**TOUKOTAAPEROT2006**

  • Viestiketjun aloittaja *macadamia*
  • Ensimmäinen viesti
sinttu.
voi, mä kyllä ottaisin siivousapua jos olis varaa! mutta meillä ei kahden viikon välein (tai edes viikon välein) tehdystä siivouksesta ole kauaakaan apua, kun koirien tassuissa tulee kuraa ja hiekkaa ja isommasta koirasta lähtee ämpärillinen karvaa joka toinen päivä =) meillä on aina likaista................. eteisen siniset matot muuttuu pesun jälkeen parissa päivässä harmaiksi, jaks..
joskus ottaa pattiin..

tuukka on nykyään dramaattisen kohtelias. aamulla kun annoin hänelle aamupalaleipää, niin hän kiitteli "voi kiitos, äiti" ;) samalla tavalla kiittelee lähes joka asiasta. uhmaa ei ole enää näkynyt..

ja eilen illalla ratkaistiin meidän perhekoko - se jää tähän, eli no more kids.... mun täytyy sulatella tätä hetken aikaa - oon kyllä aika maassa vaikka osasinkin tähän varautua...
(nyt saa laittaa myyntiin kaikki kaukalot ja pinnasängyt yms...)

tuo Mimmin hoidossa oleva kierrätyskaappi on kyllä tosi hyvä keksintö!

toivottavasti Sadulla on hyvät shoppailut tänään keskisellä =)
 
Nasu.
Mä kävin aamulla neuvolassa ja eipä siellä ihmeitä. Juoksuttavat sinne jotta ottavat hempan sekä pissanäytteen. Ensi viikolla sitten on jälkitarkastus. Päästiin sitten miehen kyydissä kaupunkiin ja käytiin moikkaamassa mun työkaverit. Siellä vaan oli tolkuton kiire kaikilla niin ei kovin kauaan viitsitty olla. Sitten hetki pyörittiin kaupungilla ja sain kaksi joululahjaa ostettua. Noinkin vähäinen piristää mieltä kummasti. Vielä kun aamu alkoi aika synkeissä merkeissä kun meidän isillä taitaa olla kuukautiset tai jotain kun oli niin kiukku päällä. Eilenkin äkäyili kotona ja tämä aamu ei ollut yhtään parempi. Mä en jaksa yhtään jos mulle äkyillään syyttä suotta vaikka kuin olisi pahapäivä. Nyt on itselläkin mieli parempi :)

Nyt taidan mennä typyn kanssa viettämään hetken laatuaikaa ennen kuin tuo pikkumies heräilee ulkoa.

Kiva satu että pääset shoppaileen ja kestämisiä anopin kanssa. Meillä sujuu hyvin anopin kanssa mutta se asuukin kaukana ;) Aika vähän se tosin on hoitanut lapsia ja kerran on ollut meidän neitin kanssa yön. Oma äitini taas vaati että typy saisi tulla hänen lomallaan nyt eka kertaa yksin mummolaan reissuun. Taidan jopa suostua. Aikaisemmin on ollut yhden yön kun me ollaan oltu humputtelemassa. Matkan takia ei olla laitettu matkaan yksin mutta jos veisi puolitiehen vastaan ja pappa ajaisi sieltä hakemaan.
 
*macadamia*
Sinttu: :( toivottavasti pääset asiasta yli. Ihana Tuksun kommentti.

Tuosta siivoamisesta vielä; mun porukoilla on aina kauhea siivo. En tajua miten 3 aikuista ihmistä saa sellaisen aina aikaan! Tietty se on kun on maalaistalo jne mutkun nykyään siellä on 'taloussisäänkäynti' erikseen ja pällimmäinen haalari jätetään navetan pukuhuoneeseen.. Keittiö on aina kans sekainen ja sotkuinen, mikroa ei voi käyttää ellei sitä ensin kuuraa... Aiemmin aina jäkätin ja siivosin siellä käydessä (*reps* hehe-heh kun ite lukee tätä omaa tekstiä..) mut Mimmin myötä se on jäänyt. En mene Mimmin kanssa minnekään työleirille sinne..piste..(kun tarvii pyörittää sitä omaakin pikkulapsihuushollia) Äidilläni kävi siivooja jonkin aikaa, en muista oliko se 1x/vko vai 1x/2vko mut liian harvoin se oli eikä muutoinkaan ollut hyvä. Hyvä Miia jos teillä homma toimii. :)
 
Nasu.
Sinttu :( Voi kurjuus sun puolesta. Meillä kans lapset voi olla tässä ja vähän haikein mielin olen jo nyt. Eihän sitä koskaan tiedä jos miehen mieli muuttuu myöhemmin mutta aika näyttää.

Meillä on yleensä suht siistiä mutta pienen miehen myötä olen hieman höllännyt. Yleensä siivoilen tänään yhden kohdan ja huomenna toisen eli mitään erikoista siivouspäivää ei ole. Sillon kun olin töissä niin siivoilin kerta viikkoon ja mies oli sen aikaa typyn kanssa ulkoilemassa. Koirasta tosiaan lähtee karvaa ja likaa ja sen vuoksi mitään super siistiä meillä ei koskaan ole.

Meillä neitiltä tulee aika pikkuvanhaa kommenttia toisinaan. Äsken kyseli multa että olithan äiti reipas siellä lääkärissä ja kun vastasin että olin niin kysyi vielä että eihän tullut kiukkua ja kun sanoin että ei niin totesi vielä että sehän oli tosi hyvä. Eilen aamulla antoi mulle pusun ja nappasi sen jälkeen poskista kiinni ja kysyi oliko tämä hyvä juttu. Minä yleensä totean jos typy on tehnyt jotain ei sallittua että tämä ei nyt ollut hyvä juttu. Vaihteeksi sitten näitä hyviäkin juttuja ;)
 
*macadamia*
^;-D Mimmi sanoi mulle täs yks aamu laittaessani kenkiä jalkaan: 'äitillä on PUO'. (siis tuo on murresana jonka eno on OPETTANUT ipanalle..) Sit yks pvä kaupassa matki yhtä LIttle Britain -hahmoa (brittikomedia) 'ä-ä-ää sanoo telkkarissa' ja eilen taas 'se sanoo nou-nou-nou' . Pk:sta hakiessani kysyy usein myös minulta 'Oliko kiva päivä?' On nää ihania kultasia.. <3
 
Antsukkal
Voi hertsi mikä päivä!!! tekis mieli vaan petiin, mutta pitää kohta jaksaa antaa huomiota tytsylle. Eli oli siis rankkaa töissä..joskus on.

Mä ihastelen varmaan joka päivä jotakin, mitä Ida sanoo. Nyt äkkiseltään tuli mieleen se, kun sanoin yhtenä päivänä, että "koskee mahaan", niin Ida kysyi, että "onko vauva pipi?" Ida muistaa siis hyvin, että meille on vauva tulossa.
 
Satu.
Voi Sinttu:(

Keskisen reissu meni putkeen eli rahaa palo ja liikaa. Mut saatiin esmex ulos pylväslamppuja 6 kpl, joka hieman selittää rahan menoa:) Lastenhoitajista ei sitte juuri ollukka tietoa. Mä kuljin koko ajan Tomin kans ja puolet ajasta Tomi oli kainalossa, ku en viittiny antaa sen huutaa naama punasena ostoskärryissä. Kerran anoppi kävi hyssyttelees, et tuukko Tomi hänen ostoskärryihinsä. Just joo, tännän puol vuotta tuleva jässikkä tavaroitten joukkoon vai. No, eiköhän se ollu lähinnä vitsi. Mut ei se mua haitannu, vaikka Tompan kans koko päivän kuljinki, vaikka "hoitajat" oli mukana. Kuten eilen sanoin, kyllähän mä oman tenavani hoidan. Kuhan niitä ei ollu kahta yhtä aikaa, kuten lähes aina ruokakaupassa.

Nyt saunaan. Isi ja pimu jo sielä onki. Seuraavax äiti ja sitte Tomi punkkaan. Mut ei, eka Tomille puuroa..
 
hassu:)
lukasin taas aika nopsaa vaan läpi:) meil oli ma Eevertin neuvola eli 7vk ikää ja painoa oli 6185g ja pituutta 60cm eli hyvin jäbä kasvaa! Seve on maailman ihanin isoveli ja ainakaan toistaiseksi mustasukkasuutta ei havaittavissa:) mutta aika näyttää kun uhma vaan pahenee ja pahenee heh varmasti kaikki tietää mistä puhun;)
Nyt samalla jätän jäähyväiset teille kaikille ja toivotan hyvät joulut jne jne koska olen todennut että en ole niin aktiivinen palstalainen kun te muut enkä juurikaan pysy perässä teidän jutuissa:) siis vetäydyn taka vasemalle! ja lopetan taustailun! mutta kaikkea hyvää kaikille ja älkää muistelko pahalla;)
se on moro (vilkuttaa)
 
VP..
Meillä on pikkuveli alkanut saada litsareita isosiskolta. Käsi käy onneksi vaan silloin, kun veli on äitin sylissä tai muuten hoidettavana, ts. selvää mustasukkaisuutta.

Minä tungen lapsia muiden (ja miehen) hoidettavaksi ihan tehokkaasti ;) Ja karjaisen kuuluvalla äänellä, jos näyttää että joudun itse jatkuvasti juoksemaan perässä ja muilla on vapaat kädet. Näin esim. jos vauva on tissillä ja Essi puuhaa luvattomia. Tulee aikuisiin kivasti liikettä =D

Yritä sinttu toipua =/ Olen kyllä kuullut sellaisistakin äideistä, joilla vauvakuume ei hellitä koskaan. Saattaa olla 4-8 lasta ja silti haluais lisää. Toivottavasti sinä pääset vähän helpommalla sekä lastenhoidon, että kuumeilun suhteen ;) Ja sitten on niitä, joilta on neljän jälkeen lyöty piuhat poikki, eikä päätös ole koskaan kaduttanut.

Essi jatkaa miehen hermojen koettelua. Ollaankin käyty iltaisin monet kasvatuskeskustelut, kun tuntuu että meillä on kaksi uhmaikäistä talossa... Vähän rumasti sanottu, mutta nyt alkaa näkyä se millainen isä mun miehellä on ollut.

Lapset kutsuu. Illalla lisää.
 
miia...
hassu, tule meitä aina välillä moikkaamaan, en mäkään niin super-aktiivinen tosiaankaan oo, mut kyllä tänne joukkoon sellaisetkin mahtuu!!! on kiva kuitenkin kuulla kuulumisia, kun ollaan niin monta vuotta tääl pyöritty <3 kaikkea hyvää <3
 
Nasu.
Juu saa tosiaan silloin tällöin heittää kuulumisilla, ei haittaa :)

VP:n elämä on kuin meiltä. Meillä on täällä kans kiukuttelevaa uhmista ja yksi masuvaivoista kärsivä vauva + väsy äippä. Mahavaivat vauvalla on selvästi tästä kakkatahdista johtuvia eli kakka tulee harvoin ja pari päivää ennen sitä on massu kipee. Illat melkis kitisee ja viihtyy vain sylissä ja toinen rupeama on aamuyöllä. Siihen yleensä auttaa jos ottaa mahan päälle nukkumaan. Mulla on sellaiset paksut tyynyt tukemassa käsiä ettei vauva vain putoa kun itse nukun. Kohta lähden törsäämään veronpalautukset :)
 
VP..
Väsy äippä tosiaan. Kaivaa huumoria mistä vaan... Mitäs se sintun koira sitten muulloin tekee, kun sitä karvaa lähtee vaan joka toinen päivä =D

Meillä ei edelleenkään ole mahavaivaa, ellei nälkää lasketa. Poika oli eilisen illan tissillä koko ajan, yöstä en muista (yllätys) mitään ja aamupäivä roikuttiin myös tissillä. Puoliltapäivin sain unille ja sitten nukkuikin nelisen tuntia, mistä eteenpäin on taas tissitelty... Siro tuo poika on, kuten siskonsakin aikoinaan. Itse meinaan unohtaa juoda =/ Painokin tippuu kivasti tässä vauhdissa.

Me pidettiin pullapäivä Essin kanssa =P Huomenna toivotaan tätiä kylään.

Hassulle hyvät joulut ja kaikkea mukavaa elämään!

Aah, uus Me naiset ja Kodin kuvalehti huutavat käpertymään sänkyyn. Telkkarin töllötys ja lukeminen sentään onnistuvat imettäessäkin. Taisin minä kyllä tänään pestä hampaat ja meikatakin ja poika vain lussutti menemään... Hyvää yötä!
 
Nasu.
Täällä ei ole enään niin väsy äippä :) Hieman siis nukuttiinkin viime yönä ja typy nukkui kasiin. On siis pari viikkoa herännyt seiskalta ja se on vähän aikaista kun itse olen kukkunut pojan kanssa aamuyöstä.

Voi ankeus näitä kelejä. Nyt on hieman valkoista maassa mutta tiet näyttäis olevan pelkkää jäätä. Varmaan puistoon voitais suunnata, taas vaihteeksi. Ideat alkaa loppumaan ja tylsyys viedä voiton. Eilen käveltiin typyn entistä varahoitajaa katsomaan kun se asuu tässä aika lähellä. Siellä sitten sai leikkiä toisten lasten kanssa vaikka meno oli aika rajua kun pojat on viis-kuusvuotiaita. Eilen käytiin shoppailemassakin ja minusta on ihanaa keksiä joululahjoja läheisille. Vielä jäi pari ostamatta ja miehelle on minusta jotenkin hankala keksiä mitään. Se on vähän kranttu ja jos kysyn mitä tarviis niin vastaus on en tiedä. Yleensä ostan vaatteita mutta ei viitsis joka kerta ja toisekseen oli niin kallis isänpäivälahja että siinä on joululahjaa samassa. Jonkun pienen yllärin vois ostaa. Typyn kanssa jos ostan niin se ei sitten olisi enää ylläri ja toisekseen tyttö menisi hämilleen kun pukki toisikin saman lahja kuin mikä me ollaan ostettu isille. Jatkan ihmettelyä. Digikamera pitäisi meidän ostaa uusi mutta siihen haluan miehenkin rahoja sillä nyt päätin että oikeesti sijoitan veronpalautukset omaan vaatekaappiini. En ole aikoihin jaksanut innostua shoppailusta ja sen huomaa. Pitäs laittaa koko kaappi uusiksi mutta jos nyt edes pari paitaa ja kengät ja ehkä takin hommais niin kehtais liikkua ihmisten ilmoilla. Lapsille on vaan niin paljon kivempaa ostaa :)
 
sinttu.
no joka toinen päivä nuusku tietty kuolaa sen saavillisen =) ei mikään seurapiirikoira...

tv-ohjelmista - onko kenenkään muun silmiin sattunut aamupäivisin tuleva muutaman minuutin mittainen ruohonjuuritasolla? se on ihan hervottoman hauska! siitä on tullut tuksunkin suosikki ja mä tilasin eilen pari dvd:tä kyseistä sarjaa hänelle joululahjaksi kun satuin netistä löytämään. itselleni tilasin mcleodin tyttärien ekan kauden lahjaksi, kun miehen kans sovittiin että toisillemme ei lahjoja osteta..

mun kans tarvis ostaa kiireisesti jotkut kävelykengät.. töihin mä talsin joka aamu lenkkareissa / viisi vuotta vanhoissa eccon talvikengissä, eli sellaiset paremmat kävelykengät tosiaan tarvis hommata... mutta aina ne tuksun tarpeet menee omien edelle. nyt mäkin sain vähän palautusta, joten olis varaa sijoittaa kenkiin. tarvis vaan kammeta itsensä sinne kenkäkauppaan....
 
*macadamia*
Hassulle heipat ja tervetuloa takaisin! :)

Ja mitäköhän mun pitikään kirjoittaa... Mimmi herätti 2x yöllä, toisella kertaa vaati kovaan ääneen purkkaa! Onneks aina uinahtaa nopeesti -eikä saanut purkkaa. Uhmittelun kanssa on nyt niin ihana kausi meneillään kun sitä ei juurikaan oo. Pikku pissi vaan oli nyt tullut sänkyyn kun ei yöllä herättyään suostunut käymään potalla...

Maksoin palautuksilla laskuja, ensi vuonna ei palautuksia varmaankaan juuri tulekaan. Mieli on hieman kireä kun töistä kuuluu huonoa... Sääkin on mitä persein ja illalla pitäs ajaa...
 
Nasu.
Voi voi maca. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan kamalan huonoja uutisia töistä! Olethan muuten saanut ne rahat tilillesi?

Ei ole minun silmiini osunut tuo ruohonjuuritasolla. Tai sitten olen katsonut mutta en tiedä yleensäkään ohjelmien nimiä...
 
sinttu.
voi ei, Macadamia - ei kai työpaikkasi ole vaarassa?? koetahan jaksella ja parempaa mieltä toivon sinulle =)

mä kans joudun ajamaan sunnuntai-iltana pimeässä kolme tuntia.. ei oikein inspiroisi.
ja palautuksista - mä pidän aina veroprosentin sen verran korkeana, ettei ole uhkaa mätkyistä. että odotan kyllä ensi vuonnakin palautuksia.

mä jatkan nyt siivousta. saadaan huomenna vieraita, joten on pakko puunata... kampasin nuuskunkin - siitä lähti taas se tonkallinen karvaa ;) huomenna sit kuolan vuoro..
 
VP..
Meillä on pitkän tauon jälkeen alkanut tapahtua! Nyt on meidänkin makkariin saatu viimein lattia vaihdettua. Ja mistä kaikki saikaan alkunsa...? Pidin miehelle viikko sitten puhuttelun ja sain sen siivoojakäynnin järjestymään. Molemmista tuli niin paljon potkua, että me ollaan tehty vaikka mitä pitkään venyneitä juttuja, mies myös töissä =) Hommaa on vielä vaikka muille jakaa, mutta siivoojakäyntejä jatketaan ja tapanina aiotaan pitää juhlat ja haluan kodin siihen kuntoon, että kehtaa esitellä.

Huomenna mulla olis taas työpäivä. Kivakivakiva!!!

Olin kamala äiti tänään, kun mies tempaisi pikkupojan pulloruokinnalle sillä välin, kun minä laitoin Essiä nukkumaan. Meillä ainakin on käynyt selväksi, että äitille on tiedossa vapaailta, jos poika saa tarpeeksi ruokaa. Säännöllisesti tuota ei uskalla kyllä tehdä, kun iltatankkaukset pitää maidontuotantoa hyvin yllä. Mutta on kiva saada välillä hetki aikuisille. Me taidetaan mennä saunaan ja keskittyä toisiimme =)
 
VP..
Minunkin pitäis kiireesti satsata "omiin asioihin" tuota rahaa, mutta niinpä vain tilasin eilen uuden itkuhälyttimen. Vanha on epäluotettava, kun on paristokäyttöinen ja meillä jäi se usein päälle... Virta oli tietysti loppu aina kun hälyttimiä olisi kipeimmin tarvittu. Kuljen sintun tavoin ikivanhoissa kengissä ja käytän ulkoillessa miehen housuja =/ Ulkoiluvaatteet on nyt mun "työvaatteet" vielä ainakin vuoden ajan. Sais vain jostakin sen verran aikaa, että pääsis kauppaan rauhassa.

Jokohan sitä uskaltais käydä herättelemässä miehen, että pääsen itse nukkumaan?
 
VP..
Olipahan ihana päästä taas käymään töissä =) Tissit tykkäs vähän kyttyrää ja nyt rukoilen, että pääsen äkkiä imettämään lisää. Poika on siis yöunilla, eikä välttämättä herää vielä aikoihin...

Koti etenee huimaa vauhtia =) Ollaan molemmat jatkettu puurtamista, enkä kyllä aio hidastaa ennen kuin joka paikka on kunnossa! Listojen laittoa, maalausta ja pientä fiksausta siellä täällä... Ja sitä iänikuista siivoustahan riittää, onneksi ei sentää ole enää kuolaa ja karvoja.

Nukuin tunnin verran aamupäivällä, enkä voi Essin vauva-aikaan verrattuna edelleenkään valittaa olevani väsynyt. Syitä on monia: lapsi on helpompi, hoitaminen menee rutiinilla ja mies osallistuu paremmin kaikkeen.

Nyt tulee uni. Huomenna Essi pääsee kerhoon hoitoon ja minä taidan ajella kauppaan hankkimaan ne ulkoiluvaatteet. Viimein.
 
Nasu.
VP:n poppoolla on höyry päällä :) Se on sillon tehtävä kun inspis iskee.

En tiedä mikä meidän lapsilla oli eilen mutta jonkin piristys pistoksen olivat vissiin saaneet. Poika heräs yhdeltä päiväunilta ja sen jälkeen nukkui seuraavan yhdeksän tunnin aikana yhteensä 45 min. Sitten kun tuli typyn vuoro mennä nukkumaan niin ensin oli mies tunnin siellä ja sen jälkeen minä tunnin ja sitten taas vaihdettiin. Typy temppuili jotain kaks ja puol tuntia ja nukahti joskus puolen yön aikaan. Yölläkin heräs pari kertaa karjumaan sänkyynsä. Poikakin nukkui jotenkin tosi levottomasti vaikka oli valvonut. Nyt väsyttää minua.

Meidän piti leipoa pipareita mutta saa jäädä jolleen toiselle päivälle. Huomenna olisi kerho eli varmaan sitten keskiviikkona voitas tehdä. Joku päivä tällä viikolla avataan hop lop tuonne kaupunkiin ja pitää miettiä josko sitä kävis siellä vai meniskö vasta sitten joulun jälkeen.
 
Nasu.
Mä tarviin kohta hermolomaa tuosta kaks vee uhmiksesta. Siis ihan järjetöntä kitinää, käninää, raivoa ja huutoa lähes koko ajan. Aamulla herätään raivolla ja ilta lopetetaan siihen. Jaksaahan sitä kun itse ei ole väsy mutta nyt rupee tuntumaan että onneksi on edes se jälkitarkastus illalla jotta pääsen pois hetkeksi. Aika heikosti siis menee ;)

Äsken vielä kun ruvettiin syömään niin tajusin että makrulaatikko maistuu ihan palaneelle kun mies laittoi eilen väärän levyn päälle ja lasiastia oli siinä ja se poksahti halki. Luultiin että päällimäiset olis syömäkelpoista kamaa mutta eipäs ollutkaan. Siinä sitten keksimään mitäs ruokaa sitä laittas kun tänään on kauppapäivä ja kaikki lopussa. Syötiin siis erittäin ravinteikas lounas: spaghettia ketsupilla. Ei kerennyt alkaa sulattelemaan mitään pakkasesta kun nälkä ja raivo oli sen mukaista meidän neitillä( ja äitilläkin).
 
VP..
Nyt on ulkoiluvaatteet =) Rahaa paloi, mutta yritin osaa ikimuotia. Mustat Goretex-housut ja vaaleanpunaisen untuvatakin. Kyllä kelepaa!

Essi sippasi päikkäreille ilman kiukun kiukkua. Tais kerhoilu ottaa voimille.

Nyt ei millään ehdi enempää, kun pitää mennä jo herättelemään ja alkaa välipalalle.
 
*macadamia*
nasu: kiitos oli pahat tulleet. Juupajuu, työpaikka on vasaran alla... :( Ulkoiluvaatteita ei ole mullakaan enkä sen puoleen löydä kaupoista sopiviakaan etteipä tarvii ees ettiä. Goretex-kengät olis kyl aikas pop, nahkaisia kävelykenkiä mulla jo onkin.
 
Nasu.
Pidetään peukkuja ettei sun työ lähtis. Kurjaa!

Sain tintin 20 min huilille omaan sänkyynsä ja nousi paremmalla mielellä kun sanoin että ennen et tule. Se riitti äitinkin hermoille ja taas jaksaa :) Nyt mieluummin jäisin kotiin kun menisin tarkastukseen =)
 

Yhteistyössä