaa, kun me ostettiin vihdoin se uus sänky!!! On tätä odotettu. Uhkailin jo valvoa sen sängyn tuloon asti... 12.1. pitäis saapua =) Uskaltauduttiin "pieneen" investointiin ja tilattiin pitkän haaveilun päätteeksi Tempur. Sillä hinnalla sängyn on nyt parempi olla HYVÄ ja KESTÄÄ. Tyynyt meillä on ollut jo vuosia ja ne on kyllä korvaamattomat. Vähän kauhulla odotan millainen olo on kun ekat yöt nukkuu siinä. Tyynystäkin tuli aikoinaan melkoiset päänsärky-oksetusolot, kun niska lähti aukeamaan. Aivan kuin olis käynyt hierojalla ja ollut ihan tukossa. Lopulta se tuska tietää kuitenkin paljon parempaa oloa.

Mitähän sitä nyt? Joku sais siivota meidän makkarit. Joululahjat on roudattu yläkertaan, mutta osa tavaroista hakee vielä paikkaansa, eikä siellä muutenkaan mitään siistiä ollut. Onneksi huomenna alkaa arki, kun mies lähtee töihin.
 
Nasu.
Macalle onnea hyvistä uutisista :):)

Me kotiuduttiin lauantaina ja olin niin ihana päästä kotiin ettei tosikaan. Viikko oli ihana mutta rankka. Joka päivälle sovin yhden paikan jossa käytiin kylässä ja silti lapset oli aika väsyneitä. Tätini vissiin veti herneet nokkaan kun ei menty niille käymään mutta sovittiin sunnuntaista ja kun oltiin menossa niin hepä olivatkin lähteneet shoppailemaan. Sanoin että tulkaa meidän mummolan kautta niin näette lapset mutta kun oli niin kiire siivoamaan ja sitten ihmetteli miksei voida mennä joku toinen päivä. Ja tämä sama toistuu lähes joka kerta eli sovitaan ja kun me ollaan menossa niin he eivät olekaan kotona. Muuten en edes kävisi mutta kun kummipoikaa on käytävä katsomassa. Onneksi näin kummipoikani isomummolla käydessäni kun vertsi oli siellä hoidossa. Joululahjatkin saatiin heiltä lauantaina eli kolme päivää myöhässä. Uskomaton säätäjä tämä tätini.

Lahjoja tuli tosi paljon ja yksi jouduttiin jättämään mummolaan odottamaan. Iso liukuri ei kerta kaikkiaan mahtunut enää kyytiin. Minä istuin meidän miniautossa kahden istuimen välissä ja oli niin ahdasta etten pystynyt edes vetämään henkeä syvään. Typy sai paljon kaikkea kivaa mm kirjoja, pelejä, keinuhepan, muumi tietsikan, 6dvd:tä, vaatteita ja kaikkea pientä tyttö krääsää eli pinnejä sun muita. Poitsu sai lähinnä vaatteita ja pari lelua. Nyt ei tartte taas meidän ostaa mitään vaatteita hetkeen. Taidan kuitenkin jotain söpöä ostaa alesta :)

Nyt pitää kuulemaa mennä kylppäriin kun neiti on sinne kattanut meille kahvit. Sai uuden keittimen pukilta.

Onnea VP:n pojalle hienosta nimestä :) Olikos tämä se mitä alunperin suunnittelitte vai vaihtuiko se matkalla?
 
VP..
Nimi oli huulilla jo vuosia sitten =) Ja hyvin on kääntynyt kaikkien huulille, vaikka ehdittiin pitkään kutsua Essin keksimällä lempinimellä.

Me tultiin huilaamaan mummulaan lasten kanssa. Lähdettiin oikein kävelemällä liikkeelle, että saa kinkkurasvat kyytiä. Essi on nyt mummelin kanssa ulkoilemassa ja poika nukkuu.

Aina on niitä enempi stressaaviakin sukulaisia, Nasu... Kuulin ristiäispäivänä, että hankaluudet meillä tosiaan johtuvat apen kumppanista. "Pappa" (jota ei voi oikein papaksi kutsua koska häntä ei meidän lapsille ole olemassakaan...) ei siis pyynnöistä huolimatta tullut ristiäisiin eikä ole nähnyt poikaa ollenkaan. Tämä olkoon hänen valintansa. Enkä jaksaisi enää pysyä itsekään aikuisena =/ Niin rajusti tekisi mieli aukoa päätä sille emännälle. Että ehkä on parempi, ettei enää kuuluta heidän elämäänsä. Mutta kertokaapa rakkaat mulle, miten usein olette naistenlehdissä ja viisaammissakin julkaisuissa törmänneet siihen ettei uudet kumppanit saa kääntää puolisoaan tämän lapsia vastaan?! Sinttu varmasti joutuu ainakin törmäämään tähän aika ajoin? Tämä "äitipuoli" on tullut mieheni elämään sellaisessa vaiheessa, ettei enää ole joutunut/päässyt edes mihinkään kasvatusvastuuseen. Mikä oikeus hänellä on sotkea välit näin pahasti? Ja miten ihmeessä tätä soppaa kehdataan nakella minun niskaani? (Minussahan se syy on, jos muistatte. Mitä olen tehnyt? Siihen en osaa vastata, eikä mieskään.) Surullista ja käsittämätöntä.

Ihanaa kun arki on palannut. Lapset pysyy paremmin rytmissä ja itsekin olen levänneempi. Mitä nyt voivottelen sitä vanhaa sänkyä. Jännä kuin äkkiä sitä muuttuu kärsimättömäksi, kun on päässyt tavoitteeseen, mutta ei ihan vielä ku kahden viikon päästä vasta...krääh! Minä haluan sen sängyn HETI.
 
Nasu.
Huomenia. Väsyttää, mutta mitäs uutta siinä on... Viime yönä pieni mies olisi nukkunut ihan sika pitkät unet mutta siskonsa tuli tai isi toi neljän aikaan mun viereen. Typyäpä ei nukuttanut vaan vielä kuuden aikaan pyöri ja hyöri siinä. Siinä vaiheessa jo tuli sanottua aikas tiukkaan sävyyn että silmät kiinni ja nuku. Kainalosta siirsin pois puoli7 ja veikka heräs 7 aikaan ja vähän ennen kasia nousin hänen kanssaan kun piti nenää putsata kun tuntui ettei pikkuinen saa enää henkeä. Olen siis valvonut neljästä saakka, se niistä hyvistä unista. Mies oli herännyt puoli4 aikaan jostain syystä ja alkanut ihmetteleen kun typyn huoneesta näkyy valoa. Meni katsomaan ja siellähän meidän neiti oli leikkimässä hipihiljaa. En tiedä oliko vähän niin kuin unissaan touhuamassa vai ihan hereillä. Heräsi kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa kun tuli mun viereen ja herätti mesuamisella veljensä ja jouduin alkaa veikkaa tissittämään. Minä olen aikanaan ollut levoton nukkuja ja vähän kävellytkin unissani.

Oltiin me miehenkin kanssa oltu kilttejä ja saatiin aika paljon lahjoja. Saatiin mm uusi tehosekoitin. Mieheltä sain lahjaksi kovasti toivomani jalkahoidon sekä ihonpuhdistuksen. Nyt pitää kohta herätellä typy ja koittaa saada rytmiä kiinni päiväunilla.
 
*Lilli**
Äh, sukulaisia. Minulle on nyt käynyt niin että miehen sukulaiset ovat nykyään paljon läheisempiä minulle kuin omani... Heidän kanssaan on jotenkin turvallista olla, anoppilaankin on nykyään ihana mennä aina. Vielä vuosi sitten olin ihan eri mieltä...
Omaa sukuani en jaksaisi, kaikki puhuvat toisistaan pahaa selän takana, ja minä sitten taidan olla se kakkaämpäri johon voi kaiken kaataa. Siksipä olen ottanut etäisyyttä jopa omaan äitiini, en jaksa kuunnella... Vanhemman isoveljeni kanssa sen sijaan olen tosi läheinen nyt, mitä en olisi uskonut. Hänkin muutti kauemmas joten ei usein nähdä enää mutta puhutaan joka päivä puhelimessa. Nyt on luottamuksen uudelleen rakentaminen käynnissä hänen kanssaan, kun niin moneen kertaan olen häneen joutunut pettymään aiemmin. Liittyy siis niihin päihdeongelmiin mistä olen teillekin kertonut joskus.
Sain häneltä tänä vuonna joululahjankin, mikä on tapahtunut ehkä kerran ennenkin elämäni aikana :D
Sitten taas toinen veli joka on ollut kolme vuotta (ylikin varmaan) kuivilla, alkaa sortumaan taas :/

Voi Nasu, mäkin tarvisin ihonpuhdistuksen, saanko tulla sun mukaan :) Tää lärvi on kaamean näkönen :( En tiedä, varmaan ihan hormoneista johtuvaa, mutta paisetta pukkaa koko ajan. Ja nyt taisin ostaa liian tujua puhdistusainetta kun koko naama kiristää, ei kun uusiksi kauppaan vaan. Ihana tällainen pintakuiva sekaiho, hurraa! Ensi viikolla olisi se hormonikierukan asennus, kauhulla odotan millaiset paiseet se kapistus saa aikaan.

Sain sentään tänään aikaiseksi mennä suuhygienistille jonne piti jo viime syksynä mennä mutta minähän peruutin sen :D Nyt otettiin ne röntgenkuvat joita ei ole koskaan voitu ottaa kun olen aina ollut raskaana siellä käydessäni :p Nyt hoitaja varmisti että enhän ole nyt raskaana :DD Ihme kyllä vaan yksi reikä sen vanhan lisäksi joka oli jo tiedossa. Ja joka vaatii luultavasti juurihoitoa :/ Toukokuussa alkaa se kidutus kuitenkin vasta.

Huomenna olisi sitten uuden vuoden aattokin. Mietin josko yhden siiderin sen kunniaksi joisin, jopa. Kotosalla ollaan, muutaman raketin mies käy tänään ostamassa. Miehen sisko miehineen tulee iltaa istumaan ja pelataan Monopolia :D Lasten ilotulitus pidetään kahdeksan aikaan, sitten keskiyöllä ammutaan loput. Sitten mennäänkin nukkumaan :)

Hyvää uutta vuotta siis! :)
 
VP..
Minä yritän täällä toipua ennakkoikävästä, joka iski kun entiset seinänaapurit, mun serkun perhe siis, lähtevät aamulla ajamaan kotia kohti. Välimatkaa on käytännössä niin paljon kuin tässä maassa on mahdollista =( Lapset oli onnesta soikeina kun saivat leikkiä taas yhdessä. Ja hauskaa oli meillä aikuisillakin.

Tuo ihon kanssa taistelu on kyllä pyllystä. Mulla on akne melkolailla selätetty tällä hetkellä, mikä on melko ihmeellistä, koska se iski juuri Essin imetysaikaan, eikä lääkekuuri mun mielestä vaikuttanut juuri ollenkaan. Mut on aina diagnosoitu "pintakuivaksi" tai "kuivaihoiseksi". Katin villat. Pintakuivuus loppui vasta siihen, kun jätin vesipesut minimiin (aamulla pelkkää kasvovettä) ja kasvovoiteet POIS. Käytän nyt vain rasvaiselle (se siitä kuivasta...) ja epäpuhtaalle iholle tarkoitettua aknen jälkihoitovoidetta ja välillä aknelle tarkoitettua, jos meinaa villiintyä.

On inhaa kantaa huolta omista perheenjäsenistä. Olen tosi kiitollinen, kun mun veli on löytänyt itselleen tyttökaverin kautta vähän terveemmän tavan elää. Nyt on laskut maksettu ja alkoholinkäyttökin hmmm...ei nyt ihan tervettä, mutta eipä tarvitse jatkuvasti rukoilla sen puolestakaan. Lillille jaksamista (ja muillekin jotka kamppailevat saman asian kanssa)!

Onpa Nasulla ollut yö! Me nukuttiin nyt toinen yö putkeen yllättävän hyvin. Essiä on alettu valmistella siihen, ettei öisin saa enää hipsiä meidän väliin. Epäilen kyllä sen onnistumista... Toivottavasti mies pysyy minua tiukempana.

Täytynee keksiä Essille ja minulle ruokaa. Mies paahtaa taas pitkää päivää.
 
*macadamia*
Heps vaan, olen lukasees käynyt mutten ole jaksanu kirjoittaa joten nyt tulee hajatelmia...

Nasun laittama meili tässä taannoin oli hupaisa ;-D
Mimmi sai liikaa lahjoja muttei onneks mitään typerää, tässä nyt mitä muistan; 3kpl kylpytakkeja (!! 2 multa mitkä tein, toisen tänne mummolaan ja toisen meille kotiin ja kolmannen -onneks isompaa kokoa- oli äidiltäni), Barbapapan koti kirja, Tohtori Sykerö-dvd, Juoksupoika Pekku liikennevaloissa kirja (äänet + liikennevalot, kiva kirja), pieni mollamaija, Muumitaulu, Muumi muovailuvahaa, muuta vaatetta, Baby Born-nukke (kielloistani huolimatta...). Mä en saanu mitään erikoista, oon kait ollu tuhma, heh.

Ollaan oltu täällä mummolassa nyt jo viikko ja alkaa mitta täyttyä mut taidetaan päästä kotiin vasta torstaina kun sit perjantaina on töihinmeno sit taas ja viikonlopuksi on menoa molemmille päiville.. Mitähän vielä.. Jaa niin eilen olin pitkästä aikaa kätilönä tuolla navetan puolella, viime kerrasta onkin aikaa joten Mimmiäkin tilanne pelotti. Poikimassa oli hirmuisen isokokoinen hieho, mitähän lie säkäkorkeus mut karsee jätti ja olipas se vasikkakin sit iso. ;p

Hmm, lieköhän Mimmi nukahtanut kun tuli hiljaista tuolla viereisessä huoneessa..

Jaksuja kaikille kaikissa asioissa!!!!!! (ens vuonna lisää)

MUKAVAA VUODENVAIHTUMISTA JA HIENOA TULEVAA VUOTTA!!! <3
 
Nasu.
Hyvät uudet vuodet minultakin!!

Just sain kotia raivattua ja nyt odottelen että pikkumies herää pökösiltään. Sisko katselee tomi traktoria joita tuli kasa lahjaksi. Ai niin jouluna lahjoja oli siis sen verta että meidän typy sanoi pukille yhdessä vaiheessa "en taavii enempää". Meinas pukkiakin naurattaa :)

Lillin viestistä tulikin mieleeni että veljeni kuolemasta tuli eilen kuluneeksi kahdeksan vuotta. Minulle itselleni tämä päivä on se päivä kun asia palaa mieleen koska äitini soitti minulle silloin vasta aamulla jotta sain yön nukkua. Hirmuista kuinka aika menee nopeesti. Tuntuu että kaikki tapahtui vasta. Veljenikin oli päihdeongelmainen ja sehän hänen henkensäkin silloin vei. Sydän ei jaksanut sitä hurlumhei meininkiä. Jouluna näin vuosien tauon jälkeen hänen kihlattunsa ja oli kiva rupatella pitkästä aikaa. Niin monesti on pitänyt mennä käymään mutta niin se aika vain ajaa erilleen.

Ihanaa maca kun mimmi pääsee noin läheltä seuraamaan maatilan meininkiä. Itse olin pienenä mummon apurina navetassa ja ne on yksiä rakkaimpia lapsuusmuistoja. Meidän typylle olen vain kertonut kuinka sitä maitoa tulee kauppaan ja käytiinhän me niitä laitumella katsomassa mutta eihän se läheskään sama asia.

Nyt kuitenkin poistun taas askareiden ääreen tai telkan ääreen typyn kanssa. Tavataan ensi vuonna!! =)
 
Satu.
Hyvät uudet vuodet koko sakille!

Ompas tässä meiän porukassa yllättävän monella lähipiirissä päihteiden kanssa ongelmoivia ihmisiä:( No, sehän se on yksi suurimmista suomalaisten onkelmista, joten kai se prosentuaalisesti helposti kohalle osuu. Itellä ei omassa lähisuvussa oo suurempia onkelmia, mutta miehen puolella senki eestä.

Meidän vuosi taitaa vaihtua ihan vaan oman perheen kesken. Saa nähä valvotaanko ees puolille öin...
 
VP..
Uusia vuosia täältäkin! Minulla on vasta alkamassa kodin raivaus. Me nimittäin nukuttiin kymmeneen! Ja puurolla oltiin klo11 =/ Siitäpä ei paljon muuta ehtinyt kuin tehdä pakolliset tiski- ja pyykkiraivaukset ja lähteä kauppareissulle. Oltiin mummun ja mun siskon ja kolmen lapsen kanssa kauppakeskuksessa ja oli kivaa olla naisten kesken pitkästä aikaa =) Nyt odottelen miestä kotiin. Serkun perhe jäikin vielä yhdeksi yöksi, että saavat viettää uuden vuoden meidän kanssa =) Tulevat siis tänne meille.

Päihteitähän riittää kaikille halukkaille =( Minäkin ostin yhden kuoharipullon aikuisille. Hyihyi. Mutta lapsia ajatellen nämä juhlat vietetään.

Kaikkea kivaa uuteen vuoteen!
 
Antsukkal
Vuodenvaihdosjuhlia täältäkin suunnalta. Ollaan perheen kesken kotona. Kuudelta käytiin katsomassa 550-vuotisraketit, joihin pistetyt rahat oli seittemässä minuutissa menny ilmaan.

Muuten lähinnä yritetään saaha Ida syömään jotakin, kun raukalla on nyt mahatautia viides päivä menossa. Viikonloppuna sillä oli maha löysällä, mutta aateltiin sen olevan vaan kaikesta jouluruuasta. Maanantaina Ida sitte oksensi ja ripuloi sekä sitä samaa eilen. Tänään onneksi vaan ripulia. Lääkärissäki oli nuo kaksi eilen käyny kotiinpaluun jälkrrn tarkistuttamassa tilannetta..mutta ei mitään hätää, kuhan juo ja syö edes jotkain. Mehua typy juo vähän, ja ruokia saattaa maistella. Ei edes jätskiä maistu, kun muutama haukku kerralla. No eipä sitä itellekään maistuisi tuossa tilassa...

 

Yhteistyössä