**TOUKOTAAPEROT2006**

  • Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
*macadamia*
Niiskuttaa se Mimminkin nenu mut toiv ei pahene. Mua niin huvittaa kun Mimmi eilenkin illalla meni kokonaan peiton alle. Aamulla oli edelleen piilossa mut nyt pää oli viä tyynyn _alla_. Et ihan hyvä et nukkuu siä omassa pedissään kun noin on alannu kiemurteleen..

Mimmillä muuten on nyt mankka huoneessan..isopapan jäämistöä. :) Ja voihan vauva, eilen kuulin taas uusia vauvauutisia kaverilta. Ihan alkutekijöissään on hällä. Mäkin haikailen ja kovasti Mimmille sisarusta muttamutta... Voin kyllä elää tän asian kanssa et mitä luultavimmin sellaista ei tule. Niin ihanaa kyllä on kun on Mimmi!!!
 
*Lilli**
Huudon kautta täälläkin Jade opetettiin pullolle... Hän sai silloin laitoksella lisämaitoa ja sitten olikin melkein neljän kuukauden tauko niin ihmekös tuo jos ei osannut pullosta juoda. Viikon verran sitten joka päivä kokeilin pullosta antaa ja lopulta sitten vain alkoi siitä juomaan, kun sen viikon oli huutanut aina kun pulloa tarjosin. Nyt annan pullosta joka päivä ettei pääse unohtumaan.

Sintulle osanotot tuosta vauva-asiasta, kyllä se varmasti kirpaisee :/

Minä sen sijaan vähän odottelen että saan palata töihin/opiskelemaan, ehkäpä jo ensi vuoden lopussa. Enempää lapsia meille ei enää tule, se on ehdoton ei sekä minulla että miehellä. Ei edes sitä iltatähteä :D Jadea kun alettiin puuhaamaan niin valmistauduin nauttimaan raskaudesta ja vauva-ajasta täysin rinnoin juuri siksi koska se olisi viimeinen kerta. Ja kaikki sujui niin ihanasti ja sujuu edelleen, että tähän on hyvä päättää :) Seuraavaksi saan alkaa toteuttamaan itseäni ja muita unelmiani.

Kai sitä joutaa ruuantekoon.
 
VP..
Ja näin päättyy jälleen yksi väsynyt päivä. Kummasti me aina jaksetaan punnertaa aamulla ylös, syödä, ulkoilla, syödä, leikkiä, syödä... Ja kivaakin oli. Käytiin naapurin perheen kanssa yhdessä joulunäyttelyssä ja Essi oli ihan onnessaan =) Mies teki yllättäen piiitkän päivän, mutta huuteli jo melkein ulko-ovelta, että lähde tuulettumaan hetkeksi, niin hän ottaa lapset <3 Tiesi siis, että olin pilkkinyt sohvalla "vähän" piipussa. Mulla taitaa olla oikea aarre. Vajaan tunnin pörräsin autolla, vuokrasin leffan (joka kuin ihmeen kaupalla onnistui myös katsoa...) ja kun tulin kotiin, Essi leikki iloisena ja pikkumies napotti isin sylissä syömässä. Hellyttävää.

Huomenna varmaan jatketaan remppailua. Miehen pitää laittaa pari ruuvia paikalleen ja kynnyslistat yläkertaan. Miten ihmeessä me selviydyttäis omakotitalossa, kun ei osata pitää tätä luukkuakaan kunnossa?!
 
macadamia
Räkänokat hitaaaaalta kotikoneelta hei...
Kävimme tänään Tallipihan joulua katsomassa, Mimmi sai ihmetellä aasia ja lampaita ja pääsi karuselliin ja minä suklaapuotiin ostoksille. Saapa nähdä voinko viedä Mimmiä huomenna hoitoon, se selviää aamulla..
 
sinttu.
täällä ilmoittautuu kans räkänokka, seksikkään käheällä äänellä varustettuna =)
aamulla ei meinannut tulla minkäänlaista pihinää kurkusta, mutta kummasti se ääni tässä vetreytyy. nää taudit vaan väkisin pitkittyy, kun ei pääse kunnolla lepäämään. mullakin on viime keskiviikosta asti ollut enempi tai vähempi kuumetta.

Ekaks: hyvä KOOP! mä aloin katsomaan idolsia vasta tosi myöhään (ihan pari viimeistä jaksoa oon katsonut, enkä niitäkään kokonaan), mutta tykästyin tuohon Koopiin heti. ihana mies!

mä olen tästä menossa tuonne ulos töihin täksi päiväksi. saas nähdä jäätyykö sinne, kun ei mulla mitään kunnon toppavaatteita ole......

 
Nasu.
Toivottavasti sinttu pääset parantamaan tautia jossain välissä. Minua aina pelottaa jos flunssaa ei hoideta ja varsinkin kuumetta. Mulla alkaa tauti taittumaan ja typylläkin pikkuhiljaa. Pikkumies on jo ok.

On surku mieli kun perjantaina luin facebookista entisen työkaverini viestin jossa hän kertoi elämänsä päättyneen keskiviikkona kun menetti lapsensa. Sen verran tiedän että tämä kolmevuotias tyttö oli menehtynyt lääkäriin ja ilmeisesti keuhkokuumeeseen. Ruuminavauksessa selviää tarkemmin.

Nyt pitäs lähtee ostamaan postimerkkejä viimeisiin joulukortteihin ja sitten pudottamaan ne postiin. Saa nähdä mitä muuta keksitään ulkona kun tiet ainakin näyttäsi olevan peilijäällä.

Eilen käytiin mäenlaskussa koko sakki ja typy laski isin kanssa sellaisen mäen että mä en uskaltanut edes katsoa. Neitikin totesi sen jälkeen ettei oikein tykännyt. Se mäki oli sen verran jäätynyt että meni lujempaa kuin oli tarkoitus ja sen verta hämärää että huomasivat vasta kun oli jo liian myöhäistä. Onneksi pääsivät ehjänä alas.

Lauantaina pääsin shoppaileen muutamaksi tunniksi yksin ja teki niin hyvää olla hetki pois. Sain loput lahjat hommattua ja vieläpä yhen neuleen itselleni. Etin vielä kenkiä ja takkia mutta ne jäi vielä kauppaan. Viikonloppuna meidän neiti oli kyl lähempänä omaa itseään kuin aikoihin. Yleensä se show alkaa kun isi on kotona kun on kait mustis ihan siitäkin jos me jutellaan. Samoin puhelimesta on mustis jne. Viikonloppu kuitenkin meni ok :)
 
VP..
Nyt näyttää viimein iskevän tauti tähänkin perheeseen. Essi niiskuttaa ja aivastelee ja on omien sanojensa mukaan kipeä =/ Onneksi on hyvä mahdollisuudet levätä kotosalla. Tänään käytiin vielä kerhossa ja siellä huomasin ettei kaikki oo ihan kunnossa.

Kyllä kelpasi palata kotiin kerhoreissulta! Meillä oli naapurin tyttö taas siivoamassa 3h 8) Seuraavan kerran varasin jo n. viikon päähän, ettei tartte itse joulua varten puunata. Ihanaa, kun saa teettää kaikkea mikä itsellä venyy ja venyy. Nyt esim. pyyhitytin portaat. Järjestely on tietty hankalaa vieraassa huushollissa, mutta nyt on toisaalta ollut itsellä aikaa järkkäillä kunnollisia säilytyspaikkoja tavaroille, kun ei tartte sen raivostuttavan imurin kanssa heilua... Mies taas eilen ihmetteli, miten yhden aikuisen perheissä saadaan kaikki tehtyä, kun meillä tuntuu että kahdellakin on koko ajan kädet täynnä.

Meillä on muuten meno rauhoittunut lisämaidon myötä. Yöt on parempia ja erityisesti kaksi viimeistä, kun keksin vielä kapaloida pojan. Poika nukkuu tosi hyvin toppavaatteissa vaunussa, kun ei pääse liikkuumaan. Nyt sitten sippaa samalla tavalla kapaloon. Nukahtaa heti kun kädet on sidottu =)

Aamu oli muuten katastrofi. En alkuun tajunnut, että Essi on kipeä. Hermot meinas mennä sen kiukuttelun kanssa. Kaikessa tohinassa poika tipahti sohvalta ja konsertoi melko kuuluvalla äänellä... Mitään isompaa ei onneksi sattunut ja osaan nyt olla varovaisempi. Yläkroppa nousee jo niin korkealle, että poika keikahtaa helposti. Selällään ei oikein tykkää olla. Taidanpa sitaista vesselin nukkumaan ja ottaa rennosti pullakahvien merkeissä. Eilen leivoin.
 
Nasu.
Joko teidän paketilla on nimi?

VP:n tavoin laitoin pojan just päikyille kapaloon ja nukahti heti. Ne pienet kädet kun ei malta millään oikein muuten rauhoittua :) Onneksi teidän pikkuiselle ei käynyt kuinkaan vaikka muksahti. Pää on niin painava että se kun lähtee menemään niin koko muu kroppa seuraa perässä. Meillä kans pyörii välillä miten sattuu. Meidän tenava viihtyy hyvin lattialla ja selälläänkin mutta sitterissä ei tykkää yhtään olla. Outoa.
 
Satu.
Voi voi, tätä räkätautia, kun tuntuu tarttuvan jopa netin välityksellä:( Meillä onneksi näyttäisi olevan paranemaan päin. Ja vastoin odotuksiani spi8nningillä taisikin olla vain positiivisia vaikutuksia. Itse en sairastunut juuri lainkaan.

Tomppa otti "taas" uuden edistysaskeleen. Oppi tänään kääntymään mahalta selälleen, ja tekikin sen heti neljä kertaa peräjälkeen. Senkin jälkeen on pariin otteeseen pyörähtänyt. Eli saapas nähä malttaako enää yrittääkään ryömimistä, kun heti kääntyy selälleen kun mahalleen laitetaan:)

Kokeilin eilen uutta nukkumisratkaisua. Kiikutin Tomin sängyn Jennan huoneeseen. Heh heh, eipä ollu ihan niin helppoa jatko. Tunnin verran koitin poikaa nukuttaa sinne huonolla menestyksellä. Lopulta luovutin (Idolsia yrittäessäni samalla seurata), ja nukutin hänet sänkyymme tissille. Jonne nukahti samantien. Siitä kannoin sitten uuteen huoneeseensa nukkumaan. Luovutin kyllä taas toisen kerran tuotuani pojan viereemme tissille. Loppuyön nukkui välissämme heräämättä:) Eli ei ihan onnistunut aloitus kokeilullemme. Jenna pyrki myös pariin otteeseen väliimme, mutta hänet vein takaisin omaan sänkyyn. Toisella kerralla menin hänen viereensä nukkumaan, mutta heräsimme lähes samantien, kun mies heräsi työreissulleen joskus neljän kieppeillä. Painelimme Jennan kanssa tuolloin molemmat Tomin viereen koisaamaan. Eli sellaista yöhulinaa täällä. Mutta ensiaskel "parempaan" suuntaan on otettu, enkä aio pojan sänkyä heti takaisin huoneeseemme kiikuttaa. Jospa se siitä:) Mutta Tomin "ähinät" kyllä kuulostivat toisesta päästä taloakin aivan siltä kuin sänky olisi ollut edelleenkin vieressäni:( Nooh, eipä tarvi pelätä, ettenkö reagoisi hänen heräämiseensä.
 
*macadamia*
Kröööh pööööh, tautia pukkaa päälle. Ei ole soittoa pk:sta tullut kuiteskaan... Kattoo nyt kumpi onkaan kipeempi et miten huominen.
Ei lopu haasteet lapsiperheissä...tarkoitan nukumisia jne. ;)
 
Antsukkal
Me sovittiin eilen isojen juhlien päivämäärä <3

Meilläkin muuten Ida oli kaksi kierrosta kuumeessa ja mies valittaa nyt kurkkukipua, kun sillähän oli idan ekan kierroksen jälkeen kuumetta. Mulla ei oo ollu pientä nuhaa lukuunottamatta mitään... päiväkodin etuja, kun tulee immuuniksi kaikille taudeille. Nyt kun kirjotin noin, ni jouluna makaan petipotilaana.

Me muuten lähdetään perjantaina tai lauantaina kotipaikkakunnalle ja ollaan sielä yli viikko, joten ei taida musta kuulua sitten. Yritän muistaa tulla ennen lähtöä toivottelemaan hyvät joulut...

Ida nukkuu muuten hyvin, mutta sillä on nyt ollu niitä kauhujuttuja...tai jotakin semmosia. Se herää yöllä ja karjuu, eikä siihen auta mikään. Ja ne ei todellakaan oo mitään huomionhakujuttuja, ku tuntuu ettei se itekkään tiedä miksi se itkee.

Pikkunen potkii jo tosi kovaa ja se ihan sattuu jo välillä iltasin. Idalta ei tuntunu potkuja varmaan koskaan niin kovaa, ku tältä nyt (vaikkei edes yleensä tässä vaiheessa pitäs tuntua mahan päältä), kun se käänty niin ajoissa pää alaspäin ja potkut jäi sopivasti tonne jonnekin kylkiluiden väliin.

mut nyt meen tarkistelee vielä yksien lahjojen hankkimistietoja...
 
VP..
Joulun valmistelu on virallisesti aloitettu: me leivottiin tuon räkänokan kanssa pipareita ihan omasta taikinasta =) Pakastetaikina oli jo valmiiksi odottamassa, mutta niistä ei saa kuin leipomisen ilon... Syöminen jää ainakin mun osalta.

Meidän pojalla vaikuttaisi vuorokausirytmi asettuvan kohdilleen. Nyt nukkuu aamupäikkäreitä, mutta tärkeimpiä on illat, kun menee ajoissa nukkumaan ja herää nykyään vain pikaisesti syömään. Vaippaa ei herran mielestä kuulu sitten enää vaihtaa! Siitä vetäisee kunnon pömelit. Iltahärdelli on siis näiltä osin ohi ja viime yö oli kohtalainen, vaikka ei illalla annettukaan lisämaitoa.

Oijoi, Antsukkaa <3 Onnea!

Ristiäiset juhlitaan meillä joulun pyhinä. Ja voitteko kuvitella, että appiukko jatkaa tällä keksimällään linjalla...ei aio tulla ristiäisiin =( Eikä ole edes käynyt katsomassa pikkumiestä. En jaksa ymmärtää enää ollenkaan. Mies on omien sanojensa mukaan sopeutunut ajatukseen, että appi oli huono isä ja nyt myös huono isovanhempi. Lohduttelin että onhan lapsilla kolme huippuihanaa, osallistuvaa isovanhempaa.

Nyt pitää mennä lukemaan Essille. Pipi kuulemma paranee niin ;)
 
Nasu.
Kurjuus millanen pappa teillä on. Tai siis toinen niistä. Meillä miehen oikea isä haluaisi olla pappa ja osallistua enempi mutta mies sanoi että olisi aikanaan ollut isä niin sitten voisi olla pappakin. Tämä "pappa" kertoi mieheni olemassa olosta toisille lapsilleen vasta kaksi vuotta sitten eli ymmärrätte ettei kauheesti kiinnosta. Käydään me siellä välillä kylässä ja silleen mutta papan titteliä ei anneta ;)

Mä odotan jo kovasti joulua ja sukulaisten kanssa yhteistä aikaa. Rauhasta ei tosin ole tietoakaan kun on niin monta paikkaa missä pitää käydä mutta kivaa vaihtelua minulle etenkin. Alkaa vähän tympiä nämä seinät ja kun on räkästä sakkia niin ei viitsi tunkea itseään kylään mihinkään.

Mietin illalla miten saisi tuon typyn nukkumaan yönsä mutta kun tarkemmin ajattelin taitaa olla enempi sääntö kuin poikkeus että tämän ikäiset heräilee. Teistäkin lähes kaikki kertoo kuinka joko kömmitään viereen tai muuten herätään. Nyt taidankin lähteä mittaileen makkaria jos siirtäis tuon neitin sängyn sinne. Jospa se rauhoittaisi vähän. tai sitten ei...
 
Nasu.
Kaikki muut taitaa olla joulu tohinoissa kun ei kerkee kirjoittelemaan. Mä en jaksa. Perjantaina siivotaan koti kuntoon ja lauantaina lähdetään sitten mummoloihin. Lahjat on paketeissa ja mitään en jaksa leipoa. Ei siis joulustressiä ;)

Pikkumies väänsi äsken sellaisen tortun että siinä oli kakassa vähän kaikki. Viimeksi kakkasi viime torstaina joten lähes viikon satsi tuli nyt pihalle. Kyllä se kaiversikin ainakin kaksi päivää kovasti mahaa.

Tänään olisi neuvola reissu ja varmaan kauppareissu samalla. Vielä en ole käynyt näiden kahden kanssa yhtä aikaa mutta kait siitäkin selviää. Typyn uhmis on laantunut ja suurimmaksi osaksi on oma ihana itsensä ja tämä toinen tapaus on tyytyväinen yleensä missä vaan.
 
*macadamia*
Antsukka: <3 <3 <3

VP: voi krää-ääh sitä sun appiukkoa...

Mä en jaksa kirjoittaa kun nuokun töissä puolikuntoisena... Olin yöllä hikoillut yöpaitani läpimäräksi, yöks. Nokka tukossa..
 
Antsukkal
Kiitos, kerron sitte vähän myöhemmin lisää...

Me tosiaan lähdetään sinne kotipaikkakunnalle..ja siellä tehdään ruoat ym.. porukassa ja tuskin mun tarttee paljon stressailla. Tänään ollaan sovittu miehen kanssa, et illalla tarkastetaan lahjat-eli siis loput paketoidaan ja pakataan niin, että saadaan autoon Idan huomaamatta. Vaikka eipä sitä vielä paljo kassien sisältö osaa kiinnostaa. Eilen pakkailin jo puhtaita vaatteita kasseihin ja tänään tietty pitää pestä vielä jotakin. Ollaan kuitenki yhdeksän päivää reissussa ja Ida vielä puoli viikkoa siihen päälle. JOten tavaraa tarttee jonkin verran. Me vielä lähdetäänki ehkä jo perjantaina mun työvuoron jälkeen, joten en ehdi perjantaina miettiä, että kaikki on mukana, vaan se jää miehen kontolle...mitähän jää kotiin??? no ehkä se osaa eteisestä kaikki kassit ottaa, jos siihen ne laitan. Pikkasen ehkä aliarviointia ;)))

Oon soittanu muutamalle ystävälle, että nähdäänhän me varmasti. On jo niin kova ikävä- kaipaan ihan hirveesti jotakin muuta aikuista juttuseuraksi, ku työkaverit tai mies. Meillä ei siis hirveän usein käy täällä vieraita ja heti ku nyt ollaan oltu pidempään kotona, ni puhelinsoitot vaan pitenee.

Jaa pitäs kait loihtia jotakin tyhjistä kaapeista ruoaksi, kun ei olla paljo kaappeja täytetty pitkän loman vuoksi.
 
Satu.
VP, ei meiänkä appiukko osallistunu Tomin ristiäisiin. Ollaan asuttu täs ny vajaa kolme vuotta, eikä appi oo käny ku Jennan ristiäisissä. Ja asuvat jopa vajaan kilsan päässä. Mies oli ny puhunu sitä meille joulux pukin ajax, ku saattaapi olla ettei tolla kunnolla enää jouluja ees nää. Anoppi ja miehen veli tyttökamuineen kyllä käyvät ahkeraan.

Antsukka, vau:)

Macalle parantumisia!

Meiän joulutohinat on mitä on. Tänään saatiin jopa piparkakkutalo kasattua:) Just sain Tominki simahtaan, eli molemmat nukkuu. Nyt pitäis tarttua taas rättiin ja jatkaa ovien pyyhkimistä. Mut mun joulustressi kans lähes häipy, ku tein saman suuntasen päätöksen ku VP. Palkkaan "omia nuoriani" autteleen mun ens ma ja ti. Saavat siitä sit vähän matkakassaansa rahaa, ku lähtevät sijaiseni kans Vuokattiin. Eipä noitten yläasteikästen taidot ja nopeus tietty korvia huumaa, mut eipä mun vaatimustasoka oo niin hurja:) Nyt rätteileen...
 
VP..
Täällä on työntäyteinen päivä ja hieman meinaa stressi nostaa korviaan. Eilen askarreltiin Essin kanssa joulutervehdyksiä, tänään maalattiin ja illalla olis tarkoitus lähteä kuskailemaan paketteja. Muutenhan kaikki menis hienosti, mutta nyt näyttää räkätauti vaivaavan pikkumiestä =/ Ja mun oli tarkoitus ottaa se huomenna mukaan kahteen kokoukseen, työpaikan jouluruokailuun ja juhlaan. Eipä auta muu kuin jättää molemmat lapset miehen riemuksi. Ja silläkin olis ollut pikkujoulut. Ei kuulemma harmita, ettei pääse mutta senpä näkee sitten perjantaina... Lisäksi mun siivousapu on sairaana myös. Elättelen toiveita, että paranee ens viikoksi ja saan sen maanantaina tänne töihin.

Oon tässä lueskellut tuota keskustelua miehen osallistumisesta omatoimisesti, enkä aivan tajua kaikkia vastauksia... Miksi ihmeessä naiset paapovat miehiään "piloille"? Mies oppii lastenhoidon niksit, jos hän viettää lasten kanssa mahdollisimman paljon aikaa ja mielellään myös niin, ettei äiti ole kotona. Varsinkin nyt kun poika syö pullosta, miehellä on ihan samat edellytykset pärjätä kuin minullakin. Okei, ei meidän lasten vaatteet oo sävy sävyyn tai aina edes oikean kokoisia, mutta mies ei vaan kiinnitä sellaiseen huomiota. Kuuluuko stailaus lapsen perustarpeisiin? Vai kenties äidin =D

Antsukalle hyvää joulua!
 
Nasu.
Meillä oli eilen neuvola ja pikkumies on kasvanut hyvin. Ihan tasaiset käyrät vaikka en ole saanut vielä syömään pullosta. Edelleen jatketaan harjoituksia. Seuraavaksi on lääkäri sitten kuuden viikon päästä.

Minä kans ihmettelen kun jotkut naiset haluavat "omia" lapset ja heidän mielestään isät eivät osaa hoitaa. Osaahan ne jos antaa opetella ja muistan aina yhden kätilön sanat synnärillä ettei ole vain yhtä tapaa hoitaa vauvaa tai lasta. Nyt tän kakkosen kanssa isi on kyllä kädettömämpi kuin typyn kohdalla mutta kun illat on niin lyhyet että mies melkein sitten on sen ajan typyn kanssa. Syövät ja ulkoilevat ja sitten alkaa iltatoimet. Ja sitten kun tuo syöminen ei vielä onnistu pullosta. Juu ja mitä väliä niillä vaatteilla on kunhan niitä on riittävästi päällä. Mäkään en jaksa aina murehtia sellaisia kuin sopivatko ne yhteen jos ollaan vaan kotosalla. Nytkin pikkumiehellä on raidallinen body, pilkulliset potkuhousut ja vielä siniset sukat jotka ei sovi yhtään sarjaan mutta so?

Huomenna olisi pakkauspäivä sekä siivotakin vois. Mies tulee ajoissa kotiin ja me startataan lasten kanssa hakemaan mun työpaikalta joululahja ja sitten ehkä kyläilemään. Mies voi vaikka siivota loppuun sillä aikaa ;) Mä nimittäin pärjään vielä imurin kanssa joten kuten mutta lattioiden pesu on myrkkyä. Ennen se oli ok mutta tuo tumma laminaatti on vihoviimeinen pestävä. Siinä on miljoonia länttejä typyn ja koiran jäljiltä ja ne ei meinaa lähteä. Märällä ei voi pestä ja nihkeällä ei irtoa. Ahistaa jo ajatus eli mies voi tehdä sen :)

Huomenna kerkeen ehkä vielä moikkaan mutta sitten alkaa loma ja en varmaan ole koneella.
 
Antsukkal
Kiitos jouluntoivotuksesta <3 ja ihanan lämmintä, rauhallista ja onnellista joulua kaikille teille! HUomenna me startataan sitten reissuun, jota on odotettu. Ei pelkästään joulun vuoksi, vaan eniten ystävien ja tietty ehkä vähän loman <3 Ennen uutta vuotta tulen kyllä, mutta vuodenvaihdosta niille, jotka ei silloin ole paikalla!
 
*macadamia*
RATTOISAA JOULUA KAIKILLE!!!!!

Mä kylläkin olen töissä vielä ens ti saakka... Tänään sentään hivenen parempi olo, ei tullut heti nuhainen tuskanhiki jo pukiessa.. Sain vaan kauheen yskänpuuskan heti töihin tullessani...Pastilleja kuluu ja hampaat tykkään vaikka oonkin yrittäny valita niitä semmoisia xylitolia sisältäviä.. Mimmikin nukkui taas vaihteeksi koko yön, aah.
 
Nasu.
Meilläkin nukuttiin viime yönä hyvin :)

Keli on ulkona aivan kamala. Peilijäätä sekä kuraa vaihtelevasti. Nyt me ollaankin sisällä ja pakataan pakataan pakataan. Miten tuollainen pieni ihminen tartteekin niin paljon kamaa mukaan? Tai oikeastaan kaksi pikku ihmisitä. Onhan siellä pesukoneet mutta kuitenkin tykkään mieluummin pakata reilusti kuin miettiä mistä vaatteet jos tulee vahinkoja. Meille asennetaan autoon suksiboksi sitä varten että päästään reissuun. Auto on niin uskomattoman pieni ettei mahduttas siihen muuten mitenkään. Koira, lahjat, rattaat, istuimet + kaksi aikuista ja meidän kaikkien kamat. Huh huh. Nyt tulikin pari juttua mieleen joten pakko lähteä pakkaamaan ne ennen kuin unohdan.
Joulu Rauhaa kaikille ja hyvää joulun odotusta!!
 
VP..
Meillä on hoitolaukkuna Brion suurin malli (Weekend) ja se on aina täynnä... Mikähän matkalaukku riittää lomareissulle?! No, kun lähdetään helmikuussa Saksaan, niin aion suosiolla käyttää kertiksiä, vaikka muutoin vähän fanaattinen olenkin ;)

Mulla on kiirekiirekiire, päivitän pojan mitat myöhemmin. Kaikki oli hienosti ja meillä on ihana neuvolantäti =) Tauti on selätetty, kai?! Ja ajattelin ottaa pojan mukaan illalla. Mies pääsee vähän helpommalla, kun sen pitää jaksaa rempata viikonloppuna ahkerasti. Haaveilen jatkuvasti isommasta asunnosta... Ääh.

Hyvää joulua lähtijöille! Minä varmaan kirjoittelen täällä yksinäni joulun pyhät =)
 
VP..
Minut on nyt ilmeisesti hylätty =) No, pidän täällä päiväkirjaa pyhien ajan.

Eilen suunniteltiin ristiäisiä ja minä kävi urhoollisesti lasten kanssa jouluostoksilla miehen rempatessa kotona. Taas on sillä mallilla, ettei ukosta ole oikein kotityöhön. Se vaatii ravistelua kahden viikon välein... Itse on ihan rättiväsynyt ja eilinen menikin itkeskellen, kun tuntui että voimat loppuu. Tänään on illalla töitä ja sen verran monta tuntia, että lähden vauvan kanssa. No, kyllä se mies sai yläkerrassa hyvää jälkeä aikaiseksi, mutta meillä ei remppajälkien siivoaminen taida tarkoittaa samaa kuin muissa perheissä. KAIKKI ON IHAN LEVÄLLÄÄN.

Eli minä alan siivota... Ja jatkan mulkoilua ja rautalangasta vääntämistä.
 

Yhteistyössä