**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Macalle ja Mimmille seurasta <3 Oli kyllä ihana päivä ja auringosta ei ollu puutetta :D

Kotimatkalla Ida oli ihan väsypoikki. Heräsi kesken unien itkemään.. luulin, et olis ollu nälkä/jano, ku edellisestä kerrasta oli aikaa. Loppujen lopuksi oli vaan oikeesti niin väsy, että nukahti takasin..oli varmaan vaan outoa herätä autosta.

Illasta alko typykän nenä vuotaa.. toivottavasti ei tuu kunnolla pipiksi.

tuukka meni päikkäreille. ollaan tänään tehty jo reilun tunnin pyörälenkki ja käyty leikkipuistossa. kuuma on ;o) katsotaan josko iltapäivällä taas lähdettäis yyteriin vilvottelemaan. tuukka nautti eilen rantavedessä lutraamisesta ihan älyttömästi. ja kyllähän uiminen itsellekin maistui, kunhan jaksoi kahlata sata metriä ulapalle päin - on aika matala ranta...

kaapin päällä odottais kauhea pino ripustettavia tauluja.. kehystytin kaikki sisarusten lasten ja kummilasten ym. valokuvat pari viikkoa sitten ja nyt niille pitäisi löytää paikka seinältä. kaikissa on nyt samanlaiset kehykset ja paspat, niin tulee siistiä... tuukan 1v-taulutkin on edelleen sohvan takana. mä en viitsi alkaa pelleilemään niiden kanssa, kun en tiedä missä meidän taulukoukut on. miehellä on joku jemma jossain.

Kiva kuulla että Särkänniemen reissu oli mennyt mukavasti! :)

Mekin ollaan Miklun kanssa viihdytty vallan ulkona tänään, ihanaa kun välillä tuo aurinko menee pilveenkin. Pariksi sekunniksi :)
Käytiin kukkakaupassakin hakemassa pari uutta kukkasta sisälle, olen onnistunut tappamaan aika monta edellistä....

Mies on kuulemma miettinyt että jos joku ilta mentäisiin elokuviin ja jos sinne risteilyllekin pääsisi kohta koittavan kaksivuotiskihlapäivän kunniaksi. Kyllä minä vaan olen ihan valmis lähtöön :)

Aurinko on varmaan pehmittänyt mun pään, ei tuu kirjottamisesta nyt mitään... :)

Me ollaan tänään revitty tapetteja ja vähän lisää revitty tapetteja. Käytiin ostamassa uudet tapetit tilalle ja huomen aamusta vedetään ne seinille. ollaan siis karteltu vähän tota kuumaa ulkoilmaa. Idalla nenä nimittäin vuotaa ja röhääkin tuntuu olevan. Lämpöäkin oli vähäsen..joten ymmärrätte varmaan, miks ei olla oltu nauttimassa tuosta kauniista aurigosta niin paljoa..pikkasen on varmaan tukalaa olla Idalla :((

Hyvä Lilli, et (ehkä) pääsette nauttimaan toisistanne. Se kyllä kannattaa ;)

Ja oon muuten unohtanu onnitella Satua ja miestä.. JOten Onnea Uudelle Rouvalle ja onkos se sitten Herra vai ukkomies(vai mikälie), no jokatapauksessa ;DDD roppakaupalla Onnea!

Pitää vissiin mennä tuonne uudelle makoilu-televisiopaikalle katteleen telkkaa noitten kanssa. Ollaan siirretty kaikki kamat makkarista pois, joten nukutaan ainaki pari yötä olkkarissa..

Voi kurjuus kun Antsukka ja Iduska eivät pääse nauttimaan täysin rinnoin tuosta ihanasta säästä. Niin ja remppahommat siihen päälle :(

Toivotaan että Lillillä ja miehellä nyt tärppäis sen yhteisen ajan suhteen. Olet jo kauan siitä puhunut. Lillistä tulikin mieleeni että tässä yks päivä mieheltä vähän utelin mitä mieltä hän on meidän perheenlisäyksestä ja sen ajankohdasta. Sanoi että ehdottomasti tehdään toinen jos vaan luoja suo mutta ei vielä vähään aikaan. Sanoin että ei varmaan ennen joulua ja mies meinas tippua penkiltä kun sen sanoin ja totes vaan että ei todella. Minä sitten siihen totesin et haluan kuitenkin lapset suht pienellä ikäerolla joten kauaa en halua vetkutella. Saas nähdä kuin käy. Tuleeko samanlainen vääntö kun tästä ensimmäisestä. Minulla siis oli ihan tuskainen kuume päällä ja miehellä ei. Sain viimein tahtoni läpi ja mieskin myöhemmin myönsi että hyvään aikaan tuli tyttö.

Me ollaan liidelty koko päivä pihalla ja nyt tuntuu väsymyksenä. Aamulla käytiin pyörälenkillä koiran kanssa, siis silleen et tyttö "polki" pyörällä ja minä kävelin koiran kanssa. Siitä sitten tultiin kotia ja typy sai polskia uima-altaassa ja samalla kastella äipän kukat letkulla. Päikkyjen jälkeen käytiin puistossa ja siellä ei ollut ketään niin sain kuningasidean lähteä pyörällä rannalle. Niinpä sitten polkastiin rantsuun ja hetken aikaa tyttö sai uida siellä tai siis kävellä rantavedessä. Sieltä sitten kotiin ja koiran kanssa lenkille ja sen jälkeen käytiin lähikaupassa ostamassa äitille jädeä. Meidän neiti ei tykkää jäätelöstä. Hassua. Äitille kyllä maistuu :) Hetki vielä polskittiin tossa takapihalla ennen sisälle tuloa. Tänään siis ollaan nautittu koko rahalla suomen kesästä. Mulla kyl kans tuntuu et ajatus ei kulje ku on niin nihkeen tahmee olo. Hetken vielä kuuntelen josko tyttö nukkuu ja sit häippäsen suihkuun. Mies kun on kalalla.

Macadamia tuskailee mimmin pottailun kanssa mutta sun pitäs nähdä meidän suoritus ja sitten vasta manailla. Nyt on titinallet ja rööpelin palikat pyörimässä kun pottaillaan mutta ei malta, niin ei malta. Stressiä en jaksa tästä ottaa, kaikki aikanaan.

Nooh, meillä kun noita pökäleitä on matoilla ja lattioilla ja tänään myöskin uimapuvussa (ggrrrrrrrrrrrrrr) niin alkaa huumorintaju loppua, mäkun en oo vaippaa viittiny näillä ilmoilla koko ajan pitää...(eli oma vika). Tuossa riehuu kaverin nelivuotiaan kanssa vielä täyttä päätä, koskahan saan noi nukkuun..

Itkuraivarithan se Ida sai nukkumaan mennessään :( Taitaa typyllä olla tosi huono olo ja mieskin valittaa oloaan(ja se ei hepposesti valita).. että semmosta mukavaa. Jospa menis hampipesulle ja pitkästä aikaa kattelemaan telkkua sängystä :)

Ei kuitenkaan sohvalla, maca ;) Mekin jouduttiin yhdessä välissä pitämään pottatauko ihan kokonaan ja nykyisin potalla usein luetaan, koska se on meidän neitin lempihommaa. Välillä muistaa ilmoittaa hädästään (myös pissa), välillä tärähtää vaippaan ihan uskomattomia satseja.

Eihän sillä Idalla vain ollut auringonpistos? Mulla on ainakin tosi herkkä pääkoppa sille vaivalle. Lakki ja arskat on pakko olla päässä aina ja lisäksi kittaan jatkuvasti vettä.

Tänään nukuttiin tosi myöhään ja päiväkotireissu viivästyi tunnilla. Huomenna olisi tarkoitus mennä taas aamusta aikaisin ja perjantaina jätän sitten yksin. Tänään oli havaittavissa huomattavaa edistystä :) Essi leikki ja tutki pihaa omin päin tosi reippaana ja suostui myös hoitotätin seuraneidiksi. Tuli kuin tilauksesta tuo ajoitus, koska tänään kävin töissä ja sain vuoden lukkarit. Syksy alkaa oikein kunnon rutistuksella, mutta keväällä onkin sitten kolmepäiväinen työviikko :) Nyt alkuun Essi joutuu siis olemaan ihan kunnon päiviä hoidossa.

Nyt pitää pyyhältää suihkuun. Kuuma on nimittäin täällä ylhäälläkin ja lisäksi meiltä katkaistaan huomiseksi lämmin vesi :/ Joojoo, kylmäähän me juodaan, mutta ei Essiä ihan jäiseen veteen voi laitta polskimaan.

Hellekö teidät on karkoittanut netistä?

Tänään oli sitten viimeinen päivä, kun olen Essin mukana tarhassa :/ Kyllä äitiä vähän riipaisee, kun vauva joutuu näin äkkiä isoksi kasvamaan... Onneksi edelleen tuntuu kivalta aloittaa työt :)

Me lähdetään serkun perheen kanssa loppupäiväksi rannalle. Laittelen eväät mukaan kylmälaukkuun. Pitää vähän herkutella, kun on viimeinen lomapäivä... Kodin olen onneksi saanut raivattua kohtalaiseen kuntoon, että voidaan aloittaa työt ilman siivoushuolia. Kun vain saisi tuon miehen käynnistymään... Voi olla aikamoinen shokki, kun kotityöt pitääkin taas jakaa ;)

Tilasin tuossa juuri vaipoille ihania säilytyspusseja ja Essille pipon syksyn ja talven viimoja vastaan http://www.unilja.com/. Ihan mielenkiinnolla aloittavat pk:ssa kestoilun. Essi on ensimmäinen laatuaan ja ainoa koko paikassa, jolla on kestot. Itselle pitäis ostaa vielä kalenteri, kun töistä saatu oli niin onneton.

Nyt alan vääntää kanasalaattia ja muita eväitä. Hip hei!

Voi kurja Idan nuhaa, pikaista paranemista!

VP:lle ihanaa viimeistä lomapäivää! Hui kun aika rientää.... Elokuu jo!

Toivottavasti Nasu saa pian miehen suostumaan vauvapuuhiin :) Itsekin olen sillä kannalla että suht pienellä ikäerolla olisi nää meidän mukulat tehtävä, mutta kyllä se silti vähän kauhistuttaakin :O Siinäpä olen sitten helisemässä kahden pienen kanssa, oma moka :D No ei....

Me ei olla pottailtu piiiitkään aikaan.... Miklu ei suostu istumaan potalle laisinkaan... Toi on kyllä niin hutera potta, ihan tollanen tavallinen. Oonkin nyt aikeissa ostaa kunnon potan jossa voi nojaillakin, jos Miklu sitten suostuisi siihen istahtamaan.

Miklu on taas vähentänyt uniaan, ja sen huomaa kyllä heti :/ Tuossa vähän aikaa sitten Miklu nukkui melkein 12 tuntia yöunia ja siihen päälle vielä yli 2 tuntia päikkäreitä, ja luulinkin että hän vihdoin on löytänyt sopivan rytmin koska oli paaaljon tyytyväisempi eikä turhaa kitinää kuulunut.
Mutta nyt taas jokunen päivä ollaan menty kymmenen tunnin yöunilla ja max. puolentoista tunnin päikkäreillä. Huh huijaa, mikä amppari Miklu on ollut :/ Sitten vahinkojakin sattuu huimasti enemmän kun kompuroi väsyneenä ja sitten taas itketään ja kitistään ja itketään vähän lisää.
Kai ne on ne hampaat ja tämä helle mikä vaikuttaa myös uniin...

Vahingoista puheenollen, Miklu halkaisi tänään taas huulensa :/ Ulkona oltiin ja Miklu kompastui, suoraan mahalleen kaatui betonin päälle. Hän ei ehtinyt käsilläkään ottamaan juuri yhtään vastaan, ihan suorin jaloin kaatui :/ Polvet ja kädet naarmuilla, ja sitten se huuli... Verta, verta ja verta. Hampaat onneksi näyttivät olevan ok. Onneksi nuo haavat on nopeasti paranevaa laatua!
Mutta saipahan naapurin täti verisen näytöksen, ja päiviteltävää koko talveksi :)

Keksikaapille -->

Helle meidät on karkoittanut :) Ihanaa!! Tänään oltiin taas rantsulla ja tällä kertaa meidän kaverit oli mukana. Tyttö alkoi jo kyllästyä siihen puuhaan kun äiti koko ajan esti menemästä johonkin. Kurja äiti. Rantsulla on ollut niin paljon porukkaa ja pyyhkeitä sekä muita ihmisiä joka paikassa. Ei oikein vuoden ikäinen tajua miks toiset ei tykkää jos hiekkasilla jaloilla pyyhältää pyyhkeelle. Vedessäkin joutuu koko ajan vahtimaan ettei kovin tupsahda turvalleen. Oltiin siis jotain tunnin oleilun jälkeen valmiita pois molemmat ;)

Tänään just hokasin et pitää laitta kelalle jatkohakemus kodinhoidontuesta koska tyttöhän periaatteessa hoidetaan kotona (vaikkakin naapurissa). Pitäs myös jaksaa selvittää miten noi verot yms menee. Eihän tälläisilla ilmoilla tuommoisia jaksa fundeerata.

Olin lähdössä tuossa jokunen aika sitten kauppaan tytön kanssa kun jäätiin juoruamaan tuohon naapurin kanssa. Hetki siinä toristiin ja sanoin tytölle et mentiin niin eipäs halunnutkaan lähteä. Naapuri sanoi et jätä tähän jos kerran haluaa jäädä. Niin sitten jätin ja viivyin jotain vartin verran ja ei niillä mitään hätää ollut. Tarjosin sit naapurille ylimääräiset kääretortut jotka jäi kun serkkuni kävi miehensä kanssa aamulla kylässä. Ei tuo meidän lapsi todella ole kovin ujoinen ja äitin perään. Huolestuisin jos en tietäisi itse olleeni samanlainen pienenä. Nykyään omaan tosi läheiset ja hyvät välit äitiini joten tuskin on mitään vakavaa. Tämä muuten oli vielä eri naapuri kuin se joka alkaa tyttöä hoitamaan. Tälle hoitajalle ajattelin ehdottaa diiliä että tyttö kävis pari kertaa tutustumassa heidän kotonaan ja mä voisin sen aikaa ulkoiluttaa heidän koiraansa. Kaikki hyötyis.

Näin se aika rientää ja VP:n duunit taas alkaa. Vastahan sä hehkutit lomalla ja nyt palaat sorvin ääreen. Noh, perästä tullaan.

Toivottavasti Miklulle ei tosiaan sen kummempaa sattunut. Kuulostaa inhottavalle :( Pikaista paranemista!

Meikäläisen päivä alkoi tänään migreenillä ja siihen se sitten kaatuikin :( Kävin jopa lääkärissä, kun mies soitti ajan sinne(päätti, ettei enää kattele mun kärvistelyä). Sain kaksi tabua tulevia koitoksia varten, joten eipä niistä täksi päiväksi ollu hyötyä. Ja kaks vaan siks, et pääsen koklaa, et sopiiko ne mulle. Aamu meni makoilessa, kun ei pystyssä pystyny olemaan ja loppupäivä ihan horroksessa tajuamatta oikeen mistään mitään. Ollaan me saatu kyllä tänään aikaseksi se tapetointi porukassa ja illalla oltiin kaverin syntseillä.

Ihania nuo villaset..houkuttelee ulkonäöllään kokeilemaan. Kerros VP, mitä niitten käytössä pitää ottaa huomioon.. ku nyt käytetään harsoa+kuorta tai sisätäyttövaippaa. Niis on ainaki pesuaine eroja jna? Eikös toi mee harson päälle kuoreksi??

Mut oon niin väsy kyl tän päivän jäliltä, et olis pitäny olla jo aikoja sitte sängyssä.

Nyt meni Essi yksin tarhaan ja minä aloittelen töitä.

Meinaatko Antsukka villahousuja? Ne voi laittaa minkä tahansa sisävaipan kuoreksi. Puhtaanapito ja käyttö muutenkin on mun mielestä helpompaa kuin PUL-kuorten (jotka meillä myytiinkiin pian pois). Villanpesuainetta, esim. Sonett ja lanoliinia. Pestä tarttee vain, jos on näkyvää likaa. Muulloin tuuletus riittää. Minä pesen aina käsin.

Nyt pitää lähteä roudaamaan työmatskuja tuonne koululle ja alkaa suunnitella syksyn kursseja. Mitähän tästä taas tulee..? Essin haen sit päikkäreille kotiin ja maanantaina ollaankin jo piiiitkä päivä. Iltapäiväksi olisi tarkoitus kipaista kaupungille ja illalla mennään poimimaan viinimarjoja pappalaan.

Saitte mut just eilen illalla tilamaan ekaa kertaa netistä vaippoja ja vielä kaikenlisäksi yhen villiksen kokeiluun.. mut nyt rupes tuntumaan sille,et migreeni uusiutuu, joten äkkiä pois->

Heh, hyvä Antsukka! Varo, siihen jää koukkuun ;) Yritä jaksaa pääsi kanssa. Täälläkin vähän juilii, mutta pakko painaa.

Oli muuten ihan huippua olla töissä ja nähdä kavereita :) Oikein puhkun innosta! Miehellä teki vähän tiukkaa jättää kirppu tarhaan, mutta se ei ole ollutkaan mukana tutustumassa ja näkemässä, miten hyvin Essi siellä pärjää. Nyt menen kurkkimaan, joko pikkuiset ovat syöneet ja haen Essin kotiin päikkäreille. Sitten mun pitää aloittaa kuuntelu-urakka. Haluan vähän tonkia uusia biisejä soitettavaksi.

VP:lle tsemppiä töihin.

Antsukalle poppakonsteja migreenin häätämiseen!

tuukalla kans harva se päivä tulee suusta tai huulesta verta, kun oikein touhottaa ja kaatuu. toivottavasti Miklun vammat ovat jo parantuneet.

mä just tilasin ensi kuun alkuun itselleni ja tuksulle parturiajat. saadaan pojankin tukka kuosiin, kun nyt on sellainen tuulitukka ;o)
täytyisi tänään soittaa entiselle työnantajalle ja vähän jutella viimeisesta tilinauhasta. mula oli yli 100 tuntia ylitöitä jemmassa, mutta tilinauhalla näkyy maksettuna vain 49 tuntia...... saa nähdä mitä selityksiä ne keksii, ettei tarvis maksaa niitä loppuja tunteja.

uudessa firmassa mun nimikkeeni tuleekin sitten olemaan vientisihteeri..... bööö!! entinen titteli (operaattori) oli paljon parempi. nyt mä kuulostan siltä kuin olisin joku kahvinkeittäjä. ehkä mulla on jotain ennakkoluuloja sihteerejä kohtaan??...

mä en ole kirjoitellut, kun ei ole oikein ollut inspistä.. pahoittelut siitä. lukemassa käyn kyllä teidän juttuja joka päivä ja koetan jotain jaksaa käydä jorisemassa itsekin. nyt parikyt minsaa vanhoja salkkareita ja sit ulos. sommoro!

Antsukalle jaksuja päänsäryn kanssa! Itsekin taisin saada tänään vähän liikaa aurinkoa, ollaan oltu Miklun kanssa ulkona aamusta asti. Nyt särkee pää :/ Joku lätsä olisi ihan hyvä itsellekin...

Kiva että VP:n työt alkoi mukavissa merkeissä ja innostusta riittää :)

Mentiin tosiaan Miklun kanssa jo aamusta mun entiseen kotikaupunkiin leikkipuistoon. Tää meidän lähipuisto kun on vähän hiljainen, hyvin harvoin sinne sattuu porukkaa samaan aikaan mun ja Miklun kanssa. Leikkikaverin toivossa siis lähdettiin toiseen puistoon, ja itelle juttukaveria hakemaan :)
No puisto oli täynnä jotain yli viisivuotiaita lapsosia, Miklu oli vaan heidän tiellään. Yksi äiti oli jolla oli joku parivuotias tyttö ja pieni vauva vaunuissa. Miklu suunnisti tämän äidin luokse joka istui penkillä ja silitti tämän jalkaa :) No, tuo äiti vaan katsoo murhaavasti Miklua (ja varsinkin minua) ja istuu kuin jäykkä pa**a täysin liikahtamatta... Otin sitten Miklua kädestä kiinni ja sanoin että mennään tonne keinumaan vaikka.... Se siitä juttukaverista :D Taisin jo unohtaa että täällä päin Suomea on turha mennä tosta vaan tuttavuutta tekemään kenenkään kanssa....

Miklun huuli on jo ihan hyvän näköinen, eikä hän pahemmin sitä aristakaan enää. Ihme että näin vähällä ollaan päästy tähän mennessä...

Viikonloppuja!

Yhteistyössä